abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juli 2021 @ 16:11:55 #1
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200331269

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 16:13:08 #2
236264 crew  capricia
pi_200331287
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:10 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat geloof ik best met veel meldingen. Maar dat betekent niet dat de labs het niet meer aan kunnen :)
Betekent wel dat de besmettingscijfers te laag zijn. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200331296
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Betekent wel dat de besmettingscijfers te laag zijn. :{
Ja. Maar we weten niet of dat er 10 te laag zijn, 100, 1000 of 10.000 te laag :P
  maandag 12 juli 2021 @ 16:14:31 #4
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200331309
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja. Maar we weten niet of dat er 10 te laag zijn, 100, 1000 of 10.000 te laag :P
maximaal 15.000 te laag lijkt me.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 16:15:16 #5
236264 crew  capricia
pi_200331320
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zal wel ergens gecorrigeerd worden deze week.
Lijkt me duidelijk dat de systemen een beetje vast beginnen te lopen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200331328
South Korean gyms are no longer able to play music with higher than 120 beats per minute during group exercises such as aerobics and spinning, as part of measures to stop the spread of coronavirus.

Health officials have said the measure is intended to stop people breathing too fast or splashing sweat onto others.

Some opposition politicians have called the restriction "nonsense", while gym owners say the rules are barely effective or unrealistic to maintain.

The rule means that while popular workout hit Eye of the Tiger can still be played, faster songs such as Psy's Gangnam Style is out of the question.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 12 juli 2021 @ 16:18:03 #7
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_200331356
quote:
10s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:16 schreef RipCity het volgende:
South Korean gyms are no longer able to play music with higher than 120 beats per minute during group exercises such as aerobics and spinning, as part of measures to stop the spread of coronavirus.

Health officials have said the measure is intended to stop people breathing too fast or splashing sweat onto others.

Some opposition politicians have called the restriction "nonsense", while gym owners say the rules are barely effective or unrealistic to maintain.

The rule means that while popular workout hit Eye of the Tiger can still be played, faster songs such as Psy's Gangnam Style is out of the question.
:D
Toen ik buiten werkte, kreeg ik van de gemeente te horen dat ik muziek aanhad waarop ik zei:"Jaaa und? Daar krijg je geen corona van."
Hooguit ooraids.
Go hard or go home
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 16:18:35 #9
236264 crew  capricia
pi_200331357
Ook Groningen mist data:

quote:
Wie maandag een afspraak voor een coronatest bij de GGD wil regelen, moet daar mogelijk verder voor reizen. Dat komt door een flinke stijging in het aantal aanvragen. Daardoor laat ook de testuitslag soms langer op zich wachten.

Het landelijke callcenter kreeg tot 11.00 uur 27.000 telefoontjes voor de kiezen. Aan zo’n 4000 bellers is gevraagd het later nog eens te proberen.

‘Op maandagochtend is het altijd druk. Maar zo’n exceptionele opleving hebben wij niet eerder gezien, ook niet in de eerste of tweede golf’, zegt GGD-woordvoerder Jacqueline Toonen.

De regio’s Groningen en Amsterdam springen er vooralsnog uit. Vanwege de drukte daar moeten sommige bellers verder reizen voor een test. Bij de testlocaties in de stad Groningen is het druk, maar de GGD verzekert dat er in de provincie voldoende testcapaciteit is.

Achterstand bij verwerken Groningse tests
De coronatests van GGD Groningen worden door het bedrijf Saltro geanalyseerd in het Utrechtse Hudsonlab. Normaal gesproken zijn de uitslagen binnen 24 uur binnen, maar dat kan nu oplopen tot 48 uur, bevestigt woordvoerder Wim Knol.

‘We moeten opschalen van zo’n 2000 naar 15.000 tests per dag. Dat duurt eventjes. Daarom is er een stuwmeer aan openstaande tests ontstaan.’ Wanneer die achterstand is weggewerkt, kan Saltro nog niet zeggen.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)e-niet-eerder-gezien
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200331369
Als Tubbergen nu ook cijfers mist dan zijn we morgen allemaal besmet. Kan niet anders.
Go hard or go home
  maandag 12 juli 2021 @ 16:19:43 #11
14505 OProg
A Life in Music
pi_200331375
quote:

Dit is net zulke waanzin als dat ze op een gegeven moment straten met bleekmiddel aan het desinfecteren waren. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_200331385
quote:

Moet bijna wel van de Koreaanse speld zijn toch
pi_200331387
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:07 schreef capricia het volgende:

[..]

GGD Hollands midden heeft ook storing.
https://eengezonderhollan(...)shboardthemas/corona

Edit:
Het is nog iemand opgevallen:
[ twitter ]
Laten we niet meteen in de stuip schieten, we zitten nog steeds ruim onder het testrecord van 110K tests, en toen hadden we ook niet een dergelijke achterstand van 2500K ouder dan 10Dagen

De cijfers zullen door de enorme datavertragingen eerder sneller omlaag schieten, dan ze verder zullen stijgen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200331389
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:19 schreef Noek het volgende:
Als Tubbergen nu ook cijfers mist dan zijn we morgen allemaal besmet. Kan niet anders.
Scheelt wel, dan zijn we eind deze week klaar, dan is iedereen besmet geweest. Groepsimmuniteit genot.
  maandag 12 juli 2021 @ 16:21:16 #15
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200331396
Israël gaat kwetsbaren derde prik aanbieden

Inwoners van Israël met een verzwakt immuunsysteem kunnen voortaan een extra vaccinatie met Pfizer/BioNTech krijgen. Gezondheidsminister Horowitz zegt nog te overwegen of zo'n derde prik, ook wel een booster genoemd, ook wordt aangeboden aan de rest van de bevolking.

De extra vaccinatie komt beschikbaar voor mensen die bijvoorbeeld een orgaantransplantatie hebben ondergaan. Of voor personen die vanwege een medische aandoening een verhoogd risico lopen. Ondanks de hoge vaccinatiegraad neemt in Israël het aantal besmettingen weer toe, met name door de deltavariant. Begin juni werden dagelijks enkele tientallen besmettingen gemeld, nu zijn dat er weer honderden.

Pfizer/BioNTech claimt dat een extra inenting de hoeveelheid antistoffen in het lichaam fors verhoogt. Een kanttekening daarbij is dat het onderzoek dat deze claim zou onderbouwen, nog niet is gepubliceerd. Daar komt bij dat er enorme commerciële belangen meespelen.
pi_200331412
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:18 schreef Noek het volgende:

[..]

:D
Toen ik buiten werkte, kreeg ik van de gemeente te horen dat ik muziek aanhad waarop ik zei:"Jaaa und? Daar krijg je geen corona van."
Hooguit ooraids.
Wij kregen te horen dat dat niet mocht want dan leek het teveel op een groepsles.... 8)7
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  maandag 12 juli 2021 @ 16:23:54 #17
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_200331425
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Laten we niet meteen in de stuip schieten, we zitten nog steeds ruim onder het testrecord van 110K tests, en toen hadden we ook niet een dergelijke achterstand van 2500K ouder dan 10Dagen

De cijfers zullen door de enorme datavertragingen eerder sneller omlaag schieten, dan ze verder zullen stijgen.
Hoe gaan de cijfers sneller omlaag schieten :?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_200331451
zie email 27 oktober
pi_200331452
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:23 schreef josja het volgende:

[..]

Wij kregen te horen dat dat niet mocht want dan leek het teveel op een groepsles.... 8)7
Knettergek
Go hard or go home
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 16:27:40 #20
236264 crew  capricia
pi_200331458
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:23 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Hoe gaan de cijfers sneller omlaag schieten :?
Idd.
We kunnen rustig concluderen dat de cijfers vandaag onvolledig zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200331460
quote:
quote:
"Duizenden mensen wachten nog op hun uitslag, families staan op Schiphol te wachten en weten niet of ze mee kunnen op hun vlucht."
Het zal je gebeuren. -O-
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 12 juli 2021 @ 16:28:00 #22
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200331461
quote:
op de nos wordt echt weinig gepubliceerd.
pi_200331463
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:23 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Hoe gaan de cijfers omlaag schieten :?
Zie

Dit is de opgebouwde datavertraging
Over het algemeen is het grootste gedeelte van de vandaag gemelde besmettingen ongeveer 5 dagen oud, dat betekend dat een besmetting die vandaag in de cijfers staat, tot 5 dagen oud kan zijn.

Er zitten nu ongeveer 5000 besmettingen tot 5 dagen in
En ongeveer 2500 besmettingen tot 10 dagen.

Dat is een backlog die meestal na verloop van tijd verdwijnt als de besmettingen weer dalen, maar nu vertekend het de cijfers omdat de besmettingen wel meetellen voor het totaal.

Uit het verleden bleek dat het aantal wat de GGD goed dagelijks kan verwerken per dag, zo rond de 7500 besmettingen lag, daarna liep de backlog op.

Je ziet nu dat de besmettingen tot 5 dagen afnemen, en de besmettingen tot 10 dagen nog oplopen.
Meestal zie je daarna dat de tot 10 dagen aflopen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200331480
Nah ja, als het dan allemaal vakantiegangers zijn, soit. Dat zijn niet de mensen die de zorg laten overlopen waarschijnlijk.
Go hard or go home
pi_200331487
duizenden vakantiegangers.
Zij wel. Fuckers.
Go hard or go home
pi_200331488
quote:
das balen, vlucht niet meer halen
  maandag 12 juli 2021 @ 16:31:05 #27
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200331489
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:30 schreef Noek het volgende:
Nah ja, als het dan allemaal vakantiegangers zijn, soit. Dat zijn niet de mensen die de zorg laten overlopen waarschijnlijk.
Ik vind het juist heerlijk om zwetend van de koorts naar Zuid-Frankrijk te rijden. Je weet niet wat je mist :)
pi_200331502
das ook kut, mag je hier niet meer feesten en kun je door de drukte ook niet meer naar een land vliegen waar je wel lekker mag feesten
  maandag 12 juli 2021 @ 16:32:09 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200331504
quote:
10s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:30 schreef Noek het volgende:
Zij wel. Fuckers.
Reizen tijdens een pandemie is voor niemand leuk.
pi_200331508
Er zijn dus landelijk vertragingen / storingen met het verwerken van de data, begrijp ik dat goed?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 12 juli 2021 @ 16:32:29 #31
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200331509
quote:
10s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:30 schreef Noek het volgende:
Zij wel. Fuckers.
in wat voor land leven we nu?? 3de wereldland of een bananenrepubliek?
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 16:32:33 #32
236264 crew  capricia
pi_200331512
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:30 schreef Noek het volgende:
Het speelt inmiddels bij meerdere GGD's.
De cijfers zijn dus gewoon incompleet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200331516
tuurlijk joh

https://www.nu.nl/coronav(...)-was-in-weekend.html

De Jonge wil gewoon heel graag zelf op vakantie en dit is een wanhoopsdaad om ervoor te zorgen dat we een groot genoeg percentage negatieve testen hebben
pi_200331519
quote:
6s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:31 schreef Nielsch het volgende:
das ook kut, mag je hier niet meer feesten en kun je door de drukte ook niet meer naar een land vliegen waar je wel lekker mag feesten
Al die arme boomers die niet naar Afrojack op Benidorm kunnen :'(

#prayforbenidorm
pi_200331526
Epidemioloog verbijsterd door fans op Wembley: ‘Corona heeft geen pauze hoor, dit is verwoestend’

https://www.ad.nl/euro-20(...)erwoestend~a7455821/

Grappig. Afgelopen weekend nog 50.000+ in een afgesloten stadion binnen naar UFC in Amerika maar de Amerikaan heeft dan wel kritiek op Wembley match.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 12 juli 2021 @ 16:33:18 #36
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200331528
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Er zijn dus landelijk vertragingen / storingen met het verwerken van de data, begrijp ik dat goed?
ja, met als gevolg dat van veel mensen hun vakantie wordt vernietigd.
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 16:33:18 #37
236264 crew  capricia
pi_200331529
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Ja.
Zowel bij het grote Saltro lab als bij het verwerken van de data.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200331535
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:27 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

[..]

Het zal je gebeuren. -O-
Maar ook de ggd koopt testen in bij deze lui. En ze hebben dus een achterstand. Waarom zou er ineens een daling zijn?
zie email 27 oktober
pi_200331540
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Prima, laten we aannemen dat de cijfers incompleet zijn. Als duizenden mensen zich laten testen om op vakantie te kunnen ga je positieven daartussen vinden. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat er meer klachten zijn.

Ergens is dit goed nieuws, want het laat zien op welke plek het systeem piept en kraakt. Bij vakanties blijkbaar.
pi_200331541
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja.
Zowel bij het grote Saltro lab als bij het verwerken van de data.
Maar waar hebben we het over? Duizenden positieve meldingen die missen of..?
pi_200331542
quote:
Ben je het afgelopen weekend bij veel mensen in de buurt geweest? Bijvoorbeeld tijdens het uitgaan of bij een feestje. Laat je dan testen bij de GGD. Ook als je geen klachten hebt.
ik neem aan dat je dat dan wel ergens eind van deze week moet laten doen? het heeft ook echt totaal geen zin als ik me vandaag zou laten testen omdat ik zaterdag of zondag een BBQ heb gehad met wat vrienden...
  maandag 12 juli 2021 @ 16:34:48 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200331545
quote:

_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 12 juli 2021 @ 16:35:02 #43
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200331547
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:33 schreef RipCity het volgende:
Epidemioloog verbijsterd door fans op Wembley: ‘Corona heeft geen pauze hoor, dit is verwoestend’

https://www.ad.nl/euro-20(...)erwoestend~a7455821/

Grappig. Afgelopen weekend nog 50.000+ in een afgesloten stadion binnen naar UFC in Amerika maar de Amerikaan heeft dan wel kritiek op Wembley match.
nah, die T-mobile arena, heeft een capaciteit van 16.500
pi_200331552
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:34 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-
Maak de beat niet te snel, anders achterhaalt corona 'm wel.
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 16:35:50 #45
236264 crew  capricia
pi_200331555
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Geen idee.
Bijv GGD Hollands Midden heeft heel zaterdag en zondag geen cijfers kunnen doorgeven.
Groningen en Noord Holland missen ook veel.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200331560
quote:
6s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ik neem aan dat je dat dan wel ergens eind van deze week moet laten doen? het heeft ook echt totaal geen zin als ik me vandaag zou laten testen omdat ik zaterdag of zondag een BBQ heb gehad met wat vrienden...
Na 5 dagen heeft het pas echt nut.
pi_200331565
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, Capricia. Zeg het nog maar 10x.
Of dat de labs het niet meer aankunnen.

I don't care.
Hoor vanzelf wel wanneer we dood zijn.
Go hard or go home
  Moderator maandag 12 juli 2021 @ 16:36:38 #49
236264 crew  capricia
pi_200331568
quote:
10s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:36 schreef Noek het volgende:

[..]

I don't care.
Of weer dicht.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 juli 2021 @ 16:36:55 #50
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200331574
Het is ook altijd hetzelfde, juist als je heel benieuwd bent welke kant het nu op zal gaan is er weer eens storing, dat flikten ze de vorige keer ook al vlak voor de kerst met de zware lockdown.

Sta je weer 3 weken te gokken wat nu de situatie eigenlijk is.
pi_200331575
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Of weer dicht.
Ook dat. Tenzij ik dood ben. Dan hoor ik het niet meer.
Go hard or go home
pi_200331578
quote:
hihi ja lekker lachen om mensen die eindelijk dachten weer eens even op vakantie te kunnen...

tenzij het boomers zijn, dan haha!
  maandag 12 juli 2021 @ 16:37:10 #53
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200331579
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Saltro is een enorm grote toko dus kan om heel veel tests gaan ja

Maar goed, boeiend, ziekenhuizen is wat telt
pi_200331584
quote:

[..]

I don't care.
We kijken eerst vol spanning naar Tubbergen. Als zij het overleven, dan wij ook.

Waarschijnlijk.

Denk ik
pi_200331585
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Geen idee.
Bijv GGD Hollands Midden heeft heel zaterdag en zondag geen cijfers kunnen doorgeven.
Lees dit inderdaad over Groningen:

pi_200331586
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Geen idee.
Het is niet zo dat ze helemaal geen cijfers hebben door kunnen geven, uitslagen zijn mogelijk vertraagd, dat is toch wel iets anders.
pi_200331588
quote:
2s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:37 schreef Benny het volgende:

[..]

We kijken eerst vol spanning naar Tubbergen. Als zij het overleven, dan wij ook.

Waarschijnlijk.

Denk ik
Tubbergen, het epicentrum. O+
Go hard or go home
  maandag 12 juli 2021 @ 16:38:05 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200331589
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Prima, laten we aannemen dat de cijfers incompleet zijn. Als duizenden mensen zich laten testen om op vakantie te kunnen ga je positieven daartussen vinden. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat er meer klachten zijn.

Ergens is dit goed nieuws, want het laat zien op welke plek het systeem piept en kraakt. Bij vakanties blijkbaar.
Vakanties per morgenochtend 6 uur verbieden

Opgelost!
  maandag 12 juli 2021 @ 16:38:11 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200331590
quote:
6s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

hihi ja lekker lachen om mensen die eindelijk dachten weer eens even op vakantie te kunnen...

tenzij het boomers zijn, dan haha!
zuinige mensen, de commerciële labs zijn ook gewoon open.
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 juli 2021 @ 16:38:31 #60
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_200331595
De cijfers lijken, naar omstandigheden, mee te vallen. Is dat dan puur omdat er zoveel storingen zijn of valt het alsnog gewoon mee en is er al redelijk snel een plafond bereikt omdat het vooral om jongeren ging?
pi_200331596
quote:
1s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Opgelost!
Het zal de reizigers leren.
  maandag 12 juli 2021 @ 16:38:54 #62
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200331600
quote:

[..]

I don't care.
ken iemand die onlyfans sekswerker is geworden om haar MMA gym waar ze traint te redden.
  maandag 12 juli 2021 @ 16:38:55 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200331601
quote:

[..]

Opgelost!
Dat is wel erg rigoureus. Mensen van boven de 50 moeten gewoon kunnen gaan, daarvoor zal de testcapaciteit wel genoeg zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_200331608
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:38 schreef Evenstar het volgende:
De cijfers lijken, naar omstandigheden, mee te vallen. Is dat dan puur omdat er zoveel storingen zijn of valt het alsnog gewoon mee en is er al redelijk snel een plafond bereikt omdat het vooral om jongeren ging?
Optie 3: we hebben het plafond van de testinfrastructuur bereikt.
zie email 27 oktober
pi_200331610
quote:

[..]

Opgelost!
Niet zo streng joh, het is prima veilig om zitvakanties in omgevingen met minder dan 1000 mensen wel toe te staan.
pi_200331611
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ken iemand die onlyfans sekswerker is geworden om haar MMA gym waar ze traint te redden.
Noek?
pi_200331613
quote:
Men doet maar wat.

Even serieus, ik denk dat we vrij snel een plafond bereiken gezien de ervaringen ik heb met mijn eigen data.
pi_200331616
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Support your locals is toch prachtig.
Go hard or go home
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 juli 2021 @ 16:40:46 #69
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_200331619
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Optie 3: we hebben het plafond van de testinfrastructuur bereikt.
Dat lijkt nog wel mee te vallen toch? Ik zie niet echt heel veel berichten over dat ze het niet aankunnen, maar vooral over dat er storingen zijn.

Of ik heb ze gemist, want moet eerlijk toegeven dat ik niet alles heb nagelopen.
pi_200331622
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Men doet maar wat.

Even serieus, ik denk dat we vrij snel een plafond bereiken gezien de ervaringen ik heb met mijn eigen data.
Een plafond qua rapportage bedoel je dan?
pi_200331624
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:36 schreef zalkc het volgende:
Het is ook altijd hetzelfde, juist als je heel benieuwd bent welke kant het nu op zal gaan is er weer eens storing, dat flikten ze de vorige keer ook al vlak voor de kerst met de zware lockdown.

Sta je weer 3 weken te gokken wat nu de situatie eigenlijk is.
Onderdeel maken van de parlementaire enquête, puinzooi. Eerste 2/3 maanden snap ik die storingen nog, maar het zou inmiddels echt al goed moeten zijn.
pi_200331625
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Noek?
Le-zen. Ze traint daar.
Go hard or go home
  maandag 12 juli 2021 @ 16:41:00 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200331626
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

Maak de beat niet te snel, anders achterhaalt corona 'm wel.
Met de verkeerde playlist, ligt u zo in uw kist
  maandag 12 juli 2021 @ 16:41:10 #74
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200331629
quote:
na die 10K had statistisch gezien de stijging moeten doorzetten, en niet een daling weergeven naar 9K
pi_200331630
quote:
0s.gif Op maandag 12 juli 2021 16:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een plafond qua rapportage bedoel je dan?
Zie mijn uitleg een paar posts hierboven.
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1915 Gestoorde storing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')