SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dinsdag 3 Augustus:
Start Time Location Event Status
17:00 Aomi Urban Sports Park - Men's Combined, Speed Qualification
18:00 Aomi Urban Sports Park - Men's Combined, Bouldering Qualification
21:10 Aomi Urban Sports Park - Men's Combined, Lead Qualification
Woensdag 4 Augustus:
Start Time Location Event Status
17:00 Aomi Urban Sports Park - Women's Combined, Speed Qualification
18:00 Aomi Urban Sports Park - Women's Combined, Bouldering Qualification
21:10 Aomi Urban Sports Park - Women's Combined, Lead Qualification
Donderdag 5 Augustus:
17:30 Aomi Urban Sports Park - Men's Combined, Speed Final
18:30 Aomi Urban Sports Park - Men's Combined, Bouldering Final
21:10 Aomi Urban Sports Park - Men's Combined, Lead Final
Vrijdag 6 Augustus:
17:30 Aomi Urban Sports Park - Women's Combined, Speed Final
18:30 Aomi Urban Sports Park - Women's Combined, Bouldering Final
21:10 Aomi Urban Sports Park - Women's Combined, Lead Final
NB: Alle tijden locale tijd, in Nederland is het 7 uur vroeger.
[ Bericht 10% gewijzigd door heywoodu op 15-07-2021 07:39:42 ]Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Er is veel kritiek op het format inderdaad, maar het is noodgedwongen: dit of niks, want voor drie losse onderdelen was de ruimte er niet. Misschien in Parijsquote:Op zondag 27 juni 2021 14:55 schreef koffieleuk het volgende:
Twee huisgenoten van mij volgen de sport op de voet, dus ben ook nieuwsgierig geworden.
Ik hoor inderdaad veel lovende woorden over die Sloveense! En vind het mooi om te zien dat de Japanners juist nu een sterke selectie hebben.
Volgens mij was er nog wel wat kritiek op het allround format, maar allang mooi dat het nu Olympisch is
Klopt. Het sportklimmen kent drie onderdelen op dit niveau (plus de combined), maar in verband met een gebrek aan startbewijzen dat het IOC toe wilde kennen is alleen de combined van de partij in Tokyo.quote:Op donderdag 15 juli 2021 08:02 schreef VoMy het volgende:
Ik snap het niet, zijn er nou 3 onderdelen met medailles maar met dezelfde deelnemers, of is er maar 1 onderdeel? Dat laatste he?
Jaaaaaaa! Ik kan niet live kijken helaas. Misschien haal ik het zelfs pas na de Spelen in. Maar kijken zal ikquote:Op maandag 2 augustus 2021 16:30 schreef heywoodu het volgende:
Zin in!
@:Lucky_Strike Kom kijken (morgen dan he)!
Bedankt voor de herinnering. Spannend dit, vooral bij de mannen. Werkt het eigenlijk net zoals bij het wk van een paar jaar geleden dat de top 8 van morgen (over alledrie de onderdelen samen) zich kwalificeren voor de finale?quote:Op maandag 2 augustus 2021 16:30 schreef heywoodu het volgende:
Zin in!
@:Lucky_Strike Kom kijken (morgen dan he)!
quote:Op maandag 2 augustus 2021 17:51 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bedankt voor de herinnering. Spannend dit, vooral bij de mannen. Werkt het eigenlijk net zoals bij het wk van een paar jaar geleden dat de top 8 van morgen (over alledrie de onderdelen samen) zich kwalificeren voor de finale?
Na morgen is het turntoernooi voorbij, en je hebt D+ met terugkijk opties.quote:Op maandag 2 augustus 2021 17:53 schreef Moira het volgende:
Ah wat irritant want ik vind dit best leuk om te kijken maar het is op dezelfde tijden als turnen
Tot nu toe zelfs alleen maar matige runs, kun je nagaanquote:
Een dag voor ik er één heb zonder te vallen?quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:12 schreef Mansjester het volgende:
Hoelang denken jullie dat je er over doet? Ik denk anderhalve minuut ofzo?
Wees gerust, boulder en lead zijn echt héél andersquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:14 schreef kilon het volgende:
Ok, eerste indruk is dat het super knap is maar dit onderdeel is nog niet mijn favoriet. Daarvoor gaat het net te snel.
Maar we wachten nog even rustig af.
Secondje of 5.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:12 schreef Mansjester het volgende:
Hoelang denken jullie dat je er over doet? Ik denk anderhalve minuut ofzo?
Narasaki nu (nog meer) favoriet voor goud.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:15 schreef heywoodu het volgende:
Sow Narasaki
Als hij dit in de finale doet heeft de rest een groot probleem.
Ik blijf bij Ondra, vooral omdat Narasaki veel foutgevoeliger is op met name boulder, maar ook lead. Alleen moet hij geen laatste in speed worden, maar ja.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Narasaki nu (nog meer) favoriet voor goud.
Het blijft lastig te voorspellen met het score-systeem, maar Narasaki is ook wereldkampioen op boulder (maar misschien wel wisselvalliger daar dan Ondra).quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik blijf bij Ondra, vooral omdat Narasaki veel foutgevoeliger is op met name boulder, maar ook lead. Alleen moet hij geen laatste in speed worden, maar ja.
Vooral dat laatste ja. Maar als Narasaki wél een goede dag heeft wordt het nagenoeg onmogelijk hem te verslaan inderdaadquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:22 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het blijft lastig te voorspellen met het score-systeem, maar Narasaki is ook wereldkampioen op boulder (maar misschien wel wisselvalliger daar dan Ondra).
Snelste van je twee runs telt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:23 schreef Mansjester het volgende:
Hoe bepalen ze de ranglijst van dit onderdeel? Beste positie, of een gemiddelde van de 2 pogingen?
Als Narasaki sneller is dan Khaibullin dan wordt het sowieso spannend.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vooral dat laatste ja. Maar als Narasaki wél een goede dag heeft wordt het nagenoeg onmogelijk hem te verslaan inderdaad
Snelste tijd van de twee runs geldt voor je uiteindelijke positie op dit onderdeel.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Even zonder spoilers te lezen maar waar strijden ze nu opnieuw voor? A vs B?
Speedkwalificatie is altijd twee runs, waardoor je altijd op beide kanten een keer in actie komt. Zit geen verschil tussen verder, maar voor de zekerheidquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ja iedereen doet zowel baan A als B een keerquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat doet hij tegenwoordig nog maar zelden volgens mijquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 10:28 schreef Felagund het volgende:
Megos moet nog presteren bij Lead en Boulder om zich nog te plaatsen voor de finale
Ja die ging dat niet meer verbeterenquote:
Nee, dat is deel van de sport.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hebben ze dit niet van te voren bestudeerd?
Nee, boulders zijn vaak lastig.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:04 schreef kilon het volgende:
Volgens mij is het geen makkelijk parcours
Met twee handen tegelijk aanraken denk ik. Maar dat weet iemand misschien beter.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is alleen aanraken genoeg bij de Top of moet je hangen
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:07 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Met twee handen tegelijk aanraken denk ik. Maar dat weet iemand misschien beter.
Twee handen inderdaad, je hebt ook nog de "zone" ongeveer halverwege die telt bij het gelijk aantal tops.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Is alleen aanraken genoeg bij de Top of moet je hangen
Volgens mij is het heel moeilijk om er echt bij te komenquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:09 schreef Mansjester het volgende:
Dit ziet er helemaal niet zo moeilijk uit
Als ik zie waar ze zich normaal aan vast kunnen houden aan een muur
Balans is hier het grootste probleem.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:09 schreef Mansjester het volgende:
Dit ziet er helemaal niet zo moeilijk uit
Als ik zie waar ze zich normaal aan vast kunnen houden aan een muur
Dat is vrij normaal hoor, dat de meesten de top niet halen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er zijn nog drie andere muren. En dan komen ze nog niet bij top van 1
Is het niet makkelijk -> moeilijkquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is vrij normaal hoor, dat de meesten de top niet halen.
Nee, daar zit normaal gesproken weinig volgorde in.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Is het niet makkelijk -> moeilijk
Ook te gebruiken voor tarrels.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:16 schreef Pino112 het volgende:
Ziet er wel maf uit met die XXL-tandenborstels
Zoveel mogelijk groene vakjes, gelijkspel => tiebreak op aantal pogingen volgens mijquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:15 schreef Mansjester het volgende:
Wat zijn de regels bij dit onderdeel?
Op volgorde van 1 tot 4.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:18 schreef kilon het volgende:
Ik kijk op mute. Mag je zelf een baan kiezen, of ga je naar de volgende als je de eerste haalt?
Je doet ze 1 voor 1, 5 minuten pauze er tussen steedsquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:18 schreef kilon het volgende:
Ik kijk op mute. Mag je zelf een baan kiezen, of ga je naar de volgende als je de eerste haalt?
Maar qua klimmen zelf? Er zijn niet veel technische regels oid die ik niet ken? Je mag bijv. gewoon met beide benen op zo' n hulpstuk staanquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk groene vakjes, gelijkspel => tiebreak op aantal pogingen volgens mij
Nope.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
Coleman, je voet kan beter eerst op dat gele dingetje
Zeg ik van achter een computer
Telt ie of telt ie niet voor Cosser?
Op deze volgorde:quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk groene vakjes, gelijkspel => tiebreak op aantal pogingen volgens mij
quote:
Was met twee handen tochquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
[..]
Twee handen inderdaad, je hebt ook nog de "zone" ongeveer halverwege die telt bij het gelijk aantal tops.
Oh ja, dat was m. Ik had het wel gelezen, maar alweer vergeten.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Op deze volgorde:
1. Zoveel mogelijk tops
2. Aantal pogingen voor tops
3. Zoveel mogelijk zones (halverwege)
4. Aantal pogingen voor zones
Maar dan moet je er nog controle over hebben geloof ik.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
[..]
Was met twee handen toch
Ik heb het niet gezien maar dit moet ook nog ja, je mag er niet meteen vanaf vallen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:29 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Maar dan moet je er nog controle over hebben geloof ik.
Hij had één hand en met de ander tikte hij hem aan en viel hij.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien maar dit moet ook nog ja, je mag er niet meteen vanaf vallen.
Zeker iemand als de Zuid-Afrikaan of Australiėr, die heb ik echt nog nooit gezien (of van gehoord, tot ik hun naam in de lijst zag staan een tijdje terug) terwijl ik inmiddels toch al een paar jaar World Cups kijkquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is vrij normaal hoor, dat de meesten de top niet halen.
Daar is de isolatiezone voor, waar neem ik aan ook telefoons verboden zijn. Vooraf is er een paar minuten observatie voor iedereen en dįįr voor hangt er gewoon een groot doek over de muurquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:38 schreef Mansjester het volgende:
Hoe zorgen ze eigenlijk dat het parcours geheim blijft? Je kan toch makkelijk stiekem van tevoren het parcours bekijken? Of een filmpje van je coach in de zaal doorgestuurd krijgen en die in de wachtruimte oid op je telefoon bekijken?
8 volgens mij.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hoeveel gaan er de vinale halen?
Correct en tevens juist.quote:
Dat heet een dyno.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:50 schreef kilon het volgende:
De derde is wel het meest spectaculair om te zien met die sprong en het opvangen met 1 arm.
Op de Eurosport Player of Discovery+ alleen, vrees ik.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:51 schreef kaatjejannie het volgende:
Waar zien jullie dit? Mijn 8 jarige is een fanatiek boulderaar en zou t graag zien.
Discovery +quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:51 schreef kaatjejannie het volgende:
Waar zien jullie dit? Mijn 8 jarige is een fanatiek boulderaar en zou t graag zien.
D+ en Eurosport Playerquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:51 schreef kaatjejannie het volgende:
Zes eurootjes voor een maand! Voor aantal dagen OS!quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:53 schreef kaatjejannie het volgende:
Tnx.. helaas voor hem hebben wij dat niet
Met name de kwalificaties en halve finales, als ze met vier tegelijk bezig zijn. In de finale is het één voor één, dat is goed te doen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:53 schreef dz5b604 het volgende:
Dit Boulderen is niet zo'n kijkersonderdeel
Die Coleman lijkt dan weer op Lukequote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:42 schreef heywoodu het volgende:
Hier had Sean Bailey, AKA Modern Family's Dylan, moeten staan, maar die was nog niet in de supervorm die hij nu heeft toen er plekken verdeeld werden vorig jaar
Ik denk dat ie dit ook wel leuk zou vinden om te kijken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:53 schreef heywoodu het volgende:
Maar @:kaatjejannie Wil je 8-jarige per se de olympische wedstrijd zien of is gewoon een pot boulderen door de wereldtop ook goed? In dat geval zou je hem/haar ook kunnen foppen en gewoon een World Cup opzetten
Zijn er meerderen per jaar (op YouTube gewoon zoeken op bouldering World Cup) en per keer is 'ie dan mooi een uurtje of 2-3 zoetquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:54 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ik denk dat ie dit ook wel leuk zou vinden om te kijken.
Zeer ervaren routezetters die wekenlang bezig zijn om het zo perfect mogelijk uit te zetten, te proberen, bij te schaven, weer uit te proberen, etcquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 12:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wie test eigenlijk dit? Hoe zorg je ervoor dat het nog net haalbaar is voor sommigen?
1e.quote:
Nog wel een paar klimmers te gaan, dit had hij wel nodig om kans te hebben om door te gaan denk ik.quote:
Staat nu bovenaanquote:
Zijn verjaardag hč.quote:
Als hij die kwaliteiten over had gedragen aan Bassa (of andersom) had je een onverslaanbare klimmer gehad, maar ja.quote:
Schubert heeft wel een probleem wellicht.quote:
Daarmee redt hij wellicht zijn toernooi.quote:
Alle drie de posities met elkaar vermenigvuldigd.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:14 schreef Starflyer het volgende:
Mawem 1 en 3 nu.
Maar ik snap niets van die puntentelling. Plek bij speed x plek bij boulder zo te zien, maar hoe zit dat dan bij lead?
Dat toernooi is inderdaad eergisteren afgelopenquote:
Daarom jammer dat het een combi-evenement is.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bassa Mawem kan naar huis, die kan dus echt alleen speed?
Hoop dat het genoeg is.quote:
Kan niet meer ingehaald worden ofzo. Dus jaquote:
Ze maken het einde expres extra moeilijk zodat er echt een verschil komt tussen de klimmers in plaats van dat 8 man de top haalt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 15:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is het gebruikelijk dat ook hier vrijwel niemand de finish haalt?
Ja, het gaat dan ook om hoe ver je komt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 15:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is het gebruikelijk dat ook hier vrijwel niemand de finish haalt?
De plaats die ze in het onderdeel hebben behaald. Die is gebaseerd op de hoeveelste grip ze hebben behaald.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 15:38 schreef Moira het volgende:
hoe werkt scoring hier eigenlijk? Zijn die getallen het aantal meters dat ze omhoog zijn geklommen of de tijd waarin ze het hebben gedaan?
Thanks!quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 15:40 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
De plaats die ze in het onderdeel hebben behaald. Die is gebaseerd op de hoeveelste grip ze hebben behaald.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 15:44 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als je hier als Nederlander aan meedoet krijg je geheid Snollebollekes uit de speakers
Ik vind juist speed het minst interessante onderdeel.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 15:53 schreef Moira het volgende:
Oooh ben ff aan het terugspoelen en dat hele snelle is ook wel vet
Heb eerder (vorig jaar ofzo?) alleen bouldering gezien wat ik wel tof vond
Bij wereldbekers heb je vaak nog een animatie in beeld hoever een atleet is, dat maakt het wel makkelijker te volgen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 16:21 schreef dz5b604 het volgende:
Dat Speed vond ik wel leuk, die twee andere onderdelen waren wat minder als volledige leek, camerawerk kon zeker bij dat Lead wel wat beter
Speed is denk ik het minste interessant ja maar wel het best in beeld gebrachtquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 16:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind juist speed het minst interessante onderdeel.
Ik ken het ook alleen maar hiervan. Keek inderdaad lekker weg.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 18:37 schreef DeeBee het volgende:
De Mawem broers kende ik hiervoor alleen als goden vanUltimate Beastmaster
Heerlijke Netflix pulp.
Ik zie alleen niet altijd de meerwaarde ervanquote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:12 schreef dz5b604 het volgende:
Hoeveel van die 3d overview cameras zullen ze gekocht/gehuurd hebben, zie ze echt bij iedere sport.
Als het wat vloeiender over zou gaan kan het wel spectaculaire beelden opleveren.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:12 schreef dz5b604 het volgende:
Hoeveel van die 3d overview cameras zullen ze gekocht/gehuurd hebben, zie ze echt bij iedere sport.
Volgens mij gewoon de tijd ten opzichte van het totale veld.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:23 schreef koffieleuk het volgende:
De beste van de twee tijden telt, toch?
quote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:29 schreef Faraday01 het volgende:
Heb er nog niets van kunnen zien, is dit het eerste onderdeel?
Gaat rap
BBC loopt achter.quote:
Dat snap ik wel, was een hele goede tijd geweestquote:
Nee, maar ze is wel extreem goed in de andere onderdelen.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:36 schreef Dagoduck het volgende:
Die moet het ook niet van het snelklimmen hebben.
Daarom.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:36 schreef Felagund het volgende:
[..]
Nee, maar ze is wel extreem goed in de andere onderdelen.
Uitgesteld kijken werkt heel matig ja.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:45 schreef heywoodu het volgende:
Even lead van gisteren terug aan het kijken, maar ik had niet gedacht dat ook in het klimmen de graphics zo dramatisch zouden zijn
Bij boulder juist uitstekend, maar bij lead is er helemaal niks aan graphics om aan te geven tot hoe ver de rest kwam, zoals de World Cups hebben
Normaal totaal niet, want dan staan scores gewoon in beeld enzo. Ik kijk het nagenoeg altijd uitgesteld, maar zonder graphics....IOC is kutquote:Op woensdag 4 augustus 2021 10:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uitgesteld kijken werkt heel matig ja.
Je moet wel onder controle daar hangenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 11:21 schreef Nattekat het volgende:
Waarom proberen ze niet eerst om zo snel mogelijk naar de zone te gaan?
Ik kreeg het idee dat ze meer bezig waren met de top bereiken, maar de mindere klimmers laten nu zien dat het lang niet zo vanzelfsprekend is als het eerst leek.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 11:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Je moet wel onder controle daar hangen
Je ziet hier helaas niet altijd goed hoe scheef ze hangen of hoe hellingsgraad isquote:Op woensdag 4 augustus 2021 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kreeg het idee dat ze meer bezig waren met de top bereiken, maar de mindere klimmers laten nu zien dat het lang niet zo vanzelfsprekend is als het eerst leek.
Nog last van je prik gehad?quote:Op woensdag 4 augustus 2021 11:33 schreef Nattekat het volgende:
Het ziet er zo makkelijk uit als iemand het snapt
Ik werd vanmorgen niet erg lekker wakker. Paracetamol doet wonderen gelukkig, maar die eerste prik viel beter.quote:
Had ik ook. Had gewoon koortsquote:Op woensdag 4 augustus 2021 11:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik werd vanmorgen niet erg lekker wakker. Paracetamol doet wonderen gelukkig, maar die eerste prik viel beter.
Die heeft dit vaker gedaan.quote:
Ik mag ondertussen ook nog nadenken of ik een huis ga accepteren of niet. Extra ballastquote:
Dat gaat nietquote:Op woensdag 4 augustus 2021 11:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die kent dit parcours gewoon al.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |