abonnement Unibet Coolblue
pi_200187278
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het niveau van de gemiddelde docent is al erg laag. Zij hebben wel een belangrijke functie in de samenleving, laten we de lat dus a.u.b. niet nóg lager leggen.
Bron?
pi_200187343
Komt bekend voor...Ik moet mijn werkgever nog vertellen dat ik ergens anders ga werken. En als ze om een reden vragen dan geef ik aan dat ze elders wel normaal willen betalen :7
  zaterdag 3 juli 2021 @ 17:06:13 #103
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_200187448
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 14:11 schreef Fugue het volgende:
Ook wel typerend dat in dit geval de algehele consensus is dat werkgevers maar meer moeten betalen maar zodra het over het lerarentekort gaat de leraren niet zo moeten zeiken.
Als je als werkgever klaagt over een gebrek aan personeel dan is het niet zo gek dat mensen zeggen dan moet je meer betalen. Dat is degene die uiteindelijk akkoord gaat met hoeveel iemand gaat verdienen.

Over het lerarentekort zelf moeten leraren inderdaad niet zeiken. Dat is aan de overheid of de school waar je voor werkt. Zodra je je als werknemer druk gaat maken om het personeelstekort van je werkgever gaat het wat mij betreft niet goed, het is je taak niet, en het hoort je last niet te zijn. Maar omdat 99.9% van de leerkrachten geen kind in de kou zullen laten staan pakken ze die last wel op en de personen die daadwerkelijk iets aan het tekort kunnen doen door veranderingen door te voeren vinden het wel prima.

Dat dagje staken hier en daar dat overleven de kinderen wel.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_200187488
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:30 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Ik werk in deze branche en kan nauwelijks mensen vinden terwijl opdrachten in de markt soms wel 30% onder de nummer 2 weggaan. Dit is echt een probleem.
Maar nieuw personeel krijgt natuurlijk niet meer betaald, en dronken Ieren/Polen kunnen het natuurlijk net zo goed?
pi_200187506
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:53 schreef Fugue het volgende:

[..]

Bron?
Heb ik even niet bij de hand. Deels is anekdotisch, maar er zijn ook regelmatig nieuwsberichten over geweest, die hadden met name betrekking op de pabo.

Natuurlijk zijn er ook veel goede leraren.
pi_200187557
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 10:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Oh, het was zeker niet beledigend bedoeld. Mensen met een goede technische opleiding zijn gewoon erg schaars.
Als bijv. werktuigbouwkundig ingenieur houdt het met een bruto salaris van krap aan 4.000 euro echt wel op in Nederland, volgens mij gooit men daar in Duitsland al gauw zo'n 1.500 euro bovenop. Je bent dan ook gek wanneer je in Nederland als engineer aan de slag gaat; in de IT of marketing verdien je stukken meer en zeker in die laatste branche is dat vaak ook nog eens met een parttime functie.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200187564
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:06 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Zodra je je als werknemer druk gaat maken om het personeelstekort van je werkgever gaat het wat mij betreft niet goed, het is je taak niet, en het hoort je last niet te zijn.
Hangt van je baan af, zou ik denken.
pi_200187726
Zijn de werklozen op? Niemand meer in de bijstand? Omscholen van mensen is onmogelijk? Ect.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_200188357
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:23 schreef NgInE het volgende:
Zijn de werklozen op? Niemand meer in de bijstand? Omscholen van mensen is onmogelijk? Ect.
Nagenoeg
De meerderheid is afgekeurd
Dit gebeurt op kleine schaal en faalt meestal.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200188415
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:13 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Als bijv. werktuigbouwkundig ingenieur houdt het met een bruto salaris van krap aan 4.000 euro echt wel op in Nederland, volgens mij gooit men daar in Duitsland al gauw zo'n 1.500 euro bovenop. Je bent dan ook gek wanneer je in Nederland als engineer aan de slag gaat; in de IT of marketing verdien je stukken meer en zeker in die laatste branche is dat vaak ook nog eens met een parttime functie.
een wo ingenieur werktuigbouwkunde eindigt bij de grotere bedrijven rond de 7000 euro bruto bij penisoenleeftijd. de metaal-elektra cao eindigt bij ruim 4600 en de overgrote deel zit daarboven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200188442
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:47 schreef raptorix het volgende:
Ik verwacht trouwens dat de tekorten tot bizarre aantallen zullen oplopen in bepaalde sectoren, met name in de installatie branche, als ik nu jong was zou ik het wel weten :)
Die zijn al bizar in die branche....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200188463
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is belastinggeld. Maar je zou hun werk kunnen veraangenamen met bijvoorbeeld grote ramen in de klassen of op vrijdagen na vier uur iets van catering, pizza of zo. Dat is effectiever.
Kijk jij hebt het door. Als de basisschool van mijn kinderen nou elke vrijdag rond 4 uur met een pizza komt dan ga ik gelijk de pabo volgen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200188468
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:13 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Als bijv. werktuigbouwkundig ingenieur houdt het met een bruto salaris van krap aan 4.000 euro echt wel op in Nederland, volgens mij gooit men daar in Duitsland al gauw zo'n 1.500 euro bovenop. Je bent dan ook gek wanneer je in Nederland als engineer aan de slag gaat; in de IT of marketing verdien je stukken meer en zeker in die laatste branche is dat vaak ook nog eens met een parttime functie.
Als je blijft hangen in een functie zoals hoofdconstructeur is dat helaas waar. Een projectmanager heeft een stuk meer. Maar als je een vakidioot bent zal een functie als projectmanager je zwaar tegenvallen.

Een groot voordeel heb je wel als wtb'er. Het is een veelzijdige opleiding die een switch naar een ander vaktechnisch onderdeel zeer eenvoudig maakt. Wtb,ers hebben vaak ook de leiding in projecten.
pi_200188487
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 18:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als je blijft hangen in een functie zoals hoofdconstructeur is dat helaas waar. Een projectmanager heeft een stuk meer. Maar aks je een vakidioot bent zal een functie als projectmanager je zwaar tegenvallen.

Een groot voordeel heb je wel als wtb'er. Het is een veelzijdige opleiding die een switch naar een ander vaktechnisch onderdeel zeer eenvoudig maakt. Wtb,ers hebben vaak ook de leiding in projecten.
een senior hoofdconstructeur verdient ook veel meer dan 4000 :Y
Ik als wo-er werk nog maar met 16 jaar en zit al flink boven de 4000 en kan nog vele duizenden euro's groeien volgens de schalen :W Ik heb geen leidinggevende functie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200188494
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 18:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

een senior hoofdconstructeur verdient ook veel meer dan 4000 :Y
Hier in Nederland? Netto? Of praat je over bruto?
Toen ik stopte in 2001 had ik circa 2400 euro netto bij een Nederlands Ing. bureau(Comprimo later Jacobs) als hoofdconstructeur piping. In het buitenland had ik stukken meer. Na 1 jaar in Nederland te hebben gewerkt in die branche hield ik het voor gezien. Maar goed, tijden kunnen veranderen.
pi_200188513
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 18:12 schreef Cherni het volgende:

[..]

Hier in Nederland? Netto? Of praat je over bruto?
ja
nee
ja, salarissen worden in bruto bedragen uitgedrukt in NL.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200188557
Ik sprak jaren geleden operators in de fabriek waar ik werkte. Dat bedrijf valt onder de metaal-elektra. Ze dachten echt dat hun manager in functieschaal j zat :D terwijl hij ingehuurd was voor 1000 euro per dag. Ze dachten ook serieus dat ingenieurs tot maximaal J gingen, terwijl ruim 90% boven CAO zat, wat toen meer was dan ca 4400.
Een phd die er 3 jaar werkte zat al boven k en ging richting de 5000 euro als ingenieur.

De naiviteit sprong eraf *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_200188669
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 18:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik sprak jaren geleden operators in de fabriek waar ik werkte. Dat bedrijf valt onder de metaal-elektra. Ze dachten echt dat hun manager in functieschaal j zat :D terwijl hij ingehuurd was voor 1000 euro per dag. Ze dachten ook serieus dat ingenieurs tot maximaal J gingen, terwijl ruim 90% boven CAO zat, wat toen meer was dan ca 4400.
Een phd die er 3 jaar werkte zat al boven k en ging richting de 5000 euro als ingenieur.

De naiviteit sprong eraf *O*
https://www.werkzoeken.nl/salaris/piping-engineer/

Je kunt je natuurlijk gaan verkopen als de beste engineer van het land en proberen er 5000 tot 6000 euro uit te trekken. Maar ik geef je weinig kans.
pi_200188722
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 18:07 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

een wo ingenieur werktuigbouwkunde eindigt bij de grotere bedrijven rond de 7000 euro bruto bij penisoenleeftijd. de metaal-elektra cao eindigt bij ruim 4600 en de overgrote deel zit daarboven.
Dat zie je wel meer; sales mensen in de metaal zitten ook meestal ver boven de hoogste CAO schaal. Er is een reden dat veel hbo ingenieurs uiteindelijk overstappen naar een andere functie, daar is nl. een pak geld meer mee te verdienen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200188771
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 18:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als je blijft hangen in een functie zoals hoofdconstructeur is dat helaas waar. Een projectmanager heeft een stuk meer. Maar als je een vakidioot bent zal een functie als projectmanager je zwaar tegenvallen.

Een groot voordeel heb je wel als wtb'er. Het is een veelzijdige opleiding die een switch naar een ander vaktechnisch onderdeel zeer eenvoudig maakt. Wtb,ers hebben vaak ook de leiding in projecten.
Ik ben zelf overgestapt naar de IT, maar dan wel in een functie waarin m'n wtb achtergrond me echt wel van pas komt. Waar ik als engineer continu onder tijdsdruk stond en er amper tot geen budget, tijd of ruimte voor innovatie was, mag ik in m'n huidige functie zonder al te veel problemen ook zo nu en dan gewoon zitten pielen om een oplossing ook meteen toekomstbestendig en goed onderhoudbaar te maken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200188835
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 18:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik ben zelf overgestapt naar de IT, maar dan wel in een functie waarin m'n wtb achtergrond me echt wel van pas komt. Waar ik als engineer continu onder tijdsdruk stond en er amper tot geen budget, tijd of ruimte voor innovatie was, mag ik in m'n huidige functie zonder al te veel problemen ook zo nu en dan gewoon zitten pielen om een oplossing ook meteen toekomstbestendig en goed onderhoudbaar te maken.
Bekend probleem.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 19:02:19 #122
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_200189101
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 17:09 schreef Horzula het volgende:

[..]

Maar nieuw personeel krijgt natuurlijk niet meer betaald, en dronken Ieren/Polen kunnen het natuurlijk net zo goed?
Nee? Beide niet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_200189902
Ze hebben een tekort aan geschikte mensen.

Het overgrote deel van de uitkeringstrekkers en langdurig werklozen is gewoon niet geschikt voor de arbeidsmarkt. Dat ze een baan vinden is 1. Een baan behouden is 2.
pi_200191522
Dat krijg je met al die kut CAO’s ✌🏽

Wel verwachten dat je de verantwoordelijkheid op je neemt voor X maar daar niet naar willen betalen.
pi_200192129
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 19:59 schreef Sander166 het volgende:
Ze hebben een tekort aan geschikte mensen.

Het overgrote deel van de uitkeringstrekkers en langdurig werklozen is gewoon niet geschikt voor de arbeidsmarkt. Dat ze een baan vinden is 1. Een baan behouden is 2.
De werkgevers maken het de werknemers dan ook niet gemakkelijk om lang bij hun te blijven. Dus als iemand niet geschikt is, zijn het wel de werkgevers.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 21:51:58 #126
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_200192483
Nog meer mensen naar Nederland halen!
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 09:55 schreef halfway het volgende:
En zolang bepaalde CAO's verlopen zijn en er al jaren geen verhoging is geweest blijven mensen wegrennen uit die sectoren, beetje dom korte termijn denken van die zielige werkgevers, als iemand eenmaal weg is uit de sector zie je hem/haar/het nooit meer terug.
En dit precies het probleem met CAO's, er is geen marktwerking. Kennelijk hebben we 17 miljoen advocaten, bestuurders en economen nodig om in te zien dat er niemand is die het productieve werk doet.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_200192650
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 18:31 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat zie je wel meer; sales mensen in de metaal zitten ook meestal ver boven de hoogste CAO schaal. Er is een reden dat veel hbo ingenieurs uiteindelijk overstappen naar een andere functie, daar is nl. een pak geld meer mee te verdienen.
True.
Kan er met mijn HTS diploma over mee praten. Mijn technische salaris was niet slecht maar de echte progressie is pas gekomen toen ik de techniek verruild heb voor commercie en op enig moment management.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_200192692
En ondertussen flinke eisen blijven stellen en iedereen afwijzen die al 1 dag aan ervaring mist.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_200192810
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:00 schreef quo_ het volgende:

[..]

True.
Kan er met mijn HTS diploma over mee praten. Mijn technische salaris was niet slecht maar de echte progressie is pas gekomen toen ik de techniek verruild heb voor commercie en op enig moment management.
Triest. Maar je hebt dan nog geluk dat een functie in de commercie of een functie in het management je voldoening geeft. Dat was bij mij niet het geval.
pi_200192976
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 16:35 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het niveau van de gemiddelde docent is al erg laag. Zij hebben wel een belangrijke functie in de samenleving, laten we de lat dus a.u.b. niet nóg lager leggen.
Nee de maatschappij moet ophouden allerlei shit op het bordje van een docent te gooien en hun kroos eens fatsoenlijk op te voeden zodat ze weer het werk kunnen doen waarvoor ze zijn aangenomen. Les geven!

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:00 schreef quo_ het volgende:

[..]

True.
Kan er met mijn HTS diploma over mee praten. Mijn technische salaris was niet slecht maar de echte progressie is pas gekomen toen ik de techniek verruild heb voor commercie en op enig moment management.
Gewoon jammer. Vooral Nederland onderschat de waarde van en technisch persoon. In het buitenland liggen de salarissen stukken hoger.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_200193157
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:15 schreef Azula het volgende:
Dat krijg je met al die kut CAO’s ✌🏽

Wel verwachten dat je de verantwoordelijkheid op je neemt voor X maar daar niet naar willen betalen.
Mijn ervaring met werkgevers zonder CAO (in de metaal zijn dat vooral uitzendbureau's en koppelbazen, die zichzelf "ingenieursbureau" noemen) is toch echt een hongerloontje en een miezerige pensioenverzekering.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 3 juli 2021 @ 22:48:41 #132
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_200193879
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:02 schreef HSG het volgende:
En ondertussen flinke eisen blijven stellen en iedereen afwijzen die al 1 dag aan ervaring mist.
Of 1 dag ouder is dan 32.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_200193913
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Mijn ervaring met werkgevers zonder CAO (in de metaal zijn dat vooral uitzendbureau's en koppelbazen, die zichzelf "ingenieursbureau" noemen) is toch echt een hongerloontje en een miezerige pensioenverzekering.
Sommige mensen kijken niet verder dan hun bruto salaris en openen pas na jaren voor het eerst een UPO of mijn pensioenoverzicht :') . Het maakt nogal uit wat je opbouwpercentage is, je premie die per maand betaalt en hoeveel je werkgever voor jou inlegt (werkgever 70 / jij 30 bijvoorbeeld).
pi_200193928
-

[ Bericht 50% gewijzigd door appeleibanaan op 03-07-2021 22:51:50 ]
pi_200194241
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:02 schreef HSG het volgende:
En ondertussen flinke eisen blijven stellen en iedereen afwijzen die al 1 dag aan ervaring mist.
Ja zeg het ze
pi_200194331
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:12 schreef HSG het volgende:

[..]

Nee de maatschappij moet ophouden allerlei shit op het bordje van een docent te gooien en hun kroos eens fatsoenlijk op te voeden zodat ze weer het werk kunnen doen waarvoor ze zijn aangenomen. Les geven!
[..]

Gewoon jammer. Vooral Nederland onderschat de waarde van en technisch persoon. In het buitenland liggen de salarissen stukken hoger.
Nederland is dan ook geen techniekland, in Nederland is alleen met schuiven met geld, mensen of dozen (of oeverloos kunnen lullen, maar eigenlijk niets zeggen) veel geld te verdienen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200194594
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:02 schreef HSG het volgende:
En ondertussen flinke eisen blijven stellen en iedereen afwijzen die al 1 dag aan ervaring mist.
Haha ja die is herkenbaar. Meermaals gehoord dat ik onvoldoende ervaring had in het vakgebied en een afwijzing kreeg terwijl in de vacature letterlijk stond dat ervaring in het vakgebied niet nodig was. Dan niet joh :D

[ Bericht 0% gewijzigd door ArnosL op 04-07-2021 09:24:07 ]
pi_200194611
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 22:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
en een miezerige pensioenverzekering
Dit vooral. Als je pensioen is ondergebracht bij een verzekeraar weet je zo goed als zeker dat jouw pensioen meer een symbolisch bedrag per maand wordt. Miljoenen mensen in NL gaan daar pas achter komen als het zover is.

Wat mij betreft is dat 1 van de grootste schandalen allertijden. De verzekeraars hebben al die jaren lekker gecashed en stellen daar een zeeeeer geringe tegenprestatie tegenover.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_200195262
Ik vind deze situatie geweldig. Ik ben scheepstimmerman en op vrijwel alle jachtwerven is het stervensdruk, ze zitten allemaal te springen om ervaren mensen. Maar de pech voor hun is dat je geen scheepstimmerman/vrouw kunt worden, daar heb je een aangeboren inzicht en gevoel voor nodig. Dat kun je simpelweg niet leren. Even wat bouwtimmermannen omscholen lukt dus ook niet. En dan komt de marktwerking om de hoek kijken, grote vraag, klein aanbod en daardoor ben ik nu sterk in het voordeel. Mijn huidige werkgever weet dat ook dus ik heb er een mooie loonsverhoging doorheen gedrukt.
pi_200196108
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 00:15 schreef Navifactiva het volgende:
Ik vind deze situatie geweldig. Ik ben scheepstimmerman en op vrijwel alle jachtwerven is het stervensdruk, ze zitten allemaal te springen om ervaren mensen.

[..]
Het zegt wel iets dat jachtwerven omkomen in het werk in een tijd waarin gewone Nederlanders zich amper nog een huis kunnen veroorloven...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_200196129
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 07:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het zegt wel iets dat jachtwerven omkomen in het werk in een tijd waarin gewone Nederlanders zich amper nog een huis kunnen veroorloven...
Ik ben voor een mooie boot aan het sparen (in mijn hoofd), da's een varend tiny house en veel haalbaarder dan een eigen woning
  zondag 4 juli 2021 @ 08:08:14 #142
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_200196239
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 07:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het zegt wel iets dat jachtwerven omkomen in het werk in een tijd waarin gewone Nederlanders zich amper nog een huis kunnen veroorloven...
De woningprijzen stijgen niet voor niets zo hard. Dat is immers omdat gewone Nederlanders zich dat juist wel blijken te veroorloven ;)
pi_200196252
quote:
10s.gif Op zondag 4 juli 2021 08:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

De woningprijzen stijgen niet voor niets zo hard. Dat is immers omdat gewone Nederlanders zich dat juist wel blijken te veroorloven ;)
Nou ja "gewone"... Een gewone Nederlander koopt een woning om er zelf in te gaan wonen ipv deze te verhuren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 4 juli 2021 @ 08:33:21 #144
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_200196363
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 08:13 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nou ja "gewone"... Een gewone Nederlander koopt een woning om er zelf in te gaan wonen ipv deze te verhuren.
Dat is dan ook nog steeds het overgrote deel van de transacties. Gewoon van de ene bewoner naar de volgende.
We gaan steeds meer verdienen in deze krappe arbeidsmarkt en kunnen ons dus ook meer veroorloven op de krappe huizenmarkt.
pi_200196442
Gewoon al die stinkfabrieken uit NL weggooien, zoals Skere Tata Steel, zijn er wel weer wat extra werklozen.
pi_200196595
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:11 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nederland is dan ook geen techniekland, in Nederland is alleen met schuiven met geld, mensen of dozen (of oeverloos kunnen lullen, maar eigenlijk niets zeggen) veel geld te verdienen.
Een aantal jaren geleden vond Nederland het helemaal te gek om het werk elders te beleggen. Vooral in de IT en niet alleen commerciële bedrijven, want dat is hun verdienmodel niet, maar zelf IT-bedrijven zelf. Met name de grote jongens.

"Wij gaan van product naar oplossing" was de motto.

Met andere woorden: je wordt een bedrijf waar iedereen wat gaat roepen en een ander mag het gaan uitvoeren en dat noemt zich een IT-bedrijf.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 23:27 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Haha ja die is herkenbaar. Meermaals gehoord dat ik onvoldoende ervaring had in het vakgebied en een afwijzing kreeg terwijl in de vacature letterlijk stond dat interesse in het vakgebied niet nodig was. Dan niet joh :D
Interesse en ervaring zijn twee dingen he. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_200196615
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 21:15 schreef Azula het volgende:
Dat krijg je met al die kut CAO’s ✌🏽

Wel verwachten dat je de verantwoordelijkheid op je neemt voor X maar daar niet naar willen betalen.
Die CAO's zijn in het leven geroepen omdat men daarvoor hard moest werken voor een hongerloontje.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 4 juli 2021 @ 09:23:51 #148
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200196666
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juli 2021 10:40 schreef LXIV het volgende:
Hier zijn 2 oplossingen voor: de prijjs verhogen ((lonen) of het aanbod vergroten (arbeidsimmigratie). Nederland onder de VVD kiest altijd het laatste. Wat niet duurzaam is omdat er steeds meer mensen, migratie, nodig zijn.

Als je minder migratie toestaat gaan de lonen omhoog. Nederland wordt hierdoor minder concurrerend met het buitenland, waardoor bepaalde arbeid (vooral de laagbetaalde) vertrekt. Dan heb je die mensen ook niet meer nodig. Evenwicht.
Dat komt door de economische divergentie

zuidelijke landen hebben steeds minder personeel nodig

straks werkt heel Europa in het noorden van Europa , en allemaal in een heel klein hokkie en de koeien lopen zich te verbazen over de idioten, die de beschikbare ruimte niet gebruiken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_200196676
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:12 schreef HSG het volgende:

[..]

Een aantal jaren geleden vond Nederland het helemaal te gek om het werk elders te beleggen. Vooral in de IT en niet alleen commerciële bedrijven, want dat is hun verdienmodel niet, maar zelf IT-bedrijven zelf. Met name de grote jongens.

"Wij gaan van product naar oplossing" was de motto.

Met andere woorden: je wordt een bedrijf waar iedereen wat gaat roepen en een ander mag het gaan uitvoeren en dat noemt zich een IT-bedrijf.
[..]

Interesse en ervaring zijn twee dingen he. ;)
Ho, daar moest ook ervaring staan ipv interesse. De interesse had ik wel.
pi_200196710
quote:
0s.gif Op zondag 4 juli 2021 09:17 schreef HSG het volgende:

[..]

Die CAO's zijn in het leven geroepen omdat men daarvoor hard moest werken voor een hongerloontje.
Ligt iets anders, ging er met name om dat de arbeiders aan alles gebonden waren aan hun werkgever, het was meestal ook de huurbaas, had lokale invloed, etc
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')