Dat kan echt wel. Er waren voor Corona al bedrijven waar je die keuze kon en mocht maken. Die lopen prima.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:16 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
op eigen keuzes kan je geen beleid maken.
sommige bedrijven willen de spreiding zelf bepalen, denk ook aan de ruimte die men zou willen afstaan omdat het niet meer nodig is. Bedrijf betaald dus bepaald ook uiteindelijk. Wat ik vooral hoop is dat dat in goed overleg gaat met de werknemers / ondernemingsraden. Prima keuzes die jij voorsteld trouwens, maar ik kan me voorstellen dat bedrijven die keuze niet (altijd) gaat geven want uiteindelijk bepalen zij het beleid.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wel als je een aantal keuzes geeft waaruit gekozen kan worden, bijvoorbeeld:
Optie A: 5 dagen/week kantoor, reiskostenvergoeding, geen thuiswerkvergoeding
Optie B: 2 dagen/week kantoor, geen vaste werkplek, gedeeltelijke thuiswerkvergoeding
Optie C: 0 dagen/week kantoor, geen reiskostenvergoeding, thuiswerkvergoeding, geen vaste werkplek
Als die bedrijven die keuzes uiteindelijk niet ziet zitten trekken ze echt wel aan de rem. Tenzij het cao / contractueel bepaald is natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:21 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dat kan echt wel. Er waren voor Corona al bedrijven waar je die keuze kon en mocht maken. Die lopen prima.
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:20 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik zou mn ontslag indienen in dat geval. Thuiswerken als alleenstaande is echt een verschrikking. 8-9 uur per dag Teamsmeetings is zo kut.
Dat is toch ook heel persoonlijk. Mijn ervaringen met teamsmeetings zijn juist erg goed. Ik werk maar bij een klein bedrijf, dat scheelt misschien, maar voorheen hadden we officieel op maandagochtend weekoverleg, maar dat ging echt heel vaak niet door, omdat er toch weer iemand een afspraak had op precies dat moment. Nu we online via teams overleggen, gaat het op maandagochtend vrijwel altijd door.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:20 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik zou mn ontslag indienen in dat geval. Thuiswerken als alleenstaande is echt een verschrikking. 8-9 uur per dag Teamsmeetings is zo kut.
Ik word ook helemaal gaar van de hele ochtend Teams meetings. Maar ik moet nog zien hoe dit in de praktijk gaat werken. Ik woon op een uur treinen van kantoor. Ik heb geen zin om voor 1 overleg naar kantoor te komen en daarna weer naar huis, en met mij velen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:20 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik heb er ook zo weer 1 van een uur, en ze gaan me steeds meer tegen staan. En voorlopig zullen ze ook wel blijven omdat we hybride gaan werken, dus een deel zit straks op kantoor op zoom.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik word ook helemaal gaar van de hele ochtend Teams meetings. Maar ik moet nog zien hoe dit in de praktijk gaat werken. Ik woon op een uur treinen van kantoor. Ik heb geen zin om voor 1 overleg naar kantoor te komen en daarna weer naar huis, en met mij velen.
Optie D: minimaal 2 dagen op kantoor (minder i.o. team), Onbeperkt OV(of gemaximeerde km vergoeding/dag), geen thuiswerkvergoeding is het bij onsquote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wel als je een aantal keuzes geeft waaruit gekozen kan worden, bijvoorbeeld:
Optie A: 5 dagen/week kantoor, reiskostenvergoeding, geen thuiswerkvergoeding
Optie B: 2 dagen/week kantoor, geen vaste werkplek, gedeeltelijke thuiswerkvergoeding
Optie C: 0 dagen/week kantoor, geen reiskostenvergoeding, thuiswerkvergoeding, geen vaste werkplek
Ik doe zelf geen uitvoerend werk, maar moet zorgen dat anderen hun werk efficient doen, ze op weg helpen, meedenken over oplossingen, werk checken etc.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Dat is toch ook heel persoonlijk. Mijn ervaringen met teamsmeetings zijn juist erg goed. Ik werk maar bij een klein bedrijf, dat scheelt misschien, maar voorheen hadden we officieel op maandagochtend weekoverleg, maar dat ging echt heel vaak niet door, omdat er toch weer iemand een afspraak had op precies dat moment. Nu we online via teams overleggen, gaat het op maandagochtend vrijwel altijd door.
Ik heb ook een paar VVE-vergaderingen via teams/zoom/webex meegemaakt, en dat vond ik ook een verademing. Het was veel efficienter en het scheelt iedere keer naar allerlei lokaties reizen voor die vergaderingen.
Ik kan me ook voorstellen dat het niet fijn werkt, hoor, maar het is niet per definitie niet goed, denk ik.
Wij hebben ook het beleid dat vergaderingen van een uur nog maar 45 min mogen duren, en vergaderingen van 30 min maar 20 min. Dat voorkomt dat je van meeting naar meeting gaat zonder enige tijd er tussen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb er ook zo weer 1 van een uur, en ze gaan me steeds meer tegen staan. En voorlopig zullen ze ook wel blijven omdat we hybride gaan werken, dus een deel zit straks op kantoor op zoom.
Die half-half meetings zijn inderdaad het ergste. Zit je in een grote ruimte met al je collega's, is er weer een koekenbakker die thuis zit en halverwege de meeting meldt dat hij er eigenlijk niet zo veel van kan volgen of gewoon niet eens reageert als je hem wat vraagt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Optie D: minimaal 2 dagen op kantoor (minder i.o. team), Onbeperkt OV(of gemaximeerde km vergoeding/dag), geen thuiswerkvergoeding is het bij ons
Voor kantoormeetings geldt dat meetings op kantoor alleen zijn met alle deelnemers fysiek, niet een ratjetoe met half/half online / fysiek. Kantoordagen zijn bedoelt het sociale, koffiezetapparaat praatje, projectoverleggen, teamoverleggen. Liever niet met een headset teamvergaderingen doen, dat doe je maar thuis.
Betekent dat dan dat eigenlijk alle vergaderingen onnodig lang duurden?quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:32 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wij hebben ook het beleid dat vergaderingen van een uur nog maar 45 min mogen duren, en vergaderingen van 30 min maar 20 min. Dat voorkomt dat je van meeting naar meeting gaat zonder enige tijd er tussen.
Dat sowieso. We vergaderen naar mijn mening sowieso veel te veel, niet alleen in mijn bedrijf.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Betekent dat dan dat eigenlijk alle vergaderingen onnodig lang duurden?
Ik doe ook altijd het geluid uit als ik in een meeting zit, anders kan ik mijn Netflix serie niet goed volgenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:35 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Die half-half meetings zijn inderdaad het ergste. Zit je in een grote ruimte met al je collega's, is er weer een koekenbakker die thuis zit en halverwege de meeting meldt dat hij er eigenlijk niet zo veel van kan volgen of gewoon niet eens reageert als je hem wat vraagt.
en tussendoor ook nog op Fok! we hebben het er maar druk mee.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:39 schreef Woelwater het volgende:
Sjongejonge hoeft er niet gewerkt te worden met al die meetings
Ja duidelijkquote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:41 schreef zoost het volgende:
[..]
en tussendoor ook nog op Fok! we hebben het er maar druk mee.
Eens, half-half meetings moeten gewoon verboden worden. En voor meetings naar kantoor komen ook, 90% van die dingen kunnen gewoon via Teams. Kantoor wordt om samen te werken, workshops te doen en te socializen met collega's. En dat vind ik helemaal prima.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:35 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Die half-half meetings zijn inderdaad het ergste. Zit je in een grote ruimte met al je collega's, is er weer een koekenbakker die thuis zit en halverwege de meeting meldt dat hij er eigenlijk niet zo veel van kan volgen of gewoon niet eens reageert als je hem wat vraagt.
Voor die koekenbakkers is het anders ook extreem onprettig. Iedereen kan ter plekke fatsoenlijk (non-)verbaal met elkaar communiceren terwijl je op afstand slechts via een grote brei aan stemgeluiden de meeting op zeer gebrekkige manier meekrijgt.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:35 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Online meetings met meer dan een handjevol personen werkt sowieso niet. Ja, het werkt wel, als je 1 spreker hebt en de rest gewoon z'n bek houdt. Een presentatie of zo dus.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Voor die koekenbakkers is het anders ook extreem onprettig. Iedereen kan ter plekke fatsoenlijk (non-)verbaal met elkaar communiceren terwijl je op afstand slechts via een grote brei aan stemgeluiden de meeting op zeer gebrekkige manier meekrijgt.
En de grootste irritatie is daarin is misschien nog wel dat de helft lekker in z'n laptop aan het schreeuwen is zonder headset met al het omgevingsgeluid en echo erbij, en de rest niet op mute gaat.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Voor die koekenbakkers is het anders ook extreem onprettig. Iedereen kan ter plekke fatsoenlijk (non-)verbaal met elkaar communiceren terwijl je op afstand slechts via een grote brei aan stemgeluiden de meeting op zeer gebrekkige manier meekrijgt.
Moderna Masterrace hierquote:
Ik weet niet hoe het bij jou is, bij ons zijn er heel veel meetingtijgers. Van die mensen die meetings opzetten om iets te reviewen, die meetings opzetten om een besluit ergens op te krijgen en dat soort dingen. Ik ben altijd van mening dat het reviewen van (bijvoorbeeld) een design offline moet gebeuren en je eventuele vragen daarna kunt bespreken. Veel meetings zijn onnodig en tijdrovend.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En de grootste irritatie is daarin is misschien nog wel dat de helft lekker in z'n laptop aan het schreeuwen is zonder headset met al het omgevingsgeluid en echo erbij, en de rest niet op mute gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |