Teletext pagina 888quote:Op maandag 26 juli 2021 10:26 schreef Leandra het volgende:
Dat hele congres is in het Engels, dus wat Omtzigt ook doet, hij spreekt zeker niet de natie toe, een groot deel van zijn achterban zal dat niet eens kunnen volgen.
En nee, dan noem ik ze niet dom maar het gros van de Nederlanders heeft ondersteuning (vertaling) nodig om Engels goed te kunnen volgen.
https://www.g10vandeeconomie.nl/
Ik verwacht ook niet dat een of ander willekeurig congres over economie & filosofie veel publiek uit zijn achterban zal trekkenquote:Op maandag 26 juli 2021 12:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat een of ander willekeurig congres over economie & filosofie op TV wordt uitgezonden
Ik ook niet, maar dat hele "spreekt de natie toe" is dus pure TPO-nonsens, het is niet bedoeld voor "de natie", het is niet eens bedoeld voor zijn achterban.quote:Op maandag 26 juli 2021 14:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik verwacht ook niet dat een of ander willekeurig congres over economie & filosofie veel publiek uit zijn achterban zal trekken
Hij is uit het CDA gestapt. Hij kan nog wel meestemmen met het CDA, natuurlijk, maar verzoening lijkt mij lastig.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:49 schreef AgLarrr het volgende:
In ieder geval begint Omzicht in september weer met werken lees ik in Trouw. Ik ben benieuwd of er nog sprake van verzoening kan zijn.
Natuurlijk, maar dan moet die financier er uit, Wobke moet eruit, alle leden die Omtzicht teringleier hebben genoemd moeten eruit, ...quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:49 schreef AgLarrr het volgende:
In ieder geval begint Omzicht in september weer met werken lees ik in Trouw. Ik ben benieuwd of er nog sprake van verzoening kan zijn.
En degene die De Jonge een mes in de rug stak moet er uit...quote:Op donderdag 29 juli 2021 12:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dan moet die financier er uit, Wobke moet eruit, alle leden die Omtzicht teringleier hebben genoemd moeten eruit, ...
Zolangzamerhand is de betere vraag wie er nog over isquote:Op donderdag 29 juli 2021 12:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
En degene die De Jonge een mes in de rug stak moet er uit...
Ah, gelukkig, die is al weg.
Dat gaan we bij de voor het CDA altijd zeer belangrijke gemeenteraadsverkiezingen over een half jaar zien.quote:Op donderdag 29 juli 2021 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zolangzamerhand is de betere vraag wie er nog over is
Hm, ja, mischien. Gemeenteraad is toch vaak anders omdat er dan minder naar de landelijke partij gekeken word maar meer naar lokale personen. Ik stem lokaal ook anders dan landelijk, overigens.quote:Op donderdag 29 juli 2021 13:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat gaan we bij de voor het CDA altijd zeer belangrijke gemeenteraadsverkiezingen over een half jaar zien.
Klopt dat je het niet 1 op 1 kunt leggen, maar als er echt een leegloop is bij het CDA gaan we dat in 2022 gewoon merken. Zeker als het een landelijk beeld is, een plaatselijke afdeling die wordt afgerekend voor gepruts is wat anders.quote:Op donderdag 29 juli 2021 13:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, ja, mischien. Gemeenteraad is toch vaak anders omdat er dan minder naar de landelijke partij gekeken word maar meer naar lokale personen. Ik stem lokaal ook anders dan landelijk, overigens.
Ja, dat bedoel ik, vaak wordt de lokale partij niet aangekeken op de landelijke situatie. In de grote steden zal dat beeld mischien wat anders liggen.quote:Op donderdag 29 juli 2021 13:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt dat je het niet 1 op 1 kunt leggen, maar als er echt een leegloop is bij het CDA gaan we dat in 2022 gewoon merken. Zeker als het een landelijk beeld is, een plaatselijke afdeling die wordt afgerekend voor gepruts is wat anders.
Veel mensen stemmen gewoon altijd hetzelfde. Zeker CDA stemmers. Dat zijn vaak hele generaties die hetzelfde stemmen. Als die weg gaan lopen is dat echt wel te merken, dan stemmen ze ook lokaal wat anders.quote:Op donderdag 29 juli 2021 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik, vaak wordt de lokale partij niet aangekeken op de landelijke situatie. In de grote steden zal dat beeld mischien wat anders liggen.
CDA is in de grote steden toch niet relevantquote:Op donderdag 29 juli 2021 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik, vaak wordt de lokale partij niet aangekeken op de landelijke situatie. In de grote steden zal dat beeld mischien wat anders liggen.
De Jonge was wethouder in Rotterdam voor hij minister werdquote:Op donderdag 29 juli 2021 14:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
CDA is in de grote steden toch niet relevant
Ik denk dat het CDA lokaal wel te lijden gaat hebben onder het gebrek aan aanwas. Een hoop van hun kiezers zijn niet eens overgelopen naar een andere partij maar zijn simpelweg gestorven.quote:Op donderdag 29 juli 2021 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je zou verbaasd zijn hoeveel steden nog een CDA-burgemeester hebben.quote:Op donderdag 29 juli 2021 14:02 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
CDA is in de grote steden toch niet relevant
Dit blijf jij zeggen, maar we zijn slechts 14 jaar verder tov een moment dat CDA 41 zetels haalde. Er zijn echt geen 25 zetels aan CDA stemmers overleden in die 14 jaar. Er zijn gewoon een hele hoop kiezers die ooit CDA hebben gestemd. Die zou je wellicht ook terug kunnen winnen.quote:Op donderdag 29 juli 2021 20:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat het CDA lokaal wel te lijden gaat hebben onder het gebrek aan aanwas. Een hoop van hun kiezers zijn niet eens overgelopen naar een andere partij maar zijn simpelweg gestorven.
Natuurlijk veel kiezers uit de hoogtijdagen van Balkenende zitten nu bij de VVD, D66 of zelfs de FvD/PVV. Al lijkt me wel een wonderlijke politieke wending nodig om die nog voor maart van 2022 terug te winnen.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 07:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit blijf jij zeggen, maar we zijn slechts 14 jaar verder tov een moment dat CDA 41 zetels haalde. Er zijn echt geen 25 zetels aan CDA stemmers overleden in die 14 jaar. Er zijn gewoon een hele hoop kiezers die ooit CDA hebben gestemd. Die zou je wellicht ook terug kunnen winnen.
Wat nu overgebleven is, is wel een harde kern van mensen die tot nu toe altijd zonder nadenken CDA stemde. Als die weg gaan lopen heeft het CDA wel echt een probleem en als dat door dit gedoe gaat gebeuren merken we dat over een half jaar al.
Niet voor maart 2022, maar het geeft wel gewoon aan dat het CDA het nog steeds in zich heeft om de verkiezingen te winnen (D66 lijkt me trouwens wel sterk, van de gematigd rechts-zeer conservatieve Balkenende naar de gematigd links-zeer progressieve Kaag is wel een enorme stap).quote:Op vrijdag 30 juli 2021 07:27 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Natuurlijk veel kiezers uit de hoogtijdagen van Balkenende zitten nu bij de VVD, D66 of zelfs de FvD/PVV. Al lijkt me wel een wonderlijke politieke wending nodig om die nog voor maart van 2022 terug te winnen.
Maar de harde kern stemmers daarentegen dunt wel steeds verder uit. Dat zijn er in 2022 weer een stuk minder dan in 2018.
De ideologische flanken van CDA en D66 zullen inderdaad niet naar elkaar overlopen. Maar tussen beide partijen is wel degelijk verkeer. En zijn ook een hoop meer pragmatische middenkiezers die niet zo ideologisch gekleurd stemmen en een sociaal-economisch gematigd beleid willen. Dan is twijfelen tussen CDA en D66 niet zo vreemd.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 08:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet voor maart 2022, maar het geeft wel gewoon aan dat het CDA het nog steeds in zich heeft om de verkiezingen te winnen (D66 lijkt me trouwens wel sterk, van de gematigd rechts-zeer conservatieve Balkenende naar de gematigd links-zeer progressieve Kaag is wel een enorme stap).
Huh?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 08:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De ideologische flanken van CDA en D66 zullen inderdaad niet naar elkaar overlopen. Maar tussen beide partijen is wel degelijk verkeer. En zijn ook een hoop meer pragmatische middenkiezers die niet zo ideologisch gekleurd stemmen en een sociaal-economisch gematigd beleid willen. Dan is twijfelen tussen CDA en D66 niet zo vreemd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |