Wij doen de meeste boodschappen in Duitsland, en we beschouwen het als een uitje.quote:Op woensdag 2 februari 2022 08:18 schreef LanaMyst het volgende:
Als iets me een uur kost, en de opbrengt/besparing is meer dan mijn uurloon, dan is het de moeite waard, anders niet.
Ik ook regelmatig hoor, maar dat is dan meer voor bepaalde dingen die hier niet (meer) te krijgen zijn,quote:Op woensdag 2 februari 2022 10:19 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Wij doen de meeste boodschappen in Duitsland, en we beschouwen het als een uitje.
Ja, daar zag ik ooit een stukje over op tv hoe erg we in Nederland opgelicht worden met die 1+1 gratieschquote:Op woensdag 2 februari 2022 10:54 schreef June. het volgende:
Ik ga ook regelmatig naar de DM in Duitsland voor drogisterij dingen. Goedkoper dan de 1+1 gratis hier.
Wat is er nu echt zo goedkoop in Duitsland? Behalve uv artikelen maar die koop ik hier in nl met de 1+1 acties of de uit het assortiment dus 70% kortingquote:Op woensdag 2 februari 2022 10:49 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Ik ook regelmatig hoor, maar dat is dan meer voor bepaalde dingen die hier niet (meer) te krijgen zijn,
En dan pak ik inderdaad ook dingen mee die daar maar de helft kosten.
Eigenlijk alles zo'n beetje wat je bij hier bij een Kruidvat koopt, 1+1 actie hier is gelijk aan de normale prijs in Duitsland, aanbieding in Duitsland vaak zelfs 25% van wat het hier kost.quote:Op woensdag 2 februari 2022 10:58 schreef F_r het volgende:
[..]
Wat is er nu echt zo goedkoop in Duitsland? Behalve uv artikelen maar die koop ik hier in nl met de 1+1 acties of de uit het assortiment dus 70% korting
Dierenvoeding bestel ik via zooplusquote:Op woensdag 2 februari 2022 11:05 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Eigenlijk alles zo'n beetje wat je bij hier bij een Kruidvat koopt, 1+1 actie hier is gelijk aan de normale prijs in Duitsland, aanbieding in Duitsland vaak zelfs 25% van wat het hier kost.
Zelfde voor schoonmaak middelen, frisdrank, (wellicht ook bier maar dat drink ik niet) , dierenvoeding.
En daarnaast ook een veel breder assortiment in zuivelprodukten, hier heb je 3 caramel zeezout toetjes en choco mousse en de rest is eigenlijk allemaal van die 0% vet rommel of veel te dikke yoghurt die aan de muur blijft plakken.
Pils van een bekend merk scheelt niet zoveel. Sterke drank kan wel echt flink goedkoper zijnquote:Op woensdag 2 februari 2022 11:05 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Eigenlijk alles zo'n beetje wat je bij hier bij een Kruidvat koopt, 1+1 actie hier is gelijk aan de normale prijs in Duitsland, aanbieding in Duitsland vaak zelfs 25% van wat het hier kost.
Zelfde voor schoonmaak middelen, frisdrank, (wellicht ook bier maar dat drink ik niet) , dierenvoeding.
En daarnaast ook een veel breder assortiment in zuivelprodukten, hier heb je 3 caramel zeezout toetjes en choco mousse en de rest is eigenlijk allemaal van die 0% vet rommel of veel te dikke yoghurt die aan de muur blijft plakken.
Drankquote:Op woensdag 2 februari 2022 10:58 schreef F_r het volgende:
[..]
Wat is er nu echt zo goedkoop in Duitsland? Behalve uv artikelen maar die koop ik hier in nl met de 1+1 acties of de uit het assortiment dus 70% korting
Sturen ze dat naar Nederland of moet je het ter plekke ophalen?quote:Op woensdag 2 februari 2022 11:16 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Mijn anti-histamine (cetirizine) die bestel ik bij een Duitse internetapotheek, meteen een voorraad voor minstens 2 jaar tegelijk
Mooie post om op te besparen denk ik. 24/7 180w continu verbruik is op jaarbasis al 1576kwh. Met 42 cent per kwh bij een nieuw energiecontract is dat al 660 euro per jaar aan elektra. Weet je het tot 90w per uur terug te brengen dan scheelt je dat al 330 euro per jaarquote:Op dinsdag 1 februari 2022 19:17 schreef bleiblei het volgende:
Het zuinigst dat ons huis momenteel überhaupt kan zijn is 180w per uur. Maar ik denk dat ik ooit nog slimme stekkers zet op het netwerkspul in de meterkast en alle mediaboxen en andere meuk bij de tv zodat dat allemaal uit is snachts en op momenten dat het niet nodig is. Vooral modems en mediaboxen schijnen standby veel energie te zuipen.
Sturen ze naar Nederland en ook met de ¤8 verzendkosten kan het makkelijk uit, zeker als je een ruime voorraad bestelt. Vroeger bestelde ik samen met een vriendin een nog grotere voorraad.quote:Op woensdag 2 februari 2022 11:27 schreef H_T het volgende:
[..]
Sturen ze dat naar Nederland of moet je het ter plekke ophalen?
Met theemuts. Ik ging ook op kamers met een mandje en theemuts voor mijn glazen theepot. Later toen ik onhandiger werd sneuvelde de glazen theepot en kreeg ik een handige thermoskan, de Columbus van Leifheitquote:Op woensdag 2 februari 2022 12:53 schreef SQ het volgende:
Dat doen mensen al decennia, met een theepot
Dit!quote:Op woensdag 2 februari 2022 11:43 schreef Guppy het volgende:
Ik heb dus nooit bij de pomp van de vloerverwarming stilgestaanMoeten we ook eens naar kijken dus!
Tijdschakelaar op de router is inderdaad een goeie!quote:Op dinsdag 1 februari 2022 18:19 schreef NightDancert het volgende:
Door allemaal slimme stekkers verbruiken wij (gezin met 1 kind) nog maar 1700 kWh per jaar. Goed, het kostte me 500 euro aan stekkers, maar mijn hele elektraketen in zicht krijgen beschouw ik ook een beetje als een hobby![]()
Eens kijken of we het met een tweede kind binnenkort hetzelfde kunnen houden zonder in te leveren op woongenot.
Is Primark niet nog slechter van kwaliteit dan H&M? H&M is leuk als je jong bent maar op een gegeven moment wil je toch wel iets beters, zowel qua kwaliteit als pasvorm.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 16:37 schreef H_T het volgende:
[..]
De paar dingen die ik ooit bij Primark gekocht heb vielen al uit elkaar voor ik bij de 7 wasDaar ben ik dus snel weer mee opgehouden
Primark vond ik maar niks. Wat je omschrijft heb ik lang geleden ook al gemerkt met schoenen. Ja, schoenen van Schoenenreus waren goedkoper. Maar ze sleten ook een stuk sneller, waardoor je per jaar meer aan schoenen kwijt was dan wanneer je meteen merkschoenen kocht bij Perry Sport of wat ook. Soms is het ook een beetje uitzoeken in welke gevallen een product de meerprijs waard isquote:Op woensdag 2 februari 2022 13:59 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Is Primark niet nog slechter van kwaliteit dan H&M? H&M is leuk als je jong bent maar op een gegeven moment wil je toch wel iets beters, zowel qua kwaliteit als pasvorm.
Als je kleding net iets duurder koopt of meer de 'premium'-stijlen van bekende merken koopt dat de kwaliteit ook echt merkbaar in sprongen vooruit gaat. Beetje slim kopen tijdens de opruiming en je bent niet eens zo heel veel meer kwijt![]()
Sportkleding is hier nog veel erger in, dat moet gewoon goed zijn anders is het praktisch onbruikbaar.
Dat moet je wel een erg goedkope tijdschakelaar gebruiken, want je bespaart hooguit een paar Euro per jaar. Reken maar even mee =>quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:59 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Tijdschakelaar op de router is inderdaad een goeie!
Plus, dan gaat de WiFi uit. Heel het slimme huis in paniekquote:Op woensdag 2 februari 2022 17:24 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Dat moet je wel een erg goedkope tijdschakelaar gebruiken, want je bespaart hooguit een paar Euro per jaar. Reken maar even mee =>
Verbruik router in idle: 4 Watt (educated guess)
Percentage van de tijd dat de router uitgezet kan worden: 25% (is 6 uur per nacht)
Kilowattuurprijs electriciteit: 0,25 Euro
Aantal uren in een jaar: 8760
Simsalabim: 2,19 Euro besparing per jaar.
inbiervier ik kan mijn router zichzelf laten uitzetten 's nachts. Ja, dat kan mijn router ook, maar dan nog... Je bespaart er letterlijk 1 koffie of biertje per jaar mee. Ik zou zeggen, bespaar eerst eens op zulke luxe shit die je tig keer per jaar koopt.
Haha. Ja, gaat de wifi er weer op, springen alle lampen ineens aan.quote:Op woensdag 2 februari 2022 19:37 schreef Guppy het volgende:
[..]
Plus, dan gaat de WiFi uit. Heel het slimme huis in paniek
Die dan weer niet, om redenen die voor de hand liggen.quote:Op woensdag 2 februari 2022 13:59 schreef Tyranoesauroes het volgende:
Tijdschakelaar op de router is inderdaad een goeie!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |