abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201482715
quote:
1s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:11 schreef stinkie het volgende:

[..]
mijne zit op 85k en tot nu toe alleen slijtage spul. Maar ik ben geen echte Ducati fan. Ik wil weer 4 cilinders en iets waarop ik mijn 185 kwijt kan
Kilo’s of centimeters?
  donderdag 23 september 2021 @ 18:05:09 #102
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_201485940
quote:
0s.gif Op donderdag 23 september 2021 13:54 schreef Salatrel het volgende:

[..]
Kilo’s of centimeters?
het een sluit je ander niet uit
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_201538980
Ik zit te overwegen om mijn motorrijbewijs te gaan halen. Zal wel voorjaar 2022 worden, dus ik kan nog even rondneuzen voor een mooie motor.

Bij het rondkijken naar een geschikte ‘instapper’ ben ik op de volgende motorfietsen uitgekomen:

- Suzuki sv650
- Yamaha Mt-7
- Kawasaki z650 (50kW versie)

Waarbij mijn lichte voorkeur naar de z650 gaat. Wat vinden we hiervan? Iemand ervaring met deze motor?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_201539194
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:00 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik zit te overwegen om mijn motorrijbewijs te gaan halen. Zal wel voorjaar 2022 worden, dus ik kan nog even rondneuzen voor een mooie motor.

Bij het rondkijken naar een geschikte ‘instapper’ ben ik op de volgende motorfietsen uitgekomen:

- Suzuki sv650
- Yamaha Mt-7

Waarbij mijn lichte voorkeur naar de z650 gaat. Wat vinden we hiervan? Iemand ervaring met deze motor?
ik zou wachten totdat je je rijbewijs hebt en dan gaan proefrijden.

Ik neem aan dat je minimaal 24 jaar oud bent? Anders kun je sowieso niet meteen A afrijden en op 1 van de genoemde motoren stappen.
pi_201539249
Z650 heb ik nooit op gereden. Z750 wel. Saai :{

Zou een sv650 aanraden. Ook makkelijk te rijden maar eindeloos veel leuker. Stuk lichter ook. Weet niet of dat werkelijk zo is maar hij voelt een stuk minder als een vliegdekschip.

En inderdaad gewoon proefrijden.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_201539263
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:25 schreef Salatrel het volgende:

[..]
ik zou wachten totdat je je rijbewijs hebt en dan gaan proefrijden.

Ik neem aan dat je minimaal 24 jaar oud bent? Anders kun je sowieso niet meteen A afrijden en op 1 van de genoemde motoren stappen.
Jep 24+

Ik neem aan dat het verstandiger is om tot het voorjaar te wachten met lessen ivm het weer? Of maakt dit niet zoveel uit?
  maandag 27 september 2021 @ 12:32:51 #107
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_201539266
Tweedehands aanbod van sv650's is ook erg groot in Nederland.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_201539301
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:32 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Jep 24+

Ik neem aan dat het verstandiger is om tot het voorjaar te wachten met lessen ivm het weer? Of maakt dit niet zoveel uit?
Dat denk ik niet perse. Op zich ook best lekker om herfstweer te rijden met een instructeur achter je toch? Die kan je helpen met hoe ver je kunt gaan op nat wegdek. Als je leert rijden op prachtig droog schoon asfalt in de zomer en je moet het daarna in de herfst maar uitzoeken wordt het lastiger.

En het is minder druk nu ^O^ zou gewoon gaan hoor. Alleen onder nul rijden wil je eigenlijk gewoon echt niet. Maar je instructeur waarschijnlijk ook niet :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_201539305
quote:

[..]
Jep 24+

In welk opzicht? Tijdens je rijlessen wat ervaring op doen met regen rijden is zeker geen slecht plan.

Je kunt beter tijdens het lessen die motor een keer op z’n kant leggen dan straks je eigen motor. Als we weer een zachte winter krijgen kun je gewoon door lessen en kun je van het voorjaar gelijk lekker met je nieuwe hobby aan de slag.
pi_201539313
Godverdomme BL mijn reactie wat doe je?!?
pi_201539320
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:36 schreef Salatrel het volgende:
Godverdomme BL mijn reactie wat doe je?!?
Ik ben je gewoon voor.

Dat ben je toch wel gewend? :+
pi_201539394
_O-

Bedankt voor de reacties ^O^

Zal eens gaan informeren bij een rijschool
  Vis een optie? maandag 27 september 2021 @ 12:53:40 #113
70532 loveli
N
pi_201539459
quote:

[..]
Jep 24+

Als je in weer en wind leert rijden, heb je die alvast in de pocket. Plus een rijbewijs als het lente is.

En natuurlijk moet je niet (net als ik} eerst een motor kopen en dan je rijbewijs halen als je verstandig bent. Maar als je verstandig bent ga je sowieso niet motorrijden, aldus mijn moeder.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 27 september 2021 @ 12:55:59 #114
70532 loveli
N
pi_201539482
Beste rijles die ik ooit heb gehad was de dag voor m'n examen, nu zou het KNMI er een code aan hebben gehangen. Tussen flats door en dan windvlagen opvangen, kudo's voor de instructeur dat hij het wilde doen.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 27 september 2021 @ 12:58:56 #115
70532 loveli
N
pi_201539526
Zijn er users die ervaringen met de Zumo XT willen delen? De prijs wordt aantrekkelijker en het bedienen van een TomTom is niet mijn sterkste kant (mijn moeder heeft de hare meerdere malen uit het raam willen gooien, zij matcht ook niet met TomTom).
crap in = crap out
pi_201540516
quote:

- Suzuki sv650
- Yamaha Mt-7

M'n pa heeft wel een z1000 turbo voor je 😅
pi_201540569
quote:
10s.gif Op maandag 27 september 2021 14:35 schreef Maegrim het volgende:

[..]
M'n pa heeft wel een z1000 turbo voor je 😅
Ik wil een beetje touren enz. niet meteen de MotoGP winnen :o
pi_201540797
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:58 schreef loveli het volgende:
Zijn er users die ervaringen met de Zumo XT willen delen? De prijs wordt aantrekkelijker en het bedienen van een TomTom is niet mijn sterkste kant (mijn moeder heeft de hare meerdere malen uit het raam willen gooien, zij matcht ook niet met TomTom).
Oh ja, 367 euro op Amazon is al een stuk beter te pruimen
  Vis een optie? maandag 27 september 2021 @ 16:47:24 #119
70532 loveli
N
pi_201541885
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 15:04 schreef Maegrim het volgende:

[..]
Oh ja, 367 euro op Amazon is al een stuk beter te pruimen
Yup, ik ben me nog even aan het bezinnen hoe principieel ik Bezos niet wil steunen.
crap in = crap out
pi_201557706
quote:

- Suzuki sv650
- Yamaha Mt-7

Ik zou na het behalen van je rijbewijs lekker een paar proefritten inplannen op de motoren die je voorkeur hebben.
Uiteindelijk moet je zelf ervaren wat het best bij jou past.
De voorkeur van een ander hoeft niet dezelfde als die van jou te zijn.*

Tenzij het over Honda gaat. _O_ ;)
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:41:10 #121
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_201589486
Zo! Aangemeld voor de adviesles en vanuit daar verder. *O* Helaas pas in december... druk druk bij de rijscholen
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:28:11 #122
459912 FlippingCoin
pi_201590575
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 09:41 schreef Stoorzendert het volgende:
Zo! Aangemeld voor de adviesles en vanuit daar verder. *O* Helaas pas in december... druk druk bij de rijscholen
Gaaf. :7

Ik wil begin 2022 gaan starten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:55:54 #123
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_201590832
quote:
16s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:28 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Gaaf. :7

Ik wil begin 2022 gaan starten.
Vind de wachttijden erg lang (waarschijnlijk zijn ze nog met een inhaalslag bezig i.v.m. Corona). Voor de adviesles moet ik al tot december wachten... -O-
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:07:19 #124
459912 FlippingCoin
pi_201590937
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 11:55 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Vind de wachttijden erg lang (waarschijnlijk zijn ze nog met een inhaalslag bezig i.v.m. Corona). Voor de adviesles moet ik al tot december wachten... -O-
Ja dat is wel jammer, zal wel begin januari gelijk even bellen hoe het zit hier.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:35:22 #125
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_201595432
En de opleiding is nu ook bevestigd *O*

Kan pas in januari starten wegens drukte -O-

12 lessen in het startpakket, en de eerste mail terug is dat het gemiddelde 16uur AVB en 14uur AVD is :')

Het gaat in ieder geval echt gebeuren nu! :D Mijn vrouw is er ook heel blij mee! :P :o o|O
pi_201601053
Begin toch een beetje te twijfelen richting de Triumph Trident 660. Maar ¤2k meer :{

Ik ga wel beslissen als ik mijn rijbewijs heb :P

Iemand ervaring met de Triumph?
pi_201604278
Ik zou juist nu gaan lessen met de gladde plekken op de weg waar je dan op leert anticiperen.
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 13:35:40 #128
459912 FlippingCoin
pi_201604404
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:35 schreef Stoorzendert het volgende:
En de opleiding is nu ook bevestigd *O*

12 lessen in het startpakket, en de eerste mail terug is dat het gemiddelde 16uur AVB en 14uur AVD is :')

Het gaat in ieder geval echt gebeuren nu! :D Mijn vrouw is er ook heel blij mee! :P :o o|O
Nice blijf maar updates geven. :7
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 13:36:45 #129
459912 FlippingCoin
pi_201604419
Hier mensen wel eens (delen van) de Trans Euro Trail gereden?
pi_201725611
quote:

[..]
Jep 24+

Ik ben twee jaar geleden begonnen met lessen in november. Slechts eenmaal een les niet door gegaan ivm het weer (natte sneeuw/regen, wind, 2° C tijdens de buien)

Had toen in maart mijn rijbewijs al kunnen hebben. Maar er kwam een virusje tussen waardoor het pas juni werd
Het is wat.......
pi_201806125
Iemand die zijn ervaringen wil delen over de Triumph Speed Triple? Ik overweeg deze motorfiets en kijk naar modellen 2012-2016.
pi_201808138
Het is vandaag weer heerlijk weer om te rijden.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_201815095
5 weken terug banden gewisseld en nu alweer op de helft :z
pi_201926583
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Moet ik me binnenkort ook maar inschrijven dan... Hoor dit al wel vaker. Buurjongen kon in juni examen aanvragen, mocht pas november afrijden. Hij dacht mooi de zomer al toeren, werd door corona dus pas volgende zomer.

Wil zelf begin 2022 beginnen met lessen zodat ik in de zomer hopelijk kan toeren. Maar dan moet ik niet te lang treuzelen als ik het zo lees.

Afgelopen zomer al wel, vloeken in de kerk hier, een piaggio driewieler voor autorijbewijs gekocht. Heb nu iig al een beetje kunnen genieten van het mooie weer. En mezelf alles verkeerd kunnen aanleren waardoor ik een paar extra lessen nodig heb waarschijnlijk.
pi_201947564
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 23:05 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Moet ik me binnenkort ook maar inschrijven dan... Hoor dit al wel vaker. Buurjongen kon in juni examen aanvragen, mocht pas november afrijden. Hij dacht mooi de zomer al toeren, werd door corona dus pas volgende zomer.

Wil zelf begin 2022 beginnen met lessen zodat ik in de zomer hopelijk kan toeren. Maar dan moet ik niet te lang treuzelen als ik het zo lees.

Afgelopen zomer al wel, vloeken in de kerk hier, een piaggio driewieler voor autorijbewijs gekocht. Heb nu iig al een beetje kunnen genieten van het mooie weer. En mezelf alles verkeerd kunnen aanleren waardoor ik een paar extra lessen nodig heb waarschijnlijk.
Ja verbaasde mij ook. Ik weet dat ze nog het een en ander aan het wegwerken zijn i.v.m. Corona, maar op de site stond 'starten binnen 4 weken', nou dus niet! Qua theorie lijkt het mee te vallen. Ik heb geïnformeerd in Den Bosch en Eindhoven en dat kon allebei binnen 3 weken.

zoals ingepland heb ik mijn AVB examen in februari. Verwacht dan zo'n zelfde traject voor AVD. Dus ergens in mei / juni examen?
pi_201948036
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 23:05 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

mag ik heel brutaal vragen op welke datum je je rijbewijs B hebt gehaald?
pi_201948301
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 21:06 schreef Salatrel het volgende:

[..]
mag ik heel brutaal vragen op welke datum je je rijbewijs B hebt gehaald?
Haha augustus 2004. De exacte dag weet ik niet. Maar ruim voor 2013 iig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:37 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja verbaasde mij ook. Ik weet dat ze nog het een en ander aan het wegwerken zijn i.v.m. Corona, maar op de site stond 'starten binnen 4 weken', nou dus niet! Qua theorie lijkt het mee te vallen. Ik heb geïnformeerd in Den Bosch en Eindhoven en dat kon allebei binnen 3 weken.

zoals ingepland heb ik mijn AVB examen in februari. Verwacht dan zo'n zelfde traject voor AVD. Dus ergens in mei / juni examen?
Misschien had de site nog pre-corona info. Theorie is natuurlijk makkelijk, heb je alleen een plek in zo'n examenlokaal nodig.

Bij m'n broer zat er idd ook een maand of 3 tussen de examens. Ben je iig wel mooi op tijd voor de zomer met mei/juni. Succes in ieder geval alvast.
pi_201952480
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 21:18 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Haha augustus 2004. De exacte dag weet ik niet. Maar ruim voor 2013 iig.
Ja ok denk check het even je wil niet weten hoeveel mensen niet verder lezen. Peugeot heeft ook zo’n driewieler ding tegenwoordig en die adverteert ook met koeienletters dat je er met een B rijbewijs op mag rijden en alleen als je heel veel verder leest staat er op de eigen site in kleine lettertjes mits voor, ik meen, 19 januari 2013 behaald
pi_201953096
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 09:49 schreef Salatrel het volgende:

[..]
Ja ok denk check het even je wil niet weten hoeveel mensen niet verder lezen. Peugeot heeft ook zo’n driewieler ding tegenwoordig en die adverteert ook met koeienletters dat je er met een B rijbewijs op mag rijden en alleen als je heel veel verder leest staat er op de eigen site in kleine lettertjes mits voor, ik meen, 19 januari 2013 behaald
Werd me ook direct gevraagd toen ik een proefrit wilde maken bij de motorzaak. Zijn er idd genoeg die er zo op stappen en ook die piaggio word soms groot geadverteerd door dealers en op marktplaats.

Als je even rekent zou je iig nu al 26+ moeten zijn, terwijl ik er best veel jonge jongens op zie. Maarja die hebben misschien een motorrijbewijs dan.
pi_201953872
Mijn motor heeft vanmorgen zijn 1000km beurt gehad :) werd ook wel tijd na 1,5 week.
  dinsdag 2 november 2021 @ 22:49:31 #141
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_202007632
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:58 schreef loveli het volgende:
Zumo XT heb ik een half jaar geleden gekocht. Had daarvoor de 390 LM
Er zitten nogal wat online functies op die met je telefoon communiceren zoals het om files heen rijden en zelfs tijdens een geplande route alternatieven voorstellen. Handig als je snel van A naar B wil maar niet als je als voorrijder van een groep juist de bochtige steile weggetjes wil doen.
Dus het is nogal wat goochelen met de instellingen en testen wat dat voor een effect heeft.
Zoals bij elke motornavigatie moet je sowieso eens verdiepen in het verschil tussen een route en een track en de valkuilen die beide methodes hebben
Hij kan nu ook online routes uit de cloud ophalen en POI's laden van onder andere Tripadvisor.
Handig is ook het zoeken naar koffie en eetgelegenheden.Type bijvoorbeeld Shoarma en je krijgt de route er naar toe.
De grootste verbetering ten opzichte van de oude Garmins is dat je weer midden in een route kunt herstarten want hij zoekt zelf het dichtstbijzijnde routepunt op dat je nog niet bezocht hebt.
Wie dit leest is gek
pi_202388307
Is weer tijd voor motorgerelateerde spullekes bij de Lidl. Vanaf 4 december in de winkel:

https://www.lidl.nl/p/ultimate-speed-mini-compressor/p100335168

Handig om thuis je banden op te pompen enige wat je nodig hebt is een 12v sigarettenplugaansluiting. Met een verloopstekker ook aan de optimate aansluiting (SAE connector) als je die hebt. Uiteraard kun je natuurlijk ook gewoon de aansluiting van de auto gebruiken om je Motorbanden op te pompen.

Steeds meer pompen bij de tankstations zijn betaald en vaak onhandig dus die paar euro heb je zo terug verdiend… ik gebruik deze al een poosje en heb er geen klachten over
pi_202388450
ik heb dezelfde van mannesmann, prima ding
  Vis een optie? maandag 29 november 2021 @ 11:06:17 #144
70532 loveli
N
pi_202388494
Voor een rolstoel hebben mijn ouders een oplaadbare Donrox, doet het ook prima voor motor- en autobanden. Na 4 slappe autobanden is 'ie wel redelijk klaar en halverwege wil je even afkoelen.
crap in = crap out
  maandag 29 november 2021 @ 14:20:56 #145
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202391115
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 10:50 schreef Salatrel het volgende:
Is weer tijd voor motorgerelateerde spullekes bij de Lidl. Vanaf 4 december in de winkel:

https://www.lidl.nl/p/ultimate-speed-mini-compressor/p100335168
Die starthulp dingen, zou dat ook echt wat zijn?
Een compressor heb ik al thuis, en in de auto's ligt ook een mobiele. Maar een mobiele starthulp zou toch wel fijn zijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Vis een optie? maandag 29 november 2021 @ 14:45:05 #146
70532 loveli
N
pi_202391548
Gewoon zelf aanduwen :')
crap in = crap out
pi_202394416
Als je starthulp nodig hebt zou ik eerder investeren in een nieuwe accu en die af en toe een paar uur aan een lader hangen als je in de winter niet gaat rijden.
  maandag 29 november 2021 @ 19:02:46 #148
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202395241
Oh, mijn vraag ging helemaal niet per sé over motoren maar in zijn algemeen :D Toch beter als kloten met een accu en startkabels als het nodig is.

De motoren hangen in de winter aan de druppellader. De auto's trouwens ook.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202398198
ik heb een starthulp in de auto liggen maar toen ik em laatst kon gebruiken was ie leeg :+
(accu was naar de klote dus had het sws niet geholpen, maar toch... af en toe maar opladen)
pi_202659975
Afgelopen woensdag was het dan zover en heb ik voor het eerst op de motor gezeten *O* Het was een adviesles waar ik ongeveer 5 kwartier rondjes heb morgen rijden op een parkeerplaats (beetje met de koppeling spelen, beetje gassen, bochtjes maken, stapvoets rijden, etc.). Vet gaaf om te doen. En wat een power heeft zo'n ding :o Dat is wel wat anders dan een scootertje :D

Het advies was 16uur AVB. Maar waarschijnlijk minder volgens de instructeur. 16uur is eigenlijk het minimum wat ze altijd als ondergrens aannemen.

7 januari is de eerste echte les. Ik zie er naar uit! *O*

De lesmotor is een Kawasaki Z650
pi_202665265
Deze is alvast binnen. Nu de motor nog! :P

vrijdag 7 januari 2022 @ 09:19:34 #152
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203073675
Vandaag de eerste officiële les *O* (adviesles wel al gehad). Hopelijk blijft het droog :)
pi_203074651
Succes, @Stoorzendert

Lekker sla-ommen en noodstops maken. Meeste lessen gaan over beheersing van het voertuig en enkele lessen ga je op de openbare weg.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 22:36:01 #154
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203086458
Zo! De eerste les zit erop! :) Alsof de duvel er mee speelde begon het te regenen en zelfs te hagelen toen ik in de auto stapte om naar het lescentrum te gaan :') Gelukkig druppelde het nog maar een beetje toen ik daar aankwam.

Na een korte briefing mocht ik naar buiten naar de klaargezette motor. Er stond een Kawa Z650 en Z400. De Z400 met een grote 'L' op de voorkant, de Z650 niet... (zat op de achterkant). Ik was dus bang dat ze me op dat wijvending zouden laten lessen... Gelukkig mocht ik op de Z650 stappen :P

Ik had sowieso verwacht dat er 1 of 2 andere deelnemers zouden zijn, maar niet dat deze deelnemers al 10 lessen voorlagen... Anyhow, de instructeur heeft één deelnemer aparte oefeningen laten doen (hij was al verder), zoals halve draai en korte 3 meter slalom, en mij 'na het zien van de 'warming-up'' bij degene gezet die al 10 lessen had gehad.

Ik mocht beginnen met wat opwarmrondjes. En na een rondje of 5 - 6 heeft de instructeur wat pionnen uitgezet om de 4 meter om de stapvoets-slalom te oefenen. Dit ging best prima ^O^ Naarmate de les vorderde heeft de instructeur de pionnen steeds dichter op elkaar gezet, totdat ze ook op 3 meter stonden (dus beetje gas, beetje koppeling, beetje achterrem). In de 50? rondjes die ik geslalomd heb, heb ik 2x een pionnetje geraakt, dus het ging best wel goed :) Dat vond de instructeur ook :)

De volgende les (vrijdag) gaan we scheuren volgens de instructeur. Schakelen! :D

Wel blij dat er handvatverwarming op zit :D Kreeg na een 45 minuten toch wel koude vingers met mijn semi zomer / winter handschoenen totdat de instructeur vertelde dat er verwarming in de handvatten zat :D _O_

@FlippingCoin @Qunix

[ Bericht 2% gewijzigd door Stoorzendert op 07-01-2022 22:42:11 ]
pi_203089069
goed bezig ^O^
pi_203103529
Z650 is ook een wijvending :P
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_203195575
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 00:11 schreef Aiciu het volgende:
Ja misschien wel voor een ervaren motorrijder :P Z900 beter als instapmodel zodra ik mijn rijbewijs heb?
  vrijdag 14 januari 2022 @ 22:48:54 #158
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203195669
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 00:11 schreef Aiciu het volgende:
Op een wijvending moet je het leren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_203195765
Les #2 zit er ook weer op. Was een leuke les! Schakelen! :D Heb 'm nog naar z'n 4 gekregen op de parkeerplaats van ongeveer 100 meter. Daarna uiteraard terugschakelen en op tijd klaar zijn voor de bocht. Dat ging beter als verwacht. Had eigenlijk vrijwel meteen door hoe het werkt ^O^

Daarna nog een half uurtje precisiestop geoefend. Optrekken naar 50 - 60km/h en binnen 14 meter stoppen bij de paaltjes. Volgens de instructeur mocht ik vanaf halverwege aan het remmen niets meer veranderen in remdruk om precies bij de paaltjes uit te komen, en 'm anders gewoon vóór of voorbij de paaltjes te stoppen. (Vind ik vreemd, maar oké... Ging ook prima. ) De laatste 5 meter even 2 keer stampen om terug in de 1 te komen.

De feeling zit er al best goed in denk ik ^O^ O-)
  vrijdag 14 januari 2022 @ 23:08:42 #160
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203196129
Klinkt goed ^O^
pi_203235873
wegens andere motor en tevens opruiming te koop:

- 2-delig leren motorpak van Rev'It maat 54 kleur zwart met wit. z.g.a.n. is niet veel gebruikt omdat de bijbehorende motor maar paar maanden in bezit is geweest.
- motor mover handig als je een krappe bocht moet maken om motor een schuur in te draaien of de motor strakker tegen de muur te zetten (kan onder de middenbok of onder achterwiel
- paddock stands voor voor en achter voor gaat onder de voorvorkpoten en achter op bobbins (niet meegeleverd)

voor meer info, foto's en dergelijke mag je pm'en of dm'en
pi_203247944
pff ga je stoppen ofzo
  dinsdag 18 januari 2022 @ 11:01:39 #163
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_203250671
Hier ook nog even een keer showen; mijn v65 Magna. Afgelopen winter/ zomer wat werk aan laten doen.

Was:
motor2.jpg

Is:
IMG_20210319_162835057_0.25MP.jpg
IMG_20210319_162852261_0.25MP.jpg
IMG_20210805_152002482_HDR_0.25MP.jpg
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_203409703
Les #4: Tussen slalommen (om de paaltjes heen rijden') en 'slalommen' zit trouwens best een groot verschil! :D , waar de ene instructeur zegt prima en de ander roept 'dat moet beter!'... |:( Uiteindelijk heeft de (beste) instructeur even laten zien hoe de snelle slalom dan wél moest met mij achterop :o ging het daarna zoals het moest ^O^

Dus dat was even grenzen verleggen én ontspannen sturen... :o Dus het laten 'vallen' van de motor, het ritme houden en vertrouwen hebben.

Al met al goede vooruitgang, en ongeveer alle oefeningen 12/16? al gehad en best goed onder controle ^O^

Ik was trouwens alléén om 8.00uur 's ochtends, dus dat helpt ook wel. Gewoon 2 uur privéles :D De vorige keer was ik meer aan het wachten op het meisje wat ook aan het lessen was (no offence).
  zaterdag 29 januari 2022 @ 10:19:15 #165
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203414502
@Stoorzendert

Goede "winter" om te lessen.
Maar 8.00 uur is wel vroeg. :z
pi_203415337
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 10:19 schreef Hyperdude het volgende:
@:Stoorzendert

Goede "winter" om te lessen.
Maar 8.00 uur is wel vroeg. :z
Inderdaad wel vroeg, en 2gr. C is nog goed te doen :) Enige nadeel was dat het regende. Ik had wel een motorbroek en jas aan, maar ik was na 2uur zeiknat tot aan mijn onderbroek :')

Ik was wel de enige en 1 op 1 les is wel een stuk efficiënter ;)
  zaterdag 29 januari 2022 @ 14:29:33 #167
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_203417301
Uiteindelijk is iedereen mooiweerrijder. :P
  zondag 30 januari 2022 @ 00:53:08 #168
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203427526
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 14:29 schreef Hyperdude het volgende:
Uiteindelijk is iedereen mooiweerrijder. :P
Zelfs als het waait en het schuim van de golven slaat, is het mooi weer te rijden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 30 januari 2022 @ 02:07:37 #169
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203428023
quote:
6s.gif Op zondag 30 januari 2022 00:53 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zelfs als het waait en het schuim van de golven slaat, is het mooi weer te rijden.
Nah, ik zie mezelf wel meer als hobbyrijder, en waarschijnlijk alleen in de lente / zomer of een mooie winterdag. Maar ik moet zeggen dat de regen en kou niet echt vervelend is ofzo. Behalve dat m'n bril nogal aanslaat (ja, van alles geprobeerd van dreft tot sprays, maar die kunststof glazen blijven gewoon aanslaan :'( ) Niet dat de bril echt noodzaak is (ik heb -1), maar ik zie net iets beter dan.
pi_203432179
zet de ventilatie in je helm eens open, bij mij beslaat ie alleen de eerste paar minuten
pi_203433234
Ik zeg pinlock voor brilglazen gat in de markt
pi_203435795
Vraagje voor de kenners: na een 3-tal maanden niet gereden te hebben was ik bang dat mijn V-strom überhaupt niet meer zou starten. Warempel, dat deed hij wel. Echter heb ik 0,0 contact met mijn dashboard, d.w.z.: mijn toerenteller, snelheidsmeter en benzinemeter geven niks aan.. Verlichting/knipperlichten e.d. werkt wel naar behoren en hij start dus ook gewoon.. any ideas?
pi_203436209
zekeringen gecontroleerd?
pi_203509308
Oké, scaled it down a bit... Het gaat me nu tussen de:
- Kawasaki Z650
- Yamaha MT 07
- Honda CB650R

Ik wil wel een nieuwe 2022 halen, want schijnbaar schrijven die motors niets af :') Zou dus dom zijn om een tweedehandsje te halen voor die paar honderd of max duizend euro afschrijving op 3 jaar...

De Honda gaat wel net boven budget eigenlijk...
pi_203511674
half nederland koopt zo'n mt07 dus die zal wel okee zijn :+
pi_203512718
Gewoon meteen een echte motor kopen _O_

Die lesmotoren heb je de basis geleerd, op een echte ga je de praktijk leren.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_203633408
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 februari 2022 00:08 schreef Aiciu het volgende:
Gewoon meteen een echte motor kopen _O_

Die lesmotoren heb je de basis geleerd, op een echte ga je de praktijk leren.
2 cilinder 700cc is wel wat bruter qua geluid dan een 4cil. 900cc :D
pi_203633503
Les #6 AVB zit er inmiddels ook op ;) Vanmorgen om 8.00uur in de vrieskou :{ 2uur les gehad. Ik was alleen, dus het was best intensief... Maar fijne les gehad. Halve draai linksom (zonder koppeling ;) ) gaat dikke prima, rechtsom nog wat puntjes op de i nodig. Hetzelfde voor het 'achtje' (want ook rechterbocht... en nog een beetje koppeling nodig. Het doel is natuurlijk zonder koppeling, maar dit is geen eis volgens mij). Nog 1 oefening te gaan (de uitwijkoefening), en dan heb ik ze allemaal gehad ^O^

Ik zit nu in totaal op 10,5 uur
  vrijdag 18 februari 2022 @ 16:19:12 #179
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_203722283
Mijn motor is net omgevallen door de storm, er is 1 onderdeel stuk van mijn spiegel. Hij is op een aluminium ding gebroken. Ik zie eigenlijk alleen de hele spiegel unit. Weet iemand waar ik alleen dat onderdeeltje kan krijgen?

88120MBL610 spiegel links.

Dat is een onderdeel uit nummer 13 in de parts manual.

Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  vrijdag 18 februari 2022 @ 16:23:39 #180
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_203722388
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:43 schreef Maegrim het volgende:
wie zijn al die mensen in die foto eigenlijk?
Ik sta erop en mijn vrouw ook.
pi_203727549
Waar kijken we naar, een deuville oid?
  vrijdag 18 februari 2022 @ 20:45:38 #182
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203728224
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:19 schreef whY... het volgende:
Mijn motor is net omgevallen door de storm, er is 1 onderdeel stuk van mijn spiegel. Hij is op een aluminium ding gebroken. Ik zie eigenlijk alleen de hele spiegel unit. Weet iemand waar ik alleen dat onderdeeltje kan krijgen?

88120MBL610 spiegel links.

Dat is een onderdeel uit nummer 13 in de parts manual.

[ afbeelding ]
AH, Honda Deauville ... één van mijn fietsjes. Spiegel, wordt volgens mij alleen compleet verkocht.

Nieuw, duur maar hebben alles op : https://www.cmsnl.com/hon(...)ssy-bac_88120mbl610/
Of anders https://www.motorparts-online.com en hopen dat ze wat over hebben. Je kunt ook navraag doen bij de https://www.hondadeauvilleclub.nl , ms heeft iemand nog iets liggen.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 14:53:09 #183
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_203738050
Honda deauville inderdaad, NT650V als ik het goed heb.

Ik heb even een foto van het onderdeel dat stuk is.

zaterdag 19 februari 2022 @ 15:32:24 #184
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_203738424
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 20:45 schreef Vallon het volgende:

[..]
AH, Honda Deauville ... één van mijn fietsjes. Spiegel, wordt volgens mij alleen compleet verkocht.

Nieuw, duur maar hebben alles op : https://www.cmsnl.com/hon(...)ssy-bac_88120mbl610/
Of anders https://www.motorparts-online.com en hopen dat ze wat over hebben. Je kunt ook navraag doen bij de https://www.hondadeauvilleclub.nl , ms heeft iemand nog iets liggen.
Ik had er eentje van 30 euro gezien, maar via jouw linkje ook eentje voor 15 ik denk dat dit de beste optie is.
  zaterdag 19 februari 2022 @ 15:40:46 #185
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_203738495
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 16:23 schreef whY... het volgende:

[..]
Ik sta erop en mijn vrouw ook.
Jezus, zelfs ik ben nog te zien
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 19 februari 2022 @ 21:10:08 #186
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_203743988
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 14:53 schreef whY... het volgende:
Honda deauville inderdaad, NT650V als ik het goed heb.

Ik heb even een foto van het onderdeel dat stuk is.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Trouwens een bekend probleem wanneer een Deauville (verkeerd) omvalt. Het Aluminium draaipunt breekt erg gemakkelijk af. Iemand die handig is, of niet kan wachten; verbuigd een (rvs) metaal stripje tot U-tje die onderlangs wordt (klem)vastgezet, gaatje erin en vastschroeven.
  maandag 21 februari 2022 @ 08:42:33 #187
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_203762708
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 21:10 schreef Vallon het volgende:

[..]
Trouwens een bekend probleem wanneer een Deauville (verkeerd) omvalt. Het Aluminium draaipunt breekt erg gemakkelijk af. Iemand die handig is, of niet kan wachten; verbuigd een (rvs) metaal stripje tot U-tje die onderlangs wordt (klem)vastgezet, gaatje erin en vastschroeven.
Goede tip! Ik probeer mijn deauville enigszins origineel te houden, maar voor een spoedreparatie of andere gebruikers een aanrader.
pi_203816761
Vanmiddag eindelijk geslaagd voor mijn AVB dankzij een super relaxte examinator die mij eerst een paar rondjes op het circuit liet rijden om rustig te worden. Ik heb meer rijbewijzen maar bij dit verstijfde ik iedere keer, dat ken ik niet echt van mijzelf.

Op naar AVD. :s)
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_203842078
Ik wou morgen eigenlijk wel even stukje rijden...maja weer gestrooid natuurlijk.

Binnendoor wegen veelal niet ga ik vanuit, en wegdek is mooi droog..zou het dan nog wat meevallen.
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 16:28:38 #190
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_203847979
De spiegel is weer gerepareerd, gelijk alles nagelopen en geolied / gepoetst (wat ik niet zo heel vaak doe) olie en filter ook vervangen.

Ik ging wel te hard van stapel, dacht o dat chrome ding kan ik wel even poetsen twee boutjes los is makkelijker dan op de grond poetsen. Breek ik gelijk de eerste de beste kop eraf.

Gat zover mogelijk uit geboord niet helemaal gelukt maar genoeg om een boutje te laten houden. Al met al 2 uur te lang bezig geweest 🙈

Nou ja hij staat weer heerlijk in het zonnetje en kan er weer even tegenaan zullen we maar zeggen.
pi_203850493
Teringlijers zijn gisteravond weer met de pekelwagen op stap geweest
  Vis een optie? zaterdag 26 februari 2022 @ 19:54:33 #192
70532 loveli
N
pi_203850665
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 19:44 schreef Salatrel het volgende:
Teringlijers zijn gisteravond weer met de pekelwagen op stap geweest
https://nos.nl/artikel/24(...)p-10-warmste-winters
Iemand heeft de memo gemist.
crap in = crap out
pi_203890524
gewoon even de tuinslang er op als ze gepekeld hebben
Het is wat.......
pi_203892265
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 11:44 schreef gooddaddy het volgende:
gewoon even de tuinslang er op als ze gepekeld hebben
Wat dacht je van gewoon lekker op de “oude” motor en de nieuwe lekker in de garage laten staan :P
pi_203904088
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 13:46 schreef Salatrel het volgende:

[..]
Wat dacht je van gewoon lekker op de “oude” motor en de nieuwe lekker in de garage laten staan :P
Die luxe heeft niet iedereen.
Het is wat.......
  zaterdag 5 maart 2022 @ 18:23:00 #196
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203955965
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 17:10 schreef TweedeKlum het volgende:
Vanmiddag eindelijk geslaagd voor mijn AVB dankzij een super relaxte examinator die mij eerst een paar rondjes op het circuit liet rijden om rustig te worden. Ik heb meer rijbewijzen maar bij dit verstijfde ik iedere keer, dat ken ik niet echt van mijzelf.

Op naar AVD. :s)
Goed bezig! Ik mag de 25e gaan proberen :P Alle oefeningen inmiddels afgevinkt
  zaterdag 5 maart 2022 @ 18:52:34 #197
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203956327
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 18:23 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Goed bezig! Ik mag de 25e gaan proberen :P Alle oefeningen inmiddels afgevinkt
Succes, ik kan geen pylon meer zien. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  zaterdag 5 maart 2022 @ 18:53:38 #198
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203956335
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 18:52 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Succes, ik kan geen pylon meer zien. :+
Dank ^O^ Ik heb het ook wel een beetje gehad op de parkeerplaats :') Blij als ik de weg op mag
  zaterdag 5 maart 2022 @ 18:55:16 #199
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_203956362
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 18:53 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dank ^O^ Ik heb het ook wel een beetje gehad op de parkeerplaats :') Blij als ik de weg op mag
Gelukkig hebben we dat ook al een paar keer gedaan als we tijd over hadden, ook op de snelweg, eng in het begin maar het went snel.
  zaterdag 5 maart 2022 @ 18:57:30 #200
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_203956386
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 maart 2022 18:55 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we dat ook al een paar keer gedaan als we tijd over hadden, ook op de snelweg, eng in het begin maar het went snel.
Voordat je AVB had?? Dat is wel nice dan. Ik mag een rondje om de gebouwen heen op het bedrijventerrein (afgesloten), maar that's it... En mijn examen kan niet naar voren geschoven worden (terwijl ik er wel klaar voor ben), dus ik moet extra lessen om alles op peil te houden.

Achja, binnenkort eens gaan kijken voor een mooie motor. Ik heb de Yamaha MT-07 (2022) op het oog ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')