abonnement Unibet Coolblue
pi_199803748
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 09:08 schreef spinazieruiker het volgende:
Bramen zijn snelle groeiers die vrucht dragen op tweejarige scheuten, in tegenstelling tot bijvoorbeeld frambozen.
Bij frambozen wisselt het per ras. Bij de een moet je het wel van die van vorig jaar hebben, bij de ander niet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_199804395
Rondje over m'n land gewandeld, met telefoon in de aanslag. Wel wat veel geknipt, dus maar even in een spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 9 juni 2021 @ 11:43:09 #103
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199804886
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:58 schreef sigme het volgende:
Rondje over m'n land gewandeld, met telefoon in de aanslag. Wel wat veel geknipt, dus maar even in een spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe groot is je kavel eigenlijk?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199806256
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 11:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe groot is je kavel eigenlijk?
Eén hectare.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 9 juni 2021 @ 13:30:41 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199806292
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juni 2021 13:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Eén hectare.
daar kun je idd wel iets mee.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199809171
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juni 2021 16:06 schreef Blues het volgende:
Een Herik in de bloemenzaadpostzegel *O*


[ afbeelding ]
Finaal platgelopen vandaag door de nieuwe glazenwasser :'( :'(
Ook heeft ie zijn waterslag door mn postzegelweide getrokken, de helft ligt plat.
GVD EIKEL :( :(
  woensdag 9 juni 2021 @ 21:27:56 #107
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199811383
Argh! Das balen!

Enne wat betreft die klaprozen:
https://www.ed.nl/eindhov(...)-en-velden~ab20465d/

Daarom zien we ze zoveel momenteel!!!
  Vis een optie? woensdag 9 juni 2021 @ 21:32:54 #108
70532 loveli
N
pi_199811449
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 18:28 schreef Blues het volgende:

[..]

Finaal platgelopen vandaag door de nieuwe glazenwasser :'( :'(
Ook heeft ie zijn waterslag door mn postzegelweide getrokken, de helft ligt plat.
GVD EIKEL :( :(
Hij mag hier wel even door de bramen lopen :')
crap in = crap out
pi_199812655
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 18:28 schreef Blues het volgende:

[..]

Finaal platgelopen vandaag door de nieuwe glazenwasser :'( :'(
Ook heeft ie zijn waterslag door mn postzegelweide getrokken, de helft ligt plat.
GVD EIKEL :( :(
Nondeju. :X een hekkie eromheen fabriceren?
Misschien herstelt het nog. Sprak zij hoopvol. Veerkracht van de natuur. Je weetz.
pi_199812729
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:43 schreef AnneX het volgende:


Nondeju. :X een hekkie eromheen fabriceren?
Misschien herstelt het nog. Sprak zij hoopvol. Veerkracht van de natuur. Je weetz.
Nou... tis echt wel RIP
pi_199812738
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 21:32 schreef loveli het volgende:

[..]

Hij mag hier wel even door de bramen lopen :')
Ik stuur m })
  woensdag 9 juni 2021 @ 22:56:50 #112
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199812899
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:46 schreef Blues het volgende:

[..]

Nou... tis echt wel RIP
[ afbeelding ]
Je mag wel wat Herik op komen halen? Bloemenveld hier staat er vol mee :D
  woensdag 9 juni 2021 @ 22:57:49 #113
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_199812919
Wij hebben dit weekend ook weer in de tuin gewerkt. Het stuk bij de eik en de amberboom is nu echt leeg. We hebben alle rotzooi dat was blijven liggen van de vogelkooien ook opgeruimd. Nu alleen de hoopjes nog op de aanhanger als die weer leeg is en dan kan ik eindelijk m'n bloemen zaadjes uitstrooien :)


Er kwam nog best veel van dat stukje af ondanks dat het meeste al weg was.




De klimrozen en de rozen in de voortuin bloeien ook ondanks dat ze ook achterstallig onderhoud hebben.


Akelei in bloei. We moeten echt gaan kijken hoe we bepaalde planten uit de voortuin kunnen behouden als de tuin op de schop gaat.

http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_199812999
Ook een flinke tuin zeg! En hard gewerkt!
pi_199813051
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:46 schreef Blues het volgende:

[..]

Nou... tis echt wel RIP
[ afbeelding ]
De herik. -O- “doif is deaud” vrij naar Toon.
Zo ging de buurjongen de loodzware XL kliko aan de weg zetten voor ons ( 100 m) en daarbij is de enige witte akelei gesneuveld. 😢

@SV-tje opgeruimd en hard gewerkt. Van akelei is vrij makkelijk zaad te winnen. En het zaait zichzelf ook makkelijk uit. Anders kun je van mij tegen die tijd een envelop vol krijgen.
Ieder jaar leur ik met akeleizaad.😂

P.S. @Blues je kunt ook akelei zaaien in het stukkie bij de deur.
  woensdag 9 juni 2021 @ 23:12:31 #116
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_199813085
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 23:04 schreef Blues het volgende:
Ook een flinke tuin zeg! En hard gewerkt!
Ruim 3600m2 grond en dat is zonder het stroompje dat er doorheen loopt.

Dit is de eerste plattegrond van de tuin met overkapping. Dit stuk tuin wat wordt meer aangelegd tegenover de achterkant.

Het gaat dus over dit stuk, waarbij de vijver een zwemvijver wordt en een aantal meter naar achter is verplaatst ten opzichte van de huidige vijver.


Aan de andere kant van het pad zit dan dit stuk natuurlijke tuin nog


[ Bericht 24% gewijzigd door SV-tje op 09-06-2021 23:40:42 ]
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 10 juni 2021 @ 10:44:56 #117
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199815731
@SV-tje: Jullie tuin heeft zoveel potentie O+ .
Ik ben hier al tijden aan het lobbyen voor een zwemvijver (of 6 jaar, als iedereen voorzien is van zwemdiploma :+ ) en heb jouw pinterest plaatje gebruikt ter onderbouwing. Maar nog steeds kreeg ik een :N ;( .

Waar ik wel benieuwd naar ben is met welke kosten jullie rekening houden qua aanleg van zwemvijver. Want daar is erg weinig over te vinden en ik zou denken dat dat helemaal zo duur niet hoeft te zijn. Kwestie van gat graven, folie erin, pomp erin om water vanuit zwemdeel richting moerasdeel te pompen en de juiste bodem & planten in het moerasdeel. Blijft over, de boel leuk aankleden met vlondertjes, planten, etc.. Moet wel lukken voor een euro of 100 per m2 oppervlak. Toch?

[ Bericht 13% gewijzigd door bleiblei op 10-06-2021 10:55:03 ]
pi_199816876
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 23:10 schreef AnneX het volgende:

De herik. -O- “doif is deaud” vrij naar Toon.
Zo ging de buurjongen de loodzware XL kliko aan de weg zetten voor ons ( 100 m) en daarbij is de enige witte akelei gesneuveld. 😢

P.S. @:Blues je kunt ook akelei zaaien in het stukkie bij de deur.
Ja duif is dood ;( :P

De akelei staat achter nog mooi hoog te bloeien, goed plan, ik vang wat op als ie uitgebloeid is en strooi het in de voorbloemenweide. (de naam bloemenweide klinkt zo leuk voor zo'n klein stukkie :D )
Ik heb nog wat overig bijenmengsel bewaard in een zakje dat ga ik er ook nog bijstrooien.
Omdat het vanaf 13 uur of zo in de schaduw staat gaat het nog steeds niet zo hard als in de proefemmer die volop in de zon staat op het balkon.
  donderdag 10 juni 2021 @ 12:23:21 #119
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_199817093
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 23:10 schreef AnneX het volgende:

[..]

De herik. -O- “doif is deaud” vrij naar Toon.
Zo ging de buurjongen de loodzware XL kliko aan de weg zetten voor ons ( 100 m) en daarbij is de enige witte akelei gesneuveld. 😢
Ons tuinpaadje is een centimeter of 60/70 breed en meestal knip ik alles wat erover hangt strak weg. Dit jaar een keer wat meer overhangende planten laten groeien. Wel hier en daar wat gesnoeid maar er is nog 40 centimeter over, dat is prima om te lopen. Morgen maar even voorkomen dat familie met een tweepersoonsbuggy zich een weg door de tuin wil banen :') Oh god, mijn oma komt ook nog met rollator :'(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 10 juni 2021 @ 12:49:49 #120
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199817470
Ik dacht, ik maak ff een foto van de herik hier achterin de tuin. Staat ineens het halve veld in bloei! O+




[ Bericht 2% gewijzigd door bleiblei op 10-06-2021 12:55:30 ]
pi_199817574
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:49 schreef bleiblei het volgende:
Ik dacht, ik maak ff een foto van de herik hier achterin de tuin. Staat ineens het halve veld in bloei! O+



Dat ziet er vrolijk uit! Heb je daar gezaaid?

Ik denk ook dat een zwemvijver niet zo duur hoeft te worden als je die op jouw manier maakt. Wat mij tegenhield was mijn scepsis over het schoon kunnen houden van het water. Op papier klinkt het allemaal mooi, maar ik vermoed dat het in de praktijk veel lastiger voor elkaar te krijgen is. En ik heb geen zin in een continu gevecht om zwemwater. (Ook een regulier zwembad kost volgens mij veel energie als het om onderhoud gaat.)

Maar ik moet ook zeggen dat wij aan zwemwater wonen. Als mijn vriend weer eens begint over een zwemvijver wijs ik hem erop dat we al een enorme zwemvijver in de voortuin hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199817615
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 22:46 schreef Blues het volgende:

[..]

Nou... tis echt wel RIP
[ afbeelding ]
Misschien een hekje maken?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199818058
@bleiblei werd verrast.
Vanmorgen ontdekte ik nieuwe bloempjes:
iets roosachtigs staat mij bij.

En iets blauwachtigs : een kleingebleven delphinium?


De grote papaver verliest al weer de bloembladeren, de zaaddozen worden zichtbaar: ook mooi om te zien.


De lage allum doet zijn best:


De hoge Allum/Allium groeit nog even door, tussen doorgeschoten gras:


En een lupine, die nog rechtop moet:

Dat was het rondje zojuist. De Gaura Lindheimer / Prachtkaars staat ook door te komen.
En wel meer. Voorlopig zag en hoorde ik bijen en hommels rondgaan.
In het bijenhotel achter het huis zijn de gangen vrijwel allemaal dichtgemetseld.
  donderdag 10 juni 2021 @ 13:38:41 #124
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199818093
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat ziet er vrolijk uit! Heb je daar gezaaid?

Ik denk ook dat een zwemvijver niet zo duur hoeft te worden als je die op jouw manier maakt. Wat mij tegenhield was mijn scepsis over het schoon kunnen houden van het water. Op papier klinkt het allemaal mooi, maar ik vermoed dat het in de praktijk veel lastiger voor elkaar te krijgen is. En ik heb geen zin in een continu gevecht om zwemwater. (Ook een regulier zwembad kost volgens mij veel energie als het om onderhoud gaat.)

Maar ik moet ook zeggen dat wij aan zwemwater wonen. Als mijn vriend weer eens begint over een zwemvijver wijs ik hem erop dat we al een enorme zwemvijver in de voortuin hebben.
Jep, we hebben daar 10-20cm van de grond af geschraapt. Het stond er helemaal vol met brandnetel, klimop en andere troep. Gefreest, gevlakt en ingezaaid. Komende jaren ga ik de grond verschralen door 1-2 keer per jaar met de bosmaaier er doorheen te gaan en alles af te voeren. En kijken hoe de boel zich verder ontwikkeld.

Ik heb trouwens ingezaaid met bijen & vlindermixen van Buzzy Seeds, als ik het goed begrepen heb biologisch zaad en vrij van invasieve rommel die de boel uit evenwicht brengt.
  donderdag 10 juni 2021 @ 13:41:53 #125
73386 Fazz
onderweg
pi_199818135
Mooie bloemenpracht bij iedereen O+

Mijn pioenen staan op springen, kan niet wachten!

Ik vond net verrassend wat koriander in de kruidentuin! Blijkbaar toch wat zaad achtergelaten vorig jaar nomnomnom :D
  donderdag 10 juni 2021 @ 13:45:06 #126
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199818181
Qua zwembad onderhoud. Bij een buitenbad is het meeste onderhoud het eruit halen van alle beestjes en blaadjes. Verder is het met een goeie filter en schoonmaakrobot een kwestie van af en toe chloor erin/ PH op niveau houden en je blauw betalen aan elektriciteit aan filterpomp & evt. verwarming :P ..

Bij een zwemvijver is dacht ik het belangrijkste onderhoud, het regelmatig snoeien van de planten in het "moeras"deel. Dat zijn namelijk de planten die het water zuiveren en afvalstoffen gebruiken om te groeien. Als je dat niet snoeit, dan stopt dat proces op ten duur, valt het blad weer in de vijver en heb je alsnog de poppen aan het dansen. Maar ik meen dat verder niet zoveel nodig is. Ja, blad opruimen dat in de vijver gevallen is. Maar dat is ook niet heel spannend. Moet je bij een gewone vijver eigenlijk ook doen. Als je de luxe hebt van schoon & stromend water achter je tuin dan is een zwemvijver natuurlijk totaal onnodig. Maar dat is hier niet bepaald aan de orde. Dichtsbijzijnde watertje hier in de buurt komt tot je enkels :D .
pi_199818210
Hier ook van alles in bloei:

Alium in nog-onbestemde-border-waar-veel-verschillende-bijenmixen-nu-tot-ontkieming-komen (en met de aarzelende campsis op de achtergrond):



Slaapmutsjes, overal:



Malva, groot kaasjeskruid (manshoog!):



En de klaproos heeft zich ook hier een plaatsje verworven O+



En de klimroos. Ik houd van alle rozen, het kan mij niet kitch genoeg zijn en bij voorkeur sterk geparfumeerd, maar deze simpele enkelbladige rambler mag er ook wezen. Dit was vanochtend vroeg, op dit moment komen de tuiltjes aan de lopende band uit! Ongeveer 1 per 10 minuten, telkens als ik er naar kijk is er meer roze O+



Experiment met klaproos binnen vs. buiten. Dag 2. Het lijkt te werken:

  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 13:53:08 #128
5428 crew  miss_sly
pi_199818302
Paarse en witte lavendel, gebroederlijk naast elkaar:


De senna groeit als een malle O+


Scabiosa


Bij de kweker stond hierbij grandahlia. Geen overblijver waarschijnlijk, maar ik vond hem gewoon mooi.



Eerste knop van de klimroos begint uit te komen


In het schaduwhoekje de hosta's en de dovenetels.


Sommige bladeren van de hosta's hebben een (licht)bruine rand. Toch lijkt hij goed te groeien. Kan die verkleuring van het slechte weer en de harde wind komen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 13:54:14 #129
5428 crew  miss_sly
pi_199818311
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:46 schreef yinu het volgende:
Hier ook van alles in bloei:

Alium in nog-onbestemde-border-waar-veel-verschillende-bijenmixen-nu-tot-ontkieming-komen (en met de aarzelende campsis op de achtergrond):

[ afbeelding ]

Slaapmutsjes, overal:

[ afbeelding ]

Malva, groot kaasjeskruid (manshoog!):

[ afbeelding ]

En de klaproos heeft zich ook hier een plaatsje verworven O+

[ afbeelding ]

En de klimroos. Ik houd van alle rozen, het kan mij niet kitch genoeg zijn en bij voorkeur sterk geparfumeerd, maar deze simpele enkelbladige rambler mag er ook wezen. Dit was vanochtend vroeg, op dit moment komen de tuiltjes aan de lopende band uit! Ongeveer 1 per 10 minuten, telkens als ik er naar kijk is er meer roze O+

[ afbeelding ]

Experiment met klaproos binnen vs. buiten. Dag 2. Het lijkt te werken:

[ afbeelding ]
Wat een hoop knoppen aan je rozen O+ Ik hou er ook wel van. De klimroos hier doet het onverwacht goed, wellicht zet ik er toch nog eentje bij.

Mooi experiment zo bij elkaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199818339
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:45 schreef bleiblei het volgende:
Qua zwembad onderhoud. Bij een buitenbad is het meeste onderhoud het eruit halen van alle beestjes en blaadjes. Verder is het met een goeie filter en schoonmaakrobot een kwestie van af en toe chloor erin/ PH op niveau houden en je blauw betalen aan elektriciteit aan filterpomp & evt. verwarming :P ..

Bij een zwemvijver is dacht ik het belangrijkste onderhoud, het regelmatig snoeien van de planten in het "moeras"deel. Dat zijn namelijk de planten die het water zuiveren en afvalstoffen gebruiken om te groeien. Als je dat niet snoeit, dan stopt dat proces op ten duur, valt het blad weer in de vijver en heb je alsnog de poppen aan het dansen. Maar ik meen dat verder niet zoveel nodig is. Ja, blad opruimen dat in de vijver gevallen is. Maar dat is ook niet heel spannend. Moet je bij een gewone vijver eigenlijk ook doen.
Da's dus de theorie. En online lees je dan fora vol met mensen die hun zwembad of zwemvijver maar niet op orde kunnen krijgen. Tijdens onze laatste vakantie in Frankrijk was de eigenares dagelijks druk met het zwembad en vervloekte ze het ding.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199818359
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:46 schreef yinu het volgende:
Hier ook van alles in bloei:

Alium in nog-onbestemde-border-waar-veel-verschillende-bijenmixen-nu-tot-ontkieming-komen (en met de aarzelende campsis op de achtergrond):

[ afbeelding ]

Slaapmutsjes, overal:

[ afbeelding ]

Malva, groot kaasjeskruid (manshoog!):

[ afbeelding ]

En de klaproos heeft zich ook hier een plaatsje verworven O+

[ afbeelding ]

En de klimroos. Ik houd van alle rozen, het kan mij niet kitch genoeg zijn en bij voorkeur sterk geparfumeerd, maar deze simpele enkelbladige rambler mag er ook wezen. Dit was vanochtend vroeg, op dit moment komen de tuiltjes aan de lopende band uit! Ongeveer 1 per 10 minuten, telkens als ik er naar kijk is er meer roze O+

[ afbeelding ]

Experiment met klaproos binnen vs. buiten. Dag 2. Het lijkt te werken:

[ afbeelding ]
Geniale plek voor je klaproos. :D

Fleurige boel daar! Je ramblerroos is geweldig. Ik heb hoge verwachtingen van die van mij naast de voordeur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199818363
Die rozenknoppen om de 10 minuten 😂

Dinsdag is de witte lavendel Edelweiss gearriveerd, uit Be.

Die gaat dan in potten. En dan zal het volgend jaar wel een wit feestje zijn.
pi_199818387
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:53 schreef miss_sly het volgende:
Paarse en witte lavendel, gebroederlijk naast elkaar:
[ afbeelding ]

De senna groeit als een malle O+
[ afbeelding ]

Scabiosa
[ afbeelding ]

Bij de kweker stond hierbij grandahlia. Geen overblijver waarschijnlijk, maar ik vond hem gewoon mooi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Eerste knop van de klimroos begint uit te komen
[ afbeelding ]

In het schaduwhoekje de hosta's en de dovenetels.
[ afbeelding ]

Sommige bladeren van de hosta's hebben een (licht)bruine rand. Toch lijkt hij goed te groeien. Kan die verkleuring van het slechte weer en de harde wind komen?
Kijk, allemaal kleur! *O*

Ik lees hier dat je hosta wellicht te veel zon krijgt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 10 juni 2021 @ 14:17:17 #134
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_199818526
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 10:44 schreef bleiblei het volgende:
@:SV-tje: Jullie tuin heeft zoveel potentie O+ .
Ik ben hier al tijden aan het lobbyen voor een zwemvijver (of 6 jaar, als iedereen voorzien is van zwemdiploma :+ ) en heb jouw pinterest plaatje gebruikt ter onderbouwing. Maar nog steeds kreeg ik een :N ;( .

Waar ik wel benieuwd naar ben is met welke kosten jullie rekening houden qua aanleg van zwemvijver. Want daar is erg weinig over te vinden en ik zou denken dat dat helemaal zo duur niet hoeft te zijn. Kwestie van gat graven, folie erin, pomp erin om water vanuit zwemdeel richting moerasdeel te pompen en de juiste bodem & planten in het moerasdeel. Blijft over, de boel leuk aankleden met vlondertjes, planten, etc.. Moet wel lukken voor een euro of 100 per m2 oppervlak. Toch?
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 12:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik denk ook dat een zwemvijver niet zo duur hoeft te worden als je die op jouw manier maakt. Wat mij tegenhield was mijn scepsis over het schoon kunnen houden van het water. Op papier klinkt het allemaal mooi, maar ik vermoed dat het in de praktijk veel lastiger voor elkaar te krijgen is. En ik heb geen zin in een continu gevecht om zwemwater. (Ook een regulier zwembad kost volgens mij veel energie als het om onderhoud gaat.)

Maar ik moet ook zeggen dat wij aan zwemwater wonen. Als mijn vriend weer eens begint over een zwemvijver wijs ik hem erop dat we al een enorme zwemvijver in de voortuin hebben.
Eerlijk gezegd hebben we daar nog geen kostenraming voor gemaakt. Maar ik ben dezelfde mening toe gedaan als jij.
Wij ontkomen voorlopig niet aan het instanthouden van de huidige vijver/aanleggen van een nieuwe vijver in verband met ons eendje. Toen heb ik gezegd als we dan toch een vijver aanleggen dan graag een zwemvijver dan hebben we er zelf ook nog wat aan. Dus een vijver onderhouden moeten we toch, de manier waarop de huidige vijver was aangelegd hebben wij om zeep geholpen, dus deze vijver heeft niet genoeg planten om hem schoon te houden en hij is lek, dus daar hangt iedere dag de slang van de grondpomp in.
Wij hebben wel stromend water langs het huis, maar met de vrachtschepen die daar dagelijks doorheen gaan is zwemmen geen verstandige keuze.

Eerst de overkapping en dan de rest van dit stuk tuin.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 14:20:09 #135
5428 crew  miss_sly
pi_199818548
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kijk, allemaal kleur! *O*

Ik lees hier dat je hosta wellicht te veel zon krijgt.
Dat had ik ook gevonden, inderdaad. Mijn hosta is een sieboldiana elegans en zou een halfbeschaduwde plek willen. En dat heeft ie. 's Ochtends wat ochtendzon en misschien een laatste straal in de avond, maar de rest van de dag vol in de schaduw. Maar ik zal eens kijken of ik hem wat extra schaduw kan geven op een of andere manier.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199818780
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:01 schreef AnneX het volgende:
Die rozenknoppen om de 10 minuten 😂

Dinsdag is de witte lavendel Edelweiss gearriveerd, uit Be.
[ link | afbeelding ]
Die gaat dan in potten. En dan zal het volgend jaar wel een wit feestje zijn.
Ik heb gister ook weer wat binnengekregen, van tuinplantenwinkel.nl. Ben erg blij met de tip hier: heel snel bezorgd, schappelijke prijzen, nette planten.



Hier is het ook een fleurige boel. De orchideeën bloeien volop!



En ik vind dit zo'n leuke geranium:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199818803
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat had ik ook gevonden, inderdaad. Mijn hosta is een sieboldiana elegans en zou een halfbeschaduwde plek willen. En dat heeft ie. 's Ochtends wat ochtendzon en misschien een laatste straal in de avond, maar de rest van de dag vol in de schaduw. Maar ik zal eens kijken of ik hem wat extra schaduw kan geven op een of andere manier.
Dat klinkt toch niet alsof het te veel zon is. Kan het zijn dat-ie te weinig vocht krijgt? Het is nu een erg droge tijd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 15:20:29 #138
5428 crew  miss_sly
pi_199819064
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat klinkt toch niet alsof het te veel zon is. Kan het zijn dat-ie te weinig vocht krijgt? Het is nu een erg droge tijd.
Ik hou hem in de gaten met water geven, en de verkleuring is al eerder ontstaan, tijdens de laatste storm zo'n beetje. Vandaar ook dat ik dacht dat de bladeren wellicht gekneusd zijn door de storm en daarom verkleuren. Ik ga eens in de gaten houden of er nieuwe verkleuringen bij komen.

Zou het handig zijn om de verkleurde bladeren eruit te knippen? Denk niet dat het kwaad kan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199820284
Klimroos ahoy!!
Echt laat dit jaar!


En nu we geen kat meer hebben doet het kattenkruid het als nooit tevoren!
En krijgt veel bezoek.

pi_199820292
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 14:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb gister ook weer wat binnengekregen, van tuinplantenwinkel.nl. Ben erg blij met de tip hier: heel snel bezorgd, schappelijke prijzen, nette planten.

[ afbeelding ]

Hier is het ook een fleurige boel. De orchideeën bloeien volop!

[ afbeelding ]

En ik vind dit zo'n leuke geranium:

[ afbeelding ]
Geranium bloeit hier nognie!
Mooi!!
pi_199820306
Hier staat de voortuin vol met slaapmutsjes, zelfs kleine kinderen blijven staan om te kijken, leuk is dat!
Een zee van oranje.
En ik kreeg vandaag van twee oude meneertjes een grote bos pioenrozen uit hun eigen tuin! Ze staan er mooi bij en ruiken heerlijk :)
pi_199820511
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 17:01 schreef Blues het volgende:

[..]

Geranium bloeit hier nognie!
Mooi!!
Het blijft mij verbazen hoe de verschillen in bloeiperioden zijn verspreid over het land: aan de kust, binnenland, noord of zuid.

@Blues wat een prachtige theeroos met subtiel gele tint😎
pi_199820579
Ik heb hier vier soorten geraniums die al bloeien, één soort nog niet.

Ik ben ook dol op dat zachtgeel. O+ Al vind ik de roos van @miss_sly ook prachtig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199820626
De roos moet snowwhite zijn..althans zo kocht ik die als miniplantje bij de supermarkt jaren gelee. Mss komt t door de zon/mijn mobiel.
pi_199820643
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 15:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik hou hem in de gaten met water geven, en de verkleuring is al eerder ontstaan, tijdens de laatste storm zo'n beetje. Vandaar ook dat ik dacht dat de bladeren wellicht gekneusd zijn door de storm en daarom verkleuren. Ik ga eens in de gaten houden of er nieuwe verkleuringen bij komen.

Zou het handig zijn om de verkleurde bladeren eruit te knippen? Denk niet dat het kwaad kan.
Als-ie gewoon netjes uitloopt en groen blijft, dan is er natuurlijk niks aan de hand en hoef je niet iets op te lossen. Ik knipte ook wel eens blad uit de hosta's.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199820656
quote:
9s.gif Op donderdag 10 juni 2021 13:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Misschien een hekje maken?
Nee ik maak geen hekje :D
Hij kwam net langs de deur om geld op te halen, geen pin, niet overmaken...3x raden 8-) toen zei ik, next time beetje oppassen als je denkt dat t onkruid is, in deze plantjes zit veel belofte! :+
pi_199823819
@bleiblei, over je Gaura las ik het volgende: "Wanneer deze tuinplant een te wilde structuur krijgt, dan kan hij in de zomer teruggeknipt worden. Hij zal snel weer uitschieten en nieuwe bloemen krijgen. Een ander voordeel van de zomersnoei is, dat de Lindheimers prachtkaars steviger wordt, en daarmee een grotere kans maakt om de winter te overleven." Bron (Ik had deze zelf net gekocht.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 10 juni 2021 @ 22:11:14 #148
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199824522
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 21:25 schreef Claudia_x het volgende:
@:bleiblei, over je Gaura las ik het volgende: "Wanneer deze tuinplant een te wilde structuur krijgt, dan kan hij in de zomer teruggeknipt worden. Hij zal snel weer uitschieten en nieuwe bloemen krijgen. Een ander voordeel van de zomersnoei is, dat de Lindheimers prachtkaars steviger wordt, en daarmee een grotere kans maakt om de winter te overleven." Bron (Ik had deze zelf net gekocht.)
Super! Ga ik dat proberen! ^O^
pi_199824735
De rozenkitch dus, even geroken in de schemering:

Rambler (met kamperfoelie erdoorheen, ik hou van veel klimmers door elkaar)



Deze duftige dame heb ik elders ook eens geplant bij een voordeur, zo heerlijk! Staat hier ook bij de deur. En gaat hopelijk met de campsis samen in het rekje groeien al heeft de roos een ander idee over welke kant zij op wil, ondanks mijn pogingen om haar met snoeien 'mijn' kant op te leiden.



En de gele zoet geurende roos die achter de vijg staat in de hoge bak, samen met een clematis waarvan ik dacht dat 'ie het loodje had gelegd, maar die opeens weer enorme lange slingerslierten staat te maken!



ETA: een paar weken geleden zaten ze allemaal nog tsjokvol met luis, en dan maak ik me altijd toch een beetje zorgen. Maar nu is er nauwelijks nog een luis te bekennen. En de blaadjes zijn hier en daar wat mottig, maar laten we wel wezen, daar heb ik ze niet voor :o en daarom laat ik er ook altijd wat anders bij in de buurt klimmen. Bovendien worden er nog heel veel mooie nieuwe glimmende blaadjes gemaakt.
pi_199827882
Ik kan me niet voorstellen dat het bij jou kitch wordt. :D

Hier in de buurt is bijvoorbeeld een tuin met alleen maar rozen en dan rood gecombineerd met geel. Ik vind het niet mooi. Of dat nu aan de combinatie ligt met andere planten, de kleuren of de soort roos, daar kom ik nog niet uit.

Jouw gecombineerde klimmers vind ik wel heel mooi en ook rozen tegen een schutting of gevel vind ik vaak prachtig.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')