abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 25 juni 2021 @ 10:02:22 #101
39237 crew  H_T
2733
pi_200053475
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 06:30 schreef maily het volgende:

[..]

Dan haal je toch gewoon huismerk van Kruidvat of Lidl ofzo?
Dat is zeker een optie :) Maar soms is een aanbieding alsnog beter dan huismerk, of valt het goed te combineren met een andere aanbieding bij dezelfde winkel :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 13:16:45 #102
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_200056239
Naast aanbiedingen groot inkopen:

Ik betaal overal met creditcard met 0,5% cashback. Het is niet veel, maar toch leuk meegenomen.

De auto (plugin hybrid) laad ik op gratis plekken op. Hier in de buurt is een winkelcentrum waar je in de buurt leuk kunt wandelen. Regelmatig koppel ik daar de auto aan de lader en ga een stuk lopen. Als ik thuis zou kunnen laden zou ik dat doen want de stroomkosten zijn niet zo zeer het probleem, maar het scheelt wel erg veel benzine.

Allemaal best wel parasitair realiseer ik me :P

Heb erover gedacht of het mogelijk is om een bitcoin miner in die auto te zetten om de gratis stroom nog "optimaler" te benutten, maar dat is toch wat ingewikkeld. Heb wel geprobeerd om in hotels de laptop 's nachts te laten minen maar dat levert echt niks meer op.
pi_200056453
Ik vind het vooral leuk om dingen tweedehands op de kop te tikken, en dan niet alleen kleding maar ook allerlei nuttige dingen. Zo ben ik nu al Ikea lade-inrichting voor de nieuwe keuken tweedehands bij elkaar aan het sprokkelen. Zuinig doen zit gewoon in mijn systeem of aard, denk ik. A-merken hebben me nog nooit geboeid, als ik ze in huis heb dan heb ik ze vast (bijna) gratis gescoord ;)
Voedsel en cosmetica verspillen vind ik onnodig, dus mijn potjes en tubes gaan helemaal leeg en eten vries ik in of ik plan meerdere maaltijden met het specifieke ingrediënt.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 25 juni 2021 @ 14:22:03 #104
414785 sirdanilot
pi_200057092
Zeeuwen bin zuunig ey.

Ik ken niet anders. Tandpastatube vanaf het einde oprollen en alles gebruiken, de flessenlikker, soms half bedorven dingen eten (ach kan nog best !), verwarming laag of zelfs uit dat iedereen zat te rillen thuis, kort douchen, hele reutemeteut hoor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_200061701
Ik ben zeker wel zuinig maar over het algemeen niet met kleine dingen. In bulk boodschappen en 10 a 20 euro besparen prima, maar ga geen moeite doen voor 50ct hier of daar.

Tandpasta uitknippen doe ik dus niet, kleine (brood) restjes of maaltijden bewaren doe ik alleen als het hapjes van kinderen betreft (dat is meer uit luiheid van het niet hoeven te koken). Halvarine bak schraap ik alleen uit als ik te lui ben om naar de voorraadkast te lopen.
Koopzegels en spaaracties me teveel gedoe. Enige wat ik gebruik zijn die digitale coupons van Lidl app.

Wel koop ik grootverbruikers waar mogelijk altijd in de aanbieding.
Wasmiddel, Kipfilet, Gehakt, Cola, Vaatwasblokjes. Verder tanken zoveel mogelijk over de grens en altijd vooraf tarief even checken. En aantal producten die bij Lidl Duitsland goedkoper zijn dan Lidl Nederland.

Vriendin is ook van de aanbiedingen maar die koopt dan vaak onbewust teveel of producten die we anders ook niet hadden gehaald.

Verder zuinig qua energie en alle verzekeringen e.d. Ook jaarlijks overstappen van zorgverzekering en energieleverancier.

Enige waar ik waarschijnlijk teveel tijd in steek qua besparing is als ik online elektronica/speelgoed/etc. koop. Altijd nog even andere webshops vergelijken, checken bij CashbackXlL of dat er nog een coupon ergens is.
Dan kan ik het vervelend vinden dat andere webshop 2 euro duurder is, terwijl het natuurlijk niets uitmaakt.
Eerst denken, dan typen
pi_200062404
Jumbo heeft de regel dat je een artikel gratis krijgt als het prijskaartje niet klopt.
Bij onze jumbo klopt het bij 2 artikelen niet, die ik dus altijd koop als ik daar ben.

Zolang zij verdommen om het kaartje aan te passen, neem ik het gratis mee :D
pi_200062456
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 20:43 schreef Piles het volgende:
Jumbo heeft de regel dat je een artikel gratis krijgt als het prijskaartje niet klopt.
Bij onze jumbo klopt het bij 2 artikelen niet, die ik dus altijd koop als ik daar ben.

Zolang zij verdommen om het kaartje aan te passen, neem ik het gratis mee :D
Toen ik ooit vlakbij een nieuwe Jumbo woonde was dat daar ook schering en inslag. Naast het gebruikelijke slechte voorraadbeheer en vulsysteem, ik heb daar destijds echt bij elk bezoek wel iets gratis kunnen scoren.
pi_200062906
Ik knip de tube tandpasta open, er blijft anders zoveel tandpasta achter, zonde!
Ik kijk altijd naar datum korting in de supermarkt, vlees en (sommige) groenten met korting vries ik in. Wasmiddel koop ik alleen in de aanbieding, net als vaatwasblokjes en konijnenvoer. Bij goede aanbiedingen voor houdbare producten koop ik een aantal verpakkingen.
Ik ga naar 2 supermarkten en ken de prijzen van mijn vaste boodschappen aardig uit m'n hoofd. Wordt een product bij de een duurder, dan koop ik het voortaan bij de ander.
  Moderator zaterdag 26 juni 2021 @ 22:37:15 #109
446930 crew  ESF1Gamer
pi_200081993
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 20:47 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Toen ik ooit vlakbij een nieuwe Jumbo woonde was dat daar ook schering en inslag. Naast het gebruikelijke slechte voorraadbeheer en vulsysteem, ik heb daar destijds echt bij elk bezoek wel iets gratis kunnen scoren.
Kan je iets gratis krijgen als het niet op voorraad is bij de Jumbo :o
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Spellchecker zaterdag 26 juni 2021 @ 23:20:54 #110
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200083380
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 22:37 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Kan je iets gratis krijgen als het niet op voorraad is bij de Jumbo :o
Nee, als het prijskaartje niet klopt.
pi_200086559
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 23:20 schreef maily het volgende:

[..]

Nee, als het prijskaartje niet klopt.
Of als het houdbaar is tot vandaag/morgen
pi_200089901
Ik haal brood altijd via Too Good To Go, maar ook wel voor het verrassingsaspect.

Bepaalde dingen koop ik altijd in bulk zodra er een mooie aanbieding is. Wasmiddel, vaatwastabletten – dat soort spul.

En ik heb een hekel aan verzendkosten. Ik bestel nog liever twee paar schoenen met gratis verzending dan dat ik voor één paar vijf euro extra moet betalen. Pas heb ik een aankoop niet door laten gaan: ik kreeg 1 euro korting, kwam zo 1 cent onder het minimumbedrag uit en moest toen 7 euro verzendkosten betalen. Kon geen tweede product vinden en toen was ik er klaar mee. :{
  zondag 27 juni 2021 @ 22:33:25 #113
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_200101012
En als je echt wil bezuinigen...cut the crap. Kijk eens kritisch naar je abonnementen, verzekeringen en stroom. Elke dag lunchen bij dat bakkertje op de hoek? Per keer lunchen kan je een week eten als je gewoon spulletjes van huis meeneemt. 3 open flessen fris in de koelkast waarvan je de helft wegtyft vanwege geen prik? Eerst alles opmaken voordat er een nieuwe fles opengaat.
En als je in de stad bent en je wil iets hebben, laat het hangen en neem een week bedenktijd.
pi_200132284
Ik kijk (en zoek) vooral naar kwaliteitsspullen: kleding, gereedschap, bouwmaterialen…er is zoveel zooi op de markt. Ik geef liever ¤10 extra uit aan kwaliteitsspul, dan aan goedkope zooi die over 2 - 3 jaar weer uit elkaar valt.

HEb al jaren Fjallraven kleding, gebruik zelfs vandaag nog de Bosch boormachine die ik op m'n 18-de kreeg en zoek verbouwmaterialen op kwaliteitsmerk uit (dus vaak Duits).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_200132415
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 09:12 schreef Fleischmeister het volgende:
Ik hou van lang en heet douchen, heb een plasma tv en vergeet regelmatig de oven als ie al is opgewarmd, maar maar met mijn Mach 3 scheermesjes ben ik Oom Dagobert, die gebruik ik gewoon net zo lang totdat het echt pijn begint te doen, niet die paar keer dat het duurt voordat de strip alweer wit is (wat ze willen, zodat je weer nieuwe koopt) :D
Bij de Aldi inkopen. Reserve hebben ze niet, dus je moet 1x een set kopen, opmaken en dan weer nieuwe set met handvat kopen.

En dus nooit zo'n abonnement nemen waarbij je voor een vast bedrag iets opgestuurd krijgt. Hoe verzinnen ze het…abonnement op scheermesjes.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_200132431
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 11:15 schreef Donna het volgende:
Scheermesjes zijn ook idioot duur. Daar moet minstens 50% korting op zitten.
Bij de Aldi/Lidl etc. Merkloos, maar scheert prima. Maar zoals ik al meldde: reserve hebben ze niet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_200134262
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 20:51 schreef maily het volgende:
Als onze producten in de bonus zijn, sla ik echt heel erg in.
Koffie, thee, limonade, tandpasta, deo.

En dan heb ik het over tientallen :@
Dat doe ik ook. Lang houdbare producten koop ik echt nooit voor de volledige prijs.

Verder spaar ik koopzegels.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 08:00:21 #118
382129 crew  Donna
pi_200137222
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 20:41 schreef blomke het volgende:

[..]

Bij de Aldi/Lidl etc. Merkloos, maar scheert prima. Maar zoals ik al meldde: reserve hebben ze niet.
Ik gebruik zelf merkloos inderdaad, maar mijn vriend heeft een heel gevoelige huid met een gezicht vol rode plekken als hij een merkloos mesje neemt.
pi_200137331
quote:
99s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:36 schreef Karina het volgende:
Ik let vooral op aanbiedingen van wasmiddel (van die pads) laatst bij de AH een goede slag geslagen: 2 betalen 5 halen! Dus ik heb voorlopig genoeg wasmiddel voor een jaar :D

Oh en Guhl shampoo 2 voor de prijs van 1 haal ik ook altijd meteen.
Dan kun je toch keiveel besparen door los poeder te gaan gebruiken? :?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_200137354
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juni 2021 12:33 schreef Ama het volgende:
Tijdje terug uit nood (was vergeten nieuwe te halen op tijd) tandpasta opengeknipt en dat doe ik nu wel vaker omdat ik tot de conclusie kwam dat er echt veel achterblijft en dat je dat net zo goed gewoon kan opmaken. Douchen doe ik ook altijd best kort maar ik doe beide eigenlijk niet om geld te besparen ofzo. :') Ik vind onnodig lang onder de douche staan sowieso niet nodig.
Koop zo'n ding waar je de tube insteekt om hem strak leeg te knijpen *O*

(Al blijven er dan nog zeker 2 poetsbeurten over :@ )
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_200137408
Ik spaar koopzegels, elk 2 weken haal ik een toogoodtogo broodbox van de lokale super voor ¤3. In de winter ben ik wat zuinig met verwarming want ik woon in een slecht geïsoleerd huis.


Dat was het wel.
pi_200137531
Wat mij irriteert is dat ik een soort half dyslectisch ben, maar dan met cijfers EN dat ik me altijd genaaid voel door de kleine lettertjes, waardoor ik vaak al geen zin heb aan grote bespaarklussen te beginnen. Ik hoor alleen maar verhalen over mensen die geld besparen met continu energiehoppen en ik lees dan 1 verhaal waarbij het mis ging en dan ben ik weer 4 jaar genezen dat nu eens goed uit te zoeken :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_200137571
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 08:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat mij irriteert is dat ik een soort half dyslectisch ben, maar dan met cijfers EN dat ik me altijd genaaid voel door de kleine lettertjes, waardoor ik vaak al geen zin heb aan grote bespaarklussen te beginnen. Ik hoor alleen maar verhalen over mensen die geld besparen met continu energiehoppen en ik lees dan 1 verhaal waarbij het mis ging en dan ben ik weer 4 jaar genezen dat nu eens goed uit te zoeken :@
Dat heb ik ook wel een beetje ja. Iedereen stapt jaarlijks over, en ik denk dan: al dat gezeik voor een paar euro... Helemaal geen zin in...

Maar gisteren wel na jaren overgestapt van energieleverancier. Kijken hoe dat gaat, of dat het voorlopig weer de laatste keer is geweest :D
pi_200137579
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 08:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat mij irriteert is dat ik een soort half dyslectisch ben, maar dan met cijfers EN dat ik me altijd genaaid voel door de kleine lettertjes, waardoor ik vaak al geen zin heb aan grote bespaarklussen te beginnen. Ik hoor alleen maar verhalen over mensen die geld besparen met continu energiehoppen en ik lees dan 1 verhaal waarbij het mis ging en dan ben ik weer 4 jaar genezen dat nu eens goed uit te zoeken :@
Bij gaslicht.com je verbruik invullen, het beste/goedkoopste aanbod kiezen en klaar. En als je een slimme meter hebt hoef je verder helemaal niks te doen. Wat is dat verhaal waarbij het mis ging?
pi_200137601
quote:
1s.gif Op woensdag 30 juni 2021 09:01 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Bij gaslicht.com je verbruik invullen, het beste/goedkoopste aanbod kiezen en klaar. En als je een slimme meter hebt hoef je verder helemaal niks te doen. Wat is dat verhaal waarbij het mis ging?
Nou ja dat gaat dan vooral om die nieuwere budgetaanbieders die dan toch allemaal de boel niet zo lekker op orde lijken te hebben etc.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_200137638
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 09:03 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Nou ja dat gaat dan vooral om die nieuwere budgetaanbieders die dan toch allemaal de boel niet zo lekker op orde lijken te hebben etc.
Die kies ik dan ook niet, dat is mij het gedoe niet waard. Ik wissel tussen eneco, essent, nuon/vattenfall, oxxio en powerpeers. En daarvan dus de bovenste in het rijtje van dat moment. Zolang je je verbruik goed inschat is dat dan ook de voordeligste keus. Na een jaar: repeat
pi_200138145
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 21:19 schreef maily het volgende:

[..]

Boodschappen doen na het eten, met afgepast geld :D
Alleen jammer dat ze cash geld zo ontmoedigen.
  Moderator woensdag 30 juni 2021 @ 10:54:22 #128
9859 crew  Karina
Woman
pi_200138852
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 08:23 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dan kun je toch keiveel besparen door los poeder te gaan gebruiken? :?
Ik vind poeder niet handig :') Geeft zo een rommel.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_200139068
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 08:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat mij irriteert is dat ik een soort half dyslectisch ben, maar dan met cijfers EN dat ik me altijd genaaid voel door de kleine lettertjes, waardoor ik vaak al geen zin heb aan grote bespaarklussen te beginnen. Ik hoor alleen maar verhalen over mensen die geld besparen met continu energiehoppen en ik lees dan 1 verhaal waarbij het mis ging en dan ben ik weer 4 jaar genezen dat nu eens goed uit te zoeken :@
Dat heet dyscalculie
pi_200139472
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 08:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat mij irriteert is dat ik een soort half dyslectisch ben, maar dan met cijfers EN dat ik me altijd genaaid voel door de kleine lettertjes, waardoor ik vaak al geen zin heb aan grote bespaarklussen te beginnen. Ik hoor alleen maar verhalen over mensen die geld besparen met continu energiehoppen en ik lees dan 1 verhaal waarbij het mis ging en dan ben ik weer 4 jaar genezen dat nu eens goed uit te zoeken :@
Ik ken ook een paar verhalen waarbij het helemaal mis ging na veranderen van energieleverancier en dus durf ik ook niet :+
Maar je hoort de verhalen waarbij het goed gaat natuurlijk ook niet, alleen als het een puinhoop is vertellen mensen dat graag rond.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 2 juli 2021 @ 11:02:34 #131
37248 BertV
Handgemaakt
pi_200166043
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 08:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat mij irriteert is dat ik een soort half dyslectisch ben, maar dan met cijfers EN dat ik me altijd genaaid voel door de kleine lettertjes, waardoor ik vaak al geen zin heb aan grote bespaarklussen te beginnen. Ik hoor alleen maar verhalen over mensen die geld besparen met continu energiehoppen en ik lees dan 1 verhaal waarbij het mis ging en dan ben ik weer 4 jaar genezen dat nu eens goed uit te zoeken :@
Ik heb me ingeschreven bij https://www.weswitch.nl.
Op advies van een collega. Dit bedrijf zoekt en regelt het beste energiecontract, op het moment dat het verloopt, waarbij je natuurlijk altijd nog op de rem kunt trappen.

het voordeel is dat je dan gebruik kunt maken van die lok-bonussen zonder het nadeel. (blijven hangen, of niet goed uitrekenen)

[ Bericht 3% gewijzigd door BertV op 02-07-2021 11:26:01 ]
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_200169313
Vind het zelf altijd leuk om een beetje zuinig te leven en tegelijkertijd ook wel een beetje milieubewust. In dit NRC-artikel staan wel wat leuke tips.
pi_200175605
Ik stap elk jaar over via de Consumentenbond, zet mijn maandbedrag vast op 120,- p/m en krijg elk jaar minimaal 500,- terug.
Ik ben dan ook wel zuinig met stroom en gas, vooral in de herfst probeer ik de kachel nog zo lang mogelijk uit te houden omdat in november mijn jaarafrekening komt :+
Zit mijn kind te kleumen op de bank :D

Nog nooit mis gegaan hier, ik kies ook uit de bekendere merken, degene die het hoogste bonusbedrag biedt. Gegevens invoeren en zij doen de rest (want; slimme meter). Hoef alleen elk jaar even een nieuwe app te downloaden.

Verder gebruik ik overal coupons voor, maak ik dankbaar gebruik van Scoupy en de AH/Lidl coupon app.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_200175654
In het weekend blader ik de nodige folders door op www.allefolders.nl en op basis daarvan doe ik op maandag mijn boodschappen. Wie de beste aanbiedingen heeft die week krijgt mijn ''weekbudget'' en overige zaken die ik nodig heb haal ik dan later eens te voet of op de fiets.

Heb ik tussendoor iets nodig (non-food) dan check ik www.voordeelmuis.nl om te kijken of het product ergens in de aanbieding is.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Spellchecker maandag 5 juli 2021 @ 15:34:51 #135
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_200296284
Ik haal sowieso mijn standaard drogisterij spul altijd als er 1+1/50% korting is inderdaad en dan meteen veel inslaan.

Scheermesjes heb ik ook van de Aldi, maar die hebben wel pakjes met extra mesjes hoor?
Wel grappig, van de basisset met handvat is de herenvariant goedkoper, maar bij de verpakking met 6 mesjes de damesvariant. Behalve de kleur is dat spul volgens mij precies hetzelfde. Dus nu een handvat vd herenvariant en roze mesjes _O-

Ben ook zuinig met de verwarming, trek liever warme kleding aan dus die blijft zelfs in de winter meestal uit. Heb stadsverwarming met een standaard voorschot bepaald door de woningbouw, dus dan krijg ik elke keer een lekker bedrag terug.

Waar ik dan weer niet zo zuinig mee ben is douchen. Dat is voor mij echt een relax dingetje. Maar ik probeer het toch wel te beperken een beetje, want ik heb een elektrische boiler die stroom vreet. Toen ik nog bij mijn ouders woonde, ging ik standaard 2x per dag en dan zo een half uur, dat kan echt niet meer. Met 2x douchen (pakweg 15 min, dan is het warme water op), zit ik zo aan het stroomverbruik van een groot huishouden :X

Overstappen mbt energie wil ik eigenlijk ook, maar durf ik ook nog niet zo goed aan :P

Ik shop wel verder wel veel dingen die ik niet nodig heb, zoals schoenen en tassen, maar dat doe ik wel altijd in de sale. Volle mep doe ik eigenlijk nooit en ik koop ook veel tweedehands.
Why be a wallflower
When you can be a Venus fly trap?
pi_200296426
Het meest gierige wat ik doe is bij een tankstation tanken waar ze op donderdag extra korting hebben. Deze korting kun je ook contant laten betalen. Ik tank dan met een tankpas en laat de korting contant uitbetalen waardoor ik verdien aan tanken :')
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 14:20:24 #138
382129 crew  Donna
pi_203139425
Hebben jullie nog zuunige voornemens?
pi_203139751
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 14:20 schreef Donna het volgende:
Hebben jullie nog zuunige voornemens?
Minder stroom gebruiken. Heb tot nu toe nog niet de verwarming aangehad. :)
Twiddel
  dinsdag 11 januari 2022 @ 14:49:21 #140
149959 SQ
snelle trees
pi_203139782
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 14:47 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Minder stroom gebruiken. Heb tot nu toe nog niet de verwarming aangehad. :)
wow wtf, heb je het dan niet stervenskoud? :D
disclaimer
pi_203139803
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 14:49 schreef SQ het volgende:

[..]
wow wtf, heb je het dan niet stervenskoud? :D
Nee, er wonen bejaarden boven en onder mij, en het is een gebouw dat 6 jaar geleden gebouwd is dus erg goed geïsoleerd.
Als het zo koud als vandaag is gaat de temperatuur binnen naar de 20 graden, maar meestal lost dat zich vanzelf wel op omdat boven en onder dan altijd meer gestookt word door de buren :D
Twiddel
pi_203139833
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 14:20 schreef Donna het volgende:
Hebben jullie nog zuunige voornemens?
Ik ga weer eens een paar maanden bijhouden wat we nu echt aan boodschappen uitgeven, ik heb het idee dat mijn budget van een paar jaar geleden niet meer toereikend is.
Verder kopen we (bij de kringloop) helemaal geen boeken en tijdschriften meer, ik ontdek hier in de buurt steeds meer boekenruilkastjes.
  dinsdag 11 januari 2022 @ 14:55:29 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_203139868
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 14:51 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Nee, er wonen bejaarden boven en onder mij, en het is een gebouw dat 6 jaar geleden gebouwd is dus erg goed geïsoleerd.
Als het zo koud als vandaag is gaat de temperatuur binnen naar de 20 graden, maar meestal lost dat zich vanzelf wel op omdat boven en onder dan altijd meer gestookt word door de buren :D
en 20 graden is dus "laag" :o
Bizar _O-
(ik zit hier met een electrisch kacheltje tegen mijn voeten op mijn thuiskantoor omdat ik te dicht op de buitenmuur zit _O-)

Ontopic: geen zuinige voornemens. De goede doelen die me in december belden heb ik allemaal meteen duidelijk gemaakt dat ze het niet meer hoeven proberen. Hopelijk houden ze zich er een keer aan. :')
disclaimer
  dinsdag 11 januari 2022 @ 14:57:46 #144
37248 BertV
Handgemaakt
pi_203139891
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 14:20 schreef Donna het volgende:
Hebben jullie nog zuunige voornemens?
Ik zit wel op m'n max nu.
Dat is ver voorbij normaal volgens mijn schoonouders.

18.5 verwarming, overal 1.5watt led lampen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_203139908
Paar dingen die ik ook nog doe trouwens;
afstanden tot 10 km zijn prima te doen op de fiets, scheelt kosten van het OV
sponsjes, schuursponsen, vaatdoekjes kan je oneindig in de was doen en herbruiken
een enorme stapel stoffen zakdoeken heb ik, goedkoper om ze te wassen dan steeds nieuwe te gebruiken
Ladycup :+
ik gebruik 2 handdoeken bij het afdrogen na het douchen, 1 voor mijn haar en 1 voor mijn lichaam, en die van mijn lichaam gebruik ik de dag erop voor mijn haar, en dan gaat die pas in de was
zo min mogelijk de groffe stortbak gebruiken, scheelt 2,75 per storting, als ik minder dan 7x stort per jaar schelden ze het kwijt en het is me tot nu toe elke keer gelukt :s)
Bepaalde dingen die ik wil maar niet urgent zijn komen op mijn kringloop/marktplaats lijstje. Die kunnen daar heel lang blijven staan tot ik het tegen kom met een goeie prijs die me aanstaat
Goodtogo voor mijn brood, alles vries ik in en als de vriezer leeg is doe ik weer zo'n box van 5 euro om mijn vriezer te vullen
volkstuintje :)
Gister een eierkoker voor max 2 eitjes gekocht bij de lidl voor 8 euro. scheelt toch weer een hoop stroom om de kookplaat niet aan te zetten
Als eerste naar de voordeelbak van de Jumbo lopen als ik daar ben :@
Twiddel
pi_203139941
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 14:55 schreef SQ het volgende:

[..]
en 20 graden is dus "laag" :o
Bizar _O-
(ik zit hier met een electrisch kacheltje tegen mijn voeten op mijn thuiskantoor omdat ik te dicht op de buitenmuur zit _O-)

Ontopic: geen zuinige voornemens. De goede doelen die me in december belden heb ik allemaal meteen duidelijk gemaakt dat ze het niet meer hoeven proberen. Hopelijk houden ze zich er een keer aan. :')
Ja ik moet dan ook wel zeggen dat ik enorm geluk heb met mijn situatie hoor. Sociale huurwoning uit 2015 van 80 vierkante meter dat ook nog onder de huurtoeslag valt.
Twiddel
  dinsdag 11 januari 2022 @ 15:02:42 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_203139956
We hebben een tien jaar oude condensdroger (energieslurper) vervangen door een energiezuinige warmtepompdroger.
The love you take is equal to the love you make.
pi_203139981
Goed topic! ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 14:53 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ik ga weer eens een paar maanden bijhouden wat we nu echt aan boodschappen uitgeven.
Dit is inderdaad wel een hele goeie! Misschien wil ik het over vorig jaar ook nog wel weten haha :P

[nerdmodus aan] Domeinnaam van TransIP verhuizen naar een goedkopere hoster [/nerdmodus uit]

Eens verdiepen in die Jumbo zegels, doe er toch wel vaak boodschappen maar die zegels sla ik altijd over. Beetje zonde misschien.

Ook nog eens een keer meer moeite doen voor To Good To Go, vorig jaar een paar keer dingen besteld maar nooit opgehaald omdat je veel bestellingen alleen op van die ongelukkig tijdstippen kan ophalen :+

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Iemand een idee of je nog iets kan doen met losse theeblaadjes? Drink sinds het thuiswerken veel meer losse thee omdat 't veel lekkerder is dan de theezakjesthee, maar gooi daardoor wel veel van die blaadjes weg waarbij ik het idee heb dat ik er nog wat mee kan doen (ruikt wel lekker altijd, zelfs als er al thee van getrokken is :D ).
afspraak tandarts verzetten
  Moderator dinsdag 11 januari 2022 @ 15:05:04 #149
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_203139988
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2022 15:02 schreef Lienekien het volgende:
We hebben een tien jaar oude condensdroger (energieslurper) vervangen door een energiezuinige warmtepompdroger.
Dit heb ik ook gedaan. En een zuinigere wasmachine, maar eigenlijk was dat vorig jaar dus dat telt niet als goed voornemen voor dít jaar.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_203140026
Vaker geen vlees eten is ook een goeie!

Niet dat ik vegetarisch ga worden maar af en toe iets anders dan vlees of vis kan best wel :)
afspraak tandarts verzetten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')