wat bedoel je met 'bende van eerst'?quote:Op maandag 28 juni 2021 12:01 schreef vencodark het volgende:
Ik heb altijd goeie hoop gehad dat het allemaal weer goed gaat komen. Einde aan het licht van die donkere tunnel.
Ik denk ook nog steeds dat we het ergste hebben gehad, toen alles nog nieuw, eng en onbekend was.
Want niemand wilt terug naar die bende van eerst.
heftig hoor maar ook heel begrijpelijk.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:48 schreef Nanukerst het volgende:
Bij mij op het werk (zorg) hebben we nu te maken met de gevolgen van covid: de helft van alle zorgteams is uitgevallen met een burnout.Mensen om die gaten op te vullen zijn er niet: alle uitzendkrachten zitten volledig volgeboekt omdat er zoveel zorgpersoneel ziek is. Voorlopig geen licht aan het eind van deze tunnel.
Nouja, dit dus. Het klinkt bijna als een uitzichtloze situatie voor zorgmedewerkers op dit moment. Met een beetje pech en hordes mensen die nu de maatregelen grotendeels vervallen zijn meteen helemaal los gaan, zitten we voor we het weten in een nieuwe golf.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:48 schreef Nanukerst het volgende:
Bij mij op het werk (zorg) hebben we nu te maken met de gevolgen van covid: de helft van alle zorgteams is uitgevallen met een burnout.Mensen om die gaten op te vullen zijn er niet: alle uitzendkrachten zitten volledig volgeboekt omdat er zoveel zorgpersoneel ziek is. Voorlopig geen licht aan het eind van deze tunnel.
Daar ben ik ook mee bezig geweest, met mijn pub quiz clubje van collega's, waar er uiteindelijk maar één echt van kon. Dus al die opdrachten om de stad in te gaan of dingen te knutselen hebben we overgeslagen 😉quote:
Ik denk/hoop dat we nu nog de mazzel hebben dat het zomer is.quote:Op maandag 28 juni 2021 11:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:exode wat heftig.Hopen voor hem dat het nu de goede kant op gaat.
Ik begin me ook enigszins zorgen te maken over de deltavariant. Als je ziet wat er in Engeland aan de hand is nu, dan vind ik dat toch wel weer spannend. Ik hoop dat het in ieder geval tot september rustig blijft qua besmettingen en ziekenhuisopnames, zodat ook het zorgpersoneel even op adem kan komen.
Niets met het beleid ofzo hoor.quote:
Ik vind het fijn dat het weer zonder mag, maar ik steek ze nog wel in mijn zak. Ik vind het ook snel gaan.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:44 schreef Shandaly het volgende:
Ik was vanochtend bij de AH, met mondkapje.. en werd al aangesproken "Dat hoeft niet meer hè, mevrouw?"
"Dat weet ik, maar het mág wel toch?"
Versoepelingen gaan mij eigenlijk net iets te snel nu. Ik snap best dat velen zo snel mogelijk weer helemaal los willen gaan, maar ik ben zo bang dat het weer mis gaat... En dan kan de zorg het al helemaal niet meer/weer aan 😢
Bij de bloedbank hoef je hem hier alleen maar op bij het lopen en bij het wachten vooraf. Ik moest hem af bij het prikken en koffiedrinken, want ze willen graag zien of je pips wordt..quote:Op maandag 28 juni 2021 13:06 schreef Shandaly het volgende:
Ik kreeg van de bloedbank ook al een berichtje dat ze bij het doneren geen anderhalve meter afstand kunnen houden (lastig prikken 😆) en dat mondkapjes daar dus voorlopig nog wel verplicht blijven.
Ik heb de leukste collega's van de wereld, dat scheelt. Maar zij zijn dan ook de enige reden dat ik nog kom opdagen op het werk, want inhoudelijk is het verre van leuk. Ik overweeg serieus de zorg compleet te verlaten.quote:Op maandag 28 juni 2021 12:21 schreef trui het volgende:
[..]
heftig hoor maar ook heel begrijpelijk.En inderdaad al die uitgestelde zorg, nog genoeg te doen... Houd je het zelf nog enigszins vol?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb wel terrasjes gedaan, zolang ik buiten zit en er met tafels onderling afstand is maak ik me daar niet zo'n zorgen om persoonlijk. En ik weet dat mijn collega's ook niet bepaald elk weekend een feestje hebben (plus dat gaat al maandenlang goed met 1 dag per week op kantoor), dus ook dat voelt wel oke. Maar de trein voelt toch echt nog wel spannend, zo lang in een afgesloten ruimte met allemaal vreemden.quote:Op maandag 28 juni 2021 14:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Vaiana die twijfel snap ik goed. Ik wacht überhaupt met het ondernemen van dingen tot ik volledig gevaccineerd ben. Zo ga ik bijvoorbeeld ook nog niet uit eten of op een terras zitten.
Wij hebben nog niets over naar kantoor gaan gehoord, maar ook daarmee wacht ik liever tot na de tweede vaccinatie. Misschien wat overdreven, maar één keer corona hier in huis was wat mij betreft al meer dan voldoende.
quote:Op maandag 28 juni 2021 14:30 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat zou ik ook wel spannend vinden, Amsel. Ik geloof dat we er nog lang niet zijn...
In ander nieuws, dit schatje en misschien haar half-broer komen waarschijnlijk in augustus bij ons wonen:Mnoh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik was steeds relaxter, en eigenlijk ook van plan om na de eerste prik gewoon lekker de trein te pakken. Toen werd ik zwanger. Mega fijn, maar maakt me wel onzekerder want ik ben nu gewoon kwetsbaarder. Dus nu twijfel ik weer over de trein.quote:Op maandag 28 juni 2021 14:42 schreef Donna het volgende:
Ik vind angst een rotwoord, dus ik zet het even tussen haakjes, maar het lijkt me heel rot om in zo'n 'angst' te leven om bijv. nog niks te ondernemen of te wachten tot je volledig gevaccineerd bent. Maar goed, dat is voor iedereen anders natuurlijk. Ik hoop dat het voor iedereen snel 'beter' mag worden, ongeacht hoe je er in staat.
Ik ga morgen voor het eerst in een jaar (?? denk ik) weer sushi eten met een vriendin. Kijk er zo naar uit!
Thuiswerken doen we sinds juni vorig jaar al niet meer. Gelukkig maar, want kreeg collega's die echt depressief begonnen te worden (alleenstaanden).
Ja ik snap het. Toen ik zwanger was in Corona tijd was het niet gevaarlijker voor zwangeren, dus heb me ook geen moment druk gemaakt.quote:Op maandag 28 juni 2021 14:46 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik was steeds relaxter, en eigenlijk ook van plan om na de eerste prik gewoon lekker de trein te pakken. Toen werd ik zwanger. Mega fijn, maar maakt me wel onzekerder want ik ben nu gewoon kwetsbaarder. Dus nu twijfel ik weer over de trein.
quote:Op maandag 28 juni 2021 14:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja ik snap het. Toen ik zwanger was in Corona tijd was het niet gevaarlijker voor zwangeren, dus heb me ook geen moment druk gemaakt.
Nou dat dus!! Helemaal mee eens Sjeen!quote:Op zondag 27 juni 2021 11:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Lieffie, je bent niet dik en lelijk! Je bent een lief lekker ding met een geweldige uitstraling
Daar is ze toch weer. Leuk om weer wat van de oude garde hier te zien (evenstarretjequote:Op maandag 28 juni 2021 14:58 schreef Punzzzie het volgende:
[..]
Nou dat dus!! Helemaal mee eens Sjeen!
@:Droomvrouwtje Je bent me zo dierbaar geworden. Je bent lief, hilarisch, mooi van binnen en buiten en elk mens die dat niet ziet zijn jou niet waard
En ja ik heb hier speciaal een nieuw account voor aangemaakt om je dat even te zeggen!
Love you BEEB!
quote:Op maandag 28 juni 2021 14:30 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat zou ik ook wel spannend vinden, Amsel. Ik geloof dat we er nog lang niet zijn...
In ander nieuws, dit schatje en misschien haar half-broer komen waarschijnlijk in augustus bij ons wonen:aaahSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be happy with the little things in life
BSO is in schoolvakanties open van 7.00 tot 18.30 (en doen veel leuke dingen met de kinderen).quote:Op maandag 28 juni 2021 15:54 schreef Donna het volgende:
Ik zie iets over schoolvakanties en ik bedenk me ineens; hoe doe je dat als je werkt?
Mensen met basisschool kinderen? Neem je dan 3 weken vrij en zitten de kinderen de rest van de vakantie op de BSO? Waar laat je ze?
Ik zat zat vorig jaar zomervakantie in een gebouw waar ook een bso zit en het is inderdaad echt ontzettend leuk. Zou zelf geen puf hebben om al die activiteiten uit te moeten voerenquote:Op maandag 28 juni 2021 16:05 schreef mefke79 het volgende:
Vakantie bso is trouwens over het algemeen heel leuk als ik de jongens moet geloven. Want ja, wie eet er nou niet graag blauwe pannenkoeken? Of doet een groot watergevecht, gaat naar de dierentuin etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |