Takje? Waar het bij Ziggo over ging? Daar reed hij toch juist ruim omheen?quote:Op maandag 7 juni 2021 17:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
de koppositie verliezen vanwege een takje ...
tenzij dat takje onder zijn gaspedaal klem zat, is dat een nogal opmerkelijk verhaal.
Hij hield in omdat hij de bocht afsneed door die tak te ontwijken (wat Verstappen ook deed). Hamilton deed dat niet en kon hem zo inhalen.quote:Op maandag 7 juni 2021 18:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Takje? Waar het bij Ziggo over ging? Daar reed hij toch juist ruim omheen?
quote:Op maandag 7 juni 2021 18:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Takje? Waar het bij Ziggo over ging? Daar reed hij toch juist ruim omheen?
het was ook wel een takkerace.quote:Charles Leclerc heeft laten weten dat hij de leiding in de GP van Azerbeidzjan moest afstaan aan Lewis Hamilton omdat hij moest uitwijken voor...een tak op de baan.
[...]
„Ja, dat was niet geweldig”, aldus Leclerc. „Ik heb geen idee wat dat was. Ik zag de gladde baan in bocht vijftien en toen werd ik nogal verrast met dat ding daar. Daardoor moest ik naar buiten, toen vertraagde ik om geen tijd te winnen en helaas raakten we het daar een beetje kwijt, want we werden ingehaald door Lewis en toen was het wat moeilijker in de ’vuile’ lucht. Het is dus een beetje jammer, maar dat is sowieso niet de oorzaak van onze vierde plaats, we zouden misschien wat later zijn ingehaald.”
bron: https://www.telegraaf.nl/(...)-door-tak-op-de-baan
Ah, het ging over Leclerc, ik vond het al vreemd klinkenquote:Op maandag 7 juni 2021 18:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij hield in omdat hij de bocht afsneed door die tak te ontwijken (wat Verstappen ook deed). Hamilton deed dat niet en kon hem zo inhalen.
Hij was bang bestraft te worden voor tijdwinst.
Lec had de positie ook zonder takje niet kunnen houdenquote:Op maandag 7 juni 2021 17:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
de koppositie verliezen vanwege een takje ...
tenzij dat takje onder zijn gaspedaal klem zat, is dat een nogal opmerkelijk verhaal.
quote:Op maandag 7 juni 2021 20:01 schreef opreis het volgende:
https://streamable.com/bxdr0o
Dat gilletje van Webber
En hij heeft nog wel zo lang in Portugal gezeten.quote:
https://streamable.com/ukfo1fquote:Op maandag 7 juni 2021 20:01 schreef opreis het volgende:
https://streamable.com/bxdr0o
Dat gilletje van Webber
heerlijk, als jullie zo los gaanquote:Op maandag 7 juni 2021 20:14 schreef Monolith het volgende:
Jack Plooij, dat mag in een spoiler voortaan.
Maar die mislukte pitstop in Monaco was wel (Gedeeltelijk) de schuld van Bottas..? Misselijk mannetje is het toch , die Wolff.quote:...vertelt Wolff, die nogmaals benadrukt dat Hamilton geen schuld treft bij mislukte herstart. “Hij maakte geen fouten, dat is hetgeen jullie moeten onthouden van deze race.
Het is gewoon gelul. Natuurlijk maakte Lewis wel een fout.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:36 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Maar die mislukte pitstop in Monaco was wel (Gedeeltelijk) de schuld van Bottas..? Misselijk mannetje is het toch , die Wolff.
Ja hoor, met rokende remmen rechtdoor schieten bij bocht 1 is niet de schuld van de coureurquote:Op maandag 7 juni 2021 22:36 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Maar die mislukte pitstop in Monaco was wel (Gedeeltelijk) de schuld van Bottas..? Misselijk mannetje is het toch , die Wolff.
Toto probeert hier Hamilton gewoon in bescherming te nemen. Is blijkbaar toch niet zo mentaal weerbaar als iedereen roept :apquote:Op maandag 7 juni 2021 22:36 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Maar die mislukte pitstop in Monaco was wel (Gedeeltelijk) de schuld van Bottas..? Misselijk mannetje is het toch , die Wolff.
Best knap ja, na twee gigantische fouten in zes races.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:40 schreef MoreDakka het volgende:
Gek genoeg zijn er nog steeds veel mensen die echt geloven dat Hamilton zelden fouten maakt en altijd presteert onder druk
1 grote fout, 1 fout in moeilijke omstandigheden.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 00:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Best knap ja, na twee gigantische fouten in zes races.
De eerste keerr kwam hij goed mee weg doordat er een SC kwam en hij zich kon ontdoen van een ronde achterstand. Nu deed het ook niet pijn, omdat Max al was uitgevallen.
... maar hey, greatest driver of all time, als je sommigen moet geloven. Hamilton zou niet eens in mijn top 10 komen, laat staan de beste ooit zijn.
Is ook zo. De man kan echt wel rijden.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 01:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kan gebeuren, vooral zondag was het knullig maar om nu de wereldprestaties van Lewis ermee af te schrijven vind ik te kort door te bocht.
Ik vind dat soort titels altijd ridicuul maar 7 WDC's winnen is behoorlijk uitzonderlijk. Dan hoor je bij de grootsten, klaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 00:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Best knap ja, na twee gigantische fouten in zes races.
De eerste keerr kwam hij goed mee weg doordat er een SC kwam en hij zich kon ontdoen van een ronde achterstand. Nu deed het ook niet pijn, omdat Max al was uitgevallen.
... maar hey, greatest driver of all time, als je sommigen moet geloven. Hamilton zou niet eens in mijn top 10 komen, laat staan de beste ooit zijn.
Wat is de waarde van een wereldtitel als je er niet voor hoeft te knokken, als je het beste materiaal hebt en ook nog een teamgenoot die orders opvolgt en als goede buffer kan dienen?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 01:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind dat soort titels altijd ridicuul maar 7 WDC's winnen is behoorlijk uitzonderlijk. Dan hoor je bij de grootsten, klaar.
Maar tegelijk heeft Hamilton inderdaad ook hele nare trekjes en met name hoe hij reageert als er iets mis gaat en hoe gevoelig hij blijkbaar is voor kritiek en druk, het seizoen met Rosberg was een illustratie hoe Hamilton reageert als het tegen zit en dat was niet verheffend.
Zijn reacties na Monaco waren ook niet fijn richting zijn eigen team en dan roepen na de race dat je geen mindgames wil spelen terwijl hij degene is die al het hele seizoen probeert mindgames met Verstappen te spelen. Tja.
Ik vind Wolff hier niet erg goed reageren maar dat doet hij al het hele seizoen niet, heb ik het idee, met name de kritiek op het hele team in de pers uitspreken na dit weekend en tegelijkertijd zeggen dat Hamilton geen fout maakte is natuurlijk zo krom als maar zijn kan.
Hamilton heeft in veel gevallen wel degelijk moeten knokken en Mercedes heeft gewoon een dijk van een team, een uitstekend chassis en de beste motor van F1 (momenteel mischien gedeeld eerste) en Hamilton heeft de gok gewaagd om over te stappen naar Mercedes op een moment dat het helemaal niet voor de hand lag dat ze zo dominant zouden zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 01:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat is de waarde van een wereldtitel als je er niet voor hoeft te knokken, als je het beste materiaal hebt en ook nog een teamgenoot die orders opvolgt en als goede buffer kan dienen?
Als Hamilton dit jaar wint dan heeft hij er in elk geval moeite voor moeten doen (in elk geval tot nu toe), ik kan me voorstellen dat zo'n titel dan meer waard is dan een 6e of 7e titel.
De laatste jaren viel er in elk geval weinig te knokken en toen had ie ook nog eens beschikking over Party Mode en DAS.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 01:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hamilton heeft in veel gevallen wel degelijk moeten knokken en Mercedes heeft gewoon een dijk van een team, een uitstekend chassis en de beste motor van F1 (momenteel mischien gedeeld eerste) en Hamilton heeft de gok gewaagd om over te stappen naar Mercedes op een moment dat het helemaal niet voor de hand lag dat ze zo dominant zouden zijn.
Kan best zo zijn dat je dat geluk kan noemen, hoor, maar wees even eerlijk, bij Schumacher zat er in de 2e auto ook geen rijder die hem kon of mocht bedreigen, maakt dat Schumacher een slechtere kampioen?
Had Hamilton zonder Mercedes kampioen geworden? Nee, dat snappen we allemaal want de Mercedes is vanaf het hybride tijdperk nauwelijks bedreigd in de stand van het WK, maar grote kampioenen trekken grote teams aan die kunnen winnen en vice versa.
Dan moet je even teruggaan naar de Schumacher tijd bij Ferrari, in 2004 won Schumacher 13 GP's van de 18, zijn teammaat won er ook nog 3 overigens en in 2002 11 GP's. Dominantie van een team is niet vreemd in F1, wat de Mercedes periode uniek maakt is hoe lang ze de dominantie volhouden, dat is wel uniek.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 01:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De laatste jaren viel er in elk geval weinig te knokken en toen had ie ook nog eens beschikking over Party Mode en DAS.
Alleen met Rosberg toen was het spannend maar dat was ook omdat Rosberg geen zin meer had om 2e rijder te spelen, iets dat Bottas niet lukt.
In de tijd van Schumacher waren er nog andere teams die ook nog konden strijden om P1.
Voirig jaar had Hamilton 11 P1''s , zoveel hadden ze er vroeger nooit
Als hij Frankrijk wint en de leiding over neemt, dan heeft ie vast hard moeten knokken voor de leiding, maar verdiend is het echt totaal niet. Twee enorm cruciale fouten waar hij met één achterlijk veel mazzel had en een barslecht weekend in Monaco. Verstappen ondertussen foutloos en heel misschien op Bahrein na elke race gemaximaliseerd.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 01:39 schreef SiGNe het volgende:
Als Hamilton dit jaar wint dan heeft hij er in elk geval moeite voor moeten doen (in elk geval tot nu toe), ik kan me voorstellen dat zo'n titel dan meer waard is dan een 6e of 7e titel.
Hoe je het ook wendt of keert. Hij heeft ook gigantisch vaak een auto gehad waarin dat kon en ook genoeg titels laten liggen mede door zijn eigen toe doen. 2007, 2010, 2012 (niet dankzij zijn fouten) en 2016. Als je maar genoeg kansen krijgt en je ook nog eens een onderdeur als teamgenoot hebt terwijl je in de beste auto rijdt dan komen die titels wel makkelijk. Ik vind het niveau dat Max in 2019 en 2020 hoger dan dat van Lewis in veel van zijn titels. Alleen omdat Max altijd 1 of 2 teams boven hem heeft gehad die 0,5~1 second sneller zijn levert hem dat geen titel op.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 07:16 schreef BroesWillems het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert. Als je 7 keer wereldkampioen bent, ben je geen pannenkoek. 7(!) Keer is niet alleen geluk.
Is vooral Masi die er andere halve minuut over doet om de (V)SC knop in te drukken. Die man moet zsm vervangen wordenquote:Op maandag 7 juni 2021 23:45 schreef PirE het volgende:
Net even wat beelden gezien van hoe men langs de crash van Max rijdt. Mag hopen dat de beide Alfa's nog een straf krijgen. Gewoon flatout door dubbel geel blazen is gewoon debiel. Als Alonso nog meer gelift had dan had Kimi hem ernaast kunnen zetten in bocht 1.
Nu snap ik de klacht van McLaren wel. Tsunoda ging er ook zonder te liften langs en Norris erachter ging in ieder geval van zijn gas af.
Dan nog. Bij dubbel geel moet je van je gas af. Iedereen die dat niet deed mag zwaar bestraft worden wat mij betreft.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 08:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Is vooral Masi die er andere halve minuut over doet om de (V)SC knop in te drukken. Die man moet zsm vervangen worden
Als is gebleken dat ze te weinig zijn afgeremd dan moeten ze daar wel voor gestraft worden ja. Alleen wel raar dat dat na de race nog moet gebeuren.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 08:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan nog. Bij dubbel geel moet je van je gas af. Iedereen die dat niet deed mag zwaar bestraft worden wat mij betreft.
Gaat ook niet meer gebeuren, denk ik.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 08:59 schreef opreis het volgende:
[..]
Als is gebleken dat ze te weinig zijn afgeremd dan moeten ze daar wel voor gestraft worden ja. Alleen wel raar dat dat na de race nog moet gebeuren.
Volgens mij is het normaal gesproken een vergrijp dat ook penalty points op kan leveren. Aangezien die een jaar blijven staan is het wel belangrijk dat die worden uitgedeeldquote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gaat ook niet meer gebeuren, denk ik.
Wat ik begreep uit het gesprek tussen Seidl en Masi wat werd uitgezonden, worden de coureurs de volgende race tijdens de rijdersbriefing vermanend toegesproken. Alsof dat wat gaat helpen.
In dat filmpje wat gisteren werd gepost zag je dat het gros gewoon in de 8e versnelling er voorbij jaagt.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gaat ook niet meer gebeuren, denk ik.
Wat ik begreep uit het gesprek tussen Seidl en Masi wat werd uitgezonden, worden de coureurs de volgende race tijdens de rijdersbriefing vermanend toegesproken. Alsof dat wat gaat helpen.
Ze hebben niets geleerd. Dat gaat nog een keer goed mis en dan roepen ze freak accident.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gaat ook niet meer gebeuren, denk ik.
Wat ik begreep uit het gesprek tussen Seidl en Masi wat werd uitgezonden, worden de coureurs de volgende race tijdens de rijdersbriefing vermanend toegesproken. Alsof dat wat gaat helpen.
Ik vond het ook vrij shocking. Er werd gewoon totaal niet gelift. Moet echt over nagedacht worden. Ik kan me voorstellen dat op zo'n recht stuk van 2km het ook lastig liften is als je 300+ rijdt in een treintje op de ideale racelijn. Wie gaat op welk moment het eerste liften? Maar dit sloeg écht nergens op. Je kunt ook van de ideale lijn afwijken en daar gas terugnemen. Inhalen mag toch niet, dus je positie krijg je nadien altijd terug.quote:Op maandag 7 juni 2021 23:45 schreef PirE het volgende:
Net even wat beelden gezien van hoe men langs de crash van Max rijdt. Mag hopen dat de beide Alfa's nog een straf krijgen. Gewoon flatout door dubbel geel blazen is gewoon debiel. Als Alonso nog meer gelift had dan had Kimi hem ernaast kunnen zetten in bocht 1.
Nu snap ik de klacht van McLaren wel. Tsunoda ging er ook zonder te liften langs en Norris erachter ging in ieder geval van zijn gas af.
Ik vind dat ook een lastige. Ik heb ook lange tijd in de modus gezeten dat de titels van Hamilton in Mercedes geen waarde hebben, omdat het team zó dominant was dat verliezen eigenlijk alleen tegen je eigen teamgenoot kon. Zeker in de allereerste hybride jaren, waar Mercedes zelf van toegeeft dat ze zich ingehouden hebben omdat ze het hele veld op een ronde konden rijden. Wat is het dan waard? Feitelijk hoefde Hamilton alleen Rosberg te verslaan, en dat deed hij dan ook 2 van de 3 jaar. Daarna sputterde Ferrari iets meer tegen, maar vanaf 2/3e van het seizoen had Mercedes de zaakjes weer voor elkaar en wonnen ze weer 75% van de races en dus de titel. Toen Rosberg (hele goede subtopper, kaliber Button, Massa, Webber) vervangen was door Bottas (matige subtopper, kaliber Fisichella, Trulli) betekende dat direct dat er in eigen team helemaal geen concurrentie meer was en de titel automatisch bij Hamilton terecht kwam.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 01:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat is de waarde van een wereldtitel als je er niet voor hoeft te knokken, als je het beste materiaal hebt en ook nog een teamgenoot die orders opvolgt en als goede buffer kan dienen?
Als Hamilton dit jaar wint dan heeft hij er in elk geval moeite voor moeten doen (in elk geval tot nu toe), ik kan me voorstellen dat zo'n titel dan meer waard is dan een 6e of 7e titel.
Dat kan waar zijn en dan ken je dus niet zoveel gewicht toe aan de titels waar het over gaat. Maar je kunt niet zeggen dat hij ze gestolen heeft. Hij was op het juiste moment op de juiste plaats.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:12 schreef opreis het volgende:
Ik vind het vooral Mercedes titels en niet zo zeer Lewis titels. Mercedes was voor mij in die tijd overduidelijk beter dan de competitie, bij Lewis vind ik discutabel. Als je op 95% rijdt en nog steeds met 20 sec voorsprong wint dan maak je ook niet zo veel fouten. Max gaf over zondag ook aan dat het een makkelijke race was. Lewis zei wanneer hij met 20 sec won hoe moeilijk het wel niet was en hoe goed ze het wel niet hadden gedaan.
Je kan ook naar een momentopname nu kijken. Ik gaf het voorbeeld net al: stel dat Mercedes straks de overhand heeft op Frankrijk en Hamilton wint en gaat weer aan de leiding van het kampioenschap. Is dat dan verdiend? Ik zou snoeihard nee zeggen, want Verstappen hoort nu 30 punten voorsprong te hebben.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik vind het altijd wat kinderachtig om nu hij 2 fouten maakt direct te zeggen dat zijn titels dus niks waard zijn ofzo..
Eens hoor, in dit WK sowieso. Ik vind de missers van Mercedes niet te vergelijken met het vergooien van een pole of een FL wegens track limits. Verder rijdt Max dit jaar foutloos, Hamilton niet..quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan ook naar een momentopname nu kijken. Ik gaf het voorbeeld net al: stel dat Mercedes straks de overhand heeft op Frankrijk en Hamilton wint en gaat weer aan de leiding van het kampioenschap. Is dat dan verdiend? Ik zou snoeihard nee zeggen, want Verstappen hoort nu 30 punten voorsprong te hebben.
Ach, Hamilton heeft ook een paar titels verloren door pech.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan ook naar een momentopname nu kijken. Ik gaf het voorbeeld net al: stel dat Mercedes straks de overhand heeft op Frankrijk en Hamilton wint en gaat weer aan de leiding van het kampioenschap. Is dat dan verdiend? Ik zou snoeihard nee zeggen, want Verstappen hoort nu 30 punten voorsprong te hebben.
Ik heb: zelf de grindbak in rijden, onnodige fouten waardoor Vettel uit het niets voor hem kwam, veel punten verspillen tegenover Rosberg waardoor Maleisië de doorslag gaf. Ja, pech en geluk heb je altijd, maar dit seizoen maakt hij er een gigantische bende van en heeft ie alle geluk van de wereld dat de achterstand niet 30 maar 5 punten is.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ach, Hamilton heeft ook een paar titels verloren door pech.
Gigantische bende is ook weer een groot woord. In potentie heeft hij 2 tweede plaatsen weggegeven, maar ook 3 van de 6 races gewonnen, waarbij de 1e door de wedstrijdleiding ingegrepen had moeten worden, maar dat is niet zijn fout. Max rijdt gewoon wel sterker dan hij, maar ik vind niet dat als je 3 van de 6 races wint je er een gigantische bende van maakt.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb: zelf de grindbak in rijden, onnodige fouten waardoor Vettel uit het niets voor hem kwam, veel punten verspillen tegenover Rosberg waardoor Maleisië de doorslag gaf. Ja, pech en geluk heb je altijd, maar dit seizoen maakt hij er een gigantische bende van en heeft ie alle geluk van de wereld dat de achterstand niet 30 maar 5 punten is.
En daar komt het verhaal van de oppermachtige Mercedes weer om de hoek kijken. In Portugal en Spanje had hij verreweg de beste auto, dat was een eitje. En als er tegenover 3 overwinningen ook 3 baggerraces staan, dan geeft het je ook wel te denken.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:37 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Gigantische bende is ook weer een groot woord. In potentie heeft hij 2 tweede plaatsen weggegeven, maar ook 3 van de 6 races gewonnen, waarbij de 1e door de wedstrijdleiding ingegrepen had moeten worden, maar dat is niet zijn fout. Max rijdt gewoon wel sterker dan hij, maar ik vind niet dat als je 3 van de 6 races wint je er een gigantische bende van maakt.
Dat is volgens mij ook helemaal niet wat er gezegd wordt.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:49 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik vind het altijd wat kinderachtig om nu hij 2 fouten maakt direct te zeggen dat zijn titels dus niks waard zijn ofzo..
Dat vind ik ook wel grappig eraan ja. Zelf voortdurend mindgames spelen, maar vervolgens zelf de fout in gaan. Het is een geoliede machine als alles goed verloopt, maar zodra er iets niet conform plan gaat kunnen ze niet schakelen. Behalve dan met pitstops zoals in Hongarije 2019 en Spanje dit jaar. Maar dat zijn dan ook tactieken waar je iets langer over na kunt denken dan 1 minuut. Ik vind het wel vermakelijk, zo'n goed team met zulke professionals dat volkomen in paniek raakt. Maar ik reken mezelf nog niet rijk. Hamilton heeft vaker dit soort rare fratsen gehad en zodra ze weer mega dominant zijn en 3 races op rij winnen dan is hij zo weer vertrokken helaas..quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:43 schreef daNpy het volgende:
ik niet verwacht, iemand met zulke prestaties zou toch ook wel een keer tegen een stootje moeten kunnen zou je zeggen.
Nee, daar eindigde hij niet.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:43 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Persoonlijk geloof ik oprecht dat Mercedes moeite had op beide stratencircuits. Bottas zondag, Hamilton in Monaco. De fout in Imola was een fout, maar wel eentje die elke coureur had kunnen overkomen en die in zijn geval in de grindbak eindigde,
Ze zijn ook zeker niet gestolen. Alleen geeft de WDC geen goede verhouding weer van hoe de verschillen tussen de coureurs zijn onderling.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat kan waar zijn en dan ken je dus niet zoveel gewicht toe aan de titels waar het over gaat. Maar je kunt niet zeggen dat hij ze gestolen heeft. Hij was op het juiste moment op de juiste plaats.
Van Schumacher kun je ook stellen dat 2002 en 2004 hele makkelijke jaren waren. Barrichello was geen partij, de auto scoorde het ene 1-2tje na het andere. Hetzelfde geldt voor Vettel in de RB in 2011 en 2013. Button won alle races toen de Brawn dominant was en won niks meer toen dat niet meer zo was. Wat te denken van Hill die nooit de titel won in strijd met Schumacher en toen er geen concurrentie meer was in 1996 won hij plots zijn enige titel. Om maar te zwijgen over Mansell in 1992 in de mega dominante Williams-Renault.
Ik vind ook de titels na een epische 2- of 3-strijd de meest memorabele. Maar je kunt niet stellen dat als ze met pure dominantie gewonnen zijn ze per se alleen aan het team te wijten zijn. De coureur in kwestie heeft alleen niet de kans gehad om onder gelijke omstandigheden de concurrentie te verslaan.
Die grindbak kwam omdat McLaren hem weigerde binnen te roepen waardoor hij zowat op het canvas naar de pits reed. 2012 viel de McLaren meerdere keren uit met motorproblemen en was een van de redenen voor de overstap naar Mercedes en inderdaad Maleisië in 2016.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb: zelf de grindbak in rijden, onnodige fouten waardoor Vettel uit het niets voor hem kwam, veel punten verspillen tegenover Rosberg waardoor Maleisië de doorslag gaf. Ja, pech en geluk heb je altijd, maar dit seizoen maakt hij er een gigantische bende van en heeft ie alle geluk van de wereld dat de achterstand niet 30 maar 5 punten is.
Waarom zou je 1 sec per ronde harder rijden als 0,2s genoeg is om te winnen? Dat is alleen maar slecht voor het materiaal dat x races mee moet gaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:55 schreef opreis het volgende:
[..]
Ze zijn ook zeker niet gestolen. Alleen geeft de WDC geen goede verhouding weer van hoe de verschillen tussen de coureurs zijn onderling.
Hij is ook zeker goed genoeg om kampioen te worden, ik zie alleen geen eigenschappen van hem die mij doen geloven dat hij boven andere wereldkampioenen (en zelfs niet wereldkampioenen die niet de juiste auto hebben gehad) doen uitstijgen. Kijk naar Vettel die met 1 van zijn 2 dominante jaren 9 races op rij wist te winnen. Lewis is in al zijn jaren met een dominante auto nooit verder gekomen dan 5 op rij. Sterker nog, zijn teamgenoot kwam tot 7, wat dus betekend dat Lewis 7x op rij verslagen is in hetzelfde materiaal. En dan wordt er van Lewis gezegd dat hij zo consistent is, maar dat is helemaal niet te zeggen want als je met een auto die 1 seconde harder kan dan de rest een race rijdt waarin je daarmee 0.2 seconde sneller bent dan de rest (en dus 0.8 laat liggen) trekt men nog steeds de conclusie dat er goed gereden is omdat er wordt gewonnen. Wat mij betreft zijn de mclaren jaren, zijn eerste jaar bij mercedes en nu dit jaar dan ook een veel betere jaren om zijn kwaliteiten te beoordelen.
Uit mijn hoofdquote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb: zelf de grindbak in rijden, onnodige fouten waardoor Vettel uit het niets voor hem kwam, veel punten verspillen tegenover Rosberg waardoor Maleisië de doorslag gaf. Ja, pech en geluk heb je altijd, maar dit seizoen maakt hij er een gigantische bende van en heeft ie alle geluk van de wereld dat de achterstand niet 30 maar 5 punten is.
Hij hoeft niet harder te rijden, maar het maakt de prestatie van winnen (vanuit de coureur gezien) niet beter dan die van iemand die met de 5de auto een podium haalt door constant op de limiet te rijden en gewaagde inhaalacties moet uitvoeren, fel moet verdedigen.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Waarom zou je 1 sec per ronde harder rijden als 0,2s genoeg is om te winnen? Dat is alleen maar slecht voor het materiaal dat x races mee moet gaan.
Verstappen reed afgelopen race ook niet harder dan nodig terwijl hij wel harder kon.
Het blijft lastig om iets te zeggen over coureurs in de F1 onderling, zeker als je ook nog eens verschillende tijdperken gaat vergelijken.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:55 schreef opreis het volgende:
[..]
Ze zijn ook zeker niet gestolen. Alleen geeft de WDC geen goede verhouding weer van hoe de verschillen tussen de coureurs zijn onderling.
Hij is ook zeker goed genoeg om kampioen te worden, ik zie alleen geen eigenschappen van hem die mij doen geloven dat hij boven andere wereldkampioenen (en zelfs niet wereldkampioenen die niet de juiste auto hebben gehad) doen uitstijgen. Kijk naar Vettel die met 1 van zijn 2 dominante jaren 9 races op rij wist te winnen. Lewis is in al zijn jaren met een dominante auto nooit verder gekomen dan 5 op rij. Sterker nog, zijn teamgenoot kwam tot 7, wat dus betekend dat Lewis 7x op rij verslagen is in hetzelfde materiaal. En dan wordt er van Lewis gezegd dat hij zo consistent is, maar dat is helemaal niet te zeggen want als je met een auto die 1 seconde harder kan dan de rest een race rijdt waarin je daarmee 0.2 seconde sneller bent dan de rest (en dus 0.8 laat liggen) trekt men nog steeds de conclusie dat er goed gereden is omdat er wordt gewonnen. Wat mij betreft zijn de mclaren jaren, zijn eerste jaar bij mercedes en nu dit jaar dan ook een veel betere jaren om zijn kwaliteiten te beoordelen.
Het valt gewoon niet te vergelijken op deze manier. Beter of slechter valt niet te bepalen hier.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:12 schreef opreis het volgende:
[..]
Hij hoeft niet harder te rijden, maar het maakt de prestatie van winnen (vanuit de coureur gezien) niet beter dan die van iemand die met de 5de auto een podium haalt door constant op de limiet te rijden en gewaagde inhaalacties moet uitvoeren, fel moet verdedigen.
Je ziet aan het midfield en de top dat een halve seconde verschil nu wel in 1x van invloed is op het resultaat. Zie verschillende kwalificaties van Bottas, Lewis en Perez.
Dan vind ik Lewis zijn Mclaren jaren en 2013+dit jaar veel betere graadmeters van zijn kwaliteiten dan ze andere mercedes jaren.
Ik vond hoe Alonso in die jaren een paar keer flink mee kon doen in de titelstrijd wel indrukwekkend.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het blijft lastig om iets te zeggen over coureurs in de F1 onderling, zeker als je ook nog eens verschillende tijdperken gaat vergelijken.
Persoonlijk vond ik de jaren van Vettel pure armoede in de F1. Vettel was een paar jaar dominant en leek heel indrukwekkend, maar had net als Hamilton nu het geluk van een teammaat die niet in de buurt kwam. We hebben Vettel later ook in de Ferrari opzichtig zien falen. Bovendien was het hele veld in die periode echt stukken minder dan nu, althans, dat is mijn beleving.
Die plaatste zich keurig tussen Vettel en Webber. Maar ja, Webber. Eigenlijk Vervulde Alonso toen de rol die Verstappen nu heeft. In een mindere wagen toch zo hoog eindigen steeds.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:17 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vond hoe Alonso in die jaren een paar keer flink mee kon doen in de titelstrijd wel indrukwekkend.
Ik ben in 2010 echt begonnen met kijken en ik vond het een stuk beter die tijd. 2010 en 2012 had je RB, Mclaren, Ferrari en zelfs eventjes Lotus die kampioen konden worden. 2010 konde de laatste race theoretisch Vettel, Webber, Alonso en Hamilton nog kampioen worden. 4 coureurs van 3 teams.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het blijft lastig om iets te zeggen over coureurs in de F1 onderling, zeker als je ook nog eens verschillende tijdperken gaat vergelijken.
Persoonlijk vond ik de jaren van Vettel pure armoede in de F1. Vettel was een paar jaar dominant en leek heel indrukwekkend, maar had net als Hamilton nu het geluk van een teammaat die niet in de buurt kwam. We hebben Vettel later ook in de Ferrari opzichtig zien falen. Bovendien was het hele veld in die periode echt stukken minder dan nu, althans, dat is mijn beleving.
hoezo zijn die weggevallen?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die plaatste zich keurig tussen Vettel en Webber. Maar ja, Webber. Eigenlijk Vervulde Alonso toen de rol die Verstappen nu heeft. In een mindere wagen toch zo hoog eindigen steeds.
Maar laten we eerlijk zijn, als je ziet hoe mannen als Raikkonen, Vettel en Alonso zijn weggevallen toen de nieuwe generatie aantrad,
nu nogquote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:31 schreef Nattekat het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, dit seizoen is het beste seizoen sinds 2013. Nu al, zonder twijfel.
Dat Lewis de Franse GP gaat winnen geloof ik best, maar ik denk dat de Oostenrijk double header daarna weer voor Max gaat zijnquote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
nu nogals het van nu af aan alleen maar Mercs 1 & 2 zijn dan is het weer een jaar om snel te vergeten
Ja met het voorbehoud dat 6 races van de 23 nog geen zomer maakt. Maar de voortekenen voor de rest van dit jaar zijn iig goedquote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:31 schreef Nattekat het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert, dit seizoen is het beste seizoen sinds 2013. Nu al, zonder twijfel.
In 2013 was het seizoen na Silverstone ook afgelopenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
nu nogals het van nu af aan alleen maar Mercs 1 & 2 zijn dan is het weer een jaar om snel te vergeten
toch wel weer lullig dat het een 29 punten raceweekend wordtquote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In 2013 was het seizoen na Silverstone ook afgelopen
Ik hoop dat het ook bij 2 keer uitproberen blijft. Echt het meest belachelijke idee sinds die kwalificatie.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
toch wel weer lullig dat het een 29 punten raceweekend wordt
Van wereldkampioen naar niet eens meer een serieuze kandidaat voor een top 4 team. Vettel werd bij Ferrari weggereden door Leclerc en over Raikkonen hoeven we het niet eens te hebben, toch?quote:
ik vind dat wel een wat te makkelijke conclusie hoor maar we gaan het meemakenquote:Op dinsdag 8 juni 2021 20:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Van wereldkampioen naar niet eens meer een serieuze kandidaat voor een top 4 team. Vettel werd bij Ferrari weggereden door Leclerc en over Raikkonen hoeven we het niet eens te hebben, toch?
Alonso heeft zijn handen vol aan Ocon. Nu denk ik dat Ocon uiteindelijk wel weer boven komt drijven, maar hij kon zich natuurlijk in zijn laatste periode in de F1 ook niet meer onderscheiden.
We hebben nu echt een veel betere generatie en dat wordt alleen nog maar mooier, met een aantal teams duidelijk in de weg naar boven en gasten als Russel, Norris, Leclerc, Verstappen hebben we gewoon 4 coureurs die in een goede wagen de strijd met elkaar aan kunnen op een heel hoog niveau.
Dat 'hij moet het alleen doen' wordt ook wel echt groter gemaakt dan het is. Ja, voor de constructeurstitel is dat zeker zo, maar in hoeveel races heeft Bottas er voor gezorgd dat Max niet kon winnen, terwijl hij wel de snelheid had om Hamilton te verslaan?quote:Op woensdag 9 juni 2021 06:32 schreef Dazalbest het volgende:
Max moet wel al jaren zijn aanval alleen doen tegen 2 Mercs.
Nu is Bottas nergens te bekennen en zie je een Lewis in paniek. Hij heeft echt wel veel te danken aan gelukjes en Bottas als slaafje.
Hopelijk blijft Perez nu aanhaken, dan kan het nog een mooi seizoen worden.
Ik denk dat je pitstrategie en mogelijkheden niet helemaal begrijpt.quote:Op woensdag 9 juni 2021 08:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat 'hij moet het alleen doen' wordt ook wel echt groter gemaakt dan het is. Ja, voor de constructeurstitel is dat zeker zo, maar in hoeveel races heeft Bottas er voor gezorgd dat Max niet kon winnen, terwijl hij wel de snelheid had om Hamilton te verslaan?
Als je daar over al die seizoenen één hand voor nodig hebt om het te tellen is het veel. Oftewel, Bottas heeft geen enkele bijdrage geleverd aan de titels van Hamilton.
Ik snap het prima, maar nogmaals, hoe vaak is dat gebeurd?quote:Op woensdag 9 juni 2021 09:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik denk dat je pitstrategie en mogelijkheden niet helemaal begrijpt.
Max vecht alleen omdat zijn teammaat op P6 (of hoger) achter trage auto's is blijven hangen na een slechte kwali. Dat wil zeggen dat Mercedes hun tactiek zo kan uitrollen dat RBR (dus Max, want teammaat rijdt niet eens top 4) hem sowieso niet gaat winnen, want ze hebben 2 man om Max op te vangen en de andere 17 rijden voor spek en bonen mee.
Ik heb regelmatig gehad dat ik tijdens een race riep dat Max weer iemand miste die hem rugdekking kon geven. Maar eigenlijk alle races waar Hamilton op nieuwere banden een gat van ik weet niet hoeveel seconden dicht kon rijden. Recentelijk Barcelona, iets langer geleden Hongarije. Zo uit mijn hoofd.quote:Op woensdag 9 juni 2021 09:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik snap het prima, maar nogmaals, hoe vaak is dat gebeurd?
Dat is puur afhankelijk van het verschil tussen mercedes en rb. Kijk hoe wanneer RB in baku de betere is je opeens veel meer aan Perez hebt en Max geen fuck te vrezen heeft, Lewis degene is die aan het vechten is en Bottas nergens te bekennen is. Wanneer Mercedes de snellere is dan is dat vaak weer andersom. Laten we niet vergeten dat Max duidelijk de overhand had t.o.v Perez zoals altijd.quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:06 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig gehad dat ik tijdens een race riep dat Max weer iemand miste die hem rugdekking kon geven. Maar eigenlijk alle races waar Hamilton op nieuwere banden een gat van ik weet niet hoeveel seconden dicht kon rijden. Recentelijk Barcelona, iets langer geleden Hongarije. Zo uit mijn hoofd.
Alleen dit seizoen al een keer of 2-3 inderdaad. Vorig jaar met Albon evenzo. Dat gaat echt wel ruim voorbij "1 hand" als je gaat tellen. Eigenlijk elke keer al wanneer de top 3 een pitstop window naar de nr 4 kan trekken, omdat de nr4 niet de 2e bull is.quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:06 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik heb regelmatig gehad dat ik tijdens een race riep dat Max weer iemand miste die hem rugdekking kon geven. Maar eigenlijk alle races waar Hamilton op nieuwere banden een gat van ik weet niet hoeveel seconden dicht kon rijden. Recentelijk Barcelona, iets langer geleden Hongarije. Zo uit mijn hoofd.
Perez moet consequent op P4 (of hoger) zitten, dan is hij snel genoeg om Mercedes tactieken te kunnen blokkeren. Maar als ie 40 rondjes achter Ricciardo blijft sukkelen is de top 3 al een rondje verder. Zijn kwali's moeten beter, qua race pace moet ie blijven zoals de laatste 2 races.quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:28 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat is puur afhankelijk van het verschil tussen mercedes en rb. Kijk hoe wanneer RB in baku de betere is je opeens veel meer aan Perez hebt en Max geen fuck te vrezen heeft, Lewis degene is die aan het vechten is en Bottas nergens te bekennen is. Wanneer Mercedes de snellere is dan is dat vaak weer andersom. Laten we niet vergeten dat Max duidelijk de overhand had t.o.v Perez zoals altijd.
Perez heeft het natuurlijk prima gedaan, maar de belangrijkste factor daarvoor is de pace die in de red bull zat en de pace die bij mercedes leek te ontbreken.
Jeetje meid het is wat.quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:12 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Wat ben ik blij dat ik geen Ziggo heb.
Dat hangt er helemaal vanaf hoe goed de RB is ten opzichten van de competitie (mercedes). Het gat naar Max vind ik een veel betere graadmeter van hoe we Perez moeten inschatten dan zijn positie op de grid.quote:Op woensdag 9 juni 2021 10:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Perez moet consequent op P4 (of hoger) zitten, dan is hij snel genoeg om Mercedes tactieken te kunnen blokkeren. Maar als ie 40 rondjes achter Ricciardo blijft sukkelen is de top 3 al een rondje verder. Zijn kwali's moeten beter, qua race pace moet ie blijven zoals de laatste 2 races.
De pace van de Red Bull was in Monaco ook beter dan de Mercedes en toch was Perez slechts P4 op 20 sec achterstand van Max. Hij moet gewoon beter kwalificeren om nuttig te zijn (en het niet verknallen zoals op Imola).quote:Op woensdag 9 juni 2021 11:47 schreef opreis het volgende:
Wat waren wel goede graad meters dan? Volgens mij had Max zonder een foutje op imola en z'n niet gedelete lap in portugal er in elke quali dit jaar meer dan ruim voor gestaan.
Daarnaast rijdt max in Baku voorop zonder noodzaak om te pushen wat hij in Bahrain, Spanje en Portugal bijvoorbeeld wel had. Dat Perez het nu "goed" deed valt voorledig te verklaren door de pace die in de RB zat t.o.v de competitie.
Dat is dus mijn punt. Het is niet in 1x hosana vanwege het resultaat van Perez, maar vanwege het verschil in pace tussen de RB en de Mercs. Ik ga er gewoon niet in mee dat Perez nu het lek boven heeft wanneer je kijkt naar het verschil tussen hem en Max, dat is in mijn ogen redelijk gelijk gebleven.quote:Op woensdag 9 juni 2021 11:58 schreef daNpy het volgende:
[..]
De pace van de Red Bull was in Monaco ook beter dan de Mercedes en toch was Perez slechts P4 op 20 sec achterstand van Max. Hij moet gewoon beter kwalificeren om nuttig te zijn (en het niet verknallen zoals op Imola).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |