SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiėnten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Betekent wel dat de besmettingscijfers te laag zijn.quote:Op maandag 12 juli 2021 16:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat geloof ik best met veel meldingen. Maar dat betekent niet dat de labs het niet meer aan kunnen
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ja. Maar we weten niet of dat er 10 te laag zijn, 100, 1000 of 10.000 te laagquote:Op maandag 12 juli 2021 16:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Betekent wel dat de besmettingscijfers te laag zijn.![]()
![]()
![]()
maximaal 15.000 te laag lijkt me.quote:Op maandag 12 juli 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Maar we weten niet of dat er 10 te laag zijn, 100, 1000 of 10.000 te laagJahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Zal wel ergens gecorrigeerd worden deze week.quote:Op maandag 12 juli 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja. Maar we weten niet of dat er 10 te laag zijn, 100, 1000 of 10.000 te laag
Lijkt me duidelijk dat de systemen een beetje vast beginnen te lopen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
South Korean gyms are no longer able to play music with higher than 120 beats per minute during group exercises such as aerobics and spinning, as part of measures to stop the spread of coronavirus.
Health officials have said the measure is intended to stop people breathing too fast or splashing sweat onto others.
Some opposition politicians have called the restriction "nonsense", while gym owners say the rules are barely effective or unrealistic to maintain.
The rule means that while popular workout hit Eye of the Tiger can still be played, faster songs such as Psy's Gangnam Style is out of the question.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
quote:Op maandag 12 juli 2021 16:16 schreef RipCity het volgende:
South Korean gyms are no longer able to play music with higher than 120 beats per minute during group exercises such as aerobics and spinning, as part of measures to stop the spread of coronavirus.
Health officials have said the measure is intended to stop people breathing too fast or splashing sweat onto others.
Some opposition politicians have called the restriction "nonsense", while gym owners say the rules are barely effective or unrealistic to maintain.
The rule means that while popular workout hit Eye of the Tiger can still be played, faster songs such as Psy's Gangnam Style is out of the question.![]()
Toen ik buiten werkte, kreeg ik van de gemeente te horen dat ik muziek aanhad waarop ik zei:"Jaaa und? Daar krijg je geen corona van."
Hooguit ooraids.Go hard or go home![]()
Ook Groningen mist data:https://www.rtvnoord.nl/n(...)e-niet-eerder-gezienquote:Wie maandag een afspraak voor een coronatest bij de GGD wil regelen, moet daar mogelijk verder voor reizen. Dat komt door een flinke stijging in het aantal aanvragen. Daardoor laat ook de testuitslag soms langer op zich wachten.
Het landelijke callcenter kreeg tot 11.00 uur 27.000 telefoontjes voor de kiezen. Aan zo’n 4000 bellers is gevraagd het later nog eens te proberen.
‘Op maandagochtend is het altijd druk. Maar zo’n exceptionele opleving hebben wij niet eerder gezien, ook niet in de eerste of tweede golf’, zegt GGD-woordvoerder Jacqueline Toonen.
De regio’s Groningen en Amsterdam springen er vooralsnog uit. Vanwege de drukte daar moeten sommige bellers verder reizen voor een test. Bij de testlocaties in de stad Groningen is het druk, maar de GGD verzekert dat er in de provincie voldoende testcapaciteit is.
Achterstand bij verwerken Groningse tests
De coronatests van GGD Groningen worden door het bedrijf Saltro geanalyseerd in het Utrechtse Hudsonlab. Normaal gesproken zijn de uitslagen binnen 24 uur binnen, maar dat kan nu oplopen tot 48 uur, bevestigt woordvoerder Wim Knol.
‘We moeten opschalen van zo’n 2000 naar 15.000 tests per dag. Dat duurt eventjes. Daarom is er een stuwmeer aan openstaande tests ontstaan.’ Wanneer die achterstand is weggewerkt, kan Saltro nog niet zeggen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Als Tubbergen nu ook cijfers mist dan zijn we morgen allemaal besmet. Kan niet anders.Go hard or go home![]()
Dit is net zulke waanzin als dat ze op een gegeven moment straten met bleekmiddel aan het desinfecteren waren.quote:Op maandag 12 juli 2021 16:16 schreef RipCity het volgende:
The rule means that while popular workout hit Eye of the Tiger can still be played, faster songs such as Psy's Gangnam Style is out of the question.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Moet bijna wel van de Koreaanse speld zijn tochquote:Op maandag 12 juli 2021 16:16 schreef RipCity het volgende:
The rule means that while popular workout hit Eye of the Tiger can still be played, faster songs such as Psy's Gangnam Style is out of the question.![]()
Laten we niet meteen in de stuip schieten, we zitten nog steeds ruim onder het testrecord van 110K tests, en toen hadden we ook niet een dergelijke achterstand van 2500K ouder dan 10Dagenquote:Op maandag 12 juli 2021 16:07 schreef capricia het volgende:
[..]
GGD Hollands midden heeft ook storing.
https://eengezonderhollan(...)shboardthemas/corona
Edit:
Het is nog iemand opgevallen:
[ twitter ]
De cijfers zullen door de enorme datavertragingen eerder sneller omlaag schieten, dan ze verder zullen stijgen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Scheelt wel, dan zijn we eind deze week klaar, dan is iedereen besmet geweest. Groepsimmuniteit genot.quote:Op maandag 12 juli 2021 16:19 schreef Noek het volgende:
Als Tubbergen nu ook cijfers mist dan zijn we morgen allemaal besmet. Kan niet anders.![]()
Israėl gaat kwetsbaren derde prik aanbieden
Inwoners van Israėl met een verzwakt immuunsysteem kunnen voortaan een extra vaccinatie met Pfizer/BioNTech krijgen. Gezondheidsminister Horowitz zegt nog te overwegen of zo'n derde prik, ook wel een booster genoemd, ook wordt aangeboden aan de rest van de bevolking.
De extra vaccinatie komt beschikbaar voor mensen die bijvoorbeeld een orgaantransplantatie hebben ondergaan. Of voor personen die vanwege een medische aandoening een verhoogd risico lopen. Ondanks de hoge vaccinatiegraad neemt in Israėl het aantal besmettingen weer toe, met name door de deltavariant. Begin juni werden dagelijks enkele tientallen besmettingen gemeld, nu zijn dat er weer honderden.
Pfizer/BioNTech claimt dat een extra inenting de hoeveelheid antistoffen in het lichaam fors verhoogt. Een kanttekening daarbij is dat het onderzoek dat deze claim zou onderbouwen, nog niet is gepubliceerd. Daar komt bij dat er enorme commerciėle belangen meespelen.![]()
Wij kregen te horen dat dat niet mocht want dan leek het teveel op een groepsles....quote:Op maandag 12 juli 2021 16:18 schreef Noek het volgende:
[..]![]()
Toen ik buiten werkte, kreeg ik van de gemeente te horen dat ik muziek aanhad waarop ik zei:"Jaaa und? Daar krijg je geen corona van."
Hooguit ooraids.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Hoe gaan de cijfers sneller omlaag schietenquote:Op maandag 12 juli 2021 16:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Laten we niet meteen in de stuip schieten, we zitten nog steeds ruim onder het testrecord van 110K tests, en toen hadden we ook niet een dergelijke achterstand van 2500K ouder dan 10Dagen
De cijfers zullen door de enorme datavertragingen eerder sneller omlaag schieten, dan ze verder zullen stijgen.
stupidity has become as common as common sense was before![]()
Knettergekquote:Op maandag 12 juli 2021 16:23 schreef josja het volgende:
[..]
Wij kregen te horen dat dat niet mocht want dan leek het teveel op een groepsles....Go hard or go home![]()
Idd.quote:Op maandag 12 juli 2021 16:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoe gaan de cijfers sneller omlaag schieten
We kunnen rustig concluderen dat de cijfers vandaag onvolledig zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
quote:Op maandag 12 juli 2021 16:26 schreef trein2000 het volgende:
Habemus een oorzaak: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-healthcare-wachtrijHet zal je gebeuren.quote:"Duizenden mensen wachten nog op hun uitslag, families staan op Schiphol te wachten en weten niet of ze mee kunnen op hun vlucht."
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
op de nos wordt echt weinig gepubliceerd.quote:Op maandag 12 juli 2021 16:26 schreef trein2000 het volgende:
Habemus een oorzaak: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-healthcare-wachtrij![]()
Ziequote:Op maandag 12 juli 2021 16:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Hoe gaan de cijfers omlaag schieten
Dit is de opgebouwde datavertraging
Over het algemeen is het grootste gedeelte van de vandaag gemelde besmettingen ongeveer 5 dagen oud, dat betekend dat een besmetting die vandaag in de cijfers staat, tot 5 dagen oud kan zijn.
Er zitten nu ongeveer 5000 besmettingen tot 5 dagen in
En ongeveer 2500 besmettingen tot 10 dagen.
Dat is een backlog die meestal na verloop van tijd verdwijnt als de besmettingen weer dalen, maar nu vertekend het de cijfers omdat de besmettingen wel meetellen voor het totaal.
Uit het verleden bleek dat het aantal wat de GGD goed dagelijks kan verwerken per dag, zo rond de 7500 besmettingen lag, daarna liep de backlog op.
Je ziet nu dat de besmettingen tot 5 dagen afnemen, en de besmettingen tot 10 dagen nog oplopen.
Meestal zie je daarna dat de tot 10 dagen aflopen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nah ja, als het dan allemaal vakantiegangers zijn, soit. Dat zijn niet de mensen die de zorg laten overlopen waarschijnlijk.Go hard or go home
Forum Opties Forumhop: Hop naar: