3 jaar geleden hittegolf, 2 jaar geleden hittegolf, vorig jaar hittegolf. Ik vind het wel even lekkerquote:Op woensdag 30 juni 2021 14:59 schreef vencodark het volgende:
Zomer. 16 graden, mot(regen) en bewolkt.
Oh, ik hoef ook echt geen hitte hoor. Ik kan er de laatste jaren ook slecht tegen. Hoofdpijn, duizelig en futloos. etc.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:04 schreef exode het volgende:
[..]
3 jaar geleden hittegolf, 2 jaar geleden hittegolf, vorig jaar hittegolf. Ik vind het wel even lekker![]()
Zo met 2 7jarigen naar zwemles, ze maken al een uur lang poepgrappen, wordt een hilarische autorit denk ik.
En daarna sushi eten, Juul is toch van haar koekjes voor avondeten afgestapt.
Als je gaat plassen hoeft niet je hele badpak uitquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Even nieuwsgierig: wat is het voordeel van een tankini boven een badpak?
Zit niet zo strak wellicht? Maar gaat het bovenstukje dan niet "flodderen" tijdens het zwemmen?
#DTV
Dit, al kun je een badpak natuurlijk ook opzij schuivenquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Als je gaat plassen hoeft niet je hele badpak uit
Nah nee, dat is vies, je plast altijd wel ergens overheenquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:26 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dit, al kun je een badpak natuurlijk ook opzij schuiven
Ik zit nu in de binnenspeeltuin, inhaalfeestje voor oudste zoon. Nou ja, er is hier buiten ook genoeg te doen (zand, water, skelter, dieren, hooiberg) , maar ik zit binnen want droog en vindbaar voor de kinderen. En ik ben langzaam gek aan 't worden want ik ben mijn oordoppen vergeten
Gewoon daarna in het water springenquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Nah nee, dat is vies, je plast altijd wel ergens overheen
Er zijn wel zwembaden die dat hebben maar of dat nu ook in NL is, geen idee.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:36 schreef mefke79 het volgende:
Weet je nog vroeger? Toen je van die emblemen kreeg als je een zwemdiploma haalde en dat je moeder die op je badpak naaide. Rood voor A meen ik, blauw voor B en groen voor C. In mijn tijd ging ook het verhaal rond dat je nooit in het zwembad mocht plassen want er zat een kleurstof in het bad en die reageerde op urine en dan moest je het bad uit![]()
(ik heb dat natuurlijk ooit per ongeluk toch gedaan en toen heel bang achterom gekeken...de opluchting toen het niet waar bleek)
Ik zweer al jaren bij bikini's in haltermodel met beugel van de esprit. Het is zelfs zo erg dat ik vorig jaar een nieuw broekje bij een bovenstukje kocht (want broekje echt op) en toen ik terug ging kijken in foto's bleek ik dat bovenstukje al minimaal 9 jaar te hebben. Was ik dus wel heel zuinig op geweest.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:36 schreef vencodark het volgende:
Badpakken staan mij niet want mijn borsten drukken plat en mijn buik is nog vol op in beeld.
Dan maar een mis-matchende bikini die wel goed zit, niet verschuift of in de knoop gaat (of waar je die rare pads steeds terug moet vouwen)
Nee joh, da's een broodje aap.quote:Op woensdag 30 juni 2021 16:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Er zijn wel zwembaden die dat hebben maar of dat nu ook in NL is, geen idee.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Als je gaat plassen hoeft niet je hele badpak uit
Nu nog 1 broodtrommel voor 10-uurtje en 1 broodtrommel voor de lunch. In 10-uurtje pakje drinken, voor de lunch een dopper waterquote:Op woensdag 30 juni 2021 18:45 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat hebben jullie kinderen voor broodtrommels en bekers en hoeveel?
Binnenkort gaat el capitan naar school en heb geen idee wat ik nodig hebeen grote broodtrommel met vakjes, losse bakjes voor verschillende momenten op de dag, hoeveel bekers
Mepal is heel coulant met nieuwe geven (als het niet alléén maar lompigheid schade is).quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:48 schreef SQ het volgende:
Ik heb die van mepal maar ben naarstig op zoek naar een alternatief want ze gaan me iets te vaak kapot
Ik heb zoiets in het zwart en gebruik die meestal stapless, heel fijn. Bikini verlies ik altijd de bovenkant van met die toeters van mequote:Op woensdag 30 juni 2021 18:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb dit badpak, super flatterend bij grote bombonella's en buik![]()
[ afbeelding ]
Het vaatwasser argument is ook de reden dat ik alles minstens dubbel wil hebbenquote:Op woensdag 30 juni 2021 18:48 schreef SQ het volgende:
Hier per kind 2 broodtrommels, 2 fruitbakjes en 2 bekers, maar dat is vooral zodat ik niet elke dag aan de vaatwasser MOET denken
Ik heb die van mepal maar ben naarstig op zoek naar een alternatief want ze gaan me iets te vaak kapot
Ik heb deze voor de kinderen:quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:45 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat hebben jullie kinderen voor broodtrommels en bekers en hoeveel?
Binnenkort gaat el capitan naar school en heb geen idee wat ik nodig hebeen grote broodtrommel met vakjes, losse bakjes voor verschillende momenten op de dag, hoeveel bekers
Op het moment ivm zomer verkoopt action ook mini's.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:21 schreef Elleska het volgende:
Voor de mepal trommels zijn mini koelelementjes te koop.
https://www.mepal.com/nl/koelelement-107637053100
Die heb ik ook, daarvan is er al 1 lekquote:Op woensdag 30 juni 2021 20:40 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Op het moment ivm zomer verkoopt action ook mini's.
Per 3 voor dezelfde prijs iets meer dan 1/4 van de prijs.![]()
Die had ik eerst ook… maar geen aanrader als je een bijter hebt. Ik bleef die tuitjes kopen. En dan kocht ik ook nog wel eens de verkeerde maat.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij grossieren in Camelbak drinkflessen, we hebben ze al 4+ jaar en tot nu toe heb ik alleen ooit een setje vervangende drinktuiten gekocht voor de bekers. Ik vind ze fantastisch, we gooien ze dagelijks in de vaatwasser en daar kunnen ze blijkbaar ook gewoon prima tegen.
Oh, dat is dan wel weer beetje jammer.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:47 schreef Elleska het volgende:
[..]
Die heb ik ook, daarvan is er al 1 lek![]()
En die passen niet zo fijn in de trommel en dan moet er weer een koeltasje omheen en gedoe.
Normaal past dat inderdaad net, maar bij ons krijgen ze bevroren brood mee. We smeren het eens per week en vriezen het dan met vleeswaren, hagelslag, pasta etc. erop in. Enige nadeel is dus dat je het bevroren niet zo makkelijk in een mini trommeltje gefrot krijgt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 20:53 schreef exode het volgende:
In onze Mepal boxen gaan overigens makkelijk 4 boterhammen.
Tot nu toe was ik van de thuisfeestjes, maar als volgend jaar dezelfde kinderen worden uitgenodigd, neig ik ook naar buitenshuisquote:Op woensdag 30 juni 2021 16:26 schreef mousemicky het volgende:
Ik zit nu in de binnenspeeltuin, inhaalfeestje voor oudste zoon.
Ik ook bevroren, misschien hebben wij gewoon klein broodquote:Op woensdag 30 juni 2021 21:00 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Normaal past dat inderdaad net, maar bij ons krijgen ze bevroren brood mee. We smeren het eens per week en vriezen het dan met vleeswaren, hagelslag, pasta etc. erop in. Enige nadeel is dus dat je het bevroren niet zo makkelijk in een mini trommeltje gefrot krijgt.
Mijnquote:Op woensdag 30 juni 2021 21:15 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ook bevroren, misschien hebben wij gewoon klein broodof ik prop te hard. Wel slim vooruit smeren. Nu hoeft het post Corona bij B maar 2x per week dus dat is te overzien.
Oh wow zo een wil ik ook! Mooi!quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:30 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb dit badpak, super flatterend bij grote bombonella's en buik![]()
[ afbeelding ]
Ze beginnen met potlood. Bij veel scholen mag er geen eigen etui mee naar schoolquote:Op donderdag 1 juli 2021 10:29 schreef MorganLeFay het volgende:
Vraagje aan de juffen hier:
Leren ze in groep 3 nog schrijven met een vulpen? Wil een leuk etuitje samenstellen voor mijn kleuter![]()
(Dat deed mijn moeder vroeger ook, maar toen kregen we vulpennen van de school)
Lastig... maar denk dat ik toch zou neigen naar uitstellen en dan de reis maken die jullie voor ogen hadden. Wat betreft last minutes weet ik niet wat er mogelijk is. Nederland is heel duur en nagenoeg volgeboekt denk ik. Maar misschien iets in België, de Ardennen ofzo?quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:47 schreef Loj het volgende:
Mepal en doppers
Zwarte badpakken
Oh ik zit echt in een dilemma.. we zouden dit jaar de verre reis van vorig jaar maken, maar dat kan weer niet doorgaan. We hebben een back up reis bij dezelfde reisorganisatie naar Griekenland. Maar er is daar binnen een mondkapjesplicht vanaf 3 jaar.
De middelste zegt: geen probleem, de oudste zegt: ga ik echt niet doen, en als hij dat zegt…
Dus nu: gokken dat de mondkapjesplicht er eind van de maand wel af is, of de verre reis reis verzetten naar volgend jaar (dat doen we niet als we naar Griekenland gaan, we willen ook nog nieuwe keuken in ons huis) en jaar niets doen (of een last minute sta caravan ergens huren)…
Argh… dilemma
Lastig hoor, ik zou Griekenland niet gokken dan.quote:Op donderdag 1 juli 2021 09:47 schreef Loj het volgende:
Mepal en doppers
Zwarte badpakken
Oh ik zit echt in een dilemma.. we zouden dit jaar de verre reis van vorig jaar maken, maar dat kan weer niet doorgaan. We hebben een back up reis bij dezelfde reisorganisatie naar Griekenland. Maar er is daar binnen een mondkapjesplicht vanaf 3 jaar.
De middelste zegt: geen probleem, de oudste zegt: ga ik echt niet doen, en als hij dat zegt…
Dus nu: gokken dat de mondkapjesplicht er eind van de maand wel af is, of de verre reis reis verzetten naar volgend jaar (dat doen we niet als we naar Griekenland gaan, we willen ook nog nieuwe keuken in ons huis) en jaar niets doen (of een last minute sta caravan ergens huren)…
Argh… dilemma
ik zou het er niet op gokkenquote:Op donderdag 1 juli 2021 09:47 schreef Loj het volgende:
Mepal en doppers
Zwarte badpakken
Argh… dilemma
Die camelbak flessen zijn wel leuk zegquote:Op woensdag 30 juni 2021 20:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij grossieren in Camelbak drinkflessen, we hebben ze al 4+ jaar en tot nu toe heb ik alleen ooit een setje vervangende drinktuiten gekocht voor de bekers. Ik vind ze fantastisch, we gooien ze dagelijks in de vaatwasser en daar kunnen ze blijkbaar ook gewoon prima tegen.
Verder heb ik sinds kort deze trommels voor fruit. Ideaal omdat er ook een bijpassend koelelement bij te koop is waardoor het fruit lekker koel en vers blijft op warme dagen. https://www.ikea.com/nl/n(...)ekig-beige-40480007/
En daarnaast gepersonaliseerde grote Mepal broodtrommels voor tijdens de lunch, omdat een van de zonen hier 4 boterhammen naar binnen schuift in de lunchpauze. Die kregen we niet meer in zijn normale Mepal trommeltje gefrommeld.
Check t even bij school. Hier zijn in groep 3 geen eigen etuis toegestaan, ze kregen een gevulde van school. In groep 3 werd idd met potlood geschreven, pas halverwege groep 4 zijn ze nu over naar een fineliner/rollerball achtig iets. Geen vulpen iig. Gelukkig maar, dat zou bij mijn linkspoot een knoeiboel worden.quote:Op donderdag 1 juli 2021 10:29 schreef MorganLeFay het volgende:
Vraagje aan de juffen hier:
Leren ze in groep 3 nog schrijven met een vulpen? Wil een leuk etuitje samenstellen voor mijn kleuter![]()
(Dat deed mijn moeder vroeger ook, maar toen kregen we vulpennen van de school)
Die hoop heb ik ook, maar dan mag dat nu wel eens op gaan schieten. Ik heb de laatste dagen gezocht naar een camping in augustus in Nederland maar op heel veel plekken is het zo dat het vol is van 18 juli tot de week van 21 augustus. En dan heb ik het niet eens over de prijzen of over hoe 'groot' een campingplaats dan isquote:Op donderdag 1 juli 2021 11:15 schreef exode het volgende:
[..]
Lastig hoor, ik zou Griekenland niet gokken dan.
Buiten Nederland (en wellicht ook in Nederland) zijn er echt nog wel mogelijkheden. Je kan last minute afwachten, hoe meer er opengaat en mogelijk wordt, hoe meer vakanties geannuleerd worden. Veel mensen hebben vakanties geboekt als oplossing als reizen niet zou kunnen. Er komen dus vast dingen vrij.
Dit, 100%. Ik weiger om veel te veel geld te betalen voor een vakantie in een wellicht regenachtig koud land op een plek die ik eigenlijk ook nog eens helemaal niet interessant vind. Dit waren voor ons ook de voornaamste redenen om toch naar het buitenland te gaan. Ik hoop dat deze gok goed uitpakt.quote:Op donderdag 1 juli 2021 14:13 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Die hoop heb ik ook, maar dan mag dat nu wel eens op gaan schieten. Ik heb de laatste dagen gezocht naar een camping in augustus in Nederland maar op heel veel plekken is het zo dat het vol is van 18 juli tot de week van 21 augustus. En dan heb ik het niet eens over de prijzen of over hoe 'groot' een campingplaats dan isFrankrijk lonkt met de dag meer want ik heb echt geen zin om voor 5 dagen Nederland meer te betalen dan voor 14 dagen Frankrijk en met een beetje pech ook nog in de regen te zitten.
Hier een trommel, een beker en een kleiner bakje voor het fruit. Ik vul de beker helemaal met water en daar drinkt hij uit bij het fruitmoment en bij de lunch.quote:Op woensdag 30 juni 2021 19:28 schreef littledrummergirl het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, fruit +drinken (oid) ergens voor de middagpauze en dan een losse beker drinken/lunch voor in de middagpauze?
Ik voel me echt een noobmaar we hebben geen boekje oid gehad waar instaat wat "heurt" dus ook geen idee wat ze mee mogen nemen ect.
Mailtje naar de helpdesk, je krijgt voor kapotte onderdelen kosteloos nieuwe thuisgestuurd.quote:Op woensdag 30 juni 2021 18:48 schreef SQ het volgende:
Hier per kind 2 broodtrommels, 2 fruitbakjes en 2 bekers, maar dat is vooral zodat ik niet elke dag aan de vaatwasser MOET denken
Dit. Wij boekten een vakantie met corona-garantie, dus als het land oranje wordt, krijgen we ons geld terug. Maar de zon wil ik, want als ik nu naar buiten kijk, word ik een tikkeltje depressiefquote:Op donderdag 1 juli 2021 14:19 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dit, 100%. Ik weiger om veel te veel geld te betalen voor een vakantie in een wellicht regenachtig koud land op een plek die ik eigenlijk ook nog eens helemaal niet interessant vind. Dit waren voor ons ook de voornaamste redenen om toch naar het buitenland te gaan. Ik hoop dat deze gok goed uitpakt.
@:exode hopelijk blijven de bijwerkingen van de tweede vaccinatie beperkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be happy with the little things in life
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de boot moeilijk doet kun je altijd nog het hele stuk rijden. We zijn met de auto gekomen en hebben 0 controles gehad. Andere kant op misschien wat meer maar negatieve test of vaccinatiepaspoort is voldoende geloof ik.quote:Op donderdag 1 juli 2021 16:31 schreef exode het volgende:
Wij hebben 2 weken Zweden en 1 week Denemarken (Legoland) nu zo goed als rond. We hadden natuurlijk al vrijwel alles geboekt, maar we hebben een week Zweden voor een week Denemarken geruild. We wachten alleen nog op groen licht van Stenaline. Datum terugtocht moet gewijzigd worden. Ze zouden me vandaag terubellen maar nog niets gehoord.
Het wordt Safsen, Orsa en dan Lalandia Billund. Hoop zo dat het dit jaar wel door kan gaan.
Safsen vond ik het fijnste park qua huisjes, vlakbij een heerlijk zwemmeertjequote:Op donderdag 1 juli 2021 16:31 schreef exode het volgende:
Wij hebben 2 weken Zweden en 1 week Denemarken (Legoland) nu zo goed als rond. We hadden natuurlijk al vrijwel alles geboekt, maar we hebben een week Zweden voor een week Denemarken geruild. We wachten alleen nog op groen licht van Stenaline. Datum terugtocht moet gewijzigd worden. Ze zouden me vandaag terubellen maar nog niets gehoord.
Het wordt Safsen, Orsa en dan Lalandia Billund. Hoop zo dat het dit jaar wel door kan gaan.
Je hoeft niks te kopen, gewoon de klantenservice mailen met “hij is kapot”, fotootje erbij en een week later had ik nieuwe onderdelen, gratis.quote:Op donderdag 1 juli 2021 17:14 schreef hilliebillie het volgende:
Hier een week een landal park geboekt in de zomer. In de laatste week van de schoolvakantie en niet duur (scheelt 300 euro met de week ervoor, maar vond dat ook nog niet heel duur, maar omdat het voor ons niet uit maakte welke week toch voor de goedkopere variant gegaan)
Goede tip dat je bij mepal bij de helpdesk nieuwe onderdelen aan kunt vragen want bij broodtrommel van dochter was het clipje afgebroken. Werkt nog steeds wel maar iets minder handig.
Edit: zie dat je ze gewoon in de webshop moet kopen. Incl verzenden 5 euro (clipje is afgebroken dus zowel clipje als rand moet vervangen worden). En voor 8 euro heb ik een nieuwe broodtrommel.. dan doet ze het er nog maar even mee..
Qua drinken hebben ze hier een Dopper met hun naam er op en een systema drinkfles.
Ze krijgen twee keer ranja mee. (Eerst was het een keer ranja en een pakje melk, maar school wil liever geen pakjes meer en ik ben bang dat de fles waar melk in zit een keer vergeten wordt in het weekend uit de tas te halen en krijg er spontaan rillingen van.. dus doen we maar geen melk naar school.)
Fruit gewoon los mee (appel/peer) of in een bakje van de Hema (druiven, tomaatjes, komkommer) ze zijn niet zo gevarieerd met fruit mee naar school, want een banaan wordt volgens hun altijd ‘rot’ (met beurse plekken dus) als die mee naar school gaat, ook als die in een speciaal bananenbakje zit.. geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgen..
Nou ja, Orsa - Billund is nogal een eind. We hadden in januari 2020 een aanbiedingstarief en daar schijnt het nu op vast te lopen als de terugvaart datum wordt aangepast. Ze gingen overleggen of dat overruled mocht worden. 1 dag later dan we willen kon wel, dan wordt het 1 nacht in een hotel in Gotenburg.quote:Op donderdag 1 juli 2021 17:15 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Als de boot moeilijk doet kun je altijd nog het hele stuk rijden. We zijn met de auto gekomen en hebben 0 controles gehad. Andere kant op misschien wat meer maar negatieve test of vaccinatiepaspoort is voldoende geloof ik.
Wel grappig - in Noorwegen gebruikt 80% nog mondkapjes, in Zweden en Denemarken niemand met mondkapje, in Duitsland allemaal, en hier in Drenthe weer helemaal niemand
Leuk!quote:Op donderdag 1 juli 2021 17:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Safsen vond ik het fijnste park qua huisjes, vlakbij een heerlijk zwemmeertjeik vond de omgeving daar iets minder interessant.
Orsa vond ik qua huisjes wat ouderwetser maar wel heel comfortabel, en daar in de buurt is SUPERVEEL te doen. Met de kindjes is het land van de Kerstman ook echt wel heel leuk (let op, gaat in de zomer gewoon om 15.30 of 16.00 dicht).
Wij gingen daarna nog naar Idre En die huisjes vielen tegen, maar qua natuur de mooiste omgeving.
(Wij hadden ook een reis via scanbrit paar jaar geleden). Op de boot denk je Ommegot zoveel Nederlanders, maar in de parken kwam ik ze nauwelijks meer tegen.
quote:Op donderdag 1 juli 2021 17:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij hebben ook een Landalhuisje geboekt. Vorig jaar een 4 persoonshuisje. Dit jaar een 6 persoonshuisje met loungebank en hangmat en buitenhaard en bbq.. Voor dezelfde prijs. Oke, dit park heeft een buitenbad, de andere een binnenbad. Maar beide standaard landalrechthoek zwembaden
ja klopt alles is echt veel duurder, normaal gaan wij voor de helft van dit geld 2 weken kamperen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 17:15 schreef droomvrouwtje het volgende:
Oef buda dat is nog best veel zeg. Ik heb sowieso het idee dat de vakanties nu duurder zijn omdat er natuurlijk inkomsten zijn mis gelopen..
Ik hoop dat we volgend jaar gewoon op vakantie kunnen samen. We willen dan graag naar Oostenrijk. Als het aan mij ligt het liefst op een camping met vouwwagen of caravan. Die laatste hoop ik dan tegen die tijd van mijn ouders te mogen lenen.
We zijn wel gelukkig in de meivakantie een paar dagen weg geweest. Toen zijn we naar Zeeland geweest. We hebben toen ondanks alle regen voorspelling steeds geluk gehad en best veel zon gehad en lekker buiten kunnen zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |