daNpy | maandag 28 juni 2021 @ 09:24 |
![]() ![]() Red Bull Ring ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2021
| |
daNpy | maandag 28 juni 2021 @ 09:25 |
Sjeesweek ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 juni 2021 @ 09:33 |
4 juli Oostenrijk Spielberg 18 juli Groot-Brittannië Silverstone 1 augustus Hongarije Boedapest 29 augustus België Spa-Francorchamps 5 september Nederland Zandvoort 12 september Italië Monza 26 september Rusland Sochi 3 oktober Turkije Istanbul Park 10 oktober Japan Suzuka 24 oktober Verenigde Staten Austin 31 oktober Mexico Mexico-Stad 7 november Brazilië Sao Paulo 21 november Australië Melbourne 5 december Saudi-Arabië Jeddah 12 december Abu Dhabi Yas Island Tot en met Turkije zal alles doorgaan. Als de Olympische spelen doorgaan zal de race in Japan ook wel doorgaan. Mocht Australië niet doorgaan verwacht ik dat die vervangen wordt door Sakhir. Ze zijn dan toch in het Midden Oosten. Als Mexico en / of Brazilië wegvalt verwacht ik een 2e race in Austin, of in Indianapolis. Vallen ze allebei weg dan hebben we denk ik gewoon 1 race minder. Maar 22 races gaan we gewoon halen denk ik ![]() | |
opreis | maandag 28 juni 2021 @ 10:00 |
De MotoGP race in Japan op 3 oktober is afgelopen week gecancelled. Dan denk ik dat ze binnenkort ook de F1 race zullen cancellen. | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 juni 2021 @ 10:13 |
Aah, interessant, dan is die kans wel groot ja. Japan biedt wel de mogelijkheid om een extra race in Europa trouwens, aangezien we daarvoor in Turkije zitten. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 28 juni 2021 @ 10:16 |
Kunnen we niet afsluiten met een cartrace op de Nordschleife? | |
Dazalbest | maandag 28 juni 2021 @ 10:21 |
Ja! Die zoek ik, hoe kom je aan deze smilie? ![]() | |
daNpy | maandag 28 juni 2021 @ 10:23 |
Die had ik nog in Whatsapp gestaan van 2 weken terug ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 28 juni 2021 @ 10:25 |
Christian Horner gaf aan dat ze een nieuw soort motorolie gebruiken van partner Mobil. Ik kan mij vergissen, ik dacht dat Mercedes juist zo knalhard ging door de brandstof van partner Petronas. Hoe dan ook, dit is goed voor de sport, goed voor de Formule-1 en goed voor het milieu. Vaak werkt zo'n ontwikkeling door naar consumentenproducten. | |
Tijn | maandag 28 juni 2021 @ 10:33 |
Ik geloof best dat ze nieuwe olie hebben, maar daar ga je niet een paar tienden harder van lijkt me. | |
Sabata | maandag 28 juni 2021 @ 10:41 |
Nee mini Coopers. | |
Tarado | maandag 28 juni 2021 @ 10:42 |
waarom zou dat niet kunnen? | |
Janneke141 | maandag 28 juni 2021 @ 10:42 |
Dafjes. Achteruit. | |
Dazalbest | maandag 28 juni 2021 @ 10:46 |
Ow geen wonder dat ik m nergens kom vinden.... ![]() | |
Sabata | maandag 28 juni 2021 @ 10:47 |
Me gras, me gras!! | |
daNpy | maandag 28 juni 2021 @ 10:48 |
Nee, de link had ik een keer gedeeld, die heb ik opgeduikeld. De smilie zelf is van @rozevla. | |
Nattekat | maandag 28 juni 2021 @ 10:48 |
Schijnt dat Verstappen met een nieuwe diffuser reed. | |
Tijn | maandag 28 juni 2021 @ 10:53 |
Omdat twee tienden op zo'n kort baantje echt heel veel is. Ik kan me niet voorstellen dat wat nieuwe olie zoveel snelheid met zich meebrengt. Kijk, dat is nou echt zo'n onderdeel dat wél het verschil kan maken. | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 10:56 |
Kan vooral wat aan de motortemperatuur doen en minder slijtage. Dus niet direct 2 tiende in een snel rondje, maar wel aan het einde van een lange stint een voordeel geven. (minder snel liften, langer in hoge toeren etc.)
| |
Tarado | maandag 28 juni 2021 @ 10:57 |
ik weet niet hoe dat precies werkt is een complex geheel, ze hebben aerodynamisch ook weer het nodige aangepast | |
Red_85 | maandag 28 juni 2021 @ 11:20 |
Joh, dat is gewoon een kluitje voor in het riet. | |
TweedeKlum | maandag 28 juni 2021 @ 11:22 |
Bron? | |
Nattekat | maandag 28 juni 2021 @ 11:34 |
'Het schijnt' Met andere woorden: geen bron. | |
TweedeKlum | maandag 28 juni 2021 @ 11:37 |
![]() | |
Blik | maandag 28 juni 2021 @ 11:40 |
Caravanrace | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 11:42 |
Je dikke duim dus? Je hebt het toch ergens gehoord? Als je het zelf hebt bedacht lijkt met niet echt nodig het hier te plaatsen. of je moet je naam naar Pirelli veranderen. | |
Nattekat | maandag 28 juni 2021 @ 11:44 |
Een willekeurige reactie op Reddit. | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 11:50 |
Dit las ik vanmorgen in een artikel op The Race. @BroesWillems [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 11:53:59 ] | |
Knipoogje | maandag 28 juni 2021 @ 12:00 |
Ik schat Perez eigenlijk hoger in dan Bottas en Bottas werd toch weer redelijk eenvoudig 3e. Volgens mij is de Mercedes stiekem nog steeds beter en is het gewoon Max die zoveel beter is en het verschil maakt. Zijn vorige teamgenoten vochten met het midfield in de RB toen hij het de Mercedesjes al moeilijk maakte. Nu zorgt zijn klasse ervoor dat het voordeel van de Mercedes-auto weg is gevallen. | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 12:12 |
Even nog over die vloer en diffuser, er worden conclusies getrokken door journalisten die mischien totaal niet kloppen, dat RBR met andere onderdelen kwam betekent niet dat ze nieuw zijn of nieuw ontworpen zijn. Het kan ook zo zijn dat het simpelweg al bestaande onderdelen waren die voor de Red Bull Ring (opnieuw) ingezet worden vanwege de hogere ligging bijvoorbeeld. Veel teams hadden een grotere koeluitlaat gemonteerd op de auto's dit weekend vanwege de omstandigheden op de Red Bull Ring dus claimen dat RB wel ontwikkelt en Mercedes niet (ook de Mercedes had andere onderdelen waaronder nieuwe dit weekend) vind ik een beetje onzorgvuldig. Maar goed, dat is het verhaal wat Wolff graag vertelt momenteel, zijn zoveelste uitleg van dit seizoen waarom het niet allemaal hosanna bij Mercedes is. | |
Vliegbaard | maandag 28 juni 2021 @ 12:18 |
Dat zeg ik al een paar jaar. Hamilton is zonder twijfel een van de betere coureurs op de grid. Max is een uitzonderlijk talent. RB heeft in mijn ogen het het gat naar Mercedes weten te verkleinen. Ik weet niet of de auto beter is dan de Mercedes. Wat we wél kunnen zien is dat Hamilton in een gelijkwaardige auto beter is dan Bottas maar ook niet meer zomaar wegrijdt en onder druk zelfs fouten gaat maken. | |
Tarado | maandag 28 juni 2021 @ 12:20 |
ik had wel dit gezien | |
opreis | maandag 28 juni 2021 @ 12:54 |
Dit scheelt zeker 3 tienden op de rechte stukken. Tevens kan iemand zich lelijk snijden aan die gekartelde randjes. Misschien dat de FIA maar beter kan ingrijpen voor dat er ongelukken van komen. | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 juni 2021 @ 12:56 |
Hij werd niet redelijk eenvoudig 3e. Hij werd 3e omdat RBR de pitstop van Perez verneukte en hem voor de 2e stop te laat binnenhaalde. Anders was Perez gewoon 3e geworden. | |
Tarado | maandag 28 juni 2021 @ 12:57 |
blijkbaar zorgt dit wel voor minder slijtage van de achterbanden zonder dat je met een zwaardere vleugel hoeft te rijden en je dus meer topspeed hebt | |
opreis | maandag 28 juni 2021 @ 13:00 |
Mwah ik betwijfel het. Natuurlijk heeft het een functie maar RB gaat de functie hiervan niet zelf naar buiten brengen. Anders kopieert iedereen het (of juist niet omdat het niet werkt met de eigen auto). Alle "experts" kunnen ook alleen maar gissen wat het doet en er worden veels te makkelijk conclussies getrokken die veel te kort door de bocht zijn. Er gaat zo veel om in z'n auto waar buitenstanders geen verstand van hebben. | |
Tarado | maandag 28 juni 2021 @ 13:03 |
Zo kan je alles wel plat lullen, het gaat natuurlijk om fine tuning van het hele concept en bijvoorbeeld in Spanje zag je dat de Red Bull de achterbanden niet heel kon houden en dat hebben ze nu toch wel verholpen lijkt het | |
daNpy | maandag 28 juni 2021 @ 13:07 |
Het probleem met Perez is dat zijn "succes" altijd van iets anders afhangt. Hij heeft een tow van Max nodig om P4 te halen, waar Max zelf pole pakt. Het is de strategie die hem wel of niet plaatsen laat winnen; eveneens voor fouten van anderen (Hamilton); Het is de klapband van Max die hem een overwinning levert. Hij moet gewoon beter kwalificeren, qua racecraft is hij beter als Bottas, maar verschuil je niet achter een pitstop als je gewoon P5 kwalificeert waar P2/3 mogelijk is. Hij moet er onderhand eens gewoon zijn, die smoesjes ben ik al vanaf race1 beu ![]() | |
opreis | maandag 28 juni 2021 @ 13:12 |
Ja maar zo zie ik wel. Al die armchair experts die conclussies trekken over onstabiele achterkanten, auto's die wel of niet op rails lijken te rijden en ga zo maar door. Het is allemaal niet zichtbaar met het oog. T.o.v. spanje kunnen er een miljoen verschillen zijn die ook van invloed zijn. Andere banden, andere temperaturen, ander asfalt, andere banden spanningen, andere bochten, wel of niet moeten pushen, wel of geen dirty air, bewust meer vragen van de achterbanden om zo de voorbanden te ontzien, de rijder die een andere aanpak kiest, de rijder die een betere race rijdt, de rijder die er voor kiest om rustiger op het gas te gaan, etc. | |
Tarado | maandag 28 juni 2021 @ 13:19 |
dus het is allemaal schijn omdat jij het vindt en de upgrades doen niks, daar kunnen we wat mee | |
Nattekat | maandag 28 juni 2021 @ 13:26 |
Als Red Bull op Silverstone straks ook minimaal Mercedes evenaart, dan denk ik dat deze strijd wel als een nachtkaars uit zal gaan. Dat is de laatste Mercedes vesting. | |
THEFXR | maandag 28 juni 2021 @ 13:27 |
![]() | |
ChevyCaprice | maandag 28 juni 2021 @ 13:29 |
Dan krijgen we mogelijk wel in 2022 een pak voor onze broek van onze "Duitse" (Engelse) vrienden | |
Nattekat | maandag 28 juni 2021 @ 13:31 |
Ik denk dat ze bij RB ook niet gek zijn. | |
opreis | maandag 28 juni 2021 @ 13:32 |
Nee dat zeg ik niet. Ik denk alleen dat men zichzelf hierin schromelijk overschat. | |
opreis | maandag 28 juni 2021 @ 13:33 |
Spa en Monza niet? | |
Nattekat | maandag 28 juni 2021 @ 13:36 |
Monza is meer een RB zwakte. Spa was gewoon gemiddelde Mercedes dominantie. | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 juni 2021 @ 13:39 |
Dat je dat laatste vindt is bekend. Het blijft echter een feit dat 2 teamgenoten niet hetzelfde zijn en dus ook zelden of nooit van hetzelfde niveau zijn. Max is veel beter dan Perez én al langer in het team. Max is ook beter dan Ricciardo, maar toen hij bij RBR kwam kende Ricciardo het team op zijn duimpje en de auto uiteraard ook. Daarom versloeg hij de toen ook nog wat onervaren Max. Maar nadat die zijn draai had gevonden was Ricciardo nog maar zelden sneller en scheelde het vaak al gauw 2 à 3 tienden per rondje. Voor de absolute toppers zoals Verstappen of in het verleden Michael Schumacher of Senna is het heel erg moeilijk om een secondant te vinden die er continue dicht genoeg op zit. Schumacher reed Brundle, Patrese, Jos, Lehto, Herbert en ook Irvine compleet aan gort. Barrichello was de eerste die het, na ruim 8 jaar, enigszins kon volgen. Niet geheel toevallig in een periode waarin de Ferrari ook echt de dominante auto was en er dus niet in de kwalificatie allerlei subtoppers tussen kwamen te zitten. Barrichello scoorde in eerste instantie 3e en 4e plaatsen, kon Hakkinen en Couthard meestal niet verslaan. Pas toen de F2002 de misschien wel beste auto ooit werd geïntroduceerd ging hij ook echt 2e worden in het WK. Wat ik bedoel te zeggen: als tussen 2 teamgenoten de kwaliteit van de rijder alleen al enkele tienden uitmaakt en die 2e man ook nog eens het team en de auto moet leren kennen dan is het gaat al snel erg groot. Voordeel voor Perez is nu dat de RBR16B stukken beter is dan zijn voorganger, waardoor het podium al snel binnen handbereik ligt. Veel meer dan dat verwacht ik nu niet van hem. Wil je een coureur hebben die continue bij Max op de staart zit dan kom je bij Hamilton of misschien een Leclerc of Norris uit. Coureurs die kunnen matchen met zijn pure speed. Al het andere kun je hier wel wekelijks neersabelen, maar meer dan dit gaan ze nooit brengen. | |
Tarado | maandag 28 juni 2021 @ 13:40 |
Wie bedoel je met men? Als er een melding is van een upgrade en die laten ze op de auto zitten kan je er toch wel vanuit gaan dat deze werkt/helpt | |
opreis | maandag 28 juni 2021 @ 13:46 |
95% van de mensen buiten de teams die wat zeggen over technische F1 zaken. Ik ontken niet dat het een daadwerkelijke upgrade is, en ook niet dat de upgrade werkt (anders zetten ze hem er niet op). Ik vind alleen de conclussie "deze karteltjes helpen met slijtage van achterbanden" nogal makkelijk gemaakt en vooral gebaseerd op natte vinger werk. | |
Predator40 | maandag 28 juni 2021 @ 13:46 |
valt het eindelijk eens de kant van RB op ? uitstekende start van het seizoen ondanks de FIA ( inhaalactie was gewoon legit ) en weer het geluk van jankende Hamilton en de klapband op winnende positie. tevens: betere benzine, betere olie, andere achtervleugel. agressievere mappings omdat de motor sterker is gemaakt volgas doorontwikkelen en Max die wel erg goed bezig is. maar, ik zie Hamilton nog wel een paar keer geluk hebben met de FIA aan zijn zijde en toch nog het kampioenschap pakken od zou Mercedes eens de deksel op hun neus krijgen met al dat geklaag en gejank van ze. ik ben trouwens benieuwd wanneer MB hun voorvleugel moet aanpassen, laat me raden: 2022 ? | |
Red_85 | maandag 28 juni 2021 @ 13:47 |
Ik denk dat je hier wat te voorbarig bent. Het gaat nu lekker bij RBR en Max en hij heeft een voorsprong. Maar nog verre van comfortabel. Hamilton zit op het vinkentouw en scoort zo veel mogelijk punten waar mogelijk. Mercedes komt nu te kort, maar die staan ook niet stil in hun fabriek en zullen ook nog wel een stap gaan maken dit seizoen. Dat kan zomaar een omslagpunt zijn en het stuivertje weer de andere kant op laten vallen. Max heeft nu het momentum met de winst in 3 van de laatste 4 races en RBR zelfs alle 4, maar het seizoen heeft 23 races. We zijn net begonnen. | |
opreis | maandag 28 juni 2021 @ 13:49 |
Er komen ook nog mogelijk andere pirelli banden aan binnen een paar races. Die hadden in 2013 ook een enorme invloed op het seizoen | |
Tarado | maandag 28 juni 2021 @ 13:49 |
ik meen dat Verstappen het zelf ook zei, dat de upgrades (dus niet alleen specifiek dit) geholpen hebben bij het banden schonen | |
daNpy | maandag 28 juni 2021 @ 13:52 |
Als Perez beter is dan Bottas en de RBR is gelijkwaardig, dan moet Perez dus minstens op P3 kunnen komen. Gezien de paniek en fouten die het hele Mercedes team zichzelf aanpraat en uitvoert, is P2 ook mogelijk, maar niet altijd, aangezien ik in Ham ook echt wel een betere coureur zie. De andere teamgenoten van Max werden ook glashard neergesabeld, terwijl de auto toen discussierbaar moeilijker reed, die jongens veel groener waren als Perez en Mercedes een beduidend betere auto had. Dus ja de "Perez gaat laten zien hoe het moet"-hype was al uitgebrand voor het seizoen begon en de "Perez is beter dan zijn voorgangers"-uitspraak is enorm betwistbaar. Hij moet gewoon beter kwalificeren en zijn (goede) resultaten moeten van hém komen en niet door pech/fouten van anderen imo. De P4 was aan het begin van het seizoen het target, maar ik vind dat we ondertussen meer van hem mogen verwachten aangezien Max de auto gewoon op pole zet en hij er 6 tiende achter blijft steken. | |
tja77 | maandag 28 juni 2021 @ 13:56 |
Doorgaans is RB het team dat juist gedurende het seizoen de grootste sprongen voorwaarts maakt. Steevast is het Mercedes die met een straatlengte voorsprong het seizoen begint, en pas in de loop van het seizoen komt RB dichterbij. Dus het zou zomaar kunnen dat waar RB nu pole pakt met 0,2 sec. voorsprong, dat dat in de loop van het seizoen meer en meer wordt. | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 13:58 |
Red_85 | maandag 28 juni 2021 @ 13:59 |
Ik help het je hopen. Keihard. Merc kon jarenlang achterover leunen omdat het gat zo groot was en RBR moest wel. Maar volgens mij kunnen ze het wel. | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 14:04 |
Dat hoeft niet per se. Het is nog niet zo simpel om een interne organisatie zomaar van koers te doen veranderen middenin een seizoen. En sowieso, veranderingen mogen maar op heel specifieke onderdelen op het moment, volgens mij, dus niemand is voluit aan het ontwikkelen voor dit seizoen, lijkt mij, er zullen teams bezig zijn met specifieke onderdelen maar dat is het dan wel. | |
Red_85 | maandag 28 juni 2021 @ 14:07 |
Dat is in de ambtenarij zo. In de F1 moet zo'n omslag van minuut op minuut kunnen. Je hebt daar immers te maken met een hele andere mindset. Dan nog. Vleugels, diffusors, vloeren, ophangingen.. Weet ik veel waar die creatievelingen 3 tienden kunnen winnen? | |
Predator40 | maandag 28 juni 2021 @ 14:10 |
vooral als MB de ontwikkeling heeft gestopt en geen upgrades meer krijgt. dan moeten ze alles met de afstelling doen...... | |
Nattekat | maandag 28 juni 2021 @ 14:11 |
Frankrijk was al een behoorlijke tik voor Mercedes, Silverstone kan de volgende worden. Als je niet meer kan winnen op je sterkste banen en helemaal zoek wordt gereden op de andere banen, dan ga je het zelfs met alle rode vlaggen en klapbanden niet meer halen. | |
Tarado | maandag 28 juni 2021 @ 14:13 |
waar ik wel bang voor ben is de betrouwbaarheid, het gaat tot nu toe wonderwel goed maar 1 DNF en je loopt weer achter de feiten aan | |
opreis | maandag 28 juni 2021 @ 14:22 |
Wellicht dat de betrouwbaarheid voorheen wel z'n dingetje was omdat ze niet anders konden. De motor op 100% betekende enigzins aan kunnen haken bij de ferrari's/mercs. Betrouwbaar op 98% roemloos in een vacuum tussen de top en het midfield. Ik zie ook niet waarom Mercedes de boel niet wat meer open moet schroeven nu om bij te kunnen blijven wat ook aan hun kant issues zou op kunnen leveren. Uiteraard is deze conclussie gebaseerd op mijn eigen natte vingerwerk vanaf de bank | |
Red_85 | maandag 28 juni 2021 @ 14:23 |
Die tijd is nog niet en veel te voorbarig om al zo na te denken. Nog niet eens een derde van het seizoen is gereden, we zijn net begonnen. En verder wat @Torado zegt.
| |
BehoorlijkKritisch | maandag 28 juni 2021 @ 14:28 |
Dat. En we moeten nu ook niet doen alsof Hamilton in een Lada rijdt. Mercedes ontwikkelt ook gewoon door en echt niet alleen voor volgend jaar. Ze zien dat ze tekort komen en weten ook echt wel waar het aan ligt, die gaan echt nog wel stappen zetten in hun pakket. Nog veel races te gaan en Mercedes heeft de power en een fantastisch basispakket. Hamilton gaat echt nog wel races winnen. | |
Predator40 | maandag 28 juni 2021 @ 14:29 |
je kent de FIA en lewis nog niet..........daarom is de doorontwikkeling ook gestopt. ze moeten de FIA nog een paar keer omkopen | |
Nattekat | maandag 28 juni 2021 @ 14:30 |
Ik ga er gewoon van uit dat RB 1-2 wordt zondag. Hongarije is ook wel redelijk RB vriendelijk, en dan is er dus al een volle DNF achterstand. | |
tja77 | maandag 28 juni 2021 @ 14:32 |
Dat, plus het feit dat een deel van het MB personeel volgend seizoen of het seizoen daarna bij RB op de payrol staan. | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 14:35 |
Da's de motoren divisie, volgens mij en RBR is hun hoofd aero kwijt aan AM volgend seizoen dus dat is een beetje swings and roundabouts. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 14:35:36 ] | |
Predator40 | maandag 28 juni 2021 @ 14:37 |
1 DNF en wat straffen van de FIA en HAM is kampioen....we zagen het de eerste race al gebeuren natuurlijk | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 14:39 |
Ja, ik denk dat Wolff gewoon weer lulverhalen ophangt over dat niet ontwikkelen. Ik weet niet precies waarom hij dat doet, mischien is het om Hamilton' gemotiveerd te houden of juist om de druk een beetje van het team te halen maar het is gewoon onzin, Mercedes had nieuwe onderdelen op de auto zitten vrijdag. https://www.motorsport.co(...)ages-friday/6608166/ | |
daNpy | maandag 28 juni 2021 @ 14:41 |
Alles wat er vanuit team Mercedes gecommuniceerd wordt kun je aannemen alszijnde totale onzin. Dit jaar, vorig jaar en de jaren ervoor. | |
Predator40 | maandag 28 juni 2021 @ 14:42 |
toto is echt een complete idioot geworden dit jaar nu ze achter staan | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 14:44 |
Ja, mooi verhaal maar RB wint gewoon 4 races op rij dus volgens mij , Max ging zelf in de fout in Bahrain en die les heeft hij duidelijk geleerd, net iets te gretig geweest daar, dat de stewards tijdens de race zaten te slapen over track limits is geen omkoping maar incompetentie wat mij betreft. En ik heb eigenlijk geen idee waarom de FIA Hamilton zou prefereren, Verstappen is veel populairder bij een jong publiek | |
SamCooke | maandag 28 juni 2021 @ 14:44 |
Op grond waarvan denk je dat Perez voor Hamilton zou eindigen? | |
Nattekat | maandag 28 juni 2021 @ 14:45 |
Baku. Red Bull is veel beter op de zachte band, en aankomend weekend hebben we geen veel te harde compounds. | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 14:56 |
We shall see... Perez moet beter kwalificeren, natuurlijk, dat is wel essentieel nu. Ik zou een RB 1-2 heel mooi vinden, zien waarmee Hamilton en Wolff dan weer mee aankomen, ik haal wel een volle bullshit bingo kaart op die manier ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 14:57:16 ] | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 juni 2021 @ 14:58 |
Het zou ook best wel eens kunnen regenen.. | |
Predator40 | maandag 28 juni 2021 @ 14:59 |
"toevallig" allemaal incompentie van de FIA.....zo ken ik er nog een paar .....ook in de politiek hahaha | |
Nattekat | maandag 28 juni 2021 @ 15:01 |
Zeiden ze vorige week ook. | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 15:01 |
We hebben in totaal een incident waaruit Hamilton voordeel heeft gehaald. Een. Kom aan. | |
Predator40 | maandag 28 juni 2021 @ 15:02 |
illigale benzine........en de FIA controleert dat gelijk natuurlijk ![]() | |
Kickinalfa | maandag 28 juni 2021 @ 15:04 |
Het enige dat ik geloof is dat Horner zand in de ogen strooit van Mercedes bij dit soort uitspraken. | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 15:18 |
Nou om het een beetje voor Mercedes op te nemen. Zij weten hoe groot hun voorsprong vorig jaar was. Als een concurrent in de winterstop enorm veel tijd gevonden heeft terwijl je zelf nauwelijks tijd wint, kan ik mij wel voorstellen dat ze dan snel concluderen dat er dus valsgespeeld wordt | |
opreis | maandag 28 juni 2021 @ 15:28 |
![]() EDIT: Deze is ter vergelijking. Mag jij raden wie er straf kregen en wie niet | |
Predator40 | maandag 28 juni 2021 @ 15:38 |
en zelf hebben ze 7 jaar lang dan wel eerlijk gespeelt terwijl ze zo dominant waren ? right ? | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 15:55 |
Ik heb geen reden om aan Mercedes te twijfelen. Het grote verschil is verklaarbaar omdat de hybride motor werd geïntroduceerd plus de beschikking tot een enorme zak centen. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 28 juni 2021 @ 16:07 |
Welk moment is dat volgens jou? - Het moment waarop er een TD wordt uitgegeven om de pitstops aan te passen? - Het moment waarop wordt besloten om direct op te treden tegen flexende achtervleugels, maar de voorvleugels maar gewoon onbesproken te laten? - Het moment waarop tracklimits selectief worden toegepast? #DurfTeVragen Ik geloof ook niet dat de FIA een bepaald team bevooroordeeld. Ik geloof ook niet dat het allemaal incompententie is. Ik ben er wel van overtuigd dat de FIA (en met name de nieuwe eigenaar van de F1) er veel aangelegen is om een sport waarin grote verschillen tussen teams onvermijdelijk zijn, zo ver als mogelijk terug te brengen naar een gelijk speelveld. En door de maatregelen slim te kiezen, krijgen ze steeds het merendeel van de teams mee. Want die zijn er bij gebaat als er selectief wordt opgetreden op punten waar 1 of 2 teams uitblinken. | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 16:10 |
Ik bedoelde dat het geen samenzwering is om een team te bevoordelen omdat de FIA zo pro-Hamilton is. En we kunnen terug gaan en hetzelfde stellen over het verbannen van de party mode en zelfs DAS. Twee zaken waarvan je kan zeggen dat men dacht dat het in het nadeel van Mercedes was. Ik ben het met een aantal teambazen eens dat de FIA momenteel niet op de goede weg is, allerlei directives er in gooien zonder overleg met de teams terwijl je ook een budgetcap instelt is gewoon slecht management imho. | |
Lokale_Notabele | maandag 28 juni 2021 @ 16:12 |
Uiteindelijk is autoracen gewoon geen pure sport. Iedereen probeert continu mazen in de reglementen te vinden. Als je de reglementen tot op de letter nauwkeurig zou volgen dan mag je waarschijnlijk met Haas wedijveren om de rode lantaarn. Het is ook maar net hoe je regels interpreteert. Renault had anno 2005/ 2006 een massademper ontwikkelt waar ze veel voordeel van hadden. (https://nl.motorsport.com(...)van-renault/4790836/) Uiteindelijk verbood de FIA dit omdat het een "beweegbaar aerodynamisch onderdeel" zou zijn, terwijl zo'n demper zich natuurlijk in de auto bevindt. Je raad het waarschijnlijk al, de werkelijke reden was: Renault is te snel. Dit vinden we niet leuk. Dit is niet goed voor de 'show'. Nadat de demper van Renault verboden was won Ferrari in 2006 vervolgens vijf van de volgende zeven races en kreeg de F1 dat seizoen alsnog een 'spannende' ontknoping. Erg kunstmatig allemaal. Oftewel, F1 is een beetje een circus wat je eigenlijk niet serieus kunt nemen als je er te lang over nadenkt. Maar heeft Renault toen valsgespeeld? Wat is valsspelen in dit wereldje? Op een dag heeft de FIA besloten dat Renault afgeremd moest worden en hebben ze er maar een draai aan gegeven om die demper van de auto te krijgen. Het is één groot grijs gebied. Heeft Mercedes de afgelopen zeven jaar "eerlijk" gespeeld? Waarschijnlijk niet. Speelt RBR nu eerlijk? Waarschijnlijk niet. [ Bericht 2% gewijzigd door Lokale_Notabele op 28-06-2021 16:27:17 ] | |
daNpy | maandag 28 juni 2021 @ 16:13 |
Dat werd inderdaad ook tijdens het seizoen... ohh nee toch niet. Party mode werd pas aangepast nadat andere teams het ook hadden ingevoerd, en DAS na 1 seizoen dus alleen MB had voordeel. Er zijn gewoon teveel "toevalligheden" in het voordeel van MB uitgevallen, dat het haast geen toeval meer kan zijn. Edit: party mode wel idd richting het eind van een seizoen. | |
ChevyCaprice | maandag 28 juni 2021 @ 16:14 |
Partymode wel ![]() | |
BehoorlijkKritisch | maandag 28 juni 2021 @ 16:16 |
Toch ben ik nog steeds benieuwd naar wat dan volgens jou dat 'ene incident' was. Ik denk dat we het verder redelijk eens zijn, maar er zijn echt wel meer bizarre maatregelen genomen door de FIA die Hamilton bevoordelen ten opzichte van Verstappen. Geen groot complot, maar ik denk dat mijn verklaring hout snijdt. Want inderdaad, toen Mercedes nog wel dominant was werd DAS verboden (al mochten ze daar dus wel een seizoen mee rijden) en de partymode afgeschaft (wat volgens mij ook niet gedurende het seizoen was). TD's zoals die nu worden uitgevaardigd zijn gewoon een teken dat er mazen in de reglementen zitten die voor verschillen zorgen. En dat wil de FIA niet. Die willen dat 8 teams om het kampioenschap strijden, maar dat is gewoon niet des F1. Nieuwe Amerikaanse eigenaren die het niet snappen, wellicht? | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 16:16 |
Party mode was tijdens het seizoen. De beslissing over DAS viel tijdens het seizoen terwijl het wel legaal was. Daar kun je ook flink vraagtekens bij zetten, he? | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 16:16 |
De poster waar ik op reageerde verwees alleen naar Bahrain? Context is wel relevant, natuurlijk, het was een reactie op een andere post. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 16:20:05 ] | |
daNpy | maandag 28 juni 2021 @ 16:17 |
Ja, dat die "legaliteit" dus niet onomstotelijk vast stond. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 28 juni 2021 @ 16:17 |
Maar pas nadat ook andere teams er in hadden geïnvesteerd en het voordeel voor Mercedes minder werd. | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 16:24 |
Ok, prima, de FIA maakt regels in het voordeel van Mercedes. Tot ze dat ineens niet meer doen. En dan weer wel doen. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 28 juni 2021 @ 16:40 |
Ware het niet dat ze vorig jaar een half seizeoen hebben lopen zeiken, dat de verplichte veranderingen aan de vloer, alleen nadelig zouden zijn voor hun auto (lage rake) en alle kopieën van hun auto. Dus eigenlijk zagen ze het al aankomen. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 28 juni 2021 @ 16:47 |
Hoezo? De beslissing is genomen tijdens het seizoen (wiedes), maar het verbod ging pas in in het volgende seizoen. Welke vraagtekens zou je daarbij willen zetten? De manier waarop nu de pitsstopregels worden aangepast, is wel bizar te noemen. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 28 juni 2021 @ 16:57 |
Misschien moet je zelf ook even naar de context kijken waarin ik het zeg. Het gaat ze niet om Mercedes, het gaat ze om een gelijk speelveld. | |
Predator40 | maandag 28 juni 2021 @ 17:42 |
let maar op.....voorvleugels gaan ook nog wel een tijdje duren en dan hoeven ze pas in 2022 aangepast te zijn | |
PzKpfw | maandag 28 juni 2021 @ 17:45 |
Dan moet je als Red Bull zijnde gewoon lekker uit het kampioenschap stappen. | |
Starflyer | maandag 28 juni 2021 @ 17:54 |
DAS was volstrekt legaal volgens de regels van 2020, alleen niet de bedoeling van het reglement, dus hebben ze het reglement voor het jaar erop aangepast zodat DAS niet meer te gebruiken was. | |
Starflyer | maandag 28 juni 2021 @ 17:55 |
En het kampioenschap laten liggen? Laten ze maar kampioen worden ondanks al die 'tegenwerkingen'. Dat zegt veel meer ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 17:56 |
De remmen van de racing point waren ook illegaler dan de flexende achtervleugel van RBR. Vreemd genoeg mochten ze daar ook het seizoen mee afmaken. | |
daNpy | maandag 28 juni 2021 @ 18:10 |
Net als de vleugels die voldoen aan de testen (= de geldende norm) maar niet binnen de bedoeling van het reglement dus wordt dat tijdens het seizoen aangepast. Maar niet de voorvleugel van Mercedes die minstens zo veel flex heeft. | |
Nieuwschierig | maandag 28 juni 2021 @ 18:14 |
Meer flex dan bij sommige anderen. Maar de voorvleugel heeft veel minder invloed op de drag dan de achtervleugel | |
opreis | maandag 28 juni 2021 @ 18:16 |
De voorvleugel is juist heel belangrijk voor de performance van de auto. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 28 juni 2021 @ 18:20 |
En het aanpassen van de voorvleugel heeft ook giga gevolgen voor de luchtstroom en daarmee voor alle andere aerodynamica op de wagen. In potentie is dat een veel duurdere onderneming. | |
Nieuwschierig | maandag 28 juni 2021 @ 18:23 |
Zeker. Maar je hebt er vrij weinig aan als je rechtuit gaat Het flexen heeft mindere invloed op de drag dan de achtervleugel en de wing performance wordt ook niet beter van het flexen. | |
mikieu | maandag 28 juni 2021 @ 18:43 |
Het is carbon toch? Dat spul is echt enorm stijf, als de vleugel dan toch zoveel doorbuigt zegt wel dat er een behoorlijke kracht op komt. Als je dan naar het verschil in frontaal opp kijkt kan het toch wel veel invloed hebben. Maar goed, als je de verschillen van dit oppervlak bij stilstand en 300km/h van MB en RBR vergelijkt gaat het waarschijnlijk nergens over. Denk ook dat de enige reden van RBR om dit te doen, de budget cap is. | |
Starflyer | maandag 28 juni 2021 @ 18:47 |
Dat is het verschil tussen aanpassing van het reglement (na het seizoen) of de meetmethode waarvan (volgens mij) in het reglement staat dat die aangepast kan worden. | |
daNpy | maandag 28 juni 2021 @ 19:05 |
Net als de voorvleugel | |
Starflyer | maandag 28 juni 2021 @ 19:06 |
True! | |
Weltschmerz | maandag 28 juni 2021 @ 19:08 |
Dat is ook maar een interpretie, een beetje een gekunstelde als je het mij vraagt. Net als dat het olie verbranden van Mercedes eigenlijk ook niet mocht. | |
daNpy | maandag 28 juni 2021 @ 19:09 |
Dus die is ook onreglementair, toch? Toch? | |
Starflyer | maandag 28 juni 2021 @ 19:15 |
Nog niet. Pas als de meetmethoden aangepast worden. | |
Starflyer | maandag 28 juni 2021 @ 19:15 |
DAS voldeed volledig aan het technisch reglement. | |
Weltschmerz | maandag 28 juni 2021 @ 19:27 |
Hangt er vanaf hoe je dat interpreteert. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 28 juni 2021 @ 19:28 |
Ik zie niet echt een interpretatie. Volgens de regels van 2020 was het DAS niet illegaal. Volgens de regels van 2021 wel. De conclusie van @Starflyer dat het 'niet de bedoeling' was, wordt door de regelwijzigingen onderbouwd. | |
Weltschmerz | maandag 28 juni 2021 @ 20:00 |
Hangt er vanaf hoe je dat interpreteert. Ik weet niet meer precies hoe het zat maar je hebt vaak de overkoepelende regel en dan een technische uitwerking. Zo mag je geen bewegende aerodynamische oppervlakten hebben, en is dat uitgewerkt via de flexmarge. Maar als je bijvoorbeeld het ophangpunt van de achtervleugel onder de warmte van de motor laat buigen dan kun je dat via de hoofdregel bestraffen. Zoiets was het in mijn herinnering ook met de stuurinrichting en diens bekrachtiging, die mocht alleen de auto van richting doen veranderen. | |
Peterselieman | maandag 28 juni 2021 @ 20:20 |
Het is dat die MB wat instabiel aan de achterzijde is, anders hadden ze nog steeds mijlenver voorgestaan | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 28 juni 2021 @ 20:27 |
In weze was dat nog steeds zo. Dat het camber van de wielen variabel was, veranderde daar niks aan. De FIA heeft toen aangegeven dat er op dat moment geen regel bestond die het DAS-systeem illegaal maakte. Ze hebben die regels gepubliceerd en ik heb ze doorgelezen en wat ze zeiden klopte wel. Daar was niet veel ruimte voor interpretatie. De bewegingsrichting van de specifieke onderdelen van de DAS-stuurinrichting stond simpelweg niet beschreven. Mercedes was gewoon slim geweest. Ik vind ook dat de FIA dat correct heeft afgehandeld. In tegenstelling tot de nieuwe pitsstopregels. De manier waarop ze die invoeren vind ik echt belachelijk. | |
spectrumanalyser | maandag 28 juni 2021 @ 21:38 |
toen Max net na de finish stil ging staan om even bandensporen op het wegdek te zetten kreeg ik al het gevoel dat daar gezeik van zou komen. begrijp nu dat de FIA een waarschuwing gegeven heeft over de burn-out na de finish. | |
Whiskers2009 | maandag 28 juni 2021 @ 21:54 |
Was gisteren al bekend en is hier toen ook besproken ![]() En was geen officiële waarschuwing meen ik. Wel een mededeling dat het niet meer getolereerd zou worden. | |
ChevyCaprice | maandag 28 juni 2021 @ 22:04 |
Klopt, en helemaal terecht. Wat hij deed is natuurlijk veel te gevaarlijk met mensen die achter hem nog racen | |
spectrumanalyser | maandag 28 juni 2021 @ 22:11 |
Heeft iemand gezien hoe de overwinning op de TT van Assen gevierd is? Er moest een golfclub en golfbal aan te pas komen. | |
Peterselieman | maandag 28 juni 2021 @ 22:16 |
Jij kijkt RTL GP Slipstream | |
spectrumanalyser | maandag 28 juni 2021 @ 22:25 |
Nee, zeker niet. Ik zie dit gewoon voorbij komen op Twitter, als reactie op de burn-out van Verstappen | |
Nieuwschierig | maandag 28 juni 2021 @ 22:28 |
Ook daar heb je een hoofdregel dat je de auto niet vrij mag geven tot de wielmoeren vastzitten. Maar het is fysiek onmogelijk om dat binnen een paar honderdste van een seconden te doen. Ook hardlopers die binnen 15/100 NA het startschot afzetten op het startblok krijgen een valse start toegewezen. Het is de tijd tussen iets zien of horen en de omzetting naar de spieren. Als de auto na 0,1 sec al op de grond staat heeft de man met de krik een valse start gemaakt | |
BehoorlijkKritisch | maandag 28 juni 2021 @ 22:31 |
Houd toch op man. Hamilton zat er een halve minuut achter. | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 22:32 |
Trek je niks aan van whiskers. Gewoon blijven posten en geen zorgen maken of je misschien al een paar minuten te laat bent om een onderwerp te bespreken. | |
ChevyCaprice | maandag 28 juni 2021 @ 22:35 |
Ja Hamilton, maar Norris en Latifi kwamen er net aan want die stonden al lang op een of meerdere rondes. En Max kan nooit weten of er echter hem wel of niet wordt geracet | |
Whiskers2009 | maandag 28 juni 2021 @ 22:47 |
Yups. Live gezien. 3x mis ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 juni 2021 @ 22:52 |
Donderkonijn | maandag 28 juni 2021 @ 23:03 |
Hoe groter het bedrijf hoe moeilijker zo'n omslag gaat. Dat is niet alleen inde ambtenarij zo, veel bedrijven zijn zelf ook zo log als maar kan met veel te veel overhead. En laat Mercedes in de F1 wereld nou net het grootste team zijn. | |
Starflyer | maandag 28 juni 2021 @ 23:39 |
Laat Williams nou jarenlang niet meegegaan zijn in de veranderende wereld van de F1. Een van de redenen dat ze achteraan rijden. Capito brengt daar nu dus verandering in. Mercedes en Red Bull Racing zijn juist teams die goed met die veranderingen om kunnen gaan. Daar is hun hele structuur op gebaseerd. | |
Starflyer | maandag 28 juni 2021 @ 23:46 |
Bij atletiek ligt de grens op 0,1s. Alleen daaronder is het vals. Die 0,15s is ook maar arbitrair gekozen, net zoals de 0,2 seconde die de coureur nog extra moet wachten voordat hij mag vertrekken nadat hij het sein krijgt. | |
Red_85 | dinsdag 29 juni 2021 @ 00:12 |
Daar is de hele F1 op gebasseerd. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 juni 2021 @ 00:58 |
40 jaar geleden wel ja. Nu is dat toch wat complexer. Bij Mercedes F1 werken zo'n 1500 man, dat is uiteraard alles meegeteld, van PR staf tot HR en van Wolff tot de koffiedame maar organisaties van 1500 man draaien niet op een dag. Verder zijn er harde limieten nu aan wat ze mogen testen in windtunnels en met supercomputers met computational fluid dynamics en omdat Mercedes vorig jaar de titel won mogen zij de minste simulatie tijd gebruiken van alle teams. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 29 juni 2021 @ 07:53 |
Dit is gewoon zoeken om maar wat te zeiken te hebben. | |
tja77 | dinsdag 29 juni 2021 @ 08:26 |
Vandaar dat hij het buiten de racelijn doet. Niet zo’n paniek om niks joh. Baku was een tikkie gevaarlijker toen er coureurs met 300+ lang z’n kapotte bolide vlogen en Masi duidelijk nalatig was. | |
spectrumanalyser | dinsdag 29 juni 2021 @ 09:29 |
Hoe willen ze een limiet aan het doorrekenen en simuleren handhaven? Red Bull Racing heeft ook zo z'n eigen supercomputer. toevallig heb ik in het verleden gewerkt met de man die daar nu de supercomputer beheerd. (High performance computer cluster, HPCC). Het lijkt mij niet dat de FIA daar een account heeft op zo'n supercomputer om te monitoren of ze nog genoeg simulatie-tijd hebben. | |
TagForce | dinsdag 29 juni 2021 @ 09:32 |
Hierom willen ze het niet. Maakt niet uit dat ie het buiten de race lijn doet, als er 2 coureurs aan het vechten zijn achter hem om de laatste meters is het niet gezegd dat ze op de racelijn blijven. | |
spectrumanalyser | dinsdag 29 juni 2021 @ 09:40 |
Ik begrijp Max. eindelijk dat euforische gevoel van dit gaat goed komen. volgende week gewoon even vragen op de radio 'can I do a burn-out somewhere?' ![]() ik had zelf niet 1 maar 2 keer een burnout gedaan. de tweede 90 graden ten opzichte van de eerste. dan uitstappen en Lewis vragen om boter kaas en eieren te spelen op het asfalt. | |
daNpy | dinsdag 29 juni 2021 @ 09:44 |
En daar hoor je dan weer erg weinig over ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 29 juni 2021 @ 10:46 |
Nee, wat ik zeg klopt gewoon. Vorig jaar werd er ook gewoon nog keihard geracet op die laatste straight. Hij krijgt niet voor niets een waarschuwing | |
ChevyCaprice | dinsdag 29 juni 2021 @ 10:47 |
Hoe is dat gevaarlijker? Max deed in essentie hetzelfde als daar, namelijk stilstaan terwijl mensen hem passeerden met hoge snelheid | |
tja77 | dinsdag 29 juni 2021 @ 11:03 |
Wie reed er voorbij dan? Volgens mij reed Max alweer verder voordat er iemand passeerde. Daarnaast zat Max in z’n bolide wat toch een veiligere omgeving is dan wanneer je uit moet stappen en op de baan staat. Overigens stond Max niet eens stil, en deed hij z’n actie voorbij de finish. In essentie hetzelfde? Niet dus. [ Bericht 8% gewijzigd door tja77 op 29-06-2021 11:31:12 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 29 juni 2021 @ 11:16 |
Kom op zeg, je ziet toch wel een verschil van een burnout van een paar seconden met een crash van 300km/h + met rotzooi over de hele baan en vervolgens nog het hele veld een ronde lang(!) die er vol snelheid langs gaat om dat ze vergeten zijn om op de SC knop te drukken? edit: Uiteraard, waarschuwing is denk ik wel terecht. Keer gedaan, niet meer doen. Klaar. Maar wat in Baku gebeurde was echt levensgevaarlijk en belachelijk dat daar geen onderzoek naar is gedaan. Je komt als Masi heel wat geloofwaardiger over als je af en toe ook zelf kritiek accepteert en beterschap beloofd. Ik denk dat daar de meeste mensen nu over vallen. [ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2021 11:17:55 ] | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 29 juni 2021 @ 11:21 |
Ik begrijp het ook niet helemaal. Iedereen die een ronde achterligt wordt toch ook afgevlagd? Ze hoeven die ronde toch niet nog op volle snelheid in te halen? Als je goed in je spiegels kijkt en ziet dat niemand achter je zit lijkt het me totaal niet gevaarlijk. | |
daNpy | dinsdag 29 juni 2021 @ 11:25 |
Wel als achterblijvers onderling nog in gevecht zijn ![]() Verder eens met Broeswillems. Zelfreflectie is de FIA totaal vreemd. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 juni 2021 @ 11:34 |
Daar zit wel het probleem, ja. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 juni 2021 @ 12:24 |
Wat had Masi moeten doen, iedereen die te hard reed (dus iedereen op Verstappen na) een drive through geven? Dat heeft geen functionaliteit. Nu heeft hij het prima opgepakt. Dit opnieuw bespreken, aangegeven dat er vanaf heden weer gehandhaafd wordt en bij een volgende overtreding wordt er gestraft. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 juni 2021 @ 12:31 |
Hij had moeten zeggen dat ze idd te laat waren met de rode vlag/safety car. Het was van af het moment dat de band klapte al duidelijk dat dit minimaal een SC zou zijn. Ze hebben steken laten vallen door er bijna een ronde mee te wachten. Het is nu eenmaal gebeurd, maar als je daarna de hand in eigen boezem zou steken kom je veel geloofwaardiger over. Zoals ik zelf al aan gaf, denk ik ook dat de waarschuwing terecht is. Maar het word door fans verkeerd opgevat als je A preekt en zelf B doet. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2021 12:45:19 ] | |
Nieuwschierig | dinsdag 29 juni 2021 @ 12:49 |
Het is een keuze inderdaad. Maar ik denk niet dat er veel op aan te merken is. Een paar honderdsten extra marge hooguit. | |
daNpy | dinsdag 29 juni 2021 @ 12:57 |
Aangezien er geel werd gezwaaid en sommige, of eigenlijk bijna alle coureurs niet hebben gelift is dat inderdaad de normale gang van zaken; dat is echter niet wat er bedoeld wordt. Er had meteen een SC, rode vlag of misschien VSC uitgestuurd moeten worden. Het is een stratencircuit zonder run-off en iemand kreeg met 300km/h een klapband. Hoezo moet je daar langer dan 2 seconden over twijfelen? [ Bericht 0% gewijzigd door daNpy op 29-06-2021 13:03:32 ] | |
Nattekat | dinsdag 29 juni 2021 @ 13:11 |
Als zoiets gebeurt, moet er gewoon direct zonder twijfel een VSC komen. Dan kan je altijd later nog een besluit nemen. | |
opreis | dinsdag 29 juni 2021 @ 13:14 |
https://www.formula1.com/(...)UdrZgWWVMNLyN68.html Toto weer eens onzin lopen verkopen, wie had dat gedacht | |
ChevyCaprice | dinsdag 29 juni 2021 @ 13:23 |
Latifi en Norris op racesnelheid. | |
ChevyCaprice | dinsdag 29 juni 2021 @ 13:24 |
Dit klopt niet, er is al lang excuses aangeboden door Masi. | |
Nattekat | dinsdag 29 juni 2021 @ 13:25 |
Water is nat | |
#ANONIEM | dinsdag 29 juni 2021 @ 13:36 |
Het koste me lang googlen, maar 'I stand Corrected' : https://www.gpblog.com/en(...)u-tyre-incident.html
| |
#ANONIEM | dinsdag 29 juni 2021 @ 13:42 |
"We concentrate on ourselfs. We don't look to much left and right. We do the talking on the track." [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2021 13:43:50 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 29 juni 2021 @ 13:48 |
Oh, die is wel heel leuk, ja. ![]() De asterisk daarbij is natuurlijk "zolang wij onbedreigd winnen" ![]() | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 29 juni 2021 @ 13:52 |
Hij heeft moeite om een glimlach te onderdrukken, hij weet ook wel dat ie lult. Bovendien, het hele punt wat hij maakt is al lullen over wat een ander doet. Contradictie in terminis. | |
tja77 | dinsdag 29 juni 2021 @ 13:53 |
Op dat moment was Max toch alweer weg, en in tegenstelling tot wat jij beweerd, stond Max niet stil. Daarnaast was de actie van Verstappen NA de finishlijn, dus ook zouden Latifi en Russell dan al klaar zijn met de race. Dus nogmaals, dit was lang niet zo gevaarlijk als de minutenlange faal van Masi in Baku. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 29 juni 2021 @ 13:56 |
Ik bedoel in de uitloopronde zelf. Die gaan ook van hun gas na de finish. Maargoed, lekker belangrijk ook. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 29 juni 2021 @ 14:44 |
Wacht meneer Masi een keer met een safety car, valt gelijk iedereen over hem heen. Zo wordt het natuurlijk nooit wat. Waarschijnlijk had hij ook niet verwacht dat Max in Baku eerst een theatrale act op zou voeren voordat hij zichzelf in veiligheid bracht. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 juni 2021 @ 15:03 |
De safety car is er niet voor de coureur op de baan maar voor het feit dat er een auto stilstaat op het snelste deel van het circuit en dat er brokstukken liggen. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2021 15:03:48 ] | |
tja77 | dinsdag 29 juni 2021 @ 15:07 |
Je bent zelf een theatr…. Neh, je bent het niet waard. | |
Lokale_Notabele | dinsdag 29 juni 2021 @ 15:15 |
Dat begrijp ik wel, ja. Op zich was het inderdaad wel opmerkelijk dat hij wachtte want tegenwoordig lijkt het standaardprocedure te zijn om de SC de baan op te sturen ongeacht of er brokstukken zijn of waar een auto stilstaat langs de baan. Alsof hij wedstrijdleider is van de Indy 500. | |
quo_ | dinsdag 29 juni 2021 @ 16:11 |
En in datzelfde artikel wederom het bewijs dat die Hamilton een enorme proleet en slecht verliezer is. | |
ChevyCaprice | dinsdag 29 juni 2021 @ 16:32 |
BREEK: Mercedes komt met updates | |
#ANONIEM | dinsdag 29 juni 2021 @ 16:42 |
Nou, ben beniewd wie er nu liegt:
| |
spectrumanalyser | dinsdag 29 juni 2021 @ 16:47 |
Dat Mercedes geen updates meer zou doen aan de huidige auto, dat kun je met een flinke korrel zout nemen. Misschien dat er al iets in de pijplijn zat wat nu eerder op de auto komt? | |
ChevyCaprice | dinsdag 29 juni 2021 @ 17:01 |
Wolff uiteraard. | |
#ANONIEM | dinsdag 29 juni 2021 @ 17:02 |
![]() | |
opreis | dinsdag 29 juni 2021 @ 19:26 |
Kijk eens post #161 pik | |
SiGNe | woensdag 30 juni 2021 @ 00:56 |
Geen idee maar van wat ik uit het verhaal haalde is dat Mercedes problemen met de financien heeft. Ze hebben te maken met een budgetcap (daar sprak Hamilton oa over) en ik heb het idee dat ze daar al het grootste deel van besteed hebben. Ze hebben dus geen geld meer voor grote updates. | |
#ANONIEM | woensdag 30 juni 2021 @ 00:58 |
Ik denk dat dit zeker een rol speelt, ja. Mercedes stelde al dat hun reserve pot leeg was na de crash van Bottas op Imola. Het probleem met dat soort uitspraken is altijd dat je geen idee hebt wat er van waar is. Verder speelt ook een rol dat ze enorme problemen hadden na de eerste test van het seizoen met de niewe aero regels en het is mogelijk dat er toen teveel tijd en geld ingestoken is wat eigenlijk voor later in het seizoen gepland stond. | |
SiGNe | woensdag 30 juni 2021 @ 01:08 |
Het telt wel op natuurlijk, die tests die faalden, vertellen dat de reservepot leeg is, Toto die zegt dat er geen updates komen, Hamilton die er zeer verbaasd op reageert, etc. Die chassis swap tussen Hamilton en Bottas was ook raar, normaal krijgt een rijder evt een nieuw chassis als die meerdere races ondermaats preseteert, soms kan er een scheurtje in zitten n een nieuw chassis kan een rijder ook meer motivatie geven. Maar nu wisselden HAM en BOT van Chassis, stel er zou een scheurtje in zitten dan heeft Hamilton daar dan last van. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 30 juni 2021 @ 17:37 |
Contradictio in terminis. ![]() | |
Rianne84 | woensdag 30 juni 2021 @ 17:37 |
Er wordt opgeroepen om Kimi dotd te maken, alleen voor het diepte interview in de auto ![]() | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 30 juni 2021 @ 17:42 |
Excuus. Vergeten te veranderen toen ik mijn zin omtoverde. | |
spectrumanalyser | woensdag 30 juni 2021 @ 18:03 |
de reactie van Vettel toen ze 't voor 't eerst deden was briljant "wait, who gave you my number?" ![]() | |
Monolith | woensdag 30 juni 2021 @ 18:41 |
Het lijkt sowieso binnen dat team nogal stroef te lopen. Coureurs en team maken over en weer verwijten, strategisch en qua pitstops loopt het niet en ga zo maar door. Mercedes kon natuurlijk afgelopen seizoenen na een race of zes al teren op een riante voorsprong. 2018 was de laatste keer dat er nog iets van strijd met een ander team was. Misschien is het ook wel een beetje de wet van de remmende voorsprong. | |
SiGNe | woensdag 30 juni 2021 @ 20:41 |
De wet van de remmende voorsprong is vooral dat het "makkelijk" is om aan 90% van je kunnen te komen maar die laatste 10% kost enorm veel moeite. Maar niet dat je dan opeens achteruit gaat in prestatie. Concurrentie heeft er overigens ook last van om die laatste 10% te verbeteren maar Mercedes heeft al een voorsprong gehad. Concurrentie zou opzich sneller dichterbij kunnen komen maar in principe niet er voorbij. Red Bull heeft afgelopen jaar ook wat Mercedes mensen overgenomen, dat zal ook van invloed zijn. Misschien een grotere invloed dan Toto ons doet geloven, die had het over "geen probleem, het zijn maar 15 man". Wel 15 man die al over de 90% van hun kunnen zitten. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 30 juni 2021 @ 21:04 |
Vettel is sowieso grappig. Bij een meet-and-greet met wat notabelen na de kwali van de Grandprix in Amerika (ik geloof 2018, hij kwalificeerde als 2de), kreeg hij applaus bij binnenkomst en zijn reactie was: 'I love being here. When I qualify second in Germany, they ask me what is wrong with me'. ![]() | |
ChevyCaprice | woensdag 30 juni 2021 @ 21:06 |
We gaan nabeschouwen met Mercedes. | |
Nober | woensdag 30 juni 2021 @ 21:08 |
Waarom twee GP's op dezelfde circuit? ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 30 juni 2021 @ 21:09 |
Ik denk dat dat geplanned is in een periode dat het heel onduidelijk was welke landen/circuits mee zouden kunnen doen ivm corona. Oostenrijk had het vorig jaar goed voor elkaar. | |
spectrumanalyser | woensdag 30 juni 2021 @ 21:17 |
Men had de verwachting dat er wegens covid het een en ander zou uitvallen. Komend weekend zit het circuit in Oostenrijk vol met publiek begrijp ik. Er staat "full-capacity crowds". voor Silverstone hadden zou zelfs nog meer publiek volgen. Geen idee of dat nog steeds zo door kan gaan. | |
Drebbelman | woensdag 30 juni 2021 @ 21:22 |
De afgelopen GP in Oostenrijk was in plaats gekomen van de GP van Turkije die eigenlijk op 13 juni gehouden zou worden. | |
#ANONIEM | woensdag 30 juni 2021 @ 21:51 |
Ik las ergens dat door het uitvoeren van zo'n swap de wagen van BOT een stuk meer waard zou zijn geworden, mochten ze die wagen willen verkopen aan een verzamelaar na het seizoen. | |
fathank | woensdag 30 juni 2021 @ 21:57 |
Bedankt vriend maar die regels gelden niet voor de Max Verstappen fanclub. | |
Monolith | woensdag 30 juni 2021 @ 22:26 |
Nou nee, de wet van de remmende voorsprong is vooral bekend uit de technologie / industrie waarbij een vroege leider haar voorsprong verliest, onder andere omdat er geen incentive is om verder te verbeteren. Als je dan kijkt naar Mercedes dan zijn ze misschien wel wat verrast door de wijziging in de reglementen, of in ieder geval de uitwerking daarvan op hun auto. | |
Starflyer | woensdag 30 juni 2021 @ 22:41 |
| |
SiGNe | woensdag 30 juni 2021 @ 22:44 |
Ik geloof best dat de wagen dan meer waard is maar het lijkt me eerder dat zoiets voor kleinere team nodig is, niet voor het grote Mercedes, toch? | |
Starflyer | woensdag 30 juni 2021 @ 23:52 |
En toch wordt het door een Mercedes medewerker als mogelijke reden genoemd. https://www.motorsport.co(...)racy-theory/6588681/ | |
THEFXR | donderdag 1 juli 2021 @ 00:28 |
![]() | |
BehoorlijkKritisch | donderdag 1 juli 2021 @ 07:24 |
Moet ie er natuurlijk wel nog een keer mee winnen.... | |
ESF1Gamer | donderdag 1 juli 2021 @ 07:58 |
![]() | |
Tarado | donderdag 1 juli 2021 @ 12:01 |
Nattekat | donderdag 1 juli 2021 @ 16:13 |
Slotje |