Kilo’s of centimeters?quote:Op donderdag 23 september 2021 13:11 schreef stinkie het volgende:
[..]
mijne zit op 85k en tot nu toe alleen slijtage spul. Maar ik ben geen echte Ducati fan. Ik wil weer 4 cilinders en iets waarop ik mijn 185 kwijt kan
het een sluit je ander niet uitquote:
ik zou wachten totdat je je rijbewijs hebt en dan gaan proefrijden.quote:Op maandag 27 september 2021 12:00 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik zit te overwegen om mijn motorrijbewijs te gaan halen. Zal wel voorjaar 2022 worden, dus ik kan nog even rondneuzen voor een mooie motor.
Bij het rondkijken naar een geschikte ‘instapper’ ben ik op de volgende motorfietsen uitgekomen:
- Suzuki sv650
- Yamaha Mt-7
- Kawasaki z650 (50kW versie)
Waarbij mijn lichte voorkeur naar de z650 gaat. Wat vinden we hiervan? Iemand ervaring met deze motor?
Jep 24+quote:Op maandag 27 september 2021 12:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik zou wachten totdat je je rijbewijs hebt en dan gaan proefrijden.
Ik neem aan dat je minimaal 24 jaar oud bent? Anders kun je sowieso niet meteen A afrijden en op 1 van de genoemde motoren stappen.
Dat denk ik niet perse. Op zich ook best lekker om herfstweer te rijden met een instructeur achter je toch? Die kan je helpen met hoe ver je kunt gaan op nat wegdek. Als je leert rijden op prachtig droog schoon asfalt in de zomer en je moet het daarna in de herfst maar uitzoeken wordt het lastiger.quote:Op maandag 27 september 2021 12:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jep 24+
Ik neem aan dat het verstandiger is om tot het voorjaar te wachten met lessen ivm het weer? Of maakt dit niet zoveel uit?
In welk opzicht? Tijdens je rijlessen wat ervaring op doen met regen rijden is zeker geen slecht plan.quote:Op maandag 27 september 2021 12:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jep 24+
Ik neem aan dat het verstandiger is om tot het voorjaar te wachten met lessen ivm het weer? Of maakt dit niet zoveel uit?
Ik ben je gewoon voor.quote:Op maandag 27 september 2021 12:36 schreef Salatrel het volgende:
Godverdomme BL mijn reactie wat doe je?!?
Als je in weer en wind leert rijden, heb je die alvast in de pocket. Plus een rijbewijs als het lente is.quote:Op maandag 27 september 2021 12:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jep 24+
M'n pa heeft wel een z1000 turbo voor je 😅quote:Op maandag 27 september 2021 12:00 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik zit te overwegen om mijn motorrijbewijs te gaan halen. Zal wel voorjaar 2022 worden, dus ik kan nog even rondneuzen voor een mooie motor.
Bij het rondkijken naar een geschikte ‘instapper’ ben ik op de volgende motorfietsen uitgekomen:
- Suzuki sv650
- Yamaha Mt-7
Waarbij mijn lichte voorkeur naar de z650 gaat. Wat vinden we hiervan? Iemand ervaring met deze motor?
Ik wil een beetje touren enz. niet meteen de MotoGP winnenquote:Op maandag 27 september 2021 14:35 schreef Maegrim het volgende:
[..]
M'n pa heeft wel een z1000 turbo voor je 😅
Oh ja, 367 euro op Amazon is al een stuk beter te pruimenquote:Op maandag 27 september 2021 12:58 schreef loveli het volgende:
Zijn er users die ervaringen met de Zumo XT willen delen? De prijs wordt aantrekkelijker en het bedienen van een TomTom is niet mijn sterkste kant (mijn moeder heeft de hare meerdere malen uit het raam willen gooien, zij matcht ook niet met TomTom).
Yup, ik ben me nog even aan het bezinnen hoe principieel ik Bezos niet wil steunen.quote:Op maandag 27 september 2021 15:04 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Oh ja, 367 euro op Amazon is al een stuk beter te pruimen
Ik zou na het behalen van je rijbewijs lekker een paar proefritten inplannen op de motoren die je voorkeur hebben.quote:Op maandag 27 september 2021 12:00 schreef Stoorzendert het volgende:
- Suzuki sv650
- Yamaha Mt-7
Gaaf.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 09:41 schreef Stoorzendert het volgende:
Zo! Aangemeld voor de adviesles en vanuit daar verder.Helaas pas in december... druk druk bij de rijscholen
Vind de wachttijden erg lang (waarschijnlijk zijn ze nog met een inhaalslag bezig i.v.m. Corona). Voor de adviesles moet ik al tot december wachten...quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 11:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Gaaf.![]()
Ik wil begin 2022 gaan starten.
Ja dat is wel jammer, zal wel begin januari gelijk even bellen hoe het zit hier.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 11:55 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vind de wachttijden erg lang (waarschijnlijk zijn ze nog met een inhaalslag bezig i.v.m. Corona). Voor de adviesles moet ik al tot december wachten...
Nice blijf maar updates geven.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 18:35 schreef Stoorzendert het volgende:
En de opleiding is nu ook bevestigd![]()
Kan pas in januari starten wegens drukte![]()
12 lessen in het startpakket, en de eerste mail terug is dat het gemiddelde 16uur AVB en 14uur AVD is![]()
Het gaat in ieder geval echt gebeuren nu!Mijn vrouw is er ook heel blij mee!
![]()
![]()
Ik ben twee jaar geleden begonnen met lessen in november. Slechts eenmaal een les niet door gegaan ivm het weer (natte sneeuw/regen, wind, 2° C tijdens de buien)quote:Op maandag 27 september 2021 12:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Jep 24+
Moet ik me binnenkort ook maar inschrijven dan... Hoor dit al wel vaker. Buurjongen kon in juni examen aanvragen, mocht pas november afrijden. Hij dacht mooi de zomer al toeren, werd door corona dus pas volgende zomer.quote:Op vrijdag 1 oktober 2021 18:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Kan pas in januari starten wegens drukte![]()
Ja verbaasde mij ook. Ik weet dat ze nog het een en ander aan het wegwerken zijn i.v.m. Corona, maar op de site stond 'starten binnen 4 weken', nou dus niet! Qua theorie lijkt het mee te vallen. Ik heb geïnformeerd in Den Bosch en Eindhoven en dat kon allebei binnen 3 weken.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 23:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Moet ik me binnenkort ook maar inschrijven dan... Hoor dit al wel vaker. Buurjongen kon in juni examen aanvragen, mocht pas november afrijden. Hij dacht mooi de zomer al toeren, werd door corona dus pas volgende zomer.
Wil zelf begin 2022 beginnen met lessen zodat ik in de zomer hopelijk kan toeren. Maar dan moet ik niet te lang treuzelen als ik het zo lees.
Afgelopen zomer al wel, vloeken in de kerk hier, een piaggio driewieler voor autorijbewijs gekocht. Heb nu iig al een beetje kunnen genieten van het mooie weer. En mezelf alles verkeerd kunnen aanleren waardoor ik een paar extra lessen nodig heb waarschijnlijk.
mag ik heel brutaal vragen op welke datum je je rijbewijs B hebt gehaald?quote:Op woensdag 27 oktober 2021 23:05 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Afgelopen zomer al wel, vloeken in de kerk hier, een piaggio driewieler voor autorijbewijs gekocht. Heb nu iig al een beetje kunnen genieten van het mooie weer. En mezelf alles verkeerd kunnen aanleren waardoor ik een paar extra lessen nodig heb waarschijnlijk.
Haha augustus 2004. De exacte dag weet ik niet. Maar ruim voor 2013 iig.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mag ik heel brutaal vragen op welke datum je je rijbewijs B hebt gehaald?
Misschien had de site nog pre-corona info. Theorie is natuurlijk makkelijk, heb je alleen een plek in zo'n examenlokaal nodig.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:37 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja verbaasde mij ook. Ik weet dat ze nog het een en ander aan het wegwerken zijn i.v.m. Corona, maar op de site stond 'starten binnen 4 weken', nou dus niet! Qua theorie lijkt het mee te vallen. Ik heb geïnformeerd in Den Bosch en Eindhoven en dat kon allebei binnen 3 weken.
zoals ingepland heb ik mijn AVB examen in februari. Verwacht dan zo'n zelfde traject voor AVD. Dus ergens in mei / juni examen?
Ja ok denk check het even je wil niet weten hoeveel mensen niet verder lezen. Peugeot heeft ook zo’n driewieler ding tegenwoordig en die adverteert ook met koeienletters dat je er met een B rijbewijs op mag rijden en alleen als je heel veel verder leest staat er op de eigen site in kleine lettertjes mits voor, ik meen, 19 januari 2013 behaaldquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:18 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Haha augustus 2004. De exacte dag weet ik niet. Maar ruim voor 2013 iig.
Werd me ook direct gevraagd toen ik een proefrit wilde maken bij de motorzaak. Zijn er idd genoeg die er zo op stappen en ook die piaggio word soms groot geadverteerd door dealers en op marktplaats.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 09:49 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Ja ok denk check het even je wil niet weten hoeveel mensen niet verder lezen. Peugeot heeft ook zo’n driewieler ding tegenwoordig en die adverteert ook met koeienletters dat je er met een B rijbewijs op mag rijden en alleen als je heel veel verder leest staat er op de eigen site in kleine lettertjes mits voor, ik meen, 19 januari 2013 behaald
Zumo XT heb ik een half jaar geleden gekocht. Had daarvoor de 390 LMquote:Op maandag 27 september 2021 12:58 schreef loveli het volgende:
Zijn er users die ervaringen met de Zumo XT willen delen? De prijs wordt aantrekkelijker en het bedienen van een TomTom is niet mijn sterkste kant (mijn moeder heeft de hare meerdere malen uit het raam willen gooien, zij matcht ook niet met TomTom).
Die starthulp dingen, zou dat ook echt wat zijn?quote:Op maandag 29 november 2021 10:50 schreef Salatrel het volgende:
Is weer tijd voor motorgerelateerde spullekes bij de Lidl. Vanaf 4 december in de winkel:
https://www.lidl.nl/p/ultimate-speed-mini-compressor/p100335168
Ja misschien wel voor een ervaren motorrijderquote:
Op een wijvending moet je het leren.quote:
Inderdaad wel vroeg, en 2gr. C is nog goed te doenquote:Op zaterdag 29 januari 2022 10:19 schreef Hyperdude het volgende:
@:Stoorzendert
Goede "winter" om te lessen.
Maar 8.00 uur is wel vroeg.
Zelfs als het waait en het schuim van de golven slaat, is het mooi weer te rijden.quote:Op zaterdag 29 januari 2022 14:29 schreef Hyperdude het volgende:
Uiteindelijk is iedereen mooiweerrijder.
Nah, ik zie mezelf wel meer als hobbyrijder, en waarschijnlijk alleen in de lente / zomer of een mooie winterdag. Maar ik moet zeggen dat de regen en kou niet echt vervelend is ofzo. Behalve dat m'n bril nogal aanslaat (ja, van alles geprobeerd van dreft tot sprays, maar die kunststof glazen blijven gewoon aanslaanquote:Op zondag 30 januari 2022 00:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zelfs als het waait en het schuim van de golven slaat, is het mooi weer te rijden.
2 cilinder 700cc is wel wat bruter qua geluid dan een 4cil. 900ccquote:Op zaterdag 5 februari 2022 00:08 schreef Aiciu het volgende:
Gewoon meteen een echte motor kopen
Die lesmotoren heb je de basis geleerd, op een echte ga je de praktijk leren.
Ik sta erop en mijn vrouw ook.quote:Op donderdag 10 juni 2021 12:43 schreef Maegrim het volgende:
wie zijn al die mensen in die foto eigenlijk?
AH, Honda Deauville ... één van mijn fietsjes. Spiegel, wordt volgens mij alleen compleet verkocht.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 16:19 schreef whY... het volgende:
Mijn motor is net omgevallen door de storm, er is 1 onderdeel stuk van mijn spiegel. Hij is op een aluminium ding gebroken. Ik zie eigenlijk alleen de hele spiegel unit. Weet iemand waar ik alleen dat onderdeeltje kan krijgen?
88120MBL610 spiegel links.
Dat is een onderdeel uit nummer 13 in de parts manual.
[ afbeelding ]
Ik had er eentje van 30 euro gezien, maar via jouw linkje ook eentje voor 15 ik denk dat dit de beste optie is.quote:Op vrijdag 18 februari 2022 20:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
AH, Honda Deauville ... één van mijn fietsjes. Spiegel, wordt volgens mij alleen compleet verkocht.
Nieuw, duur maar hebben alles op : https://www.cmsnl.com/hon(...)ssy-bac_88120mbl610/
Of anders https://www.motorparts-online.com en hopen dat ze wat over hebben. Je kunt ook navraag doen bij de https://www.hondadeauvilleclub.nl , ms heeft iemand nog iets liggen.
Jezus, zelfs ik ben nog te zienquote:
Trouwens een bekend probleem wanneer een Deauville (verkeerd) omvalt. Het Aluminium draaipunt breekt erg gemakkelijk af. Iemand die handig is, of niet kan wachten; verbuigd een (rvs) metaal stripje tot U-tje die onderlangs wordt (klem)vastgezet, gaatje erin en vastschroeven.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 14:53 schreef whY... het volgende:
Honda deauville inderdaad, NT650V als ik het goed heb.
Ik heb even een foto van het onderdeel dat stuk is.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Goede tip! Ik probeer mijn deauville enigszins origineel te houden, maar voor een spoedreparatie of andere gebruikers een aanrader.quote:Op zaterdag 19 februari 2022 21:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Trouwens een bekend probleem wanneer een Deauville (verkeerd) omvalt. Het Aluminium draaipunt breekt erg gemakkelijk af. Iemand die handig is, of niet kan wachten; verbuigd een (rvs) metaal stripje tot U-tje die onderlangs wordt (klem)vastgezet, gaatje erin en vastschroeven.
https://nos.nl/artikel/24(...)p-10-warmste-wintersquote:Op zaterdag 26 februari 2022 19:44 schreef Salatrel het volgende:
Teringlijers zijn gisteravond weer met de pekelwagen op stap geweest
Wat dacht je van gewoon lekker op de “oude” motor en de nieuwe lekker in de garage laten staanquote:Op dinsdag 1 maart 2022 11:44 schreef gooddaddy het volgende:
gewoon even de tuinslang er op als ze gepekeld hebben
Die luxe heeft niet iedereen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 13:46 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Wat dacht je van gewoon lekker op de “oude” motor en de nieuwe lekker in de garage laten staan
Goed bezig! Ik mag de 25e gaan proberenquote:Op donderdag 24 februari 2022 17:10 schreef TweedeKlum het volgende:
Vanmiddag eindelijk geslaagd voor mijn AVB dankzij een super relaxte examinator die mij eerst een paar rondjes op het circuit liet rijden om rustig te worden. Ik heb meer rijbewijzen maar bij dit verstijfde ik iedere keer, dat ken ik niet echt van mijzelf.
Op naar AVD.
Succes, ik kan geen pylon meer zien.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Goed bezig! Ik mag de 25e gaan proberenAlle oefeningen inmiddels afgevinkt
Dankquote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:52 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Succes, ik kan geen pylon meer zien.
Gelukkig hebben we dat ook al een paar keer gedaan als we tijd over hadden, ook op de snelweg, eng in het begin maar het went snel.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:53 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
DankIk heb het ook wel een beetje gehad op de parkeerplaats
Blij als ik de weg op mag
Voordat je AVB had?? Dat is wel nice dan. Ik mag een rondje om de gebouwen heen op het bedrijventerrein (afgesloten), maar that's it... En mijn examen kan niet naar voren geschoven worden (terwijl ik er wel klaar voor ben), dus ik moet extra lessen om alles op peil te houden.quote:Op zaterdag 5 maart 2022 18:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we dat ook al een paar keer gedaan als we tijd over hadden, ook op de snelweg, eng in het begin maar het went snel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |