ach hij overleeft toch geen 5 jaar tussen de cop hatersquote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:54 schreef stalybridge het volgende:
Hij zal wel niet in gen. pop. gezet worden, want dan hoeft hij zijn 22.5 jaar waarschijnlijk niet uit te zitten.
Wat voor waarschuwingen? Schreeuwende filmende omstanders? Tegenstribbelende arrestant? Deze beide "groepen" doen dat tegenwoordig allemaal. Iedereen lijkt zich te moeten bemoeien met arrestaties. Iedere arrestant lijkt te moeten tegenstribbelen..quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
en alle expliciete waarschuwingen negeert
en ieder politie heeft een pet op tegenwoordigquote:Op zaterdag 26 juni 2021 13:10 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Wat voor waarschuwingen? Schreeuwende filmende omstanders? Tegenstribbelende arrestant? Deze beide "groepen" doen dat tegenwoordig allemaal. Iedereen lijkt zich te moeten bemoeien met arrestaties. Iedere arrestant lijkt te moeten tegenstribbelen..
Als hij wel gestopt was, wat zou er dan zijn gebeurd?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind de straffen in de VS sowieso wel vaak hoog. De Nederlandse zoon van kennissen van mijn ouders kreeg 30 jaar voor het per ongeluk doodrijden van iemand. En hij reed door, want hij had niet door dat hij iemand had geraakt. En hij had te veel drank op. Maar 30 jaar dus.
Waar zie jij een executie gast????quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Iemand die wel eens wat gejat heeft mag door een agent geëxecuteerd worden?
Wat zie jij dan?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 13:38 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Waar zie jij een executie gast????
Helpt het je al ik die vraag verander naar: "Iemand die wel eens wat gejat heeft mag door een agent vermoord worden?"quote:Op zaterdag 26 juni 2021 13:38 schreef BookFreak het volgende:
Iemand die wel eens wat gejat heeft mag door een agent geëxecuteerd worden?
Wedden van wel? En ook eerder dan over 20 jaar zijn tv's behandeling zal al tijdens zijn detentie starten.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 12:33 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Opdracht geven tot dubbele moord = 56 jaar
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zaak-Jaitsen_Singh
In Israël, kan iemand 20 jaar krijgen voor het gooien met stenen (als hij of zij ouder dan 12 jaar is plus Palestijn is)
Straffen tussen verschillende landen zijn moeilijk te vergelijken. Zeker omdat de moordenaar van Humeyra ook nog TBS heeft gekregen. Die komt wellicht nooit meer buiten
Omdat je de realiteit geweld aan doet door de zaken mooier voor te stellen dan ze zijn.quote:
I can not breeed zei diequote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:34 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Omdat je de realiteit geweld aan doet door de zaken mooier voor te stellen dan ze zijn.
Eufemisme: mislukte arrestatie
Werkelijkheid: het bijna 10 minuten lang met je volle gewicht op iemand z'n nek zitten die al lang en breed geboeid in de goot lag en duidelijk in ademnood verkeerde
Die uitloopt in moord. Dat is nogal een mislukking, zeg maar.quote:
Wat is er mislukt aan? Behalve dat de arrestant is overleden dan.quote:
Een executie is een bewuste moord. Alleen een leugenaar komt tot die conclusie. Kijk naar de complete video met audio, zie de context en kijk goed wat hij precies probeert te doen.quote:
Kleinigheidjes blijf je houden hèquote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er mislukt aan? Behalve dat de arrestant is overleden dan.
En wat zie jij dan?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:01 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Een executie is een bewuste moord. Alleen een leugenaar komt tot die conclusie. Kijk naar de complete video met audio, zie de context en kijk goed wat hij precies probeert te doen.
Dat is niet wat ik bedoelquote:
Hij is veroordeeld voor moord zonder voorbedachte rade (2nd degree murder), ik weet niet waar dit in Nederland onder zou vallen, maar het is ofwel moord ofwel doodslag.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:01 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Een executie is een bewuste moord. Alleen een leugenaar komt tot die conclusie. Kijk naar de complete video met audio, zie de context en kijk goed wat hij precies probeert te doen.
Wat is t verschil? Jij zegt dus dat meneer chauvin die junkie bewust intentioneel dood wou hebben. Wat is je bewijs daarvoor?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Helpt het je al ik die vraag verander naar: "Iemand die wel eens wat gejat heeft mag door een agent vermoord worden?"
Dus door een ongeluk iemand per ongeluk doden krijg je 25 jaar voor? Waar slaat t op....quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hij is veroordeeld voor moord zonder voorbedachte rade (2nd degree murder), ik weet niet waar dit in Nederland onder zou vallen, maar het is ofwel moord ofwel doodslag.
Hij nam een groot risico hem te doden en had in die minuten zich ettelijke keren kunnen bedenken. Zoals hierboven gezegd is hij ook veroordeeld voor 2nd degree murder, wat moord zonder voorbedachte rade is (maar wel met opzet), waar dat in Nederland juridisch moord of doodslag zou zijn.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:10 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Wat is t verschil? Jij zegt dus dat meneer chauvin die junkie bewust intentioneel dood wou hebben. Wat is je bewijs daarvoor?
En was het btw gedaan uit racistisch oogpunt volgens jou?
Ja, naar Nederlandse maatstaven is het zwaar gestraft. Ik ben zelf niet zo'n conservatieve law&order persoon, dus ik vind het ook zwaar. Overigens kwam er 10 jaar bovenop vanwege zijn voorbeeld rol en het vertrouwen wat in hem gesteld werd door de maatschappij als politieagent. Voordeel voor hem is dan weer wel dat in Michigan je met goed gedrag na 2/3e van de tijd vrij kunt komen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:11 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Dus door een ongeluk iemand per ongeluk doden krijg je 25 jaar voor? Waar slaat t op....
Met opzet, ok dat wil dus zeggen bewust met intentie "deze floyd moet nu dood"....doesnt make sense.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
Zoals hierboven gezegd is hij ook veroordeeld voor 2nd degree murder, wat moord zonder voorbedachte rade is (maar wel met opzet), waar dat in Nederland juridisch moord of doodslag zou zijn
De opzet zit hem zoals ik het begrijp in het risico nemen en dat hij zich minutenlang kon bedenken en doorging, maar ik ben verder geen jurist, dus misschien dat een ander een beter stuk tekst hierover kan inbrengen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:17 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Met opzet, ok dat wil dus zeggen bewust met intentie "deze floyd moet nu dood"....doesnt make sense.
Het enige wat logisch was dat hij dacht, deze ongehoorzame potentieel gevaarlijke grote vent moet ik onder controle houden en tegenhouden.
In theorie hoort de arrestant het volgens mij te overlevenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is er mislukt aan? Behalve dat de arrestant is overleden dan
Ah ok, dus je bent met me eens dat de hele blm gekte die daaruit voortvloeide onterecht was?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik heb geen reden om hier een racistisch motief te vermoeden. Hij is ook niet aangeklaagd voor een hate crime.
Ik zie je argument ff niet hierquote:Op zaterdag 26 juni 2021 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die uitloopt in moord. Dat is nogal een mislukking, zeg maar.
Ik ga niet speculeren of het te voorkomen was, er waren signalen over het gedrag van Chauvin in het verleden in ieder geval, maar het gebeurde, het werd gefilmd en uiteindelijk leid dat tot een veroordeling.
Vanuit de optiek van een rechtsstaat is dit dus gelopen zoals het zou moeten, denk ik.
Wat ik begreep van die protesten is dat dat ging over institutioneel racisme. De gedachte daarbij is dat hoewel je niet per individuele zaak kunt zeggen dat een racistisch motief meespeelt, dat je dat wel over het systeem kunt zeggen als je kijkt naar verschillen in behandeling. @Isdatzo heeft wel eens lijstjes gepost, maar denk dan aan het zwaarder straffen voor hetzelfde vergrijp of in daglicht vaker staande gehouden worden als zwarte waar dat ‘s nachts meer in lijn ligt met blanken, waarbij de gedachte is dat dan niet goed gezien wordt hoe de bestuurder eruit ziet.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:26 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Ah ok, dus je bent met me eens dat de hele blm gekte die daaruit voortvloeide onterecht was?
Ja, duhhh..quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
In theorie hoort de arrestant het volgens mij te overleven
Ik kan niets met die uitleg, ik noem de veroordeling ook nergens onterecht oidquote:
veel arrestanten alsquote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
In theorie hoort de arrestant het volgens mij te overleven
'witte'quote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Goh mooie opruiende stelling maar natuurlijk zoals we wel vaak zie bij de witte mannen in slachtofferrol totaal niet onderbouwd.
Dat rechtvaardigd dit politieke proces ook niet. Hij was een crimineel en had dit zelf ook kunnen inschatten.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:17 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vreemd dat ik het uit moet leggen, maar daar komt ie: Dat rechtvaardigt nog niet dat je een geboeide verdachte de keel dichtknijpt tot ie dood is.
If you say soquote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
veel arrestanten als
kinderverkrachters en cops , overleven niet echt lang
maar nu zal men hem wel vermoorden in de bajesquote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigd dit politieke proces ook niet. Hij was een crimineel en had dit zelf ook kunnen inschatten.
floydd had geen strafblad hequote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:35 schreef Ixnay het volgende:
Deze straf is puur vanwegen het "racistische" element dat er aan is toegevoegd.
Het was gewoon een agent die tijdens zijn werk een crimineel moest overmeesteren.
Als die crimineel zich gewoon netjes had gedragen had hij geleefd en als hij blank was geweest was hij net zo dood geweest.
Geen strafblad? Gewapende overval en geen strafblad? Nou dan was hij zeker al eerder positief gediscrimineerd.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
floydd had geen strafblad he
en nu is hij met handboeien om vermoord door de politie, de man kon nergens heen
Floyd en Chauvin kenden elkaar prive , ze waren beiden uitsmijter avonds in dezelfde nachtclub
Een domme en geheel onnodige handeling met fatale gevolgen.quote:
Hij komt echt niet tussen de gangbangers te zitten, dan is het binnen een dag afgelopen met hem. Ik vermoed dat hij in volledige afzondering komt te zitten.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 15:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
veel arrestanten als
kinderverkrachters en cops , overleven niet echt lang
hoe kom je bij gewapende overval??quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:46 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Geen strafblad? Gewapende overval en geen strafblad? Nou dan was hij zeker al eerder positief gediscrimineerd.
En wanneer Chauvin hem kon en waarschijnlijk een teringhekel aan deze lapzwans had maakt het geen racistisch motief. Dus het plunderen van steden en aanvallen van winkeliers was achteraf helemaal niet nodig? Maar ja dat is bijzaak.
ach denk erom dat ze hem zullen vinden en zal zijn verdiende loon niet ontlopenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hij komt echt niet tussen de gangbangers te zitten, dan is het binnen een dag afgelopen met hem. Ik vermoed dat hij in volledige afzondering komt te zitten.
Stoere praat, hopelijk kom jij ook in die situatie.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hoe kom je bij gewapende overval??
Men zegt dat hij betaald zou hebben net een fake 20 dollar biljet
Ik denk dat hij erin is geluisd dor die cop , die had al meerdere moorden op zin geweten
https://edition.cnn.com/2(...)know-trnd/index.html
Floydd en Chaivain kenden elkaar
[..]
ach denk erom dat ze hem zullen vinden en zal zijn verdiende loon niet ontlopen
dikke buttfuck voor die cop
Verzin je dat terplekke ?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:45 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Stoere praat, hopelijk kom jij ook in die situatie.
Die Floyd heeft een gewapende overval op een zwangere vrouw gepleegd ja.
roddel en achterklap nietquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |