Lekker, ziet er goed uitquote:Op donderdag 10 juni 2021 12:35 schreef christmastsunami het volgende:
kipdijfilet, kipbraadstick en wat filet, 800Gr, Aardappels 750GR, UI, Knoflook, Tomaat, en bouillon en gele madam jeanet.
Zout, zwarte peper, komijn en Hindoestaanse Masala Kerrie kruiden, 2 volle eetlepels
in de slow cooker gedaan, 4 a 5 uur rustig op 90% z'n ding laten doen, paar keer tussendoorkeer omscheppen.
gebakken gekookt ij erbij en wat zilvervliesrijst
Dat wordt surinaamse roti vanavond. zonder roti dan, maar rijst
[ afbeelding ]
Lijkt me ook lekker zo'n pide, kende ik nog nietquote:Op donderdag 10 juni 2021 16:17 schreef Karzai het volgende:
[..]
Lekker, ziet er goed uit
Ik heb een pide gekocht, die vul ik met varkensgehakt, peper, knoflook en uien, doe er nog wat komkommer op en knoflooksaus
Is Turks brood, maar dan met een randje eromheenquote:Op donderdag 10 juni 2021 16:59 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Lijkt me ook lekker zo'n pide, kende ik nog niet
Ik heb gegoegeld, ziet er heel handig uit.quote:Op donderdag 10 juni 2021 17:01 schreef Karzai het volgende:
[..]
Is Turks brood, maar dan met een randje eromheen
Die tomatensaus gaat verbranden, als je dat gaat wokken, het wordt er niet geconcentreerder diep tomaat van, maar verbrandt.quote:Op donderdag 10 juni 2021 23:48 schreef Prego het volgende:
Frambozen kir
Gekonfijte zalm met oa stukjes citrusfruit en tzaziki (een vreemde combinatie maar wel lekker)
Half gebakken tonijn met rijst en gewokte groenten, helaas zat er een tomatensaus bij want van die combinatie ben ik nooit fan geweest.
Kaas (Tom de Savoie, Brie de Meaux en blue d’Yssingeaux), met brood, opzouten met je toastjes of crackers![]()
Rabarbertaart met een bolletje aardbeiensorbet
Erbij een fles rosé (Minuty), behalve bij de kaas, daarbij een glas rode Cahors waarvan ik de naam niet meer weet.
Was het zo zwaar?quote:Op vrijdag 11 juni 2021 11:41 schreef Karzai het volgende:
Voor de lunch eens naar de kantine gegaan want ik was mijn brood vergeten.
Een bakje kibbeling met ravigottesaus, luxe broodje met rookvlees, tomaat en rugklachten en een flesje pepsi
Das ist ein sehr tolles idee!, ga ik ook maken, alleen iets andersquote:Op donderdag 10 juni 2021 16:59 schreef Kanaroe het volgende:
Kartoffelsalat gemaakt, was goed bevallen van de week. Nu met veel verse tijm erin. En wortel, bleekselder, augurkjes en nog meer.
Met braadworst en restant Kasseler braten erbij.
Italiaanse PuttaNescaquote:Op vrijdag 11 juni 2021 17:05 schreef Karzai het volgende:
[..]
Das ist ein sehr tolles idee!, ga ik ook maken, alleen iets anders
met kappertjes, tomaatjes en rode ui, bak er een paar vissticks bij
Met kappertjes wordt alles Gut!quote:Op vrijdag 11 juni 2021 17:05 schreef Karzai het volgende:
[..]
Das ist ein sehr tolles idee!, ga ik ook maken, alleen iets anders
met kappertjes, tomaatjes en rode ui, bak er een paar vissticks bij
Lekker!quote:
Wat een mooie lunch! Was vast erg lekker.quote:Op zaterdag 12 juni 2021 08:50 schreef anndb het volgende:
Gisteren lunch:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Avond lagagne.
Nu broodje vissticks.
Leuk servies daar!quote:Op maandag 14 juni 2021 20:06 schreef anndb het volgende:
Burp. Griek op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt niet veel. 1 Inktvisring maarquote:Op maandag 14 juni 2021 20:06 schreef anndb het volgende:
Burp. Griek op.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Calippo sinaasappel is m'n lievelings waterijsquote:Op maandag 14 juni 2021 16:59 schreef Karzai het volgende:
een ijsje, calippo sinaasappel
vanavond pittige gehaktballetjes, aardappelsalade met peterselie en knoflook, en veldsla, tomaatjes met een vinaigrette dressing
[ afbeelding ]
Lag er nog 1 onder maar was genoeg. Bordje netjes leeg, zijn ook geen grote eters dus.quote:Op maandag 14 juni 2021 21:54 schreef FutureFairytale het volgende:
Lijkt niet veel. 1 Inktvisring maar
Dat werd wat anders, want deze tent was gesloten.quote:Op woensdag 16 juni 2021 11:42 schreef anndb het volgende:
Zometeen lunch bij cachet de cire, ga het volgende nemen:
Pladijs tempura / bloemkool / macadamia noot / miso
Zalmhaasje / burrata / groene asperges / botermelk / dille
Abrikoos / kokos / basilicum / krokant
En misschien als extra nog kaas als ik niet te vol zit.
Vervelend allemaal hoor.quote:Op woensdag 16 juni 2021 17:02 schreef anndb het volgende:
Dat werd wat anders, want deze tent was gesloten.
Preisoepje en hapje met gerookte zalm
[ afbeelding ]
Ravioli van kip
[ afbeelding ]
Brandade van kabeljauw
[ afbeelding ]
Patanegra varken
[ afbeelding ]
Zeeduilvel met risotto van kreeft
[ afbeelding ]
Nietquote:
Wat een genieter ben je tochquote:Op woensdag 16 juni 2021 17:02 schreef anndb het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ravioli van kip
[ afbeelding ]
Brandade van kabeljauw
[ afbeelding ]
Patanegra varken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mag officieel misschien dan niet maar doe ik ook altijd erbij. Geeft het een extra smaakquote:Op woensdag 16 juni 2021 17:57 schreef Muck het volgende:
[..]
Niet
OT: penne carbonara met kastanjechampignons
Lekker, een haring! Ik eet em het liefst met een ietsiepietsie uitjes, en dan al happende, terwijl ik em aan het staartje vasthoudquote:Op woensdag 16 juni 2021 15:24 schreef ondeugend het volgende:
Hollandse nieuwe!
Hoe eten jullie hem?
Ik meestal met uitjes en soms met alleen vers gemalen seizoenspeper.
Ook als (borrel)hapje op een stukje roggebrood.
Zijn er nog meer lekkere varianten zonder meteen een maaltijd te zijn?
Dat servies is te treurig. Servies is wit, ik wil kunnen zien wat ik eet. Het ziet er nog smakelijker uit als je op wit servies serveert, je hebt ook andere vormpjes in het wit.quote:Op woensdag 16 juni 2021 17:02 schreef anndb het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ravioli van kip
[ afbeelding ]
Brandade van kabeljauw
[ afbeelding ]
Patanegra varken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In Scheveningen eten ze ze zonder uitjes. Uitjes op haring is Amsterdams, maar ik vind met uitjes ook een beter idee.quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:24 schreef ondeugend het volgende:
Hollandse nieuwe!
Hoe eten jullie hem?
Ik meestal met uitjes en soms met alleen vers gemalen seizoenspeper.
Ook als (borrel)hapje op een stukje roggebrood.
Zijn er nog meer lekkere varianten zonder meteen een maaltijd te zijn?
Aan de staart zonder uitjes (dat is ooit bedacht om ranzige smaak van te oude haringen te verbergen) en soms met een stukje zure bom.quote:
Herhaling maar ziet er weer fantastisch uit!quote:Op donderdag 17 juni 2021 11:56 schreef anndb het volgende:
Lunch:
[ afbeelding ]
Heerlijk zo vakantie in eigen land, is het eten toch vaak beter dan in het buitenland.
Vanavond opnieuw eten bij Bochica wat destijds erg goed was bevallen en in het uit eten topic een review van heb geplaatst: CUL / Van sterrentent tot snackbar, waar heb jij gegeten? #29
Foto's volgen nog wel denk ik straks. Nog geen idee hoeveel gangen we gaan doen en is altijd een verassingsmenu.
Garnalensoep ken ik niet maar klinkt allemaal wel erg lekker, vooral de kroket en varkenshaas met gorgonzola. Jammer dat het slechts 'ok' wasquote:Op donderdag 17 juni 2021 23:30 schreef uniekhoorn het volgende:
vd Valk Westenbroek uit eten geweest. Voor een trio van garnalen (garnalen soep, garnalen kroket en een garnalen cocktail.. vers van Lauwersoog), daarna varkenshaas met gorganzola.
Was wel ok
Lekker!quote:Op vrijdag 18 juni 2021 16:54 schreef Karzai het volgende:
koud biertje
vanavond maak ik een salade met gerookte forel, avocado, veldsla, tomaatjes en rode ui
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |