Ja prachtig een warmtepomp hebben.quote:Op zaterdag 24 juli 2021 16:01 schreef Leandra het volgende:
In de slaapkamer nu 22 graden.
Beneden weet ik niet.
Ik zie wel dat de aanvoertemperatuur van de vloerverwarming 18 graden is en de retourtemperatuur 20,4 graden, de vloerverwarming koelt de boel dus af.
We hebben boven de plisségordijnen nu wel standaard naar beneden aan de zuidzijde van het huis, beneden op 2/3de van het raam, maar dat maakt vandaag weinig uit.
Mischien aan zee maar in lands valt het wel mee, zeker geen +15 graden erbij hooguit +5 ivm luchtvochtigheid.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 14:39 schreef hebeenvraagje het volgende:
[..]
Daar heb je zeker gelijk in. In Nederland is het oneerlijk om bijvoorbeeld te roepen dat het 25 graden is. Je moet altijd +15 graden eroverheen doen.
Is het morgen bijvoorbeeld 30? Dan is het niet 30 maar 45 bij wijze van. Dit soort luchtvochtige weer is ook erg slecht voor je gezondheid. Hart en vaatziekte ligt op de loer.
Sterkte de komende dagen!quote:
In Nederland? Zo ja eindelijk een bondgenoot. De warmte van juli zit nog altijd in de murenquote:Op vrijdag 6 augustus 2021 01:19 schreef roos94 het volgende:
25.5 maar voelt warmer. Is echt stikbenauwd kan er niet door slapen
Jep! Vorige zomers was het soms 38 in huis dus dit is nog een walhallaquote:Op woensdag 11 augustus 2021 11:38 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
In Nederland? Zo ja eindelijk een bondgenoot. De warmte van juli zit nog altijd in de muren
Mobiele airco heb ik wel, werkt niet. Inb4 split unit, ik ben bezig met een ander huis zoeken.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 22:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat je nu nog steeds geen airco hebt...
Een mobiele airco van ¤300 werkt niet tegen 28 graden op dagen als deze nee.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 22:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mobiele airco heb ik wel, werkt niet. Inb4 split unit, ik ben bezig met een ander huis zoeken.
Je had toch ook een paar ventilatoren?quote:Op woensdag 11 augustus 2021 22:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mobiele airco heb ik wel, werkt niet. Inb4 split unit, ik ben bezig met een ander huis zoeken.
Ja dat helpt niks in temperatuurquote:Op woensdag 11 augustus 2021 23:22 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Je had toch ook een paar ventilatoren?
We zijn september nog niet voorbij. Voorgaande jaren was het in september vaak nog warm toch?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 20:30 schreef roos94 het volgende:
23
Het wordt nu al weer vroeger donker
Deze zomer is een toppertje
Als jij een een huis huurt zou ik maar eens de woningbouw bellen. Is niet goed dat de boel binnen zo snel opwarmt.quote:
Elk jaar hetzelfde liedje bij Roos. Volgens mij is ze bezig met een ander huis.quote:Op zondag 5 september 2021 19:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Als jij een een huis huurt zou ik maar eens de woningbouw bellen. Is niet goed dat de boel binnen zo snel opwarmt.
Jeetje, hoe kan dit?quote:
Doe tquote:Op donderdag 30 september 2021 06:19 schreef livelink het volgende:
18 graden en ik ben echt heel dicht tegen het punt om de verwarming weer aan te zetten.
Net gedaan. De temperatuur was gezakt naar 17,5 en ik moet vandaag thuis werken. Dat is niet meer aangenaam.quote:
ik wel een jas maar heb eronder wel alleen een tshirtquote:Op donderdag 30 september 2021 11:28 schreef StateOfMind het volgende:
Buiten heb ik nu ook voor het eerst sinds maanden weer iets met lange mouwen aan.
Echter nog geen jas.
Is hier prima toeven onder de brugquote:Op donderdag 30 september 2021 16:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
Jij woont echt in een kartonnen doos he.
Wij hebben vorig jaar nieuwe kozijnen met triple glas geplaatst. Ik merk er nog weinig van. Het scheelde een graad met jouw temperatuur dus.quote:Op donderdag 30 september 2021 17:08 schreef lily het volgende:
Hier was het vanochtend ook 16,5![]()
Vrijstaand huis, boven nog enkelglas aan de achterkant en zijkant.
Maar de nieuwe kozijnen komen pas in december (in maart besteld) en daarna spouwmuur isolatie. Hopelijk helpt dat.
Hm, maar beneden hebben we dubbel glas.quote:Op donderdag 30 september 2021 17:28 schreef livelink het volgende:
[..]
Wij hebben vorig jaar nieuwe kozijnen met triple glas geplaatst. Ik merk er nog weinig van. Het scheelde een graad met jouw temperatuur dus.
Nee, alleen nieuwe kozijnen geplaatst en ook alleen beneden. Boven is het bij ons ook dramatisch. Ik denk dat wij energielabel D of zo hebben. Laat me weten of de spouwmuurisolatie helpt. Daar valt bij ons ook nog een wereld te winnen, denk ik.quote:Op donderdag 30 september 2021 19:55 schreef lily het volgende:
[..]
Hm, maar beneden hebben we dubbel glas.
Mijn hoop zit hem vooral in de spouwmuur isolatie. Hebben jullie dat ook?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |