abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200204354
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er komen wel steeds meer van dit soort geluiden, dat er gevaccineerd moet worden, en alles daarna gewoon moet stoppen. Dat risico op longCovid moet dan maar gekwantificeerd worden en moeten we (op een goede manier) mee leren leven.
Wat zal ik blij zijn als we die fase bereikt hebben. Acceptatie.
pi_200204360
quote:
7s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er zijn ondertussen al aardig wat verhalen naar buiten gekomen van volledig gevaccineerde personen die het toch wisten door te geven; of er ziek van werden.

Ja, de kans is als gevaccineerde veel kleiner. Maar er is nog steeds een kans; groter dan dat jij hier probeert te schetsten. Maar dat zou nog steeds geen probleem moeten zijn als de vaccinatie graad inderdaad hoog genoeg ligt.
Hoe groot denk je dat ik probeer te schetsen? Ik zeg 5% voor lichte ziekte.

Maar wel echt heel klein. Van de bijna 350 patienten in het erasmus mc de afgelopen maanden was er letterlijk niet één volledig gevaccineerd. Laat dat even inzinken. Niet één. Statistiek mijn vriend - ze werken dus bijna perfect. Perfecter kan een vaccin letterlijk niet werken, dat is onmogelijk.

In de andere ziekenhuize kwam af en toe nog een enkele verdwaalde binnen die gevaccineerd was - dat werd dan speciaal besproken die dag omdat het een soort eenhoorn betrof.

En verspreiding is 90% minder. Wat betekent dat als 90% gevaccineerd is, er geen grote uitbraken meer kunnen komen. Zelfs in het meest pessimistische scenario voor komende winter gaat het RIVM er inmiddels van uit dat de R niet boven de 1 komt structureel en dus géén grote golf meer. Dus dan kunne de clubs gewoon open.

Het is dus echt een theoretisch verhaal.
#WeesGeenWhales
pi_200204418
quote:
7s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het gaat in Nederland nog steeds net zo goed als een week terug toen we zelfs gedeeltelijk groen werden imo. Er worden alleen meer besmettingen ontdekt omdat er veel meer getest wordt door TvT en meer mensen die gaan reizen; waarbij in veel gevallen enkel de positieve testen worden doorgegeven en worden meegerekend. Er is dus helemaal geen zekerheid dat het nu opeens zo slecht gaat in NL. Op een gegeven moment gaan landen steeds meer kijken naar opnames en vaccinatiegraad verwacht ik. Onzin om te blijven handelen op basis van besmettingen of percentage positief.

Maar ik kan me sowieso niet vinden in jouw extreme kijk op de situatie.
Dat zei zelfs marion koopmans geloof ik nog als mogelijke verklaring bij de nos gisteren ja. Ze zei letterlijk "de versoepelingen hoeven niet te worden teruggedraaid". Vrij duidelijk.

En koopmans is toch echt wel een realist.
#WeesGeenWhales
  zondag 4 juli 2021 @ 17:19:22 #254
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200204423
quote:
7s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het gaat in Nederland nog steeds net zo goed als een week terug toen we zelfs gedeeltelijk groen werden imo. Er worden alleen meer besmettingen ontdekt omdat er veel meer getest wordt door TvT en meer mensen die gaan reizen; waarbij in veel gevallen enkel de positieve testen worden doorgegeven en worden meegerekend. Er is dus helemaal geen zekerheid dat het nu opeens zo slecht gaat in NL. Op een gegeven moment gaan landen steeds meer kijken naar opnames en vaccinatiegraad verwacht ik. Onzin om te blijven handelen op basis van besmettingen of percentage positief.

Maar ik kan me sowieso niet vinden in jouw extreme kijk op de situatie.
Meer dan een verdubbeling van het aantal besmettingen in een week tijd vind ik geen goed teken en het ergste is nog, je weet niet tot wanneer de groei stopt, is dan bij 1.500 besmettingen, bij 2.000 besmettingen, bij 3.000, bij 4.000 of nog meer. Dat is eigenlijk allesbepalend voor het perspectief, want hoe hoger deze nieuwe golf uitkomt, hoe meer je moet dalen voordat je weer op comfortabele waarden kan komen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_200204425
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:13 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er komen wel steeds meer van dit soort geluiden, dat er gevaccineerd moet worden, en alles daarna gewoon moet stoppen. Dat risico op longCovid moet dan maar gekwantificeerd worden en moeten we (op een goede manier) mee leren leven.
Amen.
#WeesGeenWhales
pi_200204439
Toch mooi dat we allemaal iets gemeen hebben, namelijk dat we op lange termijn allemaal corona gaan krijgen en er steeds minder last van krijgen.
pi_200204447
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:16 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hoe groot denk je dat ik probeer te schetsen? Ik zeg 5% voor lichte ziekte.

Maar wel echt heel klein. Van de bijna 350 patienten in het erasmus mc de afgelopen maanden was er letterlijk niet één volledig gevaccineerd. Laat dat even inzinken. Niet één. Statistiek mijn vriend - ze werken dus bijna perfect. Perfecter kan een vaccin letterlijk niet werken, dat is onmogelijk.

In de andere ziekenhuize kwam af en toe nog een enkele verdwaalde binnen die gevaccineerd was - dat werd dan speciaal besproken die dag omdat het een soort eenhoorn betrof.

En verspreiding is 90% minder. Wat betekent dat als 90% gevaccineerd is, er geen grote uitbraken meer kunnen komen. Zelfs in het meest pessimistische scenario voor komende winter gaat het RIVM er inmiddels van uit dat de R niet boven de 1 komt structureel en dus géén grote golf meer. Dus dan kunne de clubs gewoon open.

Het is dus echt een theoretisch verhaal.
Verschillende verzorgingstehuizen waar het nog goed is rondgegaan onder volledig gevaccineerde bewoners. Er werd amper iemand ziek (wel enkelen), dus dat is uiteraard uitstekend, maar dat er amper meer uitbraken gaan zijn klopt gewoon niet. Het vaccin voorkomt vooral extreme klachten en het verminderd de kans op een opname. En ja, je verspreid ook wat minder snel, maar er kunnen nog steeds uitbraken plaats vinden onder gevaccineerden; anders zijn er niet zoveel voorbeelden te vinden.

Is allemaal geen probleem gezien het vaccin wel gewoon erg goed werkt tegen opnames en extreme klachten.
pi_200204470
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:19 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Meer dan een verdubbeling van het aantal besmettingen in een week tijd vind ik geen goed teken en het ergste is nog, je weet niet tot wanneer de groei stopt, is dan bij 1.500 besmettingen, bij 2.000 besmettingen, bij 3.000, bij 4.000 of nog meer. Dat is eigenlijk allesbepalend voor het perspectief, want hoe hoger deze nieuwe golf uitkomt, hoe meer je moet dalen voordat je weer op comfortabele waarden kan komen.
Je gaat alleen voorbij aan het punt dat er een goede verklaring is dat er nu meer positieve testen naar boven komen. Maar die realisatie gaat er bij jou niet in helaas. Ook prima uiteraard :)
pi_200204483
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:20 schreef Vasilevski het volgende:
Toch mooi dat we allemaal iets gemeen hebben, namelijk dat we op lange termijn allemaal corona gaan krijgen en er steeds minder last van krijgen.
Het is net Oprah. Jij krijgt corona! En jij krijgt corona! En jij, en jij en jij en jij! Enige nadeel is dat je er geen auto aan overhoudt.
pi_200204554
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Verschillende verzorgingstehuizen waar het nog goed is rondgegaan onder volledig gevaccineerde bewoners. Er werd amper iemand ziek (wel enkelen), dus dat is uiteraard uitstekend, maar dat er amper meer uitbraken gaan zijn klopt gewoon niet. Het vaccin voorkomt vooral extreme klachten en het verminderd de kans op een opname. En ja, je verspreid ook wat minder snel, maar er kunnen nog steeds uitbraken plaats vinden onder gevaccineerden; anders zijn er niet zoveel voorbeelden te vinden.

Is allemaal geen probleem gezien het vaccin wel gewoon erg goed werkt tegen opnames en extreme klachten.
Maar je zei dat je er ook nog ernstig ziek van kan worden of kan verspreiden. Qua gedeelte erngstig ziek worden klopt dat dus nauwelijks , dat bedoel ik.

Zie idd, goed voorbeeld, dank je wel, de bejaardentehuizen waar er vorig jaar 30 doodgingen, en nu 15 een loopneus hebben 3 dagen.

Dat is het gedeelte ernstig ziek.

Dan verspreiding... het kán, en in zo'n tehuis zit je ook hele dag op elkaar, niet 2 uur op een dansvloer, maar het is 90% minder. Daarnaast werkt het natuurlijk beter ongetwijfeld zoals bijna elk vaccin bij jongeren dan bij ouderen, dus het zal bij mij gegarandeerd een stuk meer verspreiding stoppen dan bij mijn oma. Laat staan in een verpleeghuis.

Verder zit je dus niet weken op elkaars lip, maar sta je paar uur te feesten.

Feit is dat er per definitie geen risico's zijn op grote uitbraken als de R structureel niet boven de 1 komt, wat nogmaals zelfs in het meest pessimisitsche scenario van het RIVM nu zo is in hun modellen komende winter. Daarom doen we nu ook de 12 tot 8 jarigen. En dan kán je gewoon botweg geen grote uitbraken krijgen. Misschien een keer 15 man besmet in een discotheek die vervolgens toch niet ziek worden, maar niet snel stijgende landelijke cijfers waar Erno het over heeft. Daar is die R allesbepalend.
#WeesGeenWhales
  zondag 4 juli 2021 @ 17:27:09 #261
405562 Erno-BE
pi_200204561
quote:
7s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je gaat alleen voorbij aan het punt dat er een goede verklaring is dat er nu meer positieve testen naar boven komen. Maar die realisatie gaat er bij jou niet in helaas. Ook prima uiteraard :)
Als er nu enkel meer positieve testen naar boven komen, dan moet het aantal nieuwe coronabesmettingen toch een keer stabiliseren, maar van 900, naar 1.100, naar 1.250 is nog altijd een groei en het is belangrijk dat deze groei eerst omgezet wordt in een stabilisatie.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 4 juli 2021 @ 17:27:31 #262
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200204569
quote:
7s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Idd & er worden per week massa's mensen gevaccineerd. Iedere week zijn mensen beter beschermd. Covid-19 oplopen na één vaccinatie biedt al goede bescherming tegen zkh-opname. En da's waar 't om draait: hoeveel besmettingen er zijn wordt minder belangrijk als het niet gaat zorgen voor meer mensen in het ziekenhuis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Natalie op 04-07-2021 17:29:10 (grammaticale correctie) ]
(Un)masking for the greater good.
  zondag 4 juli 2021 @ 17:27:45 #263
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_200204596
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:27 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als er nu enkel meer positieve testen naar boven komen, dan moet het aantal nieuwe coronabesmettingen toch een keer stabiliseren, maar van 900, naar 1.100, naar 1.250 is nog altijd een groei en het is belangrijk dat deze groei eerst omgezet wordt in een stabilisatie.
Een stabilisatie komt vanzelf, maar zou niet eens nodig hoeven te zijn op een gegeven moment; gezien de ziekenhuizen het makkelijker aan kunnen.
pi_200204617
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
_O_ _O-
zijn die gekkies nog niet uitgedemonstreerd? Man man wat een armoede.
  zondag 4 juli 2021 @ 17:33:58 #266
14505 OProg
A Life in Music
pi_200204662
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
_O_ _O-
Dat soort mensen kunnen vaak ook nog uitleggen dat roken helemaal niet slecht is. :')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_200204672
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:19 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat zei zelfs marion koopmans geloof ik nog als mogelijke verklaring bij de nos gisteren ja. Ze zei letterlijk "de versoepelingen hoeven niet te worden teruggedraaid". Vrij duidelijk.

En koopmans is toch echt wel een realist.
En nu?
https://www.ad.nl/politie(...)-festivals~af09f284/
pi_200204705
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:20 schreef Vasilevski het volgende:
En dat moeten we ook gewoon accepteren. Straks wordt het een verkoudheidje.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 4 juli 2021 @ 17:37:25 #269
405562 Erno-BE
pi_200204737
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een stabilisatie komt vanzelf, maar zou niet eens nodig hoeven te zijn op een gegeven moment; gezien de ziekenhuizen het makkelijker aan kunnen.
Maar op welk niveau komt er stabilisatie?Die vraag is relevant.

Meer besmettingen betekent dat Nederlanders weer te maken krijgen met reisbeperkingen en ook de kans op long-covid wordt groter als het aantal besmettingen toeneemt. Dus er zijn allerlei redenen om het aantal besmettingen in de perken te houden.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200204738
quote:
10s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:33 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat soort mensen kunnen vaak ook nog uitleggen dat roken helemaal niet slecht is. :')
Er zijn wel onderzoeken dat nicotine helpt tegen het krijgen van een corona infectie doordat het competeert met ACE2 receptoren. Let wel, nicotine hé, dus niet roken an sich.
pi_200204760
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:37 schreef Erno-BE het volgende:
Maar op welk niveau komt er stabilisatie?Die vraag is relevant.
We vaccineren als een trein, dat komt echt wel goed straks binnen nu en één maand. Dat gaat echt geen probleem worden, we gaan echt niet meer richting de 10.000 per dag. En bovendien, de zorg is al ontlast dus zo veel zou dat ook niet uitmaken. Heb je gezien hoe weinig zk. opnames er zijn, hoe weinig doden?
pi_200204783
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

We vaccineren als een trein, dat komt echt wel goed straks binnen nu en één maand. Dat gaat echt geen probleem worden, we gaan echt niet meer richting de 10.000 per dag. En bovendien, de zorg is al ontlast dus zo veel zou dat ook niet uitmaken. Heb je gezien hoe weinig zk. opnames er zijn, hoe weinig doden?
Is relatief. Ze gaan nu voor een inhaalslag en hierdoor blijft er een druk/schaarste.
pi_200204845
quote:
...

Daar... zegt ze letterlijk éxact wat ik zeg. Lees het volgende citaat:

"Voorwaarde is dan wel volledige vaccinatie, weet viroloog Marion Koopmans (WHO en Erasmus MC). ,,Het is dus een beetje een race tussen het virus en de vaccinatie-immuniteit. We zien meer en meer clusters. Dat past bij heropening en lossere omgang met de regels. Maar dan moeten die voorzorgsmaatregelen wel nageleefd worden, zoals met een negatieve test- of een vaccinbewijs.”

Bij de discotheek in Enschede -een ‘superspread-event’ met inmiddels 165 besmettingen- gingen verhalen rond over gesjoemel met QR-bewijzen tijdens de eerste openingsavond. ,,Als dat klopt, is er geen houden meer aan", zegt Koopmans. ,,Jongeren moeten zelf ook nadenken. Als dat vaker voorkomt, en als we hard doorstijgen de komende tijd, moet je serieus nadenken over al die festivals ook. Al is het land ook te klein als je dat roept.”

De festivals kunnen dus prima, zegt Koopmans, BEHALVE als mensen massaal blijven sjoemelen met toegangsbewijzen. That's it.

En zowieso zegt koopmans al weken dat ze na afronding massavacinatie verwacht dat we van alle maatregelen af kunnen. Dat is over 2 maanden.

Maar idd, voor nu, ja natuurlijk, als mensen massaaal blijven sjoemelen en je dus eigenlijk net zo goed geen toegangsbewijzen kan hebben, ja dan moet je er over nadenken ja. Koekoek. Water is nat!

Maar ze zegt dus letterlijk, dat als er niet meer massaal mee gesjoemeld wordt, dat het dan gewoon door kan gaan. En dat is de uitspraak waar ik aan referereerde.

ik ga er van uit dat het systeem snel minder lek wordt naarmate mensen wennen, en dan kan het dus prima.

Verder staat er ook nog dit: "Dinsdag komt het corona-kernteam van het kabinet samen, het is niet de verwachting dat er acuut extra restricties komen om de besmettingsboog plat te slaan, stelt deze bron. De druk op de zorg is beperkt, met in totaal 225 opgenomen patiënten (waarvan zondag voor het eerst minder dan honderd covidpatiënten op de ic). "

Ergo: koopmans zegt dat ze gewoon kunnen maar dat er beter op gesjoemel moet worden gelet (dat is altijd zo, waar heb je anders een systeem voor???) en het kabinet gaat zowieso geen beperkingen instellen nu, terecht, zo lang het in de ziekenhuizen zo goed blijft gaan.

Gisteren bij de NOS zei ze iets vergelijkbaars, je citeert mijn eigen punt ;)
#WeesGeenWhales
pi_200204848
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 17:39 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Is relatief. Ze gaan nu voor een inhaalslag en hierdoor blijft er een druk/schaarste.
Ja, je moet toch wat. Maar met corona is het wel klaar zo goed als straks.
pi_200204859
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 16:35 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Ligt de fout nu bij de mensen die ce zaak bedotten of bij de controle?
Waarom is het zo’n probleem je gewoon aan de regels te houden, zeker als je weet wat de gevolgen zijn?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slechte vergelijking. Die beveiliger staat er toch wel. Hij moet sowieso die QR-code scannen, dan kan hij toch ook een ID-bewijs checken? We weten inmiddels dat mensen de boel belazeren, des te meer reden om strenger te controleren. Een kleine moeite die mogelijk veel oplevert. Ik snap het probleem niet zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')