Martina dus wel aan de internationale eis voldaan. Dan zullen ze hem vast wel laten meedoen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 11:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
De Nederlanders die naar de spelen mogen:
[ twitter ]
Blauw is dus onzeker.
En voor hun plekken op de wereldranglijst:
[ twitter ]
Aantal medaillekanshebbers is dus heel beperkt. Hassan, evt Van Klinken, Bol (maar niet direct voor goud..), Vetter en Vloon als ie een goede dag heeft (grotere kans dan Blom destijds op het WK denk ik, maar alsnog vrij klein)
Nou ja, NOC*NSF's nationale eisen kosten elke keer weer tig Nederlandse sporters deelname aan de Spelen, ook als ze de internationale eisen wel gehaald hebbenquote:Op donderdag 1 juli 2021 20:46 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Martina dus wel aan de internationale eis voldaan. Dan zullen ze hem vast wel laten meedoen.
quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat inderdaad maar nu hij vlaggendrager is, 5de maal op olympische spelen en al op estafette geplaatst vind ik dat er bij Martina wel een uitzondering gemaakt mag worden door noc nsf.
Nou ja, NOC*NSF's nationale eisen kosten elke keer weer tig Nederlandse sporters deelname aan de Spelen, ook als ze de internationale eisen wel gehaald hebben
Ik hoop dat de plaatsing op de 4x100m voor hem wel genoeg is om de bond te overtuigen ook individueel te mogen starten..
Die loopt op de OS gewoon onder de 53. Heeft gewoon iemand voor haar nodig om op te jagen en dan rent ze zo het podium op.quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:05 schreef wimderon het volgende:
We zijn live.
BOL wint de 400 horden in 53.33, nieuw NR.
Snelwandelen?quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:49 schreef heywoodu het volgende:
Tijd voor het hoogtepunt van de avond, broekje op de enkels, etc
Dafne zal dit niet leuk vindenquote:Op donderdag 1 juli 2021 11:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, heel beperkt...dat is toch juist enorm ruim als je het vergelijkt met eerdere Spelen? Eén echt goede kans op goud, één of twee goede kansen op een medaille als alles een beetje mee wil zitten en hier en daar een outsider als men een topdag heeft
Probleem is alleen dat de Amerikaanse dames voor haar zullen lopen.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die loopt op de OS gewoon onder de 53. Heeft gewoon iemand voor haar nodig om op te jagen en dan rent ze zo het podium op.
1 van de oudste records eindelijk verbroken.quote:Op donderdag 1 juli 2021 21:57 schreef heywoodu het volgende:
Wow, een van dé atletiekhoogtepunten van de laatste jaren, zonder twijfel
Huh, dus Mboma schroeit iedereen de moeder met een 48.5 maar loopt niet de 400m in Tokio?! Lijkt dus tests te hebben gehad?quote:Op donderdag 1 juli 2021 20:53 schreef heywoodu het volgende:
Road to Tokyo op de 400m. Dat is nieuw.
[ afbeelding ]
Beide Namibische tienergodinnen staan nog wel op de 200m, waar de regels wat betreft die aangeboren genderproblemen anders zijn dan op de 400m. Wellicht hebben ze een waarschuwing gehad of iets dergelijks, het kan bijna niet met iets anders te maken hebben (zoals doping of bewuste keuzes).quote:Op vrijdag 2 juli 2021 05:17 schreef DeeBee het volgende:
WarholmGod.
Dos Santos zat nog best dicht trouwens.
[..]
Huh, dus Mboma schroeit iedereen de moeder met een 48.5 maar loopt niet de 400m in Tokio?! Lijkt dus tests te hebben gehad?
Kenners vinden het nu eenmaal leuk om alles te voorspellen. Dan kunnen ze even met namen en tijden gooien en dan lijkt het alsof ze er alles van af weten.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Het zijn de OS, natuurlijk gaan er gekke dingen gebeuren. Jullie doen net alsof alle wedstrijden al gelopen zijn. En waarom zou femke bol nu ineens aan haar top zitten?
Zeker. Ze loopt alleen tegen twee non-chokers. McLaughlin en Muhammad stuwen elkaar op naar extreme niveau's. Denk eerder de vraag wie zich laat lokken om mee te gaan en op te branden. Niveau lage 52 of zelfs er onder is voor bijna iedereen buiten bereik.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Het zijn de OS, natuurlijk gaan er gekke dingen gebeuren. Jullie doen net alsof alle wedstrijden al gelopen zijn. En waarom zou femke bol nu ineens aan haar top zitten?
Maar niemand zegt toch dat ze geen kans heeft op een medaille?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:39 schreef La_Tramposa het volgende:
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Beide Namibische tienergodinnen staan nog wel op de 200m, waar de regels wat betreft die aangeboren genderproblemen anders zijn dan op de 400m. Wellicht hebben ze een waarschuwing gehad of iets dergelijks, het kan bijna niet met iets anders te maken hebben (zoals doping of bewuste keuzes).
Wie had dat ooit gedacht!quote:
Dank je. Dit wordt gewaardeerd door de meelurkers.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 03:15 schreef chufi het volgende:
grappig om te zien hoe de tijd en het onderdeel niet wordt genoemd..
400m horden Eeen Noor in Bislet, Oslo, Noorwegen
Ze moet gewoon goed lopen en dan zien waar het schip strandt. Inderdaad zou top 5 of een medaille al enorm knap zijn. Maar op de OS gebeuren wel vaker wonderen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zeker. Ze loopt alleen tegen twee non-chokers. McLaughlin en Muhammad stuwen elkaar op naar extreme niveau's. Denk eerder de vraag wie zich laat lokken om mee te gaan en op te branden. Niveau lage 52 of zelfs er onder is voor bijna iedereen buiten bereik.
Nog even ter aanvulling;quote:
quote:Krijgen we dan toch geen duel Richardson - Fraser-Pryce op de 100 meter op de Olympische Spelen? Die kans zit er dik in nadat Sha'Carri Richardson volgens persbureau Reuters en de New York Times positief heeft getest op cannabis.
Richardson zou de positieve test vorige maand hebben afgelegd tijdens een olympisch kwalificatietoernooi in de Verenigde Staten. Ze kwam toen tot een tijd van 10.86.
Naast Shelly-Ann Fraser-Pryce is Richardson de topfavoriete voor het goud op de 100 meter in Tokio. Door de positieve test is het mogelijk dat ze die Olympische Spelen moet missen.
Cannabis staat bij het Wereldantidopingagentschap (WADA) op de lijst van verboden middelen. Een positief resultaat kan leiden tot een schorsing van een maand tot twee jaar.
Met terugwerkende kracht, dus haar resultaat op de trials vervalt dan ookquote:Op vrijdag 2 juli 2021 15:55 schreef Coppi het volgende:
Als Richardson slechts een maand geschorst zou worden, dan is ze net op tijd voor de 100m toch?
Edit: nee dat haalt ze niet.
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:16 schreef Coppi het volgende:
[..]
Wie had dat ooit gedacht!Ik had bij haar echt het gevoel dat ze de vaandeldrager was van een nieuwe schone generatie sprinters.
Schone generatie sprinters is waarschijnlijk een onmogelijke combinatiequote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:16 schreef Coppi het volgende:
[..]
Wie had dat ooit gedacht!Ik had bij haar echt het gevoel dat ze de vaandeldrager was van een nieuwe schone generatie sprinters.
Wel meer dingen op de dopinglijst niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Schone generatie sprinters is waarschijnlijk een onmogelijke combinatie
Dat was inderdaad niet serieus, maar had wel gedacht dat ze voor iets serieuzers gepakt zou worden.quote:
Waarschijnlijk heb je gelijk. Het is inherent aan de atletiek dat een deel van de atleten gebruikt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 19:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Schone generatie sprinters is waarschijnlijk een onmogelijke combinatie
Ze is recent haar moeder verloren dacht ik, maar dan alsnog zou je nog altijd professioneel kunnen blijven en geen cannabis gebruiken. Dit was een ongelooflijke kans voor haar, een medaille was bijna een zekerheidje. Hiervan gaat ze veel leren hoop ik.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 20:09 schreef golfer het volgende:
Cannabis/mariuana is geen prestatie verhogend middel.
Ik neem aan dat ze het voor 'recreatief' gebruik genomen heeft.
Wel erg dom.
Nou ja, gelukkig geeft ze zelf ook aan dat het een fout was en dat ze de gevolgen moet accepteren. Ik kan gezien haar situatie in elk geval wel sympathie opbrengen voor haar, ook al is de straf terecht.quote:Op zaterdag 3 juli 2021 00:38 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Ze is recent haar moeder verloren dacht ik, maar dan alsnog zou je nog altijd professioneel kunnen blijven en geen cannabis gebruiken. Dit was een ongelooflijke kans voor haar, een medaille was bijna een zekerheidje. Hiervan gaat ze veel leren hoop ik.
quote:Op zaterdag 19 juni 2021 13:44 schreef heywoodu het volgende:
Cheruiyot(tenzij Athletics Kenya ineens weer van gedachten veranderd, wat nooit onmogelijk is)
[ twitter ]
Dat is wel matig zeg. Dat wat hij zegt klopt volgens mij niet helemaal (top-3 automatisch naar de Spelen), maar dat zou voor hem niet uit moeten maken, want in principe zou de top-2 wel automatisch gaan en daar zat hij natuurlijk ook gewoon bij. De derde plek was dan een aanwijsplek..quote:Op zondag 4 juli 2021 13:25 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Schijnbaar gaan ze de nummer 2 van de trials eruit gooien![]()
Ik lees ook dat het te maken heeft met het feit dat hij 0x getest is, maar geen idee of dat de (echte) reden is.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is wel matig zeg. Dat wat hij zegt klopt volgens mij niet helemaal (top-3 automatisch naar de Spelen), maar dat zou voor hem niet uit moeten maken, want in principe zou de top-2 wel automatisch gaan en daar zat hij natuurlijk ook gewoon bij. De derde plek was dan een aanwijsplek..
Lekker geregeld door AK dan, het is toch niet zijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat hij getest wordt? Het is zijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat hij niet positief test, maar dan moet hij wel getest worden...quote:Op zondag 4 juli 2021 13:35 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik lees ook dat het te maken heeft met het feit dat hij 0x getest is, maar geen idee of dat de (echte) reden is.
[ twitter ]
Desnoods test je hem dan nu nog een keer.quote:Op zondag 4 juli 2021 13:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker geregeld door AK dan, het is toch niet zijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat hij getest wordt? Het is zijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat hij niet positief test, maar dan moet hij wel getest worden...
Op de OS in de 51?quote:
nieuwwereldrecordjaquote:
In al dat geweld ook een wereldtijd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |