abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201601053
Begin toch een beetje te twijfelen richting de Triumph Trident 660. Maar ¤2k meer :{

Ik ga wel beslissen als ik mijn rijbewijs heb :P

Iemand ervaring met de Triumph?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_201604278
Ik zou juist nu gaan lessen met de gladde plekken op de weg waar je dan op leert anticiperen.
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 13:35:40 #128
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_201604404
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:35 schreef Stoorzendert het volgende:
En de opleiding is nu ook bevestigd *O*

Kan pas in januari starten wegens drukte -O-

12 lessen in het startpakket, en de eerste mail terug is dat het gemiddelde 16uur AVB en 14uur AVD is :')

Het gaat in ieder geval echt gebeuren nu! :D Mijn vrouw is er ook heel blij mee! :P :o o|O
Nice blijf maar updates geven. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 2 oktober 2021 @ 13:36:45 #129
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_201604419
Hier mensen wel eens (delen van) de Trans Euro Trail gereden?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_201725611
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:32 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Jep 24+

Ik neem aan dat het verstandiger is om tot het voorjaar te wachten met lessen ivm het weer? Of maakt dit niet zoveel uit?
Ik ben twee jaar geleden begonnen met lessen in november. Slechts eenmaal een les niet door gegaan ivm het weer (natte sneeuw/regen, wind, 2° C tijdens de buien)

Had toen in maart mijn rijbewijs al kunnen hebben. Maar er kwam een virusje tussen waardoor het pas juni werd
Het is wat.......
pi_201806125
Iemand die zijn ervaringen wil delen over de Triumph Speed Triple? Ik overweeg deze motorfiets en kijk naar modellen 2012-2016.
pi_201808138
Het is vandaag weer heerlijk weer om te rijden.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_201815095
5 weken terug banden gewisseld en nu alweer op de helft :z
pi_201926583
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 18:35 schreef Stoorzendert het volgende:
Kan pas in januari starten wegens drukte -O-
Moet ik me binnenkort ook maar inschrijven dan... Hoor dit al wel vaker. Buurjongen kon in juni examen aanvragen, mocht pas november afrijden. Hij dacht mooi de zomer al toeren, werd door corona dus pas volgende zomer.

Wil zelf begin 2022 beginnen met lessen zodat ik in de zomer hopelijk kan toeren. Maar dan moet ik niet te lang treuzelen als ik het zo lees.

Afgelopen zomer al wel, vloeken in de kerk hier, een piaggio driewieler voor autorijbewijs gekocht. Heb nu iig al een beetje kunnen genieten van het mooie weer. En mezelf alles verkeerd kunnen aanleren waardoor ik een paar extra lessen nodig heb waarschijnlijk.
pi_201947564
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 23:05 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Moet ik me binnenkort ook maar inschrijven dan... Hoor dit al wel vaker. Buurjongen kon in juni examen aanvragen, mocht pas november afrijden. Hij dacht mooi de zomer al toeren, werd door corona dus pas volgende zomer.

Wil zelf begin 2022 beginnen met lessen zodat ik in de zomer hopelijk kan toeren. Maar dan moet ik niet te lang treuzelen als ik het zo lees.

Afgelopen zomer al wel, vloeken in de kerk hier, een piaggio driewieler voor autorijbewijs gekocht. Heb nu iig al een beetje kunnen genieten van het mooie weer. En mezelf alles verkeerd kunnen aanleren waardoor ik een paar extra lessen nodig heb waarschijnlijk.
Ja verbaasde mij ook. Ik weet dat ze nog het een en ander aan het wegwerken zijn i.v.m. Corona, maar op de site stond 'starten binnen 4 weken', nou dus niet! Qua theorie lijkt het mee te vallen. Ik heb geïnformeerd in Den Bosch en Eindhoven en dat kon allebei binnen 3 weken.

zoals ingepland heb ik mijn AVB examen in februari. Verwacht dan zo'n zelfde traject voor AVD. Dus ergens in mei / juni examen?
pi_201948036
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 23:05 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

mag ik heel brutaal vragen op welke datum je je rijbewijs B hebt gehaald?
pi_201948301
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 21:06 schreef Salatrel het volgende:

[..]
mag ik heel brutaal vragen op welke datum je je rijbewijs B hebt gehaald?
Haha augustus 2004. De exacte dag weet ik niet. Maar ruim voor 2013 iig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:37 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja verbaasde mij ook. Ik weet dat ze nog het een en ander aan het wegwerken zijn i.v.m. Corona, maar op de site stond 'starten binnen 4 weken', nou dus niet! Qua theorie lijkt het mee te vallen. Ik heb geïnformeerd in Den Bosch en Eindhoven en dat kon allebei binnen 3 weken.

zoals ingepland heb ik mijn AVB examen in februari. Verwacht dan zo'n zelfde traject voor AVD. Dus ergens in mei / juni examen?
Misschien had de site nog pre-corona info. Theorie is natuurlijk makkelijk, heb je alleen een plek in zo'n examenlokaal nodig.

Bij m'n broer zat er idd ook een maand of 3 tussen de examens. Ben je iig wel mooi op tijd voor de zomer met mei/juni. Succes in ieder geval alvast.
pi_201952480
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 21:18 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Haha augustus 2004. De exacte dag weet ik niet. Maar ruim voor 2013 iig.
Ja ok denk check het even je wil niet weten hoeveel mensen niet verder lezen. Peugeot heeft ook zo’n driewieler ding tegenwoordig en die adverteert ook met koeienletters dat je er met een B rijbewijs op mag rijden en alleen als je heel veel verder leest staat er op de eigen site in kleine lettertjes mits voor, ik meen, 19 januari 2013 behaald
pi_201953096
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 09:49 schreef Salatrel het volgende:

[..]
Ja ok denk check het even je wil niet weten hoeveel mensen niet verder lezen. Peugeot heeft ook zo’n driewieler ding tegenwoordig en die adverteert ook met koeienletters dat je er met een B rijbewijs op mag rijden en alleen als je heel veel verder leest staat er op de eigen site in kleine lettertjes mits voor, ik meen, 19 januari 2013 behaald
Werd me ook direct gevraagd toen ik een proefrit wilde maken bij de motorzaak. Zijn er idd genoeg die er zo op stappen en ook die piaggio word soms groot geadverteerd door dealers en op marktplaats.

Als je even rekent zou je iig nu al 26+ moeten zijn, terwijl ik er best veel jonge jongens op zie. Maarja die hebben misschien een motorrijbewijs dan.
pi_201953872
Mijn motor heeft vanmorgen zijn 1000km beurt gehad :) werd ook wel tijd na 1,5 week.
  dinsdag 2 november 2021 @ 22:49:31 #141
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_202007632
quote:
0s.gif Op maandag 27 september 2021 12:58 schreef loveli het volgende:
Zijn er users die ervaringen met de Zumo XT willen delen? De prijs wordt aantrekkelijker en het bedienen van een TomTom is niet mijn sterkste kant (mijn moeder heeft de hare meerdere malen uit het raam willen gooien, zij matcht ook niet met TomTom).
Zumo XT heb ik een half jaar geleden gekocht. Had daarvoor de 390 LM
Er zitten nogal wat online functies op die met je telefoon communiceren zoals het om files heen rijden en zelfs tijdens een geplande route alternatieven voorstellen. Handig als je snel van A naar B wil maar niet als je als voorrijder van een groep juist de bochtige steile weggetjes wil doen.
Dus het is nogal wat goochelen met de instellingen en testen wat dat voor een effect heeft.
Zoals bij elke motornavigatie moet je sowieso eens verdiepen in het verschil tussen een route en een track en de valkuilen die beide methodes hebben
Hij kan nu ook online routes uit de cloud ophalen en POI's laden van onder andere Tripadvisor.
Handig is ook het zoeken naar koffie en eetgelegenheden.Type bijvoorbeeld Shoarma en je krijgt de route er naar toe.
De grootste verbetering ten opzichte van de oude Garmins is dat je weer midden in een route kunt herstarten want hij zoekt zelf het dichtstbijzijnde routepunt op dat je nog niet bezocht hebt.
Wie dit leest is gek
pi_202388307
Is weer tijd voor motorgerelateerde spullekes bij de Lidl. Vanaf 4 december in de winkel:

https://www.lidl.nl/p/ultimate-speed-mini-compressor/p100335168

Handig om thuis je banden op te pompen enige wat je nodig hebt is een 12v sigarettenplugaansluiting. Met een verloopstekker ook aan de optimate aansluiting (SAE connector) als je die hebt. Uiteraard kun je natuurlijk ook gewoon de aansluiting van de auto gebruiken om je Motorbanden op te pompen.

Steeds meer pompen bij de tankstations zijn betaald en vaak onhandig dus die paar euro heb je zo terug verdiend… ik gebruik deze al een poosje en heb er geen klachten over
pi_202388450
ik heb dezelfde van mannesmann, prima ding
  Vis een optie? maandag 29 november 2021 @ 11:06:17 #144
70532 loveli
N
pi_202388494
Voor een rolstoel hebben mijn ouders een oplaadbare Donrox, doet het ook prima voor motor- en autobanden. Na 4 slappe autobanden is 'ie wel redelijk klaar en halverwege wil je even afkoelen.
crap in = crap out
  maandag 29 november 2021 @ 14:20:56 #145
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202391115
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 10:50 schreef Salatrel het volgende:
Is weer tijd voor motorgerelateerde spullekes bij de Lidl. Vanaf 4 december in de winkel:

https://www.lidl.nl/p/ultimate-speed-mini-compressor/p100335168
Die starthulp dingen, zou dat ook echt wat zijn?
Een compressor heb ik al thuis, en in de auto's ligt ook een mobiele. Maar een mobiele starthulp zou toch wel fijn zijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Vis een optie? maandag 29 november 2021 @ 14:45:05 #146
70532 loveli
N
pi_202391548
Gewoon zelf aanduwen :')
crap in = crap out
pi_202394416
Als je starthulp nodig hebt zou ik eerder investeren in een nieuwe accu en die af en toe een paar uur aan een lader hangen als je in de winter niet gaat rijden.
  maandag 29 november 2021 @ 19:02:46 #148
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202395241
Oh, mijn vraag ging helemaal niet per sé over motoren maar in zijn algemeen :D Toch beter als kloten met een accu en startkabels als het nodig is.

De motoren hangen in de winter aan de druppellader. De auto's trouwens ook.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202398198
ik heb een starthulp in de auto liggen maar toen ik em laatst kon gebruiken was ie leeg :+
(accu was naar de klote dus had het sws niet geholpen, maar toch... af en toe maar opladen)
pi_202659975
Afgelopen woensdag was het dan zover en heb ik voor het eerst op de motor gezeten *O* Het was een adviesles waar ik ongeveer 5 kwartier rondjes heb morgen rijden op een parkeerplaats (beetje met de koppeling spelen, beetje gassen, bochtjes maken, stapvoets rijden, etc.). Vet gaaf om te doen. En wat een power heeft zo'n ding :o Dat is wel wat anders dan een scootertje :D

Het advies was 16uur AVB. Maar waarschijnlijk minder volgens de instructeur. 16uur is eigenlijk het minimum wat ze altijd als ondergrens aannemen.

7 januari is de eerste echte les. Ik zie er naar uit! *O*

De lesmotor is een Kawasaki Z650
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')