En waarom meer woning bouwen? Er ligt daar ook een stuk bos. Ik zou dan liever zien dat ze daar meer bossen zouden planten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uit de pot van de overheid
aan het werk in de recreatie die daar kan starten
prima plek voor woningbouw en recreatie
We maken er een heel schoon en gezonde plak van
[ afbeelding ]
is een zeer dure grond, daar komt geen tokkie gemeenschapquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:28 schreef Bart.Messen het volgende:
[..]
En waarom meer woning bouwen? Er ligt daar ook een stuk bos. Ik zou dan liever zien dat ze daar meer bossen zouden planten.
Ik heb geen zin om tegen een nieuwe tokkie gemeenschap aan te moeten kijken als ik daar wandel.
Nee, Michael. Ooit misschien, maar voorlopig nog niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
toto die tijd izitten we dus in de metaal stof en heeft iedereen 50 km in de riondte last van kankerquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:30 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nee, Michael. Ooit misschien, maar voorlopig nog niet.
Een procesoperator of onderhoudsmonteur heeft een mooi salaris. Mbo niveau. Dat zul je nooit in de recreatie met wat broodjes verkopen gaan verdienen. Dus daar zullen we wel weer Polen voor gaan inhuren of studenten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt
zo is de mijn bouw ook verdwenen , ook zeer goed betaald banen
en sterft vroeg aan de kankerquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Een procesoperator of onderhoudsmonteur heeft een mooi salaris.
Of er veel Polen werken weet ik niet. Een andere user beweert iets anders. Daar heb ik geen mening over.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en sterft vroeg aan de kanker
Ik hoorde trouwens dat er bij TATA al heel veel Polen werken
ik vind die kanker fabriek geen aanwinst aan de kust
Er werken steeds meer Polen bij TATA en die spreken ook al zeer goed Nederlandsquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Of er veel Polen werken weet ik niet. Een andere user beweert iets anders. Daar heb ik geen mening over.
quote:Het Zweedse SSAB ziet toch af van de koop van Hoogovens. Aan wie moet het Indiase Tata zijn Nederlandse staalfabriek nu verkopen?
Koos Schwartz29 januari 2021, 15:43
Hoogovens, wat nu?
Die vraag rijst nu het Nederlandse staalbedrijf niet in handen komt van zijn Zweedse branchegenoot SSAB.
De Zweden maakten vrijdagochtend bekend dat ze afzien van hun plan om Hoogovens (officieel: Tata Steel Nederland) over te nemen.
Dus ook die zullen dan hun werk kwijt geraken. En die zullen zo ingeburgerd zijn dat zij niet terug zullen gaan naar Polen(en terecht) als je hier al jarenlang werkt en woont.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er werken steeds meer Polen daar ja en die spreken ook a;l zeer goed nederlands
Hatrde werkers en ze zijn niet bang voor de hitte
ach ja er is werk zat in Nederland ,quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:53 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dus ook die zullen dan hun werk kwijt geraken. En die zullen zo ingeburgerd zijn dat zij niet terug zullen gaan naar Polen(en terecht) als je hier al jarenlang werkt en woont.
We leven daar intussen al meer dan honderd jaar met Hoogovens, en meestentijds hoorde men er niemand zo erg over klagen als nu. Ik kan het mis hebben, maar hier lijkt toch wat anders achter te zitten dan zorgen om het milieu.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en sterft vroeg aan de kanker
Ik hoorde trouwens dat er bij TATA al heel veel Polen werken
ik vind die kanker fabriek geen aanwinst aan de kust
[ afbeelding ]
Daar kunne wel 10.000 vrijstaande huizen gebouwd worden met mooie bos en fietsspaden
Juist en nu is het tijd om die zooi aan de kust op te gaan ruimenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:59 schreef Scjvb het volgende:
[..]
We leven daar intussen al meer dan honderd jaar met Hoogovens, en meestentijds hoorde men er niemand zo erg over klagen als nu. Ik kan het mis hebben, maar hier lijkt toch wat anders achter te zitten dan zorgen om het milieu.
Ja dan maak je de klaoper van de eeuwquote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:02 schreef Cockwhale het volgende:
Iemand heeft hier een mooi huisje en autootje voor gekocht.
Welkom in de wereld van de politiek en machthebbers.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja dan maak je de klaoper van de eeuw
vervuilende smerige staalstof fabriek omruilen voor luxe woningbouw
De machthebber die dat voor elkaar krijgt die is spekkoper , de staalfabriek naar Polen en de Nederlandse kust schoon en gezondquote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:13 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van de politiek en machthebbers.
Wellicht beziet de GGD alles in 'n wat breder perspectief, behalve beoogde en niet zelden wat doorgeslagen belangen van milieubewegingen of van huis uit zeurende omwonenden om allerhande wissewasjes.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:12 schreef Interloper het volgende:
Waarom is de GGD zo begaan met het lot van Tata Steel?
Of ze hebben een paar flinke declaraties in mogen dienen voor privé advies werk aan de staatquote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:30 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Wellicht beziet de GGD alles in 'n wat breder perspectief, behalve beoogde en niet zelden wat doorgeslagen belangen van milieubewegingen of van huis uit zeurende omwonenden om allerhande wissewasjes.
Scjvb
Ja precies. Ze zijn juist bewust fout bezig.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:31 schreef Sapstengel het volgende:
Veel terechte haat op Tata in dit topic, maar de GGD is ook niet helemaal zuiver bezig.
Het is reeds uitgelegd waarom dat precies juist dat in twijfel wordt getrokken.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:38 schreef nomina het volgende:
[..]
Ja precies. Ze zijn juist bewust fout bezig.
Daar zou het hier eigenlijk over moeten gaan.
Waar wil Tata dat van betalen?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 14:35 schreef Scjvb het volgende:
Het huidige Tata Steel, ofwel voormalige Nederlandse Koninklijke Hoogovens en staalfabrieken, het latere Corus etc., is economiehalve niet bepaald een bedrijf dat men zomaar ineens de das om kan doen. Op locatie te Amsterdam heeft m.b.t. alle financiën van dien daarover ook al veel overleg plaatsgevonden afgelopen jaren.
Maar binnen een afzienbare tijd staat verduurzaming op het programma. Dat betekent zoveel als dat installaties aangebracht zullen worden om uitstoot van meest schadelijke stoffen beter af te vangen. Opslag van een en ander onder de Noordzee en overkappingen die eventueel kankerverwekkende stoffen (grafietregens en zulks) prima tegengaan.
Scjvb
Nee, het wordt rechtgepraat.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:42 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Het is reeds uitgelegd waarom dat precies juist dat in twijfel wordt getrokken.![]()
![]()
Scjvb
Dat maken critici ervan, what's new?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:49 schreef nomina het volgende:
[..]
Nee, het wordt rechtgepraat.
Dat is niet hetzelfde.
Zo kennen we je weer.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:30 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Wellicht beziet de GGD alles in 'n wat breder perspectief, behalve beoogde en niet zelden wat doorgeslagen belangen van milieubewegingen of van huis uit zeurende omwonenden om allerhande wissewasjes.
Scjvb
Bij ons noemen we dat: "Het vuil onder de mat vegen". In deze sector heet het dan: "Iets zo rustig mogelijk laten landen".quote:Op een gegeven moment zijn de wetenschappelijk onderzoekers die het rapport hebben opgesteld, niet meer de baas over de tekst in het rapport. Communicatiemedewerkers, bestuursambtenaren en de directeur zelf nemen het roer over om het rapport zo rustig mogelijk in de maatschappij te laten landen.
Zo vlak bij het strand en vlak bij zee. Die kavels daar verkoop je voor 1000 E pm2. 6km2, 50% verkaveld, is al drie miljard alleen voor de grond.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 15:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
uit de pot van de overheid
[ afbeelding ]
Dat denk ik wel , dat is Bloemendaal wassenaar prijsquote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo vlak bij het strand en vlak bij zee. Die kavels daar verkoop je voor 1000 E pm2. 6km2, 50% verkaveld, is al drie miljard alleen voor de grond.
Vergelijkbare ligging natuurlijkquote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat denk ik wel , dat is Bloemendaal wassenaar prijs
Voor "luxe" woningbouw nog wel...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 16:12 schreef michaelmoore het volgende:
vervuilende smerige staalstof fabriek omruilen voor luxe woningbouw
Ik ben er bang voor. Maar hij is schijnbaar met pensioen dan is werkgelegenheid niet meer van belang.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voor "luxe" woningbouw nog wel..._!
Anyway, is er hier in Nederland wel iets wat mag blijven van jou?
quote:Op zaterdag 3 juli 2021 18:00 schreef michaelmoore het volgende:
Gauw die TATA naar Polen verhuizen en de kuststreek opknappen met luxe woningen ala Wassenaar met luxe restaurants
en mooie fietspaden naar Zee aanleggen
voor 2000 euro per M2 gaat ook wel lukken
TATA nietquote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voor "luxe" woningbouw nog wel..._!
Anyway, is er hier in Nederland wel iets wat mag blijven van jou?
Daar woont geen arbeiders volk en als die er wel wonen dan gaan ze er fors op vooruit met het verdwijnen van TATAquote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:42 schreef Cherni het volgende:
[..]Je wilt niet alleen dat Tata verdwijnt maar je wil ook nog de regio zo indelen en duur maken dat het arbeidersvolk zijn biezen mag pakken. Want het moet allemaal exclusief.
jij woont graag tussen allerlei gesubsidieerde vervuilende industrieënquote:
Als je er zelf maar niet tussen woont he? Dan is het goed...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:51 schreef michaelmoore het volgende:
jij woont graag tussen allerlei gesubsidieerde vervuilende industrieën
Maar wat mag hier dan wel?quote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:50 schreef michaelmoore het volgende:
TATA niet
Tata krijgt het zo slecht door Urgenda , dat ze vanzelf wel ophoepelen naar Polen of terug naar India
Smerige industrieën moeten we hier niet willen
en zeker niet met subsidie
kringloop boeren met koeien in de wel,quote:
In recreatie kunnen we nog fors gaan verdienen en dan gaat men ook minder vliegenquote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:30 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor. Maar hij is schijnbaar met pensioen dan is werkgelegenheid niet meer van belang.
Ik voerde de discussie al vaker met onze Michael. Ook de DSM, Shell, Schiphol moest ook verdwijnen want te vervuilend. Dan de boeren. Tja wat niet.quote:
Nee DSM mag wel blijven , alhoewel het meeste van DSM in China en India zit , slechts 2 % van DSM zit nog in Nederlandquote:Op zaterdag 3 juli 2021 22:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik voerde de discussie al vaker met onze Michael. Ook de DSM, Shell, Schiphol moest ook verdwijnen want te vervuilend. Dan de boeren. Tja wat niet.
Maar veel bedrijven zoals bijvoorbeeld DSM hebben een uitstekende cao waar werknemers prima kunnen werken. Dat zal bij Shell, Tata niet anders zijn.
en Schiphol mag ook blijvenquote:DSM in Jingjiang, China
DSM Jiangshan Pharmaceutical (Jiangsu) Co., Ltd, founded in 1990, is one of the world's leading vitamin C manufacturers.
The advanced 'two-step-fermentation' technology secures the production efficiency of Jiangshan to stay in the leading position worldwide and safeguards core technical advantage in key processes of fermentation, extraction and crystallization. Our strict internal control system ensures that the quality of all the products complies with the international standards such as BP, EP, USP, JP, CP and FCC. Being a GMP certified company, we operate the production in accordance with such quality management systems as GMP, ISO9001, ISO14001, GB/T28001, FSSC22000, CEP, JDMF, IP, FAMI-QS, HALAL and KOSHER. Our company is registered as Sedex member for its compliance with social ethical standards.
As a key member of DSM, DSM Jiangshan dedicates to create more vigorous, brighter and healthier future by carrying out DSM value of 3P (People, Planet and Profit), Sustainability and Social Responsibility.
Ik hoor je vaak wel anders praten.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee DSM mag wel blijven , alhoewel het meeste van DSM in China zit
https://www.dsm.com/jiangshan/en_us/home.html
[..]
en Schiphol mag ook blijven
nee Schiphol mag best blijven voor internationale hub , daarnaast mag Lelystad wel open dat heeft al 500 miljoen gekostquote:
Die chemische reus was er al lang voor de mijnsluitingen omdat men daar de bijproducten van het vergassen van steenkool verwerkte tot o.a. kunstmest.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 10:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En die vervuilende chemische reus is er ook alleen maar gekomen omdat men de mijnen gesloten had waarvan het merendeel van de oude koempels aan stoflongen overleden is. Maar nee ho die extra gevallen bij beverwijk zouden volgens de don qouichots op deze wereld het sluiten van tata opeens wel rechtvaardigen.
KLoptquote:Op zaterdag 3 juli 2021 22:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die chemische reus was er al lang voor de mijnsluitingen omdat men daar de bijproducten van het vergassen van steenkool verwerkte tot o.a. kunstmest.
”quote:Wim van de Gevel werkte van 1960 tot 1997 als ambtenaar op het Ministerie van Economische Zaken. Hij heeft meegeschreven aan de mijnnota van Den Uyl.
Hij herinnert zich dat de directie van DSM al onder Andriessen aandrong op sluiting van de mijnen.
Dat had te maken met de opzet van het bedrijf, dat bestond uit een mijntak en een chemische tak.
Van de Gevel: “Met name de hoofddirecteur van de chemie pleitte ervoor om óf steun te geven aan de kolensector, óf te beginnen met de afbouw.
Hij was bang dat de chemiepoot alle verliezen van de kolenwinning zou moeten betalen.
De fruitteelt is door Polen overgenomen die zijn nu de grootste fruitteler van Europaquote:Op zaterdag 3 juli 2021 22:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Bovendien gaat kennis verloren,
Alleen op fruit dat notabebe naar Italië verplaatst is kom je er niet.
Gvd...quote:Op zaterdag 3 juli 2021 23:40 schreef michaelmoore het volgende:
Je kletst wel erg veel uit je onderbuik lhe
Nou ja in dit geval is het wel helemaal spot on.quote:
Man man moet ik je even wat links geven over de peer en hoogstam kers etc.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 23:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De fruitteelt is door Polen overgenomen die zijn nu de grootste fruitteler van Europa
wegens goedkopere grond en lage lonen
Italie produceert juist veel minder fruit dan vroeger door de droogte
Je kletst wel erg veel uit je onderbuik lhe
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |