Ik heb met 21,5 graden ook maar een t-shirt aangetrokken ipv de tanktop die ik aan hadquote:Op zondag 13 juni 2021 13:25 schreef qajariaq het volgende:
22 graden, toch maar iets meer aangetrokken. Hopelijk warmt het nog iets op.
U bent bejaard?quote:Op zondag 13 juni 2021 21:02 schreef Sapstengel het volgende:
25.9
Prima, is het ook als ik in de winter de verwarming aan zet.
Damnquote:Op zondag 13 juni 2021 21:02 schreef Sapstengel het volgende:
25.9
Wtfquote:Op zondag 13 juni 2021 21:02 schreef Sapstengel het volgende:
25.9
quote:
Ventilator op mijn hoofd, eigenlijk de hele dag (nu op standje 2 van de 6, dat gaat in de loop van de week wel weer omhoog)..quote:Op maandag 14 juni 2021 17:31 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat doe je om je sanity te houden? Voeten in emmer koud water?
Zet een ventilator voor je ramen snachts.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 04:31 schreef roos94 het volgende:
25
Levering airco vertraagd, dat is echt fantastisch
Welke heb je besteld Roos?quote:Op dinsdag 15 juni 2021 04:31 schreef roos94 het volgende:
25
7000 btu?quote:Op dinsdag 15 juni 2021 21:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/p/(...)00000036171739/?s2a=
Ik heb een mobiele airco van 7000 btu, en ook een van 12.000 btu. Ik merk weinig verschil. Beide krijgen de ruimte niet echt superkoel, en zodra je het uitzet is de ruimte zo weer opgewarmd. Het geeft wel echt verkoeling als je er in de buurt zit/ligt, maar dat doen ze allebei.quote:Op woensdag 16 juni 2021 06:42 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
7000 btu?
Ik vrees dat die het niet gaat trekken in je sauna![]()
waarom niet meteen 12000 gekozen?
Volgende stap is om hem om te bouwen met een tweede slang:quote:Op dinsdag 15 juni 2021 21:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maanden wachten met het bestellen van een airco tot een week waarin ze hoge temperaturen opgeven.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 04:31 schreef roos94 het volgende:
25
Btu is afhankelijk van de m3 en de isolatie van je huis toch?quote:Op woensdag 16 juni 2021 07:50 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik heb een mobiele airco van 7000 btu, en ook een van 12.000 btu. Ik merk weinig verschil. Beide krijgen de ruimte niet echt superkoel, en zodra je het uitzet is de ruimte zo weer opgewarmd. Het geeft wel echt verkoeling als je er in de buurt zit/ligt, maar dat doen ze allebei.
Wat je zegt klopt helemaal. Maar ik denk dat een mobiele airco van 12000 btu ook niet gaat helpen daar om de kamertemperatuur echt constant laag te houden. De mobiele airco geeft dan vooral verkoeling als je er dicht bij gaat zitten, maar dat doet die van 7000btu ook.quote:Op woensdag 16 juni 2021 10:05 schreef deadly_kiss het volgende:
Btu is afhankelijk van de m3 en de isolatie van je huis toch?
Als ik het zo elke zomer lees is Roos94 haar woonkamer in zga de slechtste conditie dus ik had gelijk ingezet op 12000 dat is volgens mij de hoogste voor mobiele airco's
En als je dicht voor de airco zit is het ongetwijfeld een stuk koeler. 👍quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:59 schreef roos94 het volgende:
26.0
Met airco op volle toeren en alle ramen afgeplakt
Dikke prima. Zou normaal 32+ zijn nu.
Hoe groot is je woonkamer? deze is voor 25 vierkante meter, maar dat had je zelf ook wel gezien denk ikquote:Op dinsdag 15 juni 2021 21:14 schreef roos94 het volgende:
[..]
Wat is de temperatuur in slaapkamer? Ik gebruik mobiele airco alleen in de slaapkamer. In de woonkamer red ik het wel voor een flinke ventilator. Alleen slapen lukt dan niet.quote:Op woensdag 16 juni 2021 16:08 schreef roos94 het volgende:
Is 27.5 nu
Ja maar die andere aircos zijn allemaal te duur
Even over mobiele airco.squote:Op woensdag 16 juni 2021 10:05 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Btu is afhankelijk van de m3 en de isolatie van je huis toch?
Als ik het zo elke zomer lees is Roos94 haar woonkamer in zga de slechtste conditie dus ik had gelijk ingezet op 12000 dat is volgens mij de hoogste voor mobiele airco's
Hier inmiddels 22,5
Ik heb ook alle luchtroosters dicht gedaan op die van de zolder na.
Mijn airco staat nog opgeborgen op zolder 😄quote:Op woensdag 16 juni 2021 18:10 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Even over mobiele airco.s
Mobiele airco,s zijn niet geschikt voor grotere ruimte,s als je 1 neemt het geadviseerde M2 nog eens 2x erbij rekenen dan kom je in de buurt van daadwerkelijk iets koelen.
Bij airco aan heeft luchtroosters sluiten geen zin, de uitblaas slang komt lucht uit dat wordt ergens aangezogen in de woning, alle roosters dicht dan komt het wel via de mechanische ventilatie gat binnen, zou alles dicht zijn dan wordt er geen lucht afgeblazen.
Hoe groot is je woonkamer? Ik heb mijn 7000 btu net even aangezet in is kamer van 4,5 x 4 en hij koelt die kamer van binnen een uur van 27,8 naar 23,2.quote:Op woensdag 16 juni 2021 19:52 schreef roos94 het volgende:
Mja de airco gaat retour. Is nu 30.5 in woonkamer
22,6 inmiddels. Scheelt wel dat het pas een dag warm is. Als er meerder tropische dagen achter elkaar zijn zit de warmte meer in de muren en krijg ik het minder snel naar beneden. Ik ga ervan uit dat wanneer ik ga slapen dat het maximaal 21-22 graden is.quote:Op woensdag 16 juni 2021 19:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hoe groot is je woonkamer? Ik heb mijn 7000 btu net even aangezet in is kamer van 4,5 x 4 en hij koelt die kamer van binnen een uur van 27,8 naar 23,2.
Ik heb afvoerslang wel aangesloten op gat in de muur, dus geen warme slang in de kamer. Hoe heb jij de slang weggewerkt? Als je een meter slang hebt of zo, dan werkt die slang natuurlijk gewoon als een "radiator"
36 m2 geloof ikquote:Op woensdag 16 juni 2021 19:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Hoe groot is je woonkamer? Ik heb mijn 7000 btu net even aangezet in is kamer van 4,5 x 4 en hij koelt die kamer van binnen een uur van 27,8 naar 23,2.
Ik heb afvoerslang wel aangesloten op gat in de muur, dus geen warme slang in de kamer. Hoe heb jij de slang weggewerkt? Als je een meter slang hebt of zo, dan werkt die slang natuurlijk gewoon als een "radiator"
Totaal niet te vergelijken zelfs.quote:Op woensdag 16 juni 2021 21:22 schreef anndb het volgende:
Denk dat een wat zwaardere mobiele airco toch wel wat meer zou koelen.
https://www.bol.com/nl/p/(...)ductImage#modal_open
Die zou als koel capaciteit 3,4 kw hebben. Ik heb hier dan een split unit van 3,5 in denk 60m2 woonkamer en is gewoon 21 graden. Zal niet helemaal 1 op 1 te vergelijken zijn maar toch.
Ik had laatst een mobiele airco met de slang gewoon door het raam in m'n woonkamer van 35m2 gezet, terwijl hij iets van 25m2 max kan koelen. Toch daalde het in een uur van 28 naar 23,5 en voelde het best koel. Bleef vervolgens wel op 23,5 steken.quote:Op woensdag 16 juni 2021 20:01 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
22,6 inmiddels. Scheelt wel dat het pas een dag warm is. Als er meerder tropische dagen achter elkaar zijn zit de warmte meer in de muren en krijg ik het minder snel naar beneden. Ik ga ervan uit dat wanneer ik ga slapen dat het maximaal 21-22 graden is.
Want een goeie stevige airco kun je natuurlijk halen voor drie tientjes bij de Actionquote:Op donderdag 17 juni 2021 08:05 schreef asco het volgende:
19. Heerlijk geslapen as usual.
Niet te geloven hoeveel mensen er nog zijn zonder eerste levensbehoefte airco. 😳
22 jaar geleden had ik ook niks te makken maar ipv op vakantie te gaan kocht ik een mobiele airco (999 gulden) en sleepte mijn matras naar de kleinste kamer van een oude flat waar ik destijds woonde.quote:Op donderdag 17 juni 2021 08:12 schreef roos94 het volgende:
[..]
Want een goeie stevige airco kun je natuurlijk halen voor drie tientjes bij de Action
quote:Op donderdag 17 juni 2021 08:49 schreef CoolGuy het volgende:
triple-split-unit + single-split-unit represent![]()
quote:
Hier gelukkig de hele dag stabiel op 27,5quote:
Ons huis staat eigenlijk de hele dag in de zon, dus het warmt op tot een uur of 4 's middags.quote:Op donderdag 17 juni 2021 19:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier gelukkig de hele dag stabiel op 27,5
Maar met een plafondventilator, staande ventilator en zo'n luchtkoeler nog redelijk vol te houden.
Ik heb mijn woonkamer, met een enorm raam, recht op het zuiden.quote:Op donderdag 17 juni 2021 19:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ons huis staat eigenlijk de hele dag in de zon, dus het warmt op tot een uur of 4 's middags.
Dat vind ik echt te koud nu. Ik hou hem op 22.5 - 23.quote:Op donderdag 17 juni 2021 19:46 schreef fotostarter het volgende:
Beneden 20.4 boven op de slaapkamers 20.8
Vind het echt heerlijk. Ben ook meer een wintermens dan zomermens.quote:Op donderdag 17 juni 2021 19:50 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat vind ik echt te koud nu. Ik hou hem op 22.5 - 23.
27.5 + luchtvochtigheid betekend een gevoelstemperatuur van 45 graden. Dat is gewoon woestijnweer hier in Holland.quote:
Eerst lag het altijd rond de 32-35 dus dit is voor mij genotquote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:31 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
27.5 + luchtvochtigheid betekend een gevoelstemperatuur van 45 graden. Dat is gewoon woestijnweer hier in Holland.
Tropenweer. Als het woestijnweer was geweest was die lucht wel droog.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 20:31 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
27.5 + luchtvochtigheid betekend een gevoelstemperatuur van 45 graden. Dat is gewoon woestijnweer hier in Holland.
Daar heb je zeker gelijk in. In Nederland is het oneerlijk om bijvoorbeeld te roepen dat het 25 graden is. Je moet altijd +15 graden eroverheen doen.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 14:12 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Tropenweer. Als het woestijnweer was geweest was die lucht wel droog.
23,0 trouwens.
Ja, lekker even bijkomen. Hard nodig.quote:
Het verbaast mij dan ook dat er mensen zijn wat gaan hardlopen of intensief fietsen/wielrennen met dit weer.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 14:39 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Is het morgen bijvoorbeeld 30? Dan is het niet 30 maar 45 bij wijze van. Dit soort luchtvochtige weer is ook erg slecht voor je gezondheid. Hart en vaatziekte ligt op de loer.
Ik kan dat ook echt niet.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 18:46 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Het verbaast mij dan ook dat er mensen zijn wat gaan hardlopen of intensief fietsen/wielrennen met dit weer.
Hier ook inmiddels. Maar vandaag zou de zon wel een functie hier hebben, dus ik verwacht weer een opleving.quote:
augustus komt nog dat is meestal de warmste maandquote:Op dinsdag 13 juli 2021 08:40 schreef roos94 het volgende:
25.5 tot nu toe een puike zomer. Het had veeeel erger kunnen zijn zo midden juli
Juli toch? althans, altijd gedachtquote:Op dinsdag 13 juli 2021 13:22 schreef amp25 het volgende:
[..]
augustus komt nog dat is meestal de warmste maand
Ja prachtig een warmtepomp hebben.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:01 schreef Leandra het volgende:
In de slaapkamer nu 22 graden.
Beneden weet ik niet.
Ik zie wel dat de aanvoertemperatuur van de vloerverwarming 18 graden is en de retourtemperatuur 20,4 graden, de vloerverwarming koelt de boel dus af.
We hebben boven de plisségordijnen nu wel standaard naar beneden aan de zuidzijde van het huis, beneden op 2/3de van het raam, maar dat maakt vandaag weinig uit.
Mischien aan zee maar in lands valt het wel mee, zeker geen +15 graden erbij hooguit +5 ivm luchtvochtigheid.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 14:39 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Daar heb je zeker gelijk in. In Nederland is het oneerlijk om bijvoorbeeld te roepen dat het 25 graden is. Je moet altijd +15 graden eroverheen doen.
Is het morgen bijvoorbeeld 30? Dan is het niet 30 maar 45 bij wijze van. Dit soort luchtvochtige weer is ook erg slecht voor je gezondheid. Hart en vaatziekte ligt op de loer.
Sterkte de komende dagen!quote:
In Nederland? Zo ja eindelijk een bondgenoot. De warmte van juli zit nog altijd in de murenquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 01:19 schreef roos94 het volgende:
25.5 maar voelt warmer. Is echt stikbenauwd kan er niet door slapen
Jep! Vorige zomers was het soms 38 in huis dus dit is nog een walhallaquote:Op woensdag 11 augustus 2021 11:38 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
In Nederland? Zo ja eindelijk een bondgenoot. De warmte van juli zit nog altijd in de muren
Mobiele airco heb ik wel, werkt niet. Inb4 split unit, ik ben bezig met een ander huis zoeken.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 22:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat je nu nog steeds geen airco hebt...
Een mobiele airco van ¤300 werkt niet tegen 28 graden op dagen als deze nee.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 22:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mobiele airco heb ik wel, werkt niet. Inb4 split unit, ik ben bezig met een ander huis zoeken.
Je had toch ook een paar ventilatoren?quote:Op woensdag 11 augustus 2021 22:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mobiele airco heb ik wel, werkt niet. Inb4 split unit, ik ben bezig met een ander huis zoeken.
Ja dat helpt niks in temperatuurquote:Op woensdag 11 augustus 2021 23:22 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Je had toch ook een paar ventilatoren?
We zijn september nog niet voorbij. Voorgaande jaren was het in september vaak nog warm toch?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 20:30 schreef roos94 het volgende:
23
Het wordt nu al weer vroeger donker
Deze zomer is een toppertje
Als jij een een huis huurt zou ik maar eens de woningbouw bellen. Is niet goed dat de boel binnen zo snel opwarmt.quote:
Elk jaar hetzelfde liedje bij Roos. Volgens mij is ze bezig met een ander huis.quote:Op zondag 5 september 2021 19:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als jij een een huis huurt zou ik maar eens de woningbouw bellen. Is niet goed dat de boel binnen zo snel opwarmt.
Jeetje, hoe kan dit?quote:
Doe tquote:Op donderdag 30 september 2021 06:19 schreef livelink het volgende:
18 graden en ik ben echt heel dicht tegen het punt om de verwarming weer aan te zetten.
Net gedaan. De temperatuur was gezakt naar 17,5 en ik moet vandaag thuis werken. Dat is niet meer aangenaam.quote:
ik wel een jas maar heb eronder wel alleen een tshirtquote:Op donderdag 30 september 2021 11:28 schreef StateOfMind het volgende:
Buiten heb ik nu ook voor het eerst sinds maanden weer iets met lange mouwen aan.
Echter nog geen jas.
Is hier prima toeven onder de brugquote:Op donderdag 30 september 2021 16:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
Jij woont echt in een kartonnen doos he.
Wij hebben vorig jaar nieuwe kozijnen met triple glas geplaatst. Ik merk er nog weinig van. Het scheelde een graad met jouw temperatuur dus.quote:Op donderdag 30 september 2021 17:08 schreef lily het volgende:
Hier was het vanochtend ook 16,5![]()
Vrijstaand huis, boven nog enkelglas aan de achterkant en zijkant.
Maar de nieuwe kozijnen komen pas in december (in maart besteld) en daarna spouwmuur isolatie. Hopelijk helpt dat.
Hm, maar beneden hebben we dubbel glas.quote:Op donderdag 30 september 2021 17:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Wij hebben vorig jaar nieuwe kozijnen met triple glas geplaatst. Ik merk er nog weinig van. Het scheelde een graad met jouw temperatuur dus.
Nee, alleen nieuwe kozijnen geplaatst en ook alleen beneden. Boven is het bij ons ook dramatisch. Ik denk dat wij energielabel D of zo hebben. Laat me weten of de spouwmuurisolatie helpt. Daar valt bij ons ook nog een wereld te winnen, denk ik.quote:Op donderdag 30 september 2021 19:55 schreef lily het volgende:
[..]
Hm, maar beneden hebben we dubbel glas.
Mijn hoop zit hem vooral in de spouwmuur isolatie. Hebben jullie dat ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |