abonnement Unibet Coolblue
pi_199876008
Nevermind zie nu pas dat het een hele serie is geworden.
De titel is beetje misleidend zonder serie topic nummer ding.
pi_199876038
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 22:53 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Vind je dat zelf niet zorgwekkend, dat de meeste landen dit dus oplossen door gewoon maar geld bij te printen?
Je kunt toch wel aan zien komen wat daar onherroepelijk het gevolg van is?

Overigens is dat niet precies hoe het werkt, de werkelijkheid is nog gestoorder: de banken printen geld bij. Overheden lenen dat van die banken.
Overheid verkoopt zijn obligaties op de kapitaalmarkt.

De link naar de bank is er niet direct voor zover ik weet. Maar de geldhoeveelheid kan idd wel toenemen door geld uit te lenen aan iemand die geld wilt van de bank.

In welke mate de bank de totale geldhoeveelheid hiermee beïnvloed is wel aan voorwaarden getoetst en wordt heftig beïnvloed door de centrale bank waarbij de missie ook is gedefinieerd, als die goed zijn best doet is dit een prima systeem. Ik zie geen betere.

Bitcoin? Zelfde idee joh, het is helemaal niet zoveel anders behalve volatielere prijzen en deflationair. Dat beïnvloed reeele rente niet bij een contract, behalve dan dat het risico aan beide zijdes vanwege volatiele prijzen hoger wordt en de economie dus gewoon letterlijk een optater krijgt.

Anyhow ik sta te kijken als 1% van de bitcoin fanaten de monetaire consequenties enigszins kunnen doorgronden van een bitcoin systeem.

Wisselkoersen vallen ook weg,binnen de EMU landen is dat al een probleem laat staan wereldniveau.

En als overheid geld betalen aan het buitenland voor het betaalsysteem met deze market cap terwijl je zelf een crypto zou kunnen maken?....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199876538
Bitcoin gaat de wereld redden. Fok! verbruikt meer energie. De aarde is plat.

Het maakt niet zoveel uit wat je hier post. Zolang je niet reageert op een tegengeluid heb je gewoon gelijk
pi_199882292
CPB meneer baalt dat hij niet is ingestapt, we zitten weer boven de $40k.
pi_199882365
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 06:12 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nevermind zie nu pas dat het een hele serie is geworden.
De titel is beetje misleidend zonder serie topic nummer ding.
Zodra Bitcoin de 200k bereikt kopen wij van de BTC SC FOK! over om vervolgens dit soort dingetjes te fixen.
pi_199883321
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:14 schreef ludovico het volgende:

[..]

Precies behalve dan waarom bitcoin.
Lees het boek "the bitcoin standard" eens. Dit boek gaat meer over het geld systeem dan over bitcoin. Aan het einde van het boek zal je dus weten "waarom bitcoin".

Maar mocht je een boek met "bitcoin" er in maar eng vinden, debt the first 5000 year is een andere optie en heeft niets met bitcoin te maken.
  maandag 14 juni 2021 @ 16:42:09 #57
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199883328
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 06:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Overheid verkoopt zijn obligaties op de kapitaalmarkt.

De link naar de bank is er niet direct voor zover ik weet. Maar de geldhoeveelheid kan idd wel toenemen door geld uit te lenen aan iemand die geld wilt van de bank.

In welke mate de bank de totale geldhoeveelheid hiermee beïnvloed is wel aan voorwaarden getoetst en wordt heftig beïnvloed door de centrale bank waarbij de missie ook is gedefinieerd, als die goed zijn best doet is dit een prima systeem. Ik zie geen betere.

Bitcoin? Zelfde idee joh, het is helemaal niet zoveel anders behalve volatielere prijzen en deflationair. Dat beïnvloed reeele rente niet bij een contract, behalve dan dat het risico aan beide zijdes vanwege volatiele prijzen hoger wordt en de economie dus gewoon letterlijk een optater krijgt.

Anyhow ik sta te kijken als 1% van de bitcoin fanaten de monetaire consequenties enigszins kunnen doorgronden van een bitcoin systeem.

Wisselkoersen vallen ook weg,binnen de EMU landen is dat al een probleem laat staan wereldniveau.

En als overheid geld betalen aan het buitenland voor het betaalsysteem met deze market cap terwijl je zelf een crypto zou kunnen maken?....
acceptatie van de Bitcpin als wereldmunt , staat gelijk aan de terugkeer van de goudstandaard

Bij een tegenvallende economie krijg je ipv de vlucht in goud, de vlucht in Bitcoin
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199883331
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:42 schreef Pipaja het volgende:
Mijn mening is dat Bitcoin en Ethereum sowieso verboden moeten worden. Bij andere cryptomunten is het een goed idee om de legaliteit te bepalen adhv klimaatimpact van de specifieke munt.
Ik wil jou fok account ook verboden zien worden adhv energieverspilling van dit bericht.

quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:18 schreef Pipaja het volgende:
Voor geld zijn er honderden alternatieven die prima werken.
Je bedoelt centraal bankieren waarschijnlijk?

Je weet dat het huidige systeem een 100 voud gebruikt van bitcoin? Of heb je je misschien nooit ingelezen in deze informatie en praat je het nieuws na?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2021 16:43:49 ]
pi_199883391
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:20 schreef michaelmoore het volgende:
Die Landen die de Bitcoin als nationale munt nemen , die moeten wel een zeer strenge begroting discipline hebben, want Bitcoin kun je niet bij printen
Ja en Nee. De eerste landen die bitcoin gaan invoeren hebben al geen eigen valuta. Het is niet zo dat El Salvador nu USdollars kan printen. Begroting technisch heeft het invoeren van bitcoin geen enkel effect.
pi_199883392
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:42 schreef Piva het volgende:

[..]

Ik wil jou fok account ook verboden zien worden adhv energieverspilling van dit bericht.
[..]
ok
quote:
Je bedoelt centraal bankieren waarschijnlijk?

Je weet dat het huidige systeem een 100 voud gebruikt van bitcoin? Of heb je je misschien nooit ingelezen in deze informatie en praat je het nieuws na?
Bron?
En nee, ik had het over 1 van de honderden andere cryptomunten.
pi_199883445
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 23:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Aanname.
Blockchain zal waarschijnlijk een blijvertje zijn. Maar of dit Bitcoin is of een concurrent, wie zal het zeggen. Bitcoin heeft op dit moment een grote voorsprong qua bekendheid, marktaandeel, maar niet qua technologie.
Hangt er denk ik dus ook een beetje vanaf hoe Bitcoin zich verder evolueert, want het is op dit moment verre van perfect. Logisch ook, met zoiets baanbrekends en complex wat nog relatief nieuw is.
Een netwerk effect is bijna onmogelijk te verslaan.

Denk aan het verdwijnen van Goud, Google, Facebook, etc.

Daarbija is bitcoin een technologie gecombineerd met "geld". De technologische vooruitgangen van geld gaan meestal eeuwen mee (gelukkig).

Maar het blijft mogelijk idd. Maar ik schat de kans dat de euro instort vele malen hoger in.

quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 23:28 schreef KreKkeR het volgende:
500% in waarde is gedaald ;)

500% nog wel, wiskunde blijft lastig.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2021 16:55:32 ]
pi_199883719
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:41 schreef Piva het volgende:

[..]

Lees het boek "the bitcoin standard" eens. Dit boek gaat meer over het geld systeem dan over bitcoin. Aan het einde van het boek zal je dus weten "waarom bitcoin".

Maar mocht je een boek met "bitcoin" er in maar eng vinden, debt the first 5000 year is een andere optie en heeft niets met bitcoin te maken.
Kost 20 ekkies, heb je een piratebay linkje? :p
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199883893
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:47 schreef Piva het volgende:
Ja en Nee. De eerste landen die bitcoin gaan invoeren hebben al geen eigen valuta. Het is niet zo dat El Salvador nu USdollars kan printen. Begroting technisch heeft het invoeren van bitcoin geen enkel effect.
Want hoe krijg je als El Salvador beschikking over die bitcoins? Kost toch klauwen met geld?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 14 juni 2021 @ 17:54:45 #64
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199884059
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 17:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want hoe krijg je als El Salvador beschikking over die bitcoins? Kost toch klauwen met geld?
El Salvador geeft niets uit , de bitcoin bestaat al , ik neem aan dat ze een valuta gaan koppelen aan de Bitcoin

Dat is wel een zeer sterke en gedurfde zet en vereist enorm veel zelf discipline
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199884084
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 17:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

El Salvador geeft niets uit , de bitcoin bestaat al , ik neem aan dat ze een valuta gaan koppelen aan de Bitcoin

Dat is wel een zeer sterke en gedurfde zet en vereist enorm veel zelf discipline
Hoe kom je aan een bitcoin als je niks uitgeeft? Naar wat ik weet is de prijs nu 30k per bitcoin?

Valuta koppelen gaat niet, onhoudbaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 14 juni 2021 @ 17:58:17 #66
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199884103
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 17:56 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe kom je aan een bitcoin als je niks uitgeeft? Naar wat ik weet is de prijs nu 30k per bitcoin?

Valuta koppelen gaat niet, onhoudbaar.
40 000 dollar
https://finance.yahoo.com/quote/BTC-USD?p=BTC-USD

koppelen kan altijd , of El Salvador dat volhoud is de vraag , iedereen kan dus Bitcoin naar El Salvador overmaken en omwisselen in fiat valuta
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199884149
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 17:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

40 000 dollar
https://finance.yahoo.com/quote/BTC-USD?p=BTC-USD

koppelen kan altijd , of El Salvador dat volhoud is de vraag , iedereen kan dus Bitcoin naar El Salvador overmaken en omwisselen in fiat valuta

Met welk geld@!?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199884408
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 17:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

El Salvador geeft niets uit , de bitcoin bestaat al , ik neem aan dat ze een valuta gaan koppelen aan de Bitcoin

Dat is wel een zeer sterke en gedurfde zet en vereist enorm veel zelf discipline
Welnee joh, wie gaat er nou zijn eigen munt koppelen aan een ongeleid projectiel als bitcoin?

El Salvador heeft niets meer gedaan dan bitcoin tot geldig betaalmiddel te benoemen. Dat zegt verder niet zoveel natuurlijk. Het gaat er juist om hoeveel mensen er daadwerkelijk mee willen en kunnen betalen.

Beetje vergelijkbaar met dat winkelcentrum in Arnhem waarmee je in bitcoin kon betalen. Hartstikke leuke marketing, maar geen hond die er gebruik van maakte.
  maandag 14 juni 2021 @ 18:33:38 #69
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_199884516
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:52 schreef Piva het volgende:

[..]

Een netwerk effect is bijna onmogelijk te verslaan.

Denk aan het verdwijnen van Goud, Google, Facebook, etc.

Daarbija is bitcoin een technologie gecombineerd met "geld". De technologische vooruitgangen van geld gaan meestal eeuwen mee (gelukkig).

Maar het blijft mogelijk idd. Maar ik schat de kans dat de euro instort vele malen hoger in.
[..]

500% nog wel, wiskunde blijft lastig.
-500% dan ;)
Krekker is de bom!
  maandag 14 juni 2021 @ 18:37:10 #70
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199884570
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Met welk geld@!?
ik neem aan Bitcoin gerelateerde valuta

geprint
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199885084
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

-500% dan ;)
Wiskunde blijft lastig.

Het kan maximaal 100% dalen.
  maandag 14 juni 2021 @ 19:16:04 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199885185
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wiskunde blijft lastig.

Het kan maximaal 100% dalen.
niet 101 % ??

https://finance.yahoo.com(...)ation-155257189.html

Bitcoin als hedge tegen inflatie

quote:
Jones said he likes bitcoin and sees it as a great way to protect wealth over the long run. He holds it in his portfolio, comparing it to gold.

In May, Jones bet 1% to 2% of his assets on bitcoin. His firm, the $44.6 billion Tudor Investment Corporation, most recently secured custodial ties with institutional powerhouses Coinbase and Bakkt.


[ Bericht 22% gewijzigd door michaelmoore op 14-06-2021 19:23:32 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199888877
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:23 schreef Heph844 het volgende:
Welnee joh, wie gaat er nou zijn eigen munt koppelen aan een ongeleid projectiel als bitcoin?
In principe zou dat niet uitmaken als ze Bitcoin ook als rekeneenheid gebruiken.

De euro is ook extreem volatiel ten opzichte van de Venezolaanse Bolivar, merken we niets van.

Nu is het voor ons natuurlijk makkelijker om geen zaken te doen met partijen die nog de Venezolaanse Bolivar gebruiken, dan voor El Salvador om geen zaken te doen met partijen die nog fiat gebruiken. Want dat is bijna iedereen.

Maar voor alle binnenlandse economie, of afhankelijk van hoe zelfvoorzienend een land is, zou het helemaal niet zo problematisch zijn.

quote:
El Salvador heeft niets meer gedaan dan bitcoin tot geldig betaalmiddel te benoemen. Dat zegt verder niet zoveel natuurlijk. Het gaat er juist om hoeveel mensen er daadwerkelijk mee willen en kunnen betalen.
Klopt, maar dat gold ook voor internet destijds. Gebruikte in het begin ook geen hond.

quote:
Beetje vergelijkbaar met dat winkelcentrum in Arnhem waarmee je in bitcoin kon betalen. Hartstikke leuke marketing, maar geen hond die er gebruik van maakte.
Kan nog steeds, en wordt ook nog steeds gewoon gebruikt.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_199888936
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:33 schreef KreKkeR het volgende:
-500% dan ;)
Een daling van -500%.... Dus als je eerst ¤1000 had, na een daling van -500% heb je dan ¤6000.
Geen slechte deal.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_199888988
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:37 schreef michaelmoore het volgende:
ik neem aan Bitcoin gerelateerde valuta

geprint
Maar die accepteert toch geen hond.

Je kunt zoveel zelfbedachte valuta printen als je wil, en dan claimen dat die aan Bitcoin gerelateerd is. Maar dat betekent niks totdat je ook daadwerkelijk iemand vindt die zo gek is om bitcoin te verkopen voor die geprinte troep. En dat zal nog niet meevallen :')
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  maandag 14 juni 2021 @ 22:26:40 #76
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199889390
quote:
1s.gif Op maandag 14 juni 2021 18:23 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Welnee joh, wie gaat er nou zijn eigen munt koppelen aan een ongeleid projectiel als bitcoin?

El Salvador heeft niets meer gedaan dan bitcoin tot geldig betaalmiddel te benoemen. Dat zegt verder niet zoveel natuurlijk. Het gaat er juist om hoeveel mensen er daadwerkelijk mee willen en kunnen betalen.

Beetje vergelijkbaar met dat winkelcentrum in Arnhem waarmee je in bitcoin kon betalen. Hartstikke leuke marketing, maar geen hond die er gebruik van maakte.
Maat van me heeft vele bitcoins uitgegeven in de kroeg :')

Scheelt dat ie t verschil toch niet merkt nadat ie z'n zaak verkocht heeft :')

Het was trouwens geen winkelcentrum maar een hoop verschillende middenstanders verspreid over de hele stad. Je ziet de stickers nog op veel ramen geplakt maar bij mijn weten is de tussenpartij ermee gestopt na de strengere regelgeving vanuit DNB.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199891567
quote:
14s.gif Op maandag 14 juni 2021 22:26 schreef fathank het volgende:

[..]

Maat van me heeft vele bitcoins uitgegeven in de kroeg :')

Scheelt dat ie t verschil toch niet merkt nadat ie z'n zaak verkocht heeft :')

Het was trouwens geen winkelcentrum maar een hoop verschillende middenstanders verspreid over de hele stad. Je ziet de stickers nog op veel ramen geplakt maar bij mijn weten is de tussenpartij ermee gestopt na de strengere regelgeving vanuit DNB.
Nee werkt nog steeds. Ik heb daar in het verleden ook meerdere bitcoins uitgeven 😬😬 Was toen wel aanzienlijk minder waard dan nu 😅
Was er vorige week nog, heb toen ook weer met BTC kunnen betalen.
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
  dinsdag 15 juni 2021 @ 07:08:06 #78
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199891632
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 22:12 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Maar die accepteert toch geen hond.

Je kunt zoveel zelfbedachte valuta printen als je wil, en dan claimen dat die aan Bitcoin gerelateerd is. Maar dat betekent niks totdat je ook daadwerkelijk iemand vindt die zo gek is om bitcoin te verkopen voor die geprinte troep. En dat zal nog niet meevallen :')
een ETF is ook crypto gerelateerd
daar maakt ook niemand een probleem van

https://finance.yahoo.com/quote/BTC-USD?p=BTC-USD
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199892446
Verbieden die zooi.
Het creeëren van cryptomunten kost enorm veel energie. Slecht voor het milieu dus. Energie die we ergens anders hadden kunnen gebruiken.
pi_199892546
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 08:59 schreef polderturk het volgende:
Verbieden die zooi.
Het creeëren van cryptomunten kost enorm veel energie. Slecht voor het milieu dus. Energie die we ergens anders hadden kunnen gebruiken.
Goed verhaal. Lekker kort.

En doorrrr...
pi_199894284
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 08:59 schreef polderturk het volgende:
Verbieden die zooi.
Het creeëren van cryptomunten kost enorm veel energie. Slecht voor het milieu dus. Energie die we ergens anders hadden kunnen gebruiken.
Verbieden dit soort oliedomme ongeïnformeerde kortzichtige reacties.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_199894297
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 07:08 schreef michaelmoore het volgende:
een ETF is ook crypto gerelateerd
daar maakt ook niemand een probleem van

https://finance.yahoo.com/quote/BTC-USD?p=BTC-USD
Ik maak daar een probleem van. En vele cryptokenners met mij.

Ik accepteer in mijn bedrijf ook Bitcoin als betaalmiddel. Nou ik kan je verzekeren, geen haar op mijn hoofd die er ooit aan zou denken om ETF's te accepteren als substituut daarvoor.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_199896501
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 19:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Wiskunde blijft lastig.

Het kan maximaal 100% dalen.
Prachtig lol. Fiat educatie sucks.
pi_199896544
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 17:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kost 20 ekkies, heb je een piratebay linkje? :p
Heb even gekeken, er staat een audiobook op de piraten baay. En van debt the first 5000 years een ebook.
pi_199896565
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 17:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Want hoe krijg je als El Salvador beschikking over die bitcoins? Kost toch klauwen met geld?
Ze gaan geen bitcoins uitgeven. Ze stellen een fund van 150miljoen ter beschikking dat gaat holden en ondernemers gaat helpen om van bitcoin weer naar dollars te gaan.

Verder wordt het een wettig betaal middel, niets meer niets minder. De gedachte erachter is dat de mensen het zelf (kunnen) gaan gebruiken. Zoals ze in het dorpje met de bitcoin beach zijn gaan doen.

Een andere gedachte is dat het land zowat leeft op remittance vanuit het westen. Het geld versturen vanuit het westen naar El Salvador kost vaak 10-30%, hierdoor wordt het veel sneller, eenvoudiger en goedkoper om bitcoin te versturen. En als je dat toch bitcoin krijgt om je boodschappen te kopen, waarom dan nog swappen en niet direct uitgeven in bitcoin?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2021 14:38:44 ]
pi_199896664
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 16:47 schreef Pipaja het volgende:
Bron?
En nee, ik had het over 1 van de honderden andere cryptomunten.
Er is geen echte bron aangezien niemand weet wat het huidige systeem verbruikt, en ook het verbruik van bitcoin miners is zeer onduidelijk.

Daarnaast is ons huidige systeem bijvoorbeeld gebaseerd op de zekerheid van goud. En de energie waarmee goud wordt gewonnen is veel veruilender dan dat van een op groene energie draaiende bitcoin miner. Energieverbruik zelf is dus sowieso niet te vergelijken.

Overigens gebruiken nieuwe technolgiën vaak veel meer energie dan het voorgaande. Zoals de Auto > Paard. Postduif > Internet. Nederlandse VOC schepen > HMM Algeciras. Vakantie in Nieuw Zeeland > Dagje Zandvoort.

Mocht je echt geinterseerd zijn in het onderwerp bitcoin en energie kan je deze video kijken. Hier legt Michael Saylor het energie concept uit:


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2021 14:40:08 ]
pi_199896998
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 14:28 schreef Piva het volgende:
En als je dat toch bitcoin krijgt om je boodschappen te kopen, waarom dan nog swappen en niet direct uitgeven in bitcoin?
Omdat het te volatiel is ga je swappen, niet iedereen kan dat risico hebben, daarnaast, geen enkele reden waarom het enorme rendementen zou moeten gaan draaien, onderaan de streep kan je met een fractie van een bitcoin nog een transactiedoen dus die schaarste is er eigenlijk niet right? Maakt het een totaal losgekoppeld fiat instrument waarvan de waarde niet door een externe partij gestuurd wordt. Dus ook niet gestabiliseerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 15 juni 2021 @ 15:26:27 #88
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199897183
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 14:28 schreef Piva het volgende:

[..]

Ze gaan geen bitcoins uitgeven. Ze stellen een fund van 150miljoen ter beschikking dat gaat holden en ondernemers gaat helpen om van bitcoin weer naar dollars te gaan.

Verder wordt het een wettig betaal middel, niets meer niets minder. De gedachte erachter is dat de mensen het zelf (kunnen) gaan gebruiken. Zoals ze in het dorpje met de bitcoin beach zijn gaan doen.

Een andere gedachte is dat het land zowat leeft op remittance vanuit het westen. Het geld versturen vanuit het westen naar El Salvador kost vaak 10-30%, hierdoor wordt het veel sneller, eenvoudiger en goedkoper om bitcoin te versturen. En als je dat toch bitcoin krijgt om je boodschappen te kopen, waarom dan nog swappen en niet direct uitgeven in bitcoin?
Fiatgeld daalt zeker 10% per jaar in waarde
Bitcoin wordt per jaar duurder door verlies en bredere acceptatie

Er is geen enkele valuta die de waardevermeerdering van Bitcoin kan bij houden zonder forse deflatie te realiseren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199898335
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 15:10 schreef ludovico het volgende:
Omdat het te volatiel is ga je swappen, niet iedereen kan dat risico hebben, daarnaast, geen enkele reden waarom het enorme rendementen zou moeten gaan draaien,
Klopt, de volatiliteit is in dit geval niet goed. Maar je kan bitcoin makkelijk omzetten naar tether bijvoorbeeld en dus geen koersrisico lopen. Misschien bied de Lightning netwerk overheid app dat ook wel aan. Met strike swap je valuta in iedergeval eenvoudig. Maar stel ik geef jou nu geld en je gaat naar de supermarket om eten te kopen. De kans dat het minder is dan de percentage die westerunion etc pakken is heel groot. Maar het blijft een terecht risico in dit geval idd.

quote:
met een fractie van een bitcoin nog een transactiedoen dus die schaarste is er eigenlijk niet right?
Een fractie van iets doet niets af aan de schaarste. Het opdelen van een pizza creërd toch ook niet meer eten?

quote:
Maakt het een totaal losgekoppeld fiat instrument waarvan de waarde niet door een externe partij gestuurd wordt. Dus ook niet gestabiliseerd.
De stabiliteit komt juist doordat het zekerheid bied (het kan juist niet "bijgestuurd" worden). Uiteindelijk is het aan de markt om dit een waarde te geven (nu nog volatiel), maar bij een groter aantal gebruikers gaat de volatiliteit minder worden en wordt de prijs waardevaster (Zie de goud markt).

Zodra bitcoin een prijs van zeg 10 miljoen per coin bereikt en het een groot gedeelte van de wereld heeft opgeslokt dan zal het veel stabieler zijn. Landen die het bezitten, pensioenfondsen, bedrijven, spaarpotjes etc. Uiteindelijk wordt het een zéér stabiel systeem aangezien er niet mee geknoeid kan worden, wat bitcoiner wel eens grappen, maar waar een kern van waarheid in zit is: 1 bitcoin = 1 bitcoin.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2021 17:21:04 ]
pi_199898367
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 10:54 schreef Piva het volgende:
Zoek voor de gein eens op de landen die te maken hebben gehad met deflatie, zul je zien dat het dezlefde landen zijn met hyper inflatie.
Kun je nog met een bekend voorbeeld van een desastreuze deflatie komen aub?
pi_199899156
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:20 schreef Piva het volgende:
Klopt, de volatiliteit is in dit geval niet goed. Maar je kan bitcoin makkelijk omzetten naar tether bijvoorbeeld en dus geen koersrisico lopen.
Hoe moet dat gaan werken dan? Dat gaat helemaal niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199899180
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:20 schreef Piva het volgende:
De kans dat het minder is dan de percentage die westerunion etc pakken is heel groot. Maar het blijft een terecht risico in dit geval idd.
Hele contracten moeten geschreven worden, als je niet weet of je wel kan terugbetalen omdat de munt 1000% omhoog gaat dan doe je die investering nooit.

Of je moet gaan hedgen dat de rente reëel betaald wordt :D Maar dan moet je ook weer aan prijzen van andere goederen referen, het CPI o.i.d.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199899255
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:20 schreef Piva het volgende:
Een fractie van iets doet niets af aan de schaarste. Het opdelen van een pizza creërd toch ook niet meer eten?
De onderliggende functie is "een transactie kunnen doen" zoals een pizza de honger kan stillen.

De kleinste fractie bitcoin voldoet aan zijn functie "honger stillen" en opdelen van bitcoin creëert dus meer eten ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199899283
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:20 schreef Piva het volgende:
De stabiliteit komt juist doordat het zekerheid bied (het kan juist niet "bijgestuurd" worden). Uiteindelijk is het aan de markt om dit een waarde te geven (nu nog volatiel), maar bij een groter aantal gebruikers gaat de volatiliteit minder worden en wordt de prijs waardevaster (Zie de goud markt).
Goud is volatieler dan euro's?

Bitcoin heeft geen wisselkoers, dat is op macro niveau binnen EMU landen al een probleem, kijk naar Griekenland. Laat staan op wereldniveau.

Welk zot land gaat nou weer bitcoins kopen als ze hun eigen coin zouden kunnen maken voor die functie?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199899320
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 17:20 schreef Piva het volgende:
Zodra bitcoin een prijs van zeg 10 miljoen per coin bereikt en het een groot gedeelte van de wereld heeft opgeslokt dan zal het veel stabieler zijn. Landen die het bezitten, pensioenfondsen, bedrijven, spaarpotjes etc. Uiteindelijk wordt het een zéér stabiel systeem aangezien er niet mee geknoeid kan worden, wat bitcoiner wel eens grappen, maar waar een kern van waarheid in zit is: 1 bitcoin = 1 bitcoin.
Waarom zouden overheden overstappen op bitcoin? Kost nog klauwen met geld ook.

Waarom stabieler als het puur fiat is? Als mensen honger hebben is de bitcoin niks meer waard. Je kan het niet eten, net als papier geld overigens, behalve dat je daar de kachel nog mee kan stoken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199907001
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe moet dat gaan werken dan? Dat gaat helemaal niet.
één app met meerdere currencies. Je kan dus swappen wanneer en in welke valuta je maar wilt tegen een zeer lage fee.



[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2021 08:41:17 ]
pi_199907023
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:40 schreef Piva het volgende:

[..]

één app met meerdere currencies. Je kan dus swappen wanneer en in welke valuta je maar wilt tegen een zeer lage fee.

[ afbeelding ]
Ik bedoel, jij zegt dat tether geen koers risico loopt, dat gaat helemaal niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199907058
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 18:21 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hele contracten moeten geschreven worden, als je niet weet of je wel kan terugbetalen omdat de munt 1000% omhoog gaat dan doe je die investering nooit.

Of je moet gaan hedgen dat de rente reëel betaald wordt :D Maar dan moet je ook weer aan prijzen van andere goederen referen, het CPI o.i.d.
Westerunion enzovoort is een bedrijf waarmee je geld van 1 land naar een ander stuurt. Jij gaat naar een locket, stuurt mijn 100 euro toe, ik ga hier naar een locket en haal jou 100 minus de 25 euro aan fee op.

Doen we dit over LN kost het een paar cent.

Contracten zullen voorlopig uiteraard in USD geschreven blijven worden, maar kunnen wel met bitcoin afgelost worden overigens.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik bedoel, jij zegt dat tether geen koers risico loopt, dat gaat helemaal niet.
Tether is een stable coin.

Ze houden het anders al jaren prima stabiel tegenover de USD. Zelfs met alle extreme "horror" stories die rond gaan over tether.
https://www.kraken.com/pr(...)-dollar?interval=All
pi_199907110
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 08:45 schreef Piva het volgende:

[..]

Westerunion enzovoort is een bedrijf waarmee je geld van 1 land naar een ander stuurt. Jij gaat naar een locket, stuurt mijn 100 euro toe, ik ga hier naar een locket en haal jou 100 minus de 25 euro aan fee op.

Doen we dit over LN kost het een paar cent.

Contracten zullen voorlopig uiteraard in USD geschreven blijven worden, maar kunnen wel met bitcoin afgelost worden overigens.
[..]

Tether is een stable coin.

Ze houden het anders al jaren prima stabiel tegenover de USD. Zelfs met alle extreme "horror" stories die rond gaan over tether.
https://www.kraken.com/pr(...)-dollar?interval=All
Hoe moet dat tether dat dan doen? Creëren ze nieuwe tether met toenemende vraag naar tether? En dan accepteren ze een dollar?

Uiteraard is het dan bij duurder wordende /vraag toenemende market conditions een gegeven dat tether stabiel in prijs blijft.

Veel interessanter wordt de downside, als de ingenomen dollars gaan verdwijnen omdat men tether wilt inwisselen voor dollars.

Als die op zijn is het toch klaar. Er staan er maar zoveel op de balans van de organisatie achter tether.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199907136
Ja precies, had het niet eens opgezocht maar ik heb gewoon gelijk.

Feestje is klaar als men dollars wilt hebben voor tether.

Wees niet de laatste die verkoopt dus.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')