Ach, knul. Je denkt dat je een discussie zou moeten winnen met semantische onzin?quote:Op zondag 13 juni 2021 01:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie dat je het nu wel begrijpt "Ik heb het niet nodig" is een waarom, heel goed.
Jij begreep het niet. Dat is precies joúw probleem.quote:Zelfbeschikking hebben is geen waarom. Boeit mij totaal niet waarom jij niet wil vaccineren en ik wijs niets af en ik keur niets goed. Het was simpelweg onlogisch wat je stelde.
Meneer knul voor jou.quote:Op zondag 13 juni 2021 01:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ach, knul. Je denkt dat je een discussie zou moeten winnen met semantische onzin?
[..]
Jij begreep het niet. Dat is precies joúw probleem.![]()
Als je het verder toch niets boeit, waar bemoei jij je in hemelsnaam mee?
Dit is toch een discussieforum?quote:Op zondag 13 juni 2021 01:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als je het verder toch niets boeit, waar bemoei jij je in hemelsnaam mee?
Neuh. Knul is meer dan voldoende.quote:
En dat, knul, interesseert me geen moerquote:Mij boeit jouw waarom niet. Wel je nogal onlogische redenatie wat een waarom is
Kernwoord hier is ikke ikkequote:Op zondag 13 juni 2021 01:28 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, om welke reden dan ook. Ergo: argument is prima. Dat kunnen anderen namelijk niet voor je bepalen. Maar het onderliggende argument heb ik allang aangegeven: ik hoef niet beschermd te worden tegen het virus. Ik ben al prima beschermd.
Wat iemand in zijn of haar lichaam stopt is geheel aan die persoon.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 13:32 schreef NightDancert het volgende:
Manmanman, het gros van de weigeraars stopt als het even kan regelmatig bewezen en onbewezen teringzooi in zijn of haar lijf, maar een goed vaccin is niet veilig, want niet genoeg onderzocht
Ok. En waarom niet óók mensen die niet gevaccineerd zijn maar zich wél laten testen? (wat op zích al ridicuul is, maar ok, als ik even met jouw verhaaltje meega, dan ben ik benieuwd waarom aantoonbaar laten zien dat je niet ziek bent niet genoeg is, maar je moet ook geprikt zijn... waarom?)quote:Op zondag 13 juni 2021 14:09 schreef klipper het volgende:
[..]
Een restaurant zou dan ook de mogelijkheid moeten krijgen om alleen gevaccineerden toe te laten.
Ik vind het dieptriest dat je na zo’n 15 maanden corona nog steeds niet begrijpt waarom de maatregelen genomen worden/werden.quote:Op maandag 14 juni 2021 09:07 schreef Frenky893 het volgende:
Ik vind het diep triest iedereen nog steeds (met al die info die we inmiddels hebben) doodsbang is om het virus te krijgen terwijl het RIVM allang duidelijk heeft gemaakt dat maarliefst 98% van de bevolking geen tot milde klachten heeft na infectie. We kunnen ook gewoon ophouden met zo panisch doen en stoppen met elkaar de hersens inslaan. Dit is niet een virus waar je bang voor hoeft te zijn. Net zoals je niet met een helm en anti-mes-steek-vest over straat loopt, of elke maand een scan laat maken van je hoofd omdat je angstig bent voor hersenbloedingen. Stelletje hypochondors bij elkaar 😂
Snap ik, om de zorg te ontlasten. Nu alle oudjes/zwakkere zijn geprikt is dat straks dus niet meer een probleem. Paniek afgelopenquote:Op maandag 14 juni 2021 09:23 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ik vind het dieptriest dat je na zo’n 15 maanden corona nog steeds niet begrijpt waarom de maatregelen genomen worden/werden.
Klopt misschien blijft de immuniteit een heel leven lang en misschien duurt de immuniteit maar 9 maanden... je weet het niet, niemand weet het.quote:Op vrijdag 11 juni 2021 20:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
After people recover from infection with a virus, the immune system retains a memory of it. Immune cells and proteins that circulate in the body can recognize and kill the pathogen if it’s encountered again, protecting against disease and reducing illness severity.
This long-term immune protection involves several components. Antibodies—proteins that circulate in the blood—recognize foreign substances like viruses and neutralize them. Different types of T cells help recognize and kill pathogens. B cells make new antibodies when the body needs them.
https://www.nih.gov/news-(...)er-recovery-covid-19
Ik weet niet hoe het geheugen van het immuunsysteem werkt, maar ik heb onderzoekers op basis van het bovenstaande horen zeggen dat de immuniteit misschien een leven lang kan aanhouden.
Aldus prof. dr. Frenkyquote:Op maandag 14 juni 2021 09:26 schreef Frenky893 het volgende:
[..]
Snap ik, om de zorg te ontlasten. Nu alle oudjes/zwakkere zijn geprikt is dat straks dus niet meer een probleem. Paniek afgelopen
Milde klachten betekent dat je niet opgenomen wordt in het ziekenhuis. Onder milde klachten kunnen nog steeds behoren drie weken uitgeschakeld zijn met hoge koorts, kristalvorming in je longen, langdurig gedeeltelijk arbeidsongeschikt raken, een half jaar of meer je reuk en smaak kwijt zijn etc.quote:Op maandag 14 juni 2021 09:07 schreef Frenky893 het volgende:
Ik vind het diep triest iedereen nog steeds (met al die info die we inmiddels hebben) doodsbang is om het virus te krijgen terwijl het RIVM allang duidelijk heeft gemaakt dat maarliefst 98% van de bevolking geen tot milde klachten heeft na infectie. We kunnen ook gewoon ophouden met zo panisch doen en stoppen met elkaar de hersens inslaan. Dit is niet een virus waar je bang voor hoeft te zijn. Net zoals je niet met een helm en anti-mes-steek-vest over straat loopt, of elke maand een scan laat maken van je hoofd omdat je angstig bent voor hersenbloedingen. Stelletje hypochondors bij elkaar 😂
Echt he. Men blijft maar vasthouden aan de mortaliteits- en ziekenhuiscijfers terwijl ze het echte probleem nu al zo'n 14 maanden ontwijken.quote:Op maandag 14 juni 2021 09:23 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ik vind het dieptriest dat je na zo’n 15 maanden corona nog steeds niet begrijpt waarom de maatregelen genomen worden/werden.
Wat is het echte probleem dan? Long-covid?quote:Op maandag 14 juni 2021 11:11 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Echt he. Men blijft maar vasthouden aan de mortaliteits- en ziekenhuiscijfers terwijl ze het echte probleem nu al zo'n 14 maanden ontwijken.
Klopt, ik zei het een beetje te ongenuanceerd, excuus.quote:Op maandag 14 juni 2021 11:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat is het echte probleem dan? Long-covid?
Ik denk dat de duizenden doden en tot driemaal nabij een nationaal zorginfarct je ook wel gewoon mag typeren als zijnde een echt probleem.
Geen probleem.quote:Op maandag 14 juni 2021 11:35 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Klopt, ik zei het een beetje te ongenuanceerd, excuus.
Het probleem nu is het langetermijn-effect op de gezondheid van ex-covid patienten.
Ja maar het is toch een seizoen griepje dat nu aan het dalen moet zijnquote:Op maandag 14 juni 2021 13:53 schreef Nattekat het volgende:
Engeland nu een enorme uitbraak onder de nog niet gevaccineerden, ook enkele gevaccineerden zijn al in het ziekenhuis gekomen. Dat gebeurt er dus als grote groepen mensen zich niet laten vaccineren, zij zijn direct verantwoordelijk voor een uitbraak van een nieuwe variant. Nou heeft nog niet iedereen daar de kans gekregen, maar het laat wel zien wat er gaat gebeuren als iedereen alleen aan zichzelf denkt.
Ik ken 6 uit mijn directe omgeving die Covid hebben gehad, 2 met ziekenhuisopname, 2 vrij heftig zonder opname en 2 met geel milde verschijnselen.quote:Op maandag 14 juni 2021 09:07 schreef Frenky893 het volgende:
Ik vind het diep triest iedereen nog steeds (met al die info die we inmiddels hebben) doodsbang is om het virus te krijgen terwijl het RIVM allang duidelijk heeft gemaakt dat maarliefst 98% van de bevolking geen tot milde klachten heeft na infectie.
Tja, ik proef daarin vooral de angst voor een klein prikje, waarbij je hooguit een paar dagen een gevoelige arm hebt.quote:We kunnen ook gewoon ophouden met zo panisch doen en stoppen met elkaar de hersens inslaan. Dit is niet een virus waar je bang voor hoeft te zijn. Net zoals je niet met een helm en anti-mes-steek-vest over straat loopt, of elke maand een scan laat maken van je hoofd omdat je angstig bent voor hersenbloedingen. Stelletje hypochondors bij elkaar 😂
Er gaan echt wel landen zijn waar de vaccinatiebereidheid dusdanig laag is dat ze nog jaren met deze ellende opgescheept zitten.quote:Op maandag 14 juni 2021 14:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja maar het is toch een seizoen griepje dat nu aan het dalen moet zijn
Lekker mutaties kweken, ja.quote:Op maandag 14 juni 2021 14:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er gaan echt wel landen zijn waar de vaccinatiebereidheid dusdanig laag is dat ze nog jaren met deze ellende opgescheept zitten.
Zou me niks verbazen als het grootste gedeelte ook gewoon dit is, mietjes die bang zijn voor een prikje en dan de wildste verhalen gaan verzinnen om het te rationaliseren.quote:Op maandag 14 juni 2021 14:07 schreef Wantie het volgende:
Tja, ik proef daarin vooral de angst voor een klein prikje, waarbij je hooguit een paar dagen een gevoelige arm hebt.
Ik zie daar weinig wappie in, behalve dat je in de preventieparadox zit.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 08:53 schreef LanaMyst het volgende:
Ik ben wel een wappie maar heb wel eerste prik inmiddels gehad.
Ben wel altijd fel tegen lockdown en avondklok geweest.
En ben sinds begin van corona ook gewoon op bezoek blijven gaan (daten)
Dus ik heb voor zover mogelijk mijn vrijheid niet laten beperken.
Maar vind vaccinatie juist goed, je ziet overal dat het helpt.
Ik vind het niet ernstig genoeg om vrijheidsbeperkende maatregelen te rechtvaardigen. Maar snap wel dat het problematisch genoeg was voor de basis maatregelen en vaccinaties.
Op zichzelf is prikangst niet iets om een beetje denigrerend over te doen. Dat kan behoorlijke proporties aannemen, en proberen te ontkomen aan het moeten krijgen van een injectie is er wel één van.quote:Op maandag 14 juni 2021 15:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen als het grootste gedeelte ook gewoon dit is, mietjes die bang zijn voor een prikje en dan de wildste verhalen gaan verzinnen om het te rationaliseren.
Ik kan me haast niet voorstellen dat prikangst een grote rol speelt bij mensen die zich niet willen laten vaccineren.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zichzelf is prikangst niet iets om een beetje denigrerend over te doen. Dat kan behoorlijke proporties aannemen, en proberen te ontkomen aan het moeten krijgen van een injectie is er wel één van.
De meeste volwassenen met prikangst zullen echter toch wel gaan, omdat ze de waarde ervan inzien om gevaccineerd te worden.
Klopt, vandaar de cognitieve dissonantie en geneus door vage bronnen.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 11:51 schreef S95Sedan het volgende:
Elke rationele persoon snapt natuurlijk wel dat 'bang zijn voor een prikje' niet echt een argument is
https://www.trouw.nl/binn(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:17 schreef speknek het volgende:
Anyway
Virtually all hospitalized Covid patients have one thing in common: They're unvaccinated
https://www.nbcnews.com/news/amp/ncna1270482
Over 99% Hospitalized 2021 COVID Patients Unvaccinated
https://www.trouw.nl/binn(...)oe-kan-dat~b0c20dc0/
[ afbeelding ]
Juist, mensen die met een been in het graf in een verpleeghuis zitten, niezen twee keer door corona als ze gevaccineerd zijn en gaan weer door met de dag, terwijl een gezonde jonge man er een longontsteking van oploopt zonder vaccinatie.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:20 schreef Zucht. het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)%2Fwww.google.com%2F
En zelf herstelt zonder medicatie binnen 2 weken vrij is van de ontsteking.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Juist, mensen die met een been in het graf in een verpleeghuis zitten, niezen twee keer door corona als ze gevaccineerd zijn en gaan weer door met de dag, terwijl een gezonde jonge man er een longontsteking van oploopt zonder vaccinatie.
Een beetje wappie is ook gewoons wappie.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:16 schreef Zucht. het volgende:
Ik hoef geen vaccinatie, ik heb het vermoedelijk begin 2020 gehad, inclusief longontsteking (1 long). Testen is nooit gebeurd.
Mijn vriendin is zwanger en vertrouwen de beperkte onderzoeken niet op ongeboren kinderen.
PS onze 5 jarige dochter heeft gewoon het rijks vaccinatie programma gevolgd.
En een half jaar niet volledig kan werken vanwege long covid...quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:41 schreef Zucht. het volgende:
[..]
En zelf herstelt zonder medicatie binnen 2 weken vrij is van de ontsteking.
Nee hoorquote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
En een half jaar niet volledig kan werken vanwege long covid...
Wat juist een argument is om je toch te laten vaccineren.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:16 schreef Zucht. het volgende:
Ik hoef geen vaccinatie, ik heb het vermoedelijk begin 2020 gehad, inclusief longontsteking (1 long). Testen is nooit gebeurd.
Covid-19 is schadelijker voor zwangere vrouwen dan het vaccin.quote:Mijn vriendin is zwanger en vertrouwen de beperkte onderzoeken niet op ongeboren kinderen.
Uitgaande dat het een gezonde fitte meid is, waarom dan gekozen voor vaccinatie?quote:PS onze 5 jarige dochter heeft gewoon het rijks vaccinatie programma gevolgd.
Aah, het ging om je persoonlijke ervaring.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:46 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Nee hooranderhalve week ziek geweest voor de werkgever. Maargoed, ik wil eerst de lange termijn verwachting zien. Nee ik verwacht echt niet dat de gevaccineerde na een jaar groen gaan zien ofzo hoor
Mja ik had zelf in het begin helemaal niet door dat ik een longontsteking had. Betrof mij rachter long, zat vol en rende nog even hard de trappen opquote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat juist een argument is om je toch te laten vaccineren.
[..]
Covid-19 is schadelijker voor zwangere vrouwen dan het vaccin.
Lastige keuze.
[..]
Uitgaande dat het een gezonde fitte meid is, waarom dan gekozen voor vaccinatie?
Eens!quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:46 schreef Brybry het volgende:
Ik heb mijn meldingen uitstaan dus helemaal gemist dat dit topic een deel twee heeft.
Er is een beslissing genomen, ik laat mij de komende paar maanden nog niet vaccineren en wel om deze redenen:
1. Ik heb al voldoende anti stoffen in mijn bloed vanwege een covid besmetting.
2. Alle vaccins zijn nog in een zgn. trial status, ik wacht dus nog even totdat men verder is met onderzoek (https://www.pfizer.com/science/coronavirus)
3. Je kunt je eigen overheid en/of vaccin ontwikkelaars niet aanklagen als er nadelige gevolgen zijn.
(https://www.google.com/am(...)nsation-lawsuit.html)
Genoeg redenen voor mij om nog even te wachten.
Je derde links is een Amerikaanse website en gaat alleen over dat land. Voor zo ver ik weet hebben de Europese landen de aansprakelijkheid van fabrikanten overgenomen.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:46 schreef Brybry het volgende:
Ik heb mijn meldingen uitstaan dus helemaal gemist dat dit topic een deel twee heeft.
Er is een beslissing genomen, ik laat mij de komende paar maanden nog niet vaccineren en wel om deze redenen:
1. Ik heb al voldoende anti stoffen in mijn bloed vanwege een covid besmetting.
2. Alle vaccins zijn nog in een zgn. trial status, ik wacht dus nog even totdat men verder is met onderzoek (https://www.pfizer.com/science/coronavirus)
3. Je kunt je eigen overheid en/of vaccin ontwikkelaars niet aanklagen als er nadelige gevolgen zijn.
(https://www.google.com/am(...)nsation-lawsuit.html)
Genoeg redenen voor mij om nog even te wachten.
Heb je daar een bron van?quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je derde links is een Amerikaanse website en gaat alleen over dat land. Voor zo ver ik weet hebben de Europese landen de aansprakelijkheid van fabrikanten overgenomen.
Net doen alsof hier niet heel veel onderzoek naar is gedaan is pas onwijs flauw.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:51 schreef Brybry het volgende:
Ik vind het wel onwijs flauw om dit vaccin te vergelijken met de vaccins uit ons vaccinatieprogramma en/of reisvaccins. Laatstgenoemden worden al decennia geprikt en daar is véél meer onderzoek naar gedaan.
Vandaar dat ik niet peins over mijn hepatitis of gele koorts injectie maar wel over dit covid vaccin.
Als de noodwet niet meer van kracht is, mag het ook niet meer gebruikt worden. Het is nu toegestaan onder voorwaarden:quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:46 schreef Brybry het volgende:
2. Alle vaccins zijn nog in een zgn. trial status
Dus mocht er een behandelmethode zijn die goed aanslaat, dan stopt vaccineren ook.quote:Een voorwaardelijke goedkeuring geven Europese autoriteiten alleen wanneer er bij een ernstig ziekteverloop nog geen betere behandelopties zijn.
een gezonde jonge man krijgt geen longontsteking door coronaquote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Juist, mensen die met een been in het graf in een verpleeghuis zitten, niezen twee keer door corona als ze gevaccineerd zijn en gaan weer door met de dag, terwijl een gezonde jonge man er een longontsteking van oploopt zonder vaccinatie.
Mhmmquote:Op dinsdag 15 juni 2021 21:01 schreef Wappie81 het volgende:
[..]
een gezonde jonge man krijgt geen longontsteking door corona
wat? vlug alles dicht,iedereen naar binnen!quote:Op dinsdag 15 juni 2021 21:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Mhmm
[ afbeelding ]
Deze was binnen een week de pijp uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |