En daarom vraag ik mijn ouders schaamteloos om een keer per dag wat in voerbakken te komen mikken als ik op vakantie ben. Durf ik best te vragen, als je het tegenover zo’n 16 jaar vaste dag per week kinderopvang zetquote:Op zondag 27 juni 2021 16:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind als kapiteintjeaandewal dat ouders er altijd naar moeten streven kinderen gelijkwaardig te behandelen. Maar ook hierin geldt, gelijkwaardig is niet gelijk.
Ik zet pep daar altijd af met een knapzakje vol brekkiesquote:Op zondag 27 juni 2021 16:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En daarom vraag ik mijn ouders schaamteloos om een keer per dag wat in voerbakken te komen mikken als ik op vakantie ben. Durf ik best te vragen, als je het tegenover zo’n 16 jaar vaste dag per week kinderopvang zet
Nou schat ga met een bord aan de weg staan, midden in de verkeersstroom, om omi en opi te eren!quote:Op zondag 27 juni 2021 16:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
OMMEGOT IK BEDENK ME NU DAT WIJ DEZE STRESS OOK AAN DE HAND HADDEN TOEN WE TWEE POEZEN HADDEN EN OPI EN OMI DAT TE VEEL GEDOE VONDEN
Toen hebben we dus gewoon een hoeheetdieappvoldierenzitters geboekt, omdat het dus inderdaad ons probleem was
quote:Op zondag 27 juni 2021 16:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik zet pep daar altijd af met een knapzakje vol brekkiesDan zit ze 2 dagen onder de tafel en daarna is ze een reuzegezellig tijdelijk huisdiertje voor opi en omi
Effe niet op fietsers letten zeker?quote:Op zondag 27 juni 2021 16:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nou schat ga met een bord aan de weg staan, midden in de verkeersstroom, om omi en opi te eren!
In ieder geval zo gaan staan dat die er niet meer omheen kunnen :pquote:Op zondag 27 juni 2021 16:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Effe niet op fietsers letten zeker?
Maar dan vragen ze het tenminste. Mijn ouders doen dat niet. Voeden kleinkind 1 zelf op en nummer 2 en 3 lopen daar ook de godganse dag rond. Als ik, eens in de zoveel tijd iets moet doen voor werk, dan gaat dat niet. En dan voelt het wel enorm scheef.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En daarom vraag ik mijn ouders schaamteloos om een keer per dag wat in voerbakken te komen mikken als ik op vakantie ben. Durf ik best te vragen, als je het tegenover zo’n 16 jaar vaste dag per week kinderopvang zet
Maar dat is hier wel onderwerp van gesprek geweest. Of ik hun bijdrage aan broergezin wel naar verhouding vond.
Alsof ik uit rancune een kind eruit zou gaan poepen of compensatie in uurloon wildeMaar het werd bespreekbaar gemaakt, dat was zat.
Eens hoor met jou.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:16 schreef Isabeau het volgende:
Nee nee, ik ben heel erg voorstander van problemen houden bij de persoon wiens probleem het echt is. Ik wil je best helpen, adviseren etc, maar het is en blijft jouw probleem.
De tour hier in huis (of eigenlijk, in de tuin)quote:
Die zijn na een lange periode van opknappen gelukkig allebei weer helemaal fit.quote:Op zondag 27 juni 2021 17:49 schreef AnneX het volgende:
Wat een gedoe met de vnl. oma’s en oppassen.
Heerlijk om achterover te leunen en het mijne ervan denken.
Zeg Blues, hoe is het met de collega en haar covid echtgenoot inmiddels?
(Een tijdje terug).
quote:Op zondag 27 juni 2021 18:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Update: mijn vlag ziet er inmiddels wel Hup Holland-achtig uit omdat er nu allerlei oranje spul omheen staat. De vriend die vanmiddag F1 kwam kijken nam zijn zesjarige dochter mee. Ik had nog een zak met oranje spul dus inmiddels staan overal wuppies, welpies, hamsters en andere oranje parafenalia. We zitten ook allemaal onder de schminck, stickers en neptattoos
Wat een aannames weer.quote:Op zondag 27 juni 2021 12:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mensen die naar landen willen waar regime, veiligheid en gezondheidszorg sowieso discutabel zijn (bv landen met een groot leger maar een arme bevolking) kunnen waarsch weinig met een app. Te traceerbaar, niet mee te frauderen qua steekpenningen enz enz
Er komt zo te zien nog veel meer je kant opquote:Op zondag 27 juni 2021 18:41 schreef z80 het volgende:
Voor het eerst zins november weer bij de griek geweest. Bellen, heb je nog plek?? (gokje ivm voetbal waarschijnlijk wel). Ja maar alleen binnen. Terras en overkapping zitten reeds vol.Voor een tafeltje.
Net thuis. gaat buiten het licht uit, begint te rommelen en nu komt het met emmers tegelijk naar beneden.
En terwijl ik dit type veranderd de moeson in een buitje tegen het stof zonder wind en met rommel.
Eens kijken of het ook afkoeld. Ben bang van niet.
Lekkere Griek?quote:Op zondag 27 juni 2021 18:41 schreef z80 het volgende:
Voor het eerst zins november weer bij de griek geweest. Bellen, heb je nog plek?? (gokje ivm voetbal waarschijnlijk wel). Ja maar alleen binnen. Terras en overkapping zitten reeds vol.Voor een tafeltje.
Net thuis. gaat buiten het licht uit, begint te rommelen en nu komt het met emmers tegelijk naar beneden.
En terwijl ik dit type veranderd de moeson in een buitje tegen het stof zonder wind en met rommel.
Eens kijken of het ook afkoeld. Ben bang van niet.
Ik was ook al lichtelijk teleurgesteld dat het allemaal zo zuidelijk was. Zet maakte me hoopvol voor onweerquote:Op zondag 27 juni 2021 18:50 schreef Blues het volgende:
Lekkere Griek?![]()
Ik zie t op buienradar deze kant opkomenik ben gek op noodweer
Zo te zien een kleiner plukje rood. Waarbij het maar de vraag is of dat hier overkomt. Als de buurman een scheet laat drijft deze bui langs mijn dorp.quote:Op zondag 27 juni 2021 18:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er komt zo te zien nog veel meer je kant op
Beter bericht.👍🏼quote:Op zondag 27 juni 2021 18:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Die zijn na een lange periode van opknappen gelukkig allebei weer helemaal fit.
Noodweer kijken vanuit een "veilige" omgeving doe ik graag.quote:Op zondag 27 juni 2021 19:02 schreef AnneX het volgende:
[..]
Beter bericht.👍🏼
Qua weer : er kwam van alles aandrijven. Nu een paar spetters. Dat is het.
Edit: i.p.v. 19 uur, mogelijk een rode wolk om 20 uur.
En ik haat noodweer.
Oh Myraela…dat kan ik mij voorstellen.![]()
Dat was het hier ook. Tot dat iemand buiten het licht uit deed.quote:Op zondag 27 juni 2021 19:51 schreef fietsie het volgende:
Hier is het 25+ graden zomerweer met blauwe lucht en een windje, al de hele dag.
Hier is een keertje een mini tornado over\door het dorp gekomen. In het spoor alle daken weg. Ook het dak van mijn garage. Was in de nacht, niets van gemerkt want dan slaap lig ik in coma.quote:Op zondag 27 juni 2021 19:49 schreef Isabeau het volgende:
Nou, ik herinner me nog een downburst. En toen was ik toch minder 'oh, noodweer is tof!'.
Ik had een luid piepende cavia, een konijn dat met de achterpoten op de grond stampte (wat ik amper kon horen boven de herrie die van buiten kwam uit) en ik die in wow typte dat ik nu toch eigenlijk wel bang was. En toen gingen ze me uitlachenGelukkig had ik een dag later het journaal om ze mee om de oren te slaan.
Ik ook. In de jaren '90 in NL (woonde toen nabij Eindhoven. Niks van gemerkt, hoorde het in de bus naar schoolquote:Op zondag 27 juni 2021 20:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb niet veel spannend weer meegemaakt. Wel een aardbeving.
Voorpretquote:
Die uit 1992 bedoel ik jaquote:Op zondag 27 juni 2021 20:28 schreef z80 het volgende:
Aardbeving in Nederland. 1992 was in de nacht. Dus niets van gemerkt. De aardbeving hier in Duitsland was overdag. Was wel een gek iets. Was ook maar heel kort. Wel iedereen de straat op.
Bliksem zien inslaan op een hoogspanningsmast. Direct gevolgd door een compleet donker dorp.
We zijn maar op een paar stoelen op het balkon gaan zitten genieten van het weer.
Onweer tijdens het vliegen is ook wel apart om te zien. Inslag in het vliegtuig zelf heb ik nog niet gezien.
Grassprietjes liggen op hun rug met hun bekkies open hierquote:Op zondag 27 juni 2021 20:31 schreef gcjoel het volgende:
Hier nu lekker al 2 uurtjes regen ofzo
Hoef ik tenminste niet te sproeien
Onweer tijdens vliegen was best fascinerend en spectaculairquote:Op zondag 27 juni 2021 20:28 schreef z80 het volgende:
Aardbeving in Nederland. 1992 was in de nacht. Dus niets van gemerkt. De aardbeving hier in Duitsland was overdag. Was wel een gek iets. Was ook maar heel kort. Wel iedereen de straat op.
Bliksem zien inslaan op een hoogspanningsmast. Direct gevolgd door een compleet donker dorp.
We zijn maar op een paar stoelen op het balkon gaan zitten genieten van het weer.
Onweer tijdens het vliegen is ook wel apart om te zien. Inslag in het vliegtuig zelf heb ik nog niet gezien.
quote:Op zondag 27 juni 2021 21:46 schreef Lonaa het volgende:
Ruim een uur algehele paniek in huis. Klapmongolen staken 2 vuurwerkbommen af voor ons huis. Dora wilde eerst alleen maar tegen me aan zijn maar daarna alleen maar vluchten. We hebben rondje gewandeld en toen wilde ze niet meer naar huis. De echte paniek is weg maar ze staat nog steeds hijgend voor de tuindeuren naar buiten te kijken.
quote:Op zondag 27 juni 2021 21:46 schreef Lonaa het volgende:
Ruim een uur algehele paniek in huis. Klapmongolen staken 2 vuurwerkbommen af voor ons huis. Dora wilde eerst alleen maar tegen me aan zijn maar daarna alleen maar vluchten. We hebben rondje gewandeld en toen wilde ze niet meer naar huis. De echte paniek is weg maar ze staat nog steeds hijgend voor de tuindeuren naar buiten te kijken.
Heb je er niet nog 4 over?quote:Op zondag 27 juni 2021 21:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gedoucht. Gefaald. Drie keer raden wie hier dinsdag met een hamstertattoo op haar arm in de Efteling loopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 juni 2021 06:23 schreef Candaasje het volgende:
Wat sneu voor Dora @:Lonaa![]()
Ik heb dat deurtje toch wat harder geraakt dan ik dacht. Je ziet er weinig aan (rood plekje waar ik de pin van het deurtje geraakt) maar sodeju, doet nog steeds flink zeer, ook als ik er niet aan kom![]()
Vanmiddag proeftijdsgesprek. Hoewel iedereen zegt dat ze enkel positieve dingen horen, ben ik toch een beetje zenuwachtig. Maar komt vast goed
Vervelende ervaring, ik kan me voorstellen dat dat blijft hangen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik duim voor een gesprekje dat alle stomme herinneringen als een orkaan het raam uit blaast!ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Top!quote:Op maandag 28 juni 2021 07:55 schreef Blues het volgende:
Zin maken, big time![]()
Vandaag is de geboorte van mijn nieuwe werkstrategie om niet alweer om 1400 mijn batterij te voelen leeglopen.
Niet te veel werkmasker op, dichter bij mezelf blijven en niet tussen 15 en 16 in het uur voor ik wegga een soort turbo erop te zetten om het uur dat ik eerder wegga te compenseren.
Ja mensen, ik heb er eens goed over nagedacht
Ook zo genoten van het wielrennen B?quote:Op maandag 28 juni 2021 08:32 schreef Blues het volgende:
Eitje.
Begin is er.
Rustig achter de balie gaan zitten zonder eerst een triljoen weekendgesprekken te voeren
quote:Op maandag 28 juni 2021 08:32 schreef Blues het volgende:
Eitje.
Begin is er.
Rustig achter de balie gaan zitten zonder eerst een triljoen weekendgesprekken te voeren
Ik word niet vrolijk van die buurtquote:Op maandag 28 juni 2021 10:39 schreef Lonaa het volgende:
Bleh.
Ik heb om kwart over 12 nog als een eckte tokkie uit het raam staan schreeuwen of het nou GODVERDOMME EENS NORMAAL KAN. BEDANKT.
Want ik vind dat geen tijd om te oreren in je achtertuin en iets te laten ontploffen dat mogelijk opnieuw vuurwerk was. Dora was wel weer in paniek. Ik was wel in 2 seconde bij het raam, geloof ik.
En het hielp, tot de vieze alcoholist drugsgebruiker zoon van de oude vent 3 deuren verderop het wel weer tijd vond om dat in de zijn achtertuin te doen. Inclusief gezang en gerochel.
Raam dicht gedaan, om half 3 in slaap gevallen, om 7 uur wakker geworden met hoofdpijn.
Inmiddels getraind, zo met de hond, hopelijk een dutje en dan vanmiddag prik. En vanavond weer trainen.
Nee, was geen feest.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik word niet vrolijk van die buurtJij al helemaal niet.
2x trainen met zo weinig slaap?quote:Op maandag 28 juni 2021 10:39 schreef Lonaa het volgende:
Bleh.
Ik heb om kwart over 12 nog als een eckte tokkie uit het raam staan schreeuwen of het nou GODVERDOMME EENS NORMAAL KAN. BEDANKT.
Want ik vind dat geen tijd om te oreren in je achtertuin en iets te laten ontploffen dat mogelijk opnieuw vuurwerk was. Dora was wel weer in paniek. Ik was wel in 2 seconde bij het raam, geloof ik.
En het hielp, tot de vieze alcoholist drugsgebruiker zoon van de oude vent 3 deuren verderop het wel weer tijd vond om dat in de zijn achtertuin te doen. Inclusief gezang en gerochel.
Raam dicht gedaan, om half 3 in slaap gevallen, om 7 uur wakker geworden met hoofdpijn.
Inmiddels getraind, zo met de hond, hopelijk een dutje en dan vanmiddag prik. En vanavond weer trainen.
Hence het dutje.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
2x trainen met zo weinig slaap?
sterkte
Er is wel wedstrijd om 11 september, waar ik aan mee wil doen. Ik ging al wel 4x per week, maar wilde er nog wel specifieke olympic lifting training bij doen, dus dat doe ik dan ook nog 2/3 keer per week.quote:Op maandag 28 juni 2021 10:44 schreef AnneX het volgende:
@:Lonaa wat een rottig gedoe joh. Voor Dora en dus voor jou.
Er zijn vast ook andere hondeneigenaren in de straat. Is die man er niet op aan te spreken, of de vader. Desnoods met wijkagent? Voor jou en Dora![]()
Enne…wat train je veel! Dagelijks? En twee aal /dag.
Heb je een doel gesteld? Een wedstrijd misschien?
Wat een kater gisteravond. De buurvrouw heeft de vlaggetjes al weggehaald. En het achterlijke gebrul van “holland” wat de vader aan de 3-jarige leerde , zal wel voorbij zijn.
Dus van een nettere buurt willen mensen graag ruilen naar een tokkiebuurt?quote:Op maandag 28 juni 2021 10:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een ellende zo @:Lonaa. Ook voor die arme Dora.
Staan jullie wel nog steeds ingeschreven op een woninglijst? Ik hoorde laatst dat men hier regelmatig aan woningruil doet, afgelopen half jaar al 3 keer gehoord.
Die hebben wij ook. Maar dan twee dagen.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:04 schreef sigme het volgende:
Op mijn werk hebben ze eens per 9 weken een hele dag vergaderen. Met wel wat afwisseling in de onderwerpen, maar toch. Ooit moet ik aan het eind van zo'n dag kiezen of ik me van kant maak of dat ik op staande voet ontslag neem. Tenzij ik me eens zo misdraag gedurende de dag dat de keuze voor me gemaakt wordt.
Hoe dan ook, ik keek gister even wat ik vandaag eigenlijk op het programma had staan. Bleek dat de negendeweekshel te zijn! Dus ik heb gister nog verlof genomen voor vandaag.
Ik ben lekker vrij vandaag. Eigenlijk moet ik met m'n eindopdracht bezig, maar ik steek de kop in het zand en maak er een gezellig dagje met liefste van.
Twee! Twee! Zijn ze helemaal gék geworden? Ik zou het wel worden.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:06 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Die hebben wij ook. Maar dan twee dagen.
Deze week weer.
Hebben ze daar zulke grote teams dat je redelijk anoniemig kan weg blijven? Hoeveel mensen zitten er in zo'n 9 uurs marathon?quote:Op maandag 28 juni 2021 11:12 schreef sigme het volgende:
Twee! Twee! Zijn ze helemaal gék geworden? Ik zou het wel worden.
Vandaag vroeg mijn lief of het ze zou opvallen dat ik structureel duik voor de helse dagen. Ik denk dat dat nog wel even duurt - veel overzicht hebben ze daar volgens mij niet van.
Ik ben compleet kapot na 2 dagen. Normaal is het ergens op locatie, dan heb je nog wat afleiding.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:12 schreef sigme het volgende:
[..]
Twee! Twee! Zijn ze helemaal gék geworden? Ik zou het wel worden.
Vandaag vroeg mijn lief of het ze zou opvallen dat ik structureel duik voor de helse dagen. Ik denk dat dat nog wel even duurt - veel overzicht hebben ze daar volgens mij niet van.
Bij ons ergens tussen de 80 en 120 man, beetje afhankelijk van de opdrachten.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hebben ze daar zulke grote teams dat je redelijk anoniemig kan weg blijven? Hoeveel mensen zitten er in zo'n 9 uurs marathon?
Woahquote:Op maandag 28 juni 2021 11:15 schreef Anthraxx het volgende:
Bij ons ergens tussen de 80 en 120 man, beetje afhankelijk van de opdrachten.
Ook zoiets als bij Anthraxx. Bij online-bijeenkomsten is het nog lastiger om wat overzicht te hebben, zelfs voor het eigen team. Ik weet ook niet hoe groot mijn team is, bijvoorbeeld. Ik zit er nog niet zo lang in, het is gespitst in twee subteams, en ik heb al die mensen nog nooit ontmoet (en ik ben niet erg gericht op mensenquote:Op maandag 28 juni 2021 11:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hebben ze daar zulke grote teams dat je redelijk anoniemig kan weg blijven? Hoeveel mensen zitten er in zo'n 9 uurs marathon?
Daar keek ik ook van op maar het ging in 2 gevallen om “we willen in de buurt van onze familie wonen” en 1 had een groot huis en vrij hoge huur en ruilde voor een goedkoper kleiner huisquote:Op maandag 28 juni 2021 10:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dus van een nettere buurt willen mensen graag ruilen naar een tokkiebuurt?
Het komt vast voor, maar ik zou daar vooral niet vanuit gaan.
Het idee is dat je het werk over een groot aantal teams inplanned, gecombineerd met informatie ophalen bij de opdracht gevers. Het idee vind ik op zich niet heel raar, omdat alle mensen die er belang bij hebben ook aanwezig moeten zijn. Normaal duurt het weken voordat je bij iemand aan kan schuiven.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
WoahDat is toch niet efficient meer en zeker niet gedurende 2 dagen! Ik heb hier niet voor geleerd, maar is dit niet één van de problemen bij de overheid?
Ja, online maakt het veel erger. Overzicht is compleet weg.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook zoiets als bij Anthraxx. Bij online-bijeenkomsten is het nog lastiger om wat overzicht te hebben, zelfs voor het eigen team. Ik weet ook niet hoe groot mijn team is, bijvoorbeeld. Ik zit er nog niet zo lang in, het is gespitst in twee subteams, en ik heb al die mensen nog nooit ontmoet (en ik ben niet erg gericht op mensen).
Geen enkele leraar kan een huis kopen in die steden, alleen in de slechtere buurten. En je wilt toch ook graag dicht bij je werk wonen. Dus ik vind het niet raar of zo.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:26 schreef derLudolf het volgende:
Och het is een keer andersom en direct zijn ze zielig. "Randgemeenten kapen leraren weg"
https://nos.nl/artikel/23(...)n-door-lerarentekort
Origineel!quote:god zij dan niet
Dat is één ding. Onvoldoende reiskostenvergoeding zal een tweede zijn.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen enkele leraar kan een huis kopen in die steden, alleen in de slechtere buurten. En je wilt toch ook graag dicht bij je werk wonen. Dus ik vind het niet raar of zo.
Nee, ik geloof ook direct dat je wel héél goed met jongeren moet zijn wil je daar een leuke werkdag hebbenquote:Op maandag 28 juni 2021 11:59 schreef derLudolf het volgende:
Dat is één ding. Onvoldoende reiskostenvergoeding zal een tweede zijn.
En, wat m'n pa van (inmiddels oud) collega's veelal hoorde dat de sfeer daar op de vmbo's niet echt fijn was.
Naar hun luisteren/doen zoals zij het willen is niet hetzelfde als goed zijn met jongerenquote:Op maandag 28 juni 2021 12:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, ik geloof ook direct dat je wel héél goed met jongeren moet zijn wil je daar een leuke werkdag hebben
Zeg ik dat ergens dan?! Ik bedoel dat iemand die heel goed met kinderen/jongeren is er wel voor kan zorgen dat ze naar je luisteren. Rare conclusies trek jij.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:35 schreef derLudolf het volgende:
Naar hun luisteren/doen zoals zij het willen is niet hetzelfde als goed zijn met jongeren
waar moet je?quote:Op maandag 28 juni 2021 12:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Moet straks dikke 20 minuten fietsen voor prik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verder was ik gisteren echt heel erg moe, en wat een drama is het dan om nog 2 uur naar huis te moeten rijden, in de stromende regen, met een kind wat wel 1000 keer het alfabet in het Duits oplepelt....Wat was ik blij thuis te zijn...
Oh haha klonk heel ver!quote:Op maandag 28 juni 2021 12:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uh, in Enschede? Waar ik woon? Maar Enschede is wel groot
quote:Op maandag 28 juni 2021 12:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat is niet echt centraal, nee!
Ik was gisteren ook in NL. Wellicht komen er in augustus 1 of 2 kleine, ultraschattige kittens bij ons wonen. Nog even definitief de knoop doorhakken...
Kiek nu:Kitten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verder was ik gisteren echt heel erg moe, en wat een drama is het dan om nog 2 uur naar huis te moeten rijden, in de stromende regen, met een kind wat wel 1000 keer het alfabet in het Duits oplepelt....Wat was ik blij thuis te zijn...![]()
Ik woon nog relatief aan "de goede kant". Als je aan de andere kant van Enschede woont ben je zo 40 minuten onderweg naar priklocatie.quote:
Oh dan is Enschede echt veel groter dan ik dachtquote:Op maandag 28 juni 2021 13:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik woon nog relatief aan "de goede kant". Als je aan de andere kant van Enschede woont ben je zo 40 minuten onderweg naar priklocatie.
Per wanneer ben je dan vrij nu?quote:Op maandag 28 juni 2021 13:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Ah wat een blij kind met kitten
Net bericht van werk gekregen dat de akkoord gaan met de laatste voorwaarde. Als advocaat ook ok geeft krijg ik denk ik morgen de vaststellingsovereenkomst.
En dan kan ik beginnen met een uitkering aanvragenDat zal vast heeeeel anders gaan dan 38 jaar geleden
Vrijgesteld van werk op 1 augustus, ontslag op 1 oktober. Maar ik heb nu al geen moer te doen. Alle mensen waar ik voor werkte komen niet los met werk (al zie ik wel dingetjes langskomen waarbij ik een duivelse grijns van over m'n gezicht krijg)quote:
Aha dus nu nog even doen alsof en dan over 1 maand klaar.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vrijgesteld van werk op 1 augustus, ontslag op 1 oktober. Maar ik heb nu al geen moer te doen. Alle mensen waar ik voor werkte komen niet los met werk (al zie ik wel dingetjes langskomen waarbij ik een duivelse grijns van over m'n gezicht krijg)
Sollicitatieplicht begint volgens mij pas, maar dat moet ik allemaal nog horen/uitzoeken na 1 oktober. Ben gewoon in dienst. Kan ook niet, heb ik ergens gelezen, vast ergens anders in dienst gaan. Of ik moet ontslag nemen en dat vind ik, op mijn leeftijd, te gevaarlijk.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:13 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Aha dus nu nog even doen alsof en dan over 1 maand klaar.
Ben je daarna nog wel officieel in dienst? Dus nog geen soliciatieplicht en WW? of dat wel meteen?
Nee precies, mja dat is toch ook juist lekker. Even die rust ertussen en niet meteen druk om iets nieuws te vinden.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Sollicitatieplicht begint volgens mij pas, maar dat moet ik allemaal nog horen/uitzoeken na 1 oktober. Ben gewoon in dienst. Kan ook niet, heb ik ergens gelezen, vast ergens anders in dienst gaan. Of ik moet ontslag nemen en dat vind ik, op mijn leeftijd, te gevaarlijk.
Dat was ik ook van plan. Ook eens kijken wat ik nou wel maar ook wat ik nou niet wil. De enorme druk van directiesecretaresse (voorheen, niet de laatste tijd) hoef ik niet meer. Geen zin in notitieblok op m'n nachtkastje. Ook geen zin in dagen van 8-20. Heb ruim 40 jaar gewerkt, de laatste jaren wil ik met leuk werk vullenquote:Op maandag 28 juni 2021 13:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nee precies, mja dat is toch ook juist lekker. Even die rust ertussen en niet meteen druk om iets nieuws te vinden.
Ja begrijpelijk!quote:Op maandag 28 juni 2021 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat was ik ook van plan. Ook eens kijken wat ik nou wel maar ook wat ik nou niet wil. De enorme druk van directiesecretaresse (voorheen, niet de laatste tijd) hoef ik niet meer. Geen zin in notitieblok op m'n nachtkastje. Ook geen zin in dagen van 8-20. Heb ruim 40 jaar gewerkt, de laatste jaren wil ik met leuk werk vullen
Nou, met jouw kennis en kunde moet er toch ergens wel een heel toffe baan zijn te vindenquote:Op maandag 28 juni 2021 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat was ik ook van plan. Ook eens kijken wat ik nou wel maar ook wat ik nou niet wil. De enorme druk van directiesecretaresse (voorheen, niet de laatste tijd) hoef ik niet meer. Geen zin in notitieblok op m'n nachtkastje. Ook geen zin in dagen van 8-20. Heb ruim 40 jaar gewerkt, de laatste jaren wil ik met leuk werk vullen
Ik word volgende maand 60. Moet ook een financieel adviseur laten kijken naar mijn situatie. Maar dat doe ik ook pas nadat alles zeker is en vast staat. Zit helaas net op zo'n rottig randje, 2 jaar ouder en dan was het makkelijker geweest om die keuze te maken. Als ze dat ook zouden doen, dubbel overmaken, is het echt makkelijkquote:Op maandag 28 juni 2021 13:27 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja begrijpelijk!
Ik weet niet hoe oud je precies bent, maar heb je ook al gedacht aan oriënteren op de mogelijkheden voor vervroegd pensioen?
Mijn vader heeft ook zoiets gehad en kon niks meer vinden, bijna zijn hele leven hetzelfde werk gedaan dus echt een CV had hij niet.
Eerst volledig WW, toen nog de IAOW, en toen toch maar vroeg pensioen na wat rekenen met een financieel adviseur.
En een paar jaar later nog een fikse meevaller, want de ontslagvergoeding was dubbel overgemaakt![]()
en ze hadden het na iets van 5 jaar nog niet teruggevraagd, en de rekening waar het op stond moest gaan uitkeren voor een bepaalde leeftijd, dus mooi extra zakcentje
Kennis en kunde is het probleem niet zo, leeftijd wel. En ik wil eigenlijk niet meer de zakenwereld in, dus het harde niets ontziende. In ieder geval niet op een plek waar ik dat allemaal meekrijg. Receptioniste of zo, prima, maar bestuursecretaresse nee.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, met jouw kennis en kunde moet er toch ergens wel een heel toffe baan zijn te vinden
Gelukkig(!) is het nu nog te vroeg om echte stappen te zetten. Je zal eerst nog de lelijke periode van nog niet vrijgesteld doormoeten. En daarna de rare periode van het hebben van wel een baan maar geen werk.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kennis en kunde is het probleem niet zo, leeftijd wel. En ik wil eigenlijk niet meer de zakenwereld in, dus het harde niets ontziende. In ieder geval niet op een plek waar ik dat allemaal meekrijg. Receptioniste of zo, prima, maar bestuursecretaresse nee.
Ik dank onze lieve heer (waar ik niet in geloof) op m'n blote knietjes dat ik nu gewoon thuis zit. Goeie die mij naar kantoor krijgt. Ik vermaak me prima met niet al te veel doen. Hoef ook geen overdracht te maken, want aan wie dan?quote:Op maandag 28 juni 2021 13:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelukkig(!) is het nu nog te vroeg om echte stappen te zetten. Je zal eerst nog de lelijke periode van nog niet vrijgesteld doormoeten. En daarna de rare periode van het hebben van wel een baan maar geen werk.
En ergens in die tijd gaan de raderen is werking die je een kant op sturen voor het grote 'daarna'.
Maak je niet al te veel zorgen over je leeftijd; men zit her en der gewoon echt WEL te wachten op dames met kennis en ervaring en rust in de kont.
Ben je volgende week al werkeloos dan?quote:Op maandag 28 juni 2021 13:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Ah wat een blij kind met kitten
Net bericht van werk gekregen dat de akkoord gaan met de laatste voorwaarde. Als advocaat ook ok geeft krijg ik denk ik morgen de vaststellingsovereenkomst.
En dan kan ik beginnen met een uitkering aanvragenDat zal vast heeeeel anders gaan dan 38 jaar geleden
Ik ken het, van die 'geen overdracht'. Bij mij maakte het het werk de laatste maand wel raar, want als daarna niemand er meer op zat te wachten, wat zaten ze dan te doen alsof het deze maand nog wel belangrijk was?quote:Op maandag 28 juni 2021 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik dank onze lieve heer (waar ik niet in geloof) op m'n blote knietjes dat ik nu gewoon thuis zit. Goeie die mij naar kantoor krijgt. Ik vermaak me prima met niet al te veel doen. Hoef ook geen overdracht te maken, want aan wie dan?
Ahja in Twekkeloooo ja :pquote:Op maandag 28 juni 2021 12:45 schreef Lonaa het volgende:
Is vlakbij het stadion, dus wel redelijk 'aan de rand' van Enschede.
Oei ja 60 is net te jong waarschijnlijk.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik word volgende maand 60. Moet ook een financieel adviseur laten kijken naar mijn situatie. Maar dat doe ik ook pas nadat alles zeker is en vast staat. Zit helaas net op zo'n rottig randje, 2 jaar ouder en dan was het makkelijker geweest om die keuze te maken. Als ze dat ook zouden doen, dubbel overmaken, is het echt makkelijk
Officieel moet je WW aanvragen op het moment dat je weet dat je werkeloos wordt.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ben je volgende week al werkeloos dan?
Want als niet dan kun je nog even wachten
Ja dat wilde ik 2 maanden geleden ook doen, toen zeiden ze "komt u vanaf een week voor uw verwachte einddatum maar terug".quote:Op maandag 28 juni 2021 13:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Officieel moet je WW aanvragen va het moment dat je weet dat je werkeloos wordt.
En vanaf dat moment moet je ook door alle obligate hoepels gaan springen?quote:Op maandag 28 juni 2021 13:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Officieel moet je WW aanvragen va het moment dat je weet dat je werkeloos wordt.
Nee, die conclusie trekken ik nietquote:Op maandag 28 juni 2021 12:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zeg ik dat ergens dan?! Ik bedoel dat iemand die heel goed met kinderen/jongeren is er wel voor kan zorgen dat ze naar je luisteren. Rare conclusies trek jij.
Bij mijn vorige ronde wel! Maar deze ronde weer totaaaal anders. Vorige keer moest ik idd ook al sollicitatieactiviteiten (let op sollicitatieactiviteeeeiten he, geen sollicitatiesquote:Op maandag 28 juni 2021 13:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
En vanaf dat moment moet je ook door alle obligate hoepels gaan springen?
Echt?quote:Op maandag 28 juni 2021 13:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja dat wilde ik 2 maanden geleden ook doen, toen zeiden ze "komt u vanaf een week voor uw verwachte einddatum maar terug".
Nou, in mijn geval heb ik niks op schrift. Want ik logde in met digid, ik probeerde aan te vragen en kwam er al niet in omdat ik nog niet aan de voorwaarden voldeed.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Echt?![]()
Dan staan ze daar nu anders in dan jaren geleden kennelijk.
Wellicht toch verstandig als Kaatje1 het wel probeert wanneer ze de vaststellingsovereenkomst heeft. Dan kan het i.i.g. niet tegen haar gebruikt worden + heeft ze het op schrift.
Dat weet ik niet meer precies. Maar het zou wel echt rot zijn als ze het uitstelt en daardoor geen WW krijgt.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:55 schreef fietsie het volgende:
[..]
En vanaf dat moment moet je ook door alle obligate hoepels gaan springen?
Owh, dan is er dus niks ad hand. Fijn!quote:Op maandag 28 juni 2021 13:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nou, in mijn geval heb ik niks op schrift. Want ik logde in met digid, ik probeerde aan te vragen en kwam er al niet in omdat ik nog niet aan de voorwaarden voldeed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Lees boek?quote:Op maandag 28 juni 2021 14:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik verveel me. Ik heb verplichte rustdag vandaag maar heb niet zo veel rust in mijn lijf dat ik me kan houden aan mijn voornemen. Mijn computertijd zit er al zo'n beetje op. Mijn huis en tuin zijn spic en span. Dit is echt heel raar.
Oh ja. Ik heb een uitstekend boek om te lezen. Misschien regent het ook niet buiten. Misschien heb ik ook wel zin om 6 kussens van stal naar tuinbank te slepen voor een fijne lees en/of dut.quote:
Wou mopperen dat slepen geen rusten is, maar ok, voor het goede doel, sleep away!quote:Op maandag 28 juni 2021 14:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja. Ik heb een uitstekend boek om te lezen. Misschien regent het ook niet buiten. Misschien heb ik ook wel zin om 6 kussens van stal naar tuinbank te slepen voor een fijne lees en/of dut.
Regen dus geen gesleep. Ook goed. Dan blijf ik wel op de binnenbank.quote:Op maandag 28 juni 2021 14:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wou mopperen dat slepen geen rusten is, maar ok, voor het goede doel, sleep away!
quote:Op maandag 28 juni 2021 14:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
De AH hoopt nog 50% te krijgen voor de oranjeartikelen
Als het eetbaar is wil ik het welquote:Op maandag 28 juni 2021 14:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
De AH hoopt nog 50% te krijgen voor de oranjeartikelen
Alles is eetbaar als je dapper genoeg bent.quote:
Ook weer waar.quote:Op maandag 28 juni 2021 14:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Alles is eetbaar als je dapper genoeg bent.
Net na 9u. 40% korting toch maar even meepakkenquote:Op maandag 28 juni 2021 10:38 schreef Isabeau het volgende:
Borisz hopelijk ook vroeg vertrokken, want het werd best warm vandaag
Gaan jullie wijn makenquote:Op maandag 28 juni 2021 14:52 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond spreken we met de ontwerper over het nieuwe label (en misschien nog iets nieuws)
Heel benieuwd
Goed bezig!quote:Op maandag 28 juni 2021 14:50 schreef AnneX het volgende:
Het werden ‘gewoon’ twee rondjes roeien, trekken en duwen en niet te vergeten de toestellen poetssen = ook cal. verbranden en de bi/triceps gebruiken.
@:Blues en ging het goed met het voornemen uitvoeren? Het is toch niet zo, dat TL of de collega’s verwachten, dat je dezelfde hoeveelheid werk doet in een uurtje minder?
Of vind je zelf dat dat moet gebeuren?
En wanneer je merkt dat het goed voor je is, zal het ook veel makkelijker zijn om dat te doen.quote:Op maandag 28 juni 2021 15:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Goed bezig!
Mijn eigen kronkel
Gaat beter, is moeilijk om je aan te passen aan dingen die al jaren ingesleten zitten in je systeem.
Maar als ik mijn lijf nu beter behandel moet ik dat met mijn breintje ook doen![]()
Elk nadeel hep ze voordeel.quote:Op maandag 28 juni 2021 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik dank onze lieve heer (waar ik niet in geloof) op m'n blote knietjes dat ik nu gewoon thuis zit. Goeie die mij naar kantoor krijgt. Ik vermaak me prima met niet al te veel doen. Hoef ook geen overdracht te maken, want aan wie dan?
quote:Op maandag 28 juni 2021 15:44 schreef Blues het volgende:
Ik ben nu al aan het afbouwen voor 1600... paar klusjes gedaan maar ik ga niet als een dolle stier voorwerken of alvast dingen voor morgen aanpakken als ik er niet eens ben.
/op handjes zit en maar beetje opruimen, iedereen nog een bakkie geven en tabé werk tot woensdag
/schouderklopje aan zelf geeft.
Oh en ik heb ook bijna de helft minder koffie gedronken...en meer micropauzes genomen en 1 patient tegelijk gedaan ipv met 1 oog nog 3 andere klussen erbij gepakt. Scheelt ook in de vaudjes hopelijk
Goed bezigquote:Op maandag 28 juni 2021 15:44 schreef Blues het volgende:
Ik ben nu al aan het afbouwen voor 1600... paar klusjes gedaan maar ik ga niet als een dolle stier voorwerken of alvast dingen voor morgen aanpakken als ik er niet eens ben.
/op handjes zit en maar beetje opruimen, iedereen nog een bakkie geven en tabé werk tot woensdag
/schouderklopje aan zelf geeft.
Oh en ik heb ook bijna de helft minder koffie gedronken...en meer micropauzes genomen en 1 patient tegelijk gedaan ipv met 1 oog nog 3 andere klussen erbij gepakt. Scheelt ook in de vaudjes hopelijk
Ik heb vandaag de vitrage/inbetweens gewassen. De wasmachine deed het meest (k-werk om ze weer op te hangen), maar het heeft me toch een effectquote:Op maandag 28 juni 2021 15:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Met V zitten fantaseren over hoe schoon ons huis zou zijn als we geen werk zouden hebben... Tot ik ineens een aaahaaaa momentje had![]()
Met het schaamrood op de koken de keuken maar snel even aan kant gemaakt
Bofkont. Ik werd al moe wakkerquote:Op maandag 28 juni 2021 16:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb vandaag de vitrage/inbetweens gewassen. De wasmachine deed het meest (k-werk om ze weer op te hangen), maar het heeft me toch een effectVerder planten water gegeven zowel binnen als buiten. En nu bezig een jurk draagbaar te maken. Dus best een "niet al te lui geweest) gevoel, maar ik werd er ook niet moe van.
quote:Op maandag 28 juni 2021 15:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Met V zitten fantaseren over hoe schoon ons huis zou zijn als we geen werk zouden hebben... Tot ik ineens een aaahaaaa momentje had![]()
Met het schaamrood op de koken de keuken maar snel even aan kant gemaakt
Ik moest ook op tijd op. Er komen schilders (alleen had ik geen idee waar ze zouden beginnen, ik weet nu niet bij mij) en er zouden kabels aangelegd worden voor glasvezel (ook niet bij mij begonnen).quote:Op maandag 28 juni 2021 16:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Bofkont. Ik werd al moe wakker
Maar goed, dat is ook een beetje de gesteldheid du moment.
Zorg je dat je huis niet helemaal op orde als je eenmaal thuis komt te zittenquote:Op maandag 28 juni 2021 16:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik moest ook op tijd op. Er komen schilders (alleen had ik geen idee waar ze zouden beginnen, ik weet nu niet bij mij) en er zouden kabels aangelegd worden voor glasvezel (ook niet bij mij begonnen).
Maar ik denk dat ik vanaf nu iedere dag een soort "schoonmaak" project ga doen. Morgen zijn de luxaflex (heb maar een kleintje) aan de beurt. Doe ik toch wat nuttigs waar ik zelf wat aan heb.
Oh nee zeker niet. Toen ik de vorige keer van de ene naar de (huidige) andere baan ging had ik ruim 6 weken vrij. Maar ja, februari, geen leuke vakanties te boeken (het soort waar ik van hou). Dus in die tijd ben ik het huis doorgegaan. 41!!!!! vuilniszakken weggegooid. Ruimde heerlijk op .quote:Op maandag 28 juni 2021 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zorg je dat je huis niet helemaal op orde als je eenmaal thuis komt te zitten
Ik heb 2 balkons. Op de ene staat de unit van de airco en daar kan ik niets mee en de ander is groter, maar geeft ook niet echt veel werk (af en toe stofzuigen en plantjes vernieuwenquote:Op maandag 28 juni 2021 16:23 schreef sigme het volgende:
Dit is de ideale tijd om het hele huis aan kant te maken, "thuiswerkend". Straks, als je vrijgesteld bent van werk, heb je de tijd om buitenshuis alles te doen wat los en vast zit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op maandag 28 juni 2021 16:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb 2 balkons. Op de ene staat de unit van de airco en daar kan ik niets mee en de ander is groter, maar geeft ook niet echt veel werk (af en toe stofzuigen en plantjes vernieuwenBalkoneren valt onder thuiswerk. Buitenshuis moet je meer denken aan vrienden, musea, hanzesteden en verre landen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Oh ja zeker. Ben nu ook langzaam de "knibbels" daarop aan het voorbereiden. De pijn van de kneuzing van 4 weken geleden begint nu langzaam minder te worden dus kan ik wat zwaardere oefeningen gaan doen.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Balkoneren valt onder thuiswerk. Buitenshuis moet je meer denken aan vrienden, musea, hanzesteden en verre landen.
Zo begreep ik jouw advies ook.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Balkoneren valt onder thuiswerk. Buitenshuis moet je meer denken aan vrienden, musea, hanzesteden en verre landen.
Grrr, ik zie al dat dat weer alleen voorbehouden is aan Enschede eo.quote:
Uhm, pardon? Als er toch een gebied is dat al-tijd naast de pot pist, dan is het Enschede.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Grrr, ik zie al dat dat weer alleen voorbehouden is aan Enschede eo.
Knibbels zijn knieën (volgens mijn vader)quote:Op maandag 28 juni 2021 17:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zo begreep ik jouw advies ook.
Wat bedoel je met “knibbels”? kaatje.
Omdat de meneer van de vakbond destijds voor mij de juiste regeling onderhandeld heeft, vond ik ook dat ik levenslang lid moest blijven. Guesss what: er is een abo met verlaagd tarief voor werkzoekenden.
quote:Op maandag 28 juni 2021 17:21 schreef Lonaa het volgende:
Uhm, pardon? Als er toch een gebied is dat al-tijd naast de pot pist, dan is het Enschede.
Gisteren, dat ENORME complex, dat loste op voor Enschede en trok er toen aan beide kanten omheen om dan vervolgens WEER AAN ELKAAR TE PLAKKEN na Enschede. Altijd.
Trekt meestal onder Enschede langs. Of links. Of rechts.quote:Op maandag 28 juni 2021 17:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik zie vaak rode vlekken op de buienradarkaart zo rond Twente richting Duitsland gaan
Maar het onweer mijdt Enschede dus ook al als de pest.
Ok even samenvatten:quote:Op maandag 28 juni 2021 17:26 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Trekt meestal onder Enschede langs. Of links. Of rechts.![]()
Goor/Almelo is wel vaak de lul maar door o.a. de Tankenberg zitten wij altijd net kut als het gaat om buien.
Spot on.quote:Op maandag 28 juni 2021 18:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok even samenvatten:
De lul wordt nat en de kut blijft droog en jij woont in een relatief goede buurt.
Ben ik weer helemaal bij
Jaaaa, natúúrlijk mag je blijvenquote:Op maandag 28 juni 2021 19:06 schreef Candaasje het volgende:
goede samenvatting @:sigme
Ik geloof dat ik mag blijvenZe zijn blij met me (en ik met hen)
![]()
Bonusuilskuiken!
Soooooooooo fluffffffffy!
En ik vind het eigenlijk net een animatronic in de Efteling, zoals die dieren bewegen. Heel traaaag, zelfs het knipperen met de ogen. En houterig, met van die knikjes van het hoofd.![]()
[ link | afbeelding ]
Proficiat Candaas 👍🏼 🎉quote:Op maandag 28 juni 2021 19:06 schreef Candaasje het volgende:
![]()
Bonusuilskuiken!
En ik vind het eigenlijk net een animatronic in de Efteling, zoals die dieren bewegen. Heel traaaag, zelfs het knipperen met de ogen. En houterig, met van die knikjes van het hoofd.![]()
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Ja, dat klinkt wel hoe ik denk dat het moet zijn.quote:Op maandag 28 juni 2021 19:06 schreef Candaasje het volgende:
Ik geloof dat ik mag blijven Ze zijn blij met me (en ik met hen)
quote:Op maandag 28 juni 2021 19:31 schreef uniekhoorn het volgende:
Fijn Candaasje! Het is je gegund.
Hier nog even buiten zitten met de hondjes .
Oren van alletwee.. spelen!!Jij hebt ook je stek wel gevonden he?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Goed nieuws!quote:Op maandag 28 juni 2021 19:06 schreef Candaasje het volgende:
![]()
Bonusuilskuiken!
[ link | afbeelding ]
Kan je de foto zien? hier op mijn laptop niet...quote:
Een mooi rustig leven zonder toestanden is jou, na alle ellende van de afgelopen jaren ook echt wel gegundquote:Op maandag 28 juni 2021 19:43 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Kan je de foto zien? hier op mijn laptop niet...
Zit zeker helemaal op mijn plek. Ben verliefd op de herders en zij op mij. Vooral die grote Duitse, die is waar ik ben..
Geldt trouwens ook voor hun baas![]()
Wij wonen al ruim een half jaar samen maar sinds 3 week officieel. Huis is weg, letselschade is sinds vorige week afgerond (aangereden 30 oktober).
Klaar met de ellende even.
Klinkt heel fijn!quote:Op maandag 28 juni 2021 19:43 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Zit zeker helemaal op mijn plek. Ben verliefd op de herders en zij op mij. Vooral die grote Duitse, die is waar ik ben..
Wij wonen al ruim een half jaar samen maar sinds 3 week officieel. Huis is weg, letselschade is sinds vorige week afgerond (aangereden 30 oktober).
quote:Op maandag 28 juni 2021 19:43 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ik wil niet pessimistisch doen, maar eh, het ziet er naar uit alsof het al reeds afgelopen isquote:Op maandag 28 juni 2021 19:37 schreef sigme het volgende:
Oh ja, nog maar weer eens tijd voor een horrortulpupdate. Tenslotte zou het ook zomaar afgelopen kunnen zijn.
[ afbeelding ]
Bij jou gebeurt geloof ik ook veelquote:Op maandag 28 juni 2021 19:50 schreef uniekhoorn het volgende:
Lief![]()
Ik wil steeds weer aanhaken maar er gebeurd bij jullie ook zoveel![]()
Maar die horrortulp
Imgur werkt eigenlijk wat anders dan jij het gebruiktquote:Op maandag 28 juni 2021 19:43 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fijn dat de ellende achter de rug is! Ben je wel weer gewoon terug op je werk of is dat niet (meer) mogelijk?ik moet verrassend weinig
Ik heb even een andere zender opgezet, het ging door merg en beenquote:Op maandag 28 juni 2021 20:14 schreef sigme het volgende:
Oh, weer een slachthuis met vreselijk misstanden, in ons prachtige goedgeregelde en degelijk en onafhankelijk gecontroleerde voorbeeldige gidslandje.
https://www.foodlog.nl/ar(...)eling-slachthuis-go/
SPOILER: Details maar even in de spoilerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hond
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Wat toch een koppiequote:
quote:Op maandag 28 juni 2021 20:27 schreef borisz het volgende:
Feli Candaasje
Ohja iemand vroeg een tijdje geleden heb je geen blaren/blessures of andere dingen door dat vele wandelen?NagelverhalenSPOILER: Details maar even in de spoilerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hond![]()
Ik heb er van het hardlopen ook wel een paar ja.![]()
Feli Candaasje
Ohja iemand vroeg een tijdje geleden heb je geen blaren/blessures of andere dingen door dat vele wandelen?Brrrr, klinkt niet plesant, boriszSPOILER: Details maar even in de spoilerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.HondMaar ik krijg sowieso rillingen als ik denk aan blootgelegde huid onder een nagel.
Ik ben klaar om naar bed te gaan. Tas gepakt: 4 Efteling kaartjes ingepakt, reservering, mondkapjens, twee powerbanks, briefje klaarliggen met wat er nog bij moet (flesje water in koelkast, oplader, koptelefoon). En morgenvroeg lees ik dit misschien nog een keer
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ja he? Ze heeft hele sprekende ogen. En gezichtsspieren. Ik bedoel, ze kan ook met haar HELE LIJF kwispelen, maar dat koppie is zo mooi, daar kan ze zo veel meequote:Op maandag 28 juni 2021 20:29 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind haar gezichtsuitdrukking ook zo leuk, ze ziet er zo pienter uit
Dat is het, ze kijkt aandachtigquote:Op maandag 28 juni 2021 20:29 schreef Tele6 het volgende:
Ik vind haar gezichtsuitdrukking ook zo leuk, ze ziet er zo pienter uit
Was wel erg moe, maar meteen bij thuiskomst ff 20 min gelegen op de bank om te powernappen en dat was echt heerlijk. Juist omdat ik dat uur dan eerder thuis ben kan ik dat daarvoor 'gebruiken'. Voelde me daarna ook meteen prima!quote:Op maandag 28 juni 2021 18:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee hoor, maar zat met m'n handen vol met spelden. Dat typt lastig
Voel je je nu beter @:Blues?
Wat fijn en tuurlijk mag je blijvenquote:Op maandag 28 juni 2021 19:06 schreef Candaasje het volgende:
![]()
Bonusuilskuiken!
[ link | afbeelding ]
Reminds me dat ik nog moet bellen naar de politie, hoe het ervoor staat met de aangifte(s) tegen Westfort.quote:Op maandag 28 juni 2021 20:14 schreef sigme het volgende:
Oh, weer een slachthuis met vreselijk misstanden, in ons prachtige goedgeregelde en degelijk en onafhankelijk gecontroleerde voorbeeldige gidslandje.
https://www.foodlog.nl/ar(...)eling-slachthuis-go/
Feli Candaasje
Ohja iemand vroeg een tijdje geleden heb je geen blaren/blessures of andere dingen door dat vele wandelen?Oh herkenbaar ja. Mijn nagel deed er alleen een maand over om los te latenSPOILER: Details maar even in de spoilerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.HondTelkens blijven haken aan zo'n randje (ik knipte hem wel weg natuurlijk, zover dat ging, maar toch).
Nu halve nieuwe nagel terug![]()
Ik vond het niet heel lastig. Het is alleen moeilijk als je het ergens doet met veel wind/golven, want dan is de balans moeilijk. Maar wij deden het op een rustige recreatieplas.quote:Op maandag 28 juni 2021 20:57 schreef Blues het volgende:
Oh @:Tele6 leuk weekend had je met sch.ouders! Is t moeilijk dat suppen het ziet er simpel uit![]()
Wapperflapperorenquote:
Dan kun je van die elegante rekoefeningen voor de bovenbeenspieren doen zonder dat ze moeite kostenquote:Op maandag 28 juni 2021 21:12 schreef Blues het volgende:
Ja of in een wiebelig bootje stappen dat best ver uit de kant ligt
De beenadductorenquote:Op maandag 28 juni 2021 21:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan kun je van die elegante rekoefeningen voor de bovenbeenspieren doen zonder dat ze moeite kosten
Zal een beetje hetzelfde zijn als een opblaaskano? Voor een beetje een goede betaal je ook zo een paar honderd euro.quote:Op maandag 28 juni 2021 21:18 schreef fietsie het volgende:
Ik schrok wel een beetje wat zo'n plastic zak moest kosten....
Ook note to mie: geen gesupquote:Op maandag 28 juni 2021 21:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar @:borisz, heb je nu ook nog geen pijn nu er alleen een verse nagel zit (er iew)
Note to self: niet gaan suppen (ik kwam een zwembad niet uit zonder trappetje, en een bewegend zwembad gaat natuurlijk helemaal niet goed).
Fijn @:Blues dat je zo snel weer fit bent! En morgen lekker vrij.
Ik betaalde zo'n duizend gulden.quote:Op maandag 28 juni 2021 21:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zal een beetje hetzelfde zijn als een opblaaskano? Voor een beetje een goede betaal je ook zo een paar honderd euro.
Ik hoor nu een ENORME scheur ergensquote:Op maandag 28 juni 2021 21:13 schreef fietsie het volgende:
Dan kun je van die elegante rekoefeningen voor de bovenbeenspieren doen zonder dat ze moeite kosten
Wat goedquote:Op maandag 28 juni 2021 21:40 schreef PdeHoog het volgende:
GoedenavondEr is blijdschap in huize P & G. G besloot dat ze de reistijd tussen huis en werk niet meer zo leuk vond en dat ze wilde gaan solliciteren na 14 jaar bij de 1e werkgever in NL.
Bij de 1e sollicitatie bij een Primera kreeg ze te horen dat ze te oud was. Loopt ze de winkel uit, ziet ze een advertentie bij een winkel hangen. Ze had om 19:30 het tweede gesprek met de eigenaar met de eigenaar en de rest van de familie. Ze kwam helemaal happy en enthousiast naar buiten(Ik was gezellig mee om haar even te brengen en zo).
Het is 10 minuten rijden of zo en we staan net voor de deur geparkeerd......wordt ze gebeld dat ze is aangenomen en dat ze woensdag dan nog even kan komen meedraaien in de winkel op haar verzoek
De tweede sollicitatie in haar levenEn gelijk aangenomen
De reistijd gaat van 2 uur (in het gunstigste geval) naar 20 minuten per dag
Tof zeg!quote:Op maandag 28 juni 2021 21:40 schreef PdeHoog het volgende:
GoedenavondEr is blijdschap in huize P & G. G besloot dat ze de reistijd tussen huis en werk niet meer zo leuk vond en dat ze wilde gaan solliciteren na 14 jaar bij de 1e werkgever in NL.
Bij de 1e sollicitatie bij een Primera kreeg ze te horen dat ze te oud was. Loopt ze de winkel uit, ziet ze een advertentie bij een winkel hangen. Ze had om 19:30 het tweede gesprek met de eigenaar met de eigenaar en de rest van de familie. Ze kwam helemaal happy en enthousiast naar buiten(Ik was gezellig mee om haar even te brengen en zo).
Het is 10 minuten rijden of zo en we staan net voor de deur geparkeerd......wordt ze gebeld dat ze is aangenomen en dat ze woensdag dan nog even kan komen meedraaien in de winkel op haar verzoek
Lichamelijk is het natuurlijk ook een stuk duidelijker. Da's gewoon au en iets kan niet meer. Mentaal is het een ander verhaal, dan strompel je niet, beweegt gewoon, maar in het koppie strompel je welquote:Op maandag 28 juni 2021 21:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Ook note to mie: geen gesup![]()
Ja ik ben de afgelopen weken/maanden mezelf enorm tegengekomen fysiek en mentaal. Het sluipt er in, ik ga dan als een olifant in een porceleinkast met mn struisvogelhoofd veel te diep en veel te ver en te lang door en ga dan jankend van ellende helemaal stuk. Baf.
Nu krabbel ik op maar dat kost enorm veel energie.
Vooral het grote Toegeven dat het niet meer zo gaat als vroegah. Rekenin houden met leeftijd en beperkingen.
Acceptatie of zoiets
Wow P wat geweldigquote:Op maandag 28 juni 2021 21:40 schreef PdeHoog het volgende:
Ja het is een beetje lastig proces. Het niet willen toegeven van dat dingen minder goed gaan, het inzien dat 'dit het is' en eraan toegeven, het ouder worden gedoetje, het voelt alsof ik mezelf in de steek liet. Frustratie.. alles komt dan voorbij.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Lichamelijk is het natuurlijk ook een stuk duidelijker. Da's gewoon au en iets kan niet meer. Mentaal is het een ander verhaal, dan strompel je niet, beweegt gewoon, maar in het koppie strompel je wel
Stomme lijven en hoofden ook.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja het is een beetje lastig proces. Het niet willen toegeven van dat dingen minder goed gaan, het inzien dat 'dit het is' en eraan toegeven, het ouder worden gedoetje, het voelt alsof ik mezelf in de steek liet. Frustratie.. alles komt dan voorbij.
Daar moet ik ff uit krabbelen.
De modus voor het lijf heb ik nu wel gevonden, daar is enorm veel energie in gaan zitten blijkbaar.
/piekerdoosch
CTS ? https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Carpaletunnelsyndroomquote:Op maandag 28 juni 2021 23:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Stomme lijven en hoofden ook.
Hier nu, naast het normale knieprobleem zit er iets raars en nieuws in mijn rechterhand. Paar keer per dag als ik iets vast heb, enorme pijnscheut en wat ik vast heb valt uit mn hand. Vanochtend kon ik koffie dweilen en de mobiel doet het gelukkig nog
Ik moest toch even goed kijken wat er nou OP dora dr hoofd stond...quote:
Bijna geen reistijd lijkt me zó lekkerquote:Op maandag 28 juni 2021 21:40 schreef PdeHoog het volgende:
Ik was ook 3 kwartier voor de wekker wakkerquote:Op dinsdag 29 juni 2021 05:26 schreef Barreltje het volgende:
Ik wil eigenlijk nog een half uurtje slapen.. maar slaap is kapot..
Dank je welquote:
Juh.. ik ga het vandaag doen op 3 uur slaapquote:Op dinsdag 29 juni 2021 05:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik was ook 3 kwartier voor de wekker wakker
Maar wel klaarwakker, dus dat is prima. Vanavond slapen in de trein of zo
O heerlijk, met zo'n zwiertje er inquote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Speciaal voor jou gemaakt.Ik krijg wel altijd een beetje een trauma van die hand waarmee ik m'n telefoon vast heb. Dat lijkt dan zo'n enorme klauw omdat die het dichtbij is.
[ afbeelding ]
Slankie!quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Speciaal voor jou gemaakt.Ik krijg wel altijd een beetje een trauma van die hand waarmee ik m'n telefoon vast heb. Dat lijkt dan zo'n enorme klauw omdat die het dichtbij is.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |