Ja, dat mag. Dat vond ik ookquote:Op woensdag 30 juni 2021 19:59 schreef Mikeytt het volgende:
Mag ik zeggen dat ik Parijs echt vreselijk vind?
Uiteraard! En originele steden in je post!quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:59 schreef Mikeytt het volgende:
Mag ik zeggen dat ik Parijs echt vreselijk vind?
Klinkt niet verkeerd! Wenen zijn we de hele Corona crisis al aan het uitstellen, dus dat mag zo ondertussen wel echt een keer gebeurenquote:Op woensdag 30 juni 2021 20:00 schreef Celestien het volgende:
Wenen is absoluut een aanrader. Behalve paleizen heb je er ook een hoop mooie musea. Het oude centrum is mooi (camera mee!) en lekkere restaurantjes. Kun je wel een midweek doorbrengen. OV is er ook goed. Alles bereikbaar.
Edinburgh idem. Trek je stevige stappers maar aan! En wist je dat je ook onder de grond kunt? Ze hebben, iig voor de deel, de oude huizen als soort-van fundering gebruikt voor de nieuwe. En op bepaalde plekken kun je daar dus ook zien en bezoeken. Best tof! Kroonjuwelen, Palace of Holyroodhouse, en een Schotse mijl de andere kant op Edinburgh Castle. Vergeet ook de boekwinkeltjes niet.
Ik weet nog dat we voor onze allereerste reis aan het overwegen waren om voor een lang weekendje met de bus naar Praag te gaan. 14 uur enkele rit. Zo blij dat we dat niet gedaan hebben, maar de stad zelf lokt nog steeds. Wat fijn dat je het zo naar je zin gehad hebt daar!quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat mag. Dat vond ik ookWat een teleurstelling was dat zeg.
Op dit moment is mijn favoriet PraagIdd net een sprookjesstad en het zo....levendig. Er is gewoon echt heel veel te doen. Als je in de avond door de stad loopt dan bruist de stad echt met bandjes, openlucht theater, cafe's etc. Er is zoveel te doen en te beleven en ook veel verschillende dingen
En je kan bijv nog tot 22.00 's avonds door de burcht lopen. Overdag propvol toeristen, 's avonds leeg en verlaten en vooral beveiliging aanwezig.
Throwback dat een vriendin in de winter naar Venetië ging omdat ze dacht dat het rustig zou zijnquote:Op woensdag 30 juni 2021 20:07 schreef Fugue het volgende:
Venetië is heel mooi maar staat onderop mijn lijst door de gigantische drukte overal.
Vorig jaar geweest. Totaal niet druk!quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:07 schreef Fugue het volgende:
Venetië is heel mooi maar staat onderop mijn lijst door de gigantische drukte overal.
Ohja Nice vergat ik gewoon. Wel met uitstapjes naar Cannes, Saint Tropez en Monaco natuurlijk.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:23 schreef MissRelin het volgende:
[..]
Vorig jaar geweest. Totaal niet druk!
(daarom bewust vorig jaar juni gedaan)
Ik vind de meeste Europese steden waar ik ben geweest wel voor herhaling vatbaar.
Londen, Parijs, Barcelona, Lissabon, Milaan, Rome, Nice, Stockholm, Venetië.
Leuk voor een keertje (of heel misschien een 2e keer):
Tallinn, Salzburg, Bern, Keulen, Oslo, Helsinki (die laatste was leuk voor zes maanden, maar vooruit)
Tegenvallen vond ik Reykjavik, Berlijn en St Petersburg,
Helsinki ja? Ik ben daar 4 dagen geweest, vond er niet veel aan eerlijk gezegd... Alleen de St Nicholas Church vond ik wel mooi.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:23 schreef MissRelin het volgende:
[..]
Vorig jaar geweest. Totaal niet druk!
(daarom bewust vorig jaar juni gedaan)
Ik vind de meeste Europese steden waar ik ben geweest wel voor herhaling vatbaar.
Londen, Parijs, Barcelona, Lissabon, Milaan, Rome, Nice, Stockholm, Venetië.
Leuk voor een keertje (of heel misschien een 2e keer):
Tallinn, Salzburg, Bern, Keulen, Oslo, Helsinki (die laatste was leuk voor zes maanden, maar vooruit)
Tegenvallen vond ik Reykjavik, Berlijn en St Petersburg,
Mooie lijst en absoluut mee eens dat Gent een stuk beter is dan Brugge!quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:43 schreef Janneke141 het volgende:
1. Rome. Ik hou van die stad omdat er niets aan klopt. Het is gigantisch hectisch en toch heeft iedereen alle tijd van de wereld. Het is een vreemd mengsel van Romeinse, Christelijke en moderne(re) geschiedenis, in de ene straat struikel je over de fotograferende Chinezen en twee straten verder is er geen toerist te bekennen. Rustig een boek lezen in een miniscuul parkje op een eilandje in de Tiber. En de hele dag door eten en drinken. Genieten.
2. Berlijn. Als je geïnteresseerd bent in industriële geschiedenis (en toevallig ben ik dat) dan is hier heel erg veel te zien. En het is niet een stad eigenlijk, dus overal waar je bent waan je je weer ergens anders.
3. Praag. Gewoon lekker sfeervol met een vleugje Oostblok, het kost allemaal geen fluit en er is een heleboel te zien. En met een half uur treinen zit je in een prachtig natuurgebied.
4. Gent. Vergeet Brugge, Gent is veel leuker.
5. Bern. Je gaat er failliet, maar de gebouwen zijn er prachtig.
En ieder zijn smaak uiteraard, maar Londen vind ik echt de hel op aarde.
Ik ben ooit op mijn 20ste of zo met de bus naar Londen geweest. Ik kan je niet meer vertellen hoe lang die rit duurde, maar hij voelde eeuwig. Nooit weer zo'n idioot lange busreis voor mijquote:Op woensdag 30 juni 2021 20:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik weet nog dat we voor onze allereerste reis aan het overwegen waren om voor een lang weekendje met de bus naar Praag te gaan. 14 uur enkele rit. Zo blij dat we dat niet gedaan hebben, maar de stad zelf lokt nog steeds. Wat fijn dat je het zo naar je zin gehad hebt daar!
Dat lijkt me ook wel een leuke challenge en ik sta inmiddels op 30 Europese hoofdstedenquote:Op woensdag 30 juni 2021 21:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben ooit op mijn 20ste of zo met de bus naar Londen geweest. Ik kan je niet meer vertellen hoe lang die rit duurde, maar hij voelde eeuwig. Nooit weer zo'n idioot lange busreis voor mij![]()
Het leek me overigens wel een leuke bucketlist om alle hoofdsteden van Europa te bezoekenIk heb er alleen nog heel veel te gaan als ik zo'n lijst zou willen afgaan. Goede tips in dit topic tot nu toe.
Ik ben in 2018 alle 12 Nederlandse provinciehoofdsteden langs geweest, iedere maand 1 (ongeveer). Dat is ook al best leuk om te doen (al is Lelystad in november niet noodzakelijk een aanrader).quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:25 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook wel een leuke challenge en ik sta inmiddels op 30 Europese hoofdsteden
Vraag me alleen af wat ik in godsnaam zou moeten in plaatsen als Vaduz, Andorra-la-Vella en Valletta behalve aanwezig zijn
Wat is er te zien in Helsinki eigenlijk? Ik hoor namelijk nooit dat mensen naar Helsinki op stedentrip gaan.quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:19 schreef theSlowRush het volgende:
London. Woon er nu ook voor een tijdje
Verder Kopenhagen Helsinki Wenen Porto Bilbao
Dronken Finnen in de parken oaquote:Op donderdag 1 juli 2021 08:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Wat is er te zien in Helsinki eigenlijk? Ik hoor namelijk nooit dat mensen naar Helsinki op stedentrip gaan.
Oh jaaa, Florencequote:Op donderdag 1 juli 2021 00:07 schreef Fok-it het volgende:
Parijs ben ik al te lang niet meer geweest om er een goed oordeel over te vellen, dus dat wordt wel weer eens tijd. Zelfde geldt voor Berlijn. Als puber heen geweest en ik herinner me dat er wel een goeie vibe hing en een goed nachtleven.
London en Rome zijn erg tof, je kan daar heerlijk door de stad wandelen, lekker eten en tegelijkertijd de meeste bezienswaardigheden mee pikken. Steden die je goed lopend af kan leggen zijn wel echt een pre.
Praag vond ik ook mooi, vooral het oude stadscentrum, Karelsbrug en Praagse burcht![]()
Waar ik echt nog graag heen wil: Florence. Als kind bezocht maar daar herinner ik me te weinig van en ik heb het idee dat die stad nog sfeervoller is dan Rome en andere steden in Italie
Tegenvallers: Sofia, Milaan
Die drukte begint sowieso in iedere grote stad wel een dingetje te worden. In Rome stonden we 1,5 uur in de rij voor onze "skip the line" kaartjes, ik meen voor het Colosseum. Kan je nagaan hoe lang de mensen in de gewone rij stonden.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:07 schreef Fugue het volgende:
Leuk topic!
Hoe zijn deze steden eigenlijk buiten het hoogseizoen? Nog redelijk te doen of alsnog erg druk? Ben daar wel benieuwd naarquote:Op donderdag 1 juli 2021 13:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Die drukte begint sowieso in iedere grote stad wel een dingetje te worden. In Rome stonden we 1,5 uur in de rij voor onze "skip the line" kaartjes, ik meen voor het Colosseum. Kan je nagaan hoe lang de mensen in de gewone rij stonden.
Amsterdam, Barcelona, Parijs, allemaal vreselijk druk geworden. En ik snap het wel, en ik gun iedereen zijn uitje, maar volgens mij is het allemaal wat doorgeslagen qua drukte.
Op een positieve noot: Metz, hardstikke leuke stad, en Nancy, wat hier weer vlak bij ligt. Super leuk en niet al te druk.
Rome hebben we nu twee keer bezocht in februari en beide keren was het erg rustig (bij alle bezienswaardigheden zo doorlopen). Parijs in het voorjaar ook, al was dat wel wat drukker dan Rome. Amsterdam heb ik niks meequote:Op donderdag 1 juli 2021 13:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe zijn deze steden eigenlijk buiten het hoogseizoen? Nog redelijk te doen of alsnog erg druk? Ben daar wel benieuwd naar
Nice nice. Was sowieso al van plan om, mocht ik financieel en corona-technisch, weer wat meer kunnen reizen sowieso niet meer in het hoogseizoen weg te gaan. Snap wel dat het voor veel mensen niet anders kan maar het haalt wel een beetje het leuke er vanaf. Venetië lijkt me bijvoorbeeld ook echt wel leuke stad, maar niet op de manier zoals je nu zietquote:Op donderdag 1 juli 2021 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Rome hebben we nu twee keer bezocht in februari en beide keren was het erg rustig (bij alle bezienswaardigheden zo doorlopen). Parijs in het voorjaar ook, al was dat wel wat drukker dan Rome. Amsterdam heb ik niks mee
Wel erg fijn om die vrijheid te hebben inderdaad. In normale jaren gaan wij vaak weg in februari, mei en oktober. Met het weer is het af en toe wat gokken, maar verder enkel voordelen. Heb ook niks met die drukte in de grote steden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:03 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nice nice. Was sowieso al van plan om, mocht ik financieel en corona-technisch, weer wat meer kunnen reizen sowieso niet meer in het hoogseizoen weg te gaan. Snap wel dat het voor veel mensen niet anders kan maar het haalt wel een beetje het leuke er vanaf. Venetië lijkt me bijvoorbeeld ook echt wel leuke stad, maar niet op de manier zoals je nu ziet
Wat?!?!quote:
Is deze dienst ook beschikbaar in het Noors?quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:53 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Wat?!?!![]()
Ik wil je wel eens een rondleiding geven als je zegt waar je van houdt. Er is meer dan alleen het centrum.
Uiteraard! Al zul je het wel met mijn Nederlandse versie van het Noors moeten doen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 15:01 schreef Fogel het volgende:
Is deze dienst ook beschikbaar in het Noors?
Die zal ik onthoudenquote:Op donderdag 1 juli 2021 14:53 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Wat?!?!![]()
Ik wil je wel eens een rondleiding geven als je zegt waar je van houdt. Er is meer dan alleen het centrum.
Vooral een keertje wat langer uittrekken voor Londen, er is zoveel te zien! Onze eerste keer gingen we twee nachtjes en toen vonden we het ook niet heel spannend. Keer erop (en alle keren erna) gingen we een weekje en dan kan je de stad zo ontspannen bekijken, heerlijk!quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:14 schreef sirdanilot het volgende:
Kutstad:
Dublin. Ja ik woon er, maar ook voordat ik hier woonde was ik 1x op bezoek geweest voor een weekendje dublin en toen dacht ik eigenlijk al ' wat een achenebbisj pauperzooi' . Maar ja soms gaat het leven niet zoals gepland
Brussel. Ik houd niet van Brussel.
Leuk voor een keertje:
Aken (rijd je ook zo heen vanuit NL)
Duesseldorf
Vilnius
Tel Aviv/Jeruzalem (ok geen europa maar wel dichtbij), behalve als je moslims bent natuurlijk.
Timisoara
Nis
Skopje
Cork
Belfast (met gevaar voor eigen leven)
Oslo. Ja het zal je verbazen hoe doodsaai dat is.
Helsinki, weinig van gezien omdat we op doorreis waren helaas.
Luxemburg
Voor herhaling vatbaar:
Maastricht (ik vind limburg gewoon buitenland hoor)
Gent
Antwerpen
Lille/Rijssel
Parijs
London (maar ik heb hier maar 1 dagje doorgebracht, misschien verdient het een hogere score. Ik kon in 1 dag maar een paar dingen zien natuurlijk).
Praag
Nuernberg. Dit is echt een hele mooie stad, en het is praktisch volstrekt onbekend bij toeristen lijkt het wel? Echt een aanrader !
Berlijn, al heb ik ook van deze stad maar erg weinig gezien want we waren op doorreis.
Straatsburg
Keulen
Kopenhagen
Wenen
Split
Geweldig:
Lissabon <3
Barcelona, ja ook al is het overrated soms.
Rome. Ja hoog gewaardeerd maar daar is ook wel een reden voor. Er zijn geen steden met zo ongelooflijk veel monumenten als rome.
Brugge. Misschien wel t mooiste plekje ter wereld.
Budapest, zo'n geweldige tijd gehad daar.
Galway. Ja alsjeblieft als je naar ierland komt doe dan galway ipv dublin.
Stockholm. De enige echte grote stad in Scandinavie. En echt prachtig.
Cannes vond ik niks aan, Monaco alleen met de F1 GP geweest, dus dan is het niet te vergelijken met Monaco normaal. Al was het met de GP wel erg leuk, maar volgens mij is er weinig aan als je er buiten de GP bent.quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:26 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ohja Nice vergat ik gewoon. Wel met uitstapjes naar Cannes, Saint Tropez en Monaco natuurlijk.
Het was 15 jaar geleden, ik studeerde daar toen, dus heb de standaard dingen gezien, maar verder ook niet zoveel hoorquote:Op woensdag 30 juni 2021 21:42 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Helsinki ja? Ik ben daar 4 dagen geweest, vond er niet veel aan eerlijk gezegd... Alleen de St Nicholas Church vond ik wel mooi.
Heb je wat tips? Wie weet moet ik het een tweede kans geven
Over steden waar ik geen flikker aan vond gesproken trouwens: Sofia.
Je hanteert de Eurovisiefestival definitie voor 'Europese landen'?quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:58 schreef Fogel het volgende:
Steden waar ik graag naar terug ga:
Seattle
Tokyo
Boston
Seoul
Second thatquote:Steden waar ik liever niet kom als het even kan: Parijs, Brussel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.reset
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |