Ja, dat werkt al een tijdje niet meer bij mij. Als ik de color picker sluit bij de TS-posts en mijn eigen posts ook een kleurtje wil geven, sluit die color picker te pas en te onpas. Een F5 en voila; de kleuren zijn weer pleite.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 11:20 schreef Xlarge het volgende:
[..]
De reacties van de TS kan je hier ook laten kleuren, het is een instelling
Tevens jouw eigen reacties, en die dan een andere kleur..
Dat de OP boven aan elke pagina komt, kan hier geloof ik niet
Dat had ik ook, maar na 1000x color picker heb ik het voor elkaar gekregen!quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:03 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ja, dat werkt al een tijdje niet meer bij mij. Als ik de color picker sluit bij de TS-posts en mijn eigen posts ook een kleurtje wil geven, sluit die color picker te pas en te onpas. Een F5 en voila; de kleuren zijn weer pleite.
Adblocker staat uit op FOK.
Ah nope, ik heb 'm: de eerste color picker werkt naar behoren, maar dan moet je wel rechtsonder op het colorpicker-knopje drukken om op te slaan na sluiten. Tweede color picker, welke je ook aandrukt, doet het dan gewoon niet meer naar behoren. Je kan wel slepen (maar dan sluit ie al), en als je die blijft vasthouden blijft je kleur veranderen. Echter, je kan niet meer de knop indrukken en opslaan. Dat is dus een gevalletje F5 en nog eens de andere color picker invullen.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Dat had ik ook, maar na 1000x color picker heb ik het voor elkaar gekregen!
Omdat in die bovenste balk veel verschillende kleuren en icoontjes kunnen staan is er bewust voor gekozen dat op de desktop juist niet te doen, zodat de boel daar iig leesbaar blijft.quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:09 schreef ArnieAlberts het volgende:
uiteindelijk ziet het er véél minder mooi uit dan hoe het op FOK! op mobile eruit ziet (Daar wordt de balk bovenaan je bericht met username en postinfo ook mee gekleurd).
Op desktop worden de kleuren ook snel te fel, en dan wordt het idd niet mooi. Ik hou ze heel dicht bij wit (in de posts in een topic is dat namelijk al gekleurd genoeg), ik zweer echt bij deze set kleuren:quote:Op donderdag 24 juni 2021 22:09 schreef ArnieAlberts het volgende:
En uiteindelijk ziet het er véél minder mooi uit dan hoe het op FOK! op mobile eruit ziet (Daar wordt de balk bovenaan je bericht met username en postinfo ook mee gekleurd).
Is voor mij hetzelfde (maar dan subtieler voor desktop) als op mobielquote:Op dinsdag 22 juni 2021 16:20 schreef Moira het volgende:
Bij 'Kies achtergrondkleuren' heb ik # dddddd (heel licht grijs)
Bij 'Postkleur Topicstarter' heb ik # e5edff (heel licht blauw) ('ook quotes' heb ik hier uit staan, kun je zelf aanzetten als je dat wel wil)
Bij 'Postkleur eigen post' heb ik # e5ffea (heel licht groen) ('ook quotes' heb ik hier aan staan, fijn om bij scrollen makkelijker quotes op mijn posts terug te vinden)
Kan dan de dansende banaan er ook in?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 21:24 schreef Danny het volgende:
[..]
hmm, misschien moet ik daar even een account aanmaken en eens kijken. leuke nieuwe smilies zijn altijd welkom, al hebben we wel liefst dat ze binnen de design van onze originele smilies passen (zijn altijd wel mensen te vinden die er een FOK!variant van willen en kunnen maken)
Waar staat die? volgens mij kijk ik er bij viva compleet overheenquote:Op zaterdag 26 juni 2021 11:27 schreef ivetje het volgende:
[..]
Kan dan de dansende banaan er ook in?
Ow sorry, is geen smiley bij Viva. Maar iedereen mist overal die dansende banaan toch gewoon?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 20:46 schreef Danny het volgende:
[..]
Waar staat die? volgens mij kijk ik er bij viva compleet overheen
Jaaaa! Echt, kom op. Iedereen heeft toch die dansende banaan nodig op een forumquote:
Die zijn hier ook: heel klein, daar rechts boven 'quote'.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 23:16 schreef holyguacamole het volgende:
Ik weet niet of dit al geplaatst is. Maar bij Viva vind ik heel erg fijn dat je van die pijlknoppen hebt, waarmee je in één keer naar helemaal onderin de pagina kan gaan en weer terug naar bov en.
Er is wel een FOK versiequote:Op zondag 27 juni 2021 00:33 schreef ivetje het volgende:
[..]
Jaaaa! Echt, kom op. Iedereen heeft toch die dansende banaan nodig op een forum
Dat kan hier ook. Laatste logo van de bovenste rij onder het tekstvak waar je je bericht typtquote:Op zondag 27 juni 2021 00:42 schreef holyguacamole het volgende:
Wat ik ook leuk vind bij Viva is dat je een poll aan kunt maken bovenin een topic. Of kan dat hier ook?
Maar die staat niet tussen de gewone smileys hierquote:Op zondag 27 juni 2021 00:37 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Er is wel een FOK versie [ link | afbeelding ]
Kan overal in een post, en diezelfde poll kun je dan ook weer naar andere plekken copy/pastenquote:Op zondag 27 juni 2021 00:42 schreef holyguacamole het volgende:
Wat ik ook leuk vind bij Viva is dat je een poll aan kunt maken bovenin een topic. Of kan dat hier ook?
In welke subfora kijk je? Dit klinkt als Klaagbaak namelijk.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:42 schreef Snolkelderij het volgende:
Ik doe mijn best maar het is het allemaal net niet tot nu toe.
Als ik her en der een topic openklik omdat de titel me veelbelovend lijkt, valt de inhoud meestal tegen. Heel veel flauwe opmerkingen, het gaat nergens naartoe.
Op best interessante vragen komt geen interessante conversatie op gang.
Ik heb maar heel weinig prettige topics gezien.
Ik weet dus nog niet of ik hier blijf plakken. Ik wil wel, maar het voelt nog niet als thuis.
Nou, dit klinkt ook wel een beetje al een random topic in andere subfora hoor.quote:Op maandag 28 juni 2021 23:32 schreef bamibij het volgende:
[..]
In welke subfora kijk je? Dit klinkt als Klaagbaak namelijk.
Ja, er lopen wel wat mensen rond die denken dat het erg lollig is om in elk topic flauw en kinderachtig te reageren. Door die mensen te negeren en ontopic en serieus te reageren (en de offtopic comment te rapporteren zodat een modje er eens extra naar kijkt) kun je zelf bijdragen aan het verbeteren van die sfeer natuurlijk. Maar ik snap dat het een verkeerd beeld geeft. Het is - in ieder geval in de serieuze forums - ook een doorn in mijn oog hoor.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:42 schreef Snolkelderij het volgende:
Als ik her en der een topic openklik omdat de titel me veelbelovend lijkt, valt de inhoud meestal tegen. Heel veel flauwe opmerkingen, het gaat nergens naartoe.
Ik weet dus nog niet of ik hier blijf plakken. Ik wil wel, maar het voelt nog niet als thuis.
Was ook bij Viva zo. Of dat je eerst door de usual suspects moest worstelen om bij de echte fijne conversatie te komen. Tis wennen aan de namen hier. Als je volhoudt, kom je erachter wie hier de clowns, usual suspects en serieuze users zijn.quote:Op maandag 28 juni 2021 22:42 schreef Snolkelderij het volgende:
Kan het hier alleen maar mee eens zijn!quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Was ook bij Viva zo. Of dat je eerst door de usual suspects moest worstelen om bij de echte fijne conversatie te komen. Tis wennen aan de namen hier. Als je volhoudt, kom je erachter wie hier de clowns, usual suspects en serieuze users zijn.
Topic Reports zijn heel handig voor mods om snel te kunnen reageren ( mits geen 20 per dagquote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, er lopen wel wat mensen rond die denken dat het erg lollig is om in elk topic flauw en kinderachtig te reageren. Door die mensen te negeren en ontopic en serieus te reageren (en de offtopic comment te rapporteren zodat een modje er eens extra naar kijkt) kun je zelf bijdragen aan het verbeteren van die sfeer natuurlijk. Maar ik snap dat het een verkeerd beeld geeft. Het is - in ieder geval in de serieuze forums - ook een doorn in mijn oog hoor.
Dat klopt hoor, ik herken het gedrag wel, maar in mijn ervaring is het hier veel erger. Het voelt alsof je een goed gesprek met je tante zit te voeren en je kleine neefje komt er steeds doorheen banjeren. Niet relaxed.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:10 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Was ook bij Viva zo. Of dat je eerst door de usual suspects moest worstelen om bij de echte fijne conversatie te komen. Tis wennen aan de namen hier. Als je volhoudt, kom je erachter wie hier de clowns, usual suspects en serieuze users zijn.
Maar om nou elke ongezellige kleuter te moeten gaan staffen is ook weer zo wat...quote:Op dinsdag 29 juni 2021 16:39 schreef Ole het volgende:
[..]
Topic Reports zijn heel handig voor mods om snel te kunnen reageren ( mits geen 20 per dag)
dat dus..maar deze types hebben we meestal wel in de smiezen. Maar moet dan met beleid. Wat ik zeg TR kan helpen!quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:35 schreef Snolkelderij het volgende:
[..]
Maar om nou elke ongezellige kleuter te moeten gaan staffen is ook weer zo wat...
Als het zo voelt:quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:35 schreef Snolkelderij het volgende:
[..]
Maar om nou elke ongezellige kleuter te moeten gaan staffen is ook weer zo wat...
is dat voor jou iig 'topicverneukend' en is een TR wel degelijk op z'n plaatsquote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:34 schreef Snolkelderij het volgende:
Het voelt alsof je een goed gesprek met je tante zit te voeren en je kleine neefje komt er steeds doorheen banjeren. Niet relaxed.
Ik weet niet welke subforums je precies bedoelt hiermee, maar het verschilt ook wel erg per subforum. En in een heleboel subforums wordt zowel serieus als iets minder serieus gepost. Maar als het echt storend is in bijvoorbeeld een serieuzer subforum of in een serieuzer topic, plaats een TR zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:34 schreef Snolkelderij het volgende:
[..]
Dat klopt hoor, ik herken het gedrag wel, maar in mijn ervaring is het hier veel erger. Het voelt alsof je een goed gesprek met je tante zit te voeren en je kleine neefje komt er steeds doorheen banjeren. Niet relaxed.
En ik kan best wat hebben, maar het maakt het voor mij niet gezelliger.
Maar ik goed, ik blijf proberen. Ik kan toch nergens anders heen.
mja, het is natuurlijk best lastig als we niet weten waar dit soort knelpunten zitten omdat je er geen melding van maakt. We zijn best met veel man, maar alsnog kunnen we niet alles hoogstpersoonlijk lezen en zijn we afhankelijk van meldingen van users. Er wordt dan naar gekeken en als we het zelf nodig vinden zal ingegrepen worden. Als er niet gemeld wordt kunnen we in veel gevallen natuurlijk ook niet corrigeren. FOK! is wat dat betreft echt een team-effort, waarbij de users gewoon een belangrijke schakel zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:34 schreef Snolkelderij het volgende:
[..]
Dat klopt hoor, ik herken het gedrag wel, maar in mijn ervaring is het hier veel erger. Het voelt alsof je een goed gesprek met je tante zit te voeren en je kleine neefje komt er steeds doorheen banjeren. Niet relaxed.
En ik kan best wat hebben, maar het maakt het voor mij niet gezelliger.
Maar ik goed, ik blijf proberen. Ik kan toch nergens anders heen.
Dit is echt niet waar. Dit is fok du moment. Op een moment zijn de floodgates van onzin en klaagbaak open gezet en mag er blijkbaar maar niet meer tegen de vershittering van nagenoeg elk topic opgetreden wordenquote:Op maandag 28 juni 2021 23:32 schreef bamibij het volgende:
[..]
In welke subfora kijk je? Dit klinkt als Klaagbaak namelijk.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dit is echt niet waar. Dit is fok du moment. Op een moment zijn de floodgates van onzin en klaagbaak open gezet en mag er blijkbaar maar niet meer tegen de vershittering van nagenoeg elk topic opgetreden worden
quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:19 schreef Danny het volgende:
[..]
mja, het is natuurlijk best lastig als we niet weten waar dit soort knelpunten zitten omdat je er geen melding van maakt. We zijn best met veel man, maar alsnog kunnen we niet alles hoogstpersoonlijk lezen en zijn we afhankelijk van meldingen van users. Er wordt dan naar gekeken en als we het zelf nodig vinden zal ingegrepen worden. Als er niet gemeld wordt kunnen we in veel gevallen natuurlijk ook niet corrigeren. FOK! is wat dat betreft echt een team-effort, waarbij de users gewoon een belangrijke schakel zijn.
Ook heel veel reacties die niet door de beugel kunnen. Waar ook niet tegen opgetreden wordt bij rapportering.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 08:12 schreef Donna het volgende:
[..]
Nou, dit klinkt ook wel een beetje al een random topic in andere subfora hoor.
![]()
Ik snap @:Snolkelderij wel, in veel serieuzere topics komen ook flauwe reacties. Niet meteen reacties die niet door de beugel kunnen, maar wel gewoon flauw en onnodig. Reageer dan niet, denk ik dan.
En vervolgens krijg je van mods te horen, "dit valt niet bij de richtlijnen waar wij op mogen acteren, mail maar een admin"quote:Op dinsdag 29 juni 2021 14:55 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, er lopen wel wat mensen rond die denken dat het erg lollig is om in elk topic flauw en kinderachtig te reageren. Door die mensen te negeren en ontopic en serieus te reageren (en de offtopic comment te rapporteren zodat een modje er eens extra naar kijkt) kun je zelf bijdragen aan het verbeteren van die sfeer natuurlijk. Maar ik snap dat het een verkeerd beeld geeft. Het is - in ieder geval in de serieuze forums - ook een doorn in mijn oog hoor.
quote:
quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ook heel veel reacties die niet door de beugel kunnen. Waar ook niet tegen opgetreden wordt bij rapportering.
De hele wereld maakt zich steeds drukker om inclusiviteit, uitsluiting, discriminatie en belediging wordt steeds minder getolereerd. Dat merk je ook op andere fora en social media. Maar hier mag elk topic met een serieuze inslag volgeonzind worden, vaak beledigend, discriminerend en haal heel artikel 1 er maar bij.
Ik blijf er in geloven dat Fora nog steeds een plek hebben in het huidige online landschap, maar fok blijft maar vasthouden aan een hihaho alles moet kunnen mentaliteit, waardoor er uiteindelijk maar 1 ding kan, namelijk een heel forum ongehinderd veronzinnen.
[..]
En vervolgens krijg je van mods te horen, "dit valt niet bij de richtlijnen waar wij op mogen acteren, mail maar een admin"
Blijf dit toch altijd wel bijzonder vinden ik ben heel erg voor inclusiviteit zal dat ook altijd verdedigen maar ik ben ook tolerant voor andere vormen van humor, ik denk als ik dat lees gewoon ik vind dat niet zo grappig en lees de volgende post, waarom zou je dat weg moeten halen als iemand er om kan lachen en of de humor er van in ziet. En dan heb ik het niet over artikel 1 gedrag maar wel over humor die wellicht wat harder is of wat flauwer is. Ik zie een topic meer als een café gesprek waar af en toe een dronken iemand doorheen lalt maar daar hoeft het gesprek dat je nu voert nog niet door vergalt te worden.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
De hele wereld maakt zich steeds drukker om inclusiviteit, uitsluiting, discriminatie en belediging wordt steeds minder getolereerd. Dat merk je ook op andere fora en social media. Maar hier mag elk topic met een serieuze inslag volgeonzind worden
Ja je hebt absoluut gelijk hoor, maar ik doelde in mijn reactie echt op de kleine, flauwe onnodige reacties. Zoals in het topic welk blad 'we' nu gaan lezen ipv Viva dat iemand het nodig vindt om 1 of andere ranzige p*rn* titel op te noemen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ook heel veel reacties die niet door de beugel kunnen. Waar ook niet tegen opgetreden wordt bij rapportering.
De hele wereld maakt zich steeds drukker om inclusiviteit, uitsluiting, discriminatie en belediging wordt steeds minder getolereerd. Dat merk je ook op andere fora en social media. Maar hier mag elk topic met een serieuze inslag volgeonzind worden, vaak beledigend, discriminerend en haal heel artikel 1 er maar bij.
Ik blijf er in geloven dat Fora nog steeds een plek hebben in het huidige online landschap, maar fok blijft maar vasthouden aan een hihaho alles moet kunnen mentaliteit, waardoor er uiteindelijk maar 1 ding kan, namelijk een heel forum ongehinderd veronzinnen.
[..]
En vervolgens krijg je van mods te horen, "dit valt niet bij de richtlijnen waar wij op mogen acteren, mail maar een admin"
De leukste topics zijn de topics die niet gaan over waar het topic over gaatquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja je hebt absoluut gelijk hoor, maar ik doelde in mijn reactie echt op de kleine, flauwe onnodige reacties. Zoals in het topic welk blad 'we' nu gaan lezen ipv Viva dat iemand het nodig vindt om 1 of andere ranzige p*rn* titel op te noemen.
Kan best tegen een grapje en ook wel tegen een vies grapje of een stukje off topic, maar er zijn maar weinig topics die vrij blijven van vervuiling helaas.
En door altijd een melding te doen voel ik me ook al snel een zeikerd.
Omdat het meer en meer niet alleen een enkele post in het topic is, het wordt steeds meer het topic. Wat is dan je meerwaarde nog als forum? Als je elk topic, in alle serieuze subfora laat verstieren door een klein groepje lolbroeken die al jaren vrij spel krijgen en wie geen strobreed in de weg gelegd wordt om een topic direct na openen dood te slaan?quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Blijf dit toch altijd wel bijzonder vinden ik ben heel erg voor inclusiviteit zal dat ook altijd verdedigen maar ik ben ook tolerant voor andere vormen van humor, ik denk als ik dat lees gewoon ik vind dat niet zo grappig en lees de volgende post, waarom zou je dat weg moeten halen als iemand er om kan lachen en of de humor er van in ziet. En dan heb ik het niet over artikel 1 gedrag maar wel over humor die wellicht wat harder is of wat flauwer is. Ik zie een topic meer als een café gesprek waar af en toe een dronken iemand doorheen lalt maar daar hoeft het gesprek dat je nu voert nog niet door vergalt te worden.
Sowieso wel een handig manier van FOK! lezen gewoon denken dat iedereen permanent dronken is![]()
Mee eens hoorquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Omdat het meer en meer niet alleen een enkele post in het topic is, het wordt steeds meer het topic. Wat is dan je meerwaarde nog als forum? Als je elk topic, in alle serieuze subfora laat verstieren door een klein groepje lolbroeken die al jaren vrij spel krijgen en wie geen strobreed in de weg gelegd wordt om een topic direct na openen dood te slaan?
Hou op met "humor moet ook kunnen". Humor is leuk als je omhoog mikt, niet als je iedereen die anders is consequent en veelvuldig laat afzeiken.
Ik herken dit trouwens op de delen van FOK! waar ik kom écht niet.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als je elk topic, in alle serieuze subfora laat verstieren door een klein groepje lolbroeken die al jaren vrij spel krijgen en wie geen strobreed in de weg gelegd wordt om een topic direct na openen dood te slaan?
Jij bent zelf al helemaal verFOKt kutmoira.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:35 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik herken dit trouwens op de delen van FOK! waar ik kom écht niet.
Sterker nog, ik denk dat er nog altijd meer serieuze topics zijn die geheel probleemloos verlopen dan zij die dat niet doen.
Ik zei al geen moeite te hebben met (flink) off topic gaan dus wat dat betreft ben ik het gewoon met je eens. Als een topic gewoon fatsoenlijk zo'n draai krijgt, prima.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De leukste topics zijn de topics die niet gaan over waar het topic over gaatVind ik tenminste. Juist dat onverwachte maakt forum leuk en dynamisch. Je denkt een topic over konijnen te gaan lezen en voor je het weet zit je de echtscheiding van de buren van de ts te analyseren
Welke fora kom je dan in hemelsnaam?quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:35 schreef Moira het volgende:
[..]
Sterker nog, ik denk dat er nog altijd meer serieuze topics zijn die geheel probleemloos verlopen dan zij die dat niet doen.
Het heeft niet zoveel te maken met niet mogen, het is gedeeltelijk bezetting alleen FAs hebben ban rechten. Aan de andere kant is het de policy dat we niemand uitsluiten maar in goede banen lijden. Het zet ook geen zoden aan de dijk om keihard te zijn wat dat betreft is modden een genuanceerd werkje. Er zijn best veel voorbeelden van nieuwe mods die rechtlijnig met harde hand wel even het varkentje gingen wassen, dat duurt dan 2 maanden voordat ze gedesillusioneerd de taak aan de wilgen hangen of gaan inzien dat het een lastige taak op een koorddanskoord is. Je moet de boel leuk houden en de boel levendig en ook nog users uit de tent lokken om te reageren etc etc.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het dan weer echt zonde dat we als user vaak te horen krijgen dat mods het ook graag anders zouden willen maar dat dat van boven dan weer niet mag.
Misschien is het mij ook niet helemaal duidelijk hoor, maar ik heb vanmorgen weer eens een topic buiten MyAt aangeklikt en druk gerapporteerd. Nu was dat echt net voor ik dit topic binnen kwam zeilen, dus daar kan nog niet op gehandeld zijn. Maar het is ook gefulmineer wat er al een ruime week staat...
Wacht, ik post ff, voor het overzicht in dit topic.
Ah goed concreet voorbeeld SEX is een blinde vlek voor mij, heb je zin om daar mod te worden, we kunnen wel een extra goede mod daar gebruiken (geloof ik)quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Welke fora kom je dan in hemelsnaam?
Zodra ik me buiten mijn reguliere SC waag en eens in Sex ofzo kijk (een forum waar ik eerder naartoe navigeer dan een CRE) weet ik niet hoe snel ik er weg moet komen. Meldingen wordt nooit iets mee gedaan eigenlijk. De keren dat ik de moeite neem om te kijken hoe er op rapporteren is gehandeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier dwaalde ik dus vanmorgen binnen en heb pas net gerapporteerd, dus misschien logisch dat er geen actie op ondernomen is, zelfs als de mods daar misschien wel voor zouden zijn. Het staat er echter al wel een ruime week.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Dit is toch een beetje kip ei? De onzin verdrijft de inhoud, maar dat is de schuld van de inhoud die zich tussen de onzin niet thuisvoelt? En dan neem je als forum dus geen enkele verantwoordelijk, maar ga je wijzen naar de -weglopende- users die wel eens ergens inhoudelijk over wil bomen?quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat het ook een groot probleem is dat de serieuze poster eerder de neiging heeft om stil te blijven dan de onzin poster om die onzin te posten. Door veel serieus te posten kun je een topic eenvoudig de serieuze kant op kantelen. Helaas zijn er veel mensen bang/terughoudend om serieus te reageren
Nee hoor, betere mods zijn voor mij al stukgelopen op de beperkingen icm de workload.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ah goed concreet voorbeeld SEX is een blinde vlek voor mij, heb je zin om daar mod te worden, we kunnen wel een extra goede mod daar gebruiken (geloof ik)
MOL en ESF voornamelijkquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Welke fora kom je dan in hemelsnaam?
Zodra ik me buiten mijn reguliere SC waag en eens in Sex ofzo kijk (een forum waar ik eerder naartoe navigeer dan een CRE) weet ik niet hoe snel ik er weg moet komen. Meldingen wordt nooit iets mee gedaan eigenlijk. De keren dat ik de moeite neem om te kijken hoe er op rapporteren is gehandeld.
Ja en nee. Het is aan de ene kant weggejaagd worden maar het is ook een stukje moeite doen. Veel klachten die ik van users krijg is dat het vroeger zo leuk was om "mee te lezen" maar dat ze zelf "niet goed genoeg" om mee iets op te schrijven. Daar is ook een specifieke MUZ variant van "ik heb geen verstand van muziek" maar als er geen gesprek gevoerd wordt krijg je dat ook niet op gang en wordt meelezen ook minder leuk. Ik denk dat het ook een generatie ding gecombineerd met een mobiel internet ding is. Men wil gewoon snel content lezen en liefst niet te veel zelf toevoegen. Dan zeg ik niet dat bagger overal maar moet kunnen maar ik zeg wel dat de drempel blijkbaar een stuk lager is om bagger te posten (of 1 woord) dan om serieus mee te doen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dit is toch een beetje kip ei? De onzin verdrijft de inhoud, maar dat is de schuld van de inhoud die zich tussen de onzin niet thuisvoelt? En dan neem je als forum dus geen enkele verantwoordelijk, maar ga je wijzen naar de -weglopende- users die wel eens ergens inhoudelijk over wil bomen?
Jazeker. Wordt die reeks dan veel strakker gemodereerd of komen mensen daar gewoon minder onzin spuien?quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja en nee. Het is aan de ene kant weggejaagd worden maar het is ook een stukje moeite doen. Veel klachten die ik van users krijg is dat het vroeger zo leuk was om "mee te lezen" maar dat ze zelf "niet goed genoeg" om mee iets op te schrijven. Daar is ook een specifieke MUZ variant van "ik heb geen verstand van muziek" maar als er geen gesprek gevoerd wordt krijg je dat ook niet op gang en wordt meelezen ook minder leuk. Ik denk dat het ook een generatie ding gecombineerd met een mobiel internet ding is. Men wil gewoon snel content lezen en liefst niet te veel zelf toevoegen. Dan zeg ik niet dat bagger overal maar moet kunnen maar ik zeg wel dat de drempel blijkbaar een stuk lager is om bagger te posten (of 1 woord) dan om serieus mee te doen.
Dat vind ik wel eens jammer.
Ken je trouwens de vraag wat je wilt reeks? want dat is bijvoorbeeld al 1 van de stappen die we hebben ondernomen om users een wat meer anoniem podium te geven en die topics zijn vrijwel volledig verstoken van onzin. Al is de aanwas van users die dat willen doen weer weggevalen (zie ook bovenstaande drempel verhaal)
Als je graag in SEX leest en daar graag post dan is de workload gelijk aan het lezen en daar posten en af en toe op delete te klikken. Ik denk dat het zien als een taak met workload het al een lastigere taak maakt. We willen juist meepostende mods die eigenlijk meer een soort superuser zijn dan een schoolmeester.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nee hoor, betere mods zijn voor mij al stukgelopen op de beperkingen icm de workload.
Dat laatste, we zitten er wel bovenop maar dat hoeft meestal niet eens.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jazeker. Wordt die reeks dan veel strakker gemodereerd of komen mensen daar gewoon minder onzin spuien?
Mja, voor mij hoeft dat dan ook weer niet perse hoor. Tenzij een mod dat met een clickdownmenuutje ofzo even in orde kan maken. Het modden lijkt me al werk genoeg voor sommige mods.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:51 schreef Moira het volgende:
[..]
MOL en ESF voornamelijkmaar ook als ik zelf her en der in een topic mee lurk (bijv TV en SHO) zie ik daar eigenlijk nooit dingen die jij omschrijft.
Nou moet ik zeggen dat ik al een tijdje wat minder breed FOK! hoor. SEX lokt nou bijv ook niet echt de creme de la creme aan users uit.
Overigens zul je vaak sowieso niet zien hoe er op TR’s is gehandeld, aangezien je eigenlijk alleen kan checken of een post die er eerder wel stond nu weg is. Soms zal een mod een user privé aanspreken nav een TR en de betreffende post niet per se worden verwijderd. Het is overigens wel zo netjes als mod om even contact op te nemen met degene die de TR plaatst, we mogen niet altijd zeggen wat we allemaal wel/niet gedaan hebben maar juist als we helemaal niks laten weten krijgen mensen de indruk dat hun TR’s genegeerd worden en da’s zonde. Mag wmbt wat consequenter door álle mods gedaan worden. Ik stuur ook een DM met uitleg als ik júíst niks met een TR doe (want waarom dan niet).
Maar ik wil al niet eens meepostenquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je graag in SEX leest en daar graag post dan is de workload gelijk aan het lezen en daar posten en af en toe op delete te klikken. Ik denk dat het zien als een taak met workload het al een lastigere taak maakt. We willen juist meepostende mods die eigenlijk meer een soort superuser zijn dan een schoolmeester.
Misschien moeten de mods ook af van het strakke deelforum denken. Als er ergens iets discriminerend of beledigend staat, en het is niet jou forum, dan mag je het gewoon weghalen. Niks zo doms als mods die dan zeggen: Ik ben hier niet de mod.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:32 schreef Moira het volgende:
Ik vind het echt zonde als ik lees dat mensen in topics zitten waar blijkbaar topicverneukende shit gaande is maar daar dan geen melding van gemaakt wordt
En als er echt iets is dat weg moet, maar een mod haalt dat na melding niet weg: bericht dan ook alsjeblieft die admin. Mods worden ook wel eens ‘gecorrigeerd’.
Nogmaals: echt niemand vind je een zeikerd als we een TR van je zien, we denken eerder “ah chill iemand die ons ergens op wijst ipv achteraf klaagt dat we iets niet gelezen hebben”
quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar ik wil al niet eens meepostenZoals ik eerder zei dwaalde ik er vanmorgen weer eens binnen en wist niet hoe snel ik er weer weg moest komen
En het topic blijft open en staan...quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]Ja dat is jammer.
Ik denk trouwens ook dat mensen vroeger iets meer eigenschap namen van hun topics. Maar dat kan ook mijn visie zijn. Ik vertroetel mijn topics en heb nog topics lopen uit 2010 of eerder
ONZ / Tergend langzaaaaaaaaaaaaaaaam topic.
ONZ / He'j al een ei 'ehad? [3]
ONZ / Kut het wordt weer kerst! (RIP)
Maar ook waren er vroeger iets meer mensen die van hun topic ook echt hun topic maakten, en dat onderhielden. Die zijn er nog steeds wel maar er is ook een steeds groter wordend aantal hit en run users. Post een topic van twee woorden en wacht tot het grappig wordt. Het is dan niet gek dat het bagger wordt. En de TS zie je vaak niet eens terug.
ja dat is een probleem omdat bij verschillende fora verschillende regels gelden. Ik weet honderd procent zeker dat als ik in VBL een post weghaal ik ruzie heb met de VBL mods en de VBL users, helaas.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:58 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Misschien moeten de mods ook af van het strakke deelforum denken. Als er ergens iets discriminerend of beledigend staat, en het is niet jou forum, dan mag je het gewoon weghalen. Niks zo doms als mods die dan zeggen: Ik ben hier niet de mod.
Heb dit bij Danny aangekaart en hij zei dat mods dat gewoon mogen verwijderen of ze daar nou mod zijn of niet. In de praktijk valt dit heel erg tegen.
Dat doen we ook, iets discriminerends gaat gelijk weg, iets beledigends is doorgaans niet iets dat direct gastmodden vereist. Er is zegmaar een soort ‘urgency’ aan verbonden waarop we (en elke mod is weer anders) baseren of gastmodden vereist is of niet. Vaak kunnen dingen echt wel wachten tot huismods ernaar kunnen kijken, dat is dan handiger voor hen zelf omdat ze dan zelf zien welke users wat zeggen in hun forum (verwijderde posts kunnen alleen (F)A’s nog terugzien).quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:58 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Misschien moeten de mods ook af van het strakke deelforum denken. Als er ergens iets discriminerend of beledigend staat, en het is niet jou forum, dan mag je het gewoon weghalen. Niks zo doms als mods die dan zeggen: Ik ben hier niet de mod.
Heb dit bij Danny aangekaart en hij zei dat mods dat gewoon mogen verwijderen of ze daar nou mod zijn of niet. In de praktijk valt dit heel erg tegen.
De wil is er ergens best. Maar met het ene naampje naast een post met (bijvoorbeeld) leuke muziek komt de inhoud toch duidelijk wat lekkerder over dan met het andere naampje ernaast.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja en nee. Het is aan de ene kant weggejaagd worden maar het is ook een stukje moeite doen. Veel klachten die ik van users krijg is dat het vroeger zo leuk was om "mee te lezen" maar dat ze zelf "niet goed genoeg" om mee iets op te schrijven. Daar is ook een specifieke MUZ variant van "ik heb geen verstand van muziek" maar als er geen gesprek gevoerd wordt krijg je dat ook niet op gang en wordt meelezen ook minder leuk. Ik denk dat het ook een generatie ding gecombineerd met een mobiel internet ding is. Men wil gewoon snel content lezen en liefst niet te veel zelf toevoegen. Dan zeg ik niet dat bagger overal maar moet kunnen maar ik zeg wel dat de drempel blijkbaar een stuk lager is om bagger te posten (of 1 woord) dan om serieus mee te doen.
De DM-knop is niet lastig te vinden voor een mod hoorquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mja, voor mij hoeft dat dan ook weer niet perse hoor. Tenzij een mod dat met een clickdownmenuutje ofzo even in orde kan maken. Het modden lijkt me al werk genoeg voor sommige mods.
Dit is gewoon pertinent niet waar. Tenzij je discriminatie aanvliegt zoals ze dat in 1970 deden...quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:06 schreef Moira het volgende:
[..]
Dat doen we ook, iets discriminerends gaat gelijk weg,
Ok laat ik dan even zeggen dat het de bedoeling is dat dat gelijk weg moet maar dat ik als hulpje natuurlijk geen zicht heb op wat die 100 mods allemaal individueel wel/niet doenquote:Op woensdag 30 juni 2021 14:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dit is gewoon pertinent niet waar. Tenzij je discriminatie aanvliegt zoals ze dat in 1970 deden...
Dit kan ik bevestigen. Daarom had ik het bij Danny aangekaart. In mijn voorbeeld ging het om een tv programma. Een mevrouw met Marokkaanse roots was er te gast. Een aantal users zei discriminerende dingen. In het topic reageerde ook mods. Toen ik hen erop attendeerde was het antwoord: Ik ben geen mod van tv.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dit is gewoon pertinent niet waar. Tenzij je discriminatie aanvliegt zoals ze dat in 1970 deden...
Ja daarom ben ik ook erg benieuwd naar de mening van mensen die hier wel verschil in zouden kunnen makenquote:Op woensdag 30 juni 2021 14:17 schreef Moira het volgende:
[..]
Ok laat ik dan even zeggen dat het de bedoeling is dat dat gelijk weg moet maar dat ik als hulpje natuurlijk geen zicht heb op wat die 100 mods allemaal individueel wel/niet doen
En van waar ik wel zicht op heb geldt ook vaak dat er geen TR wordt geplaatst en aangezien mods in drukkere fora niet ALLE posts van hun forum kunnen lezen het zelf dus soms echt niet zien zonder dat er een TR voor wordt geplaatst. En dat gaat dan om huismods, want ik kom in 99% van heel FOK! niet dus als ik iets zou zien zou ik het misschien wel gelijk weghalen maar ik zie het niet want ik kom er niet
quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is dit - in een topic met Seks met een transgender- als titel iets wat de powers that be van fok een acceptabel topicverloop vinden in een serieus (denk ik dan? PI maakt het lastig, mocht dat het niet blijken te zijn, moet het topic dan überhaupt blijven staan in een serieus subforum?) topic?
Want als men als adminteam zegt "Ja, dit is eigenlijk precies waar we als fok voor staan, wat we als fok willen zijn en uitdragen, of waar we iig niet tegen willen en zullen optreden." dan weten VIVA instromers ook gelijk waar ze zijn beland en hoef ik geen TR's meer te plaatsen.Lees ik nu over de reacties heen, waarin wordt aangegeven of door soort gedrag wel of niet acceptabel wordt gevonden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier dwaalde ik dus vanmorgen binnen en heb pas net gerapporteerd, dus misschien logisch dat er geen actie op ondernomen is, zelfs als de mods daar misschien wel voor zouden zijn. Het staat er echter al wel een ruime week.
Juist een forum als SEX zou je m.i. knetterstrak (jaja) willen modden omdat het dit soort idioten aantrekt en er op deze manier geen normaal gesprek te voeren valt, terwijl dat juist zo waardevol en interessant kan zijn.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Nee, maar in the end zijn er denk ik maar een handvol mensen die deze vraag kunnen beantwoorden en die zijn sinds het stellen nog niet actief geweest in het topic.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Lees ik nu over de reacties heen, waarin wordt aangegeven of door soort gedrag wel of niet acceptabel wordt gevonden?
Juist een forum als SEX zou je m.i. knetterstrak (jaja) willen modden omdat het dit soort idioten aantrekt en er op deze manier geen normaal gesprek te voeren valt, terwijl dat juist zo waardevol en interessant kan zijn.
Zeker, voor elke scheet die je richting een moderator wil laten mag je de TR-knop gebruikenquote:Op woensdag 30 juni 2021 14:25 schreef Elleska het volgende:
Dat rapporteren is denk ik een omschakeling die moet worden gemaakt als je vanaf Viva naar Fok! komt.
Ik kon daar op Viva nooit aan wennen maar rapporteren/staffen is daar iets negatiefs. het wordt gezien als klikken en teveel staffen kon zelfs een straf opleveren.
Hier op Fok! is een TR het helpen van de moderators, mag in sommige forumdelen ook worden gebruikt voor het aanpassen van de topictitel of openingspost.
Ja we hebben het bij de huismods neergelegd, ik ga er eigenlijk vanuit dat ze het niet hebben gezien.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Lees ik nu over de reacties heen, waarin wordt aangegeven of door soort gedrag wel of niet acceptabel wordt gevonden?
Juist een forum als SEX zou je m.i. knetterstrak (jaja) willen modden omdat het dit soort idioten aantrekt en er op deze manier geen normaal gesprek te voeren valt, terwijl dat juist zo waardevol en interessant kan zijn.
Dit is geen vraag aan de huismods van sex. Dit topic is exemplarisch bij een vraag aan de overlords van Fok.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:54 schreef Moira het volgende:
[..]
Ja we hebben het bij de huismods neergelegd, ik ga er eigenlijk vanuit dat ze het niet hebben gezien.
En, tbf, deze reactie is ook een beetje exemplarisch voor het probleembekijkend/probleemoplossend vermogen van/op fok...quote:Vind je dat dit fok moet zijn? Straalt dit uit wat je wilt dat fok is? Is dit hoe je met serieuze onderwerpen en topics om wil gaan? Sta je hier achter? Is dit hoe je fok naar de toekomst ziet gaan? Is dit fok en moeten de mensen van wie dit niet hoeft dat maar accepteren? Is dit het fok wat de rode loper uitrolt voor de VIVA gebruikers die nu een nieuw onderkomen zoeken?
Voor ESF graag zelfsquote:Op woensdag 30 juni 2021 14:25 schreef Elleska het volgende:
Hier op Fok! is een TR het helpen van de moderators, mag in sommige forumdelen ook worden gebruikt voor het aanpassen van de topictitel of openingspost.
Maar de overlords van FOK! lezen toch niet willekeurig een FOK!topic mee? Die moet je erbij halen, either als user door ze te DM’en of te mailen of in dit geval staan ze getagd in het huismodtopic in FC, maar aangezien dat achter de schermen is kan daar voor de schermen weinig over gezegd worden.quote:Op woensdag 30 juni 2021 14:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dit is geen vraag aan de huismods van sex. Dit topic is exemplarisch bij een vraag aan de overlords van Fok.
[..]
En, tbf, deze reactie is ook een beetje exemplarisch voor het probleembekijkend/probleemoplossend vermogen van/op fok...
-doe maar niet-quote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:10 schreef Danny het volgende:
Vast en zeker had het VF zaken die wij hier niet hebben (of die we wel hebben, maar die gewoon te verstopt zitten) en die je hier ook echt mist? (wie weet kunnen we daar iets aan veranderen)
Laat het vooral weten
Welkomquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:10 schreef Zanahoria het volgende:
Niet dus topic doorgespit, maar mocht het nog niet genoemd zijn:
we hebben nu een soort subforum hier voor viva, maar alle topics daarin zijn nu 1 grote vergaarbak. Dus ik mis pijlers en een kopje met nieuwe topics, naast de huidige lijst met actieve topics.
Ik heb de vraag toch aan Danny gesteld? In zijn eigen topic?quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:14 schreef Moira het volgende:
[..]
Maar de overlords van FOK! lezen toch niet willekeurig een FOK!topic mee? Die moet je erbij halen, either als user door ze te DM’en of te mailen of in dit geval staan ze getagd in het huismodtopic in FC, maar aangezien dat achter de schermen is kan daar voor de schermen weinig over gezegd worden.
Als je wil dat ze hier op je vragen antwoorden tag je ze hier: @:Danny @:Yvonne @:iteejer @:GGMM @:Pharkus @:murp @:Straatcommando.
Ja het is al een stuk duidelijkerquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:17 schreef H_T het volgende:
[..]
Welkom
Op FOK bestaan er al veel subfora (zo heten pijlers hier) met daarin topics die over specifiekere onderwerpen gaan. Je kan de hele lijst zien via https://forum.fok.nl/ Enkele specifieke topics en met welk topic op Viva ze te vergelijken zijn, zijn al genoemd in VF / Het grote 'ik zoek een topic!' topic
FOK heeft ook een automatische lijst van de topics waar het recentst in gepost is. Die kan je bekijken op https://forum.fok.nl/active . Post je zelf mee in een topic of heb je de volgknop gebruikt, dan komt het topic ook te staan in je lijst 'Mijn actieve topics'. Daar kan je dus mooi de topics terugvinden die je zelf interessant vindtEn vanuit daar ook weer doorklikken naar het subforum (pijler) waar het in staat. Kijk dus ook gerust rond in andere delen van het forum, en bepaal voor jezelf waar je wil blijven hangen
Heb ik je vraag zo goed begrepen?
Topquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:27 schreef Zanahoria het volgende:
[..]
Ja het is al een stuk duidelijker
Ik ben nog teveel viva-minded. Als in: het leek mij handig om een apart viva subforum te hebben en dáárin dan weer sub-sub-fora (met pijlers dus). Maar we gaan natuurlijk gewoon posten en topics openen binnen de huidige subfora.
Spannend hoor, nieuwe mensen leren
Wat ik verwarrend vind, is dat eerst wordt gezegd dat discriminerende posts en dingen die echt niet door de beugel kunnen direct worden gemod, ongeacht het subforum, ongeacht de gastmod. Dit in reactie op DPs boodschap dat dat soort bagger blijft staan in diverse fora. Ter illustratie post DP deze bagger als voorbeeld en idd, geen actie, het wordt nog eens voorgelegd aan de huismods. Een week na het plaatsen van genoemde bagger.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:14 schreef Moira het volgende:
[..]
Maar de overlords van FOK! lezen toch niet willekeurig een FOK!topic mee? Die moet je erbij halen, either als user door ze te DM’en of te mailen of in dit geval staan ze getagd in het huismodtopic in FC, maar aangezien dat achter de schermen is kan daar voor de schermen weinig over gezegd worden.
Als je wil dat ze hier op je vragen antwoorden tag je ze hier: @:Danny @:Yvonne @:iteejer @:GGMM @:Pharkus @:murp @:Straatcommando.
Het ik zoek een topic topic is idd een goede!quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:27 schreef Zanahoria het volgende:
[..]
Ja het is al een stuk duidelijker
Ik ben nog teveel viva-minded. Als in: het leek mij handig om een apart viva subforum te hebben en dáárin dan weer sub-sub-fora (met pijlers dus). Maar we gaan natuurlijk gewoon posten en topics openen binnen de huidige subfora.
Spannend hoor, nieuwe mensen leren
En daaraan toevoegend: Erg irritant dat wordt gedaan of een zeker topic, een (aantal) zeker(e) reactie(s), een aantal users etc het punt is. Nee, je DNA wordt bevraagd. Waar sta je voor, wat sta je toe en wat bestraf je, want ik zie -in de subfora waar ik kom- dat discriminatie, gehak en afgezeik eerder regel dan uitzondering is en dus regelmatig NIET wordt verwijderd, ook niet na TR.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat ik verwarrend vind, is dat eerst wordt gezegd dat discriminerende posts en dingen die echt niet door de beugel kunnen direct worden gemod, ongeacht het subforum, ongeacht de gastmod. Dit in reactie op DPs boodschap dat dat soort bagger blijft staan in diverse fora. Ter illustratie post DP deze bagger als voorbeeld en idd, geen actie, het wordt nog eens voorgelegd aan de huismods. Een week na het plaatsen van genoemde bagger.
Wordt daarmee eigenlijk haar punt niet bevestigd? Bagger blijft staan. Als de huismods het geen punt vinden, is het geen punt.
Of wordt het dan toch niet ervaren als discriminerende bagger, door de Powers that be? Volgens mij is dat de vraag die nu nog open staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door DancingPhoebe op 30-06-2021 17:00:12 ]I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Je hebt gelijk ook. Al is Danny meer van de technische kant en laat hij forumzaken doorgaans aan Yvonne en de FA’s over, dus lijkt me handig als zij hier ook naar kijken.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik heb de vraag toch aan Danny gesteld? In zijn eigen topic?Hij is alleen nog niet terug geweest in het topic
Ik kan hier tbh niet zo veel mee, dus dat laat ik verder aan de FA’s om wat zinnigs over te zeggen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat ik verwarrend vind, is dat eerst wordt gezegd dat discriminerende posts en dingen die echt niet door de beugel kunnen direct worden gemod, ongeacht het subforum, ongeacht de gastmod. Dit in reactie op DPs boodschap dat dat soort bagger blijft staan in diverse fora. Ter illustratie post DP deze bagger als voorbeeld en idd, geen actie, het wordt nog eens voorgelegd aan de huismods. Een week na het plaatsen van genoemde bagger.
Wordt daarmee eigenlijk haar punt niet bevestigd? Bagger blijft staan. Als de huismods het geen punt vinden, is het geen punt.
Of wordt het dan toch niet ervaren als discriminerende bagger, door de Powers that be? Volgens mij is dat de vraag die nu nog open staat.
Bedankt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 15:54 schreef Moira het volgende:
Ik kan hier tbh niet zo veel mee, dus dat laat ik verder aan de FA’s om wat zinnigs over te zeggen.
https://forum.fok.nl/fok/list_new_topicsquote:Op woensdag 30 juni 2021 15:10 schreef Zanahoria het volgende:
Niet dus topic doorgespit, maar mocht het nog niet genoemd zijn:
we hebben nu een soort subforum hier voor viva, maar alle topics daarin zijn nu 1 grote vergaarbak. Dus ik mis pijlers en een kopje met nieuwe topics, naast de huidige lijst met actieve topics.
Dat is dus juist NIET toegestaan. Persoonlijke aanvallen worden niet getolereerd (dus mag je medeusers ook niet beledigen). Over wat wel en niet discriminerend is is nog wel voer voor discussie. Niet alles wat user X discriminerend vindt is dat ook daadwerkelijk. Daar zit nog wel een interpretatielaagje tussen.quote:Op woensdag 30 juni 2021 12:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het veronzinnen is pertinent ONwenselijk. Daarin mag je me citeren bij elke moderator. Het staat ook gewoon in de richtlijnen. Het verzieken van topics met offtopic gedoe is niet wenselijk. Daaronder valt het plaatsen van kutopmerkingen in serieuze topics en fora, en het zogenoemde pseudomodden (het in een topic roepen dat een topic, TS, medeuser of comment niet deugt, dat een topic op slot zou moeten etc). Alles waarmee een topic om zeep wordt geholpen is NIET toegestaan.quote:Ik blijf er in geloven dat Fora nog steeds een plek hebben in het huidige online landschap, maar fok blijft maar vasthouden aan een hihaho alles moet kunnen mentaliteit, waardoor er uiteindelijk maar 1 ding kan, namelijk een heel forum ongehinderd veronzinnen.
En dat mag je dan doen wmb. danny@fok.nlquote:En vervolgens krijg je van mods te horen, "dit valt niet bij de richtlijnen waar wij op mogen acteren, mail maar een admin"
Het hangt natuurlijk van het topic af. Als in R&P of SEX of CUL de users die daadwerkelijk interesse hebben in het onderwerp worden weggejaagd door lolbroeken met kutopmerking dan mag daar best op worden ingegrepen. Sterker; ik vind dat dat MOET.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Blijf dit toch altijd wel bijzonder vinden ik ben heel erg voor inclusiviteit zal dat ook altijd verdedigen maar ik ben ook tolerant voor andere vormen van humor, ik denk als ik dat lees gewoon ik vind dat niet zo grappig en lees de volgende post, waarom zou je dat weg moeten halen als iemand er om kan lachen en of de humor er van in ziet. En dan heb ik het niet over artikel 1 gedrag maar wel over humor die wellicht wat harder is of wat flauwer is. Ik zie een topic meer als een café gesprek waar af en toe een dronken iemand doorheen lalt maar daar hoeft het gesprek dat je nu voert nog niet door vergalt te worden.
Sowieso wel een handig manier van FOK! lezen gewoon denken dat iedereen permanent dronken is![]()
Het punt is denk ik niet zozeer die ene opmerking, maar wel dat zo'n opmerking dan weer reacties of méér van zulke opmerkingen uitlokt (ja maar HIJ doet het en dan is het goed, maar als wij dan met z'n twintigen het óók doen is het opeens NIET goed boehoehoe-jullie-meten-met-twee-maten-boehoehoe). Het ligt er dan ook nog een beetje aan WIE het doet. Is het iemand die altijd in het forum in kwestie leuk meepost of iemand die vanuit ONZ/KLB/VBL even komt trollen?quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja je hebt absoluut gelijk hoor, maar ik doelde in mijn reactie echt op de kleine, flauwe onnodige reacties. Zoals in het topic welk blad 'we' nu gaan lezen ipv Viva dat iemand het nodig vindt om 1 of andere ranzige p*rn* titel op te noemen.
Kan best tegen een grapje en ook wel tegen een vies grapje of een stukje off topic, maar er zijn maar weinig topics die vrij blijven van vervuiling helaas.
En door altijd een melding te doen voel ik me ook al snel een zeikerd.
Het langzaam veranderen van de insteek is natuurlijk niet hetzelfde als users die een OP lezen en meteen met een lompe opmerking komen. Die zorgen er - als er niet wordt ingegrepen - natuurlijk wel voor dat die persoon niet nogmaals een topic zal openen, of - in het ergste geval - gewoon helemaal van FOK! verdwijnt.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
De leukste topics zijn de topics die niet gaan over waar het topic over gaatVind ik tenminste. Juist dat onverwachte maakt forum leuk en dynamisch. Je denkt een topic over konijnen te gaan lezen en voor je het weet zit je de echtscheiding van de buren van de ts te analyseren
Helemaal mee eens. Vooral omdat dan blijkt dat er met andere users wél over gesproken wordt en je dan na x tijd te horen krijgt dat er nooit wordt ingegrepenquote:Op woensdag 30 juni 2021 13:32 schreef Moira het volgende:
Ik vind het echt zonde als ik lees dat mensen in topics zitten waar blijkbaar topicverneukende shit gaande is maar daar dan geen melding van gemaakt wordt![]()
Dat gevoel heb ik ook, maar als de ervaring van anderen anders is - doordat die wellicht in andere topics lezen of wat dan ook - dan is dat wel iets waar we eens naar moeten kijken natuurlijk.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:35 schreef Moira het volgende:
[..]
Vraag in zo'n geval dan eens aan 'boven' of dat wel klopt?quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het dan weer echt zonde dat we als user vaak te horen krijgen dat mods het ook graag anders zouden willen maar dat dat van boven dan weer niet mag.
Dat ook. Door zelf meer serieus te posten en de onzinposters vooral te negeren (of rapporteren, maar er ZEKER niet op in gaan!!!) kun je het topic zelf ook weer een positieve draai geven. Hoe meer je dat doet hoe meer invloed je hebt op de uitkomst van zo'n topic natuurlijk.quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het heeft niet zoveel te maken met niet mogen, het is gedeeltelijk bezetting alleen FAs hebben ban rechten. Aan de andere kant is het de policy dat we niemand uitsluiten maar in goede banen lijden. Het zet ook geen zoden aan de dijk om keihard te zijn wat dat betreft is modden een genuanceerd werkje. Er zijn best veel voorbeelden van nieuwe mods die rechtlijnig met harde hand wel even het varkentje gingen wassen, dat duurt dan 2 maanden voordat ze gedesillusioneerd de taak aan de wilgen hangen of gaan inzien dat het een lastige taak op een koorddanskoord is. Je moet de boel leuk houden en de boel levendig en ook nog users uit de tent lokken om te reageren etc etc.
Ik denk trouwens dat het ook een groot probleem is dat de serieuze poster eerder de neiging heeft om stil te blijven dan de onzin poster om die onzin te posten. Door veel serieus te posten kun je een topic eenvoudig de serieuze kant op kantelen. Helaas zijn er veel mensen bang/terughoudend om serieus te reageren
Het lijkt me vrij duidelijk dat dat niet het soort posts is waar we op zitten te wachten. Ik kan me ook niet voorstellen dat de moderators op SEX dit bewust zouden laten staan eerlijk gezegd...quote:Op woensdag 30 juni 2021 13:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Is dit - in een topic met Seks met een transgender- als titel iets wat de powers that be van fok een acceptabel topicverloop vinden in een serieus (denk ik dan? PI maakt het lastig, mocht dat het niet blijken te zijn, moet het topic dan überhaupt blijven staan in een serieus subforum?) topic?
Want als men als adminteam zegt "Ja, dit is eigenlijk precies waar we als fok voor staan, wat we als fok willen zijn en uitdragen, of waar we iig niet tegen willen en zullen optreden." dan weten VIVA instromers ook gelijk waar ze zijn beland en hoef ik geen TR's meer te plaatsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |