abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juli 2021 @ 20:24:05 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_200207469
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit is allemaal het gevolg van dat het "eindige systeem" niet goed bespreekbaar is. Of op te lossen. Als je oneindige groei wilt dan moet je ook oneindige resources hebben. En dat zit er op deze aardbol niet in.

Maar dat op een gegeven moment alle miljarden inwoners van China en India ook een auto willen en een wasdroger, net als wij deden was duidelijk en dat betekent tevens de ondergang van de eindige resources. Zo simpel is het. Daar helpt geen enkele bezuiniging aan.

Dit is een onoplosbaar probleem als zodanig. En leidt onvermijdelijk tot ondergang van de mensheid. Hetzij door uitputting van de bronnen dan wel door vergiftiging van de leefomgeving. Dit zijn onvermijdelijke effecten. Een ongemakkelijke waarheid.
En dat gaan wij als Nederland niet oplossen.
pi_200207527
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit is allemaal het gevolg van dat het "eindige systeem" niet goed bespreekbaar is. Of op te lossen. Als je oneindige groei wilt dan moet je ook oneindige resources hebben. En dat zit er op deze aardbol niet in.

Maar dat op een gegeven moment alle miljarden inwoners van China en India ook een auto willen en een wasdroger, net als wij deden was duidelijk en dat betekent tevens de ondergang van de eindige resources. Zo simpel is het. Daar helpt geen enkele bezuiniging aan.

Dit is een onoplosbaar probleem als zodanig. En leidt onvermijdelijk tot ondergang van de mensheid. Hetzij door uitputting van de bronnen dan wel door vergiftiging van de leefomgeving. Dit zijn onvermijdelijke effecten. Een ongemakkelijke waarheid.
Die groei kun je niet stoppen. Technologische ontwikkeling hou je niet tegen. Het liefste had ik geen mobiel, PC etc. Maar je wordt gedwongen om het te gebruiken wil je nog enigzins functioneel zijn.
pi_200207548
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

En dat gaan wij als Nederland niet oplossen.
Dat lijkt ons duidelijk dus. Als je het onderwerp van dit topic tot je door laat dringen dan is onze rol zeer klein bier. Dat heeft er denk ik wel mee te maken dat het grote plaatje lastig te zien is qua ons gevoel voor verhoudingen.

Maar als je dit zo leest dan is het groot. Levensgroot. En dan zijn wij een zeer kleine druppel die het verschil echt niet gaan maken fysiek. Wel symbolisch. Maar daar heb je globaal gezien niet zoveel aan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200207617
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat lijkt ons duidelijk dus. Als je het onderwerp van dit topic tot je door laat dringen dan is onze rol zeer klein bier. Dat heeft er denk ik wel mee te maken dat het grote plaatje lastig te zien is qua ons gevoel voor verhoudingen.

Maar als je dit zo leest dan is het groot. Levensgroot. En dan zijn wij een zeer kleine druppel die het verschil echt niet gaan maken fysiek. Wel symbolisch. Maar daar heb je globaal gezien niet zoveel aan.
Des te kleiner je groepen mensen opknipt des te minder dat groepje natuurlijk uitmaakt voor het geheel. Zo kun je China ook wel opknippen in deelgebiedjes en de VS ook en dan kunnen zij ook lekker wijzen naar andere gebieden opdat die maar wat moeten doen want als zijzelf wat doen maakt het toch niet wezenlijk uit op het geheel.

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 04-07-2021 20:40:36 ]
pi_200207760
We hebben als westerse wereld in ieder geval een voorsprong genomen qua ecologische footprint. Zolang alle anderen dat niet deden ging het nog wel. Maar nu willen alle anderen dat ook. Wat dat betreft is ons wel wat aan te rekenen dat we geleefd hebben as if there's no tomorrow. We hebben het in zeer korte tijd opgemaakt, de hulpbronnen. Dat is historisch gezien best schandelijk natuurlijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200207858
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:43 schreef Bart2002 het volgende:
We hebben als westerse wereld in ieder geval een voorsprong genomen qua ecologische footprint. Zolang alle anderen dat niet deden ging het nog wel. Maar nu willen alle anderen dat ook. Wat dat betreft is ons wel wat aan te rekenen dat we geleefd hebben as if there's no tomorrow. We hebben het in zeer korte tijd opgemaakt, de hulpbronnen. Dat is historisch gezien best schandelijk natuurlijk.
Je hebt natuurlijk gelijk. Maar je kunt niet verwachten dat de gemiddelde burger alles gaat opgeven hier in het westen. En dit terwijl de happy few nog volop kunnen consumeren, genieten en vliegen tot een ongekende orde en het plebs mag geen vlees meer eten etc.

In zo een wereld wil je ook niet oud worden.
pi_200207963
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 18:33 schreef Cherni het volgende:
Waarom geen gascentrales?
Oost-Azie heeft minder toegang tot gas. Geen netwerk van pijpleidingen die we in Europa wel hebben.
pi_200208015
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 20:56 schreef skrn het volgende:

[..]

Oost-Azie heeft minder toegang tot gas. Geen netwerk van pijpleidingen die we in Europa wel hebben.
Oke, ik dacht ooit gelezen te hebben dat Rusland een deal had gesloten met China ivm het leveren van gas. De infra zal dan nu nog ontbreken.
  zondag 4 juli 2021 @ 21:00:57 #59
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200208016
Klimaat moet net als overbevolking internationaal aangepakt worden.

Leuk om te zien dat Azië op volle kracht meewerkt. :') :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 4 juli 2021 @ 21:13:24 #60
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_200208217
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:00 schreef Harvest89 het volgende:
Klimaat moet net als overbevolking internationaal aangepakt worden.
Hoog tijd dus om hier ook een 1 kind politiek in te voeren?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_200208331
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:00 schreef Cherni het volgende:

[..]

Oke, ik dacht ooit gelezen te hebben dat Rusland een deal had gesloten met China ivm het leveren van gas. De infra zal dan nu nog ontbreken.
China-Rusland is inderdaad volop in ontwikkeling. Maar Japan, met China de grootste importeur van gas wereldwijd, moet het hebben van LNG. Japan is niet aangesloten op een netwerk van gasleidingen.

Ik moet nog iets of die kolencentrales echt komen, ook Aziaten zijn wel overtuigd van klimaatverandering.
  zondag 4 juli 2021 @ 21:31:53 #62
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200208574
quote:
10s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoog tijd dus om hier ook een 1 kind politiek in te voeren?
Ben ik al jaren voor aan het pleiten.
Het helpt alleen geen ene fuck als alleen NL het invoert en de rest niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 5 juli 2021 @ 00:44:22 #63
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_200210756
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ben ik al jaren voor aan het pleiten.
Het helpt alleen geen ene fuck als alleen NL het invoert en de rest niet.
Tja, kut is dat
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_200210780
Ik hou Gazprom nog even aan...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 5 juli 2021 @ 00:52:56 #65
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_200210785
O nee toch! Snel nog meer kolen verbranden en co2 uitstoten. Wat denken die Aziaatjes wel niet? Dat zij sneller de wereld kunnen verneuken dan wij?
pi_200210787
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 21:00 schreef Cherni het volgende:

[..]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Power_of_Siberia

True, ligt er pas net joh.. Output zal nog flink toenemen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200210789
quote:
8s.gif Op maandag 5 juli 2021 00:52 schreef PiyeReloaded het volgende:
O nee toch! Snel nog meer kolen verbranden en co2 uitstoten. Wat denken die Aziaatjes wel niet? Dat zij sneller de wereld kunnen verneuken dan wij?
5 jaar terug zelf nog zitten bouwen hier maar nee de Aziaten doen echt dingen die echt niet kunnen...

Wispelturig zijn we wel.
  maandag 5 juli 2021 @ 12:21:10 #68
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_200214150
Is niet erg hoor. Wij rijden in Nederland al 100kph overdag om te compenseren.
pi_200214491
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:39 schreef Haags het volgende:
Geeft niet, wij sluiten er gewoon 1 en redden daarmee het klimaat. :)
Ja, dan is het argument weer "hoe kun je anderen terecht wijzen" als je het zelf niet doet.
Net als dat hypocriete CO2-monster Kaag.

Beetje hopeloze situatie want China, met de huidige bevolkingsgroei en welvaart, gaat echt niet veranderen.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_200218611
quote:
1s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:46 schreef SnertMetChoco het volgende:
Kleine kans dat die ook echt gebouwd gaan worden:
[..]

natuurlijk gaan die er niet komen ^O^ dit is gewoon 1 groot fake news show. 500 MW centrales komen echt niet meer hoor.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200218631
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 00:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

5 jaar terug zelf nog zitten bouwen hier maar nee de Aziaten doen echt dingen die echt niet kunnen...

Wispelturig zijn we wel.
de mensen die hebben bepaald dat in NL wel nieuwe kolencentrales konden komen zijn andere mensen die nu met hun vinger naar azie wijzen op hun ideeen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200218690
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 18:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

de mensen die hebben bepaald dat in NL wel nieuwe kolencentrales konden komen zijn andere mensen die nu met hun vinger naar azie wijzen op hun ideeen.
Uiteraard, maakt het beleid niet minder wispelturig.

Ik vind het ronduit schadelijk.
pi_200218703
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 18:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Uiteraard, maakt het beleid niet minder wispelturig.

Ik vind het ronduit schadelijk.
Klopt, maar dat zijn typische nederlandse politici...
pi_200218728
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 18:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt, maar dat zijn typische nederlandse politici...
Ik vind dat men zich beter kan bezighouden met meer groen produceren voordat ze grijs sluiten.

Stroom output mag aardig omhoog namelijk voor al die elektriciteit van warmtepompen en auto's.
pi_200218739
quote:
0s.gif Op maandag 5 juli 2021 18:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind dat men zich beter kan bezighouden met meer groen produceren voordat ze grijs sluiten.

Stroom output mag aardig omhoog namelijk voor al die elektriciteit van warmtepompen en auto's.
Als je eerst grijs sluit dan is er een dreigend stroom tekort en dan is de prioriteit er.
Als je dat niet doet, dan is er geen prioriteit om groen te produceren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')