Zuinigaan is Aaf toch? Ik ken geen Nicole.quote:Op maandag 31 januari 2022 21:53 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik rolde altijd via de leeslijst van de ene blog in de andere. Ik begon ooit bij Zuinigaan (omdat ik Nicole kende). En ooit verzeild geraakt op een Amerikaans homesteading forum https://www.homesteadingt(...)l-living-archive.90/
Oh wacht, ik noemde de verkeerde, ik bedoelde Huisvlijt van Nicolequote:Op maandag 31 januari 2022 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zuinigaan is Aaf toch? Ik ken geen Nicole.
Dat forum ziet er wel geinig uit, ik zal eens neuzen. Ik zie dat ik nog een paar maanden Teunie bij te lezen heb.
Jeetje, dat verbruiken wij op een ietwat winderige frisse dag.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:03 schreef summer2bird het volgende:
Over zuinig zijn gesproken, vorig jaar maar 11 kuub gas gebruikt
En je stadsverwarming is graties?quote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:03 schreef summer2bird het volgende:
Mijn buurman met hetzelfde systeem gebruikt 6x zoveelquote:Op dinsdag 1 februari 2022 14:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En je stadsverwarming is graties?
Zullen ze niet gewoon de totale hoeveelheid geproduceerde kleding nemen inclusief kleding die winkels en productieketens zelf weggooien? Geloof er anders niks vanquote:Op zondag 30 januari 2022 17:01 schreef MaJo het volgende:
Ik las laatst een artikel dat in het westen een kledingstuk gemiddeld 7x (!!!) gedragen wordt. Dat is toch echt van de zotte. Zelf koop ik niet vaak kleding en kom zeker niet op 7x gemiddeld (misschien van een aantal jurkjes). Ik draag ook altijd maar 2 of 3 paar schoenen, dat scheelt.
Oh ja, dat hadden wij in de flat ooit ookquote:Op dinsdag 1 februari 2022 13:03 schreef summer2bird het volgende:
Dat zou kunnen, het is een gemiddeldequote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:25 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Zullen ze niet gewoon de totale hoeveelheid geproduceerde kleding nemen inclusief kleding die winkels en productieketens zelf weggooien? Geloof er anders niks van
Mwah, ik geloof het wel hoor. Kijk, mijn standaard shirts en hemdjes draag ik echt helemaal af, maar ik heb ook best wat formele kleding die weinig tot nooit uit de kast komt. En dan ben ik niet eens een extreem geval. Het schijnt ook wel een beetje een plaag te zijn van de iets jongere generaties, het constant nieuwe kleding blijven kopen en het dan na 2-3 keer dragen weer door te verkopen.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:25 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Zullen ze niet gewoon de totale hoeveelheid geproduceerde kleding nemen inclusief kleding die winkels en productieketens zelf weggooien? Geloof er anders niks van
De paar dingen die ik ooit bij Primark gekocht heb vielen al uit elkaar voor ik bij de 7 wasquote:Op dinsdag 1 februari 2022 16:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Mwah, ik geloof het wel hoor. Kijk, mijn standaard shirts en hemdjes draag ik echt helemaal af, maar ik heb ook best wat formele kleding die weinig tot nooit uit de kast komt. En dan ben ik niet eens een extreem geval. Het schijnt ook wel een beetje een plaag te zijn van de iets jongere generaties, het constant nieuwe kleding blijven kopen en het dan na 2-3 keer dragen weer door te verkopen.
je vergeet dat een groot deel van de kleding wèl gekocht wordt, maar nooit wordt gedragen. En de kleren die je heel vaak en lang draagt vormen slechts een klein van je totale kledingkast. Bovendien dragen veel vrouwen een kledingstuk slechts zo lang totdat ze weer iets nieuws kopen (met dezelfde functie). En de tijd tussen 2 kledingkoopmomenten is bij de meeste vrouwen hooguit een paar weken.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 15:25 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Wauwquote:Op dinsdag 1 februari 2022 18:19 schreef NightDancert het volgende:
Door allemaal slimme stekkers verbruiken wij (gezin met 1 kind) nog maar 1700 kWh per jaar. Goed, het kostte me 500 euro aan stekkers, maar mijn hele elektraketen in zicht krijgen beschouw ik ook een beetje als een hobby![]()
Eens kijken of we het met een tweede kind binnenkort hetzelfde kunnen houden zonder in te leveren op woongenot.
De circulatiepompen van de vloerverwarming, die stonden 24/7 aan, terwijl dat grote onzin is. Eigenlijk zou ik die willen koppelen aan de thermostaat, maar dat is een investering die ik niet terug ga verdienen. Daarom heb ik met een trial and error planning het gebruik van de circulatiepompen met 90% kunnen verminderen zonder toe te geven aan het comfort en in de zomer staan ze elke dag een half uurtje aan om niet vast te komen te zitten. Dat leverde zo’n 700kwh op. Verder vrijwel alle halogeenlampen vervangen door led en alle standbyapparatuur gaat nu volledig uit. Halogeenlampen zijn ook echt een bitch, 60 watt vs 5 watt ledquote:Op dinsdag 1 februari 2022 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wauw![]()
Waar zaten de knelpunten in de keten?
Daar heb je tussenstekkers voor. Die knijp je op de aanvoerleiding. Dwz. Wordt de leiding warm, gaat de stekker aan en pomp draaien. Is de aanvoerleiding onder x graden dan schakelt ie af. Dingen kosten 5 tientjes. En een grote plus, ze zetten 1 keer per etmaal 15min je pomp ff aan om te voorkomen dat de pomp vast komt te zitten. Maar dat dat handig is wist je alquote:Op dinsdag 1 februari 2022 18:55 schreef NightDancert het volgende:
[..]
De circulatiepompen van de vloerverwarming, die stonden 24/7 aan, terwijl dat grote onzin is. Eigenlijk zou ik die willen koppelen aan de thermostaat, maar dat is een investering die ik niet terug ga verdienen. Daarom heb ik met een trial and error planning het gebruik van de circulatiepompen met 90% kunnen verminderen zonder toe te geven aan het comfort en in de zomer staan ze elke dag een half uurtje aan om niet vast te komen te zitten. Dat leverde zo’n 700kwh op. Verder vrijwel alle halogeenlampen vervangen door led en alle standbyapparatuur gaat nu volledig uit. Halogeenlampen zijn ook echt een bitch, 60 watt vs 5 watt led
En we hebben een andere wasmachine, wat overigens meer uit noodzaak was, die een stuk zuiniger is.
Kan ik doen, maar momenteel kosten m’n pompen gezamelijk 15 euro per jaar aan stroom en de slimme stekker die er nu op zit lees ik uit met een api om vervolgens allerlei leuke grafieken te maken, dus ik vind het wel best zoquote:Op dinsdag 1 februari 2022 19:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Daar heb je tussenstekkers voor. Die knijp je op de aanvoerleiding. Dwz. Wordt de leiding warm, gaat de stekker aan en pomp draaien. Is de aanvoerleiding onder x graden dan schakelt ie af. Dingen kosten 5 tientjes. En een grote plus, ze zetten 1 keer per etmaal 15min je pomp ff aan om te voorkomen dat de pomp vast komt te zitten. Maar dat dat handig is wist je al.
Deze zijn dat;
https://www.google.com/search?q=stekker+vloerverwarming+pomp
Volgens mij allemaal hetzelfde ding in een andere kleur behuizing dus ik zou vooral naar de prijs kijken.
Hallogeen is killing inderdaad. Wij hebben nog ergens een TL-buis hangen tot mijn frustratie.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 18:55 schreef NightDancert het volgende:
[..]
De circulatiepompen van de vloerverwarming, die stonden 24/7 aan, terwijl dat grote onzin is. Eigenlijk zou ik die willen koppelen aan de thermostaat, maar dat is een investering die ik niet terug ga verdienen. Daarom heb ik met een trial and error planning het gebruik van de circulatiepompen met 90% kunnen verminderen zonder toe te geven aan het comfort en in de zomer staan ze elke dag een half uurtje aan om niet vast te komen te zitten. Dat leverde zo’n 700kwh op. Verder vrijwel alle halogeenlampen vervangen door led en alle standbyapparatuur gaat nu volledig uit. Halogeenlampen zijn ook echt een bitch, 60 watt vs 5 watt led
En we hebben een andere wasmachine, wat overigens meer uit noodzaak was, die een stuk zuiniger is.
TL is weer heel wat anders dan halogeen natuurlijk. Technisch gezien is een TL een spaarlamp dus al aardig zuinig. Verder klote dingen met dat geknipper enzo. Maar wel energiezuinig.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 19:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hallogeen is killing inderdaad. Wij hebben nog ergens een TL-buis hangen tot mijn frustratie.
Een vloerverwarmingspomp moeten we ook nog steeds. Daar moet ik echt even hogere prioriteit van maken.
Wij hebben een nieuwe mediabox, dat scheelt inderdaad aanzienlijk. Echter, de universele afstandsbediening is nu zo van slag dat 's avonds de receiver niet meer automatisch uit gaat en die regelmatig 12 uur onnodig staat te verbruikenquote:Op dinsdag 1 februari 2022 19:17 schreef bleiblei het volgende:
Het zuinigst dat ons huis momenteel überhaupt kan zijn is 180w per uur. Maar ik denk dat ik ooit nog slimme stekkers zet op het netwerkspul in de meterkast en alle mediaboxen en andere meuk bij de tv zodat dat allemaal uit is snachts en op momenten dat het niet nodig is. Vooral modems en mediaboxen schijnen standby veel energie te zuipen.
Ik bedoelde niet dat dat hetzelfde is. Ik zie dat dat er wel min of meer staat, was niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 1 februari 2022 19:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
TL is weer heel wat anders dan halogeen natuurlijk. Technisch gezien is een TL een spaarlamp dus al aardig zuinig. Verder klote dingen met dat geknipper enzo. Maar wel energiezuinig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |