Valt reuze mee natuurlijk. Het is hier geen Belgiëquote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:07 schreef ACT-F het volgende:
Gooi maar vandaag nog dicht. Des te eerder ze er achter komen dat er dan geenis.
Maar wij hebben Amsterdamquote:Op zaterdag 3 juli 2021 21:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Valt reuze mee natuurlijk. Het is hier geen België.
Tuurlijk niet, een warmtepomp draait niet 24/7, wat een gelul.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:57 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Mijn buren hebben helaas zo'n warmtepomp. Die produceert een brommend geluid van 48 decibel op mijn gevel.
Dag en nacht. 24 uur per dag. 7 dagen per week. 52 weken per jaar. Altijd. Continu.
Onzin.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:47 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Hahahahaha, nou dan zul je nog wat beleven. De overlast van windmolens en warmtepompen zal gingantische vormen aannemen, waarbij die aardbevinkjes volledig in het niet vallen.
Hier niet mee eens. Zee en land hebben ieder zo hun eigen piek momenten, wat het op zich al van belang maakt om spreiding te hebben, en op land is het natuurlijk veel goedkoper om een windmolen te plaatsen. Dus nee, zo zou ik het niet zeggen. Zou wel zeggen dat je zo'n ding niet te dicht bij een woning moet plaatsen.quote:Op zondag 4 juli 2021 00:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Windmolens horen op zee, geen last van.
Wind op zee gaat al voor ¤0.05 / kWh in aanbesteding. Is goedkoop zat.quote:Op zondag 4 juli 2021 00:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hier niet mee eens. Zee en land hebben ieder zo hun eigen piek momenten, wat het op zich al van belang maakt om spreiding te hebben, en op land is het natuurlijk veel goedkoper om een windmolen te plaatsen. Dus nee, zo zou ik het niet zeggen. Zou wel zeggen dat je zo'n ding niet te dicht bij een woning moet plaatsen.
Goedkoper is altijd aantrekkelijk en je skipt over het argument heen dat stroom op andere momenten geleverd wordt als het gaat over land vs zee.quote:Op zondag 4 juli 2021 00:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wind op zee gaat al voor ¤0.05 / kWh in aanbesteding. Is goedkoop zat.
Deze wel.quote:Op zondag 4 juli 2021 00:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, een warmtepomp draait niet 24/7, wat een gelul.
Da's wel serieus raar (en vervelend), naast dat de eigenaars kennelijk niet gek worden van het geluid, wat normaal gesproken harder is. Heb je een fotootje van dit apparaat?quote:
De meeste landen doen meer dan Nederland doet op dit moment.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 11:17 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
ja zo simpel zijn ze. die denken serieus dat al die landen ons voorbeeld gaan volgen. koekoek
Ik woon op een plek waar best veel windmolens zijn. Van grote jongens tot kleinere op boeren erven.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:54 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Mensen worden letterlijk ziek door windmolens als die te dicht bij hun huis is geplaatst.
Niet voor niets dat in andere landen windmolens veel verder van huizen moeten staan.
De goedkopere warntepomp oplossing maakt lawaai, ook dat is bekend. Ook daar zijn al meer dan genoeg klachten van.
Vorige maand nog: https://www.lc.nl/friesla(...)eltjes-26840681.htmlquote:Op zondag 4 juli 2021 10:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik woon op een plek waar best veel windmolens zijn. Van grote jongens tot kleinere op boeren erven.
Afgezien van wat mensen die mopperen over horizon vervuiling is er niets aan de hand.
Ik zou me voor kunnen stellen dat zo’n grote jongen een vervelende slagschaduw zou kunnen werpen, maar ik ken geen enkel geval waarbij die grote jongens zo dichtbij staan dat ze die op woonhuizen werpen in problematische mate.
Ik ken wat huizen (persoonlijk, als in ik kom er en ken de mensen) waarbij er vanaf een 500 meter verderop een lijn met wat grotere staat, maar geen probleem daar.
Het vogel argument klopt ook al niet, daar zijn prima detectie systemen voor die goedkoop en makkelijk te installeren zijn. Het mag een klacht zijn dat dat op sommige plaatsen nog niet is gebeurd, maar dat is laksheid.
Met zonnepanelen wel narigheid meegemaakt. Vorig jaar een brand geweest bij iemand die op een paar schuren zonnepanelen had liggen. De glasscherven droegen een 10 km ver. Een aantal stukken land afgekeurd voor teelt, een 5 km verderop was dat nog kantje boord.
Heb zelf nog glas staan ruimen op een 5 km verderop en dat was niet weinig (op een stuk van een 3000 vierkante meter zijn we met een man of 8 toch een paar uur bezig geweest). Omdat het zo dun is draagt het echt ver en naast dat het glas met coating scherp is is het niet zo best voor de gezondheid. Het werd door de inspecteurs het nieuwe asbest genoemd.
Of dat laatste waar is weet ik niet goed genoeg, maar je kan je de onrust voorstellen als het zo genoemd wordt.
Je verkondigt totale onzin.quote:
De buren van Sjoukje zullen er wel een wietplantage mee verwarmen.quote:Op zondag 4 juli 2021 11:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je verkondigt totale onzin.
Een warmtepomp draait alleen als er verwarmd (of eventueel gekoeld) moet worden en doet dit, afhankelijk van de warmtevraag, in runs. Alleen op dagen dat het streng vriest kan het zijn dat de warmtepomp bijna 24 uur van de dag draait.
Dan woon je er waarschijnlijk niet echt dicht bij. In Nederland worden ze geloof ik op minimaal 350 meter van huizen neergezet terwijl ze in andere landen veel grotere afstanden hanteren. Het is niet voor niets dat de staat is teruggefloten vorige week. Sommige mensen worden letterlijk ziek door het geluid en moeten noodgedwongen verhuizen. Slagschaduw, in Deventer moeten de molens uit staan bij bepaalde zonstanden omdat anders de kantoren op het naastgelegen industrieterrein last hebben van de slagschaduw. Dat ziet er zo uit:quote:Op zondag 4 juli 2021 10:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ik woon op een plek waar best veel windmolens zijn. Van grote jongens tot kleinere op boeren erven.
Afgezien van wat mensen die mopperen over horizon vervuiling is er niets aan de hand.
Maar een kolenmijn in je achtertuin is wel een feestje, of wat is je argument? Geen windmolens, geen zonnepanelen, geen warmtepompen.. wat wil je wel?quote:Op zondag 4 juli 2021 11:19 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dan woon je er waarschijnlijk niet echt dicht bij. In Nederland worden ze geloof ik op minimaal 350 meter van huizen neergezet terwijl ze in andere landen veel grotere afstanden hanteren. Het is niet voor niets dat de staat is teruggefloten vorige week. Sommige mensen worden letterlijk ziek door het geluid en moeten noodgedwongen verhuizen. Slagschaduw, in Deventer moeten de molens uit staan bij bepaalde zonstanden omdat anders de kantoren op het naastgelegen industrieterrein last hebben van de slagschaduw. Dat ziet er zo uit:
Hier bij wat mensen thuis voor het geluid:
Schijnbaar heb je mijn bijdragen niet goed gelezen. Geeft niet hoor, maar stel dan gewoon een oprechte vraag ipv dit toneel.quote:Op zondag 4 juli 2021 14:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar een kolenmijn in je achtertuin is wel een feestje, of wat is je argument? Geen windmolens, geen zonnepanelen, geen warmtepompen.. wat wil je wel?
Te simpel voor woorden. Maar omdat het schijnbaar te moeilijk voor je is om niet vanuit de onderbuik te lezen; Zonnepanelen: op alle daken van alle bebouwing. Windmolens: bij elke boerderij een exemplaar van 25 meter hoog. De grotere turbines op zee, indien op land 1,5 kilometer van woonhuizen. Warmtepompen: Enkel de dure en effectieve grond-water warmtepomp exemplaren waarvoor 100+ meter de grond in geboord moet worden.quote:
Wat mij betreft mogen er allemaal windparken in de Noordzee komen, alle daken vol gelegd worden met zonnepanelen en er een kleine stimulans komen om warmtepompen te promoten. Maar ook dan halen we bij lange na niet de doelstellingen die wij ons opgelegd hebben.quote:
quote:Op zondag 4 juli 2021 14:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar een kolenmijn in je achtertuin is wel een feestje, of wat is je argument? Geen windmolens, geen zonnepanelen, geen warmtepompen.. wat wil je wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |