abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199866091
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:11 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Ik ben voor een verbod op vliegvakanties. Bij andere vakanties is het een goed idee om de legaliteit te bepalen adhv klimaatimpact van de specifieke vakantie.
Voor vliegen is er momenteel geen goed alternatief.
Voor geld zijn er honderden alternatieven die prima werken.
pi_199866116
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ethereum staat op het punt om ruim factor 100 minder energie te gaan gebruiken… Dus waarom pik je juist Ethereum eruit?
Omdat het NU schadelijk is.
pi_199866214
Hij is inmiddels om.

pi_199866232
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 15:42 schreef Pipaja het volgende:
Mijn mening is dat Bitcoin en Ethereum sowieso verboden moeten worden. Bij andere cryptomunten is het een goed idee om de legaliteit te bepalen adhv klimaatimpact van de specifieke munt.
En... we zijn weer terug op pagina 1 van deel 1...
pi_199866250
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ethereum staat op het punt om ruim factor 100 minder energie te gaan gebruiken… Dus waarom pik je juist Ethereum eruit?
Omdat onwetendheid en de drang om iets te roepen.
pi_199866308
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:18 schreef Pipaja het volgende:

[..]

Dat vind jij. Maar het ging je om de groene gedachte toch? Wel eens gekeken naar het energieverbruik van deze alternatieven?

En vliegvakanties zijn niet noodzakelijk. Het is vermaak, maar dit mag blijkbaar wel bizarre hoeveelheden co2 uitstoten.

Het is maar een voorbeeld, we kunnen het ook hebben over kerstverlichting, The Kardashians, het EK voetbal. Wat mij betreft mag het uit naam van het milieu allemaal verboden worden

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2021 16:32:58 ]
pi_199866390
1
2
3
4
...B...
..I.T..
.CO.IN.
PYRAMID
pi_199867765
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hij is inmiddels om.

[ afbeelding ]
Is dit echt? 8-)
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_199868691
twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2021 19:30:43 ]
pi_199868818
quote:
7s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:30 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Toch balen als je een paar maanden geleden al je spaargeld in bitcoin hebt omgezet, uit angst voor de inflatie van je eigen munt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2021 19:38:06 ]
pi_199869421
quote:
11s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:37 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Toch balen als je een paar maanden geleden al je spaargeld in bitcoin hebt omgezet, uit angst voor de inflatie van je eigen munt
Gewoon hodlen.

Overigens hoor ik dat soort opmerkingen alleen als de boel wat inzakt.
Dat we een jaar geleden op $9.500 stonden wordt dan vaak maar vergeten.

Sowieso heb ik er schijt aan, heb sinds 2011 zoveel ups en downs gezien dat ik er geheel niet van onder de indruk ben.
Over de 10 jaar gezien is het zo'n beetje de beste investering ooit.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 13-06-2021 20:19:05 ]
  zondag 13 juni 2021 @ 20:20:25 #37
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199869561
Die Landen die de Bitcoin als nationale munt nemen , die moeten wel een zeer strenge begroting discipline hebben, want Bitcoin kun je niet bij printen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_199870695
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Gewoon hodlen.

Sowieso heb ik er schijt aan, heb sinds 2011 zoveel ups en downs gezien dat ik er geheel niet van onder de indruk ben.
Het is gewoon idioot om te zeggen: 'ben je bang dat je een fors deel van je geld kwijtraakt? Stap in bitcoin als veilige haven'
pi_199870926
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:04 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het is gewoon idioot om te zeggen: 'ben je bang dat je een fors deel van je geld kwijtraakt? Stap in bitcoin als veilige haven'
Over een langere periode heb ik meer vertrouwen in bitcoin dan in de dollar of de euro.

De laatste 10 jaar is de Euro 20% minder waard geworden.
De laatste 10 jaar is de bitcoin 3.000.000% meer waard geworden.
pi_199871230
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Over een langere periode heb ik meer vertrouwen in bitcoin dan in de dollar of de euro.

De laatste 10 jaar is de Euro 20% minder waard geworden.
De laatste 10 jaar is de bitcoin 3.000.000% meer waard geworden.
Tja, resultaten uit het verleden zeggen helemaal niets natuurlijk. Ongeveer 10% van mijn vermogen zit in bitcoin. Het zou kunnen dat dat over 5 jaar vertienvoudigd is, maar met hetzelfde gemak is het over 5 jaar helemaal niets meer waard.

Wat mij betreft moet je bitcoin niet vergelijken met de euro of de dollar (het is immers totaal irrelevant als betaalmiddel of rekeneenheid), maar moet je het vergelijken met andere investeringen als aandelen of obligaties. En dan ergert zo'n tweet als hierboven me wel, want bitcoin is alles behalve een veilige haven. Als je je eigen valuta niet vertrouwt en je wil het veilig weg zetten, kan je beter in Duitse staatsobligaties gaan zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2021 21:22:41 ]
pi_199873177
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:40 schreef babylon het volgende:
...B...
..I.T..
.CO.IN.
PYRAMID
Jij bent er zeker zo eentje die nog gelooft in de euro :')
1
2
3
..F..
.IAT.
PONZI
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_199873263
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 16:18 schreef Pipaja het volgende:

[..]

:?
Fiets, auto, trein, bus, boot?

quote:
Typisch een uitspraak van iemand die niet snapt wat Bitcoin precies is of wat het kan.

Voor de komst van Bitcoin waren allerlei dingen niet mogelijk die Bitcoin mogelijk heeft gemaakt. Dit was een zeer belangrijke technologische stap voorwaarts, en dat zal nooit meer ongedaan worden gemaakt.

Bitcoin is een blijvertje. Deal with it.
pi_199874046
quote:
11s.gif Op zondag 13 juni 2021 19:37 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat is cherry picking. Het was vrijwel altijd een goed idee om al je spaargeld in Bitcoin te steken.

En die extreem toevallige pechvogel die het toevallig net een paar maanden geleden heeft gedaan: uitzoomen. Niet blijven steken in kortetermijn denken. De kans dat het alsnog heel veel beter uitpakt dan wanneer je het in euro's had gehouden is nagenoeg 100%.

Want de volatiliteit van Bitcoin ten spijt, aan de fundamenten is niets veranderd. De euro gaat onherroepelijk instorten. De hyperinflatie is onafwendbaar.
pi_199874146
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Gewoon hodlen.

Dit _O_

Het is absoluut de beste investering ooit. Over de afgelopen 10 jaar, en over de komende 10 jaar ook.

En als je kijkt naar die enóóóórme pieken en dalen in 2011, 2013, enzovoort.. op de schaal van de hele grafiek tot nu toe zijn dat nauwelijks zichtbare kleine knikjes :')

Bekken van ontkenners zullen schuimen.
pi_199874241
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 20:20 schreef michaelmoore het volgende:
Die Landen die de Bitcoin als nationale munt nemen , die moeten wel een zeer strenge begroting discipline hebben, want Bitcoin kun je niet bij printen
Vind je dat zelf niet zorgwekkend, dat de meeste landen dit dus oplossen door gewoon maar geld bij te printen?
Je kunt toch wel aan zien komen wat daar onherroepelijk het gevolg van is?

Overigens is dat niet precies hoe het werkt, de werkelijkheid is nog gestoorder: de banken printen geld bij. Overheden lenen dat van die banken.
pi_199874282
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:04 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Nee, het is idioot om te zeggen: "Ben je bang dat je een fors deel van je koopkracht kwijtraakt? Stap in de Euro als veilige haven."

Vermogen wat je in Euro's investeert gaat met 100% zekerheid verdampen.
  zondag 13 juni 2021 @ 23:15:26 #47
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_199874765
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 22:27 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Bitcoin is een blijvertje. Deal with it.
Aanname.
Blockchain zal waarschijnlijk een blijvertje zijn. Maar of dit Bitcoin is of een concurrent, wie zal het zeggen. Bitcoin heeft op dit moment een grote voorsprong qua bekendheid, marktaandeel, maar niet qua technologie.
Hangt er denk ik dus ook een beetje vanaf hoe Bitcoin zich verder evolueert, want het is op dit moment verre van perfect. Logisch ook, met zoiets baanbrekends en complex wat nog relatief nieuw is.
Krekker is de bom!
pi_199874841
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 23:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Aanname.
Blockchain zal waarschijnlijk een blijvertje zijn. Maar of dit Bitcoin is of een concurrent, wie zal het zeggen. Bitcoin heeft op dit moment een grote voorsprong qua bekendheid, marktaandeel, maar niet qua technologie.
Hangt er denk ik dus ook een beetje vanaf hoe Bitcoin zich verder evolueert, want het is op dit moment verre van perfect. Logisch ook, met zoiets baanbrekends en complex wat nog relatief nieuw is.
Op zich mee eens, maar het heeft nog steeds de beste kaarten in handen. Afgezien van het first mover advantage.

Zojuist is ook Taproot locked in (meer dan 90% van de miners heeft voor gestemd), zal in november actief worden. Maakt ook weer allerlei nieuwe dingen mogelijk, waaronder verbeteringen voor privacy en scaling.
  zondag 13 juni 2021 @ 23:28:25 #49
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_199874967
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 22:48 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Dat is cherry picking. Het was vrijwel altijd een goed idee om al je spaargeld in Bitcoin te steken.

Overdrijven is ook en vak, en zeker wanneer je termen als "AL je spaargeld" gebruikt ;)

Inflatie ja, kans op hyperinflatie: zeer reëel. Dus ja, ben het met je eens m.b.t. de risico's die je aankaart. Maar dit maakt Bitcoin natuurlijk niet automatisch veilig(er).

En los v/d veiligheid, (waarvan we dus niet per definitie kunnen stellen dat het veiliger is), gaat het bij spaargeld natuurlijk ook niet altijd om veiligheid en lange termijn.

Voorbeeld: STEL je hebt maar twee mogelijkheden: 1) aflossen op de hypotheek 2) sparen....
Stel dat aflossen op de hypotheek ivm hogere hypotheekrente, gebrek aan aftrekbaarheid en noem maar op, financieel gezien gunstiger is dan sparen... dan is het nog niet altijd de beste oplossing :)
Het gaat niet altijd om de (mogelijke) lange termijn winst, maar ook om het hebben van reserves in geval van nood. Wanneer je alles aflost op de hypotheek heb je die reserves niet meer. Maar ook wanneer je alles investeert in Bitcoin loop je groot risico je buffers te verliezen. Je zal maar net onverwachts maar zeer dringend een nieuwe auto moeten kopen terwijl de Bitcoin net eventjes tijdelijk 500% in waarde is gedaald ;)

En ja, dat risico loop je ook bij hyperinflatie, maar meestal is dat niet van de ene op de andere dag (welbekende bankruns e.d. daargelaten).
Krekker is de bom!
  maandag 14 juni 2021 @ 03:15:41 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199875914
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 22:53 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Vind je dat zelf niet zorgwekkend, dat de meeste landen dit dus oplossen door gewoon maar geld bij te printen?
Je kunt toch wel aan zien komen wat daar onherroepelijk het gevolg van is?

Overigens is dat niet precies hoe het werkt, de werkelijkheid is nog gestoorder: de banken printen geld bij. Overheden lenen dat van die banken.
Klopt
En dat je euro kunt lenen tegen haast 0% rente die gegarandeerd 50% minder waard is als je moet terug betalen of helemaal niet terugbetaald, is gestoord
Het is het opzettelijk en bewust om zeep helpen van de monetaire unie
ieder kamerlid heeft het nu over geldcreatie en rente die 0% blijft tot in eeuwigheid,

Het is wachten op het moment dat iedereen zijn geld om zet in CRYPTO ETF
aangezien dat een waardevaste valuta is
https://www.finanzen.net/devisen/ethereum-dollar-kurs
De Ether die stabiliseert nu op 2500 dollar al weken dus ik denk dat dit het juiste niveau is nu
De kans dat de ether eind dit jaar op en boven de 5000 zit is zeer reëel

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 14-06-2021 17:49:50 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')