SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 08-06-2021 15:52:45 ]![]()
Omdat het meestal nazis zoals het vlaams belang zijn, en hij ze vaak heerlijk afzijkt, ik geniet er al jaren van XDquote:Op dinsdag 8 juni 2021 12:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Van Ranst is een ordinaire schreeuwlelijk en ruzietrapper, waarom zou je in vredesnaam zo kinderachtig constant heibel moeten trappen op sociale media?#WeesGeenWhales![]()
Ademtekort is natuurlijk ook niet fijn. Maar je hoeft ook niet met zo'n FFP2-masker op te lopen, toch? Als je er met een licht masker ook zo'n last van hebt is dat natuurlijk vervelend. Ik snap best dat dit uitzonderingssituaties zijn waarin mensen er niet zo blij mee zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het ligt aan de reden wat mij betreft. Ik ben astmatisch, een FFP2 masker dragen wordt echt de hel. Een vriendin van me heeft taaislijmziekte, die heeft de hele dag niet anders dan ademtekort en heeft dus zo'n uitzonderingsindicatie.
Hoe vaak zij wel niet opmerkingen heeft gehad dat ze een mondkapje op moest doen, dat ze een aso is, etc. Op een gegeven moment ging het zo ver dat ze nergens meer heen ging omdat ze bang was.
Daarom zeg ik, 'schaadt het niet...' kan wel zo zijn in het geval van corona, maar er zijn een hoop andere situaties die het beďnvloedt. Mensen die dwarsliggen om het dwarsliggen snap ik ook niet, maar ademtekort hebben is echt een hele erge kutsituatie om te hebben.![]()
Nazi's ja?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:41 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Omdat het meestal nazis zoals het vlaams belang zijn, en hij ze vaak heerlijk afzijkt, ik geniet er al jaren van XD[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')![]()
Ik noemde mijn situatie even als voorbeeld, maar dat is niet waar 't om ging, die had ik misschien beter weg kunnen laten.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ademtekort is natuurlijk ook niet fijn. Maar je hoeft ook niet met zo'n FFP2-masker op te lopen, toch? Als je er met een licht masker ook zo'n last van hebt is dat natuurlijk vervelend. Ik snap best dat dit uitzonderingssituaties zijn waarin mensen er niet zo blij mee zijn.
Die vriendin van me heeft een tijdlang nagenoeg niets meer gedaan, kwam helemaal nergens meer omdat ze met de nek aangekeken werd. Ze had dus effectief een keuze om óf zich fysiek heel slecht te voelen met een mondkapje, of zich mentaal heel slecht te voelen zonder mondkapje.
Dat soort dingen is waar 't voor mij om gaat. Ook al zijn er 10.000 mensen in heel Nederland die zo'n situatie hebben, die mensen worden onevenredig hard geraakt door specifiek de mondkapjes. Dan is 'baat het niet dan schaadt het niet...' niet van toepassing meer.![]()
Het punt is ook niet dat er uitzonderingssituaties zijn, het ding is dat je continue moet aanhoren dat je je mondkapje opmoet, dat je niet zo'n sneeuwvlokje moet zijn, dat je je aan de regels moet houden. Vooral omdat de gebreken waarom je een uitzondering bent vaak niet 'zichtbaar' zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ademtekort is natuurlijk ook niet fijn. Maar je hoeft ook niet met zo'n FFP2-masker op te lopen, toch? Als je er met een licht masker ook zo'n last van hebt is dat natuurlijk vervelend. Ik snap best dat dit uitzonderingssituaties zijn waarin mensen er niet zo blij mee zijn.![]()
Naja het is wel een beetje waar natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik snap echt helemaal niets van de tweet, noch van het bericht op DDS.
Het kabinet verandert steeds tijdens het spel de regels.
Dan zijn het weer de besmettingen, dan zijn het de ziekenhuisopnames, dan weer de besmettingen, en straks weer de vaccinaties.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik bedoel dat mensen die er zo'n last van hebben uitzonderingssituaties zijn. De meeste mensen hebben niet gelijk ademtekort als ze een mondkapje opzetten.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:47 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het punt is ook niet dat er uitzonderingssituaties zijn, het ding is dat je continue moet aanhoren dat je je mondkapje opmoet, dat je niet zo'n sneeuwvlokje moet zijn, dat je je aan de regels moet houden. Vooral omdat de gebreken waarom je een uitzondering bent vaak niet 'zichtbaar' zijn.![]()
Lees toevallig zojuist dat er in april 96 van de 62.500 mensen die een Testen-voor-Toegang-sneltest lieten doen positief werden getest
Straks gaan er verdeeld over 3 wedstrijden 48.000 naar oranje op het EK. Met de huidige dalende cijfers gaat dat dus 20 positieve testen opleveren ofzo, waarvan onzeker in hoeverre men daadwerkelijk besmettelijk is? Leuk voer voor een maatschappelijke kosten-batenanalyse...![]()
Mag ik een nummertje? Zaterdag word ik geprikt door Hugo's minionsquote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:32 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is er nog een wachtrij met users achter je die moeten toegeven dat ze het wel iets te somber inzagen?![]()
![]()
Ik vind trouwens dat we nu wel kunnen stoppen met die geboortejaren, hoor. Wat kan iemand die broekies onder de 35 überhaupt schelen![]()
![]()
Ja dat begrijp ik, alleen wordt/werd je door de samenleving uitgekotst op het moment dat je er geen droeg en was je, voordat je het uitgelegd had, al een wappie. Dat is meer het punt wat ik wilde maken. En natuurlijk zijn er mensen die er misbruik van maakten en heel hard riepen dat ze geen adem kregen maar in werkelijkheid gewoon vooral gehoord wilden worden en dat is precies wat het zo vervelend maakt voor degenen die er wél echt last van hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik bedoel dat mensen die er zo'n last van hebben uitzonderingssituaties zijn. De meeste mensen hebben niet gelijk ademtekort als ze een mondkapje opzetten.![]()
Ik dacht eerst ff: JA HO ES EFFE, IK BEN GEEN MOD HE#$?quote:
En toen dacht ik: Ohja, de OP is van mij.
Vanaf hoelaat was ie open?![]()
Er is geen weg meer terug.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:51 schreef belanov het volgende:
Lees toevallig zojuist dat er in april 96 van de 62.500 mensen die een Testen-voor-Toegang-sneltest lieten doen positief werden getest
Straks gaan er verdeeld over 3 wedstrijden 48.000 naar oranje op het EK. Met de huidige dalende cijfers gaat dat dus 20 positieve testen opleveren ofzo, waarvan onzeker in hoeverre men daadwerkelijk besmettelijk is? Leuk voer voor een maatschappelijke kosten-batenanalyse...
Zul je zien dat die 20 positivo's mooi al die andere gevaccineerden besmetten.I'll give you something to do![]()
Dit dus.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:
Ik vind trouwens dat we nu wel kunnen stoppen met die geboortejaren, hoor. Wat kan iemand die broekies onder de 35 überhaupt schelen
(Janneke is nu woest)
![]()
Ik heb het al aangepast.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik dacht eerst ff: JA HO ES EFFE, IK BEN GEEN MOD HE#$?
En toen dacht ik: Ohja, de OP is van mij.
Vanaf hoelaat was ie open?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ja en dat was in een periode waar we vele malen meer positieve gevallen hadden.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:51 schreef belanov het volgende:
Straks gaan er verdeeld over 3 wedstrijden 48.000 naar oranje op het EK. Met de huidige dalende cijfers gaat dat dus 20 positieve testen opleveren ofzo, waarvan onzeker in hoeverre men daadwerkelijk besmettelijk is? Leuk voer voor een maatschappelijke kosten-batenanalyse...
Het risico op een vals positieve test is groter.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Kan niet meerquote:Edit: @miss_sly was me voor met een ninja-edit.quote:Je kunt dit bericht niet meer wijzigen omdat een moderator de reactie gesloten heeft. (edit_message::msg_locked)
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2021 15:56:31 ]![]()
Ik dacht dat je om me gafquote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:
Ik vind trouwens dat we nu wel kunnen stoppen met die geboortejaren, hoor. Wat kan iemand die broekies onder de 35 überhaupt schelen![]()
Klap in het gezicht van de 35-'ers!![]()
Lijkt me wel terecht om die gewoon direct een groen paspoort te geven ja. De kans dat die in het ziekenhuis terecht komen is toch enorm klein.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:
Ik vind trouwens dat we nu wel kunnen stoppen met die geboortejaren, hoor. Wat kan iemand die broekies onder de 35 überhaupt schelenOp zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
’Door de samenleving’ vind ik echt overdreven. Door bepaalde mensen, groepen, maar niet de totale samenleving. Genoeg mensen die constateren dat iemand geen mondkapje dragen en het bij de constatering laten.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:52 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik, alleen wordt/werd je door de samenleving uitgekotst op het moment dat je er geen droeg en was je, voordat je het uitgelegd had, al een wappie. Dat is meer het punt wat ik wilde maken. En natuurlijk zijn er mensen die er misbruik van maakten en heel hard riepen dat ze geen adem kregen maar in werkelijkheid gewoon vooral gehoord wilden worden en dat is precies wat het zo vervelend maakt voor degenen die er wél echt last van hebben.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Je kunt ook een faceshield dragen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:47 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Het punt is ook niet dat er uitzonderingssituaties zijn, het ding is dat je continue moet aanhoren dat je je mondkapje opmoet, dat je niet zo'n sneeuwvlokje moet zijn, dat je je aan de regels moet houden. Vooral omdat de gebreken waarom je een uitzondering bent vaak niet 'zichtbaar' zijn.![]()
quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:
Ik vind trouwens dat we nu wel kunnen stoppen met die geboortejaren, hoor. Wat kan iemand die broekies onder de 35 überhaupt schelenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Voorstander.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lijkt me wel terecht om die gewoon direct een groen paspoort te geven ja. De kans dat die in het ziekenhuis terecht komen is toch enorm klein.![]()
Ik mag toch hopen dat dat hele circus alleen is opgetuigd voor het geval dat. Dat kan ik nog enigszins begrijpen. Glashard blijven beweren dat dit nu écht nodig is wordt wat sneu.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:51 schreef belanov het volgende:
Straks gaan er verdeeld over 3 wedstrijden 48.000 naar oranje op het EK. Met de huidige dalende cijfers gaat dat dus 20 positieve testen opleveren ofzo, waarvan onzeker in hoeverre men daadwerkelijk besmettelijk is? Leuk voer voor een maatschappelijke kosten-batenanalyse...L’État, c’est la grande fiction ŕ travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
Capitalism is a terrible system. Apart from all the fucking others.![]()
Heb je zo'n ding wel 's gedragen? Dat is ook geen pretje.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt ook een faceshield dragen.![]()
Toch doen ze dat.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat dat hele circus alleen is opgetuigd voor het geval dat. Dat kan ik nog enigszins begrijpen. Glashard blijven beweren dat dit nu écht nodig is wordt wat sneu.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dpl.php
Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/cases.php
Aantal DON/DOO/DPL per dag
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/dplperday.php
Datavertraging:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/vertraging.php
Dagelijks getest vs percentage positief:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/positief.php
Aantal positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijd.php
% positief per leeftijdsgroep:
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/leeftijdperc.php
Bedden verpleegafdeling
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/bedden.php
Bedden IC
Link: https://rivm.wegmetdetestwet.nl/beddenic.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ben daarbij ook wel benieuwd hoeveel vals-positieven/waar-positieven er zijn en hoeveel mensen er asymptomatisch/symptomatisch waren.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat dat hele circus alleen is opgetuigd voor het geval dat. Dat kan ik nog enigszins begrijpen. Glashard blijven beweren dat dit nu écht nodig is wordt wat sneu.![]()
Ja, dit. Die kans is bijna 100% dat je niet in het ziekenhuis komt na één prik. En daar ging het immers om. Wat mij betreft, en o.a. Jaap Goudsmit, kun je gewoon als dingen openen voor mensen die één prik hebben gehad zo lang het gros van 55+ en risicogroepen maar volledig gevaccineerd is.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lijkt me wel terecht om die gewoon direct een groen paspoort te geven ja. De kans dat die in het ziekenhuis terecht komen is toch enorm klein.
Persoonlijk interesseert het mij geen reet als ik nog mild ziek wordt (heb 1e vaccinatie gehad).A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat gaan ze nooit meten natuurlijk. Afwijzinkje en door.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben daarbij ook wel benieuwd hoeveel vals-positieven/waar-positieven er zijn en hoeveel mensen er asymptomatisch/symptomatisch waren.L’État, c’est la grande fiction ŕ travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
Tja, een motorhelm zet je ook niet op omdat je het zo fijn vindt zitten.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Heb je zo'n ding wel 's gedragen? Dat is ook geen pretje.
En zo erg zit zo'n faceshield ook weer niet.![]()
Bij het songfestival 31 van de 29000 bezoekers... Dat was eind mei. En verhoudingsgewijs dus nóg minder positieven dan in april.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:51 schreef belanov het volgende:
Dit hele TvT gaat gewoon nergens meer over. We zitten al onder de 1500 besmettingen landelijk nu...![]()
Het ging om baat het niet dan schaadt het niet. Een motorhelm dragen heeft een duidelijk voordeel. Het dragen van een mondkapje of faceshield ging de discussie over dat het niet schaadt..quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, een motorhelm zet je ook niet op omdat je het zo fijn vindt zitten.
En zo erg zit zo'n faceshield ook weer niet.![]()
Aantal besmettelijken is ook rap gedaald en wordt nu ingeschat op 60k (eind mei).quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:04 schreef Arizona het volgende:
[..]
Bij het songfestival 31 van de 29000 bezoekers... Dat was eind mei. En verhoudingsgewijs dus nóg minder positieven dan in april.
Dit hele TvT gaat gewoon nergens meer over. We zitten al onder de 1500 besmettingen landelijk nu...“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik denk oprecht dat ze het van de zomer alleen gaan gebruiken voor de echt grote evenementen. De dingen die wij graag doen in eigen land kunnen we gelukkig gewoon uitvoeren momenteel zonder negatieve test. Ik mag hopen dat dat niet veranderd naarmate er nog meer gevaccineerden zijn én de ziekenhuizen nog leger zijn. Zal echt absurd zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:04 schreef Arizona het volgende:
[..]
Bij het songfestival 31 van de 29000 bezoekers... Dat was eind mei. En verhoudingsgewijs dus nóg minder positieven dan in april.
Dit hele TvT gaat gewoon nergens meer over. We zitten al onder de 1500 besmettingen landelijk nu...
Vind het nu vooral jammer dat je voor reizen binnen de EU vrijwel overal een negatieve test nodig hebt. Dat wordt op een gegeven moment ook zinloos als de meeste EU landen dezelfde vaccinatiegraad hebben.![]()
Maar zelfs daar kan je over discussiëren, op 40k bezoekers heb je misschien 5 mensen die besmet zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat ze het van de zomer alleen gaan gebruiken voor de echt grote evenementen. De dingen die wij graag doen in eigen land kunnen we gelukkig gewoon uitvoeren momenteel zonder negatieve test. Ik mag hopen dat dat niet veranderd naarmate er nog meer gevaccineerden zijn én de ziekenhuizen nog leger zijn. Zal echt absurd zijn.
Vind het nu vooral jammer dat je voor reizen binnen de EU vrijwel overal een negatieve test nodig hebt. Dat wordt op een gegeven moment ook zinloos als de meeste EU landen dezelfde vaccinatiegraad hebben.
En het grootste gedeelte is tegen eind augustus wel gevaccineerd.
Waar doe je het dan nog voor?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik verwacht ook eigenlijk wel dat toegangstests, apps, vrij rap irrelevant worden als we een aantal dagen maar een paar besmettingen per dag hebben.
Wel weten we het pas zeker of corona weg is aankomende winter denk ik.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik ook. We dalen zó hard in vrijwel heel Europa. Ik hoop persoonlijk nog dat de canarische eilanden voor 12 juli geen test- of vaccinatiebewijs meer verplicht stellenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat ze het van de zomer alleen gaan gebruiken voor de echt grote evenementen. De dingen die wij graag doen in eigen land kunnen we gelukkig gewoon uitvoeren momenteel zonder negatieve test. Ik mag hopen dat dat niet veranderd naarmate er nog meer gevaccineerden zijn én de ziekenhuizen nog leger zijn. Zal echt absurd zijn.
Vind het nu vooral jammer dat je voor reizen binnen de EU vrijwel overal een negatieve test nodig hebt. Dat wordt op een gegeven moment ook zinloos als de meeste EU landen dezelfde vaccinatiegraad hebben.Scheelt weer geregel en gedoe om feitelijk niets.
![]()
Je doet het dan enkel nog voor het geld. Om de centjes in de juiste zakken te krijgen. Dat dat hele testgebeuren zinloos zou gaan zijn in de zomer zagen we hier gelukkig al maanden geleden aankomen. Ook voor evenementen is het zinloos als de cijfers blijven dalen en de vaccinatiegraad steeds hoger word.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar zelfs daar kan je over discussiëren, op 40k bezoekers heb je misschien 5 mensen die besmet zijn.
Waar doe je het dan nog voor?![]()
Draag je een mondkapje ook niet vooral om een ander te beschermen?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:05 schreef chratnox het volgende:
Het ging om baat het niet dan schaadt het niet. Een motorhelm dragen heeft een duidelijk voordeel. Het dragen van een mondkapje of faceshield ging de discussie over dat het niet schaadt..
Dit in aanmerking genomen zouden mensen met een zwakke(re) gezondheid juist blij moeten zijn met de mondkapjesplicht. Zeker mensen met long- en luchtwegaandoeningen.Zwarte Piet, wie kent 'm niet?![]()
Precies dit. Schieten (met kostbare kogels) met een kanon op een mug.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar zelfs daar kan je over discussiëren, op 40k bezoekers heb je misschien 5 mensen die besmet zijn.
Waar doe je het dan nog voor?![]()
Ik acht de kans niet heel groot dat er landen gaan zijn die geen negatieve test of vaccinatie gaan eisen, maar als er al landen gaan zijn die het gaan doen dan zullen het de Zuid Europese vakantie landen zijn, dus dan maak je best kans (Canarische eilanden). En als er eenmaal één land is die het niet meer gaat eisen...dan volgen er vanzelf meer. Maar ik vrees dat ze gewoon allemaal massaal overstappen op dat digitale vaccinatie bewijs in de zomer; ook als het niet meer nodig is. Controle, controle en controle. Het geld is er al ingepompt, dus ik denk niet dat ze daar snel mee stoppen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:10 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ook. We dalen zó hard in vrijwel heel Europa. Ik hoop persoonlijk nog dat de canarische eilanden voor 12 juli geen test- of vaccinatiebewijs meer verplicht stellenScheelt weer geregel en gedoe om feitelijk niets.
![]()
En al helemaal voor evenementen buiten.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je doet het dan enkel nog voor het geld. Om de centjes in de juiste zakken te krijgen. Dat dat hele testgebeuren zinloos zou gaan zijn in de zomer zagen we hier gelukkig al maanden geleden aankomen. Ook voor evenementen is het zinloos als de cijfers blijven dalen en de vaccinatiegraad steeds hoger word.I'll give you something to do![]()
En besmet is niet besmettelijk. Vriendin van dochter had corona, kwam ze twee dagen nadat ze een gehele vrijdagavond zonder 1,5 meter afstand samen hadden doorgebracht![]()
Echter heeft die vriendin niemand verder besmet. Niet mijn dochter en ook niemand uit haar eigen gezin.![]()
Weer erg laat vandaag, zal door de storingen komen van gisteren wellicht.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik ook niet, maar een mens mag hopenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik acht de kans niet heel groot dat er landen gaan zijn die geen negatieve test of vaccinatie gaan eisen, maar als er al landen gaan zijn die het gaan doen dan zullen het de Zuid Europese vakantie landen zijn, dus dan maak je best kans (Canarische eilanden). En als er eenmaal één land is die het niet meer gaat eisen...dan volgen er vanzelf meer. Maar ik vrees dat ze gewoon allemaal massaal overstappen op dat digitale vaccinatie bewijs in de zomer; ook als het niet meer nodig is. Controle, controle en controle. Het geld is er al ingepompt, dus ik denk niet dat ze daar snel mee stoppen.![]()
![]()
Waren er niet meer, het is gedaan!quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ben te laat vandaag, hoe zijn de cijfers?![]()
De meesten zijn niet zo besmettelijk. Er is slechts een klein gedeelte die de R eigenhandig behoorlijk opkrikt door relatief veel mensen te besmetten. Daarom werd er - m.i. terecht - aanvankelijk sterk gefocust op het beperken van groepsgroottes.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:14 schreef Arizona het volgende:
En besmet is niet besmettelijk. Vriendin van dochter had corona, kwam ze twee dagen nadat ze een gehele vrijdagavond zonder 1,5 meter afstand samen hadden doorgebracht![]()
Echter heeft die vriendin niemand verder besmet. Niet mijn dochter en ook niemand uit haar eigen gezin.I'll give you something to do![]()
Oh zeker, maar het is daarin een beetje en duivels dilemma. In 't geval van die vriendin van me is 't een hele lastige keuze. Of ze loopt meer risico om ziek te worden (en een ernstiger verloop) óf ze heeft er telkens last van. Open kaart, die keuze heeft zij een aantal keer ook niet kunnen maken. Dat zij zei: Laat me dan maar ziek worden, dan ben ik er vanaf.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:10 schreef kasper het volgende:
[..]
Draag je een mondkapje ook niet vooral om een ander te beschermen?
Dit in aanmerking genomen zouden mensen met een zwakke(re) gezondheid juist blij moeten zijn met de mondkapjesplicht. Zeker mensen met long- en luchtwegaandoeningen.
Maar dat is voor mij ook het lastige. In plaats van er vanuit gaan dat iemand die geen mondkapje draagt er een goede reden voor heeft wordt diegene in een flink aantal gevallen erop gecorrigeerd.![]()
Waarom is Yorick niet negatiefquote:.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Heeft hij corona??quote:
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Slechte woordkeus, ik weetquote:.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Of postsymptomatischquote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ben daarbij ook wel benieuwd hoeveel vals-positieven/waar-positieven er zijn en hoeveel mensen er asymptomatisch/symptomatisch waren.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vorig jaar stopten de persco's ook.quote:
Vakanties moeten worden gemaakt natuurlijk.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Omdat het een cynische vent is?quote:L’État, c’est la grande fiction ŕ travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
Is er deze zomer nog een hoge minister die gaat trouwen toevallig? Kunnen we daar alvast voor gaan klaarzitten. Ik heb een camera, ga ik wel in de bosjes zitten om diegene op heterdaad te betrappenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:26 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Vorig jaar stopten de persco's ook.
Vakanties moeten worden gemaakt natuurlijk.![]()
![]()
Zijn er geen BLM-demo's gepland?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is er deze zomer nog een hoge minister die gaat trouwen toevallig? Kunnen we daar alvast voor gaan klaarzitten. Ik heb een camera, ga ik wel in de bosjes zitten om diegene op heterdaad te betrappen![]()
Heb alleen vernomen dat ene Eragon gaat knuffelen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is er deze zomer nog een hoge minister die gaat trouwen toevallig? Kunnen we daar alvast voor gaan klaarzitten. Ik heb een camera, ga ik wel in de bosjes zitten om diegene op heterdaad te betrappen![]()
![]()
Een bepaalde minister zal vast een 1-jarig huwelijksfeest gaan houden...quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
![]()
Ik ga met een motorhelm de supermarkt inquote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tja, een motorhelm zet je ook niet op omdat je het zo fijn vindt zitten.
En zo erg zit zo'n faceshield ook weer niet.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Zal hij zijn schoonmoeder uitnodigen?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:34 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Een bepaalde minister zal vast een 1-jarig huwelijksfeest gaan houden...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Motorhelm draag je om anderen te beschermenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:10 schreef kasper het volgende:
[..]
Draag je een mondkapje ook niet vooral om een ander te beschermen?
Dit in aanmerking genomen zouden mensen met een zwakke(re) gezondheid juist blij moeten zijn met de mondkapjesplicht. Zeker mensen met long- en luchtwegaandoeningen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Weten we in ieder geval wie patient zero is bij het volgende virus.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:31 schreef Morm_NL het volgende:
[..]
Heb alleen vernomen dat ene Eragon gaat knuffelen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2021 16:52:51 ]![]()
Heb me wel eens afgevraagd...quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik ga met een motorhelm de supermarkt in
Je loopt op een dag als vandaag een bank binnen, zonnetje en lekker warm. Zwarte zonnebril op sterkte op je neus want je wil wel wat zien, pet op tegen de zon want kale bats die snel verbrand en een masker voor want ja 'rona verplichting voor binnen. De deuren van de bank gaan open en je grijpt bij binnenkomst direct in je tas...
Totaal onherkenbaar loop je met je hand in je tas naar de balie en kijkt de medewerker met de vrije balie aan terwijl de rest met andere klanten bezig zijn. In spanning zie je de verschrikte ogen van de baliemedewerker, opeens voel je datgene in de tas wat je nodig hebt en haalt het er voorzichtig uit terwijl je de angstige baliemedewerker verder indringend aankijkt als je dichtbij komt.
Dan zeg je: goedemiddag, zou aub wat persoonlijke geldzaken willen regelen voor de toekomst, hier heb ik mijn ID en zou graag een en/of rekeningetje willen openen.
Wat zullen de mensen achter de balie denken op dat moment, rode knop drukken? Niks aan het handje eigenlijk... maar toch?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Man man manquote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:52 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Je gaat meer en meer sympathie voor "wappies" krijgen als de "normies" zo denken te moeten discussieren.
![]()
![]()
Dan ben ik maar een wappie. Hier is niet normaal in discussie mee te gaan.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je hebt wappies aan beide uiteinden van het spectrum.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:55 schreef Red_85 het volgende:
Dan ben ik maar een wappie. Hier is niet normaal in discussie mee te gaan.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
32 miljoen doden? Zij rekenen alles een factor 10?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:52 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Je gaat meer en meer sympathie voor "wappies" krijgen als de "normies" zo denken te moeten discussieren.
![]()
'rona was toch ook 10x dodelijker geacht dan het uiteindelijk is?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 17:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
32 miljoen doden? Zij rekenen alles een factor 10?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Sowieso zijn termen als wappies en normies nogal...polariserend en dom en eigenlijk onnodig.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:52 schreef HeatWave het volgende:
[ afbeelding ]
Dit plaatje raakt gewoon echt kant noch wal. Heb je geen rare termen voor nodig verder, lijkt me.
[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 08-06-2021 17:10:41 ]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dit was een spannend verhaal!quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heb me wel eens afgevraagd...
Je loopt op een dag als vandaag een bank binnen, zonnetje en lekker warm. Zwarte zonnebril op sterkte op je neus want je wil wel wat zien, pet op tegen de zon want kale bats die snel verbrand en een masker voor want ja 'rona verplichting voor binnen. De deuren van de bank gaan open en je grijpt bij binnenkomst direct in je tas...
Totaal onherkenbaar loop je met je hand in je tas naar de balie en kijkt de medewerker met de vrije balie aan terwijl de rest met andere klanten bezig zijn. In spanning zie je de verschrikte ogen van de baliemedewerker, opeens voel je datgene in de tas wat je nodig hebt en haalt het er voorzichtig uit terwijl je de angstige baliemedewerker verder indringend aankijkt als je dichtbij komt.
Dan zeg je: goedemiddag, zou aub wat persoonlijke geldzaken willen regelen voor de toekomst, hier heb ik mijn ID en zou graag een en/of rekeningetje willen openen.
Wat zullen de mensen achter de balie denken op dat moment, rode knop drukken? Niks aan het handje eigenlijk... maar toch?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dit.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 16:59 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Je hebt wappies aan beide uiteinden van het spectrum.zie email 27 oktober![]()
Toch leuk hoe ineens aantal regio's naar niveau 2 gezet zijn. Hier in Groningen bv ook.
De cijfers waren bij de vorige aanpassing ook al heel goed, bijna elke gemeenten standaard op 5 of lager (op de stad na). Echter toen werd het niet aangepast en nu kan het ineens naar niveau 2? Opvallend.
Oke, er zijn nu regelmatig dagen met 0 besmettingen maar dan nog.![]()
Het gaat gewoon om het gemiddeld aantal besmettingen per capita. Als dat onder een bepaalde waarde zakt, verandert het niveau.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 17:35 schreef bianconeri het volgende:
Toch leuk hoe ineens aantal regio's naar niveau 2 gezet zijn. Hier in Groningen bv ook.
De cijfers waren bij de vorige aanpassing ook al heel goed, bijna elke gemeenten standaard op 5 of lager (op de stad na). Echter toen werd het niet aangepast en nu kan het ineens naar niveau 2? Opvallend.
Oke, er zijn nu regelmatig dagen met 0 besmettingen maar dan nog.![]()
Pfizer test vaccin op groep kinderen onder 12
Farmaceut Pfizer gaat zijn coronavaccin testen op een grotere groep kinderen onder de twaalf jaar. Zij zullen voor de studie een lagere dosis van het vaccin krijgen toegediend.
De groep bestaat uit 4500 kinderen in de Verenigde Staten, Polen, Spanje en Finland. Kinderen tussen vijf en elf jaar oud krijgen een dosis van tien microgram. Voor de leeftijdsgroep van vijf maanden tot vijf jaar, is dat drie microgram.
Het vaccin is al goedgekeurd voor kinderen vanaf twaalf jaar oud in de EU, de VS en Canada. Zij krijgen dezelfde dosis als volwassenen: dertig microgram. De farmaceut deed al eerder onderzoek onder 144 kinderen naar de veiligheid van het vaccin en de tolerantie en immuniteit ervoor.![]()
Boa’s vanaf woensdag op de stoep bij quarantaineweigeraars
https://www.telegraaf.nl/(...)uarantaineweigeraars![]()
AUFMACHENquote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:17 schreef THEFXR het volgende:
Boa’s vanaf woensdag op de stoep bij quarantaineweigeraars
https://www.telegraaf.nl/(...)uarantaineweigeraarsLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ja, voor corona volgde ik hem ook al, en wat hij afzeikt is gewoon echt 100% authentiek tuig.quote:#WeesGeenWhales![]()
En terecht.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mensen laten die gewoon op de stoep staan
boa's hebben 0,0 waarde.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Playmobil politie?stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness![]()
Mooi zo, hoop dat de motie ook uitgevoerd gaat worden.quote:Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!![]()
Volgens mij zag ik in dat Telegraaf artikel al staan dat Hugo er verder niet echt wat mee gaat doen. Zo las ik het althans.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:49 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Mooi zo, hoop dat de motie ook uitgevoerd gaat worden.![]()
Er zijn ook genoeg mensen onder de 35 die graag een vaccin tegen het coronavirus willen. Waarom moet die groep uitgesloten worden van vaccinatie tegen het coronavirus?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:51 schreef Tijn het volgende:
Ik vind trouwens dat we nu wel kunnen stoppen met die geboortejaren, hoor. Wat kan iemand die broekies onder de 35 überhaupt schelenRossíya, Rossíya -
Testen voor Toegang is wel de manier om de positiviteitsratio onder de 4% te krijgen, dus in mijn ogen is er niets mis met Testen voor Toegang. Alleen moeten er meer locaties voor Testen voor Toegang komen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 15:52 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik, alleen wordt/werd je door de samenleving uitgekotst op het moment dat je er geen droeg en was je, voordat je het uitgelegd had, al een wappie. Dat is meer het punt wat ik wilde maken. En natuurlijk zijn er mensen die er misbruik van maakten en heel hard riepen dat ze geen adem kregen maar in werkelijkheid gewoon vooral gehoord wilden worden en dat is precies wat het zo vervelend maakt voor degenen die er wél echt last van hebben.Rossíya, Rossíya -
Je sarcasme detector is kapot.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 18:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg mensen onder de 35 die graag een vaccin tegen het coronavirus willen. Waarom moet die groep uitgesloten worden van vaccinatie tegen het coronavirus?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: