abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200141347
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En dit is gewoon een aanname?

Of kan je ook nog bewijzen dat de kans 0% is dat jij iemand besmet. ;)
De kans is niet 0, maar toch denk ik dat de kans dat ik mensen besmet klein is, vanwege deze factoren:

- levensstijl. Ik blijf voornamelijk thuis. Soms spreek ik met vrienden thuis af en dat zijn telkens de zelfde vrienden van één en dezelfde groep. Anderen ontmoeten is redelijk zeldzaam voor mij.
- leeftijd. Ik ben jong, en alle mensen die ik ken zijn van ongeveer mijn leeftijd. Er zitten dus geen exkankerpatienten van 80 jaar in mijn kennissenkring. De kans dat ik iemand dodelijk ziek maak is dus erg klein in mijn directe omgeving.
- Gedrag: ik draag heel erg netjes een mondkapje. Dat deed ik al ver voordat dat in Nederland verplicht werd, trouwens. Ik houd afstand in winkels, ik reis relatief weinig met het OV (misschien 1 of 2x per maand?). Ik ga niet naar festivals of andere drukke evenementen. Reizen kan ik helaas niet aan ontkomen, maar als ik kan kiezen dan kies ik ervoor om lokaal te blijven in Ierland en het VK (ik woon in ierland). Voor mijn reis naar Nederland in augustus zal ik zorgen dat ik alle verplichte tests doorloop.
- Overheid: de overheid hier in ierland wil binnen dineren/zuipen gaan verbieden voor nietgevaccineerden. Nou prima. Dat helpt al toch? Komen de oudjes me niet in de pub tegen. Ik protesteer niet tegen deze maatregel, want ik vind hem acceptabel en redelijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200141613
De focus ligt nu op lange termijn effecten, maar de mogelijke directe / korte termijn effecten zijn ook niet misselijk. Juist doordat er her en der verhalen oppoppen van voorheen gezonde mensen die na vaccinatie ineens gekke dingen krijgen, hartproblemen, trombose of overlijden, ontstaat er twijfel. Logischerwijs vraag je je dan af "Wat komt er nog meer?"

Daarbij meten ze met twee maten als het gaat om Corona-overlijdens dóór of met Corona versus Vaccinatie-overlijdens dóór of ná vaccinatie. Net zoals ze niet kunnen uitsluiten dat iemand door Corona is overleden of aan een onderliggend lijden, kunnen ze dat (vooralsnog) ook niet van mensen met ernstige bijwerkingen na vaccinatie.

Voorbeeld 1: Kind van 12 verlamd na vaccinatie-trial

Voorbeeld 2: Hersenbloeding na vaccinatie

Voorbeeld 3: Ontsteking in ruggenmerg na vaccinatie

Voorbeeld 4: 24 meldingen in NL van myocarditis na vaccinatie in onderzoek door Lareb

En ja, dit zijn uitzonderingen op de regel, maar je zal net die uitzondering zijn... Dan weeg je dát risico af tegen het risico / de kans dat je zelf loopt om überhaupt aan Corona te overlijden of op de IC te belanden (en er weer van te herstellen met de huidige kennis en behandelmethodes), en die is mijn leeftijdsgroep bijzonder laag. Dan wacht ik wel even aan de zijlijn totdat er meer bekend is over het hoe en waarom van dat soort uitzonderlijke cases na vaccinatie, voordat ik mij aanmeld voor vaccinatie.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 juni 2021 @ 14:40:41 #203
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200141896
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:15 schreef Thrilled het volgende:
Voorbeeld 1: Kind van 12 verlamd na vaccinatie-trial
Dubieuze bron, tevens ook de enige bron op het hele internet. Als er iemand echt zo heftig zou reageren, dan was dit overal op het internet te lezen geweest en was de hele vaccinatie met Pfizer stilgelegd. Zoiets belandt niet in de doofpot, dat is complotgekkie geneuzel.
quote:
Voorbeeld 2: Hersenbloeding na vaccinatie
Inmiddels wordt er niet meer geprikt met AstraZeneca, juist vanwege deze mogelijkheid. Pfizer en Moderna hebben nog enkele dusdanig heftige bijwerking gehad.
quote:
Voorbeeld 3: Ontsteking in ruggenmerg na vaccinatie
Weer AstraZeneca, en geen bewijs gevonden dat dit te linken was aan het vaccin.
quote:
Voorbeeld 4: 24 meldingen in NL van myocarditis na vaccinatie in onderzoek door Lareb
quote:
Ze komen jaarlijks voor bij 1 tot 10 op de 100.000 mensen. Klachten zijn onder andere kortademigheid, pijn op de borst en hartkloppingen die soms onregelmatig zijn. De klachten gaan meestal vanzelf over of zijn met medicijnen goed te behandelen.
Niet ernstig en iets wat sowieso al veel voorkomt. Met miljoenen gevaccineerden is het vanzelfsprekend dat ook onder hen gevallen voor komen.

Het is wel vrij makkelijk om een vaccin eruit te pikken die er al om bekend staat in een zeer zeldzaam geval zo'n ernstige bijwerking te veroorzaken en zelfs ondanks die zeldzaamheid al uit de omloop is gehaald. Van de resterende vaccins is de kans nog groter dat je onder een bus komt en tegelijkertijd getroffen wordt door de bliksem dat je zeer ernstige bijwerkingen oploopt die ook daadwerkelijk door het vaccin komen. Een paracetemol heeft nog ergere bijwerkingen op de bijsluiter staan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200142129
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 14:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dubieuze bron, tevens ook de enige bron op het hele internet. Als er iemand echt zo heftig zou reageren, dan was dit overal op het internet te lezen geweest en was de hele vaccinatie met Pfizer stilgelegd. Zoiets belandt niet in de doofpot, dat is complotgekkie geneuzel.
[..]

Inmiddels wordt er niet meer geprikt met AstraZeneca, juist vanwege deze mogelijkheid. Pfizer en Moderna hebben nog enkele dusdanig heftige bijwerking gehad.
[..]

Weer AstraZeneca, en geen bewijs gevonden dat dit te linken was aan het vaccin.
[..]

[..]

Niet ernstig en iets wat sowieso al veel voorkomt. Met miljoenen gevaccineerden is het vanzelfsprekend dat ook onder hen gevallen voor komen.

Het is wel vrij makkelijk om een vaccin eruit te pikken die er al om bekend staat in een zeer zeldzaam geval zo'n ernstige bijwerking te veroorzaken en zelfs ondanks die zeldzaamheid al uit de omloop is gehaald. Van de resterende vaccins is de kans nog groter dat je onder een bus komt en tegelijkertijd getroffen wordt door de bliksem dat je zeer ernstige bijwerkingen oploopt die ook daadwerkelijk door het vaccin komen. Een paracetemol heeft nog ergere bijwerkingen op de bijsluiter staan.
Typisch :') Topics lang schreeuwen en schelden dat er geen ernstige bijwerkingen zijn, dan wijs je er een paar aan en dan is het ineens makkelijk om een bepaald vaccin aan te wijzen dat er toch bijwerkingen zijn :')

Je zegt 'dubieuze bron', maar als je googelt naar "Senator Johnson vaccine" kom je op tal van websites die erover posten. Eén van de specifieke casussen gaat over "Stephanie de Garay"... Ik zeg niet dat het in de doofpot gaat, maar de NL'se MSM kanalen zijn sowieso niet happig om anti vaccinatie nieuws te posten.

Verder prima dat je nieuws over AstraZeneca aan de kant wil schuiven, blijkbaar is dat voor jou geen bewijs dat vaccins vervelende bijwerkingen kunnen hebben. Hoe je erbij komt dat ze gestopt zijn met AZ weet ik trouwens ook niet, volgens het RIVM prikken ze er gewoon weer mee...

Dat je alles voor jezelf wil bagatelliseren is één ding, maar dat je zo hoog van de toren schreeuwt dat elke twijfelaar maar een egoďstische zak is terwijl dit soort casussen zich steeds meer openbaren slaat echt helemaal nergens op.
pi_200142156
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 17:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld van een vaccin met meer bijwerkingen dan Corona? Helemaal prima dat jij je niet laat vaccineren hoor, maar net doen alsof egoďsme en/of dommigheid een weloverwogen keuze is krijg ik jeuk van.
Er zijn bijwerkingen bij sommige mensen. In dit topic zijn voldoende links gepost volgens mij.

En egoisme? Dat mag je vinden. Vrijwel iedereen is op enig punt wel egoistisch. Of je nu ervoor kiest om je niet te vaccineren of dat je weleens in de auto stapt, vliegt, etc.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 juni 2021 @ 15:09:57 #206
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200142300
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:00 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Typisch :') Topics lang schreeuwen en schelden dat er geen ernstige bijwerkingen zijn, dan wijs je er een paar aan en dan is het ineens makkelijk om een bepaald vaccin aan te wijzen dat er toch bijwerkingen zijn :')

Je zegt 'dubieuze bron', maar als je googelt naar "Senator Johnson vaccine" kom je op tal van websites die erover posten. Eén van de specifieke casussen gaat over "Stephanie de Garay"... Ik zeg niet dat het in de doofpot gaat, maar de NL'se MSM kanalen zijn sowieso niet happig om anti vaccinatie nieuws te posten.

Verder prima dat je nieuws over AstraZeneca aan de kant wil schuiven, blijkbaar is dat voor jou geen bewijs dat vaccins vervelende bijwerkingen kunnen hebben. Hoe je erbij komt dat ze gestopt zijn met AZ weet ik trouwens ook niet, volgens het RIVM prikken ze er gewoon weer mee...

Dat je alles voor jezelf wil bagatelliseren is één ding, maar dat je zo hoog van de toren schreeuwt dat elke twijfelaar maar een egoďstische zak is terwijl dit soort casussen zich steeds meer openbaren slaat echt helemaal nergens op.
Er zijn ook geen ernstige bijwerkingen. Dat er weer met AZ geprikt wordt is nieuw voor mij, maar dat neemt niet weg dat Pfizer en Moderna beiden geen zeer ernstige bijwerkingen hebben. In het ergste geval word je even goed ziek, krijg je medicatie en loop je een week later weer fluitend buiten. Ik kies toch liever voor die optie over het virus zelf krijgen en dan net in de 5% vallen van mijn leeftijd die daar weer goed ziek van wordt. Zo'n virus sloopt je longen, het vaccin sloopt niets. Daar tegenover staat dat... je lichaam bijna op dezelfde manier reageert op beiden en je dus hoe dan ook de klos bent als je zeer heftig reageert op een vaccin.

En wat een willekeurige Amerikaanse senator vindt boeit me echt helemaal niets. Daar zitten een paar idioten tussen waar Baudet nog jaloers op zou zijn. En een paar copy-paste sites =/= andere bron. Dat je nu impliceert dat het in de doofpot wordt gestopt is gewoon de reinste onzin en mag je in BNW posten.

Het feit dat AZ direct aan de kant is geschoven voor die zeer zeldzame bijwerking zegt genoeg over hoe erg iedereen er bovenop zit om in de gaten te houden dat er geen ernstige dingen gebeuren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200142662
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nou dat soort producten zijn er natuurlijk zat geweest in de 20e eeuw, denk aan softenon, asbest etc.
Beide zijn geen voorbeelden van 1 blootstelling die 5 jaar daarna een nadelige invloed op je gezondheid heeft.

quote:
Qua vacins is hier inderdaad geen precedent van maar dat betekent niet dat het niet kan. Deze vaccins zijn veel sneller geproduceerd dan andere in het verleden en maken deels ook gebruik van nieuwe technologie.
[..]
Die techniek is al 20-30 jaar in ontwikkeling, afhankelijk van welke je bedoelt. En mRNA vaccins kun je heel snel ontwikkelen en produceren. Daarom zijn die er eerder dan vaccins gebaseerd op inactieve sars-cov-2.
Die komen er aan overigens.

quote:
En da's precies het probleem, de overheid geeft een vals signaal af dat vaccineren letterlijk 0 procent risico heeft.
De overheid zegt dat niet.
Er zijn bijwerkingen, ook ernstige, maar die zijn op korte termijn.

quote:
Ik ga niet mee met dat narratief dus ik wil me eigenlijk niet laten prikken voordat dit juridisch is geregeld, of voordat ik het vaccin zelf voldoende betrouwbaar acht en dat kan over 1 tot 5 jaar het geval zijn.
[..]
Zoals ik eerder aangaf, bij varkensgriep leek het erop dat het vaccin blijvend letsel kon veroorzaken.
Toen is zo'n schadefonds opgericht.
Waarom zou dat niet gebeuren als blijkt dat een van de huidige vaccins letsel kan veroorzaken?

quote:
Nee maar het risico dat ik blind word is zonder behandeling letterlijk 100 procent, en met behandeling is het risico... lager. Ik heb al last van vele bijwerkingen van mijn medicijnen maar die bijwerkingen zijn minder erg dan blind worden.

indien ik een nieuwe operatie moet, wat ik niet hoop, dan is het risico op blind worden aan het geopereerde oog zelfs zéér significant. Dat doen ze enkel als laatste redmiddel. Maar ook dan, is het kiezen tussen een 100 procent risico op blind owrden zonder operatie, of een iets lager risico mét.

Dus nee dat is niet echt vergelijkbaar met coronavaccinatie, eerder met 'met corona op je buik op de IC liggen'.
[..]
Nee, dat begrijp ik.

quote:
Nee, ik kies er echter zelf voor om cannabis te gebruiken. Ik kies niet zelf om een nieuwe , onbekende vaccinatie te nemen.
Die keuze mag je ook zelf maken: wel of niet vaccineren.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraďense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_200142784
Sinds het begin van dit jaar zijn er 1.821.000.000 mensen minimaal 1x gevaccineerd.

Van die 1.821.000.000 mensen zijn er in diezelfde 6 maanden naar schatting:

- 155.000 overleden bij een verkeersongeluk
- 1.955.000 overleden na een hartaanval
- 1.092.000 overleden aan kanker
- 345.000 overleden aan een hersenbloeding
- 1.668.000 overleden aan een trombose / bloedprop

Je zal dus zonder twijfel mensen hebben die (ziek worden of) overlijden na vaccinatie zonder dat dat gerelateerd is. Desondanks zal je als familielid denken "zie je, gevaccineerd en nu dood" of als patiënt "zie je, net gevaccineerd en nu ziek".

Het doet me in zeker zin denken aan mijn oude beroep; werken in een computerzaak.

Vandaag installeer ik onder toezicht van de klant een nieuwe virusscanner, 3 dagen later stopt z'n PC er mee en is de harde schijf stuk. Klant probeert die kosten op mij te verhalen want ik zou dat gedaan hebben met het installeren van de virusscanner.

[ Bericht 21% gewijzigd door TheFreshPrince op 30-06-2021 15:39:18 ]
pi_200142848
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 13:52 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds geen enkel argument gegeven waarom ik zélf aansprakelijk moet zijn voor de gevolgen van het nemen van het coronavaccin, en niet de overheid.
Hoe kun je zelf aansprakelijk zijn?
quote:
Het enige wat je over dit punt hebt gezegd, is dat het risico op langetermijnbijwerkingen klein is. Jaaahaaaa dat weten we al. Het is een klein risico. Volgens jou 0, volgens mij gewoon een klein risico.
Klein is een subjectief begrip.

quote:
Waarom moet ik zélf de aansprakelijkheid dragen en niet de overheid? Ook al zou het risico 0 zijn, dan kost het voor de overheid niets om daar aansprakelijkheid voor te regelen.
Voor 0 risico hoef je geen aansprakelijkheid te regelen.
We zijn hier niet in de VS.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraďense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_200142876
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er zijn ook geen ernstige bijwerkingen. Dat er weer met AZ geprikt wordt is nieuw voor mij, maar dat neemt niet weg dat Pfizer en Moderna beiden geen zeer ernstige bijwerkingen hebben.
In een rolstoel terecht komen, hartklachten krijgen of overlijden noem jij niet ernstig? :')

quote:
In het ergste geval word je even goed ziek, krijg je medicatie en loop je een week later weer fluitend buiten. Ik kies toch liever voor die optie over het virus zelf krijgen en dan net in de 5% vallen van mijn leeftijd die daar weer goed ziek van wordt.
Je slaat hier precies de spijker op zijn kop: JIJ kiest liever voor optie vaccineren. Een ander kiest voor de andere optie: niet vaccineren. Beiden maken we dezelfde overweging, jouw uitkomst is alleen anders. Jij kiest voor een ander risico dan ik. Punt.

quote:
Zo'n virus sloopt je longen, het vaccin sloopt niets. Daar tegenover staat dat... je lichaam bijna op dezelfde manier reageert op beiden en je dus hoe dan ook de klos bent als je zeer heftig reageert op een vaccin.

En wat een willekeurige Amerikaanse senator vindt boeit me echt helemaal niets. Daar zitten een paar idioten tussen waar Baudet nog jaloers op zou zijn. En een paar copy-paste sites =/= andere bron. Dat je nu impliceert dat het in de doofpot wordt gestopt is gewoon de reinste onzin en mag je in BNW posten.
Dit is weer dezelfde onzin die je eerder uitkraamt. Je neemt een standpunt in, wordt gewezen op het tegendeel en gaat daarna gewoon weer hetzelfde beweren.

Die senator heeft 5 gevallen van bijwerkingen bij elkaar geroepen en een podium gegeven. Dat event wordt op meerdere sites gepost... Hij zegt verder helemaal niets, je schuift het gelijk aan de Wappie-kant, trekt daarna een vergelijking met Baudet die nergens op slaat en vervolgens leg je mij woorden in de mond over een doofpot. Lekker bezig.

quote:
Het feit dat AZ direct aan de kant is geschoven voor die zeer zeldzame bijwerking zegt genoeg over hoe erg iedereen er bovenop zit om in de gaten te houden dat er geen ernstige dingen gebeuren.
Juist het gesteggel met AZ is typerend voor de onzekerheid / onduidelijkheid / onwetendheid. Eerst waren er signalen, Hugo bleef vrolijk doorprikken "Niks om je zorgen over te maken hoor!", vervolgens bleven de signalen komen, toch maar stoppen met prikken. Dat ze nu dus weer doorgaan terwijl er wereldwijd resultaten naar boven komen dat er wel degelijk verbanden zijn is mij dan ook een raadsel.

Hoe kun je mij dan kwalijk nemen dat ik op dit moment even wat meer tijd wil laten passeren om af te wachten hoe dit zich ontwikkeld?

Zo'n hoge pet heb ik niet op van ons RIVM/OMT/VWS, te veel gemixte belangen, te veel gekronkel, te veel tegenstrijdigheden. Die ga ik echt niet blindelings volgen en het laatste woord is er echt nog niet over gezegd. De tijd zal het leren.
pi_200142905
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Sinds het begin van dit jaar zijn er 1.821.000.000 mensen minimaal 1x gevaccineerd.

Van die 1.821.000.000 mensen zijn er in diezelfde 6 maanden naar schatting:

- 155.000 overleden bij een verkeersongeluk
- 1.955.000 overleden na een hartaanval
- 1.092.000 overleden aan kanker
- 345.000 overleden aan een hersenbloeding
- 1.668.000 overleden aan een trombose / bloedprop

Je zal dus zonder twijfel mensen hebben die (ziek worden of) overlijden na vaccinatie zonder dat dat gerelateerd is. Desondanks zal je als familielid denken "zie je, gevaccineerd en nu dood" of als patiënt "zie je, net gevaccineerd en nu ziek".

Het doet me in zeker zin denken aan mijn oude beroep; werken in een computerzaak.

Vandaag installeer ik onder toezicht van de klant een nieuwe virusscanner, 3 dagen later stopt z'n PC er mee en is de harde schijf stuk. Klant probeert die kosten op mij te verhalen want ik zou dat gedaan hebben met het installeren van de virusscanner.
Dit kan je ook zo opsommen voor mensen die overleden zijn aan Corona.
pi_200142913
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn bijwerkingen bij sommige mensen. In dit topic zijn voldoende links gepost volgens mij.

En egoisme? Dat mag je vinden. Vrijwel iedereen is op enig punt wel egoistisch. Of je nu ervoor kiest om je niet te vaccineren of dat je weleens in de auto stapt, vliegt, etc.
Het jammere van antivax wappies is dat ze nooit reageren op wat je gezegd hebt. Ik vraag of je een voorbeeld hebt van een vaccinatie met MEER bijwerkingen dan corona en jij zegt: er zijn bijwerkingen kijk maar in het topic. Joh je meent het.
pi_200142924
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het jammere van antivax wappies is dat ze nooit reageren op wat je gezegd hebt. Ik vraag of je een voorbeeld hebt van een vaccinatie met MEER bijwerkingen dan corona en jij zegt: er zijn bijwerkingen kijk maar in het topic. Joh je meent het.
Noem even het aantal bijwerkingen van Corona, dan kan ik een lijstje voor je gaan maken.
pi_200142953
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:39 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Dit kan je ook zo opsommen voor mensen die overleden zijn aan Corona.
Corona kan je echter aantonen, de oversterfte ook.

Uiteraard zijn er mensen overleden die bovenop hun ziekte corona kregen, dat kan de doodsoorzaak geweest zijn of het proces versneld hebben.

Feit is: je kan het aantonen dat ze het opgelopen hebben.

Daarnaast zijn er genoeg (voorheen) gezonde mensen overleden aan corona en is aangetoond dat mensen met corona opvallend vaak bloedproppen kregen (in longen, hoofd, benen, etc).
pi_200142969
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Staan toch zat links naar allerlei bijwerkingen?

Corona had voor mij in elk geval geen bijwerkingen. Heb het gehad en geen centje pijn.

En zoals gezegd, ben niet uit principe tegen vaccinaties.
pi_200143006
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Staan toch zat links naar allerlei bijwerkingen?

Corona had voor mij in elk geval geen bijwerkingen. Heb het gehad en geen centje pijn.

En zoals gezegd, ben niet uit principe tegen vaccinaties.
Ok, dat is dan zo.

Maar wie probeer je er nu dan van te overtuigen om geen vaccin te nemen?

Jezelf? Je bent niet tegen vaccins en ook niet bang voor een prikje dus voor jezelf is het een kleine stap om het vaccin te halen. En als je het niet doet is dat ook prima.

Een ander? Dat jij niet ziek bent geworden van corona, betekent niet dat een ander dat niet wordt. Dus ik neem aan dat je anderen niet probeert te overtuigen om geen vaccin te halen.

Gisteren heb ik mijn 1e prik gehad. Van de prik niets gemerkt. Vandaag een beetje het gevoel alsof ik gisteren een Leffe Tripel heb weggewerkt en m'n arm voelt of iemand een stomp op m'n spier heeft gegeven. Maar zakt nu alweer weg.
pi_200143089
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ok, dat is dan zo.

Maar wie probeer je er nu dan van te overtuigen om geen vaccin te nemen?

Jezelf? Je bent niet tegen vaccins en ook niet bang voor een prikje dus voor jezelf is het een kleine stap om het vaccin te halen. En als je het niet doet is dat ook prima.

Een ander? Dat jij niet ziek bent geworden van corona, betekent niet dat een ander dat niet wordt. Dus ik neem aan dat je anderen niet probeert te overtuigen om geen vaccin te halen.

Gisteren heb ik mijn 1e prik gehad. Van de prik niets gemerkt. Vandaag een beetje het gevoel alsof ik gisteren een Leffe Tripel heb weggewerkt en m'n arm voelt of iemand een stomp op m'n spier heeft gegeven. Maar zakt nu alweer weg.
Ik probeer helemaal niemand te overtuigen. Iedereen moet zelf weten of 'ie wel of niet een vaccin neemt en welk vaccin iemand dan eventueel neemt. Net zoals dat ik voor mezelf beslis.

Insteek van dit topic is volgens mij om je te melden als je je niet laat vaccineren tegen cojona.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 juni 2021 @ 15:49:37 #218
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200143093
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:38 schreef Thrilled het volgende:

[..]

In een rolstoel terecht komen, hartklachten krijgen of overlijden noem jij niet ernstig? :')
Rolstoel: geen bewijs behalve een Amerikaanse senator die iemand met een zielig verhaal heeft gevonden. Geen onderzoek, geen uitgebreide berichtgeving, alleen een vage website en wat copy-paste vrienden. Het officiele eindverslag van het Pfizer onderzoek maakt geen vermelding van zeer ernstige bijwerkingen. Vind je het heel erg dat ik dit niet serieus ga nemen?
quote:
[..]

Je slaat hier precies de spijker op zijn kop: JIJ kiest liever voor optie vaccineren. Een ander kiest voor de andere optie: niet vaccineren. Beiden maken we dezelfde overweging, jouw uitkomst is alleen anders. Jij kiest voor een ander risico dan ik. Punt.
Ik kies ervoor om anderen te beschermen en een volgende uitbraak tegen te gaan. Jij kiest voor je ego en bent samen met je vrienden die ook geen vaccin nemen verantwoordelijk voor een volgende golf als die er komt. Als ik alleen aan mezelf had gedacht, dan betwijfel ik ook ten zeerste of ik een vaccin had genomen.
quote:
[..]

Dit is weer dezelfde onzin die je eerder uitkraamt. Je neemt een standpunt in, wordt gewezen op het tegendeel en gaat daarna gewoon weer hetzelfde beweren.

Die senator heeft 5 gevallen van bijwerkingen bij elkaar geroepen en een podium gegeven. Dat event wordt op meerdere sites gepost... Hij zegt verder helemaal niets, je schuift het gelijk aan de Wappie-kant, trekt daarna een vergelijking met Baudet die nergens op slaat en vervolgens leg je mij woorden in de mond over een doofpot. Lekker bezig.
Wederom: wat een Amerikaanse senator en een paar lokale snuffertjes vinden boeit me geen ene zak.
quote:
[..]

Juist het gesteggel met AZ is typerend voor de onzekerheid / onduidelijkheid / onwetendheid. Eerst waren er signalen, Hugo bleef vrolijk doorprikken "Niks om je zorgen over te maken hoor!", vervolgens bleven de signalen komen, toch maar stoppen met prikken. Dat ze nu dus weer doorgaan terwijl er wereldwijd resultaten naar boven komen dat er wel degelijk verbanden zijn is mij dan ook een raadsel.

Hoe kun je mij dan kwalijk nemen dat ik op dit moment even wat meer tijd wil laten passeren om af te wachten hoe dit zich ontwikkeld?

Zo'n hoge pet heb ik niet op van ons RIVM/OMT/VWS, te veel gemixte belangen, te veel gekronkel, te veel tegenstrijdigheden. Die ga ik echt niet blindelings volgen en het laatste woord is er echt nog niet over gezegd. De tijd zal het leren.
Dat het RIVM een incompetente bende is die het veel te lang door liet steggelen doet niks af aan wat ik hier duidelijk probeer te maken. Zodra de gevallen de eerste keer opdoken, werd er direct wereldwijd gestopt met prikken. De tweede keer ging iets moeizamer, maar toen was het ook meteen permanent afgelopen. Feit is dat het daar om gevallen ging die maar eens op de vele miljoenen prikken voor kwamen. Dus alles wordt al van stal gehaald voor zo'n extreem zeldzame bijwerking die niet eens in alle gevallen een ernstige afloop heeft. Over Pfizer en Moderna hoor je helemaal niets. Die zijn veilig, dat is een gegeven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200143252
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:40 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Noem even het aantal bijwerkingen van Corona, dan kan ik een lijstje voor je gaan maken.
Volgens deze link https://www.cdc.gov/coron(...)nning-scenarios.html gaat van de mensen onder de 70 1 op de 200 dood aan corona. Ik ben benieuwd of je vergelijkbare aantallen kan vinden bij vaccinaties. Succes!
pi_200143278
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoe kun je zelf aansprakelijk zijn?
[..]

Klein is een subjectief begrip.
[..]

Voor 0 risico hoef je geen aansprakelijkheid te regelen.
We zijn hier niet in de VS.
Tsja dan valt of staat het vaccineren ja oftenee toch echt met 'geloof je dat het risico op langetermijnbijwerkingen 0 is?' . Ik vind dat toch wel een erg boude uitspraak om dat nu al te doen.

Misschien volgend jaar december.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200143315
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik probeer helemaal niemand te overtuigen. Iedereen moet zelf weten of 'ie wel of niet een vaccin neemt en welk vaccin iemand dan eventueel neemt. Net zoals dat ik voor mezelf beslis.

Insteek van dit topic is volgens mij om je te melden als je je niet laat vaccineren tegen cojona.
Klopt, dat mag natuurlijk.

Maar je eerste post was wel gelijk een opsomming met redenen waarom je nog wacht met vaccineren.

En dan krijg je natuurlijk een discussie en we zijn allang niet meer bezig met reageren op die reactie ;)
pi_200143344
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:59 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Klopt, dat mag natuurlijk.

Maar je eerste post was wel gelijk een opsomming met redenen waarom je nog wacht met vaccineren.

En dan krijg je natuurlijk een discussie en we zijn allang niet meer bezig met reageren op die reactie ;)
Ja, heb erbij gezet waarom ik me nu niet laat vaccineren. Lijkt me de bedoeling van zo'n topic i.p.v. alleen "Bij deze meld ik me" en om aan te geven dat ik niet principieel tegen vaccineren ben o.i.d. en ook niet denk dat er een of andere chip of magneet ingespoten wordt.
pi_200143353
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Rolstoel: geen bewijs behalve een Amerikaanse senator die iemand met een zielig verhaal heeft gevonden. Geen onderzoek, geen uitgebreide berichtgeving, alleen een vage website en wat copy-paste vrienden. Het officiele eindverslag van het Pfizer onderzoek maakt geen vermelding van zeer ernstige bijwerkingen. Vind je het heel erg dat ik dit niet serieus ga nemen?
[..]

Ik kies ervoor om anderen te beschermen en een volgende uitbraak tegen te gaan. Jij kiest voor je ego en bent samen met je vrienden die ook geen vaccin nemen verantwoordelijk voor een volgende golf als die er komt. Als ik alleen aan mezelf had gedacht, dan betwijfel ik ook ten zeerste of ik een vaccin had genomen.
[..]

Wederom: wat een Amerikaanse senator en een paar lokale snuffertjes vinden boeit me geen ene zak.
[..]

Dat het RIVM een incompetente bende is die het veel te lang door liet steggelen doet niks af aan wat ik hier duidelijk probeer te maken. Zodra de gevallen de eerste keer opdoken, werd er direct wereldwijd gestopt met prikken. De tweede keer ging iets moeizamer, maar toen was het ook meteen permanent afgelopen. Feit is dat het daar om gevallen ging die maar eens op de vele miljoenen prikken voor kwamen. Dus alles wordt al van stal gehaald voor zo'n extreem zeldzame bijwerking die niet eens in alle gevallen een ernstige afloop heeft. Over Pfizer en Moderna hoor je helemaal niets. Die zijn veilig, dat is een gegeven.
Wow. Gewoon wow.

Vind je het heel gek dat "Wij van WC-eend" Pfizer geen vermelding maakt van ernstige bijwerkingen? Kijk even of ze bij AstraZeneca dat ondertussen wel doen dan... Naďeveling.

Als je in een discussie alle argumenten wegwuift omdat jij je niet kan vinden in de inhoud (een zielig verhaal is blijkbaar dan maar niet gebeurd ofzo?), of je vertrouwt het niet omdat het niet op Nu.nl staat, dan heeft discussiëren ook geen zin.

Een Pfizer en Moderna zijn 'veilig' omdat ze tot nu toe nog geen verband hebben kunnen vinden zoals bij AZ. Dat is niet hetzelfde als dat er nooit een verband kan zijn of dat we straks ineens tot andere inzichten komen.

Jij mag vinden dat ik voor mijn ego kies, ik kies voor mijn eigen veiligheid. Jij vind dat egoďstisch, ik vind dat een ieder zijn goed recht.

Ik kies dan liever voor een snotneus en een kuchje zodat ik op die manier immuun ben, dan nu te kiezen voor een nieuw vaccin. Kan je mij ook niet meer verantwoordelijk houden voor de volgende golf, met je emotionele chantage. Mag hopen dat jij nooit op een positie komt met enige invloed, behalve moderator spelen op Fok dan.
pi_200143374
Verder is er ook vanaf het begin van de pandemie nooit beweerd dat er een 100 procent vaccinatiegraad nodig zou zijn om corona uit te bannen.

Eerder ron de 60 tot 80 procent.

Dus waarom MOET ik me dan per se laten prikken van sommige mensen? Waarom mag ik er niet voor kiezen om tot die 20 procent nietgevaccineerden te behoren? Want inmiddels zijn echt verreweg de meeste mensen uit mijn omgeving wel om en hebben zich netjes laten prikken.
pi_200143413
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 15:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Volgens deze link https://www.cdc.gov/coron(...)nning-scenarios.html gaat van de mensen onder de 70 1 op de 200 dood aan corona. Ik ben benieuwd of je vergelijkbare aantallen kan vinden bij vaccinaties. Succes!
Wat wil je nou? Je vroeg om een vaccinatie met meer bijwerkingen dan Corona. Je linkt nu naar overlijdens door Corona?

"Bijwerking" Corona: benauwdheid

Bijwerking vaccin: hoofdpijn

Of denk je dat er iemand denkt dat er meer overlijdens zijn aan vaccins dan door Corona? Want dat heb ik niemand zien beweren..
pi_200143438
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:02 schreef sirdanilot het volgende:
Verder is er ook vanaf het begin van de pandemie nooit beweerd dat er een 100 procent vaccinatiegraad nodig zou zijn om corona uit te bannen.

Dus waarom MOET ik me dan per se laten prikken van sommige mensen? Waarom mag ik er niet voor kiezen om tot die 20 procent nietgevaccineerden te behoren? Want inmiddels zijn echt verreweg de meeste mensen uit mijn omgeving wel om en hebben zich netjes laten prikken.
Precies dit.

"Ja maar de DELTA variant!"
"Ja maar de mensen die niet gevaccineerd mogen worden!"
"Ja maar de druk op de zorg!"
"Ja maar je eigen gezondheid!"

|:(
pi_200143461
quote:

Klopt, en aangezien je zo'n 95% haalt na vaccinatie, moet dat zo rond de 80-85% zijn.
Dan heb je onvoldoende hosts om het virus nog rond te laten gaan.

quote:
Je hoeft helemaal niets, het is jouw lichaam. Ik zal er nooit vóór zijn om mensen te verplichten te vaccineren.

Maar daarom ga ik nog wel in op de argumenten die genoemd worden om niet te vaccineren.
pi_200143580
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:01 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Wow. Gewoon wow.

Vind je het heel gek dat "Wij van WC-eend" Pfizer geen vermelding maakt van ernstige bijwerkingen? Kijk even of ze bij AstraZeneca dat ondertussen wel doen dan... Naďeveling.
Bijwerkingen worden geregistreerd bij instanties al Lareb, daarna gaat de EMA er overheen en wordt Pfizer opgedragen het als bijwerking te registreren.
Het is niet zo dat alles in handen is van de fabrikant, die dat onder de tafel kan schuiven.
Sterker nog, als jij last krijgt van ons bijwerking die de fabrikant wist, maar verzweeg, dan zijn zij aansprakelijk.

quote:
Als je in een discussie alle argumenten wegwuift omdat jij je niet kan vinden in de inhoud (een zielig verhaal is blijkbaar dan maar niet gebeurd ofzo?), of je vertrouwt het niet omdat het niet op Nu.nl staat, dan heeft discussiëren ook geen zin.

Een Pfizer en Moderna zijn 'veilig' omdat ze tot nu toe nog geen verband hebben kunnen vinden zoals bij AZ. Dat is niet hetzelfde als dat er nooit een verband kan zijn of dat we straks ineens tot andere inzichten komen.
Ja, kan zijn dat je over 5 jaar een derde oog ontwikkelt door het vaccin.
Ik denk dat de kans daarop 0 is, maar pas over 5 jaar weten we het zeker of dat zo is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wantie op 30-06-2021 16:23:36 ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 juni 2021 @ 16:18:14 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200143614
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:01 schreef Thrilled het volgende:
AZ vermeldt de mogelijkheid tot bloedpropjes en de mogelijkheid van hersenbloedingen als gevolg daarvan. Gewoon netjes uitgelegd allemaal, met bijbehorende symptomen. Pfizer vermeldt ook netjes de mogelijkheid tot een probleem met de hartspier waar je 2 weken last van kan hebben. Belangrijk is ook om te zeggen dat al deze bijwerkingen toevallig ook symptomen zijn van het virus zelf, en dat je door de vaccins te mijden niet op eens een minder risico loopt op trombose. Ooit ga je dat virus krijgen, dus je loopt hoe dan ook het risico op alle symptomen van alle vaccins, niet slechts van 1 vaccin.

Inmiddels kom je nu ook wel heel erg over als iemand die diep gezonken is in de eerder genoemde wappiefuik. Je trekt onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken naar een vaccin in twijfel en denkt dat een bijwerking dusdanig ernstig dat iemand in een rolstoel belandt onder het tapijt geschoven wordt. Als het echt zo'n poppenkast was geweest, was het vaccin nooit toegelaten tot de Europese markt. Het feit alleen al dat het beschikbaar is zegt genoeg over de kwaliteit van het onderzoek, en ook dat dat onderzoek niet door de producent zelf is verricht. Er is geen enkele gegronde reden om te twijfelen aan de kwaliteit en de genoemde bijwerkingen van de vaccins.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_200143697
quote:

Je mag er best voor kiezen, maar waarom zou je daar niet op aangesproken mogen worden? In het slechtste geval kan je met een uurtje van je tijd kun je voorkomen dat iemand in het ziekenhuis komt. Mijn zusje van 15 heeft een taakstraf gekregen, omdat ze niet ingreep bij een lichte mishandeling zonder gewonden door een vriendin. Van mijn 15-jarige zusje werd al meer verantwoordelijkheid geëist dan van jou en nog is het niet goed genoeg, want je krijgt geen veer in je reet.
pi_200143757
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:04 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Wat wil je nou? Je vroeg om een vaccinatie met meer bijwerkingen dan Corona. Je linkt nu naar overlijdens door Corona?

Of denk je dat er iemand denkt dat er meer overlijdens zijn aan vaccins dan door Corona? Want dat heb ik niemand zien beweren..
Je hebt gelijk ik was niet precies genoeg. Mensen hebben vaak een dagje spierpijn ja. Ohnee dan prikken we maar niet. Captain mierenneuker heeft de discussie gewonnen!

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2021 16:26:12 ]
pi_200143797
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je hebt gelijk ik was niet precies genoeg. Mensen hebben vaak een dagje spierpijn ja. Ohnee dan prikken we maar niet. Captain mierenneuker heeft de discussie gewonnen!
Hey, jij stelde de vraag. Niet gaan huilen nou.
pi_200143813
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:18 schreef Nattekat het volgende:

[..]

AZ vermeldt de mogelijkheid tot bloedpropjes en de mogelijkheid van hersenbloedingen als gevolg daarvan. Gewoon netjes uitgelegd allemaal, met bijbehorende symptomen. Pfizer vermeldt ook netjes de mogelijkheid tot een probleem met de hartspier waar je 2 weken last van kan hebben. Belangrijk is ook om te zeggen dat al deze bijwerkingen toevallig ook symptomen zijn van het virus zelf, en dat je door de vaccins te mijden niet op eens een minder risico loopt op trombose. Ooit ga je dat virus krijgen, dus je loopt hoe dan ook het risico op alle symptomen van alle vaccins, niet slechts van 1 vaccin.

Inmiddels kom je nu ook wel heel erg over als iemand die diep gezonken is in de eerder genoemde wappiefuik. Je trekt onafhankelijke wetenschappelijke onderzoeken naar een vaccin in twijfel en denkt dat een bijwerking dusdanig ernstig dat iemand in een rolstoel belandt onder het tapijt geschoven wordt. Als het echt zo'n poppenkast was geweest, was het vaccin nooit toegelaten tot de Europese markt. Het feit alleen al dat het beschikbaar is zegt genoeg over de kwaliteit van het onderzoek, en ook dat dat onderzoek niet door de producent zelf is verricht. Er is geen enkele gegronde reden om te twijfelen aan de kwaliteit en de genoemde bijwerkingen van de vaccins.
Prima.
pi_200143841
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:04 schreef Thrilled het volgende:

[..]

1 op de 200 is anders best veel voor een dergelijke heftige bijwerking.
pi_200143864
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je mag er best voor kiezen, maar waarom zou je daar niet op aangesproken mogen worden? In het slechtste geval kan je met een uurtje van je tijd kun je voorkomen dat iemand in het ziekenhuis komt. Mijn zusje van 15 heeft een taakstraf gekregen, omdat ze niet ingreep bij een lichte mishandeling zonder gewonden door een vriendin. Van mijn 15-jarige zusje werd al meer verantwoordelijkheid geëist dan van jou en nog is het niet goed genoeg, want je krijgt geen veer in je reet.
Wat jammer van je zusje, en ik kan daar verder niet over oordelen over die situatie, ik was daar niet bij.

Wat betreft iemand hierop aanspreken, je kan beter met iemand in gesprek gaan. Iemand ergens op aanspreken houdt al een belerend toontje in.

Voor mij wegen de potentiele nadelen van vaccineren op het moment niet op tegen de potentiele voordelen. Het lichte gestegen risico dat ik anderen besmet, vang ik met andere maatregelen af, en niet door mij te laten vaccineren. De keuze om niet te vaccineren is een combinatie van langetermijnbijwerkingen, gebrek aan vertrouwen in de overheid en big farmaindustrie, ontevredenheid en oneens zijn met de manier waarop de coronacrisis is aangepakt (grenzen nooit dichtgedaan etc. terwijl we van Australië weten dat het wél werkt), etc.

Dat is mijn uitspraak en daarmee zult u het, voorlopig, moeten doen.
pi_200144703
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Wat jammer van je zusje, en ik kan daar verder niet over oordelen over die situatie, ik was daar niet bij.

Wat betreft iemand hierop aanspreken, je kan beter met iemand in gesprek gaan. Iemand ergens op aanspreken houdt al een belerend toontje in.

Voor mij wegen de potentiele nadelen van vaccineren op het moment niet op tegen de potentiele voordelen. Het lichte gestegen risico dat ik anderen besmet, vang ik met andere maatregelen af, en niet door mij te laten vaccineren. De keuze om niet te vaccineren is een combinatie van langetermijnbijwerkingen, gebrek aan vertrouwen in de overheid en big farmaindustrie, ontevredenheid en oneens zijn met de manier waarop de coronacrisis is aangepakt (grenzen nooit dichtgedaan etc. terwijl we van Australië weten dat het wél werkt), etc.

Australië is een eiland hé 😉.
Met sowieso al vrij strikte grenscontroles om ongewenst uitheems gespuis buiten de landsgrenzen te houden.
pi_200145208
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 16:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Zou het belerende kunnen komen doordat je het verdient?

Ik vind X stom, dus ga ik lopen drammen bij Y. Prima als een kleuter het doet, maar nogal treurig voor een volwassene. Heb op mijn werk helaas meer te maken met dat soort mensen en die zijn vaak zeer vermoeiend voor hun omgeving. Wat dat betreft geloof ik wel dat er weinig kans is om anderen te besmetten.

Zoek Australië eens op op een landkaart en vergelijk het met Nederland.

Als er serieuze langetermijnbijwerkingen bij vaccinaties waren geweest, dan hadden we dat ondertussen geweten.

Je wantrouwt de Nederlandse overheid zo erg dat je liever een virus krijgt dat een goede kans heeft om gemaakt te zijn in een lab van de Chinese overheid. Ik vind Rutte en zijn club rijp voor de gevangenis, maar ze zijn niet bezig met genocide plegen op een bevolkingsgroep.

Veel plezier met de rest van je leven. Ben blij dat ik je niet verder ken, dan via fok.
  woensdag 30 juni 2021 @ 19:49:25 #238
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_200146649
Geen idee of al gepost, maar deze man is geen pannenkoek, voor volledige presentatie iets naar beneden scrollen.
Erg interessant.

https://twitter.com/husserl79/status/1410119252586213378
Lach met een schone bips
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 20:13:15 #239
236264 crew  capricia
pi_200147039
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 19:49 schreef loveyoulongtime het volgende:
Geen idee of al gepost, maar deze man is geen pannenkoek, voor volledige presentatie iets naar beneden scrollen.
Erg interessant.

https://twitter.com/husserl79/status/1410119252586213378
Oh dat is die veroordeelde oplichter.
Health care fraud en meer.
https://archives.fbi.gov/(...)es/2009/om082009.htm

Weet niet of je zo'n oplichter serieus moet nemen, lylt.

quote:
Has been convicted of a felony that involves bribery, payment of illegal gratuities, fraud, perjury, false statement, racketeering, blackmail, extortion, falsification or destruction of records, or interference with, obstruction of an investigation into, or prosecution of, any criminal offense and (2) based on the conviction and other information, the individual has demonstrated a pattern of conduct sufficient to find that there is reason to believe that the person may violate requirements under the FD&C Act relating to drug products.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 30 juni 2021 @ 20:19:28 #240
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_200147142
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 20:13 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh dat is die veroordeelde oplichter.
Health care fraud en meer.
https://archives.fbi.gov/(...)es/2009/om082009.htm

Weet niet of je zo'n oplichter serieus moet nemen, lylt.
[..]

Fraude doet natuurlijk niets af aan medische expertise :) Hij is ook niet de enige die hiervoor waarschuwt.
Lach met een schone bips
pi_200147254
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zou het belerende kunnen komen doordat je het verdient?

Ik vind X stom, dus ga ik lopen drammen bij Y. Prima als een kleuter het doet, maar nogal treurig voor een volwassene. Heb op mijn werk helaas meer te maken met dat soort mensen en die zijn vaak zeer vermoeiend voor hun omgeving. Wat dat betreft geloof ik wel dat er weinig kans is om anderen te besmetten.

Zoek Australië eens op op een landkaart en vergelijk het met Nederland.

Als er serieuze langetermijnbijwerkingen bij vaccinaties waren geweest, dan hadden we dat ondertussen geweten.

Je wantrouwt de Nederlandse overheid zo erg dat je liever een virus krijgt dat een goede kans heeft om gemaakt te zijn in een lab van de Chinese overheid. Ik vind Rutte en zijn club rijp voor de gevangenis, maar ze zijn niet bezig met genocide plegen op een bevolkingsgroep.

Veel plezier met de rest van je leven. Ben blij dat ik je niet verder ken, dan via fok.
Hier staat geen enkel steekhoudend argument in. Nogmaals mijn visie hierop samengevat.

1. Kwetsbaren moeten zich laten vaccineren. Nou ja tenzij iemand actieve levensbeëindiging wil of zo :') da's dan hun keuze. Wie is er kwetsbaar? Nou, als de artsen je kwetsbaar vinden of je bent ouder dan pak em beet 40 ben je waarschijnlijk kwetsbaar. Ik ben niet kwetsbaar.
2. Mensen met een voorbeeldfunctie zouden zich moeten laten vaccineren, vind ik, anders kan je al helemáál niet verwachten dat wij dat ook gaan doen. Dit geldt naast politici dus ook voor medisch personeel.
3. Mensen die in contactberoepen werken, zouden zich het beste kunnen vaccineren. Moeten antivaxxers in deze groep dan maar worden ontslagen, dat weet ik zo net nog niet of dat allemaal meteen moet. Maar ik zou wel sterk aanraden om te vaccineren in dit geval. Je komt namelijk in rechtstreeks contact met meer mensen dan de gemiddelde persoon en sommige van die mensen kiezen daar niet per se voor maar hebben geen andere optie.
4. Tieners raad ik af om te vaccineren tenzij kwetsbaar. Keuze zou ik vanaf de leeftijd van 16 jaar bij henzelf laten, vanaf 12 jaar keuze in samenspraak met de ouders en familie.
5. Ik raad ten zeerste af om op dit moment kinderen te vaccineren. Er is onvoldoende aanleiding toe voor het kind, en het belang van een kind weegt nog altijd een stuk zwaarder dan het belang van een 80 jarige ex--kankerpatiënt die te kwetsbaar is om het vaccin te nemen. Jammer, dan haal je maar een sneltest voor het kind voordat je bij oma langsgaat. Maar uiteindelijk hebben ouders natuurlijk de voogdij, dus ik zou het zeker niet verbieden om kinderen te vaccineren.
6. Niet-kwetsbaren die ook niet in contactberoepen zitten kunnen zelf de keuze maken vaccineren ja of nee. Ik val zelf in deze groep.
7. De prioriteit zou moeten liggen bij kwetsbaren overal ter wereld om die te vaccineren. We zouden eerst alle vaccins naar afrika/indonesie/suriname moeten sturen voordat we beginnen met hier niet-kwetsbaren te vaccineren. Dit is helaas niet gebeurd, het aantal vaccins naar b.v. suriname laat nogal te wensen over.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 21:17:58 #242
236264 crew  capricia
pi_200148107
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 20:19 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Fraude doet natuurlijk niets af aan medische expertise :) Hij is ook niet de enige die hiervoor waarschuwt.
Het was dan ook fraude in de medische tak van sport. :D
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_200148155
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 20:19 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]

Dansleraren hebben ook medische expertise :Y
pi_200148159
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:43 schreef Glazenmaker het volgende:

Je wantrouwt de Nederlandse overheid zo erg dat je liever een virus krijgt dat een goede kans heeft om gemaakt te zijn in een lab van de Chinese overheid.
Ook hiervan werd ooit gezegd dat alleen wappies zoiets zouden kunnen bedenken...
  woensdag 30 juni 2021 @ 21:28:39 #245
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_200148242
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Het was dan ook fraude in de medische tak van sport. :D
Klopt en meerdere medici die voor de gevaren waarschuwen hebben iets op de kerfstok in het verleden. Misschien dat ze nu niks te verliezen hebben en daarom wel hun mening DURVEN geven? :)
Lach met een schone bips
  woensdag 30 juni 2021 @ 21:29:27 #246
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_200148255
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:21 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dansleraren hebben ook medische expertise :Y
De knakker waar jij op doelt besteed ik 0,0 aandacht aan, ik vind het een drammer en roept maar om het roepen. :)
Lach met een schone bips
pi_200148335
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 20:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Hier staat geen enkel steekhoudend argument in. Nogmaals mijn visie hierop samengevat.

1. Kwetsbaren moeten zich laten vaccineren. Nou ja tenzij iemand actieve levensbeëindiging wil of zo :') da's dan hun keuze. Wie is er kwetsbaar? Nou, als de artsen je kwetsbaar vinden of je bent ouder dan pak em beet 40 ben je waarschijnlijk kwetsbaar. Ik ben niet kwetsbaar.
2. Mensen met een voorbeeldfunctie zouden zich moeten laten vaccineren, vind ik, anders kan je al helemáál niet verwachten dat wij dat ook gaan doen. Dit geldt naast politici dus ook voor medisch personeel.
3. Mensen die in contactberoepen werken, zouden zich het beste kunnen vaccineren. Moeten antivaxxers in deze groep dan maar worden ontslagen, dat weet ik zo net nog niet of dat allemaal meteen moet. Maar ik zou wel sterk aanraden om te vaccineren in dit geval. Je komt namelijk in rechtstreeks contact met meer mensen dan de gemiddelde persoon en sommige van die mensen kiezen daar niet per se voor maar hebben geen andere optie.
4. Tieners raad ik af om te vaccineren tenzij kwetsbaar. Keuze zou ik vanaf de leeftijd van 16 jaar bij henzelf laten, vanaf 12 jaar keuze in samenspraak met de ouders en familie.
5. Ik raad ten zeerste af om op dit moment kinderen te vaccineren. Er is onvoldoende aanleiding toe voor het kind, en het belang van een kind weegt nog altijd een stuk zwaarder dan het belang van een 80 jarige ex--kankerpatiënt die te kwetsbaar is om het vaccin te nemen. Jammer, dan haal je maar een sneltest voor het kind voordat je bij oma langsgaat. Maar uiteindelijk hebben ouders natuurlijk de voogdij, dus ik zou het zeker niet verbieden om kinderen te vaccineren.
6. Niet-kwetsbaren die ook niet in contactberoepen zitten kunnen zelf de keuze maken vaccineren ja of nee. Ik val zelf in deze groep.
7. De prioriteit zou moeten liggen bij kwetsbaren overal ter wereld om die te vaccineren. We zouden eerst alle vaccins naar afrika/indonesie/suriname moeten sturen voordat we beginnen met hier niet-kwetsbaren te vaccineren. Dit is helaas niet gebeurd, het aantal vaccins naar b.v. suriname laat nogal te wensen over.
Ik wil gewoon zsm van die 1.5m en alle andere beperkingen af en weer vrij gezellig mogen doen en iedereen knuffelen, dus ik neem hem zeker wel :)
#WeesGeenWhales
pi_200152967
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 21:33 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik wil gewoon zsm van die 1.5m en alle andere beperkingen af en weer vrij gezellig mogen doen en iedereen knuffelen, dus ik neem hem zeker wel :)
Ok hartstikke prima voor jou.
pi_200153241
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:11 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ok hartstikke prima voor jou.
En ik wil ook niet dat mijn vrijheid en leven weer wordt afgepakt omdat anderen zoals jij het vaccin niet nemen, dus indien nodig door een te lage vaccinatiegraad (wat ik overigens niet verwacht) ben ik ook voor een langere test samenleving voor niet gevaccineerden voor alles waar afstand houden danwel economisch niet haalbaar is dan wel alle lol eraf haalt. Dus Cafe, kroeg, theater, concerten, beurzen, festivals, conventies, clubs, schoolfeestjes etc etc etc. Waarbij ik hoop dat als het onverhoopt toch langer dan tot half augustus duurt heel ondernemend nederland voor werken met toegangsbewijzen kiest, want ik ben er heel erg klaar mee met die 1.5m.

Twee keer per week moeten testen om met vrienden gezellig naar de kroeg te kunnen of op kantoor te mogen werken kies je dan ook zelf voor - vrije keuze, gevolgen voor jou.

Of de overheid die kosten voor die testen dan ook nog moet blijven betalen voor honderd miljoen+ per maand... lastig. Eigen keuze die er voor zorgt als naar een restaurant mogen anders 30 euro voor een test kost elke keer ...
#WeesGeenWhales
pi_200154209
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juli 2021 10:36 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

En ik wil ook niet dat mijn vrijheid en leven weer wordt afgepakt omdat anderen zoals jij het vaccin niet nemen, dus indien nodig door een te lage vaccinatiegraad (wat ik overigens niet verwacht) ben ik ook voor een langere test samenleving voor niet gevaccineerden voor alles waar afstand houden danwel economisch niet haalbaar is dan wel alle lol eraf haalt. Dus Cafe, kroeg, theater, concerten, beurzen, festivals, conventies, clubs, schoolfeestjes etc etc etc. Waarbij ik hoop dat als het onverhoopt toch langer dan tot half augustus duurt heel ondernemend nederland voor werken met toegangsbewijzen kiest, want ik ben er heel erg klaar mee met die 1.5m.
Ok prima.

Lang niet alle kroegen houden zich aan die regels dus vind het prima. En anders is het makkelijk geld besparen zo. Festivals e.d. ging ik toch al nooit heen, ook niet voor corona.

quote:
Twee keer per week moeten testen om met vrienden gezellig naar de kroeg te kunnen of op kantoor te mogen werken kies je dan ook zelf voor - vrije keuze, gevolgen voor jou.

Of de overheid die kosten voor die testen dan ook nog moet blijven betalen voor honderd miljoen+ per maand... lastig. Eigen keuze die er voor zorgt als naar een restaurant mogen anders 30 euro voor een test kost elke keer ...
Ik wil best wel thuis blijven werken. Ik MOET naar kantoor van mijn werkgever (ook al werk ik al anderhalf jaar thuis :') ) en daar MOET ik blijkbaar mensen besmetten. Niet mijn keuze.

Voor restaurant/kroeg is het heel simpel: ik ga geen app downloaden, dus als ze me niet binnenlaten, ga ik lekker naar de fish en chips tent (ik woon in ierland namelijk) en weer lekker naar huis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')