abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 30 juni 2021 @ 15:51:27 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_200143136
De Franse politie heeft de vrouw, die zaterdag in de eerste etappe van de Ronde van Frankrijk op 45 kilometer van de finish een massale valpartij veroorzaakte, opgepakt. Dat schrijft de Franse omroep RTL. Ze is vandaag in voorlopig hechtenis gezet in Landerneau



De politie lanceerde de avond na de crash via Facebook een oproep voor getuigen. ,,Er werden vervolgens verschillende getuigenissen verzameld”, meldde aanklager Camille Miansoni gisteravond. Vandaag is de vrouw dus opgepakt.

Tourbaas steunt witheet Jumbo-Visma en dient klacht in tegen Duitse vrouw: ‘Absurd dat dit kan’
Spoorloze vrouw die massale valpartij in Tour veroorzaakte riskeert boete en zelfs celstraf
De vrouw, vermoedelijk uit Duitsland, stond zaterdag met een stuk karton met daarop ‘Allez Opi-Omi’ veel te dicht langs de kant van de weg. Zonder oog voor het aanstormende peloton. Tony Martin kon het bordje niet ontwijken, waardoor hij stevig tegen het Bretoense asfalt sloeg. Een domino-effect met heel wat schade en verwarring was het gevolg.

Door de enorme omvang van de valpartij was de lokale politie pas enkele minuten later ter plekke. De vrouw nam ondertussen in die hectiek de benen. Er hangt haar een boete van 1500 euro boven haar hoofd. Mocht de Duitser Jasha Sütterlin, die door de valpartij noodgedwongen moest opgeven, ook een klacht indienen, riskeert ze verdere vervolging en een celstraf van maximaal een jaar, zo melden Franse media.

https://www.ad.nl/wielren(...)-france-op~a34dc834/

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 30 juni 2021 @ 16:06:05 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_200143431
Mooi. Opsluiten en elke cent schade laten betalen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_200143550
Op laten draaien voor de schade. En die is enorm. Alleen de materiėle schade is al enorm het al die dure wielen en fietsen die kapot zijn gegaan. Kun je medische schade en verloren inkomsten nog bij optellen.

Ik zou het allemaal op haar proberen te verhalen. Rest van haar leven afbetalen. Misschien hebben "Opi & Omi" nog wat spaarcentjes?

En anders kan ze ergens langs de weg pikken gaan zuigen.
pi_200143760
1.500 boete klinkt prima. Iemand hoeft niet zijn leven lang te branden vanwege een (grote) fout.
pi_200143789
Nou nou nou, kan het wat minder?
Ik keur de actie van die vrouw niet goed, maar om haar nu massaal af te slachten vind ik toch iets te ver gaan.
Net alsof massale valpartijen nooit eerder voorkwamen.
En wie heeft zich nooit geėrgerd aan wielrenners op fietspaden? Het is gewoon arrogant kutvolk.
pi_200143842
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:26 schreef Phoenyx-God het volgende:
1.500 boete klinkt prima. Iemand hoeft niet zijn leven lang te branden vanwege een (grote) fout.
Potje breken, is potje betalen.
pi_200143906
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Potje breken, is potje betalen.
Dan moeten die sponsors maar hun portefeuille trekken.
Die hebben poen zat, en deze onkosten zijn slechts kleingeld voor die gangsters.
pi_200143913
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:35 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dan moeten die sponsors maar hun portefeuille trekken.
Die hebben poen zat, en deze onkosten zijn slechts kleingeld voor die gangsters.
Die sponsors stonden daar niet met dat bord langs het peloton. Dat deed die vrouw toch echt zelf.
  woensdag 30 juni 2021 @ 16:39:03 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200143971
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:35 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dan moeten die sponsors maar hun portefeuille trekken.
Die hebben poen zat, en deze onkosten zijn slechts kleingeld voor die gangsters.
Gangsters?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200143972
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die sponsors stonden daar niet met dat bord langs het peloton. Dat deed die vrouw toch echt zelf.
Weet ik. Wat is je punt?
De sponsors hadden dat kunnen weten. Net zoals ze kunnen weten dat de wielrenners doping gebruiken.
Mijn punt is dus dat het niet meer gaat over sport maar over geld.
pi_200143984
De organisatie is de echte schuldige, vind ik. Dat publiek langs de kant, al jaren en jaren kruipen die renners door het oog van de naald. Die boete voor die vrouw lijkt me genoeg, en een flinke uitbrander omdat ze een domme kut is.
-nee-
pi_200143986
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gangsters?
Precies ja. Gangsters. Het zijn gewoon criminelen die op deze manier extra geld willen verdienen.
pi_200143990
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:39 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Weet ik. Wat is je punt?
De sponsors hadden dat kunnen weten. Net zoals ze kunnen weten dat de wielrenners doping gebruiken.
Mijn punt is dus dat het niet meer gaat over sport maar over geld.
Dat die vrouw verantwoordelijk is voor die valpartij en dus op moet draaien voor de schade. Een sponsor kan moeilijk weten dat een of andere debiel met een bord daar gaat staan.
  woensdag 30 juni 2021 @ 16:40:45 #14
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200143994
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Precies ja. Gangsters. Het zijn gewoon criminelen die op deze manier extra geld willen verdienen.
Je hebt nogal een vreemde blik op de wereld merk ik.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200144038
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Potje breken, is potje betalen.
Nou gelukkig is er gewoon wetgeving die niet bestaat uit simpele oneliners van een zoveelste persoon op het internet.
pi_200144052
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:42 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Nou gelukkig is er gewoon wetgeving die niet bestaat uit simpele oneliners van een zoveelste persoon op het internet.
In de wet staat toch gewoon dat je veroorzaakte schade moet betalen? Ik zou haar aansprakelijk stellen en kijken waar het schip strandt.

Prima voorbeeld voor alle randdebielen langs de weg die zich niet kunnen gedragen.
pi_200144061
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat die vrouw verantwoordelijk is voor die valpartij en dus op moet draaien voor de schade. Een sponsor kan moeilijk weten dat een of andere debiel met een bord daar gaat staan.
Onzin. Elke debiel weet gewoon dat bij dit soort evenementen mongooltjes vol in beeld willen komen.
Sponsors zijn altijd multinationals die als geen ander weten wat er fout kan gaan.
Coca Cola trok zich destijds terug vanwege een videoclip van Madonna, dus kom nou niet aan dat sponsors niet weten wat er speelt.
pi_200144071
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat die vrouw verantwoordelijk is voor die valpartij en dus op moet draaien voor de schade. Een sponsor kan moeilijk weten dat een of andere debiel met een bord daar gaat staan.
Die vrouw is verantwoordelijk voor de val, maar het lijkt me dat de organisatie verantwoordelijk is voor het ontstaan van de onveilige situaties langs ieder parcours.

Of we moeten gewoon dit soort dingen af en toe accepteren, dat dit gebeurt, want een afgesloten circuit lijkt me de sport zijn romantiek geen goed doen.
-nee-
pi_200144080
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

In de wet staat toch gewoon dat je veroorzaakte schade moet betalen? Ik zou haar aansprakelijk stellen en kijken waar het schip strandt.

Prima voorbeeld voor alle randdebielen langs de weg die zich niet kunnen gedragen.
En toch geeft zelfs het artikel nog aan dat er een boete geldt. Maar verzin maar alles erbij wat je wil en stel mensen aansprakelijk etc. Prima voorbeeld van iemand die niet gewoon normaal kan lezen en nadenken.
pi_200144083
ze moesten haar een beker geven.
pi_200144085
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:43 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Onzin. Elke debiel weet gewoon dat bij dit soort evenementen mongooltjes vol in beeld willen komen.
Sponsors zijn altijd multinationals die als geen ander weten wat er fout kan gaan.
Coca Cola trok zich destijds terug vanwege een videoclip van Madonna, dus kom nou niet aan dat sponsors niet weten wat er speelt.
Dat ontslaat dit soort mongooltjes niet uit hun verantwoordelijkheid.

Iedereen weet ook dat er randdebielen zijn die dronken ongelukken veroorzaken, vandalen die auto's bekrassen, etc.
pi_200144138
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat ontslaat dit soort mongooltjes niet uit hun verantwoordelijkheid.

Iedereen weet ook dat er randdebielen zijn die dronken ongelukken veroorzaken, vandalen die auto's bekrassen, etc.
Ook hier weer. Mensen die dronken zijn is een ander verhaal. Mensen die expres eigendom vernielen ook. Hoe kom je erbij om die zaken te gebruiken als vergelijking überhaupt weer? Klinkt voor mij alsof je gewoon iets graag wil en het je niet uitmaakt of het ergens op slaat of niet wat je denkt
pi_200144141
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:44 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

En toch geeft zelfs het artikel nog aan dat er een boete geldt. Maar verzin maar alles erbij wat je wil en stel mensen aansprakelijk etc. Prima voorbeeld van iemand die niet gewoon normaal kan lezen en nadenken.
Een boete maakt niet dat ze niet aansprakelijk kan worden gesteld voor de schade
pi_200144145
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

In de wet staat toch gewoon dat je veroorzaakte schade moet betalen? Ik zou haar aansprakelijk stellen en kijken waar het schip strandt.

Prima voorbeeld voor alle randdebielen langs de weg die zich niet kunnen gedragen.
Over hoeveel miljard randdebielen heb je het nu?
Laten we eens de randdebielen nemen die dagelijks over de snelweg razen.
En er komt uit dat jij de OPPERRANDDEBIEL bent die een enorme file veroorzaakt.
Mogen we dan de schade verhalen die werkgevers hebben van de te laat gekomen personeelsleden?
pi_200144156
Soms dan zou ik zelf ook wel eens over wat gezond verstand willen beschikken :@ wat een stommerik ben ik toch ook :@

[ Bericht 10% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 30-06-2021 18:58:38 ]
-nee-
pi_200144164
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat ontslaat dit soort mongooltjes niet uit hun verantwoordelijkheid.

Iedereen weet ook dat er randdebielen zijn die dronken ongelukken veroorzaken, vandalen die auto's bekrassen, etc.
Inderdaad, de mongooltjes die hebben gereld een paar maanden geleden kunnen ook nog heel lang hun spaarpotje omdraaien
pi_200144166
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:44 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Die vrouw is verantwoordelijk voor de val, maar het lijkt me dat de organisatie verantwoordelijk is voor het ontstaan van de onveilige situaties langs ieder parcours.

Of we moeten gewoon dit soort dingen af en toe accepteren, dat dit gebeurt, want een afgesloten circuit lijkt me de sport zijn romantiek geen goed doen.
Een organisatie kan niet alles voorkomen. Ze kunnen niet hekken zetten langs het gehele parcours. In elk geval kun je dat redelijkerwijs niet verwachten van 'n organisatie.

Er een criterium-serie van maken lijkt me ook niks.

Zo heel ingewikkeld lijkt het me ook niet om gewoon niet met dat bord langs de kant te staan of niet als een debiel achter renners aan gaan rennen.

Net zoals dat het niet zo moeilijk is om niet dronken achter het stuur te gaan zitten, na een avond stappen niet een auto te bekrassen of als je het niet eens bent met de avondklok niet de Jumbo te plunderen.
pi_200144190
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Over hoeveel miljard randdebielen heb je het nu?
Laten we eens de randdebielen nemen die dagelijks over de snelweg razen.
En er komt uit dat jij de OPPERRANDDEBIEL bent die een enorme file veroorzaakt.
Mogen we dan de schade verhalen die werkgevers hebben van de te laat gekomen personeelsleden?
En ondertussen verpest mark rutte het hele land. Daar moet eens aandacht voor zijn.
pi_200144191
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:47 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Over hoeveel miljard randdebielen heb je het nu?
Laten we eens de randdebielen nemen die dagelijks over de snelweg razen.
En er komt uit dat jij de OPPERRANDDEBIEL bent die een enorme file veroorzaakt.
Mogen we dan de schade verhalen die werkgevers hebben van de te laat gekomen personeelsleden?
Het staat je vrij om dat te proberen uiteraard. Volgens mij betaal je de schade aan de infrastructuur wel bijvoorbeeld.
pi_200144207
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een organisatie kan niet alles voorkomen. Ze kunnen niet hekken zetten langs het gehele parcours. In elk geval kun je dat redelijkerwijs niet verwachten van 'n organisatie.

Er een criterium-serie van maken lijkt me ook niks.

Zo heel ingewikkeld lijkt het me ook niet om gewoon niet met dat bord langs de kant te staan of niet als een debiel achter renners aan gaan rennen.

Net zoals dat het niet zo moeilijk is om niet dronken achter het stuur te gaan zitten, na een avond stappen niet een auto te bekrassen of als je het niet eens bent met de avondklok niet de Jumbo te plunderen.
Dat lijkt me allemaal logisch. Maar aansprakelijkheid en schuld zijm verschillende dingen. Ik vind de organisatie ook laks hierin. Dit soort idioten zien we iedere zomer, dat het een keer finaal misgaat mag geen verrassing zijn.
-nee-
pi_200144212
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:47 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Ook hier weer. Mensen die dronken zijn is een ander verhaal. Mensen die expres eigendom vernielen ook. Hoe kom je erbij om die zaken te gebruiken als vergelijking überhaupt weer? Klinkt voor mij alsof je gewoon iets graag wil en het je niet uitmaakt of het ergens op slaat of niet wat je denkt
Het gaat om iets wat je doet en de gevolgen daarvan. Dronken achter het stuur stappen is 'n stom idee, de Jumbo plunderen ook, een auto bekrassen ook en daar met dat bord zo gaan staan ook.
pi_200144260
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:50 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dat lijkt me allemaal logisch. Maar aansprakelijkheid en schuld zijm verschillende dingen. Ik vind de organisatie ook laks hierin. Dit soort idioten zien we iedere zomer, dat het een keer finaal misgaat mag geen verrassing zijn.
De organisatie zet hekken op bepaalde punten. Niet langs het hele parcours, want dat is niet te doen. Ik neem ook aan dat die vrouw daar niet al uren zo stond met dat bord (dan had je er wat van kunnen zeggen, ja). Ze zal waarschijnlijk vlak voor het passeren van het peloton daar zo zijn gaan staan met dat bord.
pi_200144274
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:39 schreef Marsenal het volgende:
De organisatie is de echte schuldige, vind ik. Dat publiek langs de kant, al jaren en jaren kruipen die renners door het oog van de naald. Die boete voor die vrouw lijkt me genoeg, en een flinke uitbrander omdat ze een domme kut is.
Dit dus.
Ik kan me herrineren dat er meerdere valpartijen zijn geweest in het verleden door het publiek aan de kant. Alleen niet zo groot als deze.
Twiddel
pi_200144301
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:44 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

En toch geeft zelfs het artikel nog aan dat er een boete geldt. Maar verzin maar alles erbij wat je wil en stel mensen aansprakelijk etc. Prima voorbeeld van iemand die niet gewoon normaal kan lezen en nadenken.
Boete en schade zijn twee verschillende dingen hč.

Als ik dronken achter het stuur een ongeluk veroorzaak, krijg ik een boete omdat ik dronken achter het stuur rijdt, maar dat staat verder los van de schade van dat ongeluk.

Net zoals wanneer je bijvoorbeeld iemand het ziekenhuis in mept.
pi_200144307
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:39 schreef Marsenal het volgende:
en een flinke uitbrander omdat ze een domme kut is.
En een bonus boete voor vluchten na een ongeval graag :7
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_200144316
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:50 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het gaat om iets wat je doet en de gevolgen daarvan. Dronken achter het stuur stappen is 'n stom idee, de Jumbo plunderen ook, een auto bekrassen ook en daar met dat bord zo gaan staan ook.
Jij zal ook wel vaker niet al te slimme dingen doen, wordt je ook niet elke keer aangerekend. De wet bepaalt gewoon wat strafbaar is etc. en wat niet. Onopzettelijk kan je alsnog een keer een (grote) fout maken. Is wat anders dan gaan drinken en dan bewust in de auto stappen. Of bewust een auto bekrassen. Ik denk niet dat ze dit bewust deed dus is er een verschil. Volgens mij reageren mensen hier een beetje veel vanuit emotie
pi_200144341
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

De organisatie zet hekken op bepaalde punten. Niet langs het hele parcours, want dat is niet te doen. Ik neem ook aan dat die vrouw daar niet al uren zo stond met dat bord (dan had je er wat van kunnen zeggen, ja). Ze zal waarschijnlijk vlak voor het passeren van het peloton daar zo zijn gaan staan met dat bord.
Dat denk ik ook, maar dat verandert mijn standpunt niet verder
-nee-
pi_200144392
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:54 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Jij zal ook wel vaker niet al te slimme dingen doen, wordt je ook niet elke keer aangerekend. De wet bepaalt gewoon wat strafbaar is etc. en wat niet. Onopzettelijk kan je alsnog een keer een (grote) fout maken. Is wat anders dan gaan drinken en dan bewust in de auto stappen. Of bewust een auto bekrassen. Ik denk niet dat ze dit bewust deed dus is er een verschil. Volgens mij reageren mensen hier een beetje veel vanuit emotie
Oh vast wel, maar als dat 'n ander schade oplevert, dan moet ik die gewoon betalen natuurlijk. Die ander kan er meestal ook niks aan doe dat ik iets niet al te slims doe.

Ze stond daar bewust in beeld om een boodschap over te brengen aan "opi & omi". Ze zal vast niet een half peloton hebben willen laten vallen, maar met haar actie heeft ze dat risico wel genomen.

Snap niet zo goed dat mensen denken overal maar mee weg te moeten kunnen komen als ze krankzinnige capriolen uithalen.
  woensdag 30 juni 2021 @ 16:58:32 #39
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_200144395
gewoon een fikse boete..en gevangenisstraf gaat wel wat ver lijkt me
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_200144417
Dat de veiligheid garanderen slecht haalbaar is, is nooit een argument om verantwoordelijkheid af te wijzen. Je kan niet een onveilig evenement organiseren, en dan zeggen 'ja god, veiligheid is wel lastig zo', zo werkt het niet.

Als we een race met f1-wagens in een stad kunnen organiseren, dan valt hier ook wel wat te fiksen, trouwens.
-nee-
pi_200144442
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:58 schreef Parafernalia het volgende:
gewoon een fikse boete..en gevangenisstraf gaat wel wat ver lijkt me
Gevangenisstraf vind ik ook te ver gaan en dient geen enkel doel. Dat ze opdraait voor de schade lijkt me wel prima. Haar lesje zal ze dan vast wel hebben geleerd en de schade is (deels) vergoed. Ze kan dat vast niet allemaal betalen, maar ook met haar in de cel laten zitten wordt de schade niet betaald.

Gevangenisstraf moet functioneel zijn en dat lijkt het in dit geval niet te zijn.
pi_200144471
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:59 schreef Marsenal het volgende:
Dat de veiligheid garanderen slecht haalbaar is, is nooit een argument om verantwoordelijkheid af te wijzen. Je kan niet een onveilig evenement organiseren, en dan zeggen 'ja god, veiligheid is wel lastig zo', zo werkt het niet.

Als we een race met f1-wagens in een stad kunnen organiseren, dan valt hier ook wel wat te fiksen, trouwens.
Een F1-race vindt plaats op 'n relatief kort parcours. Daarnaast halen veel mensen het voor vooral hun eigen veiligheid natuurlijk niet in hun hoofd om op het parcours te gaan staan.
pi_200144504
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Oh vast wel, maar als dat 'n ander schade oplevert, dan moet ik die gewoon betalen natuurlijk. Die ander kan er meestal ook niks aan doe dat ik iets niet al te slims doe.

Ze stond daar bewust in beeld om een boodschap over te brengen aan "opi & omi". Ze zal vast niet een half peloton hebben willen laten vallen, maar met haar actie heeft ze dat risico wel genomen.

Snap niet zo goed dat mensen denken overal maar mee weg te moeten kunnen komen als ze krankzinnige capriolen uithalen.
Nou ja je hebt toch ook een auto en autoverzekering voor het geval je een ongeluk veroorzaakt. Dat doe je ook niet bewust en achteraf gezien kan je dat altijd zien als domme actie etc. (niet altijd maar je snapt het idee). Die wielrenners zitten soms helemaal klem te rijden tussen de menigte, dan gaat het soms mis. Maakt die persoon niet direct een klapjosti, kon iedereen daar overkomen zoals ik ernaar kijk. Maar zij heeft net die pech. Is nogal wat om iemand zo aan de schandpaal te nagelen vind ik zelf. Vind het ook gewoon dom etc. hoor en ze mag best aangepakt worden. Maar leven lang betalen etc. voor de schade.. als we allemaal zo fel zouden denken dan zouden heel veel mensen ontzettend arm zijn (ook de mensen die denken van 'maar zoiets zou mij nooit overkomen etc.')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2021 17:06:31 ]
  woensdag 30 juni 2021 @ 17:04:51 #44
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_200144529
Op mij komt deze klopjacht heel erg over als het afleiden van de achterlijke parcours die de organisatie weer eens heeft uitgestipelt. Deze onnozele kut veroorzaakt 1 onnodige valpartij het parcours veroorzaakt meerdere onnodige valpartijen. Wat is dan het echte probleem?
pi_200144557
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat die vrouw verantwoordelijk is voor die valpartij en dus op moet draaien voor de schade. Een sponsor kan moeilijk weten dat een of andere debiel met een bord daar gaat staan.
Dat klinkt heel stoer als het een beetje glad is en jij rijdt schade met de auto hoeft de verzekering jou ook niet uit te betalen omdat jij gewoon niet had moeten gaan rijden. :Y
pi_200144579
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:03 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Nou ja je hebt toch ook een auto en autoverzekering voor het geval je een ongeluk veroorzaakt. Dat doe je ook niet bewust en achteraf gezien kan je dat altijd zien als domme actie etc. (niet altijd maar je snapt het idee). Die wielrenners zitten soms helemaal klem te rijden tussen de menigte, dan gaat het soms mis. Maakt die persoon niet direct een klapjosti, kon iedereen daar overkomen zoals ik ernaar kijk. Maar zij heeft net die pech. Is nogal wat om iemand zo aan de schandpaal te nagelen vind ik zelf.
Ja, je kunt ook een WA-verzekering afsluiten voor schade die je veroorzaakt. Als ze die heeft en de verzekering betaalt, prima verder, daar dient zo'n verzekering voor. Wat ik al zei, een celstraf lijkt me overdreven en geen enkel doel dienend.

Heb zelf ook zo'n verzekering. Kost amper wat en je bent wel gedekt in geval van 'n enorme schade die je misschien onbewust hebt veroorzaakt.

Soms wil je de gevolgen niet, maar neem je met 'n actie wel een behoorlijk risico. Dan kan het zijn dat je op moet draaien voor de gevolgen.
pi_200144615
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat klinkt heel stoer als het een beetje glad is en jij rijdt schade met de auto hoeft de verzekering jou ook niet uit te betalen omdat jij gewoon niet had moeten gaan rijden. :Y
Bij roekeloos gedrag kan 'n verzekeraar de schade verhalen inderdaad of je niet uitbetalen.
pi_200144690
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een F1-race vindt plaats op 'n relatief kort parcours. Daarnaast halen veel mensen het voor vooral hun eigen veiligheid natuurlijk niet in hun hoofd om op het parcours te gaan staan.
Helemaal prima allemaal maar als je het parcours openlaat en rekent op het gezond verstand van wielrenfans, dan moet je ook op de blaren kunnen zitten.
-nee-
pi_200144732
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:13 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Helemaal prima allemaal maar als je het parcours openlaat en rekent op het gezond verstand van wielrenfans, dan moet je ook op de blaren kunnen zitten.
Daar worden we het dan niet over eens. Van de organisatie mag je best iets verwachten, maar wat mij betreft kunnen ze niet langs 180 km parcours dranghekken te plaatsen.
pi_200144799
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar worden we het dan niet over eens. Van de organisatie mag je best iets verwachten, maar wat mij betreft kunnen ze niet langs 180 km parcours dranghekken te plaatsen.
Dat snap ik, hoewel dat feitelijk overigens best kan, maar dat betekent niet dat ze niet verantwoordelijk zijn.
-nee-
pi_200144832
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:18 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dat snap ik, hoewel dat feitelijk overigens best kan, maar dat betekent niet dat ze niet verantwoordelijk zijn.
Het kan. Je kunt ook stewards langs het hele parcours zetten, geen publiek toelaten, etc. Maar ik vind dat persoonlijk te ver gaan.

Zoals gezegd, hier gaan we het niet over eens worden. Naar mijn idee is dit de organisatie niet aan te rekenen en die vrouw wel.
  woensdag 30 juni 2021 @ 17:23:35 #52
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200144911
Dus als ik als wielrenner tegen iemand aanrij kost diegene dat 1500 euro? Om welke redenen is ze daadwerkelijk opgepakt?
  woensdag 30 juni 2021 @ 17:31:58 #53
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200145055
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:59 schreef Marsenal het volgende:
Als we een race met f1-wagens in een stad kunnen organiseren, dan valt hier ook wel wat te fiksen, trouwens.
Nou ja dat is mij altijd onduidelijk geweest. Is het een evenement dat langs rijdt? En waaruit blijkt dat? Er is geen belijning er is geen afzetting er is niks. Wat behoudt mij om er gewoon tussen te gaan fietsen of zoals deze vrouw aan de kant van de weg een bord omhoog te houden?

Ik heb ook wel eens hardloopwedstrijden meegedaan waarin mensen meededen die geen rugnummer hadden. Wat kan je daaraan doen?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 juni 2021 @ 17:36:28 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200145115
Mensen die dit goedpraten :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200145173
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:36 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die dit goedpraten :')
Dat doet niemand toch? Die vrouw is toch gewoon schuldig aan compleet mongoloide gedrag?
-nee-
pi_200145180
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nou ja dat is mij altijd onduidelijk geweest. Is het een evenement dat langs rijdt? En waaruit blijkt dat? Er is geen belijning er is geen afzetting er is niks. Wat behoudt mij om er gewoon tussen te gaan fietsen of zoals deze vrouw aan de kant van de weg een bord omhoog te houden?

Ik heb ook wel eens hardloopwedstrijden meegedaan waarin mensen meededen die geen rugnummer hadden. Wat kan je daaraan doen?
Er rijden auto's en motorrijders voorop met waaschuwingen hč.
  woensdag 30 juni 2021 @ 17:48:31 #57
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200145258
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er rijden auto's en motorrijders voorop met waaschuwingen hč.
En zo worden de wielrenners gewaarschuwd voor toeschouwers
pi_200145282
1500 euro is natuurlijk een grap. De werkelijke schade is niet eens te berekenen, maar loopt misschien wel in de tonnen, wetende hoeveel de fietsen kosten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_200145298
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:51 schreef JohnDDD het volgende:
1500 euro is natuurlijk een grap. De werkelijke schade is niet eens te berekenen, maar loopt misschien wel in de tonnen, wetende hoeveel de fietsen kosten.
Die ¤ 1.500 is dan ook alleen de boete. Boete en schadeverhaal staan verder los van elkaar. Aan degenen die schade hebben geleden om die vrouw aansprakelijk proberen te stellen en de schade te verhalen.
pi_200145309
wat een boef
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_200145311
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die ¤ 1.500 is dan ook alleen de boete. Boete en schadeverhaal staan verder los van elkaar. Aan degenen die schade hebben geleden om die vrouw aansprakelijk proberen te stellen en de schade te verhalen.
Goed punt!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_200145339
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:51 schreef JohnDDD het volgende:
1500 euro is natuurlijk een grap. De werkelijke schade is niet eens te berekenen, maar loopt misschien wel in de tonnen, wetende hoeveel de fietsen kosten.
Ja ga iemand een boete van een paar ton geven omdat ze iets verkeerd stond met haar bord. :')


Mongolen. _O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  woensdag 30 juni 2021 @ 17:59:50 #63
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200145349
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die ¤ 1.500 is dan ook alleen de boete. Boete en schadeverhaal staan verder los van elkaar. Aan degenen die schade hebben geleden om die vrouw aansprakelijk proberen te stellen en de schade te verhalen.
Maar wat is de boete dan? Wat heeft ze fout gedaan?
pi_200145358
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:59 schreef xzaz het volgende:

[..]

Maar wat is de boete dan? Wat heeft ze fout gedaan?
De boete is maximaal 1.500 blijkbaar in Frankrijk. Hoe dat precies in elkaar zit, dat weet ik niet. Wat ze fout heeft gedaan is daar met dat bord gaan staan, waardoor die valpartij is veroorzaakt.
  woensdag 30 juni 2021 @ 18:01:58 #65
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200145368
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

De boete is maximaal 1.500 blijkbaar in Frankrijk. Hoe dat precies in elkaar zit, dat weet ik niet. Wat ze fout heeft gedaan is daar met dat bord gaan staan, waardoor die valpartij is veroorzaakt.
Maar hoe kan dat nou niet legaal zijn? Dus liften is illegaal in Frankrijk?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 juni 2021 @ 18:04:13 #66
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200145393
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:39 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Dat doet niemand toch? Die vrouw is toch gewoon schuldig aan compleet mongoloide gedrag?
Veel "ik praat het niet goed, maar..." posts.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_200145416
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:01 schreef xzaz het volgende:

[..]

Maar hoe kan dat nou niet legaal zijn? Dus liften is illegaal in Frankrijk?
Tijdens 'n wielerwedstrijd gelden de normale verkeersregels niet hč.
  woensdag 30 juni 2021 @ 18:10:39 #68
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200145446
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Tijdens 'n wielerwedstrijd gelden de normale verkeersregels niet hč.
Is dat zo? Waaruit blijkt dat?
  woensdag 30 juni 2021 @ 18:13:41 #69
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200145500
quote:
16s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja ga iemand een boete van een paar ton geven omdat ze iets verkeerd stond met haar bord. :')

Mongolen. _O-
Nou, ze nam bewust dit risico. Ze zal het niet expres hebben gedaan, maar ze heeft wel door haar laakbare handelen heel veel schade veroorzaakt. Dus ik vind het niet meer dan logisch dat ze daarvoor moet opdraaien, of in elk geval haar WA-verzekering.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 30 juni 2021 @ 18:16:28 #71
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200145515
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:15 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Nou, ze nam bewust dit risico. Ze zal het niet expres hebben gedaan, maar ze heeft wel door haar laakbare handelen heel veel schade veroorzaakt. Dus ik vind het niet meer dan logisch dat ze daarvoor moet opdraaien, of in elk geval haar WA-verzekering.
Nou ja als je met 60kmh op de openbare weg gaat rijden neem je ook het risico.
pi_200145536
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:10 schreef xzaz het volgende:

[..]

Is dat zo? Waaruit blijkt dat?
Dat is zo. Je vraagt namelijk vergunningen en ontheffingen aan voor zo'n wedstrijd.
pi_200145537
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:16 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nou ja als je met 60kmh op de openbare weg gaat rijden neem je ook het risico.
Klopt en als je net even verkeerd stuurt en daardoor iemands auto beschadigt, ben je ook verantwoordelijk
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 30 juni 2021 @ 18:42:29 #74
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200145778
Prima straf die 1500 euro. Maar deze vrouw heeft nu wel lekker veel aandacht gekregen, misschien dat gebruiken voor een publieke excuses op tv en een spreekbeurt waarom niet opletten voor fietsers bij een tour de France een actie is voor onnozele kuttekoppen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Spellchecker woensdag 30 juni 2021 @ 18:43:42 #75
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200145790
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:39 schreef Marsenal het volgende:
De organisatie is de echte schuldige, vind ik. Dat publiek langs de kant, al jaren en jaren kruipen die renners door het oog van de naald. Die boete voor die vrouw lijkt me genoeg, en een flinke uitbrander omdat ze een domme kut is.
En dan hebben we het nog niet over het feit dat ze met 5 man op één m2 fietsen.
  woensdag 30 juni 2021 @ 18:58:38 #76
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200145972
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:43 schreef maily het volgende:

[..]

En dan hebben we het nog niet over het feit dat ze met 5 man op één m2 fietsen.
Daar zouden ze ook regels voor moeten maken eigenlijk
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 30 juni 2021 @ 19:21:13 #77
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200146274
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:16 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nou ja als je met 60kmh op de openbare weg gaat rijden neem je ook het risico.
Daarom is de weg afgezet, om alleen door de renners en de volgwagens te gebruiken...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Spellchecker woensdag 30 juni 2021 @ 19:23:31 #78
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200146306
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:21 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Daarom is de weg afgezet, om alleen door de renners en de volgwagens te gebruiken...
Afgezet? Met wat?
  woensdag 30 juni 2021 @ 19:24:10 #79
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200146315
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:23 schreef maily het volgende:

[..]

Afgezet? Met wat?
Afgezet voor ander verkeer bedoel ik.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200146363
Hopelijk komt die aandachtstrekker er niet met slechts een boete van af.
  woensdag 30 juni 2021 @ 19:30:47 #81
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200146400
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Afgezet voor ander verkeer bedoel ik.
De weg is niet afgezet
  woensdag 30 juni 2021 @ 19:31:40 #82
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200146410
N
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:30 schreef xzaz het volgende:

[..]

De weg is niet afgezet
Niet met hekken, wel voor verkeer...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 30 juni 2021 @ 19:31:44 #83
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200146411
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is zo. Je vraagt namelijk vergunningen en ontheffingen aan voor zo'n wedstrijd.
Dat is vanuit de organisatie zo; er is geen overeenkomst tussen de persoon die aan het kijken is en de organisatie van de wedstrijd?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 30 juni 2021 @ 19:31:57 #84
408813 crew  trein2000
pi_200146414
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:44 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

En toch geeft zelfs het artikel nog aan dat er een boete geldt. Maar verzin maar alles erbij wat je wil en stel mensen aansprakelijk etc. Prima voorbeeld van iemand die niet gewoon normaal kan lezen en nadenken.
Aansprakelijkheid staat los van boetes. Dat zijn twee andere dingen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200146425
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Aansprakelijkheid staat los van boetes. Dat zijn twee andere dingen.
Als ze echt alles zou moeten betalen zouden ze dat wel gemeld hebben als sensatiemelding. Ze hoeft dat allemaal niet te betalen
pi_200146428
1500 euro boete :')

Ik zou wel 1500 euro neerleggen om een keer een verstandige post te plaatsen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 30-06-2021 20:19:04 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 30 juni 2021 @ 19:33:50 #87
408813 crew  trein2000
pi_200146436
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:33 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Als ze echt alles zou moeten betalen zouden ze dat wel gemeld hebben als sensatiemelding. Ze hoeft dat allemaal niet te betalen
Jij bent alwetend begrijp ik?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_200146461
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Jij bent alwetend begrijp ik?
Je hoeft niet alwetend te zijn voor zoiets.

Betekent niet dat ik er niet alsnog naast kan zitten. Lijkt me gewoon stug dat ze hier (extra) aansprakelijk voor gesteld kan worden (edit: als in aansprakelijk dat ze alle schade moet betalen).

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2021 19:36:50 ]
  woensdag 30 juni 2021 @ 19:36:54 #89
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200146476
Staat ze uberhaupt wel op de weg?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 30 juni 2021 @ 19:38:32 #90
408813 crew  trein2000
pi_200146493
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:35 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Je hoeft niet alwetend te zijn voor zoiets.

Betekent niet dat ik er niet alsnog naast kan zitten. Lijkt me gewoon stug dat ze hier (extra) aansprakelijk voor gesteld kan worden.
Ik weet wel zeker dat ze aansprakelijk gesteld kan worden. Ze pleegt een strafbaar feit en als gevolg daarvan is schade ontstaan. Frankrijk is een raar land, maar niet zo raar. Dat zal zij of (haar verzekering, maar die dekt ongetwijfeld geen schade als gevolg van strafbare feiten) gewoon moeten gaan betalen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 30 juni 2021 @ 19:39:22 #91
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200146502
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker dat ze aansprakelijk gesteld kan worden. Ze pleegt een strafbaar feit en als gevolg daarvan is schade ontstaan. Frankrijk is een raar land, maar niet zo raar. Dat zal zij of (haar verzekering, maar die dekt ongetwijfeld geen schade als gevolg van strafbare feiten) gewoon moeten gaan betalen.
Maar welk strafbaar feit is dat dan?
pi_200146524
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:36 schreef xzaz het volgende:
[ afbeelding ]Staat ze uberhaupt wel op de weg?
Het bord duidelijk wel.
  woensdag 30 juni 2021 @ 19:41:29 #93
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200146530
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Het bord duidelijk wel.
Uiteraard
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 30 juni 2021 @ 19:44:02 #94
408813 crew  trein2000
pi_200146561
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:39 schreef xzaz het volgende:

[..]

Maar welk strafbaar feit is dat dan?
Weet ik veel. (Zware) mishandeling of iets wat er op lijkt. Maar goed, er hangt haar een boete van 1500 euro boven het hoofd. Dus er is blijkbaar een strafbaar feit gepleegd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 30 juni 2021 @ 19:46:41 #95
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200146601
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Weet ik veel. (Zware) mishandeling of iets wat er op lijkt. Maar goed, er hangt haar een boete van 1500 euro boven het hoofd. Dus er is blijkbaar een strafbaar feit gepleegd.
Ah de NOS heeft een update geplaats dit stond er net nog niet:

quote:
Ze wordt beschuldigd van het in gevaar brengen van de openbare veiligheid. Haar hangt een boete van 1.500 euro boven het hoofd.
Dat lijkt me wel HEEL breed genomen. Lijkt me sterk dat dit er doorheen komt.
  woensdag 30 juni 2021 @ 19:54:39 #96
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200146728
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:36 schreef xzaz het volgende:
[ afbeelding ]Staat ze uberhaupt wel op de weg?
Vooral in de weg.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Spellchecker woensdag 30 juni 2021 @ 20:03:37 #97
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200146886
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:36 schreef xzaz het volgende:
[ afbeelding ]Staat ze uberhaupt wel op de weg?
Met haar rechtertenen.
Maar met haar reclamebord hangt ze er zeker boven.
  woensdag 30 juni 2021 @ 20:11:13 #98
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200147007
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:36 schreef xzaz het volgende:
[ afbeelding ]Staat ze uberhaupt wel op de weg?
Nee, die wielrenner rijd door het gras :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 30 juni 2021 @ 20:20:40 #99
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200147164
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 20:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee, die wielrenner rijd door het gras :')
rijdt
pi_200147425
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:35 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Je hoeft niet alwetend te zijn voor zoiets.

Betekent niet dat ik er niet alsnog naast kan zitten. Lijkt me gewoon stug dat ze hier (extra) aansprakelijk voor gesteld kan worden (edit: als in aansprakelijk dat ze alle schade moet betalen).
:') ben jij jursit of zo
  woensdag 30 juni 2021 @ 20:39:23 #101
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_200147455
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 20:20 schreef xzaz het volgende:

[..]

rijdt
Meer is er niet over te melden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_200147516
quote:
87s.gif Op woensdag 30 juni 2021 20:37 schreef Boze_Eend het volgende:

[..]

:') ben jij jursit of zo
Ja jursit. Jullie mensen prutsen maar wat aan en door de hele tijd en komen er mee weg omdat veel mensen hier net zo gek zijn of geen enkel gevoel van verantwoordelijkheid hebben

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2021 20:44:12 ]
pi_200147935
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat is vanuit de organisatie zo; er is geen overeenkomst tussen de persoon die aan het kijken is en de organisatie van de wedstrijd?
Ze zal geen kaartje hebben gekocht, dus ik ga er vanuit van niet. Maar dat sluit natuurlijk niet uit dat als je schade veroorzaakt, dan je aansprakelijk gesteld kunt worden voor die schade. Of die wordt toegewezen, dat zal 'n rechter moeten bepalen. Niet de organisatie, niet de sponsor, niet de ploeg en niet de politie.
pi_200147999
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:36 schreef xzaz het volgende:
[ afbeelding ]Staat ze uberhaupt wel op de weg?
Dat bord bevindt zich deels boven de weg waar de wielrenners rijden. Als ik daar 'n vislijn span, dan sta ik ook niet op de weg, maar blijft door mijn toedoen veroorzaakt als er iemand over valt.
pi_200150052
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 20:43 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Ja jursit. Jullie mensen prutsen maar wat aan en door de hele tijd en komen er mee weg omdat veel mensen hier net zo gek zijn of geen enkel gevoel van verantwoordelijkheid hebben
Ik geloof niet dat jij jurist bent. Ik heb een hoop onsamenhangende onzin van je gelezen in dit topic. En dan ook nog op een neerbuigend toontje.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:54 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]

Jij zal ook wel vaker niet al te slimme dingen doen, wordt je ook niet elke keer aangerekend. De wet bepaalt gewoon wat strafbaar is etc. en wat niet. Onopzettelijk kan je alsnog een keer een (grote) fout maken. Is wat anders dan gaan drinken en dan bewust in de auto stappen. Of bewust een auto bekrassen. Ik denk niet dat ze dit bewust deed dus is er een verschil. Volgens mij reageren mensen hier een beetje veel vanuit emotie
Opzet of bewust/onbewust is niet zo relevant als het verwijtbaar is en ze in alle redelijkheid had kunnen vermoeden dat haar gedrag gevaar kon veroorzaken. De andere kant op kijken en over de weg hangen terwijl de renners eraan komen is in elk geval roekeloos en dus verwijtbaar.

Ook als je dronken in de auto stapt kun je een onbewuste of niet-opzettelijke fout maken. Of als je met een blaffer op straat gaat lopen en die gaat echt per ongeluk af waarbij iemand geraakt wordt. Maar je had kunnen bedenken dat je het risico hierop neemt door je onverantwoordelijk te gedragen. Net als deze achterlijke trut.

Ik ben overigens (ook) geen jurist.
  woensdag 30 juni 2021 @ 23:31:56 #106
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_200150055
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 20:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Meer is er niet over te melden?
Denk het niet
  woensdag 30 juni 2021 @ 23:46:15 #107
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_200150182
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:46 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel HEEL breed genomen. Lijkt me sterk dat dit er doorheen komt.
Mag hopen van niet, En er staat overal bord maar het is toch gewoon een stukje karton? dat die wielrenner er op rijd en er van op zijn bek gaat is zijn eigen schuld.
  woensdag 30 juni 2021 @ 23:48:13 #108
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200150203
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mooi. Opsluiten en elke cent schade laten betalen.
Volgens de jeherone logica kun je het beste het schadebedrag vermenigvuldigen met een factor 3, vanwege het ontmoedigen en nee, het hoeft de schoonheidsprijs niet te winnen.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_200152044
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:39 schreef Marsenal het volgende:
De organisatie is de echte schuldige, vind ik. Dat publiek langs de kant, al jaren en jaren kruipen die renners door het oog van de naald. Die boete voor die vrouw lijkt me genoeg, en een flinke uitbrander omdat ze een domme kut is.
Er volledig mee wegkomen mag ze wat mij betreft niet. Dus een flinke boete en eventueel haar schadeverzekering aanspreken. Ook als waarschuwing voor andere idioten.

Ben het met je eens dat de organisatie echt wel wat meer kan doen om de renners te beschermen.

Het zou ook helpen als niet elke achijtlollige aso door de cameramensen als leuke afwisseling gezien wordt en vol in beeld komt.
Whatever...
  donderdag 1 juli 2021 @ 11:10:37 #110
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_200153586
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 08:46 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Er volledig mee wegkomen mag ze wat mij betreft niet. Dus een flinke boete en eventueel haar schadeverzekering aanspreken. Ook als waarschuwing voor andere idioten.

Ben het met je eens dat de organisatie echt wel wat meer kan doen om de renners te beschermen.

Het zou ook helpen als niet elke achijtlollige aso door de cameramensen als leuke afwisseling gezien wordt en vol in beeld komt.
Dat laatste.
Meerennende idioten worden vaak secondenlang in beeld gebracht.
Cameramensen en regisseur moeten deze vorm van beloning zien te vermijden.
pi_200153601
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:10 schreef kibo het volgende:

[..]

Dat laatste.
Meerennende idioten worden vaak secondenlang in beeld gebracht.
Cameramensen en regisseur moeten deze vorm van beloning zien te vermijden.
Als iemand zo pontificaal in beeld gaat staan, is dat wel lastig.

Verder wel eens. Je moet dit soort idioten niet de aandacht geven waar ze naar op zoek zijn. Maar harde consequenties mogen ook wel.

Als deze dame opdraait voor de schade, bedenkt de volgende met zo'n debiel bord zich wel twee keer voor 'ie er gaat staan.
pi_200153849
Wat een overdreven ophef allemaal. Geef haar een boete en move on, de Tour stopt toch voor niemand? :')
Het is koud, het is guur....
  donderdag 1 juli 2021 @ 13:39:12 #113
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_200155280
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 11:38 schreef TweedeKlum het volgende:
Wat een overdreven ophef allemaal. Geef haar een boete en move on, de Tour stopt toch voor niemand? :')
dit mokkel dient gewoon als voorbeeld voor al die andere dwazen en mongolen die meerennen tijdens bergetappes, die dino pakken op het parcour staan en de meest idiote dingen verzinnen die maar te bedenken zijn om in beeld te komen.

Prima ^O^

Optyfen met die figuren
pi_200161738
De vrouw zit nog in hechtenis.
Dit is haar ten laste gelegt.

het onvrijwillig veroorzaken van blessures door opzettelijke schending van de veiligheids- of voorzichtigheidsplicht

Ik vind dat ze wel een flinke boete mag krijgen maar meer niet.

Kunnen ze beter iets doen als de voetbalwet in Engeland.
Iedereen die een voet zet op het asfalt een fikse boete en meldplicht bij iedere tour etappe
No bitch to me
pi_200162096
ASO heeft zijn klacht ingetrokken las ik net :')

Wat is deze :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')