ULA zal weer op de shooting range zittenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:57 schreef beantherio het volgende:
Range violation ofzo?
Dit lijkt me hoe dan ook een scrub voor vandaag.
Omdat een range violation van een geheel andere klasse is.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 20:59 schreef Coelho het volgende:
Volgens de tekst onder de stream hadden ze en 58min launch window. Waarom dan direct een scrub callen?
Die regelgeving is toch wel iets waar SpaceX regelmatig problemen mee heeft. Ook voor die orbital launch van starship is er nog geen vergunning.quote:
quote:
Lekker stokenquote:
Dat is helaas het nadeel van super-chilled brandstof. Voordat ze dit gebruikten was een 'hold' wel mogelijk dacht ik.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:52 schreef Asschen_sukar het volgende:
Wat ik begreep is dat het ongeveer een uur duurt om de F9 weer leeg te tanken.
Daarna ongeveer 20 minuten pre-tank operations en 45 minuten om hem weer vol te gooien.
Alles bij elkaar duurt een recycle dus 2 uur, waarbij het window maar een uur duurt.
Ze zouden er bij SpaceX verstandig aan doen om ervoor te zorgen dat ze een paar minuten kunnen pauzeren in de count down zonder dat er direct 2 uur verloren gaan. Dan zijn ze niet zo kwetsbaar bij dit soort range violations.
Zeker als ze straks point to point flights willen doen met Starships, dan kunnen dit soort dingen echt niet.
Je was me net voorquote:
quote:Following stage separation, SpaceX will land Falcon 9’s first stage on Landing Zone 1 (LZ-1) at Cape Canaveral Space Force Station.
quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:18 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Je was me net voor
Dit is ook wel weer eens leuk:
[..]
quote:Op woensdag 30 juni 2021 21:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Mijn stream loopt iets achter blijkbaar.
"Thom, haal je 'm nog even door de wasstraat? Of is daar geen tijd voor?"quote:Op woensdag 30 juni 2021 22:34 schreef tjoptjop het volgende:
Wel geinig dat de ook fairing niet eens schoongemaakt wordt voor hergebruik
Het is opzich wel een grappig contrast met de conventionele raketten. Die zijn allemaal nieuw en niet herbruikbaar dus mooi glimmend wit. En dan heb je een Falcon 9 die al 10+ keer hergebruikt is en er uitziet als een zwaar verloederd exemplaarquote:Op woensdag 30 juni 2021 22:59 schreef iamredleader het volgende:
[..]
"Thom, haal je 'm nog even door de wasstraat? Of is daar geen tijd voor?"
quote:Op donderdag 1 juli 2021 13:46 schreef puzziepie het volgende:
[ afbeelding ]
Straks de roll out van de super heavy![]()
quote:
Mooi zo in de zonsopkomstquote:
Bizarquote:Op donderdag 1 juli 2021 14:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog een pic. Wat een monsterkraan is het toch ook
[ afbeelding ]
Wat ik nooit snap is hoe een paar mensen dat hele ding ding (weegt toch zeker wel flink wat ton) toch een beetje op z'n plaats duwen bij de laatste centimeters. Zolang dat ding aan een haak hangt heb je waarschijnlijk gewoon niet zoveel kracht nodig om het te verplaatsen.quote:
nee; dat gaat altijd verdraaid makkelijk; er is vast wel iemand met physics hier die dat kan uitleggenquote:Op donderdag 1 juli 2021 14:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat ik nooit snap is hoe een paar mensen dat hele ding ding (weegt toch zeker wel flink wat ton) toch een beetje op z'n plaats duwen bij de laatste centimeters. Zolang dat ding aan een haak hangt heb je waarschijnlijk gewoon niet zoveel kracht nodig om het te verplaatsen.
Ik kijk iedere keer mijn ogen ogen uit, ongelofelijk hoe ze dat doenquote:Op donderdag 1 juli 2021 14:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat ik nooit snap is hoe een paar mensen dat hele ding ding (weegt toch zeker wel flink wat ton) toch een beetje op z'n plaats duwen bij de laatste centimeters. Zolang dat ding aan een haak hangt heb je waarschijnlijk gewoon niet zoveel kracht nodig om het te verplaatsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |