Vind je dit niet een beetje heel erg overdreven? Bovendien, waar is het bewijs dat ze überhaupt gewerkt hebben? Ik denk echt dat er niets veranderd hoor na zaterdag, als iedereen ineens geen mondkapje meer draagt.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik blijf ze dragen uit respect voor het vaak ongevaccineerde winkelpersoneel, plus dat ik pas op 14 augustus volledig gevaccineerd ben. Ik hoop dat vele anderen ook de mondmaskers blijven dragen, ook nadat ze niet meer verplicht zijn te dragen.
Ah, dat is wel beter. Maar die tweede prik moet toch nog even werkzaam worden na een aantal dagen? Of nemen we dat gewoon voor lief.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:27 schreef Molo het volgende:
Voor binnenlands gebruik kan nu al, na de tweede prik.
van de delta en plus variant is de R tussen de 6 en 8!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:00 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het reproductiegetal is nu gelukkig nog altijd onder de 0.8. Laten we dat vooral zo houden.
Zal wel een 'enge' gedachte zijn voor bepaalde mensen. Bij ons op kantoor draagt de helft ook de hele werkdag FFP2 mondkapjes, ondanks dat een aantal al volledig gevaccineerd zijn en zeer zeker niemand in geen enkele risico groep zit of mogelijk familie kan besmettenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je weet dat je ze vanaf morgen bijna niet meer op hoeft he..
Met als meest voorkomende symptomen hoofdpijn, keelpijn en een loopneusquote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
van de delta en plus variant is de R tussen de 6 en 8!
Hier in Italië is dat op het moment nog vrij normaal. Zelfs met temperaturen van 25 gradenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:34 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zag vandaag nog een stel, man en vrouw van ongeveer 55, beide mondkapjes dragen en samen lopen terwijl er maar een paar mensen in de buurt liepen en die liepen minimaal tien meter van hen af.
Denk het jaquote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ah, dat is wel beter. Maar die tweede prik moet toch nog even werkzaam worden na een aantal dagen? Of nemen we dat gewoon voor lief.
Ben de afgelopen twee weken in vijf verschillende horecagelegenheden geweest. Niet meegemaakt hoor. Zelfs geen vragenlijst of telefoonnummer of wat dan ook.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
Oh, dat van de horeca gebeurt al, maar okay.
quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:48 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Verschilt per deelstaat. Voor mij maakt het niets uit want ik heb nog 50 FFP2-mondmaskers thuis liggen en ik heb recent nog 100 FFP2-mondmaskers besteld.
Massahysteriequote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:43 schreef Elan het volgende:
Delen van Portugal weer in lockdown vanwege die Delta variant. Zijn daar dan veel minder mensen gevaccineerd of hoe is dat mogelijk?
Het is echt tijd voor demonstraties. Massaal.. Manmanman man.quote:
Solidair met Portugal, as. zondag op het Malieveld.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is echt tijd voor demonstraties. Massaal.. Manmanman man.
En vanaf maandag hoeft het daar ook niet meer toch? Buiten dan.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hier in Italië is dat op het moment nog vrij normaal. Zelfs met temperaturen van 25 gradenMaar gelukkig merk je dat er best een verdeeldheid onder de bevolking is en stopt geen enkele politie agent je als je maar eentje om je arm of onder je kin hebt. Zelfs agenten dragen het mondkapje onder de kin
In het Engels op een Portugese site:quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja het berichtje staat ook in zo'n premium artikel echt walgelijk .
keelpijn heb ik het afgelopen jaar veel gehad.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Met als meest voorkomende symptomen hoofdpijn, keelpijn en een loopneus
Alleen in de white zones , dus vrijwel overal inderdaad.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En vanaf maandag hoeft het daar ook niet meer toch? Buiten dan.
Ik ook een paar daagjes verkouden geweest, maar gok niet dat het covid is geweest want werd ongeveer 10 dagen erna getest en had toen geen positieve uitslag.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
keelpijn heb ik het afgelopen jaar veel gehad.
Welnee. De gemiddelde scriptkiddie die een DDoS doet op een dienst met een beetje adequate bescherming doet echt geen pijn, dat horen ze niet eens te merken. De hosting van die tvt spullenboel is privaat toch?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alles wat aan het Internet hangt is met een DDoS offline te krijgen. En een DDoS botnet kan je voor weinig huren op het Internet.
Ferd is echt staatsmongool nummer 1quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:55 schreef BlackLining het volgende:
En geheel zoals verwacht:
Gasten: nee hoor wij gaan niet weg want van Grapperhaus mocht het
Gemeente (per whatsapp notabene): jullie moeten gewoon dicht
Handhaving: wij weten het ook niet
Kutferd.
Neem aan dat niemand dat nog van plan isquote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zie in het toestaan van mondkapjes een conflict met het verbod op gezichtsbedekkende kleding.
Alleen toegankelijk met je QR codequote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Solidair met Portugal, as. zondag op het Malieveld.
Dat si wel dikke crap zegquote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:55 schreef BlackLining het volgende:
En geheel zoals verwacht:
Gasten: nee hoor wij gaan niet weg want van Grapperhaus mocht het
Gemeente (per whatsapp notabene): jullie moeten gewoon dicht
Handhaving: wij weten het ook niet
Kutferd.
Er is mij niets bekend van een persconferentie vanavond. En de mondkapverplichting vervalt morgen inderdaad, of dat voor het dinomuseum ook zo is weet ik nietquote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Even stomme vraag wellicht .. maar ik kom ner van een feestje van mijn schoonouders af, die waren 50 jaar getrouwd.
Maar zou er vanavond geen persconferentie zijn?![]()
Per morgen vervalt bij mijn weten op veel plekken de mondkapverplichting. Hoe zit dat voor musea? Weet iemand dat?
Wij willen dit weekend graag naar het dinomuseum mits de mondkapverplichting is vervallen.
Gewoon gaanquote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Even stomme vraag wellicht .. maar ik kom ner van een feestje van mijn schoonouders af, die waren 50 jaar getrouwd.
Maar zou er vanavond geen persconferentie zijn?![]()
Per morgen vervalt bij mijn weten op veel plekken de mondkapverplichting. Hoe zit dat voor musea? Weet iemand dat?
Wij willen dit weekend graag naar het dinomuseum mits de mondkapverplichting is vervallen.
Ja, zoals ik de regels vanaf morgen lees kan ze gewoon gaan, geen mondkapjes voor museums. Alleen nog in het OV en de luchthavens.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Gewoon gaan
Mondmaskerplicht is er dan niet meer iig
Uh...na 0:00 is het toch de 26e? Lijkt mij vrij logisch dus.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:41 schreef Zipportal het volgende:
Ook na 00:00 gaan in COR de versoepelingen in. @:lenny_leonard![]()
Siquote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, zoals ik de regels vanaf morgen lees kan ze gewoon gaan, geen mondkapjes voor museums. Alleen nog in het OV en de luchthavens.
Best wel fijn eigenlijk. Moet morgen naar een winkelcentrum, kunnen we het even testen
Zal best wel even vreemd aanvoelen, je bent toch gewend geraakt om dat ding op te zetten als je ergens naar binnen gaat.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Si![]()
Nou werd het hier sinds de persconferentie al vrijwel niet meer gedragen, maar weg met de plicht is nog fijner idee.
Eenieder die m zelf op wil, prrrrrima, ik vind het mooi geweest
Ik ben juist eerder heel blij dat dat ding weg kan. Wennen? Ben er nooit aan gewend geraakt. Gelukkig.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zal best wel even vreemd aanvoelen, je bent toch gewend geraakt om dat ding op te zetten als je ergens naar binnen gaat.
Vond het afgelopen week iig erg fijn en wende enorm snel.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zal best wel even vreemd aanvoelen, je bent toch gewend geraakt om dat ding op te zetten als je ergens naar binnen gaat.
klinkt beetje rapey maar okeequote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Collega's ook al gewaarschuwd dat ik fysiek contact niet ga schuwen![]()
Sorry, uitverkochtquote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:02 schreef Nielsch het volgende:
Tering wat zal het lekker voelen om morgen voor het eerst sinds ruim 8 maanden weer een kroeg binnen te lopen en een pint bier te bestellen.
Fysiek contact?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Vond het afgelopen week iig erg fijn en wende enorm snel.
Horeca zonder gedoe en maatregelen zelfde, zalig![]()
Normaal
Ga jij maar eerst dan, deze week.quote:
Lockdown zou ik het niet eens willen noemen, er zijn wat restricties in bepaalde gebieden, maar zelfs in Lissabon zijn bv restaurants gewoon nog open; in het weekend alleen iets minder lang.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:43 schreef Elan het volgende:
Delen van Portugal weer in lockdown vanwege die Delta variant. Zijn daar dan veel minder mensen gevaccineerd of hoe is dat mogelijk?
Met je rapey gedrag in de horeca.quote:
Nee ik doe dat alleen bij mensen die ik al kendequote:
Enzo..quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee ik doe dat alleen bij mensen die ik al kende![]()
Op kantoor enzo
Oh, pfewwww...ik had al visioenen van chocolade letters in de Telegraaf "Vrouw slaat door na mondkapjesvrijheid en verkracht wildvreemde mannen!!!!11111!!"quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee ik doe dat alleen bij mensen die ik al kende![]()
Op kantoor enzo
Het kánquote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, pfewwww...ik had al visioenen van chocolade letters in de Telegraaf "Vrouw slaat door na mondkapjesvrijheid en verkracht wildvreemde mannen!!!!11111!!"
Horeca zonder gedoe? Meeste doen niet mee aan tvt toch? Of bedoel je gezellig feestcafe oid?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 22:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Vond het afgelopen week iig erg fijn en wende enorm snel.
Horeca zonder gedoe en maatregelen zelfde, zalig![]()
Normaal
Niet steeds mondmasker op, af, op, af als je binnen bent/komtquote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Horeca zonder gedoe? Meeste doen niet mee aan tvt toch? Of bedoel je gezellig feestcafe oid?
Ik sowieso niet maar mijn vrouw ook niet, werkgever heeft net een update gestuurd dat ze de kantoorlocatie opschalen tot max 30% van het personeel maar dat flexwerken vanaf huis "here to stay" is en dat er geen belemmering is om daar mee door te gaan.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
Gaan er hier weer veel mensen naar kantoor/de werkplek tov nu thuiswerken binnenkort trouwens?
En is dat helemaal naar wens?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik sowieso niet maar mijn vrouw ook niet, werkgever heeft net een update gestuurd dat ze de kantoorlocatie opschalen tot max 30% van het personeel maar dat flexwerken vanaf huis "here to stay" is en dat er geen belemmering is om daar mee door te gaan.
En met 30% max op kantoor moet 70% vanaf huis werken, natuurlijk
Het gaat hier 1 dag in de week worden (naar kantoor).quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
Gaan er hier weer veel mensen naar kantoor/de werkplek tov nu thuiswerken binnenkort trouwens?
Ja al paar keer gemerkt. Gek wel na zo'n tijd geen tot amper filesquote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat hier 1 dag in de week worden (naar kantoor).
Maar de files zijn er al wel weer.
Mijn werksituatie is dat ik niet werk omdat ik met vroeg pensioen benquote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:02 schreef Molo het volgende:
[..]
En is dat helemaal naar wens?
Jij niet, uit eigen wil? Weet je vorige werksituatie niet
Was toch wel lekker, die rust op de weg.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja al paar keer gemerkt. Gek wel na zo'n tijd geen tot amper files
Tja, je weet wat je moet doen om die rust terug te krijgen. Gewoon even een lockdown regelenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Was toch wel lekker, die rust op de weg.
U is een ouwe bok?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn werksituatie is dat ik niet werk omdat ik met vroeg pensioen ben
Mijn vrouw is allang blij, over de A4 in de spits van regio Delft naar Schiphol word niemand blij van en haar werk is toch internationaal, geen directe collega's of ondergeschikten in Nederland.
Absoluut!quote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Was toch wel lekker, die rust op de weg.
Ik is ouwe bok. 56 going on 16quote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:12 schreef Molo het volgende:
[..]
U is een ouwe bok?![]()
En chill, ja dat klinkt prima dan
In de file om achter een laptop plaats te nemen klinkt wat waanzinnig inmiddels ja
[..]
Absoluut!
Nu maar eens de rust van bedje opzoeken dan.maar
Ik heb alleen maar op kantoor gewerktquote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
Voor Covid kwam ik al niet op kantoor dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te verschijnen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
Ik ga weer terug naar de ca. 1x per maand. Afgelopen 1.5 jaar 1x geweestquote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:55 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Voor Covid kwam ik al niet op kantoor dus geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om te verschijnen.
Ze zien me aankomen...
Ik heb oprecht al die tijd gedacht dat je een 20er of 30er wasquote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn vrouw is allang blij, over de A4 in de spits van regio Delft naar Schiphol word niemand blij van en haar werk is toch internationaal, geen directe collega's of ondergeschikten in Nederland.
Ik ga vanaf juli weer eens kijken. Voor het eerst sinds maart vorig jaarquote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
Zijn ze nou gehacked of geddossed?quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, als een malloot een DDoS op de systemen van TvT loslaat dan geeft dat problemen.
Ik accepteer dat als een complimentquote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:19 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb oprecht al die tijd gedacht dat je een 20er of 30er was![]()
De media haalt die twee nog al eens doorelkaar maar ik begreep eerder vanavond dat het een DDoS was, nu staat er op nu iets over een hack maar er wordt verder niets toegelicht. Dus ja, geen idee.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zijn ze nou gehacked of geddossed?
In de openbare ruimte is überhaupt geen verbod, dat geldt alleen in overheidsgebouwen (ruim uitgelegd, dus ook scholen ziekenhuizen en dergelijke) en in het OV. Maar in die situaties geldt een uitzondering als dat “noodzakelijk” is ter bescherming van de gezondheid. Het lijkt mij lastig betogen dat dat zo is als de plicht net is afgeschaft. Maar je kunt ook zo een welwillende rechter treffen.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er staat een uitzondering in die wet. En volgens mij is daar geen specifieke toestemming voor nodig van de overheid. Als jij meent dat jouw gezondheid beschermt wordt door een mondkapje dan mag je het, dacht ik, dragen in de openbare ruimte.
Maar mischien dat @:trein2000 daar meer over kan zeggen
Het is nogal een verschil zeg maar.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De media haalt die twee nog al eens doorelkaar maar ik begreep eerder vanavond dat het een DDoS was, nu staat er op nu iets over een hack maar er wordt verder niets toegelicht. Dus ja, geen idee.
Yep. En wat men hacken noemt is meestal ook iets anders. Maar goed, het zijn dan ook meestal geen IT kenners die dat soort stukjes bakken.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is nogal een verschil zeg maar.
Zit momenteel in (on-line) opleiding, maar ga komende weken wel weer af en toe naar kantoor voor contactmomenten.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
Of degene die eens hebben zitten rekenen wat het bespaard heeft.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
Ik denk persoonlijk dat het voor sommigen een enorme opluchting is om NIET meer thuis te hoeven werken en dat anderen het heerlijk vinden en nooit meer anders zullen willen. En er zal een groep zijn die mischien wat meer af en toe thuis willen kunnen werken.
Of alle werkgevers de flexibiliteit van het laatste jaar met thuiswerken zullen willen of kunnen handhaven zal afwachten zijn, ik denk dat de bedrijven die gewoon goed doorgedraaid hebben er wel aan vast zullen houden.
Er werd eerder op de radio gesproken over pogingen binnen te dringen door het systeem te overbelasten. Als we aannemen dat dat klopt probeer je dus (bijvoorbeeld) 100.000 keer tegelijk in te loggen om te kijken of het systeem dan anders gaat reageren zodat je mogelijkerwijs binnen kunt komen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep. En wat men hacken noemt is meestal ook iets anders. Maar goed, het zijn dan ook meestal geen IT kenners die dat soort stukjes bakken.
Ik heb het artikel op NU.nl gelezen en ben niets wijzer geworden behalve dat het nu niet over een DDoS spreekt maar de uitspraken van de man van TvT zijn zo vaag (begrijpelijk, overigens) dat ik geen idee heb wat er nu wel gebeurt is.
Nog een zonnebril er bij, en je bent volledig onherkenbaar.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel zit je dan nog met mensen die er ook nog een petje of hoofddoek oid bij dragen.
Dan kun je zo een bank overvallen inderdaadquote:Op zaterdag 26 juni 2021 07:53 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Nog een zonnebril er bij, en je bent volledig onherkenbaar.
ik werkte al niet op kantoor. Ik freelance op afstand. Maar ik ga wel weer naar klanten toe binnenkort. Mijn man gaat binnenkort weer eens een dagje. Maar ook die werkte al niet voltijds op kantoor vóór Corona. Die werkte 3 dagen in de week thuis. Daarmee hadden we geluk, want we hadden al fatsoenlijke werkplekken thuis toen het allemaal begon.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
De vaccinatie gaat daar ook heeeeeel langzaam. In veel ZeroCovid landen is de vaccinatiebereidheid erg laag in Hong Kong gooide ze al Pfizervaccins weg die over datum waren.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 07:56 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vaccinatie-covid-19
Ondertussen in gidsland Australië.
Ik moet zo naar de fysio maar denk dat ik er nog even eentje opzet.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 01:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben aan het werk in het ziekenhuis. Vrijwel iedereen braaf tot 00.00 dat mondkapje op en nu dus amper nog iemandDe regel is dat we het faciliteren in ruimtes waar je geen afstand kan houden of als je dichtbij patiënten moet komen, maar het wordt niet gehandhaafd. Fijn.
Ik dacht altijd dat jij zo'n hippe dude van eind 30 was ofzoquote:Op zaterdag 26 juni 2021 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik had al geen restricties, dus dat zal voor mezelf niet veel anders worden. Al werkte ik wel meer thuis, omdat kantoor weliswaar open was, maar er vervolgens niemand aanwezig was.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
Winterseizoen begint daar, wordt een ramp.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 07:56 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-vaccinatie-covid-19
Ondertussen in gidsland Australië.
Voorheen ging ik drie dagen van 9-18 met trein en metro naar kantoor.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)reiding-deltavariantquote:Op zaterdag 26 juni 2021 08:37 schreef groenen het volgende:
[..]
Winterseizoen begint daar, wordt een ramp.
NOS:
Van Dissel: "Het is goed om te bedenken dat in het Verenigd Koninkrijk in februari 40.000 covid-patiënten in het ziekenhuis lagen en meer dan 4.000 op de IC aan de beademing. Nu zijn dat er 1.500 en 246."
Jaapgod
quote:"We hebben berekend dat als alles volgens plan verloopt in september 68 procent van de totale bevolking sero-immuniteit zal hebben (in bloed meetbare antistoffen tegen het virus, redactie). Als we de 12-17-jarigen vaccineren loopt dat op naar 71 procent.
Wanneer de gezondheidsraad zijn besluit heeft genomen gaan we zien wat er gedaan wordt, ik hoop dat ze in elk geval niet actief gaan vragen om deelname. Adverteren, mensen oproepen e.d. vind ik wat grijs in deze groep.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 08:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)reiding-deltavariant
Ik vind het sowieso weer een goed, genuanceerd artikel.
Wat me opviel, is dat het verschil in de vaccinatiegraad eigenlijk maar heel klein is als 12-17 jarigen worden gevaccineerd:
[..]
Wat mij betreft, zoals ik al eerder zei, krijgen jongeren de mogelijkheid via de huisarts ofzo gevaccineerd te worden. Zonder oproepen of wat dan ook, maar als ze zelf van mening zijn dat dat een goed idee is.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 08:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wanneer de gezondheidsraad zijn besluit heeft genomen gaan we zien wat er gedaan wordt, ik hoop dat ze in elk geval niet actief gaan vragen om deelname. Adverteren, mensen oproepen e.d. vind ik wat grijs in deze groep.
In de technische briefing werd in één van de slides getoond dat we zonder 12-17 te vaccineren echt weer maatregelen nodig zouden hebben, wat de verdere vaccinatiegraad ook is. Daar is dat denk ik vandaan gekomen.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat mij betreft, zoals ik al eerder zei, krijgen jongeren de mogelijkheid via de huisarts ofzo gevaccineerd te worden. Zonder oproepen of wat dan ook, maar als ze zelf van mening zijn dat dat een goed idee is.
Maar ik vind het verschil te klein om er een gerichte campagne aan te wijden en in het kader van de leeftijd vind ik dat ook wel weer prettig. Degenen die het wel willen, dragen een klein steentje bij aan een hogere vaccinatiegraad, maar degenen die niet willen, hoeven zich niet vreselijk bezwaard te voelen, wat mij betreft.
Ik kreeg uit de berichtgeving hier en daar een beetje de indruk dat het heel veel zou schelen, maar een kleine 3% vind ik niet opzienbarend.
Ik ging 1 dag in de week de laatste weken, vanaf volgende week 3 dagen. Ben ik zeer blij mee!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
Campagnes ter stimulatie voor minderjarigen is daarnaast ethisch ook nogal nest level vanwege beďnvloedbaarheidquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat mij betreft, zoals ik al eerder zei, krijgen jongeren de mogelijkheid via de huisarts ofzo gevaccineerd te worden. Zonder oproepen of wat dan ook, maar als ze zelf van mening zijn dat dat een goed idee is.
Maar ik vind het verschil te klein om er een gerichte campagne aan te wijden en in het kader van de leeftijd vind ik dat ook wel weer prettig. Degenen die het wel willen, dragen een klein steentje bij aan een hogere vaccinatiegraad, maar degenen die niet willen, hoeven zich niet vreselijk bezwaard te voelen, wat mij betreft.
Ik kreeg uit de berichtgeving hier en daar een beetje de indruk dat het heel veel zou schelen, maar een kleine 3% vind ik niet opzienbarend.
Top hčquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Crosspost:
Net deel twee moderna in de arm, net nog in Juno. Een jaar geleden dacht ik niet dat ik een jaar later gevaccineerd zou zijn, dat was toen nog ver weg. Eigenlijk geweldig dat het allemaal kan, en ook lukt.
Nu is het wachten wanneer het virus om het vaccin heen kan, maar hopelijk brengt dit corona een klap toe!
Dat zou kunnen. Ik had afgelopen week helaas geen tijd voor de technische briefing.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
In de technische briefing werd in één van de slides getoond dat we zonder 12-17 te vaccineren echt weer maatregelen nodig zouden hebben, wat de verdere vaccinatiegraad ook is. Daar is dat denk ik vandaan gekomen.
Ik vind het wel mooi om dit uitgedrukt te zien in die percentages. Het maakt goed duidelijk dat een hogere vaccinatiegraad inderdaad wel erg goed is om de verspreiding te remmen, maar ook dat een deels gevaccineerde bevolking ook echt al verschil maakt.quote:"Vaccinaties remmen de verspreiding van het virus, maar niet tot nul. In de laatste briefing voor de Tweede Kamer heb ik voorlopige resultaten getoond van Nederlands onderzoek. Een niet-gevaccineerd persoon draagt het virus over aan meer dan 30 procent van zijn of haar niet-gevaccineerde gezinscontacten. Een gevaccineerde aan minder dan 20 procent. Als de contacten ook gevaccineerd zijn ligt dat cijfer op tien procent of minder."
Verbouwd zelfs ookquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ging 1 dag in de week de laatste weken, vanaf volgende week 3 dagen. Ben ik zeer blij mee!
Kantoor gaat open op 50% van de capaciteit en is al verbouwd voor 1.5m.
Jazeker, aantal werkplekken is met 33 procent ingekrompen. Bedoeling is dat je alleen naar kantoor komt voor meetings, klantcontact of als je echt niet thuis kan/wil werken.quote:
Ik ga vanaf deze week elke maandag naar kantoor. Denk dat dit na de zomer wel ma en di zal zijn. Wo werk ik nooit, en dan worden do en vr thuiswerkdagen. Dit geheel in lijn met wat mijn werkgever ook wil. Het wordt ‘hybride werken’ genoemd. We gaan nooit meer terug naar 4-5 dagen kantoor.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
Ah zo, netjesquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Jazeker, aantal werkplekken is met 33 procent ingekrompen. Bedoeling is dat je alleen naar kantoor komt voor meetings, klantcontact of als je echt niet thuis kan/wil werken.
Komt ook goed uit want pand werd te klein en er waren al verhuisplannen, dat is nu niet meer aan de orde.
Ongeveer idem bij mij. Heel prettig.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:31 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik ga vanaf deze week elke maandag naar kantoor. Denk dat dit na de zomer wel ma en di zal zijn. Wo werk ik nooit, en dan worden do en vr thuiswerkdagen. Dit geheel in lijn met wat mijn werkgever ook wil. Het wordt ‘hybride werken’ genoemd. We gaan nooit meer terug naar 4-5 dagen kantoor.
die mondkapjesplicht had moeten blijven i.p.v. slappe regering die naar dat visvolk luistertquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:36 schreef Caland het volgende:
Straks naar de supermarkt zonder mondkap op
GENOT
Dan blijf je toch lekker binnen met de gordijnen dicht.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:02 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
die mondkapjesplicht had moeten blijven i.p.v. slappe regering die naar dat visvolk luistert
Naar de supermarkt zonder kap is voor de zorg een klap.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:36 schreef Caland het volgende:
GENOT
@Lenny_Leonard graag je meningquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Naar de supermarkt zonder kap is voor de zorg een klap.
Dit staat in dat artikel van de NOS:quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik had afgelopen week helaas geen tijd voor de technische briefing.
Het heeft dan, als ik het artikel op NOS bekijk, vooral te maken met dat je clusters kunt houden en dat zij kunnen bijdragen aan de verspreiding, ongeacht de leeftijd van de besmette mensen.
[..]
Ik vind het wel mooi om dit uitgedrukt te zien in die percentages. Het maakt goed duidelijk dat een hogere vaccinatiegraad inderdaad wel erg goed is om de verspreiding te remmen, maar ook dat een deels gevaccineerde bevolking ook echt al verschil maakt.
Maar verderop:quote:Jaap van Dissel: "Personen met de deltavariant besmetten binnen een gezin 15 procent van de andere gezinsleden. Dat zogeheten secundaire aanvalspercentage was bij de Britse variant 9 procent. Uit Engels onderzoek weten we dus dat in gezinnen lang niet iedereen besmet wordt als daar iemand het virus heeft, ook niet als het om de deltavariant gaat. Voor nauwe contacten met niet-gezinsleden zijn die getallen 7 en 5 procent. Dat is echt niet te vergelijken met de mazelen of de waterpokken waarbij te verwachten is dat 100 procent van de bevattelijke mensen in zo'n situatie besmet raakt. Maar de deltavariant is zeker besmettelijker en daarom is iedereen daar beducht voor."
Ligt het nou aan mij of is dit conflicterend? Als de Deltavariant zonder vaccinaties ervoor zorgt dat 15% van de gezinscontacten besmet raakt en er later staat dat een niet-gevaccineerd persoon het virus aan meer dan 30% van zijn niet gevaccineerde contacten overdraagt klopt er iets in die cijfers niet?quote:Van Dissel: "Vaccinaties remmen de verspreiding van het virus, maar niet tot nul. In de laatste briefing voor de Tweede Kamer heb ik voorlopige resultaten getoond van Nederlands onderzoek. Een niet-gevaccineerd persoon draagt het virus over aan meer dan 30 procent van zijn of haar niet-gevaccineerde gezinscontacten. Een gevaccineerde aan minder dan 20 procent. Als de contacten ook gevaccineerd zijn ligt dat cijfer op tien procent of minder."
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:09 schreef Caland het volgende:
En ik hoef ook niet meer te reserveren voor de sportschool straks
Wat een weelde
Ik blijf er gewoon eentje dragen denk ik. In de supermarkt, maar ook winkels als ik ergens naar binnen moet. Ergens ben ik er gewend aan geraakt en ook al weet ik dat het niet echt een groot verschil maakt..het voelt toch net iets veiliger of zo. Al is het wel fijn in de situaties dat ik er per ongeluk eentje vergeten ben of zo.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:03 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ben benieuwd hoeveel wappies nog een mondkapje om hebben in de super.
Dat klopt idd nietquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit staat in dat artikel van de NOS:
[..]
Maar verderop:
[..]
Ligt het nou aan mij of is dit conflicterend? Als de Deltavariant zonder vaccinaties ervoor zorgt dat 15% van de gezinscontacten besmet raakt en er later staat dat een niet-gevaccineerd persoon het virus aan meer dan 30% van zijn niet gevaccineerde contacten overdraagt klopt er iets in die cijfers niet?
Dat zijn niet allemaal wappies. Kap eens met die kuttermquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:03 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ben benieuwd hoeveel wappies nog een mondkapje om hebben in de super.
Raken die mensen alleen besmet of liggen ze allemaal in het ziekenhuis? Lijkt me nogal een verschil.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:24 schreef cherrycoke het volgende:
Delta variant rukt op in sydney ondanks 20% gevaccineerd, doet de vaccinatie niks tegen delta variant?
quote:IC
24u toename aantal opnamen: 2
Weektoename aantal opnamen: 27
Week tot week stijging: -25,0%
Bezetting op ICs: 158 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zaterdag 26 juni om 10:15
Ziekenhuis
24u toename aantal opnamen: 16 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 129 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -42,4%
Bezetting op verpleegafdelingen: 358 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zaterdag 26 juni om 10:15
20% gevaccineerd is 80% niet gevaccineerd wellicht en dat laatste het probleem?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:24 schreef cherrycoke het volgende:
Delta variant rukt op in sydney ondanks 20% gevaccineerd, doet de vaccinatie niks tegen delta variant?
Heb je de account van Erno gekaapt?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik blijf er gewoon eentje dragen denk ik. In de supermarkt, maar ook winkels als ik ergens naar binnen moet. Ergens ben ik er gewend aan geraakt en ook al weet ik dat het niet echt een groot verschil maakt..het voelt toch net iets veiliger of zo. Al is het wel fijn in de situaties dat ik er per ongeluk eentje vergeten ben of zo.
Het lijkt niet helemaal logisch, inderdaad. Zit het verschil hem wellicht in dat 'secundaire aanvalspercentage'? Ik heb dat geprobeerd op te zoeken, maar kom er zo snel niet uit wat dat betekent.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit staat in dat artikel van de NOS:
[..]
Maar verderop:
[..]
Ligt het nou aan mij of is dit conflicterend? Als de Deltavariant zonder vaccinaties ervoor zorgt dat 15% van de gezinscontacten besmet raakt en er later staat dat een niet-gevaccineerd persoon het virus aan meer dan 30% van zijn niet gevaccineerde contacten overdraagt klopt er iets in die cijfers niet?
Ik hoop niet Basic-Fit, want hun reserveringsapp ‘Gymtime’ werkt in mijn ogen perfect en sinds 5 juni zijn er vrijwel altijd slots beschikbaar.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:09 schreef Caland het volgende:
Wat een weelde
En hoeveel besmettingen en ziekenhuisopnames zitten er onder die 20%? Want 20% is nog heel laag zeker omdat daar de bevolking ook amper natuurlijke immuniteit heeft gekregen door het virus.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:24 schreef cherrycoke het volgende:
Dat lijkt dit te zijn (secondary attack rate): https://www.thelancet.com(...)(20)30471-0/fulltextquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het lijkt niet helemaal logisch, inderdaad. Zit het verschil hem wellicht in dat 'secundaire aanvalspercentage'? Ik heb dat geprobeerd op te zoeken, maar kom er zo snel niet uit wat dat betekent.
quote:Between Jan 7, 2020, and Feb 18, 2020, we traced 195 unrelated close contact groups (215 primary cases, 134 secondary or tertiary cases, and 1964 uninfected close contacts). By identifying households from these groups, assuming a mean incubation period of 5 days, a maximum infectious period of 13 days, and no case isolation, the estimated secondary attack rate among household contacts was 12ˇ4% (95% CI 9ˇ8–15ˇ4) when household contacts were defined on the basis of close relatives and 17ˇ1% (13ˇ3–21ˇ8) when household contacts were defined on the basis of residential address. Compared with the oldest age group (≥60 years), the risk of household infection was lower in the youngest age group (<20 years; odds ratio [OR] 0ˇ23 [95% CI 0ˇ11–0ˇ46]) and among adults aged 20–59 years (OR 0ˇ64 [95% CI 0ˇ43–0ˇ97]). Our results suggest greater infectivity during the incubation period than during the symptomatic period, although differences were not statistically significant (OR 0ˇ61 [95% CI 0ˇ27–1ˇ38]). The estimated local reproductive number (R) based on observed contact frequencies of primary cases was 0ˇ5 (95% CI 0ˇ41–0ˇ62) in Guangzhou. The projected local R, had there been no isolation of cases or quarantine of their contacts, was 0ˇ6 (95% CI 0ˇ49–0ˇ74) when household was defined on the basis of close relatives.
Net geweest. Ik voelde me bijna naakt.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:36 schreef Caland het volgende:
GENOT
Nee, ben geen pauper.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:29 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik hoop niet Basic-Fit, want hun reserveringsapp ‘Gymtime’ werkt in mijn ogen perfect en sinds 5 juni zijn er vrijwel altijd slots beschikbaar.
dat reserveren mag van mij wel blijven, los van alle coronaquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:29 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik hoop niet Basic-Fit, want hun reserveringsapp ‘Gymtime’ werkt in mijn ogen perfect en sinds 5 juni zijn er vrijwel altijd slots beschikbaar.
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
En hoeveel besmettingen en ziekenhuisopnames zitten er onder die 20%? Want 20% is nog heel laag zeker omdat daar de bevolking ook amper natuurlijke immuniteit heeft gekregen door het virus.
29 cases dus totaal, waarvan er 12 al in isolatie waren.quote:The state recorded 29 cases up to 8pm on Friday, including 17 that had been announced Friday morning. Only 12 of those had been in isolation while infectious.
quote:“The Delta variant is proving to be a very formidable foe,” he said. “No matter what defensive steps we are taking at the moment, the virus seems to understand how to counter-attack in different locations. That’s causing us a high level of concern.
En toen de regering de mondkapjes invoerde omdat ze naar het visvolk luisterden vond je het zeker wel goed?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:02 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
die mondkapjesplicht had moeten blijven i.p.v. slappe regering die naar dat visvolk luistert
Ja toen wel.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:43 schreef ZarB het volgende:
[..]
En toen de regering de mondkapjes invoerde omdat ze naar het visvolk luisterden vond je het zeker wel goed?
quote:
Net broodjes gehaald, heerlijk inderdaad. Maar 3 mondkapjes gezien.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Net geweest. Ik voelde me bijna naakt.![]()
Wat een zaligheid.
Zou wel liggen aan het feit dat het hartje zomer is en je bijna alles kan doen, maar Basic-Fit is sinds 5 juni behoorlijk rustig. Dat vind ik heerlijk.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:42 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
dat reserveren mag van mij wel blijven, los van alle coronawel gewoon volledig open maar een max aan mensen kan geen kwaad.
Lijkt volgens het CBS een klein verschil te zijn: https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/37360nedquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:42 schreef ludovico het volgende:
Iemand een idee of de gemiddelde leeftijd van overledenen vorig jaar lager is geweest dan normaal?
Ik blijf het mooi vinden dat we het virus een soort van menselijk gedrag geven wat eigenlijk technisch gesproken niet eens in leven is. Maar oorlogstaal werkt nou eenmaal goed alleen is het vaak volkomen zinloos zoals de war on drugs enzovoort.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
[..]
29 cases dus totaal, waarvan er 12 al in isolatie waren.
Dit soort alinea's moet ik een klein beetje van kotsen:
[..]
Australië is naar mijn mening ondertussen een karikatuur op een democratisch land. Alsof we met zijn allen in andere landen maatregelen proberen te verzinnen en ze daar uittesten.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:47 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik blijf het mooi vinden dat we het virus een soort van menselijk gedrag geven wat eigenlijk technisch gesproken niet eens in leven is. Maar oorlogstaal werkt nou eenmaal goed alleen is het vaak volkomen zinloos zoals de war on drugs enzovoort.
Yes, hier sinds vandaag ook niet meer, heerlijk! Kom net uit de appie, nog 1 of 2 verdwaalde kapjes, dat was het. Echt fijn om weer gezichten te kunnen zien.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:09 schreef Caland het volgende:
Wat een weelde
Ik ben in principe tegen het permanent aanhouden van wat voor coronamaatregel dan ook, maar stiekem was het reserveringssysteem wel perfect om de drukte te mijden zodat niet alles daar continu bezet is. Als ze dat nu vervangen door een online, live teller die aangeeft hoe druk het momenteel is, dan ben ik helemaal tevreden.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:42 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
dat reserveren mag van mij wel blijven, los van alle coronawel gewoon volledig open maar een max aan mensen kan geen kwaad.
Het probleem is dat ze dat ZeroCovid beleid volgen. Dan moet je dat eigenlijk ook tot in de eeuwigheid blijven volgen. Balloux had daar een tijdje terug een tweet over dat hij verwacht dat uiteindelijk 95% van de wereldbevolking een keer in aanraking komt met het virus. Maar dat door vaccinatie en/of natuurlijke immuniteit er voor zal zorgen dat de gevolgen bij een herbesmetting veel minder zijn. Ook als het virus endemisch is zal het zich blijven verspreiden wat trouwens elk endemisch virus doet. We hebben maar heel weinig virussen echt de wereld uit geholpen en vaak als het gebeurt duurt het zo tussen de 40 a 50 jaar.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Australië is naar mijn mening ondertussen een karikatuur op een democratisch land. Alsof we met zijn allen in andere landen maatregelen proberen te verzinnen en ze daar uittesten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |