abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200341560
Limburg bereidt zich voor op fikse regenbuien: 'De zandzakken liggen klaar'

De komende dagen worden in het oosten en zuidoosten van Nederland flinke regenbuien verwacht. In Limburg worden maatregelen genomen om de wateroverlast zo veel mogelijk te beperken.

In Limburg kan lokaal tot 100 millimeter regen vallen. Gemiddeld valt er in de hele maand juli zo'n 80 millimeter. Lokale overstromingen zijn dan ook niet uit te sluiten, zoals onlangs ook gebeurde op verschillende plekken in het land.

Om overlast te beperken, treffen gemeenten maatregelen. In Meerssen staat een aanhangwagen klaar met hekken om wegen af te zetten. Ook zijn inwoners gewaarschuwd. "De zandzakken liggen klaar. Bewoners kunnen die komen halen en vullen met zand", zegt een woordvoerder van de gemeente tegen 1Limburg.

Ook gemeenten als Beek, Valkenburg en Weert hebben hun inwoners via sociale media gewaarschuwd voor hevige regenval de komende dagen.

Stuwen in lagere stand
In Kerkrade staat de komende dagen 24 uur per dag een calamiteitenteam klaar. "Afhankelijk van de omstandigheden kan dit worden opgeschaald", zegt een woordvoerder. De gemeente werkt met een zogenoemde stresstestkaart, waarop de gevolgen staan bij een bui waarbij 60 millimeter valt binnen één uur tijd. "De gemeente controleert de kritieke punten en zorgt dat putten en andere voorzieningen schoon zijn. De eerste locaties zijn al aangepakt."

Waterschap Limburg neemt vandaag ook al de nodige maatregelen. Zo worden extra controles gedaan en worden stuwen in een lagere stand gezet. "We houden ons watersysteem de komende dagen nauwlettend in de gaten en ondernemen nu al acties waar nodig", zegt bestuurder Har Frenken. Ook is er via sociale media een campagne opgezet om Limburgers te informeren over voorbereidingen op de regen en wanneer ze wel of niet 112 moeten bellen. Het doel is om te voorkomen dat hulpdiensten worden overbelast.

In het westen en noorden van het land valt de komende dagen veel minder regen. Op sommige plaatsen blijft het mogelijk zelfs droog.

https://nos.nl/artikel/23(...)dzakken-liggen-klaar
pi_200341931
Het regent hier al nonstop sinds 7 uur, en het gaat door tot vrijdag
aaaaah #help
lol
pi_200348435
twitter
pi_200348721
twitter
pi_200349413
Code oranje nu in Limburg.
  dinsdag 13 juli 2021 @ 19:38:00 #7
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_200349429
Code Oranje voor de ZONDVLOED DES DOODS: limburg wordt weggevaagd
twitter
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
pi_200349527
twitter
pi_200349605
En er komt nog veel meer :o

twitter
  dinsdag 13 juli 2021 @ 20:27:43 #10
490410 Dr8gonOfLife
pi_200350271
En dit is het begin nog maar. Morgen en donderdag worden nog natter.
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
  Moderator woensdag 14 juli 2021 @ 12:04:24 #11
8781 crew  Frutsel
pi_200357782
quote:
Code oranje voor Limburg wegens hevige regenbuien

Heerlen - Het KNMI heeft tot donderdagavond voor Zuid-Limburg code oranje afgekondigd in verband met de hevige regenval. Eerder gold nog code geel. Door wolkbreuken kwamen dinsdag in de namiddag veel straten, waaronder snelweg A79, blank te staan. Kelders in de regio Heerlen liepen onder, putdeksels kwamen omhoog.

Het KNMI verwacht tot en met donderdag zware regenval in het zuiden van Limburg, waarbij dagelijks meer dan 75 millimeter regen kan vallen. Tot en met donderdag moet plaatselijk rekening worden gehouden met meer dan 150 millimeter neerslag, aldus de weerdienst. Het KNMI waarschuwt dat schade en gevaar kan ontstaan door de wateroverlast.

Wegen niet meer toegankelijk
De A79 verdwijnt er volledig onder water, zei een woordvoerder van de politie dinsdagnamiddag. Automobilisten kunnen er niet door. „De weg is fysiek niet meer toegankelijk.”

De politie roept automobilisten op de A79 te mijden. De A79 is de snelweg tussen Heerlen en Maastricht. Hevige regenbuien zorgden er voor wateroverlast. Rijkswaterstaat leidt het verkeer richting Heerlen vanaf knooppunt Kruisdonk op de A2 om via de A76. Op de A79 zijn er vanaf Voerendaal omleidingen. „Volg de aanwijzingen en ben niet te eigenwijs, dat kan u duur komen te staan”, waarschuwt de politie op Twitter.

Het KNMI verwacht tot en met donderdag zware regenval in het zuiden van Limburg, waarbij dagelijks meer dan 75 millimeter regen kan vallen. Tot en met donderdag moet plaatselijk rekening worden gehouden met meer dan 150 millimeter neerslag, aldus de weerdienst. Het KNMI waarschuwt dat schade en gevaar kan ontstaan door de wateroverlast.
Wegen niet meer toegankelijk

De A79 verdwijnt er volledig onder water, zei een woordvoerder van de politie dinsdagnamiddag. Automobilisten kunnen er niet door. „De weg is fysiek niet meer toegankelijk.”

De politie roept automobilisten op de A79 te mijden. De A79 is de snelweg tussen Heerlen en Maastricht. Hevige regenbuien zorgden er voor wateroverlast. Rijkswaterstaat leidt het verkeer richting Heerlen vanaf knooppunt Kruisdonk op de A2 om via de A76. Op de A79 zijn er vanaf Voerendaal omleidingen. „Volg de aanwijzingen en ben niet te eigenwijs, dat kan u duur komen te staan”, waarschuwt de politie op Twitter.
Actiecentra ingericht

De brandweer heeft vanwege de regenval vier actiecentra ingericht in Gulpen, Maastricht, Heerlen en Sittard, van waaruit prioriteiten gesteld worden. Levensreddende uitrukken gaan voor het leegpompen van kelders, zei een woordvoerder van de brandweer.

De brandweer heeft drie mensen gered uit de historische Oliemolen in Heerlen. De oude boerderij ligt onder aan een heuvel, van waaruit water kolkend naar beneden stroomde. De Oliemolen kwam daardoor 1,5 meter onder water te staan. Een vrouw die uit de boerderij gered werd, had onderkoelingsverschijnselen.

’Ga niet de weg op’
Dinsdagavond riep de politie mensen op niet meer de weg op te gaan, tenzij dat dringend noodzakelijk is. In Maastricht liep het Emmaplein onder water. In Schin op Geul staan meerdere woningen onder water.

De brandweer heeft het erg druk in de regio Heerlen. Er is sprake van een groot aantal meldingen over onder water gelopen wegen, vollopende kelders en omhoog komende putdeksels, aldus een woordvoerder.

In Kerkrade stortte het dak van een bedrijf in als gevolg van de plensbuien. Ook de gevel raakte daardoor beschadigd. Op dat moment was niemand meer in het bedrijf aanwezig. De werknemers hadden drie minuten voor het instorten het bedrijf verlaten. Niemand raakte gewond.

’Bel alleen 112 in levensbedreigende situaties’
De overlast doet zich vooral voor in Heerlen, Landgraaf en Kerkrade. Talloze straten staan er onder water. Er komen veel meldingen binnen op de meldkamer van de hulpdiensten. De brandweer roept mensen op 112 alleen te bellen in levensbedreigende situaties, en niet bij wateroverlast.

https://www.telegraaf.nl/(...)ns-hevige-regenbuien
quote:
Code rood voor regen in provincie Luik, burgemeester Rochefort wil 50 jeugdkampen evacueren

Het onweer waar al dagen voor gewaarschuwd werd, veroorzaakt heel wat wateroverlast. Het KMI kondigde code rood aan voor de provincie luik. Door het noodweer heeft Scouts & Gidsen Vlaanderen woensdag omstreeks 10 uur al twaalf scoutskampen geëvacueerd, voornamelijk in de provincie Luik. In het Waalse Rochefort heeft de burgemeester bevolen om alle 50 jeugdkampen te laten evacueren.

Het KMI kondigt de code rood af voor de provincie Luik, omdat er minstens 65 procent kans is dat er over minstens een kwart van de provincie meer dan 100 liter neerslag valt in 24 uur tijd. Dat zegt weerman David Dehenauw op Twitter.

Code rood wil zeggen dat er al veel wateroverlast is in de provincie en dat er nog veel neerslag verwacht wordt, waardoor de problemen nog erger worden, of dat er in kortere tijd extreme neerslag verwacht wordt. Er wordt gevraagd om ‘actie te ondernemen om uzelf, anderen en indien mogelijk uw bezittingen in veiligheid te brengen en de raadgevingen van de bevoegde overheid strikt op te volgen’.

De code rood blijft gelden tot 1 uur in de nacht van woensdag op donderdag, daarna volgen nog enkele uren in code oranje. In de provincies Namen en Luxemburg is momenteel code oranje van kracht. In Vlaanderen geldt code oranje enkele voor de provincie Limburg; de andere provincies kleuren geel en groen op de weerkaart.

Jeugdkampen geëvacueerd
Door het noodweer heeft Scouts & Gidsen Vlaanderen woensdag omstreeks 10 uur al twaalf scoutskampen geëvacueerd, voornamelijk in de provincie Luik. ‘Het belangrijkste is dat er geen gewonden zijn. De materiële schade moet nog opgemeten worden’, zegt Jan Van Reusel, woordvoerder van Scouts & Gidsen Vlaanderen, woensdagochtend.

‘De omstandigheden zijn deze voormiddag overal onder controle en de groepen houden zelf contact met de achterban thuis’, aldus Van Reusel. De scoutsgroepen worden in Luik, waar code rood is afgekondigd, wel geconfronteerd met stijgende waterstanden en reële wateroverlast. ‘Scouts & Gidsen Vlaanderen roept op om hiervoor extra waakzaam te zijn (vooral in Wallonië en Limburg) en preventief contact op te nemen met de gastgemeente om een risico-inschatting te maken’, zegt Van Reusel.

De burgemeester van Rochefort, Corine Mullens, wil alle jeugdkampen - een vijftigtal - op het grondgebied van de stad laten evacueren wegens de overvloedige regenval. Dat heeft ze woensdag gezegd. Sinds dinsdagavond werden al drie jeugdkampen geëvacueerd op het grondgebied van Rochefort, in de provincie Namen.

‘We verwachten dat de Lesse de komende dagen buiten de oevers zal treden’, aldus burgemeester Mullens. En de jeugdkampen die zich niet nabij het water bevinden, zullen volgens haar ook veranderen in meren door het water dat niet weg kan. ‘Ik heb de jeugddienst opgedragen om in elk kamp langs te gaan en duidelijk te maken dat het beter is te vertrekken. Als ze dat niet willen, zal ik aan de provincie vragen om een decreet af te kondigen. Of ik zal het zelf doen.’

De burgemeester is bereid stadszalen ter beschikking te stellen om de jongeren indien nodig op te vangen, in afwachting dat hun ouders hen komen ophalen.

Wateroverlast
In de Bolderstraat in Riemst moesten dinsdagavond de bewoners de trekkers bovenhalen. Na een kortstondige, maar felle stortregen stond de straat blank. Doordat de riolering het overvloedige water niet meer geslikt kreeg, stroomden de kelders onder.

In Heukelom liepen verschillende woningen onder. De brandweer kwam er handen te kort.

Ook in het naburige Bilzen liepen straten en huizen onder. De brandweer was er dinsdagavond volop bezig met het vullen van zandzakjes. Want het ergste moet hier nog komen, zeggen weersvoorspellers.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210713_97525386
twitter

twitter

twitter
  woensdag 14 juli 2021 @ 12:15:03 #12
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_200357936
@Starhopper BREAKING
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 14 juli 2021 @ 12:33:30 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200358264
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 12:15 schreef Dven het volgende:
@:starhopper BREAKING
:D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 14 juli 2021 @ 13:12:50 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200358941
twitter
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 14 juli 2021 @ 13:32:32 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200359181
Campings langs de rivieren worden ontruimd

twitter
pi_200361880
Veiligheidsregio: waterbuffer in Hoensbroek kan doorbreken
Het Waterschap Limburg probeert te voorkomen dat waterbuffer De Dem in Hoensbroek doorbreekt. Dat gebeurt door schuiven iets meer open te zetten, zodat er water naar buiten stroomt en er binnen de buffer minder waterdruk is. "Dat betekent wel dat omwonenden rekening moeten houden met wateroverlast", laat de veiligheidsregio weten.

Het gevaar van een doorbraak is volgens de veiligheidsregio nog niet geweken. "In dat geval ontstaat een golf waarbij water met veel kracht naar buiten stroomt."

Nos
pi_200361940
L1 radio is de rampenzender momenteel in Limburg
pi_200361947
Woon zelf kilometer of 30 van hoensbroek af, en het miezert hier alleen :')
pi_200361996
Dit is onze kans jongens, afsteken die zooi
  Moderator woensdag 14 juli 2021 @ 16:35:32 #20
8781 crew  Frutsel
pi_200362090
quote:
Limburgse brandweer waarschuwt voor overstromingsgevaar Hoensbroek
Woningen in de Zuid-Limburgse plaats Hoensbroek dreigen woensdag onder water te lopen doordat een waterbuffer overvol is en hoogstwaarschijnlijk gaat overlopen, waarschuwt veiligheidsregio Zuid-Limburg. Inwoners zijn gevraagd een veilige plek in huis te zoeken en stroom en gas af te sluiten.

Het gaat om waterbuffer De Dem, die is bedoeld om overtollig regenwater op te vangen. Door de zware regenval de afgelopen 24 uur staat het reservoir volledig vol. Hoever het water geraakt, is volgens de veiligheidsregio nog moeilijk in te schatten. Het advies is om de website van de veiligheidsregio in de gaten te houden.

De hulpdiensten maken zich ook zorgen over de snelle stijging van het waterpeil van twee riviertjes in Zuid-Limburg, de Geul en de Gulp. Die bedreigen nu met name de plaatsen Wijlre, Gulpen, Wittem, Schin op Geul en Valkenburg, aldus de brandweer.

Woensdag is ook de A79 tussen Hulsberg en Heerlen opnieuw dichtgegaan wegens water op de weg, meldt Rijkswaterstaat. Dinsdag werd de snelweg eveneens afgesloten vanwege wateroverlast.

Vanwege de hevige regenval hebben de hulpdiensten in Zuid-Limburg woensdagmiddag opgeschaald naar GRIP 4, wat betekent dat de hulpverlening in deze regio centraal wordt gecoördineerd.
pi_200362160
In de regio Luik, kort onder Zuid-Limburg dus, is het code rood. Sommige gemeenten worden geëvacueerd, het rampenplan is afgekondigd.

https://www.hln.be/
stupidity has become as common as common sense was before
pi_200362305
twitter

Oh oh...
pi_200362325
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:39 schreef marcb1974 het volgende:
In de regio Luik, kort onder Zuid-Limburg dus, is het code rood. Sommige gemeenten worden geëvacueerd, het rampenplan is afgekondigd.

https://www.hln.be/
Ja defensie gaat Limburg helpen, bizar
pi_200362342
twitter
pi_200362469
Defensie stuurt vanwege de wateroverlast 68 militairen naar Zuid-Limburg. Dat is zojuist bekend geworden.De militairen zijn afkomstig van de kazerne in Oirschot en blijven zeker 24 uur, om bijstand te verlenen aan de Veiligheidsregio Zuid-Limburg.
pi_200362523
Waterschap Limburg is momenteel bezig om een overstroming van waterbuffer De Dem in Hoensbroek te voorkomen. Dat doen ze door schuiven meer open te zetten zodat er binnen de buffer meer ruimte komt voor het water. Dat betekent echter wel dat inwoners rondom waterbuffer De Dem rekening moeten houden met wateroverlast, meldt Veiligheidsregio Zuid-Limburg.
pi_200362712
Verschillende gemeentes hebben de afgelopen dagen gratis zandzakken aangeboden, maar daarvoor is natuurlijk wel zand nodig. Voor mensen in Beekdaelen die nog snel een dammetje willen leggen maar geen zand voor handen hebben, heeft de gemeente op drie plekken containers met zand neergezet. In Oirsbeek, Schimmert en Schinveld kunnen mensen hun zakken komen vullen.

Mensen zijn ook stoepen aan het openbreken en het zand daarvan gebruiken om zakken te vullen.
  Miss 200.000.000! woensdag 14 juli 2021 @ 17:03:24 #28
367000 roos94
pi_200362729
Limburg. :')
pi_200363690
twitter

twitter

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2021 17:52:59 ]
pi_200363766
Code rood inmiddels voor Limburg.
pi_200363816
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:02:49 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200363864
Kan inmiddels wel naar NWS denk ik? @Frutsel
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:03:55 #34
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_200363881
Ik erger me nu al aan wappies die zeggen dat er geen regen is gevallen in Limburg en dit gemanipuleerde beelden zijn.
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:04:25 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200363889
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:06:02 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200363924
Het loopt er al overheen. Doorbraak is een kwestie van tijd

pi_200364008
twitter
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:18:50 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200364183
pi_200364194
Het ergste moet nog komen qua regen, dus heel veel sterkte alvast aan heel veel mensen. Hoop dat ik zelf veilig zit.

Mijn pa heeft zijn auto op de brug gezet bij zijn vriend die een garage heeft.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 14 juli 2021 @ 18:21:18 #41
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_200364229
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 16:53 schreef Sfancta het volgende:
Defensie stuurt vanwege de wateroverlast 68 militairen naar Zuid-Limburg. Dat is zojuist bekend geworden.De militairen zijn afkomstig van de kazerne in Oirschot en blijven zeker 24 uur, om bijstand te verlenen aan de Veiligheidsregio Zuid-Limburg.
Logisch, de enige organisatie in Nederland die in zo'n korte tijd genoeg man op de been kan brengen om daadwerkelijk te helpen ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_200364254
Het demissionaire kabinet zal "alles doen wat nodig is" om te helpen, beloofde hij. Staatssecretaris Stientje van Veldhoven (Infrastructuur) komt volgens Rutte donderdag naar Limburg.

Stientje to the rescue :')

Alles doen aan stromend water dat door niemand tegen te houden is :')

Flikker overal containers neer man om een route aan het water te geven.
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:34:33 #43
490410 Dr8gonOfLife
pi_200364419
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:03 schreef KingRadler het volgende:
Ik erger me nu al aan wappies die zeggen dat er geen regen is gevallen in Limburg en dit gemanipuleerde beelden zijn.
Serieus? Ze moeten naar Limburg zelf gaan (en hopelijk verdrinken in de overstromingen)
pi_200364513
De Veiligheidsregio Zuid-Limburg heeft L1 ingeschakeld als calamiteitenzender. Door overvloedige regenval is op diverse plaatsen in de regio sprake van grote wateroverlast en is op verschillende plaatsen de veiligheid in het geding.

In Hoensbroek dreigt een waterbuffer te overstromen. Als dat gebeurt, heeft dat grote gevolgen voor de directe omgeving. Daarnaast staan de Geul en de Gulp op het punt te overstromen. In Wijlre is camping De Gele Anemoon, die aan de Geul ligt, geëvacueerd.

De Veiligheidsregio zal op L1 Radio elk kwartier een update geven over de ontwikkelingen. Stem af op L1 Radio FM 95.3 of FM 100.3 of volg een van de andere kanalen van L1 (televisie of 1Limburg.nl). Informatie van de Veiligheidsregio staat op Limburg-veilig.nl (Noord-Limburg) of VRzuidlimburg.nl (Zuid-Limburg).

Volg de laatste ontwikkelingen in het liveblog op 1Limburg.

https://www.1limburg.nl/l(...)nzender-zuid-limburg
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:45:25 #45
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200364600
twitter

Koeien staan bijna onder water
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 14 juli 2021 @ 18:46:23 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200364616
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juli 2021 18:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Koeien staan bijna onder water
Arme koetjes :'( :'( :'(
pi_200364893
pi_200365115
Mijn schoonouders wonen hemelsbreed op ruim een kilometer van die waterbedden. Gelukkig wonen ze wel boven aan een helling, maar echt tof is het niet.

Overigens lijkt nu het ergste van het huidige regenfront over Duitsland te trekken.
pi_200365343
twitter
pi_200365474
twitter
pi_200365722
twitter
pi_200366251
Die sliert op buienradar is ook echt een hufter voor die regio...
  woensdag 14 juli 2021 @ 21:41:50 #53
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_200367692
Damwand van a61 tussen Venlo en Koblenz is ingestort, gaat lekker daar

https://www.rhein-zeitung(...)b-_arid,2283081.html

En waterpeil van de rivier Ahr bereikt ook een record. 3m erbij binnen 3 uur:

https://www.hochwasser-rl(...)rhein/pegel/ALTENAHR
Drugs are good mkay?
pi_200368450
Regio Venlo valt het allemaal wel mee. Gewoon veel regen, niks bijzonders. Hoe verder omlaag hoe beroerder.
  woensdag 14 juli 2021 @ 22:27:47 #55
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200368457
Extra NOS journaal zo vanwege de overstromingen
pi_200368464
twitter
pi_200368560
twitter
pi_200368584
In de regio Simpelveld, Nuth zijn bomen omgeknakt en liggen op de weg, hulpdiensten worden gehinderd.
pi_200368627
Heb hier zon groot intex zwembad staan, deze was 2 dagen geleden leeg, en nu voor meer dan een kwart gevuld. Rond de 1,3 kuub :')
pi_200368685
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:37 schreef Sfancta het volgende:
Heb hier zon groot intex zwembad staan, deze was 2 dagen geleden leeg, en nu voor meer dan een kwart gevuld. Rond de 1,3 kuub :')
Damn. Mijn regentonnen waren ook snel gevuld hier, maar kan me de situatie in het zuiden van de provincie niet voorstellen. Sterkte..
pi_200368764
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:41 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Damn. Mijn regentonnen waren ook snel gevuld hier, maar kan me de situatie in het zuiden van de provincie niet voorstellen. Sterkte..
Mijn woning ligt gelukkig zeer gunstig, maar iets meer zuidelijker is het gewoon dramatisch. Op facebook zie ik gewoon mensen die ik ken, die binnen alles naar de klote hebben.
pi_200368924
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:45 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Mijn woning ligt gelukkig zeer gunstig, maar iets meer zuidelijker is het gewoon dramatisch. Op facebook zie ik gewoon mensen die ik ken, die binnen alles naar de klote hebben.
Ja mooi kut is dat zeg ;(
Hopelijk snel droog.
pi_200369015
Helemaal kut dat overstromingen buiten de dekking van de verzekering valt. Dit is voor heel veel mensen een enorm drama
pi_200369215
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Helemaal kut dat overstromingen buiten de dekking van de verzekering valt. Dit is voor heel veel mensen een enorm drama
Is dat zo? Volgens mij valt het er bij mij binnen. Niet dat ik overstroom (woon op een soort terp op een hoge plek in het dorp), maar meen dat iig eea verzekerd is tegen waterschade bij overstromingen.
  woensdag 14 juli 2021 @ 23:12:22 #65
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_200369301
Niet best..... Verschrikkelijk als je er woont. En nu dit :'(
pi_200369336
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 22:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Al valt het wel binnen de verzekering, het gaat je altijd alsnog wel knaken kosten, omdat je toch oude spullen moet vervangen door nieuwe.
pi_200369357
In het bassin wat op breken staat in Hoensbroek zit 150 miljoen kuub water ;(

Het stutten is mislukt vanavond, op 1Limburg te lezen.
pi_200369405
Mensen willen weg maar kunnen niet, omdat alle toegangswegen gesloten zijn. Anderen zijn bang voor plunderingen.
  woensdag 14 juli 2021 @ 23:19:10 #69
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200369410
twitter
pi_200369436
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:19 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
LIVE: ernstige overstromingen in het zuiden van Limburg! Een "golf" water uit de Ardennen trekt op dit moment door de Geul: verschillende dorpen zijn volledig ondergelopen en huizen staan tot de 1e verdieping (!) in het water..

Ik zie twitter dingen nooit, wat ik ook accepteer.
pi_200369595
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:16 schreef Sfancta het volgende:
In het bassin wat op breken staat in Hoensbroek zit 150 miljoen kuub water ;(

Het stutten is mislukt vanavond, op 1Limburg te lezen.
Niet overdrijven hè, er zit 150 miljoen liter water in, dus een factor 1000 minder.

150 miljoen kuub is voldoende om heel Hoensbroek 20 meter onder water te zetten.
pi_200369638
Krijg nu berichten van collega's daar in het zuiden. Niet normaal veel schade en overlast..
pi_200369644
Misschien een domme vraag maar gebeurt er eigenlijk als je auto een tijd half onder water staat? Is die dan rijp voor de sloop of even opdrogen
pi_200369662
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:31 schreef NightDancert het volgende:

[..]

Niet overdrijven hè, er zit 150 miljoen liter water in, dus een factor 1000 minder.

150 miljoen kuub is voldoende om heel Hoensbroek 5 meter onder water te zetten.
Haha kuub :') Excuses.

In de regio Roermond gaat het ook kiele kiele worden, de Roer gaat ook helemaal mis.
  woensdag 14 juli 2021 @ 23:37:11 #75
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_200369688
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:34 schreef Fugue het volgende:
Misschien een domme vraag maar gebeurt er eigenlijk als je auto een tijd half onder water staat? Is die dan rijp voor de sloop of even opdrogen
Met al die elektronica e.d. tegenwoordig in auto's kun je die rustig allemaal wegdonderen. Kost teveel om weer te maken.
pi_200369693
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:35 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Haha kuub :') Excuses.

In de regio Roermond gaat het ook kiele kiele worden, de Roer gaat ook helemaal mis.
Het wordt morgen en overmorgen in ieder geval op een hoop fronten spannend. Laten we hopen dat het niet veel erger wordt dan nu, maar met de voorspelde waterstanden van 1993 en 1995 vrees ik het ergste.
pi_200369724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:37 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Met al die elektronica e.d. tegenwoordig in auto's kun je die rustig allemaal wegdonderen. Kost teveel om weer te maken.
Pff erg zeg. Die arme mensen ;(
pi_200369732
Ben een livestream aan het kijken, het hele centrum van Valkenburg staat compleet onder water en mensen worden nu geevacueerd uit het huizen door de politie.
pi_200369744
Onlineweather Stormchasers op Facebook
pi_200369802
Holy fuck er dreef net een auto door een straat en die ramde vol 2 huizen.
pi_200369875
Hoor uit bronnen daar dat de buffer in Hoensbroek op het punt staat door te breken.
pi_200369876
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:47 schreef Sfancta het volgende:
Holy fuck er dreef net een auto door een straat en die ramde vol 2 huizen.
Waar??
pi_200369879
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:56 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Waar??
Centrum Valkenburg
  woensdag 14 juli 2021 @ 23:57:11 #84
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_200369886
Valkenburg is drama idd. Zag dezelfde stream.
Tics van je petten.
pi_200369891
Dit gaat helemaal mis. Gelukkig woon ik op de hogere zandgronden in het noorden van Limburg maar hier ook de hele dag flink wat regen.
pi_200369892
Erger me wel dood in de socials, vele grappen over Limburg en zeer weinig nieuws hierover. Zowel talkshows als media.

We zullen er wel niet bij horen. (Gelukkig ook maar dan)
pi_200369898
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:57 schreef Sfancta het volgende:
Erger me wel dood in de socials, vele grappen over Limburg en zeer weinig nieuws hierover. Zowel talkshows als media.

We zullen er wel niet bij horen. (Gelukkig ook maar dan)
Mwah, zowat de hele avond gezien op nederland 1.
pi_200369919
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:58 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Mwah, zowat de hele avond gezien op nederland 1.
Zal Giro 555 ook komen om onze eigen mensen te helpen denk je?
pi_200369938
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:57 schreef nattermann het volgende:
Valkenburg is drama idd. Zag dezelfde stream.
Binnen een klein uur meer dan een halve meter hoog.
  Redactie Frontpage donderdag 15 juli 2021 @ 00:05:48 #90
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_200369973
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 00:00 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Zal Giro 555 ook komen om onze eigen mensen te helpen denk je?
Nee, alleen voor ondervoede kindjes uit Afrika -O-
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 15 juli 2021 @ 00:08:01 #91
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200369990
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:41 schreef Sfancta het volgende:
Ben een livestream aan het kijken, het hele centrum van Valkenburg staat compleet onder water en mensen worden nu geevacueerd uit het huizen door de politie.
Heb je een link?
pi_200369997
quote:
2s.gif Op donderdag 15 juli 2021 00:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Heb je een link?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juli 2021 23:42 schreef Sfancta het volgende:
Onlineweather Stormchasers op Facebook
  donderdag 15 juli 2021 @ 00:09:50 #93
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200370002
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 00:08 schreef Sfancta het volgende:
Onlineweather Stormchasers
^O^
pi_200370094
De A61 van Venlo richting Monchengladbach is afgezet, pijlers van viaducten beschadigd. (Via een facebook vriend)
pi_200370988
Er is daar vanmiddag een damwand doorgebroken.
pi_200371050
In Wuppertal gaan nu volgens Twitter de sirenes af en wordt iedereen opgeroepen de begane grond in ieder geval te verlaten. Een dam overstroomt en er zou een vloedgolf aankomen.
pi_200371698
Het lijkt met de regen mee te (zijn ge)vallen vannacht en vandaag. Nou hopen dat de waterstanden in de rivieren niet voor meer ellende zorgen.
pi_200371721
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 01:53 schreef -0- het volgende:
In Wuppertal gaan nu volgens Twitter de sirenes af en wordt iedereen opgeroepen de begane grond in ieder geval te verlaten. Een dam overstroomt en er zou een vloedgolf aankomen.
Tientallen mensen vermist in Duitsland hoorde ik :{ (bron nos)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 15 juli 2021 @ 07:17:46 #99
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200371724
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 15 juli 2021 @ 07:22:14 #100
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200371747
In Schuld, omgeving Adenau (Nürburgring) in de Eifel zijn 6 huizen ingestort. 30 mensen vermist. 25 huizen instabiel/op instorten.

https://www.swr.de/swrakt(...)ingestuerzt-100.html

TLC was eerder. :)

Ook één of meer Talsperren staan op springen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 15 juli 2021 @ 07:27:44 #101
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200371778
En er komt nog meer regen aan...
pi_200371799
30 mensen vermist in Duitsland
In het dorpje Schuld in de Duitse Eifel zijn zes huizen ingestort door het hoge water. De politie meldt bij de regionale zender SWR dat er ongeveer dertig mensen worden vermist, maar de situatie is nog zeer onoverzichtelijk. 25 andere huizen staan op instorten.

In de plaats Waxweiler zitten vijf mensen vast in een huis, meldt SWR verder. Doordat het volledig met water omgeven is, kunnen ze er niet meer weg. Omdat het gebouw ook per boot niet bereikbaar is, wordt er geprobeerd hen met een helikopter weg te krijgen.

Bij de wateroverlast in Duitsland zijn gisteren twee brandweermannen om het leven gekomen, zegt correspondent Judith van de Hulsbeek in het NOS Radio 1 Journaal. "Een werd meegenomen door de kolkende rivier en is verdronken en de ander is tijdens een inzet in elkaar gezakt."

"Het was ook een heel pittige nacht in Noordrijn-Westfalen", zegt Van de Hulsbeek. "In Wuppertal ging midden in de nacht het luchtalarm af en werden mensen opgeroepen hun huis te verlaten of naar een hogere verdieping te gaan." Er zou mogelijk een vloedgolf kunnen ontstaan, maar die is er uiteindelijk niet gekomen.

Nos
pi_200371800
quote:
85s.gif Op donderdag 15 juli 2021 07:27 schreef Tyr80 het volgende:
En er komt nog meer regen aan...
En dan moet al het water uit de Ardennen ook nog ergens naar toe :{
  donderdag 15 juli 2021 @ 08:11:05 #104
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200371978
Vraag me af hoe je dan slaapt, terwijl de woonkamer blank staat en je auto een paar straten weggedreven is...
pi_200372251
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 08:11 schreef Tyr80 het volgende:
Vraag me af hoe je dan slaapt, terwijl de woonkamer blank staat en je auto een paar straten weggedreven is...
Gokje; niet zo heel erg lekker. :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_200372316
quote:
Heb op luchtbedje gedreven door de woonkamer gewoon. Wel makkelijk om snel even wat bier te pakken uit de keuken. Even peddelen.
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 08:53:25 #107
8781 crew  Frutsel
pi_200372328
quote:
Vier doden en tientallen vermisten door noodweer in Duitse deelstaat Rijnland-Palts

In de Duitse deelstaat Rijnland-Palts zijn als gevolg van noodweer vier doden gevallen, melden Duitse media donderdag. Tientallen mensen zijn vermist.

In de zwaar getroffen plaats Schuld worden volgens de autoriteiten ook nog tientallen mensen vermist. Er zijn zeker zes huizen ingestort. Het is nog onbekend of de dodelijke slachtoffers zijn overleden door het instorten van de gebouwen.

Volgens Duitse media zijn duizenden inwoners van de streek op daken van gebouwen geklommen om het oprukkende water te ontvluchten. Ze geven daarmee gehoor aan de oproep van de autoriteiten om thuis te blijven en een hoge plek op te zoeken.

Ook reddingswerkers en hulpdiensten zouden het moeilijk hebben onder de omstandigheden. Op sommige plekken lopen reddingsboten vast.

De plaatselijke autoriteiten hebben woensdagavond de noodtoestand afgekondigd in het gebied. Overheidsgebouwen blijven donderdag gesloten.

Inwoners kunnen een speciaal ingesteld nummer bellen als ze veel overlast ervaren. De politie heeft een nummer dat mensen kunnen bellen als iemand vermist is.
pi_200372351
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 08:53 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Mensen zitten op de daken om gered te kunnen worden, staan zeker 25 huizen op instorten in dat gebied. Nu zag ik ergens een foto, en het waren van zon typisch Duitse oude boerderijtjes. Niet minder erg, maar qua bouwkwaliteit natuurlijk stukken minder.
pi_200372368
quote:
Niet, denk ik. Maar het is niet dat je vandaag gewoon naar kantoor moet
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 09:45:32 #110
8781 crew  Frutsel
pi_200372815
Dodental in Duitsland opgelopen naar negen :{
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 09:59:32 #111
8781 crew  Frutsel
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 10:00:29 #112
8781 crew  Frutsel
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 10:04:08 #113
8781 crew  Frutsel
pi_200373100
quote:
+++ Polizei: Etwa 70 Personen im Kreis Ahrweiler vermisst +++
9:40 Uhr
Die Polizei beziffert die Zahl der Vermissten im Kreis Ahrweiler nun mit etwa 70. Schätzungsweise 50 Personen harren demnach noch auf den Dächern ihrer Häuser aus. Die Rettung gestalte sich schwierig, denn oft seien die Orte nicht einmal über Boote zu erreichen, weil die Strömung so stark sei.
https://www.swr.de/swrakt(...)hwasser-rlp-100.html
pi_200373153
Ben totaal niet geografisch aangelegd, maar komen die stromen ook nog onze kant op? Hier in de gemeente hebben ze nu ook vele wegen afgesloten, en iedereen kan zandzakken ophalen op een centraal punt.

1995 vibes
pi_200373160
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 09:45 schreef Frutsel het volgende:
Dodental in Duitsland opgelopen naar negen :{
Elf nu :(
pi_200373237
quote:
Erg mooi.

Luctor et Emergo.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_200373271
twitter

Sittard gaat het ook helemaal mis momenteel, komt richting Roermond. Ben zelf ook niet helemaal meer veilig straks ben ik bang.
pi_200373287
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 10:08 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Elf nu :(
En 13.
pi_200373302
Het klimaat verandert :{
pi_200373312
twitter
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 10:24:09 #122
8781 crew  Frutsel
pi_200373329
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 10:19 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

En 13.
Bron? 11 las ik idd ook
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 10:24:40 #123
8781 crew  Frutsel
pi_200373333

Duitse dorp Schuld bei Adenau aan de Eifel
  donderdag 15 juli 2021 @ 10:24:58 #124
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200373336
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 10:07 schreef Sfancta het volgende:
Ben totaal niet geografisch aangelegd, maar komen die stromen ook nog onze kant op? Hier in de gemeente hebben ze nu ook vele wegen afgesloten, en iedereen kan zandzakken ophalen op een centraal punt.

1995 vibes
Woon je in (Zuid-)Limburg?

Maas:

pi_200373341
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 10:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Bron? 11 las ik idd ook
Kreeg net een pushbericht van de NOS. Het staat hier: https://nos.nl/liveblog/2(...)vacuaties-valkenburg

11 in Duitsland, 2 in België.
pi_200373344
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 10:24 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Woon je in (Zuid-)Limburg?

[ afbeelding ]
Midden, en ik heb dus goed pech zo te zien weer.
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 10:25:36 #127
8781 crew  Frutsel
pi_200373345

Duitse dorp Bad Neuenahr
pi_200373346
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 10:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Bron? 11 las ik idd ook
Ah, ik zie nu dat ik reageerde op iemand die reageerde op het dodental in Duitsland. Dat is nog steeds 11 ja.
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 10:26:03 #129
8781 crew  Frutsel
pi_200373347
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 10:25 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

Kreeg net een pushbericht van de NOS. Het staat hier: https://nos.nl/liveblog/2(...)vacuaties-valkenburg

11 in Duitsland, 2 in België.
Ah klopt, ik dacht 13 in Duitsland, die uit Belgie had ik ook gezien ja :P
  donderdag 15 juli 2021 @ 10:29:31 #130
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200373392
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 10:25 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Midden, en ik heb dus goed pech zo te zien weer.
Waterstand Maastricht en je woonplaats beetje in de gaten houden,

https://www.waterstandlimburg.nl/
pi_200373425
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 10:29 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Waterstand Maastricht en je woonplaats beetje in de gaten houden,

https://www.waterstandlimburg.nl/
Dreigende wateroverlast ;(
  donderdag 15 juli 2021 @ 10:32:53 #132
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200373436
Mechelen, Limburg.
Geul vanochtend, iets breder dan normaal. 100 meter ipv 5 ofzo. ;)
Kreeg foto in Wtsupp

pi_200373458
Burgemeester Valkenburg: gemeente nagenoeg onbereikbaar
Burgemeester Prevoo van Valkenburg was in het programma Spraakmakers op NPO Radio 1 om te vertellen over de laatste stand van zaken in zijn stad. "Er stroomt een rivier door Valkenburg die daar niet thuishoort. Dat maakt dat onze gemeente eigenlijk onbereikbaar is."

Volgens de burgemeester kampen nog 400 huishoudens met een stroomstoring. Ook het IT-systeem van het gemeentehuis ligt eruit.

De evacuatie van een verzorgingstehuis is om 10.00 uur begonnen. Vanwege de enorme waterstroom was dat gisteren niet gelukt. "We hebben goed zicht op de meest kwetsbaren. Die hebben we hopelijk om 12.00 uur in veiligheid."

Prevoo zegt dat de gemeente "echt nog wel een paar dagen zoet" is met de overlast. "Ook omdat er water uit België en Duitsland komt. Dan pas is de omvang van de schade zien. Ik heb grote zorgen over de angsten en onmacht van de inwoners."

Nos
pi_200373529
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 10:32 schreef Hyperdude het volgende:
Mechelen, Limburg.
Geul vanochtend, iets breder dan normaal. 100 meter ipv 5 ofzo. ;)
Kreeg foto in Wtsupp

[ afbeelding ]
Ik heb daar ooit in zo'n broeklaars tussen de rustig rondpeddelende eendjes een debietmeting staan doen. Was toen 8m²/s als ik het me goed herinner _O-
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  donderdag 15 juli 2021 @ 10:42:54 #135
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200373557
Schuld bij Adenau.
Waar die huizen zijn ingestort. 70 vermisten. Links op foto

https://www.tagesschau.de(...)chtet-von-acht-Toten

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 15-07-2021 10:48:03 ]
pi_200373573
twitter

Brandweer uit Gelderland onderweg naar Limburg _O_
pi_200373641
twitter
pi_200373645
twitter

Pretpark de Valkenier is ten dode opgeschreven denk ik. Ging al slecht door corona, dit is de doodsteek.
  donderdag 15 juli 2021 @ 10:53:46 #139
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_200373704
Bizar dit.
Tics van je petten.
pi_200373734
Ik loop nou met de hond richting Maas (Gelderland).
Maar eens kijken of ik haar al in moet ruilen tegen een zeehond.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_200373742
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 10:42 schreef Hyperdude het volgende:
Schuld bij Adenau.
[ afbeelding ]

Bizar zeg. Het is net een oorlogsgebied. :{

Hier nog een filmpje uit Bad Münstereifel: https://www.dumpert.nl/?selectedId=100004585_c1e8a99b
  donderdag 15 juli 2021 @ 10:59:17 #142
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200373771
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 10:42 schreef Hyperdude het volgende:
Schuld bij Adenau.
[ afbeelding ]

Hopelijk zijn een groot deel van de 70 vermisten gewoon mensen die tijdelijk niet bereikbaar zijn via telefoon....
  donderdag 15 juli 2021 @ 11:13:03 #143
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
  FOK!fotograaf donderdag 15 juli 2021 @ 11:15:15 #144
842 Zorro
Z
pi_200373979
Misschien "Valkenburg aan de Geul" omdopen (haha) in "Valkenburg in de Geul"?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 15 juli 2021 @ 11:21:48 #145
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200374104
pi_200374286
Wat zijn eigenlijk de verwachtingen voor de Maas en de Rijn stroomafwaarts? Als men al 3000 kuub per seconde verwacht in de Maas dan kon het in het land van Maas en Waal en rondom de Biesbosch ook nog wel eens spannend gaan worden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_200374338
Mooie tijd om te zien of alle kade-verhogingen en dijkverzwaringen die zijn gedaan na het hoogwater van 1993/1995 nut hebben
Het is wat.......
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 11:35:48 #148
8781 crew  Frutsel
pi_200374340
Dodental naar 19 in Duitsland nu
pi_200374376
Dronebeelden Schuld in Duitsland: https://nos.nl/video/2389(...)in-het-duitse-schuld
pi_200374387
quote:
Een turbo bidet :D
A murky, forgotten land.
  donderdag 15 juli 2021 @ 11:38:09 #151
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200374396
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 11:32 schreef BlackLining het volgende:
Wat zijn eigenlijk de verwachtingen voor de Maas en de Rijn stroomafwaarts? Als men al 3000 kuub per seconde verwacht in de Maas dan kon het in het land van Maas en Waal en rondom de Biesbosch ook nog wel eens spannend gaan worden.
Waterstanden stroomopwaarts in de gaten houden. En de webcams in Keulen, Roermond en Luik. :)
Borgharen staat nu op 44,10 meter NAP, dus nog een meter lager dan 26-01-1995

1995
quote:
Overzicht van dag tot dag

Woensdag 25 januari - De zware regenval in de Belgische Ardennen en Noord-Frankrijk houdt aan. Binnen een dag is de Rijn bij Lobith twee meter gestegen, de Waal bij Zaltbommel met een meter.

Donderdag 26 januari - Bij Borgharen en Itteren stijgt de Maas tot 45,09 meter boven NAP. De 3.100 bewoners van beide dorpen krijgen het dringende advies te vertrekken.

Vrijdag 27 januari - Dijken in het Land van Maas en Waal worden gesloten voor alle verkeer. De Rijn bij Lobith staat op NAP +15,02 m, bij Zaltbommel bereikt de Waal +5,86 m. De Rijn overstroomt het centrum van Keulen. Plaatsen in Midden- en Noord-Limburg krijgen wateroverlast.

Zaterdag 28 januari - De Rijn stijgt bij Lobith naar +15,42 m, de Waal bij Zaltbommel naar +6,37 m. De IJsselkade in Deventer wordt afgesloten.

Zondag 29 januari - Zware regenval in het Nederlandse rivierengebied, evenals in België, Noord-Frankrijk en Duitsland. De Rijn stijgt verder, evenals de Waal en de IJssel.

Maandag 30 januari - Opnieuw stijgt de Maas bij Borgharen (NAP +45,62 m) en Venlo (+18,23 m). Dringend evacuatieadvies voor 75.000 bewoners van het stroomgebied van de Maas en de Waal. In Gorinchem vertrekken duizenden mensen voor de Merwede. Ook het dorp Boven-Hardinxveld met 4.000 inwoners moest worden geëvacueerd. De IJssel overstroomt de zomerdijk bij Deventer en de kade in Kampen.

Dinsdag 31 januari - De Ooijpolder (15.000 inwoners), een deel van het Land van Maas en Waal (ook 15.000) en de Bommelerwaard (40.000 inwoners) worden geëvacueerd. 's Middags kondigt Commissaris van de Koningin van Gelderland Jan Terlouw de verplichte evacuatie van de 140.000 mensen in de Betuwe af. De waterstand bij Lobith is nu NAP +16,63 m, ruim boven het record van 1993.

Woensdag 1 februari - Bij Ochten is de situatie zeer kritiek. Honderden militairen bedwingen met tonnen zand een schuivende Waaldijk. Het dorp wordt in snel tempo ontruimd. De hoogste stand van de Rijn bij Lobith is de vorige avond bereikt met een topstand van NAP +16,68 m. De Waal gaat naar +7,43 m bij Zaltbommel.

Donderdag 2 februari - Het water zakt. Het gevaar van verzadigde en inzakkende dijken is groot.

Vrijdag 3 februari - De daling van het waterpeil zet door. De Rijn bij Lobith zakt in een etmaal bijna een halve meter.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Evacuatie_van_het_Rivierenland

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 15-07-2021 11:45:57 ]
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 11:41:23 #152
8781 crew  Frutsel
pi_200374441

Dernau, Duitsland, toen en nu
pi_200374530
Toch ook weer bizarre beelden uit Duitsland, verschrikkelijk :{
pi_200374640
Vanochtend op weg naar Frankrijk door Luik gereden. Het was echt bizar!

In Luik op een gegeven moment om moeten rijden omdat een tunnel was afgesloten. De omleiding leidde je gewoon terug naar waar je vandaan kwam (België being België). Daarna maar via Huy naar een snelweg gereden.

Toen we door Luik reden stroomde er ineens 30-40 cm water over de weg :D
We wilden eerst met een omweggetje de E25 op, maar dat was echt niet te doen. Elke brug was afgesloten en elke rivier buiten z’n oevers getreden. In Huy konden we de Maas wel over gelukkig. Bij de snelweg daar konden we pas bij de derde oprit erop. Daarvoor moesten we wel weer een paar 100 meter over een ondergestroomde weg rijden. Een Belg voor ons kwam er doorheen, toen durfden we het ook wel aan.

Achteraf gezien erg blij dat we bizar vroeg weggegaan waren. Er was overal zoveel water, ook op de hoger gelegen delen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 juli 2021 @ 12:04:39 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200374782
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 10:49 schreef Sfancta het volgende:
[ twitter ]

Pretpark de Valkenier is ten dode opgeschreven denk ik. Ging al slecht door corona, dit is de doodsteek.
Mensen die verticaal filmen :r

Echt, hoe kan je je beelden verneuken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200374806

Valkenburg vanuit de lucht.
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 12:07:32 #157
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_200374826
twitter

pfoe
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_200374914
twitter
pi_200375012
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 10:49 schreef Sfancta het volgende:
[ twitter ]

Dat überhaupt nog bestaat :')
Ben er een paar keer in de jaren 90 geweest, was toen een treurig iets
lol
  donderdag 15 juli 2021 @ 12:34:36 #160
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200375124
twitter
pi_200375207
Toen Peter R werd afgeschoten kwam Rutte gelijk met spoed met die kale sul bij elkaar, de Koning reageerde.

Nu een groot drama in eigen land, en totaal geen reactie. Het is maar Limburg denk ik ofzo. Waar is giro 555?
pi_200375227
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:40 schreef Sfancta het volgende:
Toen Peter R werd afgeschoten kwam Rutte gelijk met spoed met die kale sul bij elkaar, de Koning reageerde.

Nu een groot drama in eigen land, en totaal geen reactie. Het is maar Limburg denk ik ofzo. Waar is giro 555?
Die zijn allemaal op werk bezoek bij Sanne prive jn Herten
lol
pi_200375237
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:42 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Die zijn allemaal op werk bezoek bij Sanne prive jn Herten
Nee man, de Wallen in Brach
  donderdag 15 juli 2021 @ 12:44:38 #164
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_200375266
quote:

Bizar he.

Dit gaat héél.erg.veel geld kosten.
Tics van je petten.
pi_200375332
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:44 schreef nattermann het volgende:

[..]

Bizar he.

Dit gaat héél.erg.veel geld kosten.
Die regio Heerlen raakt failliet ben ik bang.
pi_200375360
Venlo is ook aan het verzuipen momenteel.
  donderdag 15 juli 2021 @ 12:51:14 #167
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200375385
twitter
pi_200375401
quote:

Ja, dit viel mij ook al op.

Nou kan hooguit Infratructuur en Milieu bijspringen hier en ik denk niet dat ze in Limburg nu zitten te wachten op Cora van Nieuwenhuizen. :') En ik vermoed dat die in een persco niet heel veel beter uit de verf zou komen dan de kale sul in kwestie.

Het Rode Kruis stuurt veldbedden, het leger moet komen helpen en er is nog een vrij reëel risico voor het hele zuiden van het land wat al dat water straks ook nog te verduren krijgt. Duitsland, België en Luxemburg voeren noodplannen in. De Europese Commissie betuigt medeleven. Je zou toch op zijn minst een reactie verwachten ja :{ Doet een beetje denken aan Trump die categorisch de bosbranden in Californië negeerde.
pi_200375575
VALKENBURG - In de Emmalaan in het centrum van Valkenburg is een brug ingestort. Meerdere auto’s zijn daarbij in het water gevallen.

De brug is vrijwel compleet ingezakt, alleen de balustrade is nog zichtbaar in het kolkende water. Auto’s die naar beneden gevallen zijn, verdwijnen bijna compleet.
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:08:11 #170
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200375609
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 12:52 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ja, dit viel mij ook al op.

Nou kan hooguit Infratructuur en Milieu bijspringen hier en ik denk niet dat ze in Limburg nu zitten te wachten op Cora van Nieuwenhuizen. :') En ik vermoed dat die in een persco niet heel veel beter uit de verf zou komen dan de kale sul in kwestie.

Het Rode Kruis stuurt veldbedden, het leger moet komen helpen en er is nog een vrij reëel risico voor het hele zuiden van het land wat al dat water straks ook nog te verduren krijgt. Duitsland, België en Luxemburg voeren noodplannen in. De Europese Commissie betuigt medeleven. Je zou toch op zijn minst een reactie verwachten ja :{ Doet een beetje denken aan Trump die categorisch de bosbranden in Californië negeerde.
Je hebt toch niks aan die Rutte en kompanen. En zo lopen ze niet in de weg..
pi_200375654
In Roermond wordt NU pas een camping ontruimd aan de Maas :')

Dan heb je het verdiend ook, sorry.
pi_200375685
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:11 schreef Sfancta het volgende:
In Roermond wordt NU pas een camping ontruimd aan de Maas :')

Dan heb je het verdiend ook, sorry.
Vanmorgen in de krant stond dat de camping eigenaren al dagen lang aan het proberen zijn om alle caravan eigenaren te bereiken om hun caravan weg te komen halen.
Het is wat.......
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:14:03 #173
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_200375691
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:08 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je hebt toch niks aan die Rutte en kompanen. En zo lopen ze niet in de weg..
Die doen toch alleen maar hun woordje omdat er om gevraagd wordt, niet omdat ze het oprecht menen.
pi_200375729
twitter

Dit moet een grap zijn :') Duizenden mensen verzuipen en moeder is daar een geprinte 3d brug aan het openen :')
Totaal geen schaamte dat volk, ouw muk.
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:18:11 #175
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200375747
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:17 schreef Sfancta het volgende:
[ twitter ]

Dit moet een grap zijn :') Duizenden mensen verzuipen en moeder is daar een geprinte 3d brug aan het openen :')
Wat een gevoel voor timing :D
pi_200375764
Goeie MILF, die Max. O+ :9 Daarom onterechte klacht.
pi_200375775
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:17 schreef Sfancta het volgende:
[ twitter ]

En morgen gaan ze lekker op verkansie. :)

twitter
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:20:28 #178
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200375783
twitter

Ah gelijk
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 juli 2021 @ 13:20:57 #179
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200375791
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:19 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

[ twitter ]
Is ze gegund.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:22:53 #180
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_200375830
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:20 schreef xzaz het volgende:
[ twitter ]
Ah gelijk
Maar Willy is altijd al een beetje betrokken geweest met waterzaken in Nederland. :)
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:23:16 #181
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200375837
Hoe kan er nou opeens zoveel wateroverlast zijn? is dit een combinatie van factoren?
pi_200375853
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:22 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Maar Willy is altijd al een beetje betrokken geweest met waterzaken in Nederland. :)
Vooral in combinatie met mout en hop 🍻
A murky, forgotten land.
pi_200375866
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:19 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

[ twitter ]
VERDIEND!!!!
pi_200375889
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:23 schreef xzaz het volgende:
Hoe kan er nou opeens zoveel wateroverlast zijn? is dit een combinatie van factoren?
Wat denk je zelf als er in 2 dagen voor 2 maanden aan regen valt?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200375891
quote:
Veel regen in combinatie met communicerende vaten en de zwaartekracht.
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:29:01 #186
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200375941
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat denk je zelf als er in 2 dagen voor 2 maanden aan regen valt?
quote:
2s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Veel regen in combinatie met communicerende vaten en de zwaartekracht.

Is 100mm zo uitzonderlijk?
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:30:04 #187
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_200375963
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Dit is in 24 uur. Maar het regent al vanaf dinsdag heel vaak heel hard.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_200375972
Er bestaat nu een facebook met hulp aangeboden/gevraagd. Ik zag echt een paar mooie dames reageren dat mensen daar welkom zijn. Zou ik hier thuis even onder de douche gaan staan met kleding en dan regelen daar te slapen? :') Echt mooie dames.
pi_200375975
quote:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Ja behoorlijk uitzonderlijk. Ik woon bij de 61 in Noord Brabant (Oss). Afgelopen avond begon het hier te regenen en het werd op een gegeven gewoon angstaanjagend hoeveel regen er naar beneden kwam gedurende de nacht. De riolen konden het net aan.. in Limburg dat dan x2 en allemaal heuvelachtig landschap waardoor dorpen en kernen heel snel vol lopen.
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:32:50 #190
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:33:52 #191
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_200376025
quote:
Combinatie inderdaad. Een standvastig lagedrukgebied boven Duitsland en een stroming van relatief warme, vochtige lucht er omheen die bij de Ardennen en Noordelijke Alpen botst op koele lucht uit het westen en dat wordt mede door het berglandschap lekker opgestuwd tot hele dikke regenwolken, waaruit vervolgens zoveel water valt dat (ook weer vanwege het landschap) langs geulen en dalen samen komt tot overlastgevende waterstromingen. Deze komen uiteindelijk allemaal in de rivieren terecht, die daardoor ook opeens heel veel water te verwerken krijgen en waarvan het waterpeil dan flink stijgt.

Zoiets :)
pi_200376044
Ik hoop dat het in de komende dagen en na het weekend mee gaat vallen met de verdere afvoer van het water over de rivieren richting zee. Kan voor zeer veel kernen en mensen voor overlast gaan zorgen.
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:36:51 #194
438527 MissButterflyy
pi_200376072
pi_200376113
twitter
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:39:29 #196
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200376118
quote:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
En water stopt niet aan de grens, zoals je kaartje. Geul en Roer bv. komen uit de buurlanden. Waar veel meer neerslag is gevallen dan in Limburg zelf.
pi_200376128
twitter
pi_200376149
twitter
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:42:02 #199
438527 MissButterflyy
pi_200376159
Ik hoop dat er niemand meer in die caravan zat.
pi_200376196
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik hoop dat er niemand meer in die caravan zat.
Bassie & Adriaan schijnen wel vermist te zijn.
pi_200376212
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:44 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

Bassie & Adriaan schijnen wel vermist te zijn.
Vlugge heeft hun in het kanaal geduwd ;(
pi_200376244
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:30 schreef Sfancta het volgende:
Er bestaat nu een facebook met hulp aangeboden/gevraagd. Ik zag echt een paar mooie dames reageren dat mensen daar welkom zijn. Zou ik hier thuis even onder de douche gaan staan met kleding en dan regelen daar te slapen? :') Echt mooie dames.
Boh ik zag er ook eentje uit mijn woonplaats voorbij komen op Twitter die een slaapplaats over heeft
lol
pi_200376301
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:46 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Boh ik zag er ook eentje uit mijn woonplaats voorbij komen op Twitter die een slaapplaats over heeft
Woon je in de buurt neef gaan we samen
pi_200376329
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:49 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Woon je in de buurt neef gaan we samen
Zo een 50KM zuiderlijker
lol
pi_200376364
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:50 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Zo een 50KM zuiderlijker
Kom ik jou eerst redden, dan maken we die meid ook goed nat

@Bart.Messen
@de_boswachter

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2021 13:54:18 ]
pi_200376471
twitter

NedCar is ook aan het volstromen :o :o :o :o :o :o :o
  donderdag 15 juli 2021 @ 13:59:10 #207
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_200376534
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:56 schreef Sfancta het volgende:
[ twitter ]

NedCar is ook aan het volstromen :o :o :o :o :o :o :o
Kuuuuuuuttt
Tics van je petten.
pi_200376950
NedBoat :7
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 14:14:38 #209
8781 crew  Frutsel
pi_200376958
Dodental in Duitsland gestegen naar 33 !
pi_200377041
Ook al 6 doden gemeld in België.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 juli 2021 @ 14:20:41 #211
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200377085
https://nl.motorsport.com(...)ngen-belgie/6630557/

Daar is het ook weer raak. Nu (nog) geen schade aan het circuit zelf, maar de rest er om heen is wel te grazen genomen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 15 juli 2021 @ 14:22:32 #212
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200377129
Het heeft iets weg van naar een kampvuur staren he. Misschien is dat wat ons Nederlands maakt. Dat we so gehypnotiseerd kunnen raken van stromend water.

Wel idioot dat er zo weinig voorbereidingen getroffen zijn overal, tenminste, die indruk krijg ik.
  donderdag 15 juli 2021 @ 14:24:50 #213
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_200377171
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:22 schreef Tyr80 het volgende:
Het heeft iets weg van naar een kampvuur staren he. Misschien is dat wat ons Nederlands maakt. Dat we so gehypnotiseerd kunnen raken van stromend water.

Wel idioot dat er zo weinig voorbereidingen getroffen zijn overal, tenminste, die indruk krijg ik.
Hoe bedoel je weinig voorbereidingen? In het algemeen of voor nu specifiek?
VOor nu snap ik het wel. Ze wisten dat het hard ging regenen, alleen had niemand dit kunnen voorspellen. Zo idioot veel.
Een collega van me omschreef het net als zo'n superbui die je zo nu en dan hebt, waarin je binnen een paar seconden zeiknat bent. Alleen duurde die bui bij haar dagen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_200377290
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:22 schreef Tyr80 het volgende:

Dat heb je verkeerd.

Sowieso is de aanpak van wateroverlast in Nederland het laatste decennium veranderd, op meerdere vlakken en om meerdere redenen.

Zo moest aanvanklijk water vooral zo snel mogelijk worden afgevoerd. Met de klimaatverandering in het achterhoofd moet er nu ook de mogelijkheid zijn om water vast te houden voor droge periodes. Dat vergt een andere inrichting van het landschap. Bovendien zien we ook vaker extreme buien, en dat matcht niet echt lekker. De werkzaamheden daarvoor worden samengevat als 'ruimte voor rivieren' en omvatten eigenlijk alle grote rivieren in Nederland:

https://www.rijkswatersta(...)mte-voor-de-rivieren

Voor de Maas alleen al is sinds 2005 zo'n 1.5 miljard euro geïnvesteerd om te zorgen dat water snel afgevoerd kan worden (wanneer nodig) en vastgehouden kan worden (wanneer nodig). Maar de huidige regenval in het aanvoergebied is echt bizar. Je kunt daar bijna niet tegenop.

Je ziet dan ook dat het in Duitsland, België, Luxemburg én Nederland allemaal fout gaat.

Betere voorbereidingen waren wellicht klimaatmaatregelen geweest. Zo rond 1970 (!), toen we er achter kwamen waar het heen ging.

Op korte termijn doe je hier gewoon niet zoveel tegen. Je kunt met zandzakken gaan heulen maar dat leg je gewoon af tegen zoveel water.
  donderdag 15 juli 2021 @ 14:39:12 #215
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200377501
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:30 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Dat heb je verkeerd.

Sowieso is de aanpak van wateroverlast in Nederland het laatste decennium veranderd, op meerdere vlakken en om meerdere redenen.

Zo moest aanvanklijk water vooral zo snel mogelijk worden afgevoerd. Met de klimaatverandering in het achterhoofd moet er nu ook de mogelijkheid zijn om water vast te houden voor droge periodes. Dat vergt een andere inrichting van het landschap. Bovendien zien we ook vaker extreme buien, en dat matcht niet echt lekker. De werkzaamheden daarvoor worden samengevat als 'ruimte voor rivieren' en omvatten eigenlijk alle grote rivieren in Nederland:

https://www.rijkswatersta(...)mte-voor-de-rivieren

Voor de Maas alleen al is sinds 2005 zo'n 1.5 miljard euro geïnvesteerd om te zorgen dat water snel afgevoerd kan worden (wanneer nodig) en vastgehouden kan worden (wanneer nodig). Maar de huidige regenval in het aanvoergebied is echt bizar. Je kunt daar bijna niet tegenop.

Je ziet dan ook dat het in Duitsland, België, Luxemburg én Nederland allemaal fout gaat.

Betere voorbereidingen waren wellicht klimaatmaatregelen geweest. Zo rond 1970 (!), toen we er achter kwamen waar het heen ging.

Op korte termijn doe je hier gewoon niet zoveel tegen. Je kunt met zandzakken gaan heulen maar dat leg je gewoon af tegen zoveel water.
Kunt de mensen toch beter voorbereiden / informeren? Hebben normaliter zo'n voorlichtingsgeile overheid.

Ook het opstarten van hulp is pas vandaag gebeurd, terwijl het gisteren al een 'ramp' was.
  donderdag 15 juli 2021 @ 14:40:43 #216
438527 MissButterflyy
pi_200377537
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:39 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Kunt de mensen toch beter voorbereiden / informeren? Hebben normaliter zo'n voorlichtingsgeile overheid.

Ook het opstarten van hulp is pas vandaag gebeurd, terwijl het gisteren al een 'ramp' was.
Net even een rondje gemaakt langs de dijken en aftakkingen van de Maas. Ze houden het op het moment nauwlettend in de gaten in ieder geval.
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 14:50:41 #218
8781 crew  Frutsel
pi_200377802
Bad Munstereifel

Voor

Tijdens

Na
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 juli 2021 @ 14:56:15 #219
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200377922
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:50 schreef Frutsel het volgende:
Bad Munstereifel

Voor
[ afbeelding ]

Tijdens
[ afbeelding ]

Na
[ afbeelding ]
Portrait :')
Kutfrutsel, houdt niet eens rekening met computergebruikers.

Echt onherkenbaar die straat :X
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 15 juli 2021 @ 14:56:40 #220
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_200377929
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:50 schreef Frutsel het volgende:
Bad Munstereifel

Voor
[ afbeelding ]

Tijdens
[ afbeelding ]

Na
[ afbeelding ]
Als stromend water dát doet met de bestrating dan moeten sommige mensen wel erg gek zijn om daar in te gaan springen met een luchtband of luchtbedje.
pi_200377932
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:39 schreef Sfancta het volgende:
[ twitter ]
En de helft is plastic ;(
  donderdag 15 juli 2021 @ 14:59:10 #222
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_200377970
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 13:39 schreef Sfancta het volgende:
[ twitter ]
En dan in de provincies stroomafwaarts langs de Maas naar de intocht van Limburg kijken. :+
pi_200377988
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:39 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Jij bent echt een typische zeurder waar de overheid het altijd fout doet. Bah bah.
  donderdag 15 juli 2021 @ 15:02:03 #224
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_200378018
Gaat d'r wel op hoor. Sodemaaiert.
pi_200378087
Ik ben echt benieuwd naar noord- en midden limburg. Roermond/Venlo en die dorpjes daartussen. Als je nu al ziet hoeveel water er op ons af gaat komen...
  donderdag 15 juli 2021 @ 15:05:23 #226
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200378089
Poh in Luik is de Maas ook op het punt van overstromen
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200378110
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:05 schreef kanovinnie het volgende:
Poh in Luik is de Maas ook op het punt van overstromen
Bron?
  donderdag 15 juli 2021 @ 15:07:22 #228
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200378128
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:06 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Bron?
De TV uitzending op een HD, een belgische zender.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200378171
Hier in Roermond gaan we ook natte voeten krijgen overal, hopelijk niet tot de knieën.

Heb zelf al wat zakken met zand gevuld to be sure.
pi_200378212
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:06 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Bron?
quote:
Situatie in Luik verslechtert: burgemeester roept op stad te verlaten
De situatie in Luik verslechtert. De waarnemend beurgemeester Christine Defraigne roept toeristen en wie in de stad werkt op om de stad te verlaten. Wie in de stad woont, moet zich in veiligheid brengen door naar de eerste of tweede verdieping te klimmen.

Het is momenteel niet duidelijk of de oproep over de hele stad gaat, of enkel geldt voor de bewoners die rond de oevers van de Maas wonen. Het water van de Maas treedt nu al buiten de oevers, en zou de komende uren nog ruim een meter verder stijgen.
https://www.demorgen.be/n(...)t-noodweer~b9bd42e0/
pi_200378284
Op nederland 1 de hele tijd over Peter r de vries. Alleen nog geen berichtgeving over de aankomende watervloed.
pi_200378293
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:09 schreef Sfancta het volgende:
Hier in Roermond gaan we ook natte voeten krijgen overal, hopelijk niet tot de knieën.

Heb zelf al wat zakken met zand gevuld to be sure.
Niet overal hoor. Ik zit veilig op hoogvonderen
Het is wat.......
pi_200378317
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:16 schreef gooddaddy het volgende:

[..]

Niet overal hoor. Ik zit veilig op hoogvonderen
Muah veilig? :') hele jaar onveilig daar
pi_200378386
Roermond niet zeker of het bij die 500 huizen blijft.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 juli 2021 @ 15:26:33 #235
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200378478
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:21 schreef Sfancta het volgende:
Roermond niet zeker of het bij die 500 huizen blijft.
Roermond ligt op een heuvel. Totaal niet vergelijkbaar met weggespoelde dorpen die in een dal liggen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200378487
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:26 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Roermond ligt op een heuvel. Totaal niet vergelijkbaar met weggespoelde dorpen die in een dal liggen.
https://www.1limburg.nl/r(...)eren?context=default
pi_200378513
quote:

[..]

De binnenstad ligt wel wat hoger maar de gebieden richting Herten niet..
pi_200378522
quote:

[..]

Nou niet bepaald, ligt helemaal niet geheel op een hoger gebied.
  donderdag 15 juli 2021 @ 15:29:47 #239
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200378539
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:15 schreef Minimunt het volgende:
Op nederland 1 de hele tijd over Peter r de vries. Alleen nog geen berichtgeving over de aankomende waterzondvloed.
Fixt ;)
pi_200378546
twitter

twitter
  donderdag 15 juli 2021 @ 15:30:30 #241
438527 MissButterflyy
pi_200378548
quote:

[..]

Het is geen zuid Limburg.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 juli 2021 @ 15:32:50 #243
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200378602
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:28 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Nou niet bepaald, ligt helemaal niet geheel op een hoger gebied.
Nee, maar 3 meter is al meer dan genoeg om hoog water in de Maas te overleven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200378849
twitter
pi_200378885
Met andere woorden, Roermond is straks al fucked en de rest wat noordelijker later of morgen. (Den Bosch etc)
pi_200378924
https://www.gelderlander.(...)or-de-stad~a3a0b8ae/

Dorpen opofferen voor steden? :') Wat is dit voor land.
  donderdag 15 juli 2021 @ 15:54:48 #247
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200378937
2500-2700 M3/sec in 93 en 95. Bij binnenkomst Maas in NL.
Nu iets van 3300-3700 M3/sec als ik het goed gehoord/onthouden heb. :@
pi_200379022
In Roermond gaat het om ongeveer 5000 mensen die geevacueerd gaan worden. Morgenmiddag wordt het hoogste punt bereikt.
pi_200379136
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:54 schreef Hyperdude het volgende:
2500-2700 M3/sec in 93 en 95. Bij binnenkomst Maas in NL.
Nu iets van 3300-3700 M3/sec als ik het goed gehoord/onthouden heb. :@
Dat is alsof je iedere seconde 620.000 toiletten doorspoelt.
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:09:28 #250
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_200379160
Gaat Nederland nog verder onderlopen? Hoe zit het met de ijssel?
pi_200379215
Als begraafplaatsen onder komen te liggen, komen de lijken dan boven drijven?
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:13:05 #253
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_200379220
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:12 schreef Sfancta het volgende:
Dat is wel te hopen ja, anders verdrinken ze.
pi_200379227
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:12 schreef Sfancta het volgende:
Als er water staat denk ik niet, als er water stroomt, dan kan het mss wel.
pi_200379271
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als er water staat denk ik niet, als er water stroomt, dan kan het mss wel.
Stel je voor man, heb je opeens opa binnen in de woonkamer als je smorgens naar beneden loopt.
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:16:02 #256
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_200379275
quote:
Volgens deelstaatminister van Binnenlandse Zaken Roger Lewentz (SPD) worden nog 50 tot 70 mensen vermist in het rampgebied Ahrweiler. Het is op dit moment onduidelijk of het gaat om mensen die misschien op vakantie zijn, onderdak hebben gevonden bij bekenden of in een moeilijke situatie verkeren.
:')
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_200379289
quote:
Het scheelt dat er aan bluswater nu geen gebrek is :7
A murky, forgotten land.
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:16:26 #258
490410 Dr8gonOfLife
pi_200379290
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:00 schreef Sfancta het volgende:
In Roermond gaat het om ongeveer 5000 mensen die geevacueerd gaan worden. Morgenmiddag wordt het hoogste punt bereikt.
Dat zijn nog best aardig wat mensen. In België moeten langs de Maas winkels ook sluiten stond in de HLN liveblog. Best wel serieuze rampsituaties
pi_200379297
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:16 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

:')
Waarom :') ?
Kan toch?
pi_200379307
twitter

RIP Hasselt
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:17:03 #261
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200379313
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:53 schreef Sfancta het volgende:
https://www.gelderlander.(...)or-de-stad~a3a0b8ae/

Dorpen opofferen voor steden? :') Wat is dit voor land.
Wat is het alternatief? Steden opofferen voor dorpen? Het water moet ergens heen. Daarom is het zo belangrijk dat grote stukken land als overloop gebieden dienen, maar vaak moeten boeren daar weer land voor afstaan, wat ze ook niet willen.
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:17:27 #262
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_200379326
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:16 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het scheelt dat er aan bluswater nu geen gebrek is :7
Bij bijvoorbeeld een frietpan in de brand is water een katalysator..
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
pi_200379344
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:17 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Bij bijvoorbeeld een frietpan in de brand is water een katalysator..
Zal een belg nu de frietpan aanhebben staande tot de enkels in het water?
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:18:47 #264
490410 Dr8gonOfLife
pi_200379351
quote:
2s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wat is het alternatief? Steden opofferen voor dorpen? Het water moet ergens heen. Daarom is het zo belangrijk dat grote stukken land als overloop gebieden dienen, maar vaak moeten boeren daar weer land voor afstaan, wat ze ook niet willen.
Ja. De keus is of 2.000 getroffen of 20.000+ getroffen. Wat zouden we kiezen?
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:19:10 #265
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_200379358
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:18 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Wilfried wellicht wel..
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 juli 2021 @ 16:19:35 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200379368
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:16 schreef Sfancta het volgende:
[ twitter ]

RIP Hasselt
Dit is de eerste keer ooit dat ik overstromingen zie dankzij een kanaal.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:19:55 #267
438527 MissButterflyy
pi_200379373
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:18 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]

Ja. De keus is of 2.000 getroffen of 20.000+ getroffen. Wat zouden we kiezen?
Beetje Calimero effect ofzo. :')
pi_200379390
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:18 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Uiteraard.
Friet gaat voor :Y)
A murky, forgotten land.
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:21:18 #269
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_200379409
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is de eerste keer ooit dat ik overstromingen zie dankzij een kanaal.
quote:
Langs de grote rivieren braken ook vele malen dijken door. Tussen 1750 en 1800 alleen al 152 keer. Na de oprichting van het 'Bureau voor den waterstaat' (het huidige Rijkswaterstaat) in 1798 nam die frequentie snel af. Sinds het einde van de achttiende eeuw hadden de grote rivieren acht keer te maken met hoge waterstanden. Zes keer leidde dat tot grote dijkdoorbraken en overstromingen. Dijkdoorbraken in het rivierengebied na 1780:

Vroeger wel vaker
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:21:23 #270
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200379413
twitter

Nog van gister denk ik. Aan het verkeersbord goed te zien hoe hoog het staat.
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:23:01 #271
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200379449

Ze zitten allemaal vast tegen dat kunstwerk wat je in het filmpje hierboven bijna onderwater ziet staan. :D
pi_200379514
quote:
11s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]

Ze zitten allemaal vast tegen dat kunstwerk wat je in het filmpje hierboven bijna onderwater ziet staan. :D
Wel netjes ingeparkeerd. Is die grote een lijkenwagen ofzo? :')
pi_200379563
twitter

Met andere woorden, Nederland, en vooral Limburg krijg maar lekker de tering.
Ik hoop dat deze grote bullshit flink geboycot gaat worden als weer van ons verwacht wordt om te dokken voor kindjes die naar de tandarts ofzo toe moeten....

Giro 555, krijg je tering
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 juli 2021 @ 16:27:50 #274
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200379569
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:21 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

[..]

Vroeger wel vaker
Dat gaat over rivieren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 juli 2021 @ 16:28:43 #275
284411 crew  heywoodu
pi_200379588
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:25 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Wel netjes ingeparkeerd. Is die grote een lijkenwagen ofzo? :')
Dat moet wel echt een van de meest afzichtelijke auto's zijn die ik ooit gezien heb :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:30:23 #276
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_200379612
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat moet wel echt een van de meest afzichtelijke auto's zijn die ik ooit gezien heb :@
Lijkt wel een sedan die een station wilt zijn.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 juli 2021 @ 16:30:54 #277
284411 crew  heywoodu
pi_200379621
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:27 schreef Sfancta het volgende:
[ twitter ]

Ik hoop dat deze grote bullshit flink geboycot gaat worden als weer van ons verwacht wordt om te dokken voor kindjes die naar de tandarts ofzo toe moeten....

Nederland/Limburg ten opzichte van pak 'm beet de Hoorn van Afrika, Pakistan en Syrië. Ik denk dat er in eigen land wel iets beschikbaar is.
pi_200379635
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nederland/Limburg ten opzichte van pak 'm beet de Hoorn van Afrika, Pakistan en Syrië. Ik denk dat er in eigen land wel iets beschikbaar is.
Dus ons eigen volk kan de tering krijgen? Wie draait hiervoor op dan?

Makkelijk te vergelijken.
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:32:20 #279
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_200379642
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:31 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Je kan zelf toch ook een crowdfunding opzetten?
pi_200379654
twitter
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:33:38 #281
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_200379665
twitter
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:34:03 #282
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200379674
quote:
[ twitter ]

Nederland is 1 van de rijkste landen op aarde, waarom hebben ze 555 nodig? Ten eerste heeft iedereen een verzekering voor huis/auto, ten tweede kan de overheid makkelijk mensen helpen. Makkelijk. We kunnen miljarden lenen tegen bijna 0% rente als het moet.

Gaat nergens over. We gaan toch ook geen 555 opzetten voor de VS na een orkaan :?
pi_200379688
quote:
[ twitter ]

Boos zijn om het boos zijn!. _O_
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:36:30 #284
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_200379715
twitter

(Gaat mij om de video)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 juli 2021 @ 16:36:35 #285
284411 crew  heywoodu
pi_200379717
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:31 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Het punt is dat Giro555 doorgaans wordt ingezet omdat het nodig is. Je mag er in Nederland van uit gaan dat er van de Nederlandse overheid uit zelf al genoeg middelen beschikbaar worden gesteld, anders dan in bijvoorbeeld Eritrea of Syrië of Haïti.

Of dat gaat gebeuren is natuurlijk een tweede, maar dat lijkt me wel.
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:38:56 #286
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200379756
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Het punt is dat Giro555 doorgaans wordt ingezet omdat het nodig is. Je mag er in Nederland van uit gaan dat er van de Nederlandse overheid uit zelf al genoeg middelen beschikbaar worden gesteld, anders dan in bijvoorbeeld Eritrea of Syrië of Haïti.

Of dat gaat gebeuren is natuurlijk een tweede, maar dat lijkt me wel.
Buiten dat is 555 voor iets in Nederland gewoon verspilling. Er blijft dan op veel plekken geld aan de strijkstok hangen.

De overheid kan het prima zelf direct geven.
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:39:29 #287
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_200379758
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:33 schreef hollandia02 het volgende:
[ twitter ]
'Kijk ons als EU eens daadkrachtig zijn' :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_200379773
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:39 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

'Kijk ons als EU eens daadkrachtig zijn' :')
Dat heeft er niks mee te maken natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 juli 2021 @ 16:41:50 #289
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200379785
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:36 schreef hollandia02 het volgende:
[ twitter ]

(Gaat mij om de video)
Dat artikel :D

Bijna goed.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200379797
quote:
5s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:09 schreef Draak31 het volgende:
Gaat Nederland nog verder onderlopen? Hoe zit het met de ijssel?
twitter
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:43:00 #291
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_200379800
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat artikel :D

Bijna goed.
Wat diegene niet begrijpt is dat bij warmer weer extreem regen en extreme droogte samenhangt.
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:50:05 #292
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_200379904
quote:
16:37
De Maas tussen Ternaaien in het uiterste zuiden van Limburg en Sambeek in Noord-Limburg is vanaf donderdag 18.00 uur gestremd voor alle scheepvaart. Door het hoogwater staat er een sterke stroming en er zwerft veel drijfhout in het water. Dat maakt varen op de rivier gevaarlijk, aldus Rijkswaterstaat.

De markering van de vaargeul is ook niet overal goed zichtbaar volgens de dienst. Daarom moeten alle schippers de Maas voorlopig mijden.

pi_200380100
Lees ik nou in mijn beste Frans dat om 2100 de stroom eraf gaat in Luik?

https://twitter.com/v_geuzen/status/1415687732874170371
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 juli 2021 @ 17:02:32 #295
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200380114
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:01 schreef Sfancta het volgende:

Ik lees hetzelfde in mijn beste Frans.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:03:25 #296
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_200380125
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:01 schreef Sfancta het volgende:

Huh nee dat staat er niet.
pi_200380178
Ziekenhuis Roermond is morgen en zaterdag toch wel gewoon normaal ts bereiken neem ik aan?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200380187
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:06 schreef vosss het volgende:
Ziekenhuis Roermond is morgen en zaterdag toch wel gewoon normaal ts bereiken neem ik aan?
Qua boot wel Vos
  Moderator / Redactie Sport donderdag 15 juli 2021 @ 17:09:16 #299
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200380216
quote:
Afvoer Maaswater gaat record 1926 breken
Vanmiddag nog overtreft de waterafvoer in de Maas ten zuiden van Maastricht het record uit 1926. Dat verwacht het Hoogwatercentrum van Rijkswaterstaat. Bij Sint Pieter wordt een maximale afvoer verwacht van 3375 kubieke meter per seconde, bij een waterstand van 48,08 meter boven NAP. Het vorige record stond op 3175 kubieke meter per seconde. Alle keren dat de waterafvoer in de buurt kwam van dat oude record, gebeurde dat in de winter. Dat het nu in de zomer gebeurt, is volgens Rijkswaterstaat ongekend.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Overstroming_van_de_Maas_(1926)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200380238
Rederij Stiphout kwam net door de straat hier.
pi_200380372
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:33 schreef hollandia02 het volgende:
[ twitter ]
Wel ja, die laten de geldpersen gewoon wat extra overuren draaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')