3 jaar geleden hittegolf, 2 jaar geleden hittegolf, vorig jaar hittegolf. Ik vind het wel even lekkerquote:Op woensdag 30 juni 2021 14:59 schreef vencodark het volgende:
Zomer. 16 graden, mot(regen) en bewolkt.
Oh, ik hoef ook echt geen hitte hoor. Ik kan er de laatste jaren ook slecht tegen. Hoofdpijn, duizelig en futloos. etc.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:04 schreef exode het volgende:
[..]
3 jaar geleden hittegolf, 2 jaar geleden hittegolf, vorig jaar hittegolf. Ik vind het wel even lekker![]()
Zo met 2 7jarigen naar zwemles, ze maken al een uur lang poepgrappen, wordt een hilarische autorit denk ik.
En daarna sushi eten, Juul is toch van haar koekjes voor avondeten afgestapt.
Als je gaat plassen hoeft niet je hele badpak uitquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even nieuwsgierig: wat is het voordeel van een tankini boven een badpak?
Zit niet zo strak wellicht? Maar gaat het bovenstukje dan niet "flodderen" tijdens het zwemmen?
#DTV
Dit, al kun je een badpak natuurlijk ook opzij schuivenquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Als je gaat plassen hoeft niet je hele badpak uit
Nah nee, dat is vies, je plast altijd wel ergens overheenquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:26 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dit, al kun je een badpak natuurlijk ook opzij schuiven
Ik zit nu in de binnenspeeltuin, inhaalfeestje voor oudste zoon. Nou ja, er is hier buiten ook genoeg te doen (zand, water, skelter, dieren, hooiberg) , maar ik zit binnen want droog en vindbaar voor de kinderen. En ik ben langzaam gek aan 't worden want ik ben mijn oordoppen vergeten
Gewoon daarna in het water springenquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Nah nee, dat is vies, je plast altijd wel ergens overheen
Er zijn wel zwembaden die dat hebben maar of dat nu ook in NL is, geen idee.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:36 schreef mefke79 het volgende:
Weet je nog vroeger? Toen je van die emblemen kreeg als je een zwemdiploma haalde en dat je moeder die op je badpak naaide. Rood voor A meen ik, blauw voor B en groen voor C. In mijn tijd ging ook het verhaal rond dat je nooit in het zwembad mocht plassen want er zat een kleurstof in het bad en die reageerde op urine en dan moest je het bad uit![]()
(ik heb dat natuurlijk ooit per ongeluk toch gedaan en toen heel bang achterom gekeken...de opluchting toen het niet waar bleek)
Ik zweer al jaren bij bikini's in haltermodel met beugel van de esprit. Het is zelfs zo erg dat ik vorig jaar een nieuw broekje bij een bovenstukje kocht (want broekje echt op) en toen ik terug ging kijken in foto's bleek ik dat bovenstukje al minimaal 9 jaar te hebben. Was ik dus wel heel zuinig op geweest.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:36 schreef vencodark het volgende:
Badpakken staan mij niet want mijn borsten drukken plat en mijn buik is nog vol op in beeld.
Dan maar een mis-matchende bikini die wel goed zit, niet verschuift of in de knoop gaat (of waar je die rare pads steeds terug moet vouwen)
Nee joh, da's een broodje aap.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Er zijn wel zwembaden die dat hebben maar of dat nu ook in NL is, geen idee.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Als je gaat plassen hoeft niet je hele badpak uit
Nu nog 1 broodtrommel voor 10-uurtje en 1 broodtrommel voor de lunch. In 10-uurtje pakje drinken, voor de lunch een dopper waterquote:Op woensdag 30 juni 2021 18:45 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat hebben jullie kinderen voor broodtrommels en bekers en hoeveel?
Binnenkort gaat el capitan naar school en heb geen idee wat ik nodig hebeen grote broodtrommel met vakjes, losse bakjes voor verschillende momenten op de dag, hoeveel bekers
Mepal is heel coulant met nieuwe geven (als het niet alléén maar lompigheid schade is).quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:48 schreef SQ het volgende:
Ik heb die van mepal maar ben naarstig op zoek naar een alternatief want ze gaan me iets te vaak kapot
Ik heb zoiets in het zwart en gebruik die meestal stapless, heel fijn. Bikini verlies ik altijd de bovenkant van met die toeters van mequote:Op woensdag 30 juni 2021 18:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb dit badpak, super flatterend bij grote bombonella's en buik![]()
[ afbeelding ]
Het vaatwasser argument is ook de reden dat ik alles minstens dubbel wil hebbenquote:Op woensdag 30 juni 2021 18:48 schreef SQ het volgende:
Hier per kind 2 broodtrommels, 2 fruitbakjes en 2 bekers, maar dat is vooral zodat ik niet elke dag aan de vaatwasser MOET denken
Ik heb die van mepal maar ben naarstig op zoek naar een alternatief want ze gaan me iets te vaak kapot
Ik heb deze voor de kinderen:quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:45 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat hebben jullie kinderen voor broodtrommels en bekers en hoeveel?
Binnenkort gaat el capitan naar school en heb geen idee wat ik nodig hebeen grote broodtrommel met vakjes, losse bakjes voor verschillende momenten op de dag, hoeveel bekers
Op het moment ivm zomer verkoopt action ook mini's.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:21 schreef Elleska het volgende:
Voor de mepal trommels zijn mini koelelementjes te koop.
https://www.mepal.com/nl/koelelement-107637053100
Die heb ik ook, daarvan is er al 1 lekquote:Op woensdag 30 juni 2021 20:40 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Op het moment ivm zomer verkoopt action ook mini's.
Per 3 voor dezelfde prijs iets meer dan 1/4 van de prijs.![]()
Die had ik eerst ook… maar geen aanrader als je een bijter hebt. Ik bleef die tuitjes kopen. En dan kocht ik ook nog wel eens de verkeerde maat.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij grossieren in Camelbak drinkflessen, we hebben ze al 4+ jaar en tot nu toe heb ik alleen ooit een setje vervangende drinktuiten gekocht voor de bekers. Ik vind ze fantastisch, we gooien ze dagelijks in de vaatwasser en daar kunnen ze blijkbaar ook gewoon prima tegen.
Oh, dat is dan wel weer beetje jammer.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:47 schreef Elleska het volgende:
[..]
Die heb ik ook, daarvan is er al 1 lek![]()
En die passen niet zo fijn in de trommel en dan moet er weer een koeltasje omheen en gedoe.
Normaal past dat inderdaad net, maar bij ons krijgen ze bevroren brood mee. We smeren het eens per week en vriezen het dan met vleeswaren, hagelslag, pasta etc. erop in. Enige nadeel is dus dat je het bevroren niet zo makkelijk in een mini trommeltje gefrot krijgt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:53 schreef exode het volgende:
In onze Mepal boxen gaan overigens makkelijk 4 boterhammen.
Tot nu toe was ik van de thuisfeestjes, maar als volgend jaar dezelfde kinderen worden uitgenodigd, neig ik ook naar buitenshuisquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:26 schreef mousemicky het volgende:
Ik zit nu in de binnenspeeltuin, inhaalfeestje voor oudste zoon.
Ik ook bevroren, misschien hebben wij gewoon klein broodquote:Op woensdag 30 juni 2021 21:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Normaal past dat inderdaad net, maar bij ons krijgen ze bevroren brood mee. We smeren het eens per week en vriezen het dan met vleeswaren, hagelslag, pasta etc. erop in. Enige nadeel is dus dat je het bevroren niet zo makkelijk in een mini trommeltje gefrot krijgt.
Mijnquote:Op woensdag 30 juni 2021 21:15 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ook bevroren, misschien hebben wij gewoon klein broodof ik prop te hard. Wel slim vooruit smeren. Nu hoeft het post Corona bij B maar 2x per week dus dat is te overzien.
Oh wow zo een wil ik ook! Mooi!quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb dit badpak, super flatterend bij grote bombonella's en buik![]()
[ afbeelding ]
Ze beginnen met potlood. Bij veel scholen mag er geen eigen etui mee naar schoolquote:Op donderdag 1 juli 2021 10:29 schreef MorganLeFay het volgende:
Vraagje aan de juffen hier:
Leren ze in groep 3 nog schrijven met een vulpen? Wil een leuk etuitje samenstellen voor mijn kleuter![]()
(Dat deed mijn moeder vroeger ook, maar toen kregen we vulpennen van de school)
Lastig... maar denk dat ik toch zou neigen naar uitstellen en dan de reis maken die jullie voor ogen hadden. Wat betreft last minutes weet ik niet wat er mogelijk is. Nederland is heel duur en nagenoeg volgeboekt denk ik. Maar misschien iets in België, de Ardennen ofzo?quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:47 schreef Loj het volgende:
Mepal en doppers
Zwarte badpakken
Oh ik zit echt in een dilemma.. we zouden dit jaar de verre reis van vorig jaar maken, maar dat kan weer niet doorgaan. We hebben een back up reis bij dezelfde reisorganisatie naar Griekenland. Maar er is daar binnen een mondkapjesplicht vanaf 3 jaar.
De middelste zegt: geen probleem, de oudste zegt: ga ik echt niet doen, en als hij dat zegt…
Dus nu: gokken dat de mondkapjesplicht er eind van de maand wel af is, of de verre reis reis verzetten naar volgend jaar (dat doen we niet als we naar Griekenland gaan, we willen ook nog nieuwe keuken in ons huis) en jaar niets doen (of een last minute sta caravan ergens huren)…
Argh… dilemma
Lastig hoor, ik zou Griekenland niet gokken dan.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:47 schreef Loj het volgende:
Mepal en doppers
Zwarte badpakken
Oh ik zit echt in een dilemma.. we zouden dit jaar de verre reis van vorig jaar maken, maar dat kan weer niet doorgaan. We hebben een back up reis bij dezelfde reisorganisatie naar Griekenland. Maar er is daar binnen een mondkapjesplicht vanaf 3 jaar.
De middelste zegt: geen probleem, de oudste zegt: ga ik echt niet doen, en als hij dat zegt…
Dus nu: gokken dat de mondkapjesplicht er eind van de maand wel af is, of de verre reis reis verzetten naar volgend jaar (dat doen we niet als we naar Griekenland gaan, we willen ook nog nieuwe keuken in ons huis) en jaar niets doen (of een last minute sta caravan ergens huren)…
Argh… dilemma
ik zou het er niet op gokkenquote:Op donderdag 1 juli 2021 09:47 schreef Loj het volgende:
Mepal en doppers
Zwarte badpakken
Argh… dilemma
Die camelbak flessen zijn wel leuk zegquote:Op woensdag 30 juni 2021 20:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij grossieren in Camelbak drinkflessen, we hebben ze al 4+ jaar en tot nu toe heb ik alleen ooit een setje vervangende drinktuiten gekocht voor de bekers. Ik vind ze fantastisch, we gooien ze dagelijks in de vaatwasser en daar kunnen ze blijkbaar ook gewoon prima tegen.
Verder heb ik sinds kort deze trommels voor fruit. Ideaal omdat er ook een bijpassend koelelement bij te koop is waardoor het fruit lekker koel en vers blijft op warme dagen. https://www.ikea.com/nl/n(...)ekig-beige-40480007/
En daarnaast gepersonaliseerde grote Mepal broodtrommels voor tijdens de lunch, omdat een van de zonen hier 4 boterhammen naar binnen schuift in de lunchpauze. Die kregen we niet meer in zijn normale Mepal trommeltje gefrommeld.
Check t even bij school. Hier zijn in groep 3 geen eigen etuis toegestaan, ze kregen een gevulde van school. In groep 3 werd idd met potlood geschreven, pas halverwege groep 4 zijn ze nu over naar een fineliner/rollerball achtig iets. Geen vulpen iig. Gelukkig maar, dat zou bij mijn linkspoot een knoeiboel worden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 10:29 schreef MorganLeFay het volgende:
Vraagje aan de juffen hier:
Leren ze in groep 3 nog schrijven met een vulpen? Wil een leuk etuitje samenstellen voor mijn kleuter![]()
(Dat deed mijn moeder vroeger ook, maar toen kregen we vulpennen van de school)
Die hoop heb ik ook, maar dan mag dat nu wel eens op gaan schieten. Ik heb de laatste dagen gezocht naar een camping in augustus in Nederland maar op heel veel plekken is het zo dat het vol is van 18 juli tot de week van 21 augustus. En dan heb ik het niet eens over de prijzen of over hoe 'groot' een campingplaats dan isquote:Op donderdag 1 juli 2021 11:15 schreef exode het volgende:
[..]
Lastig hoor, ik zou Griekenland niet gokken dan.
Buiten Nederland (en wellicht ook in Nederland) zijn er echt nog wel mogelijkheden. Je kan last minute afwachten, hoe meer er opengaat en mogelijk wordt, hoe meer vakanties geannuleerd worden. Veel mensen hebben vakanties geboekt als oplossing als reizen niet zou kunnen. Er komen dus vast dingen vrij.
Dit, 100%. Ik weiger om veel te veel geld te betalen voor een vakantie in een wellicht regenachtig koud land op een plek die ik eigenlijk ook nog eens helemaal niet interessant vind. Dit waren voor ons ook de voornaamste redenen om toch naar het buitenland te gaan. Ik hoop dat deze gok goed uitpakt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:13 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Die hoop heb ik ook, maar dan mag dat nu wel eens op gaan schieten. Ik heb de laatste dagen gezocht naar een camping in augustus in Nederland maar op heel veel plekken is het zo dat het vol is van 18 juli tot de week van 21 augustus. En dan heb ik het niet eens over de prijzen of over hoe 'groot' een campingplaats dan isFrankrijk lonkt met de dag meer want ik heb echt geen zin om voor 5 dagen Nederland meer te betalen dan voor 14 dagen Frankrijk en met een beetje pech ook nog in de regen te zitten.
Hier een trommel, een beker en een kleiner bakje voor het fruit. Ik vul de beker helemaal met water en daar drinkt hij uit bij het fruitmoment en bij de lunch.quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:28 schreef littledrummergirl het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, fruit +drinken (oid) ergens voor de middagpauze en dan een losse beker drinken/lunch voor in de middagpauze?
Ik voel me echt een noobmaar we hebben geen boekje oid gehad waar instaat wat "heurt" dus ook geen idee wat ze mee mogen nemen ect.
Mailtje naar de helpdesk, je krijgt voor kapotte onderdelen kosteloos nieuwe thuisgestuurd.quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:48 schreef SQ het volgende:
Hier per kind 2 broodtrommels, 2 fruitbakjes en 2 bekers, maar dat is vooral zodat ik niet elke dag aan de vaatwasser MOET denken
Dit. Wij boekten een vakantie met corona-garantie, dus als het land oranje wordt, krijgen we ons geld terug. Maar de zon wil ik, want als ik nu naar buiten kijk, word ik een tikkeltje depressiefquote:Op donderdag 1 juli 2021 14:19 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dit, 100%. Ik weiger om veel te veel geld te betalen voor een vakantie in een wellicht regenachtig koud land op een plek die ik eigenlijk ook nog eens helemaal niet interessant vind. Dit waren voor ons ook de voornaamste redenen om toch naar het buitenland te gaan. Ik hoop dat deze gok goed uitpakt.
@:exode hopelijk blijven de bijwerkingen van de tweede vaccinatie beperkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be happy with the little things in life
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de boot moeilijk doet kun je altijd nog het hele stuk rijden. We zijn met de auto gekomen en hebben 0 controles gehad. Andere kant op misschien wat meer maar negatieve test of vaccinatiepaspoort is voldoende geloof ik.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:31 schreef exode het volgende:
Wij hebben 2 weken Zweden en 1 week Denemarken (Legoland) nu zo goed als rond. We hadden natuurlijk al vrijwel alles geboekt, maar we hebben een week Zweden voor een week Denemarken geruild. We wachten alleen nog op groen licht van Stenaline. Datum terugtocht moet gewijzigd worden. Ze zouden me vandaag terubellen maar nog niets gehoord.
Het wordt Safsen, Orsa en dan Lalandia Billund. Hoop zo dat het dit jaar wel door kan gaan.
Safsen vond ik het fijnste park qua huisjes, vlakbij een heerlijk zwemmeertjequote:Op donderdag 1 juli 2021 16:31 schreef exode het volgende:
Wij hebben 2 weken Zweden en 1 week Denemarken (Legoland) nu zo goed als rond. We hadden natuurlijk al vrijwel alles geboekt, maar we hebben een week Zweden voor een week Denemarken geruild. We wachten alleen nog op groen licht van Stenaline. Datum terugtocht moet gewijzigd worden. Ze zouden me vandaag terubellen maar nog niets gehoord.
Het wordt Safsen, Orsa en dan Lalandia Billund. Hoop zo dat het dit jaar wel door kan gaan.
Je hoeft niks te kopen, gewoon de klantenservice mailen met “hij is kapot”, fotootje erbij en een week later had ik nieuwe onderdelen, gratis.quote:Op donderdag 1 juli 2021 17:14 schreef hilliebillie het volgende:
Hier een week een landal park geboekt in de zomer. In de laatste week van de schoolvakantie en niet duur (scheelt 300 euro met de week ervoor, maar vond dat ook nog niet heel duur, maar omdat het voor ons niet uit maakte welke week toch voor de goedkopere variant gegaan)
Goede tip dat je bij mepal bij de helpdesk nieuwe onderdelen aan kunt vragen want bij broodtrommel van dochter was het clipje afgebroken. Werkt nog steeds wel maar iets minder handig.
Edit: zie dat je ze gewoon in de webshop moet kopen. Incl verzenden 5 euro (clipje is afgebroken dus zowel clipje als rand moet vervangen worden). En voor 8 euro heb ik een nieuwe broodtrommel.. dan doet ze het er nog maar even mee..
Qua drinken hebben ze hier een Dopper met hun naam er op en een systema drinkfles.
Ze krijgen twee keer ranja mee. (Eerst was het een keer ranja en een pakje melk, maar school wil liever geen pakjes meer en ik ben bang dat de fles waar melk in zit een keer vergeten wordt in het weekend uit de tas te halen en krijg er spontaan rillingen van.. dus doen we maar geen melk naar school.)
Fruit gewoon los mee (appel/peer) of in een bakje van de Hema (druiven, tomaatjes, komkommer) ze zijn niet zo gevarieerd met fruit mee naar school, want een banaan wordt volgens hun altijd ‘rot’ (met beurse plekken dus) als die mee naar school gaat, ook als die in een speciaal bananenbakje zit.. geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgen..
Nou ja, Orsa - Billund is nogal een eind. We hadden in januari 2020 een aanbiedingstarief en daar schijnt het nu op vast te lopen als de terugvaart datum wordt aangepast. Ze gingen overleggen of dat overruled mocht worden. 1 dag later dan we willen kon wel, dan wordt het 1 nacht in een hotel in Gotenburg.quote:Op donderdag 1 juli 2021 17:15 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Als de boot moeilijk doet kun je altijd nog het hele stuk rijden. We zijn met de auto gekomen en hebben 0 controles gehad. Andere kant op misschien wat meer maar negatieve test of vaccinatiepaspoort is voldoende geloof ik.
Wel grappig - in Noorwegen gebruikt 80% nog mondkapjes, in Zweden en Denemarken niemand met mondkapje, in Duitsland allemaal, en hier in Drenthe weer helemaal niemand
Leuk!quote:Op donderdag 1 juli 2021 17:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Safsen vond ik het fijnste park qua huisjes, vlakbij een heerlijk zwemmeertjeik vond de omgeving daar iets minder interessant.
Orsa vond ik qua huisjes wat ouderwetser maar wel heel comfortabel, en daar in de buurt is SUPERVEEL te doen. Met de kindjes is het land van de Kerstman ook echt wel heel leuk (let op, gaat in de zomer gewoon om 15.30 of 16.00 dicht).
Wij gingen daarna nog naar Idre En die huisjes vielen tegen, maar qua natuur de mooiste omgeving.
(Wij hadden ook een reis via scanbrit paar jaar geleden). Op de boot denk je Ommegot zoveel Nederlanders, maar in de parken kwam ik ze nauwelijks meer tegen.
quote:Op donderdag 1 juli 2021 17:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij hebben ook een Landalhuisje geboekt. Vorig jaar een 4 persoonshuisje. Dit jaar een 6 persoonshuisje met loungebank en hangmat en buitenhaard en bbq.. Voor dezelfde prijs. Oke, dit park heeft een buitenbad, de andere een binnenbad. Maar beide standaard landalrechthoek zwembaden
ja klopt alles is echt veel duurder, normaal gaan wij voor de helft van dit geld 2 weken kamperen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 17:15 schreef droomvrouwtje het volgende:
Oef buda dat is nog best veel zeg. Ik heb sowieso het idee dat de vakanties nu duurder zijn omdat er natuurlijk inkomsten zijn mis gelopen..
Ik hoop dat we volgend jaar gewoon op vakantie kunnen samen. We willen dan graag naar Oostenrijk. Als het aan mij ligt het liefst op een camping met vouwwagen of caravan. Die laatste hoop ik dan tegen die tijd van mijn ouders te mogen lenen.
We zijn wel gelukkig in de meivakantie een paar dagen weg geweest. Toen zijn we naar Zeeland geweest. We hebben toen ondanks alle regen voorspelling steeds geluk gehad en best veel zon gehad en lekker buiten kunnen zitten
Mijn bijna 14 jarige gaat dat in geen 10000 jaar doen denk ik. Moet heel wat regen vallen nog wil zij alleen op vakantie durven.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:01 schreef oh-oh het volgende:
Mijn nakomer broertje was echt een zegen wat dat betreft, want toen hij twee was kochten mn ouders een stacaravan in België en waren mijn zusje en ik echt bijna elk weekend van vrijdagmiddag tm zondagavond alleen thuis.
Mijn nichtje van 14 gaat deze zomer met vrienden naar Italië met het vliegtuig, naar het huis van ouders van een van die vrienden, zonder ouders erbij. Gewoon 6 14 jarigen. Oh boy![]()
Die van 16 werkt de hele zomer, die werkt in een hele leuke winkel, die wil doekoe maken zegt ze.
Ze gaat niet alleen maar met 5 vrienden natuurlijk, ze appt me net dat ze zondag dr eerste prik gaat halen ook.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Mijn bijna 14 jarige gaat dat in geen 10000 jaar doen denk ik. Moet heel wat regen vallen nog wil zij alleen op vakantie durven.
Ik ging elk jaar alleen met mijn broertje naar Salou. We sliepen dan wel bij mijn tante.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:23 schreef Donna het volgende:
Ohhhh ik had ook echt wel graag met vriendinnen naar Salou gewild ofzo toen ik 15/16 was. Maar ik had toen geen vriendinnen die dat wilden.
Haha dat is ook leuk. Een broertje had ik ook al niet.quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ging elk jaar alleen met mijn broertje naar Salou. We sliepen dan wel bij mijn tante.
We hebben het over Salou he… de enige knappe Spanjool was mijn broer. De rest was Nederlandsquote:Op donderdag 1 juli 2021 19:48 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha dat is ook leuk. Een broertje had ik ook al niet.![]()
Had best wel een knappe Spaanse god aan de haak willen slaan.
Ja true, nouja, gewoon een feest en seks vakantie dan.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
We hebben het over Salou he… de enige knappe Spanjool was mijn broer. De rest was Nederlands
Hier voor 800 4 weken een camping in Nederland. Ook met vouwwagen. Dat was goedkoper dan de drie weken die we eigenlijk wilden. Dus als het regent zit ik gewoon lekker in mijn eigen ruime huis, voor dat geld ga ik dan niet op een camping in een tent verpieteren met 2 chagrijnige kinderen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:59 schreef douche-eendje het volgende:
Wij staan voor 500 euro 3 weken op een camping in Nederland. Maar nog geen schoolgaande kinderen en eigen vouwwagen, dat scheelt ook wel
Ik hoop dan maar dat ze in de vakantie wel alles open gooien, wij gaan begin augustus een dagje. Als m’n schoonmoeder niet de hele dag ergens op een terrasje kan zitten gaat ze teleurgesteld zijn…quote:Op donderdag 1 juli 2021 18:36 schreef MorganLeFay het volgende:
Wat extreem duur voor Duinrell![]()
Ik was maandag een dagje met mijn vijfjarige daar. De helft van de attracties was dicht (omdat ze omstebeurt opengaan ivm covid - zit geen logica in). De La Place restaurants waren ook dicht, gingen pas om 17u open. Als lunch waren er dus alleen saucijzenbroodjes of patat te krijgen (dus naar de winkel in de Plaza gegaan en daar krentenbollen gehaald). Viel dus erg tegen.
Maar zou best eens een weekend naar zo'n huisje willen, al is het maar voor het Tikibad en voor de speeltuinen voorin het park. Voor de attracties of de restaurants hoeft het dus niet
Helaas. Kinderen van na 30-6-2009 krijgen geen uitnodiging. En ik krijg geen antwoord wanneer dan wel. Die van ons (september 12) krijgt de griepprik dus valt zelfs onder de andere groep, maar helaas...quote:Op donderdag 1 juli 2021 19:13 schreef amaranta het volgende:
Jongeren morgen van morgen een afspraak maken voor vaccin. Morgen starten ze met 2004. Mijn dochter uit 2007 zal naar alle waarschijnlijkheid maandag dus een afspraak kunnen maken. Wat ze ook wil, overigens.
Zoon is van 2009, máár nog geen 12. Gaat het echt op leeftijd op op geboortejaar? Maw zal hij ook een afspraak kunnen maken, of pas in december als hij echt 12 is.
Logisch gezien wordt dat dan vanaf zijn verjaardag, dus nog even geduld.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:23 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Helaas. Kinderen van na 30-6-2009 krijgen geen uitnodiging. En ik krijg geen antwoord wanneer dan wel. Die van ons (september 12) krijgt de griepprik dus valt zelfs onder de andere groep, maar helaas...
Schuift die datum niet steeds op dan?quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:23 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Helaas. Kinderen van na 30-6-2009 krijgen geen uitnodiging. En ik krijg geen antwoord wanneer dan wel. Die van ons (september 12) krijgt de griepprik dus valt zelfs onder de andere groep, maar helaas...
Je kunt alles ook los kopen maar een mailtje naar de klantenservice zorgt ervoor dat ze het gratis opsturen. Echt. Been there, done that twice.quote:Op donderdag 1 juli 2021 17:14 schreef hilliebillie het volgende:
Hier een week een landal park geboekt in de zomer. In de laatste week van de schoolvakantie en niet duur (scheelt 300 euro met de week ervoor, maar vond dat ook nog niet heel duur, maar omdat het voor ons niet uit maakte welke week toch voor de goedkopere variant gegaan)
Goede tip dat je bij mepal bij de helpdesk nieuwe onderdelen aan kunt vragen want bij broodtrommel van dochter was het clipje afgebroken. Werkt nog steeds wel maar iets minder handig.
Edit: zie dat je ze gewoon in de webshop moet kopen. Incl verzenden 5 euro (clipje is afgebroken dus zowel clipje als rand moet vervangen worden). En voor 8 euro heb ik een nieuwe broodtrommel.. dan doet ze het er nog maar even mee..
Qua drinken hebben ze hier een Dopper met hun naam er op en een systema drinkfles.
Ze krijgen twee keer ranja mee. (Eerst was het een keer ranja en een pakje melk, maar school wil liever geen pakjes meer en ik ben bang dat de fles waar melk in zit een keer vergeten wordt in het weekend uit de tas te halen en krijg er spontaan rillingen van.. dus doen we maar geen melk naar school.)
Fruit gewoon los mee (appel/peer) of in een bakje van de Hema (druiven, tomaatjes, komkommer) ze zijn niet zo gevarieerd met fruit mee naar school, want een banaan wordt volgens hun altijd ‘rot’ (met beurse plekken dus) als die mee naar school gaat, ook als die in een speciaal bananenbakje zit.. geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgen..
Volgens mij is de mening van het kind altijd leidend.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:45 schreef Nijna het volgende:
Mijn puber van bouwjaar 2007 heeft niet echt een uitgesproken mening voor wat betreft de vaccinatie, dus die plannen we maar gewoon in denk ik.
Mijn pre-puber van augustus 2009 zit er nog niet op te wachten, die is wat uitgesprokener. Maar hou zit het nou als de ouders zeggen dat ze het wel willen en het kind weigert...
Ze wil vooral gewoon geen prik, uberhaupt niet.
Ik hoor Hugo alleen maar over het geval als de ouders weigeren en het kind wil wel... Dan is de mening van het kind doorslaggevend.
Kinderen van 16-17 mogen zelf beslissen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:45 schreef Nijna het volgende:
Mijn puber van bouwjaar 2007 heeft niet echt een uitgesproken mening voor wat betreft de vaccinatie, dus die plannen we maar gewoon in denk ik.
Mijn pre-puber van augustus 2009 zit er nog niet op te wachten, die is wat uitgesprokener. Maar hou zit het nou als de ouders zeggen dat ze het wel willen en het kind weigert...
Ik hoor Hugo alleen maar over het geval als de ouders weigeren en het kind wil wel... Dan is de mening van het kind doorslaggevend.
De kans is ook niet meteen voorbij he? Als ze eind dit jaar wel wil, dan kan het toch alsnog?quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:45 schreef Nijna het volgende:
Nou ja, als ik het zo lees is ze nog niet aan de beurt, dus we zien het wel. Het ligt in de week en ze begrijpt wel waarom wij zeggen doe maar wel.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:03 schreef Donna het volgende:
[..]
De kans is ook niet meteen voorbij he? Als ze eind dit jaar wel wil, dan kan het toch alsnog?
In Italië kwam een jongen naar me toe in een discotheek en zonder enige introductie zei hij: My friend and I want to spend the night with you. En ik, 15 en nog heel bleu, stond echt met m’n oren te klapperenquote:Op donderdag 1 juli 2021 19:48 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha dat is ook leuk. Een broertje had ik ook al niet.![]()
Had best wel een knappe Spaanse god aan de haak willen slaan.
Hahahah. Zo dat was ook wel een binnenkomer dan.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
In Italië kwam een jongen naar me toe in een discotheek en zonder enige introductie zei hij: My friend and I want to spend the night with you. En ik, 15 en nog heel bleu, stond echt met m’n oren te klapperen![]()
. Snel weggelopen
.
Ik nam mijn broertje voor z'n communie mee naar Disney en Parijs toen ik 19 was en hij 7, hij ging mee met mijn studentenhuis.Toen ik in de UK woonde was hij 10, werd ie door mijn ouders op het vliegtuig gezet en haalde ik m op.quote:Op donderdag 1 juli 2021 22:14 schreef Phaidra het volgende:
Toen ik 13 was, ging ik voor het eerst zonder ouders op vakantie. Wel met mijn zus die 9 jaar ouder is dan ik, maar toch voelde het héél volwassen. We gingen 5 dagen met een bustour naar Parijs, inclusief 2 dagen Disneyland
. Toen dat goed ging, mochten we het jaar erop 2 weken naar Spanje. We zijn ook nog naar Italië en Tunesië geweest, daarna kregen we allebei verkering en gingen we daarmee op vakantie
.
T gaat donderdag met vriendinnen naar Drievliet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Eerste keer vakantie zonder ouders: een weekend London met mijn eerste vriend (en huidige man). Was 19![]()
Dat mijn 13 jarige alleen met vrienden naar Walibi gaat vind ik al heel wat
En die puber wil geen prik en ik wil ook eerst meer lezen over de cijfers. Voor mezelf twijfelde ik niet, na het zien van de cijfers. Die voor pubers heb ik nog niet bekeken..
Dat is wel een van de leukste dingen bij een groot leeftijdsverschil vond ik.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 07:35 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik nam mijn broertje voor z'n communie mee naar Disney en Parijs toen ik 19 was en hij 7, hij ging mee met mijn studentenhuis.Toen ik in de UK woonde was hij 10, werd ie door mijn ouders op het vliegtuig gezet en haalde ik m op.
Nee joh m'n broertje kwam zo vaak een weekend naar Nijmegen met de trein! Zette m'n vader hem in Roermond erin en ik haalde hem eruit in Nijmegen. Nu is dat lastiger omdat je niet meer overal de perrons op mag maar die van mijn zus reizen al jaren alleen tussen Utrecht en Maastricht hoor.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:14 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat is wel een van de leukste dingen bij een groot leeftijdsverschil vond ik.
Ik heb mijn broertje nooit meegenomen naar het buitenland maar hij kwam wel logeren. In het begin haalde ik hem op met de trein. Later zette mijn ouders hem in de trein en plukte ik hem bij het eindstation weer uit de trein. Een keer gezeik mee gehad want je mag blijkbaar pas vanaf 12 jaar alleen met de trein reizen.
Dat mocht toen officieel pas vanaf 12 jaar. Ik zie dat die regel een aantal jaar geleden is veranderd en nu mogen kinderen vanaf 4 jaar al zelfstandig reizen. Maargoed van al die keren maar 1x gezeik mee gehad dus zoveel werd er niet op gecontroleerd.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:00 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nee joh m'n broertje kwam zo vaak een weekend naar Nijmegen met de trein! Zette m'n vader hem in Roermond erin en ik haalde hem eruit in Nijmegen. Nu is dat lastiger omdat je niet meer overal de perrons op mag maar die van mijn zus reizen al jaren alleen tussen Utrecht en Maastricht hoor.
Hahaha kleine broer was dus echt 6-9 jaar toendertijd, en die zag er echt bij lange na niet uit als 12. En dat was nog voor het mobiele telefoontjestijdperk, yolo!quote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:36 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat mocht toen officieel pas vanaf 12 jaar. Ik zie dat die regel een aantal jaar geleden is veranderd en nu mogen kinderen vanaf 4 jaar al zelfstandig reizen. Maargoed van al die keren maar 1x gezeik mee gehad dus zoveel werd er niet op gecontroleerd.
Met OVchipkaart kan je trouwens alsnog wel op het perron komen, wanneer je binnen 20 minuten weer uitcheckt krijg je het instaptarief weer terug en kost het niets.
Hier was de vrijdagmiddag al geen succes (groep 7/8), eind van de week en dan was de batterij toch redelijk leeg.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 22:56 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben O van bijna 6 wel op zwemles van 18:55 tot 19:30, dat trekt hij goed. Maar dan ligt hij rond 8 uur in bed. Een clubje tot 20:15 zou ik nu ook wel laat vinden, maar ik denk dat hij dat volgend jaar wel kan, zeker omdat hij de volgende dag toch niet naar school hoeft. Maar dan moet het wel iets heel erg leuks zijn idd.
Dan ga ik het toch maar proberen. Het is omdat ze zelf op de website schrijven dat ze duurzaam willen zijn en bla bla dus dat het vervelend is als er wat kapot gaat en je dan dus losse onderdelen kunt kopen. Vandaar dat ik het dan een beetje raar vind om er gratis naar te vragenquote:Op donderdag 1 juli 2021 20:31 schreef Malteser het volgende:
[..]
Je kunt alles ook los kopen maar een mailtje naar de klantenservice zorgt ervoor dat ze het gratis opsturen. Echt. Been there, done that twice.
Onze peuter doet het dan gewoon staand, mijn man zei dat hij een beekje mocht maken. Wel mee opletten want als hij nou in de speeltuin moet plassen wil hij nog steeds een beekje maken.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:21 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat gebruik(ten) jullie voor onderweg als jullie kinderen met zindelijk waren?
De kapitein lijkt eindelijk plaszindelijk te zijn en volgende week gaan we uitjes doen (we hebben vakantie). Zouden van die plaszakken handig zijn, een leeg klein flesje? Om even snel op een parkeerplaats te kunnen plassen? Geen idee of ie die skill al zal beheersen trouwensstaand plassen hebben er nog niet geïntroduceerd
Een flesje met een bredere opening, bijvoorbeeld van Aquarius. Altijd een paar extra onderbroeken mee en natte doekjes.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:21 schreef littledrummergirl het volgende:
De kapitein lijkt eindelijk plaszindelijk te zijn en volgende week gaan we uitjes doen (we hebben vakantie). Zouden van die plaszakken handig zijn, een leeg klein flesje? Om even snel op een parkeerplaats te kunnen plassen? Geen idee of ie die skill al zal beheersen trouwensstaand plassen hebben er nog niet geïntroduceerd
Jeejtje, wat een toon..quote:Op vrijdag 2 juli 2021 23:06 schreef Loj het volgende:
Update: beide landen geannuleerd.. Nu op zoek naar iets van een mini vakantie
Canada verzet naar volgend jaar, ik hoop zo dat we dan kunnen gaan
En verder ben ik boos. Het ging net in de buurtapp over k*tkinderen die tussen de auto’s aan het spelen waren. Even voor het idee, dat ging over mijn 2 jongens die verstoppertje aan het spelen waren. Dus toen ik er iets van zei kreeg ik te horen dat het k*t kinderen waren… als ik kon ontploffen was ik net ontploft…
Ik tilde de mijne ook altijd zo op, blijft iedereen droogquote:Op zaterdag 3 juli 2021 17:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Een flesje met een bredere opening, bijvoorbeeld van Aquarius. Altijd een paar extra onderbroeken mee en natte doekjes.
Of ik tilde Sjaak op, mijn handen onder zijn bovenbenen in de knieholte zeg maar, dat hij toch een soort van ‘zit’. En dan altijd kijken hoe de grond loopt, anders sta je daarna in de plas
Voor echt langere stukken in de auto deden we toen nog een luierbroekje aan. Wel met de uitleg dat het gewoon de bedoeling was dat ze riepen als ze moesten plassen, en dat het kon zijn dat ze dan nog even moesten tegenhouden tot we ergens konden stoppen.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:21 schreef littledrummergirl het volgende:
Alle scholen krijgen dat om de achterstanden van het thuisonderwijs weg te werken:https://www.nponderwijs.nl/quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:15 schreef Declan-Harp het volgende:
Wij hebben Coronasubsidie gekregen, is dat overal zo of zitten wij op een achterstandsschool?![]()
Meerdere leerkrachten voor de klas én kleinere groepen. Zoon gaat naar groep 5, met maar 14 andere kinderen, luxe!
Plan is hier om een leeg flesje met grote opening mee te nemen voor nood want makkelijk mee te nemen en wildplassen kan niet overal. In de auto kan er een potje mee als back-up en een celstofmatje in het autostoeltje.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 13:21 schreef littledrummergirl het volgende:
En dat op zondagochtendquote:Op zondag 4 juli 2021 08:07 schreef lunapuella het volgende:
Ik sta in de rij voor vaccinatie. Mijn afspraak was om 8.00, het is nu 8.07 en de deuren zijn nog niet open.
Oh, er is een storing. Lekker dan.
https://coronacheck.nl/nl(...)en-zijn-hoe-kan-dit/ Hier staat dat je bij de instantie moet zijn die de prikken gezet heeft. Toch nog een keer bellen en hopen dat je iemand anders aan de lijn krijgt die je wel kan helpen?quote:Op zondag 4 juli 2021 08:39 schreef Malteser het volgende:
Weet iemand van jullie waar je naar toe moet bellen als je vaccinaties niet goed in de corona check app staan? Die van mei is 3 keer geregistreerd, die van juni helemaal niet.
Ik heb al gebeld met de GGD maar daar moest ik niet zijn, ze konden me niet vertellen waar ik wel heen moest bellen.
Je kan het ook bij je eigen huisarts proberen. Die zullen er niet blij mee zijn want die mogen de zooi van het RIVM/GGD opruimen zonder een goede instructie. Maar mocht je een vaccinatiebewijs nodig hebben kunnen zij hem ook genereren tot je corona check app wel werkt.quote:Op zondag 4 juli 2021 08:39 schreef Malteser het volgende:
Oh succes met wacht Luna, hopelijk is de storing snel verholpen.
Exode, gefeliciteerd met jullie peuter! En wat fijn van het niet hoeven testen.
Weet iemand van jullie waar je naar toe moet bellen als je vaccinaties niet goed in de corona check app staan? Die van mei is 3 keer geregistreerd, die van juni helemaal niet.
Ik heb al gebeld met de GGD maar daar moest ik niet zijn, ze konden me niet vertellen waar ik wel heen moest bellen.
Tot ik ‘juni’ las dacht ik dat je mij met een korte ei had geschrevenquote:Op zondag 4 juli 2021 08:39 schreef Malteser het volgende:
Oh succes met wacht Luna, hopelijk is de storing snel verholpen.
Exode, gefeliciteerd met jullie peuter! En wat fijn van het niet hoeven testen.
Als het bij de jaarbeurs dan was het geen storing maar waren de beveiligers te laat al dus het nieuws.quote:Op zondag 4 juli 2021 09:49 schreef lunapuella het volgende:
Nou, de uiteindelijke vertraging was een goede 3 kwartier, maar de prik zit erin hoor!
quote:Op zondag 4 juli 2021 10:36 schreef LeSage het volgende:
[..]
Tot ik ‘juni’ las dacht ik dat je mij met een korte ei had geschreven![]()
Oh, ik lees het ook net ja. Hmf, dat is wel slordigquote:Op zondag 4 juli 2021 11:17 schreef laziness het volgende:
[..]
Als het bij de jaarbeurs dan was het geen storing maar waren de beveiligers te laat al dus het nieuws.
Eens.quote:Op zondag 4 juli 2021 20:17 schreef amaranta het volgende:
Ik vind het maar niks dat de bemestingen weer stijgen.![]()
Er is wmb te snel/te veel versoepeld. Van niks mag naar lang leve de lol.
Hè bah, dat stinkt idd behoorlijk!quote:Op zondag 4 juli 2021 20:17 schreef amaranta het volgende:
Ik vind het maar niks dat de bemestingen weer stijgen.![]()
Er is wmb te snel/te veel versoepeld. Van niks mag naar lang leve de lol.
Dat las ik wel ergens ja dat het percentage testen bij de GGD niet omhoog is gegaan. Maar we zullen over een week of 2 zien of de ziekenhuisopnames weer omhoog gaan.quote:Op zondag 4 juli 2021 20:30 schreef exode het volgende:
Die oplopende besmettingen zijn wel klote ja, wellicht ook te maken met de testen voor toegang? Dat mensen zonder klachten positief testen?
Welkom in Nederland waar iedereen al heel lang schijt heeft aan alles en nu helemaal.quote:Op zondag 4 juli 2021 20:25 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Eens.
Ben nu een krappe week in NL en ben lichtelijk in shock over hoe normaal alles hier is. Van afstand is weinig te merken, werkelijk niemand heeft een mondkapje nog op, ook niet in drukke winkels. Ik zie mensen handen schudden, hoestende kindjes in Plopsa, dicht op elkaar in de rij staan… en dit is dan nog Drenthe. Ben benieuwd hoe bv Rotterdam er nu uit ziet.
Prima, mondkapje is misschien niet verplicht meer, maar die corona is écht nog niet helemaal wegHoop heeø hard dat er geen grote uitbraken komen weer.
Wij waren we vrijdagmiddag. Toen was het ook al best druk. T wilde vandaag nog een keer maar dat hebben we maar even niet gedaan. Lees elk weekend dat het dramatisch met verkeersopstoppingen en parkerenquote:Op zondag 4 juli 2021 21:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik was vandaag in de mall of the Netherlands, omdat mijn zoon naar de Lego winkel wilde. Daar ben ik bijna gillend weer weggerend. Wát een mensenmassa, corona leek niet te bestaan.![]()
Dat testen voor toegang is ook een drama. Ik lees net een verhaal van iemand mét corona die per ongeluk een negatieve testuitslag kreeg, vervolgens met iedereen heeft staan knuffelen en een dag later te horen kreeg dat hij toch positief getest is.![]()
Het zal in 99,9% van de gevallen goed gaan, maar ik ben niet bereid dat risico te lopen, daarom blijf ik voorlopig nog even weg van restaurants, terrassen en ook weer van winkels na mijn ervaring van vandaag.
We hadden wel snel een plekje, maar we zijn inderdaad wel een half uur bezig geweest om weer van het parkeerdak af te komen toen we naar huis wilden.quote:Op zondag 4 juli 2021 21:35 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij waren we vrijdagmiddag. Toen was het ook al best druk. T wilde vandaag nog een keer maar dat hebben we maar even niet gedaan. Lees elk weekend dat het dramatisch met verkeersopstoppingen en parkeren
Ik vind het wel heel erg mooi geworden. Maar er zitten een paar winkels die echt wel erg buiten de toon vallen.quote:Op zondag 4 juli 2021 22:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij waren er voor het laatst toen Leidschenhage nog helemaal in verval was. We zijn toen overgestapt naar Hoofddorp, want we wonen min of meer in het midden tussen Hoofddorp en Leidschendam.![]()
Ik wist niet dat het zo'n enorm complex was geworden nu. Het deed me een beetje denken aan de shopping mall waar ik in Las Vegas was. Het voelde best een beetje on-Nederlands aan.
Hahahaha rot bemestingen ook.quote:Op zondag 4 juli 2021 20:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hè bah, dat stinkt idd behoorlijk!![]()
Maar ja, het is stom maar ook niet zo gek met alle versoepelingen tegelijk. Ik hoop dat het niet uit de klauwen loopt…
That having said: wij waren vandaag in Avifauna, daar viel het qua drukte erg mee en was het goed geregeld. Alleen op heel smalle stukjes ontkwam je er soms niet aan om dichterbij te komen. Maar in principe was alles eenrichtingsverkeer.
Ik wil er om die reden heel graag eens heen.quote:Op zondag 4 juli 2021 22:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij waren er voor het laatst toen Leidschenhage nog helemaal in verval was. We zijn toen overgestapt naar Hoofddorp, want we wonen min of meer in het midden tussen Hoofddorp en Leidschendam.![]()
Ik wist niet dat het zo'n enorm complex was geworden nu. Het deed me een beetje denken aan de shopping mall waar ik in Las Vegas was. Het voelde best een beetje on-Nederlands aan.
Ja vond het best bizar. Gelukkig kunnen we de «drukke» uitstapjes op doordeweekse dagen doen, en blijven we in de weekenden op de camping.quote:Op zondag 4 juli 2021 21:34 schreef laziness het volgende:
[..]
Welkom in Nederland waar iedereen al heel lang schijt heeft aan alles en nu helemaal.
Want wat jij schetst is nog steeds niet de bedoeling. De basisregels gelden nog steeds.
Ik was gisteren met kind in Den Haag naar de grote bibliotheek en wat spullen voor kamp kopen. Wij gebruiken een mondkapje binnen nog en wij waren absoluut niet de enigen.
Ik gok dat het in de binnenstad minder druk was dan die Mall. Dat is momenteel de heilige graal hier in de regio blijkbaar.
Zara, NewYorker, Peek&Cloppenburg, C&Aquote:Op maandag 5 juli 2021 08:21 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ja vond het best bizar. Gelukkig kunnen we de «drukke» uitstapjes op doordeweekse dagen doen, en blijven we in de weekenden op de camping.
Fijn wel dat er daar nog mondkapjes gebruikt werden.
De Mall he… zitten daar dan ook andere winkels of is het een verzameling van grotere Appies, kruidvat, Hema en H&M?
Dat is denk ik wel iets dat ik volgende week ga missen, de rust op doordeweekse dagen. Afgelopen weken zijn we meerdere keren een dagje naar een speelpark geweest waar maar een tiental ouders waren en enkel kinderen onder de 4jaar.quote:Op maandag 5 juli 2021 08:21 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ja vond het best bizar. Gelukkig kunnen we de «drukke» uitstapjes op doordeweekse dagen doen, en blijven we in de weekenden op de camping.
Ik vind het ook wel bijzonder.quote:Op maandag 5 juli 2021 09:28 schreef exode het volgende:
Jeetje Vicky, ik word al moe als ik het leesSucces maar ook veel plezier. Lijkt me wel echt bijzonder musical en een diploma uitreiking.
Heerlijk!!quote:Op maandag 5 juli 2021 09:33 schreef exode het volgende:
Ik heb over 3 weken vakantie, 3,5 week eventueel 4 weken. Even afhankelijk van wat er tijdens mijn afwezigheid gebeurt.
Nu vooral bezig met overdrachten schrijven, want al mijn deadlines zijn gehaald
Als dat echt zo is, hoop ik heel egoïstisch dat wij als Nederland niet weer op rood gaan....dan komen we wellicht Duitsland en Denemarken niet in en dus ook Zweden niet.quote:Op maandag 5 juli 2021 10:04 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik maak me nu niet zoveel zorgen over die cijfers. Er worden bij de ggd iets van 25.000 mensen per dag getest. Maar die testen voor toegang zijn er 250.000 in een weekend. Als er maar een half procent toch positief is, dan heb je al 500 extra besmettingen.
Ik denk dat het nu in het weekend steeds flink gaat toenemen door de TvT en doordeweeks minder omdat er dan minder feestjes zijn. Een grotere golfbeweging dus. Eerst de cijfers van dinsdag/woensdag maar eens zien.
Die besmettingscijfers maken ook minder uit omdat gevaccineerde mensen een kleinere kans hebben om door Corona in het ziekenhuis raken. Oke, als jij diegene bent is dat wel rot.
Voor nu maak ik me even geen zorgen
Het kromme is dat ze wel de positieve cijfers van TvT meetellen, maar niet de negatieve. Dus het percentage positieven is slechter dan nodig. En dat wordt vaak gebruikt voor die lijstjesquote:Op maandag 5 juli 2021 10:09 schreef exode het volgende:
[..]
Als dat echt zo is, hoop ik heel egoïstisch dat wij als Nederland niet weer op rood gaan....dan komen we wellicht Duitsland en Denemarken niet in en dus ook Zweden niet.
Nou zal Zweden niet zo moeilijk doen, die laten de hele EU toe dus ook Spanje met slechte cijfers. Maar ja, we moeten er wel eerst komen.quote:Op maandag 5 juli 2021 10:19 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Het kromme is dat ze wel de positieve cijfers van TvT meetellen, maar niet de negatieve. Dus het percentage positieven is slechter dan nodig. En dat wordt vaak gebruikt voor die lijstjes
Je hebt een punt, als het vooral toeneemt door TvT, zou het door de week minder moeten zijn... we gaan het zien en ik hoop dat het kloptquote:Op maandag 5 juli 2021 10:04 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik maak me nu niet zoveel zorgen over die cijfers. Er worden bij de ggd iets van 25.000 mensen per dag getest. Maar die testen voor toegang zijn er 250.000 in een weekend. Als er maar een half procent toch positief is, dan heb je al 500 extra besmettingen.
Ik denk dat het nu in het weekend steeds flink gaat toenemen door de TvT en doordeweeks minder omdat er dan minder feestjes zijn. Een grotere golfbeweging dus. Eerst de cijfers van dinsdag/woensdag maar eens zien.
Die besmettingscijfers maken ook minder uit omdat gevaccineerde mensen een kleinere kans hebben om door Corona in het ziekenhuis raken. Oke, als jij diegene bent is dat wel rot.
Voor nu maak ik me even geen zorgen
Over het klussen zelf maak ik me nooit zo druk, dat moet nou eenmaal wel eens. Als het tijdstip in het weekend maar ok is.quote:Op maandag 5 juli 2021 13:09 schreef SQ het volgende:
Ik voel me altijd enorm getriggerd bij klachten over klussende mensen![]()
En ik heb ook pas over zes weken vakantie![]()
Maar goed, het regent momenteel toch alleen maar, dus ik mis er weinig aan
Ik zit normaal op kantoor in HC aan het nieuwe stationsplein, als er daar geen verbouwherrie is, maak ik me zorgenquote:Op maandag 5 juli 2021 13:13 schreef SQ het volgende:
Wij hebben een half jaar intensief verbouwd in een pand dat aan een kantoor zit. Ik heb ook wel geregeld met die medewerkers te doen gehad, maar ja. Niet verbouwen was ook geen optie
Oi das niet zo handig maar ach, die twee dagen. Heeft je man wel vrij dat jij lekker kan slapen overdag?quote:Op maandag 5 juli 2021 15:45 schreef vencodark het volgende:
Ik heb deze week een weekje vrij.![]()
Wel de hele zomer door: ik was namelijk vergeten daarvoor vakantie aan te vragen.
Gelukkig werk ik maar 2 nachten en af en toe ene zaterdag.![]()
Nee, man moet altijd werken. Ik breng alleen op donderdag mijn dochter weg.quote:Op maandag 5 juli 2021 16:29 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Oi das niet zo handig maar ach, die twee dagen. Heeft je man wel vrij dat jij lekker kan slapen overdag?
Mijn pup komt nu als het goed is ineens twee weken eerder ivm die gecancelde vluchten . Ik moet ook maar eens vrij gaan vragen maar geloof dat ik nu al te laat ben
Ik was het ook een tikkeltje vergetenquote:Op maandag 5 juli 2021 15:45 schreef vencodark het volgende:
Ik heb deze week een weekje vrij.![]()
Wel de hele zomer door: ik was namelijk vergeten daarvoor vakantie aan te vragen.
Gelukkig werk ik maar 2 nachten en af en toe ene zaterdag.![]()
Ik heb wel de kerstvakantie al geregeld.quote:Op maandag 5 juli 2021 18:11 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik was het ook een tikkeltje vergeten![]()
Gelukkig herinnerde mijn werkgever mij eraan voor de weekendhulpen gingen plannen. En nu ben ik vrij laat aan de beurt, maar dat komt wel goed uit met de vaccinaties. Nog maar 6 weken werken
Whut, hij werkt fulltime en geen vakantie?quote:Op maandag 5 juli 2021 17:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee, man moet altijd werken. Ik breng alleen op donderdag mijn dochter weg.
Ik inmiddels de herfstvakantie en de carnavalsvakantie van volgend jaar ook alvastquote:Op maandag 5 juli 2021 18:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb wel de kerstvakantie al geregeld.![]()
En ik geloof nog een vakantie tussen nu en kerst (hoop ik).
Ik kan oprecht zeggen, zonder overdrijven, dat hij misschien al jaren werkt zonder vakantie op te nemen.quote:Op maandag 5 juli 2021 19:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Whut, hij werkt fulltime en geen vakantie?
Same here trwns maar ach geen kinderen en ik ga ook nergns heen dus waarom zou ik.
Hier ook pas over zes wekenquote:Op maandag 5 juli 2021 13:09 schreef SQ het volgende:
Ik voel me altijd enorm getriggerd bij klachten over klussende mensen![]()
En ik heb ook pas over zes weken vakantie![]()
Maar goed, het regent momenteel toch alleen maar, dus ik mis er weinig aan
Ik ben het inmiddels gewend.quote:
Hmm, die laat vaak uitbetalen.quote:Op maandag 5 juli 2021 19:25 schreef laziness het volgende:
Uhm de wet schrijft voor dat je 4 weken vakantie per jaar opneemt? Gewoon voor je gezondheid en zo. Daar hoort je werkgever ook op te letten.
Je mag wettelijk verlof volgens de wet niet tussendoor uit laten betalen.quote:Op maandag 5 juli 2021 19:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hmm, die laat vaak uitbetalen.
Hij is in ieder geval geen 4 weken in een jaar vrij.
Hoogstens tussen kerst en oud & nieuw.
Is overigens zijn eigen keuze.
Mijn werk doet het ook niet. En wat zijn baas wel of niet doet daarmee, daar ben ik eigenlijk niet mee bezig.quote:Op maandag 5 juli 2021 19:28 schreef laziness het volgende:
[..]
Je mag wettelijk verlof volgens de wet niet tussendoor uit laten betalen.
quote:Op maandag 5 juli 2021 19:27 schreef SQ het volgende:
Misschien neemt ie wel vakantie maar weet venco daar gewoon niks van
Goed dat je ook een week écht vakantie hebt. Stand-by is toch niet helemaal hetzelfde.quote:Op maandag 5 juli 2021 19:45 schreef exode het volgende:
Wettelijke verlofdagen vervallen gewoon als je er niets mee doet....dat zou best dom zijn. 20 gratis dagen voor je werkgever.
Ik neem niet ver vooraf verlof op, een voordeel van toch geen backup hebben of iemand met wie ik samenwerk. Natuurlijk in overleg met mijn manager maar dat overleg gaat niet verder dan 'Ik heb verlof ingediend, keur je het even goed.'
Zomervakantie nog niet ingediend, ik krijg deze week weer bovenwettelijke uren bijgeschreven en die maak ik altijd als eerste op (die dagen koop ik).
Dat zijn echt wel voordelen voor ons, verloofde ramvast aan schoolvakanties en ik heb veel dagen door het kopen en neem het op wanneer en hoe lang ik het zelf verantwoord vind.
Ik koop er denk ik iets van 3 weken bij, maar dat is ook omdat ik niet volledig verlof op hoef te nemen in vakanties vanwege toch nog stiekem wat moeten werken en bij rampspoed echt aan het werk moet. Dus steek ff niets in de hens he komende zomer.
Oh en dit jaar heb ik 1 week echt volledig vakantie, dan neemt mijn manager waarIk heb een mailverbod gekregen van hem.
Ik heb ieder jaar in november/december 1 of 2 weken vrij van mijn overuren. Ik vind het zo fijn! Huis versieren voor de kerst, inkopen vast doen op rustige momenten, Netflixen omdat het buiten rotweer is etc. Kind zit gewoon op school, dus ik heb dan 4 dagen per week voor mezelfquote:Op maandag 5 juli 2021 19:51 schreef LeSage het volgende:
Ik laat mijn overuren soms uitbetalen, omdat ik anders een paar weken thuis moet zitten in november/december. Naast mijn gewone vakantiedagen dus.
Vorig jaar hebben we uit coulance vanwege horecasluiting allemaal een week ingeleverd. Dat was wel zo fair nadat we wekenlang met behoud van salaris thuis hadden gezeten.
Gelukkig hebben wij op het werk allemaal een hele fijne band, we werken graag voor elkaar als het nodig is, werkgevers die begrip tonen. Vandaag was S. ziek thuis en moest ik eigenlijk van 10 tot 16 werken. Ik mocht om 11 beginnen en om 13.30 was het zo rustig dat ik vast kon gaan![]()
Ik werk de afgelopen/komende weken steeds een uur of 3 over, dus dan is dat ook niet erg zo.
Tja, mijn schoonfamilie en eigen familie zeggen regelmatig dat hij eens lekker vakantie moet nemen maar dat doet hij niet.quote:Op maandag 5 juli 2021 19:44 schreef laziness het volgende:
Nou ja de vakantiedagen wet is er niet voor niks. Het zegt een hoop dat een baas zich daar niet druk om maakt en ook tegen de regels in wettelijk verlof uitbetaalt. Maar ik gok eerder dat het de bovenwettelijke zijn die uitbetaald worden hier.
Maar goed ik kan me ook zo niet voorstellen dat je zelf maar door blijft werken en niet vakantie opneemt. Zeker als je een gezin hebt.
Ik maak van mijn 7,5 week per jaar er toch zeker wel 6 op.
Maar hij werkt ze wel voor gratis dan want hij zou ze anders ook uitbetaald krijgenquote:Op maandag 5 juli 2021 20:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Tja, mijn schoonfamilie en eigen familie zeggen regelmatig dat hij eens lekker vakantie moet nemen maar dat doet hij niet.
Bovenwettelijk worden uitbetaald, die 4 verplichte waar jij net over sprak, neemt hij niet op dus hij werkt gewoon en die worden betaald.
En dan kan zijn baas wel vinden dat hij vrij moet nemen, maar in de praktijk is hij er gewoon.
Elke dag, 6 dagen en zo’n 10 á 12 uur per dag.
Hij draagt een grote verantwoordelijkheid en neemt die taak nogal serieus.
Valt ook wat over te zeggen.
Verder is het echt een goeie baas hoor. Die heus om zijn personeel geeft. Je hebt er slechtere tussen zitten en dwars personeel heb je toch.
Niet als je meer uren werkt dan je werkelijk zou moeten werken.quote:Op maandag 5 juli 2021 20:48 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar hij werkt ze wel voor gratis dan want hij zou ze anders ook uitbetaald krijgen
Zo heb ik eens meegeluisterd hoe mijn man een Oxxio contract aangemeerd kreeg. Op het moment supreme toen er net getekend moest worden ben ik erheen gestormd en heb de Oxxio meneer weggestuurd. Mijn man heeft het soms nog over deze actie van 10+ jaar geleden.quote:Op maandag 5 juli 2021 20:48 schreef amaranta het volgende:
Mijn man laat zich bij de voordeur een of ander lot aanpraten. Dus ja…. #sukkel
Lekker stoppen danquote:
No way, José. Ik werk niet alleen voor de centen.quote:Op maandag 5 juli 2021 20:58 schreef SacreCoeur het volgende:
De bouwvak is laat dit jaar. Dus vriend heeft pas over 4 weken vakantie. Altijd 3 weken zomer en 3 weken kerst en daaromheen vaak nog 2 weken. O en als het slecht weer is en er geen werk voor binnen is dat zit hij ook thuis (maar daar werkt hij dan de hele zomer een half/uur voor over, om uren te sparen). Ik ga na de zomervakantie gewoon mee in de schoolvakanties /peuterjufleef.
[..]
Lekker stoppen dan
Oh nee, die knappe collega natuurlijkquote:Op maandag 5 juli 2021 20:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
No way, José. Ik werk niet alleen voor de centen.
Ik weet slechtere redenen!!!!!quote:Op maandag 5 juli 2021 21:00 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Oh nee, die knappe collega natuurlijk![]()
Like, duuuuuh.quote:Op maandag 5 juli 2021 21:00 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Oh nee, die knappe collega natuurlijk![]()
Oh, die gaat wel mee hoor. En als het niet zo was, weet ik zeker dat ik hem nooit meer meevraag.quote:
Geld inzamelen en een fruitmand brengen dus.quote:Op maandag 5 juli 2021 21:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
Like, duuuuuh.![]()
Die heeft z’n been gebroken dus die is er van de zomer niet meer, vermoed ik zo.![]()
Is trouwens geen collega maar een ‘klant’.
Nou, toevallig kwam zijn collega mij 2 weken terug vragen of ik ook iets wilde schrijven in het beterschapskaartje dat ze hem wilde sturen.quote:Op maandag 5 juli 2021 21:03 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Geld inzamelen en een fruitmand brengen dus.
“Hi, ik kom je voorlezen uit het boek dat je nog van me hebt. Heb je even?”quote:Op maandag 5 juli 2021 21:04 schreef oh-oh het volgende:
Eventjes op ziekenbezoek, die arme man zal zich doodvervelen!
Nou gelukkig heeft hij zijn been gebroken.quote:Op maandag 5 juli 2021 21:05 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou, toevallig kwam zijn collega mij 2 weken terug vragen of ik ook iets wilde schrijven in het beterschapskaartje dat ze hem wilde sturen.
Dat is ook hoe ik wist dat hij zijn been gebroken had want ik vroeg mij al een aantal weken af waarom ik hem niet meer op werk zag.
Er hadden wel vervelendere dingen kunnen gebeuren ja, als je daar op doelt.quote:Op maandag 5 juli 2021 21:06 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Nou gelukkig heeft hij zijn been gebroken.
Voor je het weet is hij ergens anders klant
Met wie dan? Jouw man is met z'n werk getrouwd, dus ik was gewoon even benieuwd.quote:Op maandag 5 juli 2021 21:07 schreef vencodark het volgende:
[..]
Er zijn grenzen want ik ben ontzettend getrouwd. Maar wat knelt zo’n ring dan.![]()
Nou ja, ik wilde ook niet opnieuw hier mijn gebeuren zitten spuien, snap je.quote:Op maandag 5 juli 2021 21:16 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Met wie dan? Jouw man is met z'n werk getrouwd, dus ik was gewoon even benieuwd.
op jouw situatie. Oprecht
Ook al doe je er hier blasé over, ik denk dat je het toch veel minder tof vindt dan je hier doet blijken. Prima trouwens, je bent ons niets verschuldigd natuurlijk. Het lijkt mij echt heel erg shit.
Ik dacht… hij luistert ff naar die kerel en zegt wel nee…quote:Op maandag 5 juli 2021 20:55 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Zo heb ik eens meegeluisterd hoe mijn man een Oxxio contract aangemeerd kreeg. Op het moment supreme toen er net getekend moest worden ben ik erheen gestormd en heb de Oxxio meneer weggestuurd. Mijn man heeft het soms nog over deze actie van 10+ jaar geleden.![]()
Ik ben zelf laatst aan de deur overstag gegaan toen een oudere man wenskaarten verkocht. Met de opbrengst werd speelgoed voor kinderen die in armoede leven gekocht. Die oudere man stond daar in de regen en ik kon gewoon echt geen nee zeggen.
Dat kan meestal binnen een paar dagen, toch?quote:Op maandag 5 juli 2021 21:19 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik dacht… hij luistert ff naar die kerel en zegt wel nee…
Achja, morgen ff opzeggen. Hopelijk niet al teveel moeite.
Daar weet ik allemaal niet veel van.quote:Op maandag 5 juli 2021 21:18 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nou ja, ik wilde ook niet opnieuw hier mijn gebeuren zitten spuien, snap je.
Aan sommige dingen wen je ook gewoon en wat voor ons normaal is, is eigenlijk niet helemaal normaal. Snap je.
Vandaag wel!quote:Op maandag 5 juli 2021 21:21 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Daar weet ik allemaal niet veel van.
Fair enough. En je komt hier voor de leuk, dus basta!
?
Als het goed is wel. Maar #sukkel blijft hij wel een paar dagen.quote:Op maandag 5 juli 2021 21:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat kan meestal binnen een paar dagen, toch?
#Eens.quote:Op maandag 5 juli 2021 21:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Als het goed is wel. Maar #sukkel blijft hij wel een paar dagen.
Altijd leuk, als men je crushes weet.quote:Op maandag 5 juli 2021 21:29 schreef exode het volgende:
Ik heb mijn huidige werkgever heel lang met alleen maar mannen gewerkt. Elke lunchpauze gingen ze vrouwen voorzien van commentaar. Ze wilden natuurlijk vooral graag weten waar ik op viel. Nou ja er liep dus niets tussen. Hadden we een bedrijfsfeest en de vrouwelijke dj was knap! Dus dat zei ik, bleek het een collega te zijn die vlak na dat feest op ons kantoor kwam werken.
Echt die mannen hadden de tijd van hun leven. Hadden snel haar naam enzo uitgevogeld en maar hinten etc als ze voorbij kwam. En ja ik was/ben hartstikke bezet en geen haar op mijn hoofd die eraan dacht iets te proberen. Maar goed, get flufte hun saaie kantoorleven op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |