Moordenaar John Lennon heeft al elf keer om vrijlating gevraagd op naar de twaalfde keer.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Amerika, het land van de onbegrensde mogelijkheden.
Straffen in Amerika kunnen genadeloos hoog zijn.
Een wiethandelaar kreeg ooit 90 jaar celstraf, omdat de rechter hem verweet deel uit te maken van de maffia.
Een man kreeg ooit levenslang omdat hij 50,75 dollar had gestolen uit een bakkerij in 1983.
Vervroegde vrijlating komt voor, echter niet op de schaal zoals hier in Nederland.
Kudos voor de 17-jarige cineaste.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:30 schreef LXIV het volgende:
Als het niet gefilmd was dan zou Derek waarschijnlijk vrijuit gegaan zijn. Het systeem is ongelofelijk hypocriet.
Wat is er hypocriet als er gefilmd is dus echt bewijs, om dan een (volgens de maatstaven van de wet) een straf op te leggen?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:30 schreef LXIV het volgende:
Als het niet gefilmd was dan zou Derek waarschijnlijk vrijuit gegaan zijn. Het systeem is ongelofelijk hypocriet.
Vreemd dat ie niets zegt over dat er al meerdere keren klachten over hem waren bij andere incidenten.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:03 schreef superniger het volgende:
De rechter had eerder al gezegd dat er verzwarende omstandigheden waren, omdat Chauvin had kunnen weten dat zijn actie levensgevaarlijk was, er sprake was van machtsmisbruik en dat er meerdere kinderen toekeken.
inderdaad het lijkt me gestoord stressvoll om als hulpverlener, of nu agent, ambualance verpleegkundige, huisarts of iedereen die wel eens onaangekondigd of in een crisissituatie moet handelen in Amerika, door all die wapens en emoties die dan oplopen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:37 schreef thedeedster het volgende:
Da’s niet mis. Geen goede campagne om nieuwe agenten aan te trekken. Sowieso; om elke dag je leven te wagen in dat trigger happy land.
dat is nu niet relevant in een rechtspraak. Als hij er niet voor is veroordeeld of niet mee is genomen in de aanklacht, is het niet relevant en zelfs onetisch als een rechter dit wel zou doen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:40 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Vreemd dat ie niets zegt over dat er al meerdere keren klachten over hem waren bij andere incidenten.
Goed punt. Maar dat zullen ze in de mensen moeten investeren en waarschijnlijk moeten ze dan ook de salarissen verhogen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:45 schreef Korenfok het volgende:
[..]
inderdaad het lijkt me gestoord stressvoll om als hulpverlener, of nu agent, ambualance verpleegkundige, huisarts of iedereen die wel eens onaangekondigd of in een crisissituatie moet handelen in Amerika, door all die wapens en emoties die dan oplopen.
Misschien gaan ze nu ook een niveautje hoger recruiteren daar. Mensen die iets meer probleem oplossend vermogen hebben en een beetje proporsioneel kunnen handelen.
aa
$70.000 per jaar, plus toeslagen en overuren, en na 20 jaar dienst met pensioen lijkt me niet heel slecht. Wel even je bachelor halen, anders kom je bij de meeste korpsen niet binnen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:54 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Goed punt. Maar dat zullen ze in de mensen moeten investeren en waarschijnlijk moeten ze dan ook de salarissen verhogen.
En dat is nou net iets waar Amerikaanse overheden vies van zijn.
Zal wel meevallen, anders zaten er veel meer agenten in de bak daar.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:54 schreef Hamzoef het volgende:
Moet natuurlijk gestraft worden voor dood door schuld, maar dit klinkt als een wel heel erg zware straf.
Ik zou in dat land echt geen politieagent willen zijn, je kan het daar nooit goed doen, en riskeert je eigen leven.
Politie salarissen zijn fors in de VS en na 20 jaar pensioen (half salaris). NYC agent verdient gemiddeld na 5 jaar een ton per jaar.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:54 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Goed punt. Maar dat zullen ze in de mensen moeten investeren en waarschijnlijk moeten ze dan ook de salarissen verhogen.
En dat is nou net iets waar Amerikaanse overheden vies van zijn.
Misschien krijgen de niet racistische agenten nu de kans om agent te worden.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:37 schreef thedeedster het volgende:
Da’s niet mis. Geen goede campagne om nieuwe agenten aan te trekken. Sowieso; om elke dag je leven te wagen in dat trigger happy land.
Volkert werd dan ook hier gestraft en niet daar. Ofschoon deze man voor mijn gevoel wel zwaar gestraft wordt.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:26 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Deze politieman krijgt dus een zwaardere straf dan Volkert.
Je hoeft natuurlijk niet iemand te vermoorden die kansloos op de grond ligt he?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:17 schreef Nobu het volgende:
Best kut als je ofgeofferd wordt om het straattuig koest te houden.
Doet Derek hier nou een Jos B. tje?quote:Ook zei hij dat er in de toekomst nog informatie vrijkomt die de belangstelling van de familie zal hebben. "En ik hoop dat die dingen jullie een soort van rust zullen geven. Dank u."
En dat was hij toevallig ook?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
Amerika, het land van de onbegrensde mogelijkheden.
Straffen in Amerika kunnen genadeloos hoog zijn.
Een wiethandelaar kreeg ooit 90 jaar celstraf, omdat de rechter hem verweet deel uit te maken van de maffia.
Het was een beroving waarbij de dader gewapend was met een mes. En de dader kreeg geen levenslang, maar 36 jaar. In 2009 is hij vrijgelaten.quote:Een man kreeg ooit levenslang omdat hij 50,75 dollar had gestolen uit een bakkerij in 1983.
Het was duidelijk geen moord, maar dood door schuld. De politieman arresteerde een crimineel die zich tegen die arrestatie verzette.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:37 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je hoeft natuurlijk niet iemand te vermoorden die kansloos op de grond ligt he?
Het is een vrij zware straf, en ik denk dat daarbij rekening is gehouden met de eventuele gevolgen als het te licht zou zijn. Hij is gewoon geslachtoffert om de lieve vrede te bewaren zeg maar.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:49 schreef Tengano het volgende:
Ik heb geen idee of dit nou een zware straf is of niet. Voor Nederlandse begrippen wss wel. Maar hij zat gewoon gruwelijk fout en heeft met het leven van Floyd gespeeld of verspeeld moet ik eigenlijk zeggen. Ondanks dat zowel Floyd als de omstanders duidelijk aangaven dat hij te ver ging/veel! te ver. Ik kan dan ook niet kijken naar dat hele filmpje omdat mijn hart er van breekt hoe harteloos die asshole of die man zit.
En ja als je dan denkt dat je zo goed bezig bent, ondanks dat diverse anderen aanwijzingen geven dat dat niet zo is, dan moet je daar ook de consequenties maar van dragen.
Je kunt geen moord plegen als een arrestant zich verzet?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:55 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Het was duidelijk geen moord, maar dood door schuld. De politieman arresteerde een crimineel die zich tegen die arrestatie verzette.
In ieder geval niet met voorbedachte rade.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je kunt geen moord plegen als een arrestant zich verzet?
Het is wat anders dan dat je vooraf bedenkt dat je naar iemand toegaat om die persoon te vermoorden, dat is duidelijk natuurlijk. Maar als je de lucht uit iemand drukt, die geeft herhaaldelijk aan dat hij niet kan ademhalen en je gaat door en omstanders geven aan dat je hem aan het doden bent en je gaat door, en dan daarna is hij dood, hoe zou je dat classificeren?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
In ieder geval niet met voorbedachte rade.
Dood door schuld.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is wat anders dan dat je vooraf bedenkt dat je naar iemand toegaat om die persoon te vermoorden, dat is duidelijk natuurlijk. Maar als je de lucht uit iemand drukt, die geeft herhaaldelijk aan dat hij niet kan ademhalen en je gaat door en omstanders geven aan dat je hem aan het doden bent en je gaat door, en dan daarna is hij dood, hoe zou je dat classificeren?
Ja, dat kan wel, maar in dit geval waren er zeer duidelijke filmbeelden maakt waaruit overduidelijk blijkt dat het geen moord was. Die man deed gewoon zijn werk en maakte daarbij een inschattingsfout. In Nederland zou hij hooguit een berisping krijgen en misschien een andere functie. Meer niet.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je kunt geen moord plegen als een arrestant zich verzet?
Maar hij had meerdere momenten waarop hij zich kon bedenken en ging door.quote:
Hoho hij ging wel degelijk zijn boekje te buiten.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:04 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel, maar in dit geval waren er zeer duidelijke filmbeelden maakt waaruit overduidelijk blijkt dat het geen moord was. Die man deed gewoon zijn werk en maakte daarbij een inschattingsfout. In Nederland zou hij hooguit een berisping krijgen en misschien een andere functie. Meer niet.
Klopt, daarom is hij ook gewoon schuldig en ontloopt hij zijn straf niet.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar hij had meerdere momenten waarop hij zich kon bedenken en ging door.
Schuldig aan moord ja, niet "dood door schuld" zoals jij suggereerde.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Klopt, daarom is hij ook gewoon schuldig en ontloopt hij zijn straf niet.
Racisme speelde heel geen rol bij de rechtszaak.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Dit was geen racistische moord, maar wel een racistische veroordeling. De politieman had een fout gemaakt bij de uitoefening van zijn functie, maar omdat hij blank is moest hij extreem zwaar gestraft worden.
Ik denk niet dat hij hem opzettelijk wilde doden, hij ging gewoon ondoordacht te werk. En dat is een wettelijk verschil.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Schuldig aan moord ja, niet "dood door schuld" zoals jij suggereerde.
Ik vind de straffen in de VS sowieso wel vaak hoog. De Nederlandse zoon van kennissen van mijn ouders kreeg 30 jaar voor het per ongeluk doodrijden van iemand. En hij reed door, want hij had niet door dat hij iemand had geraakt. En hij had te veel drank op. Maar 30 jaar dus.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:54 schreef Hamzoef het volgende:
Moet natuurlijk gestraft worden voor dood door schuld, maar dit klinkt als een wel heel erg zware straf.
Ik zou in dat land echt geen politieagent willen zijn, je kan het daar nooit goed doen, en riskeert je eigen leven.
Zeker wel. Dit was een racistische strafzaak. Bartje moet hangen omdat Bartje blank is.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Racisme speelde heel geen rol bij de rechtszaak.
Ik denk ook niet dat hij vooraf hem wilde doden, maar als je zo bezig bent en alle expliciete waarschuwingen negeert wordt het simpelweg wel moord imo. Hij is daar ook voor veroordeeld. Het maakt het voor mij wel dat het erg streng bestraft is, maar dat komt ook dat hij 10 jaar erbij kreeg vanwege zijn voorbeeldfunctie.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij hem opzettelijk wilde doden, hij ging gewoon ondoordacht te werk. En dat is een wettelijk verschil.
Een vergelijkbaar geval was in Nederland het afgelopen jaar. Duitse man rijdt meisje dood en rijdt door. Taakstrafje is dat hier.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind de straffen in de VS sowieso wel vaak hoog. De Nederlandse zoon van kennissen van mijn ouders kreeg 30 jaar voor het per ongeluk doodrijden van iemand. En hij reed door, want hij had niet door dat hij iemand had geraakt. En hij had te veel drank op. Maar 30 jaar dus.
DUI is altijd een zwaar delict daar, zeker als er dodelijke slachtoffers vallen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind de straffen in de VS sowieso wel vaak hoog. De Nederlandse zoon van kennissen van mijn ouders kreeg 30 jaar voor het per ongeluk doodrijden van iemand. En hij reed door, want hij had niet door dat hij iemand had geraakt. En hij had te veel drank op. Maar 30 jaar dus.
Heb je hier een bron voor?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:10 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Zeker wel. Dit was een racistische strafzaak. Bartje moet hangen omdat Bartje blank is.
Hier taakstraf, daar 30 jaar gevangenisquote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:12 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Een vergelijkbaar geval was in Nederland het afgelopen jaar. Duitse man rijdt meisje dood en rijdt door. Taakstrafje is dat hier.
Die user lult sowieso wat uit zijn nek, zou het niet te serieus nemen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier taakstraf, daar 30 jaar gevangenis
Het is zwaar werk wat deze agenten moeten doen. En iedere keer als ze weer een crimineel te pakken hebben, begint de hele buurt te schreeuwen en zich ermee te bemoeien. Hadden ze dat niet gedaan, dan had de agent zijn werk kunnen doen en had Floyd nog geleefd.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:11 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat hij vooraf hem wilde doden, maar als je zo bezig bent en alle expliciete waarschuwingen negeert wordt het simpelweg wel moord imo. Hij is daar ook voor veroordeeld. Het maakt het voor mij wel dat het erg streng bestraft is, maar dat komt ook dat hij 10 jaar erbij kreeg vanwege zijn voorbeeldfunctie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |