Ik ging 1 dag in de week de laatste weken, vanaf volgende week 3 dagen. Ben ik zeer blij mee!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
Gaan er hier weer veel mensen naar kantoor/de werkplek tov nu thuiswerken binnenkort trouwens?
Campagnes ter stimulatie voor minderjarigen is daarnaast ethisch ook nogal nest level vanwege beïnvloedbaarheidquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat mij betreft, zoals ik al eerder zei, krijgen jongeren de mogelijkheid via de huisarts ofzo gevaccineerd te worden. Zonder oproepen of wat dan ook, maar als ze zelf van mening zijn dat dat een goed idee is.
Maar ik vind het verschil te klein om er een gerichte campagne aan te wijden en in het kader van de leeftijd vind ik dat ook wel weer prettig. Degenen die het wel willen, dragen een klein steentje bij aan een hogere vaccinatiegraad, maar degenen die niet willen, hoeven zich niet vreselijk bezwaard te voelen, wat mij betreft.
Ik kreeg uit de berichtgeving hier en daar een beetje de indruk dat het heel veel zou schelen, maar een kleine 3% vind ik niet opzienbarend.
Top hèquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Crosspost:
Net deel twee moderna in de arm, net nog in Juno. Een jaar geleden dacht ik niet dat ik een jaar later gevaccineerd zou zijn, dat was toen nog ver weg. Eigenlijk geweldig dat het allemaal kan, en ook lukt.
Nu is het wachten wanneer het virus om het vaccin heen kan, maar hopelijk brengt dit corona een klap toe!
Dat zou kunnen. Ik had afgelopen week helaas geen tijd voor de technische briefing.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
In de technische briefing werd in één van de slides getoond dat we zonder 12-17 te vaccineren echt weer maatregelen nodig zouden hebben, wat de verdere vaccinatiegraad ook is. Daar is dat denk ik vandaan gekomen.
Ik vind het wel mooi om dit uitgedrukt te zien in die percentages. Het maakt goed duidelijk dat een hogere vaccinatiegraad inderdaad wel erg goed is om de verspreiding te remmen, maar ook dat een deels gevaccineerde bevolking ook echt al verschil maakt.quote:"Vaccinaties remmen de verspreiding van het virus, maar niet tot nul. In de laatste briefing voor de Tweede Kamer heb ik voorlopige resultaten getoond van Nederlands onderzoek. Een niet-gevaccineerd persoon draagt het virus over aan meer dan 30 procent van zijn of haar niet-gevaccineerde gezinscontacten. Een gevaccineerde aan minder dan 20 procent. Als de contacten ook gevaccineerd zijn ligt dat cijfer op tien procent of minder."
Verbouwd zelfs ookquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ging 1 dag in de week de laatste weken, vanaf volgende week 3 dagen. Ben ik zeer blij mee!
Kantoor gaat open op 50% van de capaciteit en is al verbouwd voor 1.5m.
Jazeker, aantal werkplekken is met 33 procent ingekrompen. Bedoeling is dat je alleen naar kantoor komt voor meetings, klantcontact of als je echt niet thuis kan/wil werken.quote:
Ik ga vanaf deze week elke maandag naar kantoor. Denk dat dit na de zomer wel ma en di zal zijn. Wo werk ik nooit, en dan worden do en vr thuiswerkdagen. Dit geheel in lijn met wat mijn werkgever ook wil. Het wordt ‘hybride werken’ genoemd. We gaan nooit meer terug naar 4-5 dagen kantoor.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 23:51 schreef Molo het volgende:
Gaan er hier weer veel mensen naar kantoor/de werkplek tov nu thuiswerken binnenkort trouwens?
Ah zo, netjesquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Jazeker, aantal werkplekken is met 33 procent ingekrompen. Bedoeling is dat je alleen naar kantoor komt voor meetings, klantcontact of als je echt niet thuis kan/wil werken.
Komt ook goed uit want pand werd te klein en er waren al verhuisplannen, dat is nu niet meer aan de orde.
Ongeveer idem bij mij. Heel prettig.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:31 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik ga vanaf deze week elke maandag naar kantoor. Denk dat dit na de zomer wel ma en di zal zijn. Wo werk ik nooit, en dan worden do en vr thuiswerkdagen. Dit geheel in lijn met wat mijn werkgever ook wil. Het wordt ‘hybride werken’ genoemd. We gaan nooit meer terug naar 4-5 dagen kantoor.
die mondkapjesplicht had moeten blijven i.p.v. slappe regering die naar dat visvolk luistertquote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:36 schreef Caland het volgende:
Straks naar de supermarkt zonder mondkap op
GENOT
Dan blijf je toch lekker binnen met de gordijnen dicht.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:02 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
die mondkapjesplicht had moeten blijven i.p.v. slappe regering die naar dat visvolk luistert
Naar de supermarkt zonder kap is voor de zorg een klap.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:36 schreef Caland het volgende:
Straks naar de supermarkt zonder mondkap op
GENOT
@Lenny_Leonard graag je meningquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Naar de supermarkt zonder kap is voor de zorg een klap.
Dit staat in dat artikel van de NOS:quote:Op zaterdag 26 juni 2021 09:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik had afgelopen week helaas geen tijd voor de technische briefing.
Het heeft dan, als ik het artikel op NOS bekijk, vooral te maken met dat je clusters kunt houden en dat zij kunnen bijdragen aan de verspreiding, ongeacht de leeftijd van de besmette mensen.
[..]
Ik vind het wel mooi om dit uitgedrukt te zien in die percentages. Het maakt goed duidelijk dat een hogere vaccinatiegraad inderdaad wel erg goed is om de verspreiding te remmen, maar ook dat een deels gevaccineerde bevolking ook echt al verschil maakt.
Maar verderop:quote:Jaap van Dissel: "Personen met de deltavariant besmetten binnen een gezin 15 procent van de andere gezinsleden. Dat zogeheten secundaire aanvalspercentage was bij de Britse variant 9 procent. Uit Engels onderzoek weten we dus dat in gezinnen lang niet iedereen besmet wordt als daar iemand het virus heeft, ook niet als het om de deltavariant gaat. Voor nauwe contacten met niet-gezinsleden zijn die getallen 7 en 5 procent. Dat is echt niet te vergelijken met de mazelen of de waterpokken waarbij te verwachten is dat 100 procent van de bevattelijke mensen in zo'n situatie besmet raakt. Maar de deltavariant is zeker besmettelijker en daarom is iedereen daar beducht voor."
Ligt het nou aan mij of is dit conflicterend? Als de Deltavariant zonder vaccinaties ervoor zorgt dat 15% van de gezinscontacten besmet raakt en er later staat dat een niet-gevaccineerd persoon het virus aan meer dan 30% van zijn niet gevaccineerde contacten overdraagt klopt er iets in die cijfers niet?quote:Van Dissel: "Vaccinaties remmen de verspreiding van het virus, maar niet tot nul. In de laatste briefing voor de Tweede Kamer heb ik voorlopige resultaten getoond van Nederlands onderzoek. Een niet-gevaccineerd persoon draagt het virus over aan meer dan 30 procent van zijn of haar niet-gevaccineerde gezinscontacten. Een gevaccineerde aan minder dan 20 procent. Als de contacten ook gevaccineerd zijn ligt dat cijfer op tien procent of minder."
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:09 schreef Caland het volgende:
En ik hoef ook niet meer te reserveren voor de sportschool straks
Wat een weelde
Ik blijf er gewoon eentje dragen denk ik. In de supermarkt, maar ook winkels als ik ergens naar binnen moet. Ergens ben ik er gewend aan geraakt en ook al weet ik dat het niet echt een groot verschil maakt..het voelt toch net iets veiliger of zo. Al is het wel fijn in de situaties dat ik er per ongeluk eentje vergeten ben of zo.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:03 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ben benieuwd hoeveel wappies nog een mondkapje om hebben in de super.
Dat klopt idd nietquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit staat in dat artikel van de NOS:
[..]
Maar verderop:
[..]
Ligt het nou aan mij of is dit conflicterend? Als de Deltavariant zonder vaccinaties ervoor zorgt dat 15% van de gezinscontacten besmet raakt en er later staat dat een niet-gevaccineerd persoon het virus aan meer dan 30% van zijn niet gevaccineerde contacten overdraagt klopt er iets in die cijfers niet?
Dat zijn niet allemaal wappies. Kap eens met die kuttermquote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:03 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ben benieuwd hoeveel wappies nog een mondkapje om hebben in de super.
Raken die mensen alleen besmet of liggen ze allemaal in het ziekenhuis? Lijkt me nogal een verschil.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 10:24 schreef cherrycoke het volgende:
Delta variant rukt op in sydney ondanks 20% gevaccineerd, doet de vaccinatie niks tegen delta variant?
quote:IC
24u toename aantal opnamen: 2
Weektoename aantal opnamen: 27
Week tot week stijging: -25,0%
Bezetting op ICs: 158 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zaterdag 26 juni om 10:15
Ziekenhuis
24u toename aantal opnamen: 16 (bewezen COVID-19)
Weektoename aantal opnamen: 129 (bewezen COVID-19)
Week tot week stijging: -42,4%
Bezetting op verpleegafdelingen: 358 (verdacht of bewezen COVID-19)
Bron: Stichting NICE, zaterdag 26 juni om 10:15
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |