Waar gaat dit over?quote:Op maandag 21 juni 2021 00:32 schreef DonDruiper het volgende:
Bizar eigenlijk dat er midden in de zomer jonge kinderen op de IC liggen met het RS virus.
Niet dat ik denk dat het anders had gemoeten, maar hebben we ons door het zoveel mogelijk scheiden van mensen niet veel meer problemen op de hals gehaald mbt tot andere virussen en ziektes?
Dat is niet per se waar, de Britse variant kreeg hier bijna geen tractie.quote:Op maandag 21 juni 2021 00:41 schreef Merkie het volgende:
Het is een kwestie van tijd voordat het hier ook zo ver is.
Blijkbaar een of andere winterkinderziekte die nu in de zomer ineens uitgebroken is.quote:
Dan blijf je je immuunsysteem trainen.quote:En hoe precies bestrijd je ziektes en virussen door samen te komen want die link zie ik niet helemaal.
https://www.volkskrant.nl(...)oe-kan-dat~bdbf4b15/quote:Doordat de bevolking afgelopen winter niet is blootgesteld aan het rs-virus, hebben mensen geen afweer opgebouwd, legt Bont uit. Normaal gesproken maken mensen antilichamen aan, zodat het virus niet blijft doorrazen tijdens de zomer. ‘Het virus heeft daarna geen kans. Maar die bescherming is afgelopen winter weggevallen.’ Daarom hielden Bont en andere vakgenoten rekening met de mogelijkheid dat het rs-virus op een later moment terug zou komen.
Begint het circus weer van voren af aanquote:Op maandag 21 juni 2021 00:41 schreef Merkie het volgende:
Aha, ok, nu begrijp ik het verhaalquote:Op maandag 21 juni 2021 00:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blijkbaar een of andere winterkinderziekte die nu in de zomer ineens uitgebroken is.
[..]
Dan blijf je je immuunsysteem trainen.
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)oe-kan-dat~bdbf4b15/
Ja. De kans dat je ernstig ziek wordt neemt zeer sterk af als je volledig gevaccineerd bent.quote:Op maandag 21 juni 2021 00:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Begint het circus weer van voren af aan
Ben je met Pfizer wel een beetje beschermd tegen deze delta variant?
Ik mag wel hopen dat je het duidelijk merkt als je besmet raakt.quote:Op maandag 21 juni 2021 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. De kans dat je ernstig ziek wordt neemt zeer sterk af als je volledig gevaccineerd bent.
Nou, ik weet niet of je dat moet hopen, als je het duidelijk merkt dan ben je vermoedelijk goed ziekquote:Op maandag 21 juni 2021 00:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik mag wel hopen dat je het duidelijk merkt als je besmet raakt.
Jawel, want dan kun je maatregelen treffen zoals in quarantaine gaan. Ik heb (helaas) mensen in mijn omgeving die niet gevaccineerd zijn. Hoewel ik het niet slim vind hoop ik niet dat ze besmet raken.quote:Op maandag 21 juni 2021 00:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet of je dat moet hopen, als je het duidelijk merkt dan ben je vermoedelijk goed ziek
Ja wat Trein zegt dus.quote:
Zolang mensen er niet door op de IC terecht komen is er niks aan de hand.quote:Op maandag 21 juni 2021 00:41 schreef Merkie het volgende:
Uh, dat kreeg-ie wel hoor. Alles zat in een neerwaartse trend in januari, maar toen kwam de Britse variant eroverheen en vervolgens duurde de lockdown nog maanden voordat het begon te zakken. In die tijd is de Britse variant 95% van de besmettingen alhier gaan uitmaken.quote:Op maandag 21 juni 2021 00:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet per se waar, de Britse variant kreeg hier bijna geen tractie.
Hm, dan heb ik dat gemist, het laatste wat mij bijstaat was dat het juist meeviel met de Engelse variant hier. Maar mischien was het nieuws tijdens mijn winterslaapquote:Op maandag 21 juni 2021 00:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uh, dat kreeg-ie wel hoor. Alles zat in een neerwaartse trend in januari, maar toen kwam de Britse variant eroverheen en vervolgens duurde de lockdown nog maanden voordat het begon te zakken. In die tijd is de Britse variant 95% van de besmettingen alhier gaan uitmaken.
In de kiemsurveillance van het RIVM (link) kun je zien dat in week 7 voor het eerst de Britse variant het meerendeel van de geteste samples uitmaakte.quote:Op maandag 21 juni 2021 00:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, dan heb ik dat gemist, het laatste wat mij bijstaat was dat het juist meeviel met de Engelse variant hier. Maar mischien was het nieuws tijdens mijn winterslaap
Ok, dank jequote:Op maandag 21 juni 2021 01:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
In de kiemsurveillance van het RIVM (link) kun je zien dat in week 7 voor het eerst de Britse variant het meerendeel van de geteste samples uitmaakte.
Dit is een grafiek van het aantal positieve tests vanaf het begin van de 2e golf. Week 7 begint op 15 februari, gemarkeerd met een bolletje.
[ afbeelding ]
Ja, de Britse variant is al maanden de meest voorkomende variant in Nederland. Tot nu toe maakt de Delta-variant nog maar een klein percentage van het aantal besmettingen uit, dus laten we hopen dat we iedereen zsm kunnen vaccineren en beschermen, want het is ongetwijfeld een kwestie van tijd voordat het hier ook meer voorkomt.quote:Op maandag 21 juni 2021 01:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dank je
Dat van 15 februari zat in mijn hoofd, toen was het volgens de RIVM lager dan verwacht maar ik zie dat het daarna toch wel doorgezet heeft.
Zuchtquote:Op maandag 21 juni 2021 00:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laag dus, zeker als je uit gaat van een scenario waarin 1 prik zo goed als niks doet. Dan zijn wij in NL ook nog maar op 30%. Als je dan (beetje wisselende berichten op dit punt) aanneemt dat er ook nog sprake is van een wat verminderde werking na 2 prikken ben je best wel flink de sigaar als je nu een fikse uitbraak hebt. Enige voordeel is dat je waarschijnlijk je verpleeghuizen geprikt hebt, dat zal veel doden schelen.
Dit is gewoon Britse variant all over again.
Nee, we gaan allemaal binnenkort dood.quote:Op maandag 21 juni 2021 00:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Begint het circus weer van voren af aan
Ben je met Pfizer wel een beetje beschermd tegen deze delta variant?
Dat lijkt me wat overdreven.quote:Op maandag 21 juni 2021 01:12 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nee, we gaan allemaal binnenkort dood.
Speel ik mee en is het nog niet goed.quote:
Kheb het net even opgezocht, en qua vaccinatiegraad is Portugal redelijk vergelijkbaar met Nederland. Iets lager, maar het mag geen naam hebben.quote:Op maandag 21 juni 2021 00:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laag dus, zeker als je uit gaat van een scenario waarin 1 prik zo goed als niks doet. Dan zijn wij in NL ook nog maar op 30%. Als je dan (beetje wisselende berichten op dit punt) aanneemt dat er ook nog sprake is van een wat verminderde werking na 2 prikken ben je best wel flink de sigaar als je nu een fikse uitbraak hebt. Enige voordeel is dat je waarschijnlijk je verpleeghuizen geprikt hebt, dat zal veel doden schelen.
Dit is gewoon Britse variant all over again.
Als het daadwerkelijk zo is dat in de steden het al 10% is gaat wat reizigers buiten houden ook het verschil niet meer maken…quote:Op maandag 21 juni 2021 01:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kheb het net even opgezocht, en qua vaccinatiegraad is Portugal redelijk vergelijkbaar met Nederland. Iets lager, maar het mag geen naam hebben.
Getuige het feit dat het nu zo losgaat in Portugal, moet je eigenlijk de conclusie wel trekken dat het hier ook kan gebeuren. Hopen dat we het een beetje buiten de deur kunnen houden dan, door bijvoorbeeld reizigers in quarantaine te plaatsen.
10% van de besmettingen in Nederlandse steden bestaat uit de Delta-variant?quote:Op maandag 21 juni 2021 01:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als het daadwerkelijk zo is dat in de steden het al 10% is gaat wat reizigers buiten houden ook het verschil niet meer maken…
U hebt de persco duidelijk niet bekeken. https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210618_96972879quote:Op maandag 21 juni 2021 01:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
10% van de besmettingen in Nederlandse steden bestaat uit de Delta-variant?
Nee natuurlijk niet, al maanden niet. Ik kan die figuren niet meer aanzienquote:Op maandag 21 juni 2021 01:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
U hebt de persco duidelijk niet bekeken. https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210618_96972879
Ik sluit mij bij Tijn aan, ik kijk niet meer, ik lees het wel in de krant of online.quote:Op maandag 21 juni 2021 01:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
U hebt de persco duidelijk niet bekeken. https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210618_96972879
Zeker.quote:Op maandag 21 juni 2021 01:27 schreef Tijn het volgende:
Maar goed, het is wel goed nieuws dat het aantal gevallen blijft dalen. Als er in absolute zin minder cases zijn, heeft zo'n nieuwe variant ook minder kans om zich heen te slaan.
Deze?quote:Op maandag 21 juni 2021 04:06 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)ning-samenleving.pdf
Hebben jullie de nieuwste routekaart al gezien? Er staat iets zeer zorgwekkends in…
U gaat door voor de koelkast.quote:Op maandag 21 juni 2021 04:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Deze?
Mogelijk met behoud
toegangsbewijzen bij grote
evenementen
Tja.. die 1 miljard zal toch weer terug verdient moeten worden.quote:
Tot dat blijkt dat vaccin X of Y niet voldoende tegen een of andere variant beschermt.quote:Op maandag 21 juni 2021 04:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tja.. die 1 miljard zal toch weer terug verdient moeten worden.
Overigens is dit totaal niet meer aan de orde wanneer je volledig gevaccineerd bent he..
Schande dus. Je moet zoiets vanwege noodzaak doen en niet als indirecte vaccinatieplicht.quote:Het is aan de ene kant zorgwekkend, maar aan de andere kant ook een stimulans voor vaccin twijfelaars.
@chratnox dusquote:Op maandag 21 juni 2021 04:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tot dat blijkt dat vaccin X of Y niet voldoende tegen een of andere variant beschermt.
[..]
Schande dus. Je moet zoiets vanwege noodzaak doen en niet als indirecte vaccinatieplicht.
Maar goed, de mensen die hier beweerden dat tijdelijk een heel rekbaar begrip is krijgen weer eens gelijk. @:chartnox @:janneke141 @:neverhappy
Ik zei in de herfst dat we dit jaar meer groeiden zullen hebben in een jaartje griepgolf overslaan. We gaan het zien komende herfst/winter.quote:Op maandag 21 juni 2021 00:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blijkbaar een of andere winterkinderziekte die nu in de zomer ineens uitgebroken is.
[..]
Dan blijf je je immuunsysteem trainen.
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)oe-kan-dat~bdbf4b15/
Dat is niet waar, zonder virusvarianten hadden we het virus in het voorjaar zowat weg kunnen drukken. Dan hadden wij nu misschien nog maar 80 nieuwe besmettingen per dag gehad in plaats van 800 nieuwe besmettingen per dag. Aangezien de alpha-variant het reproductiegetal van het virus flink heeft opgevoerd is het virus veel lastiger weg te drukken.quote:Op maandag 21 juni 2021 00:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet per se waar, de Britse variant kreeg hier bijna geen tractie.
Virussen zonder mutaties in een pandemie is ene illusie jongemanquote:Op maandag 21 juni 2021 06:54 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat is niet waar, zonder virusvarianten hadden we het virus in het voorjaar zowat weg kunnen drukken. Dan hadden wij nu misschien nog maar 80 nieuwe besmettingen per dag gehad in plaats van 800 nieuwe besmettingen per dag. Aangezien de alpha-variant het reproductiegetal van het virus flink heeft opgevoerd is het virus veel lastiger weg te drukken.
Ik maak me juist zorgen dat er zich zo weinig mensen zo druk om makenquote:Op maandag 21 juni 2021 04:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik zou me er niet te druk om maken.
Dit hadden we inderdaad niet verwacht.quote:Op maandag 21 juni 2021 04:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tot dat blijkt dat vaccin X of Y niet voldoende tegen een of andere variant beschermt.
[..]
Schande dus. Je moet zoiets vanwege noodzaak doen en niet als indirecte vaccinatieplicht.
Maar goed, de mensen die hier beweerden dat tijdelijk een heel rekbaar begrip is krijgen weer eens gelijk. @:chartnox @:janneke141 @:neverhappy
Ik denk dat die soep nooit zo heet gegeten wordt.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik maak me juist zorgen dat er zich zo weinig mensen zo druk om maken
Dit zijn júist de zaken die er toe doen en waar je je druk om zou móeten maken
Een pandemie overkomt je als land, maatregelen moet je treffen, beleid en politiek kun je zelf kiezen.
En dat laatste maakt het met deze prachtige/handige enge mensen toolboxen die de vrij hand krijgen zo listig en zwaar onwenselijk wmb.
En geen hond die durft of zit te piepen want ja, corona hč.
Walgelijk en eng is het
Die opmerking hangt ook onder het kopje ‘overgangsfase’, wat op zichzelf al de tijdelijkheid aangeeft, lijkt me.quote:Op maandag 21 juni 2021 04:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Deze?
Mogelijk met behoud
toegangsbewijzen bij grote
evenementen
Ik ben maar benieuwd of het deelquote:Op maandag 21 juni 2021 04:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Tja.. die 1 miljard zal toch weer terug verdient moeten worden.
Overigens is dit totaal niet meer aan de orde wanneer je volledig gevaccineerd bent he..
Het is aan de ene kant zorgwekkend, maar aan de andere kant ook een stimulans voor vaccin twijfelaars.
Maar blijft wel actief na 13 augustus. Kans is heel groot dat we dus het hele griepseizoen nog testen voor toegang zullen hebben.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die opmerking hangt ook onder het kopje ‘overgangsfase’, wat op zichzelf al de tijdelijkheid aangeeft, lijkt me.
Vergeet ook niet dat begin februari de basisscholen open gingen en wellicht dat dat de oorzaak is van een nieuwe golf, niet per sé de alpha-variant.quote:Op maandag 21 juni 2021 01:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
In de kiemsurveillance van het RIVM (link) kun je zien dat in week 7 voor het eerst de Britse variant het meerendeel van de geteste samples uitmaakte.
Dit is een grafiek van het aantal positieve tests vanaf het begin van de 2e golf. Week 7 begint op 15 februari, gemarkeerd met een bolletje.
[ afbeelding ]
Misschien dat ze ook een zelftest gaan toestaan aan de deur?quote:Op maandag 21 juni 2021 07:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar blijft wel actief na 13 augustus. Kans is heel groot dat we dus het hele griepseizoen nog testen voor toegang zullen hebben.
En als je gevaccineerd bent, dan ben je vrijgesteld. Dan is dat hele testcircus ook geen enkele belemmering meer voor de meeste mensen. Gewoon je vaccinatie laten zien en doorlopen. Wie zich niet laat vaccineren moet zich dan nog wel testen, maar dat is een kleine groep.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar blijft wel actief na 13 augustus. Kans is heel groot dat we dus het hele griepseizoen nog testen voor toegang zullen hebben.
Nee. Dan ben je niet vrijgesteld. Je moet namelijk te pas en te onpas dan je bewijs laten zien.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:25 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En als je gevaccineerd bent, dan ben je vrijgesteld. Dan is dat hele testcircus ook geen enkele belemmering meer voor de meeste mensen. Gewoon je vaccinatie laten zien en doorlopen. Wie zich niet laat vaccineren moet zich dan nog wel testen, maar dat is een kleine groep.
In de overgangsfase dus. En ook als het in het eerste griep seizoen nog deels actief blijft, is het dus tijdelijk.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Juist door de delta-variant moet je de reisbeperkingen in stand houden. Zonder delta-variant zouden misschien enkele gebieden in België, Frankrijk, Denemarken en zelfs stukken van Zweden op geel kunnen, maar met de delta-variant moet je flink oppassen.quote:Op zondag 20 juni 2021 23:37 schreef Schuifpui het volgende:
[ link | afbeelding ]
Waarom hebben we in godsnaam nog reisbeperkingen? Als je naar de weektrends kijkt, dan zitten vrijwel alle landen op Portugal na op percentages tussen de -30% en -40%.
Heb niet landen gekozen op lage besmettingen, het is de Europese top 20 qua besmettingen minus Rusland en de UK.
@trein2000 had het er toch ook niet over dat het nooit meer weg ging?quote:Op maandag 21 juni 2021 07:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de overgangsfase dus. En ook als het in het eerste griep seizoen nog deels actief blijft, is het dus tijdelijk.
Alsof dat een probleem is. Soms kunnen we ook overdrijven. En mogelijk gaan we ook 12 tot 18-jarigen zonder medische indicatie vaccineren. Zie al dat steeds meer landen om zijn: Zwitserland, Denemarken.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee. Dan ben je niet vrijgesteld. Je moet namelijk te pas en te onpas dan je bewijs laten zien.
Dat is een iets kleinere drempel, maar zeker geen vrijstelling. Los van de discussie over 12-18 die niet gevaccineerd worden maar wel in scope van TVT zijn.
Ja, maar dat gaan ze natuurlijk niet echt doen hoor!quote:Op maandag 21 juni 2021 04:06 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)ning-samenleving.pdf
Hebben jullie de nieuwste routekaart al gezien? Er staat iets zeer zorgwekkends in…
De discussie 12-18 zal ook wel klaar zijn rond die tijd. En vermoedelijk komt daaruit dat ze daar ook gaan prikken.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee. Dan ben je niet vrijgesteld. Je moet namelijk te pas en te onpas dan je bewijs laten zien.
Dat is een iets kleinere drempel, maar zeker geen vrijstelling. Los van de discussie over 12-18 die niet gevaccineerd worden maar wel in scope van TVT zijn.
En het is een indirecte vaccinatieplicht.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, dat is een probleem. Ik snap dat dat niet past in jouw dystopische denkbeeld waar iedereen daadwerkelijk een chip heeft en een schok krijgt als diegene op 1,4m langs je loopt in de trein, maar de meeste mensen denken niet als jij.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Alsof dat een probleem is. Soms kunnen we ook overdrijven. En mogelijk gaan we ook 12 tot 18-jarigen zonder medische indicatie vaccineren. Zie al dat steeds meer landen om zijn: Zwitserland, Denemarken.
Er zijn al landen die naar 6+ kijken als ik me goed herinner, dat wordt gegarandeerd het volgende discussiepunt.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:31 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
De discussie 12-18 zal ook wel klaar zijn rond die tijd. En vermoedelijk komt daaruit dat ze daar ook gaan prikken.
Met vaccins die over zijn zal daar medio augustus ook wel mee worden begonnen.
Voor kinderen onder de 12 moeten we vervolgens niet moeilijk gaan doen.
Hoe helpt testen voor toegang bij grote evenementen dan bij een serieuze uitbraak?quote:Op maandag 21 juni 2021 07:17 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik denk dat die soep nooit zo heet gegeten wordt.
Nederland loopt al behoorlijk voor op andere landen qua versoepelingen dus bang om dingen los te laten zijn ze niet.
Ik zelf denk dat ze dit nog achter de hand houden voor een eventuele serieuze uitbraak in het najaar, maar om toch op die manier zoveel mogelijk open te houden.
Absoluut niet, er staat namelijk niemand met een pistool tegen je hoofd om je te dwingen.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En het is een indirecte vaccinatieplicht.
Corona gaat niet meer weg, mutaties kunnen ook áltijd komen opduikenquote:Op maandag 21 juni 2021 07:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die opmerking hangt ook onder het kopje ‘overgangsfase’, wat op zichzelf al de tijdelijkheid aangeeft, lijkt me.
Je hebt het woordje 'indirect' even gemist geloof ik. Maakt niet uit, hoor.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:41 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Absoluut niet, er staat namelijk niemand met een pistool tegen je hoofd om je te dwingen.
Je bent ook niet verplicht om naar die bepaalde evenementen te gaan, en het staat je volkomen vrij om je te laten testen of niet.
Het lijkt mij ook wel extreem om het toe te passen bij kinderen onder de 6 jaar (tenminste met de "experimentele" mRNA vaccins.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:35 schreef chratnox het volgende:
t dat de ziekte minder bijwerkingen geeft dan het vaccin (wat in die leeftijdsgroep aannemelijk kan zijn), is het dan echt ethisch verantwoord om te doen?
Zelfs dat is het niet.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hebt het woordje 'indirect' even gemist geloof ik. Maakt niet uit, hoor.
Je wordt niet beperkt in je leven en doen en laten als je je niet wilt of kunt laten vaccineren bedoel je?quote:
Klopt. Er is namelijk gewoon een volwaardig alternatief.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Je wordt niet beperkt in je leven en doen en laten als je je niet wilt of kunt laten vaccineren bedoel je?
Volgens mij zit daar een vrij hoog 'ik heb er zelf geen last van, dus dan zie ik ook het probleem met de maatregel niet'-gehalte aan.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:48 schreef Molo het volgende:
Ik vind het echt werkelijk absurd dat er zoveel mensen dit doodnormaal en ok vinden dat je dus voor langere tijd geen spontane evenementen e.d. meer kunt bezoeken maar er allerlei extra veiligheden en controles worden ingebouwd.
En ik vind het werkelijk absurd dat er zoveel mensen zijn die het doodnormaal vinden om te denken dat er geen consequenties aan hun keuzes hangen.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:48 schreef Molo het volgende:
Ik vind het echt werkelijk absurd dat er zoveel mensen dit doodnormaal en ok vinden dat je dus voor langere tijd geen spontane evenementen e.d. meer kunt bezoeken maar er allerlei extra veiligheden en controles worden ingebouwd.
Hoe is het een volwaardig alternatief als je door extra hoepels moet springen?quote:Op maandag 21 juni 2021 07:48 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Klopt. Er is namelijk gewoon een volwaardig alternatief.
Precies hoe alle Corona-downplayers denken, dus?quote:Op maandag 21 juni 2021 07:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij zit daar een vrij hoog 'ik heb er zelf geen last van, dus dan zie ik ook het probleem met de maatregel niet'-gehalte aan.
Ga jij elke 2 dagen naar een festival?quote:Op maandag 21 juni 2021 07:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe is het een volwaardig alternatief als je door extra hoepels moet springen?
Een negatieve test die niet meer dan 40 uur oud is, van een tvt locatie (die als je buiten de grote stad woont vaak verder weg is). Dat houdt in dat je elke 2 dagen je mag gaan laten testen.
Dat kun je met droge ogen toch geen volwaardig alternatief noemen?
Dat kan al meer dan een jaar niet. Werkelijk absurd dat mensen protesteren tegen mogelijkheden om dat weer te openen.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:48 schreef Molo het volgende:
Gewoon je vaccinatiecertificaat laten zien en doorlopen. Hoe moeilijk is het. Als het goed is, heeft iedereen van 18 jaar en ouder op 29 augustus of eerder het vaccinatiecertificaat binnen en dan kan iedereen los. Als je je niet wil laten vaccineren, prima, wel eerst testen voor evenementen.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:48 schreef Molo het volgende:
Als argument dat iedereen zich moet laten vaccineren wordt telkens genoemd dat er een flinke groep mensen is die niet gevaccineerd kan worden, om wat voor reden ook. Diezelfde groep heeft die maatregelen, zonder die keus te hebben gemaakt.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:50 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En ik vind het werkelijk absurd dat er zoveel mensen zijn die het doodnormaal vinden om te denken dat er geen consequenties aan hun keuzes hangen.
Dat virus is er nu eenmaal. Deal with it.
Er zijn toch vaccinaties? Waarom.anders omgaan hiermee dan we met andere infectieziekten doen waar je je tegen kunt vaccineren?quote:Op maandag 21 juni 2021 07:50 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En ik vind het werkelijk absurd dat er zoveel mensen zijn die het doodnormaal vinden om te denken dat er geen consequenties aan hun keuzes hangen.
Dat virus is er nu eenmaal. Deal with it.
De Jonge gaf aan dat het iedereen vrij was om te bepalen of ze negatieve tests vragen, ook restaurants, cafes e.d om hun maximale bezetting te halen.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:51 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ga jij elke 2 dagen naar een festival?
Nee, twee prikken en twee weken na de tweede prik of vier weken na de prik met Johnson&Johnson krijg je het certificaat.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat kan al meer dan een jaar niet. Werkelijk absurd dat mensen protesteren tegen mogelijkheden om dat weer te openen.
Daarnaast, krijg je straks niet met 1 prik al een vinkje? Zoveel gedoe is dat niet hoor.
Volwaardig alternatief, ik.geloof toch dat ik bij die woorden een andere uitleg en betekenis heb dan jijquote:Op maandag 21 juni 2021 07:48 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Klopt. Er is namelijk gewoon een volwaardig alternatief.
Ik stel voor dat Hugo de Jonge als supermarkt even een negatieve test gaat vragen aan de deur.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
De Jonge gaf aan dat het iedereen vrij was om te bepalen of ze negatieve tests vragen,
Dat is wat anders.quote:ook restaurants, cafes e.d om hun maximale bezetting te halen.
Laten we niet vergeten dat Hugo 7,50 per test wil vragen…quote:Op maandag 21 juni 2021 07:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Volwaardig alternatief, ik.geloof toch dat ik bij die woorden een andere uitleg en betekenis heb dan jij
Hoeveel mensen kunnen daadwerkelijk om medische redenen niet gevaccineerd worden dan?quote:Op maandag 21 juni 2021 07:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als argument dat iedereen zich moet laten vaccineren wordt telkens genoemd dat er een flinke groep mensen is die niet gevaccineerd kan worden, om wat voor reden ook. Diezelfde groep heeft die maatregelen, zonder die keus te hebben gemaakt.
Maar, goed argument van je. Als de consequentie van je keuze is dat je geen volwaardig onderdeel van de samenleving meer bent, is die keuze dan echt vrij? Het gaat hier niet om moord oid, het gaat hier om een vaccinatie.
Die ¤7,50 per test is door de Tweede Kamer onderuit gehaald.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we niet vergeten dat Hugo 7,50 per test wil vragen…
Je zult uitzonderingen hebben. En wat een onzin dat je geen volwaardig onderdeel van de samenleving meer zou zijnquote:Op maandag 21 juni 2021 07:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als argument dat iedereen zich moet laten vaccineren wordt telkens genoemd dat er een flinke groep mensen is die niet gevaccineerd kan worden, om wat voor reden ook. Diezelfde groep heeft die maatregelen, zonder die keus te hebben gemaakt.
Maar, goed argument van je. Als de consequentie van je keuze is dat je geen volwaardig onderdeel van de samenleving meer bent, is die keuze dan echt vrij? Het gaat hier niet om moord oid, het gaat hier om een vaccinatie.
Die tenten konden kiezen. Willen ze maximale bezetting? Tvt.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik stel voor dat Hugo de Jonge als supermarkt even een negatieve test gaat vragen aan de deur.
[..]
Dat is wat anders.
Prachtige vrije keuze tochquote:Op maandag 21 juni 2021 07:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die tenten konden kiezen. Willen ze maximale bezetting? Tvt.
Willen ze niet testen? Anderhalve meter.
Dat klopt. Maar bijvoorbeeld supermarkten mogen het niet…quote:Op maandag 21 juni 2021 07:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die tenten konden kiezen. Willen ze maximale bezetting? Tvt.
Willen ze niet testen? Anderhalve meter.
Omdat we tegen die andere infecties onderhand een groepsimmuniteit hebben.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Er zijn toch vaccinaties? Waarom.anders omgaan hiermee dan we met andere infectieziekten doen waar je je tegen kunt vaccineren?
Ik zei dan ook “Hugo wil”. Hij wil dat nog steeds… De wet kun je ook wijzigen hč?quote:Op maandag 21 juni 2021 07:55 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Die ¤7,50 per test is door de Tweede Kamer onderuit gehaald.
Een jaar geleden hadden we een hele andere situatie dan nu, want er zijn nu vaccinatiesquote:Op maandag 21 juni 2021 07:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat kan al meer dan een jaar niet. Werkelijk absurd dat mensen protesteren tegen mogelijkheden om dat weer te openen.
Daarnaast, krijg je straks niet met 1 prik al een vinkje? Zoveel gedoe is dat niet hoor.
Vanaf 29 augustus zou dit echt voor een enkeling maar gelden. De rest kan zo doorlopen met een vaccinatiecertificaat.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe is het een volwaardig alternatief als je door extra hoepels moet springen?
Een negatieve test die niet meer dan 40 uur oud is, van een tvt locatie (die als je buiten de grote stad woont vaak verder weg is). Dat houdt in dat je elke 2 dagen je mag gaan laten testen.
Dat kun je met droge ogen toch geen volwaardig alternatief noemen?
En hoe ga je met die uitzonderingen om?quote:Op maandag 21 juni 2021 07:56 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Je zult uitzonderingen hebben. En wat een onzin dat je geen volwaardig onderdeel van de samenleving meer zou zijn
Een niet-gevaccineerde kan precies hetzelfde doen als een gevaccineerde, alleen moet je jezelf laten testen.
Dat zijn simpelweg de consequenties van je keuze om je niet in te laten enten.
Omdat we tegen die andere infecties onderhand een groepsimmuniteit hebben.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Er zijn toch vaccinaties? Waarom.anders omgaan hiermee dan we met andere infectieziekten doen waar je je tegen kunt vaccineren?
Dat is dan de keuze van zo'n restaurant.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
De Jonge gaf aan dat het iedereen vrij was om te bepalen of ze negatieve tests vragen, ook restaurants, cafes e.d om hun maximale bezetting te halen.
Ik zou niet uitsluiten dat die eigen bijdrage er oorspronkelijk ingezet is als wisselgeld. Het trok het hele debat zo'n beetje naar die 7,50, waardoor de draak zelf zonder al te veel weerstand kon worden ingevoerd.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zei dan ook “Hugo wil”. Hij wil dat nog steeds… De wet kun je ook wijzigen hč?
Verplichte identificatie, verplicht gezondheidschecks, indien geen vaccinaties dan moet je van tevoren testcircuit door.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:52 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Gewoon je vaccinatiecertificaat laten zien en doorlopen. Hoe moeilijk is het. Als het goed is, heeft iedereen van 18 jaar en ouder op 29 augustus of eerder het vaccinatiecertificaat binnen en dan kan iedereen los. Als je je niet wil laten vaccineren, prima, wel eerst testen voor evenementen.
Gelukkig, dan mag je zonder negatieve test nog naar de supermarkt. Wil je ergens anders heen? Testen zul je.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar bijvoorbeeld supermarkten mogen het niet…
Dan stel ik bij deze voor dat jij je ook laat testen op de griep als je iets wil waar meer dan 10 mensen bijeen komen. Of je laat een bewijs van de griepprik zien.quote:Op maandag 21 juni 2021 07:57 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Omdat we tegen die andere infecties onderhand een groepsimmuniteit hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |