Hoe dan? Ik ben in 2019 letterlijk in slaap gevallenquote:Op maandag 14 juni 2021 12:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik weet dat de bezoekers van Magny Cours klaagden dat het saai was, maar ik vond de GP's op dat circuit eigenlijk bijna altijd leuk om te kijken.
Magny Cours zei ikquote:Op maandag 14 juni 2021 12:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe dan? Ik ben in 2019 letterlijk in slaap gevallen
*koffie neemt*quote:Op maandag 14 juni 2021 12:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Magny Cours zei ikDat was van 91 t/m 2008
Is iedereen Portugal en Spanje vergeten ofzo? Manmanman...quote:
Ik snap het ook niet. 'Het is nu Hamilton tegen RedBull'. Alsof Bottas ineens niet meer P3 of 4 kan trainen? Of zelfs gewoon 1e of 2e? Paul Ricard is totaal anders dan Monaco en Baku. Ik verwacht eerder een race zoals Portugal / Spanje waarin Max wel een kansje maakt, maar zeker geen favoriet is voor de zege.quote:Op maandag 14 juni 2021 22:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is iedereen Portugal en Spanje vergeten ofzo? Manmanman...
Ze moeten toch een beetje de sfeer hoog houden dat ze de underdog zijn zodat iedereen totaal verrast is als Hamilton toch weer wint dit jaar.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:12 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet. 'Het is nu Hamilton tegen RedBull'. Alsof Bottas ineens niet meer P3 of 4 kan trainen? Of zelfs gewoon 1e of 2e? Paul Ricard is totaal anders dan Monaco en Baku. Ik verwacht eerder een race zoals Portugal / Spanje waarin Max wel een kansje maakt, maar zeker geen favoriet is voor de zege.
Het is vooral om te kunnen zeggen dat de beste coureur kampioen is geworden. Dat de prestatie van de coureur beloond wordt met de titel. Dat die 7 WDC's vooral wat zeggen over Lewis als coureur en niet dat we al 7 jaar kijken naar een nauwelijks competatieve sport.quote:Op dinsdag 15 juni 2021 09:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze moeten toch een beetje de sfeer hoog houden dat ze de underdog zijn zodat iedereen totaal verrast is als Hamilton toch weer wint dit jaar.
Bottas heeft niet zijn sterkste streak de laatste races, maar ook wel pech (tevens genaaid door het team). Volgens mij kwalificeert ie nog steeds beter dan zijn collega.
Die lijnen zijn speciale uitloop stroken met stukjes wolfraam erin. Dat werkt als schuurpapier en remt auto's die van de baan schieten sterk af. De blauwe en rode kleur geven aan hoeveel wolfraam erin zit en hoe sterk je banden naar de kloten gaanquote:Op maandag 14 juni 2021 11:26 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Serieus, als je die rare lijnen wegdenkt is het echt een leuk circuit dat echt prachtig gelegen is. In de jaren '70 en '80 leverde het mooie races en mooie beelden op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vraag me ook oprecht af waarom ze niks aan die lijnen doen. Ik ben nog niemand tegengekomen die het mooi vindt en de toegevoegde waarde bij het afremmen van auto's die offtrack gaan kan ook op een andere manier gecreëerd worden.
Wolfraam? Dus als je er spanning opzet gaan die strepen licht geven? Dan kan het toch nog wat worden met een avondrace!quote:Op dinsdag 15 juni 2021 11:26 schreef Sabata het volgende:
[..]
Die lijnen zijn speciale uitloop stroken met stukjes wolfraam erin. Dat werkt als schuurpapier en remt auto's die van de baan schieten sterk af. De blauwe en rode kleur geven aan hoeveel wolfraam erin zit en hoe sterk je banden naar de kloten gaan
Haha, daarom vermommen ze dat spul met zijn Engelse naam, broes. Tungsten valt minder op dan wolfraamquote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:27 schreef BroesWillems het volgende:
Wolffraam? Is er een nog ergens iets in de F1 waar Toto geen vinger in de pap heeft?
Het zijn snippers en scherven, "shrapnel" was het Engelse woord er voor. Weet niet of dat zo makkelijk gaat maar het zou de hele zaak nóg psychedelischer maken. Dan gaan er zeker mensen over hoofdpijn klagenquote:Wolfraam? Dus als je er spanning opzet gaan die strepen licht geven? Dan kan het toch nog wat worden met een avondrace!
Je doet je nickname eer aan!quote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik lees dat er in de rode banen meer wolfraam is verwerkt dan in de blauwe, zodat autos op de rode banen meer afgeremd worden.
alle nicknames waren al bezet hier, ik heb nooit inspiratie om met iets beters te komen.quote:
Ik hoop niet dat die scherven in de banden terecht komen. We zitten niet te wachten op nog meer klapbandenquote:Op dinsdag 15 juni 2021 12:38 schreef Sabata het volgende:
[..]
Haha, daarom vermommen ze dat spul met zijn Engelse naam, broes. Tungsten valt minder op dan wolfraam
[..]
Het zijn snippers en scherven, "shrapnel" was het Engelse woord er voor. Weet niet of dat zo makkelijk gaat maar het zou de hele zaak nóg psychedelischer maken. Dan gaan er zeker mensen over hoofdpijn klagen
https://www.formula1.com/(...)KjmVjoDk8NQIvY5.htmlquote:“The causes of the two left-rear tyre failures on the Aston Martin and Red Bull cars have been clearly identified. In each case, this was down to a circumferential break on the inner sidewall, which can be related to the running conditions of the tyre, in spite of the prescribed starting parameters (minimum pressure and maximum blanket temperature) having been followed.”
Waar ga je heen?quote:
Toto heeft ook wel (te?) veel ballen hoog te houden hierquote:Op dinsdag 15 juni 2021 10:51 schreef Dauthi het volgende:
Toto heeft wel heel erg veel moeite met de huidige situatie. Hij kan zijn emoties niet de baas
https://www.planetf1.com/(...)s-williams-debriefs/
Of tussen de regels door zeggen dat ze met te lage bandenspanning reden en het verder aan de FIA overlaten om dit uit te sluiten.quote:Op woensdag 16 juni 2021 00:06 schreef Nattekat het volgende:
Zie dit maar als toegeven zonder toe te geven.
Ik raad je aan om eens goed te lezen wat hun statement nou is.quote:Op woensdag 16 juni 2021 07:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Of tussen de regels door zeggen dat ze met te lage bandenspanning reden en het verder aan de FIA overlaten om dit uit te sluiten.
Volgens de Italiaanse bandenfabrikant is er een duidelijke oorzaak voor de defecten. “In beide gevallen ging het om een scheur in de omtrekrichting aan de binnenzijde van de band, die samenhangt met de rijomstandigheden.” Daarmee doelt Pirelli op de spanning en de temperatuur van de banden, maar de Italianen constateerden wel dat “de voorgeschreven startparameters (minimumdruk en maximumtemperatuur van de bandenwarmers) door de teams zijn nageleefd.”quote:Op woensdag 16 juni 2021 08:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik raad je aan om eens goed te lezen wat hun statement nou is.
Kimi en Bottas ook een mooie combi.quote:Op woensdag 16 juni 2021 08:41 schreef opreis het volgende:
https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1404827096468398086
Max samen met Lulu.
Er ging een setje nieuwe harde banden op tijdens de laatste pitstop. Die set zou dus aan de minimale eisen voldoen volgens Pirelli.quote:Op woensdag 16 juni 2021 08:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens de Italiaanse bandenfabrikant is er een duidelijke oorzaak voor de defecten. “In beide gevallen ging het om een scheur in de omtrekrichting aan de binnenzijde van de band, die samenhangt met de rijomstandigheden.” Daarmee doelt Pirelli op de spanning en de temperatuur van de banden, maar de Italianen constateerden wel dat “de voorgeschreven startparameters (minimumdruk en maximumtemperatuur van de bandenwarmers) door de teams zijn nageleefd.”
Dit deel van de verklaring suggereert dat de breuken in de zijwand zijn veroorzaakt door de "gebruiksconditie van de band", oftewel de bandenspanning en de temperatuur waarbij de band werd gebruikt. En daarmee verschuift Pirelli de verantwoordelijkheid naar de Formule 1-teams. Die zijn momenteel alleen verplicht hun banden op een minimale bandenspanning te laten rijden wanneer ze voor het eerst op de auto's worden gemonteerd. Wanneer de auto eenmaal op het circuit is geweest, hoeven ze die minimale spanning niet aan te houden. Dit betekent dat de teams de mogelijkheid hebben om de spanning te verlagen zodra de controles hebben plaatsgevonden. Zo'n verlaging betekent dat de band meer onder druk komt te staan.
Om vervolgens te verwijzen naar een "strengere richtlijn" van de FIA om live bandenspanning uit te kunnen lezen.
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:05 schreef TagForce het volgende:
Dus eigenlijk wat Pirelli zegt is:
Het was geen fabricagefout, de banden voldeden aan alle eisen die wij er aan stellen.
De teams hebben onze adviezen opgevolgd, en voldeden aan alle eisen die wij aan de condities stellen.
En toch klapten de banden ruim voor ze aan de vooraf gestelde maximale gebruiksduur kwamen.
Dus we kunnen eigenlijk geen goede banden maken, en we zijn het niet waard om banden voor de F1 te maken, want we kunnen de veiligheid niet garanderen.
Dát is wat ze zeggen.
Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:07 schreef tja77 het volgende:
Italiaanse kwakzalvers moeten gewoon een band maken die sterk genoeg is. Wat een kul weer.
quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
pitstop heb je sowieso door die verplichte bandenwisselquote:Op woensdag 16 juni 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.
Dat willen wij niet. Wij willen pitstops en strategieën
wat een onzin man, het had heel anders af kunnen lopen, het gaat erom dat banden waarvan vooraf bepaald is dat ze x aantal ronden mee kunnen gaan dat niet doen en zonder waarschuwing ploffenquote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
Zonder degradatie rijdt elke team 300+ km op de zachtste (meest snelle) bandquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
pitstop heb je sowieso door die verplichte bandenwissel
Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat een onzin man, het had heel anders af kunnen lopen, het gaat erom dat banden waarvan vooraf bepaald is dat ze x aantal ronden mee kunnen gaan dat niet doen en zonder waarschuwing ploffen
Mag het wel de noemer "crash" hebben?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.
jij stelt dat wij het niet willen maar die pitstops zijn mandatory dus ook al zou iedere compound een raceafstand vol kunnen houden, wisselen moet je toch en verder is ook onzin wat je stelt want gaat uiteindelijk om de rondetijd die je met een band kan maken, een zachte band hoeft natuurlijk niet de snelste te zijn na een x aantal rondenquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:04 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Zonder degradatie rijdt elke team 300+ km op de zachtste (meest snelle) band
noem het maar minuscuulquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het "HAD" heel anders kunnen aflopen, "had". Wat in werkelijkheid gebeurde waren twee minuscule crashes.
Zonder degradatie kan een hardere band over 300 km sneller zijn?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij stelt dat wij het niet willen maar die pitstops zijn mandatory dus ook al zou iedere compound een raceafstand vol kunnen houden, wisselen moet je toch en verder is ook onzin wat je stelt want gaat uiteindelijk om de rondetijd die je met een band kan maken, een zachte band hoeft natuurlijk niet de snelste te zijn na een x aantal ronden
Er is een verschil tussen slijtage, en klapband.quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:57 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dat kunnen ze wel, dat wil het publiek niet. Ik weet opzeker dat Pirelli een band kan maken die een hele wedstrijd goed meegaat.
Dat willen wij niet. Wij willen pitstops en strategieën
Totaal ongevaarlijkquote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
banden zonder degradatie bestaan niet dus slaat nergens opquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Zonder degradatie kan een hardere band over 300 km sneller zijn?
Beide zijn wel met elkaar verweven.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:16 schreef tja77 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen slijtage, en klapband.
No shit Sherlock, na 1 ronde is de hardste band ook aan het slijten.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Beide zijn wel met elkaar verweven.
Mijn nederige excuses. Ik had het woord "nauwelijks" moeten gebruiken. Of "nihil" maar dan gaan we discussiëren over de gehanteerde definitie.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
banden zonder degradatie bestaan niet dus slaat nergens op
dat zeg ik niet, maar ze kunnen (zouden kunnen) wel banden maken die de hele race meegaan whatever compound maar dat betekent niet dat die band dan de snelste blijft als je er een hele race mee rijdt.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Mijn nederige excuses. Ik had het woord "nauwelijks" moeten gebruiken. Of "nihil" maar dan gaan we discussiëren over de gehanteerde definitie.
Je hebt gelijk, er is altijd een beetje degradatie dus einde gesprek. Pirelli kan er niks van
Ik stelde dat Pirelli banden kan maken die na 300 km nog steeds erg goed zijn, maar dat ze banden voor F1 bouwt die het publiek wil. Ik zeg toch niks over deze twee plofbanden of verdedig ik de onsamenhangende reactie van Pirelli?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
No shit Sherlock, na 1 ronde is de hardste band ook aan het slijten.
Maar als de fabrikant verkondigt dat de hardste band 40+ rondjes mee moet kunnen gaan, en vervolgens na 32 rondjes (waarvan een deel achter de safetycar) klapt die band, dan is je product niet deugdelijk. Dan kun je 1,5 week later met een onsamenhangend verhaal op de proppen komen, maar dit is gewoon een zwaktebod van Pirelli.
Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:35 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik stelde dat Pirelli banden kan maken die na 300 km nog steeds erg goed zijn, maar dat ze banden voor F1 bouwt die het publiek wil. Ik zeg toch niks over deze twee plofbanden of verdedig ik de onsamenhangende reactie van Pirelli?
De straight was toch de meest veilige plek voor een crashquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Totaal ongevaarlijk![]()
Op volle snelheid zonder aankondiging een band die bezwijkt.
Veel gevaarlijker kan het niet hoor.
"risico op klapbanden zou 0 moeten zijn"quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.
Met 300 op de klok haaks rechts/linksaf de muur in vind je totaal ongevaarlijk?quote:Op woensdag 16 juni 2021 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het waren achteraf gezien twee totaal ongevaarlijke klapbandjes, en als je producten maakt die door de auto's dusdanig hard gebruikt worden kan dat gewoon gebeuren. Als dit nou elke race voorkwam zou je een punt hebben gehad, maar dit vind ik gewoon populistisch gebral.
goed gepland dus door Pirelliquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
Ik heb liever een klapband als ik 30 rij dan als ik 230 rij... Ongeacht of dat nou op een recht stuk of in een bocht is.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
De dropoff moet hard zijn. De lekke banden van Bottas en Hamilton vorig jaar bij de UK GP was fantastisch. Dat was het risico wat ze bewust namenquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:39 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Wat je zou willen is dat ze een band maken die het 600km vol houdt, maar die na 150 km flink aan performance verliest. Het risico op klapbanden moet 0 zijn, het moet een robuuste band zijn die 100% veilig is, maar waarbij het aan de teams is om te bepalen wat een goed wisselmoment is. Het komt nu te vaak voor als de teams de voorgeschreven periode overschrijven (of nu zelfs dat niet eens) er grote risico's ontstaan. Dat zou echt onacceptabel moete zijn.
In beide gevallen resulteerde de klapband in een kleine tik tegen de muur, gelukkig.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:45 schreef TagForce het volgende:
[..]
Met 300 op de klok haaks rechts/linksaf de muur in vind je totaal ongevaarlijk?
Je bent echt elke realiteitszin verloren...
Ik kan me nog een Ericsson herinneren die op Monza haaks linksaf ging omdat zijn DRS niet op tijd dicht ging... Was ook ongevaarlijk zeker?
Daarbij: Als Pirelli aangeeft dat de banden het aankunnen, en dan kunnen ze het niet aan, dan gaat er ergens iets fout bij Pirelli... Is het dan zo dat het maar 1 keer voorkomt, of hebben we al die tijd mazzel gehad? Vragen vragen.
waren beiden nieuwe sets meen ikquote:Op woensdag 16 juni 2021 13:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Stroll en RBR hebben gesneakt met de bandenspanning
Je weet dat er ook nog zoiets bestaat als een pit entry? En 21 anderen die nog met 250+ langs komen?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:40 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De straight was toch de meest veilige plek voor een crash
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |