Takje? Waar het bij Ziggo over ging? Daar reed hij toch juist ruim omheen?quote:Op maandag 7 juni 2021 17:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
de koppositie verliezen vanwege een takje ...
tenzij dat takje onder zijn gaspedaal klem zat, is dat een nogal opmerkelijk verhaal.
Hij hield in omdat hij de bocht afsneed door die tak te ontwijken (wat Verstappen ook deed). Hamilton deed dat niet en kon hem zo inhalen.quote:Op maandag 7 juni 2021 18:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Takje? Waar het bij Ziggo over ging? Daar reed hij toch juist ruim omheen?
quote:Op maandag 7 juni 2021 18:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Takje? Waar het bij Ziggo over ging? Daar reed hij toch juist ruim omheen?
het was ook wel een takkerace.quote:Charles Leclerc heeft laten weten dat hij de leiding in de GP van Azerbeidzjan moest afstaan aan Lewis Hamilton omdat hij moest uitwijken voor...een tak op de baan.
[...]
„Ja, dat was niet geweldig”, aldus Leclerc. „Ik heb geen idee wat dat was. Ik zag de gladde baan in bocht vijftien en toen werd ik nogal verrast met dat ding daar. Daardoor moest ik naar buiten, toen vertraagde ik om geen tijd te winnen en helaas raakten we het daar een beetje kwijt, want we werden ingehaald door Lewis en toen was het wat moeilijker in de ’vuile’ lucht. Het is dus een beetje jammer, maar dat is sowieso niet de oorzaak van onze vierde plaats, we zouden misschien wat later zijn ingehaald.”
bron: https://www.telegraaf.nl/(...)-door-tak-op-de-baan
Ah, het ging over Leclerc, ik vond het al vreemd klinkenquote:Op maandag 7 juni 2021 18:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij hield in omdat hij de bocht afsneed door die tak te ontwijken (wat Verstappen ook deed). Hamilton deed dat niet en kon hem zo inhalen.
Hij was bang bestraft te worden voor tijdwinst.
Lec had de positie ook zonder takje niet kunnen houdenquote:Op maandag 7 juni 2021 17:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
de koppositie verliezen vanwege een takje ...
tenzij dat takje onder zijn gaspedaal klem zat, is dat een nogal opmerkelijk verhaal.
quote:Op maandag 7 juni 2021 20:01 schreef opreis het volgende:
https://streamable.com/bxdr0o
Dat gilletje van Webber
En hij heeft nog wel zo lang in Portugal gezeten.quote:
https://streamable.com/ukfo1fquote:Op maandag 7 juni 2021 20:01 schreef opreis het volgende:
https://streamable.com/bxdr0o
Dat gilletje van Webber
heerlijk, als jullie zo los gaanquote:Op maandag 7 juni 2021 20:14 schreef Monolith het volgende:
Jack Plooij, dat mag in een spoiler voortaan.
Maar die mislukte pitstop in Monaco was wel (Gedeeltelijk) de schuld van Bottas..? Misselijk mannetje is het toch , die Wolff.quote:...vertelt Wolff, die nogmaals benadrukt dat Hamilton geen schuld treft bij mislukte herstart. “Hij maakte geen fouten, dat is hetgeen jullie moeten onthouden van deze race.
Het is gewoon gelul. Natuurlijk maakte Lewis wel een fout.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:36 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Maar die mislukte pitstop in Monaco was wel (Gedeeltelijk) de schuld van Bottas..? Misselijk mannetje is het toch , die Wolff.
Ja hoor, met rokende remmen rechtdoor schieten bij bocht 1 is niet de schuld van de coureurquote:Op maandag 7 juni 2021 22:36 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Maar die mislukte pitstop in Monaco was wel (Gedeeltelijk) de schuld van Bottas..? Misselijk mannetje is het toch , die Wolff.
Toto probeert hier Hamilton gewoon in bescherming te nemen. Is blijkbaar toch niet zo mentaal weerbaar als iedereen roept :apquote:Op maandag 7 juni 2021 22:36 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Maar die mislukte pitstop in Monaco was wel (Gedeeltelijk) de schuld van Bottas..? Misselijk mannetje is het toch , die Wolff.
Best knap ja, na twee gigantische fouten in zes races.quote:Op maandag 7 juni 2021 22:40 schreef MoreDakka het volgende:
Gek genoeg zijn er nog steeds veel mensen die echt geloven dat Hamilton zelden fouten maakt en altijd presteert onder druk
1 grote fout, 1 fout in moeilijke omstandigheden.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 00:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Best knap ja, na twee gigantische fouten in zes races.
De eerste keerr kwam hij goed mee weg doordat er een SC kwam en hij zich kon ontdoen van een ronde achterstand. Nu deed het ook niet pijn, omdat Max al was uitgevallen.
... maar hey, greatest driver of all time, als je sommigen moet geloven. Hamilton zou niet eens in mijn top 10 komen, laat staan de beste ooit zijn.
Is ook zo. De man kan echt wel rijden.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 01:06 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Kan gebeuren, vooral zondag was het knullig maar om nu de wereldprestaties van Lewis ermee af te schrijven vind ik te kort door te bocht.
Ik vind dat soort titels altijd ridicuul maar 7 WDC's winnen is behoorlijk uitzonderlijk. Dan hoor je bij de grootsten, klaar.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 00:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Best knap ja, na twee gigantische fouten in zes races.
De eerste keerr kwam hij goed mee weg doordat er een SC kwam en hij zich kon ontdoen van een ronde achterstand. Nu deed het ook niet pijn, omdat Max al was uitgevallen.
... maar hey, greatest driver of all time, als je sommigen moet geloven. Hamilton zou niet eens in mijn top 10 komen, laat staan de beste ooit zijn.
Wat is de waarde van een wereldtitel als je er niet voor hoeft te knokken, als je het beste materiaal hebt en ook nog een teamgenoot die orders opvolgt en als goede buffer kan dienen?quote:Op dinsdag 8 juni 2021 01:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vind dat soort titels altijd ridicuul maar 7 WDC's winnen is behoorlijk uitzonderlijk. Dan hoor je bij de grootsten, klaar.
Maar tegelijk heeft Hamilton inderdaad ook hele nare trekjes en met name hoe hij reageert als er iets mis gaat en hoe gevoelig hij blijkbaar is voor kritiek en druk, het seizoen met Rosberg was een illustratie hoe Hamilton reageert als het tegen zit en dat was niet verheffend.
Zijn reacties na Monaco waren ook niet fijn richting zijn eigen team en dan roepen na de race dat je geen mindgames wil spelen terwijl hij degene is die al het hele seizoen probeert mindgames met Verstappen te spelen. Tja.
Ik vind Wolff hier niet erg goed reageren maar dat doet hij al het hele seizoen niet, heb ik het idee, met name de kritiek op het hele team in de pers uitspreken na dit weekend en tegelijkertijd zeggen dat Hamilton geen fout maakte is natuurlijk zo krom als maar zijn kan.
Hamilton heeft in veel gevallen wel degelijk moeten knokken en Mercedes heeft gewoon een dijk van een team, een uitstekend chassis en de beste motor van F1 (momenteel mischien gedeeld eerste) en Hamilton heeft de gok gewaagd om over te stappen naar Mercedes op een moment dat het helemaal niet voor de hand lag dat ze zo dominant zouden zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 01:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat is de waarde van een wereldtitel als je er niet voor hoeft te knokken, als je het beste materiaal hebt en ook nog een teamgenoot die orders opvolgt en als goede buffer kan dienen?
Als Hamilton dit jaar wint dan heeft hij er in elk geval moeite voor moeten doen (in elk geval tot nu toe), ik kan me voorstellen dat zo'n titel dan meer waard is dan een 6e of 7e titel.
De laatste jaren viel er in elk geval weinig te knokken en toen had ie ook nog eens beschikking over Party Mode en DAS.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 01:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hamilton heeft in veel gevallen wel degelijk moeten knokken en Mercedes heeft gewoon een dijk van een team, een uitstekend chassis en de beste motor van F1 (momenteel mischien gedeeld eerste) en Hamilton heeft de gok gewaagd om over te stappen naar Mercedes op een moment dat het helemaal niet voor de hand lag dat ze zo dominant zouden zijn.
Kan best zo zijn dat je dat geluk kan noemen, hoor, maar wees even eerlijk, bij Schumacher zat er in de 2e auto ook geen rijder die hem kon of mocht bedreigen, maakt dat Schumacher een slechtere kampioen?
Had Hamilton zonder Mercedes kampioen geworden? Nee, dat snappen we allemaal want de Mercedes is vanaf het hybride tijdperk nauwelijks bedreigd in de stand van het WK, maar grote kampioenen trekken grote teams aan die kunnen winnen en vice versa.
Dan moet je even teruggaan naar de Schumacher tijd bij Ferrari, in 2004 won Schumacher 13 GP's van de 18, zijn teammaat won er ook nog 3 overigens en in 2002 11 GP's. Dominantie van een team is niet vreemd in F1, wat de Mercedes periode uniek maakt is hoe lang ze de dominantie volhouden, dat is wel uniek.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 01:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De laatste jaren viel er in elk geval weinig te knokken en toen had ie ook nog eens beschikking over Party Mode en DAS.
Alleen met Rosberg toen was het spannend maar dat was ook omdat Rosberg geen zin meer had om 2e rijder te spelen, iets dat Bottas niet lukt.
In de tijd van Schumacher waren er nog andere teams die ook nog konden strijden om P1.
Voirig jaar had Hamilton 11 P1''s , zoveel hadden ze er vroeger nooit
Als hij Frankrijk wint en de leiding over neemt, dan heeft ie vast hard moeten knokken voor de leiding, maar verdiend is het echt totaal niet. Twee enorm cruciale fouten waar hij met één achterlijk veel mazzel had en een barslecht weekend in Monaco. Verstappen ondertussen foutloos en heel misschien op Bahrein na elke race gemaximaliseerd.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 01:39 schreef SiGNe het volgende:
Als Hamilton dit jaar wint dan heeft hij er in elk geval moeite voor moeten doen (in elk geval tot nu toe), ik kan me voorstellen dat zo'n titel dan meer waard is dan een 6e of 7e titel.
Hoe je het ook wendt of keert. Hij heeft ook gigantisch vaak een auto gehad waarin dat kon en ook genoeg titels laten liggen mede door zijn eigen toe doen. 2007, 2010, 2012 (niet dankzij zijn fouten) en 2016. Als je maar genoeg kansen krijgt en je ook nog eens een onderdeur als teamgenoot hebt terwijl je in de beste auto rijdt dan komen die titels wel makkelijk. Ik vind het niveau dat Max in 2019 en 2020 hoger dan dat van Lewis in veel van zijn titels. Alleen omdat Max altijd 1 of 2 teams boven hem heeft gehad die 0,5~1 second sneller zijn levert hem dat geen titel op.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 07:16 schreef BroesWillems het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert. Als je 7 keer wereldkampioen bent, ben je geen pannenkoek. 7(!) Keer is niet alleen geluk.
Is vooral Masi die er andere halve minuut over doet om de (V)SC knop in te drukken. Die man moet zsm vervangen wordenquote:Op maandag 7 juni 2021 23:45 schreef PirE het volgende:
Net even wat beelden gezien van hoe men langs de crash van Max rijdt. Mag hopen dat de beide Alfa's nog een straf krijgen. Gewoon flatout door dubbel geel blazen is gewoon debiel. Als Alonso nog meer gelift had dan had Kimi hem ernaast kunnen zetten in bocht 1.
Nu snap ik de klacht van McLaren wel. Tsunoda ging er ook zonder te liften langs en Norris erachter ging in ieder geval van zijn gas af.
Dan nog. Bij dubbel geel moet je van je gas af. Iedereen die dat niet deed mag zwaar bestraft worden wat mij betreft.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 08:47 schreef opreis het volgende:
[..]
Is vooral Masi die er andere halve minuut over doet om de (V)SC knop in te drukken. Die man moet zsm vervangen worden
Als is gebleken dat ze te weinig zijn afgeremd dan moeten ze daar wel voor gestraft worden ja. Alleen wel raar dat dat na de race nog moet gebeuren.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 08:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan nog. Bij dubbel geel moet je van je gas af. Iedereen die dat niet deed mag zwaar bestraft worden wat mij betreft.
Gaat ook niet meer gebeuren, denk ik.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 08:59 schreef opreis het volgende:
[..]
Als is gebleken dat ze te weinig zijn afgeremd dan moeten ze daar wel voor gestraft worden ja. Alleen wel raar dat dat na de race nog moet gebeuren.
Volgens mij is het normaal gesproken een vergrijp dat ook penalty points op kan leveren. Aangezien die een jaar blijven staan is het wel belangrijk dat die worden uitgedeeldquote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gaat ook niet meer gebeuren, denk ik.
Wat ik begreep uit het gesprek tussen Seidl en Masi wat werd uitgezonden, worden de coureurs de volgende race tijdens de rijdersbriefing vermanend toegesproken. Alsof dat wat gaat helpen.
In dat filmpje wat gisteren werd gepost zag je dat het gros gewoon in de 8e versnelling er voorbij jaagt.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gaat ook niet meer gebeuren, denk ik.
Wat ik begreep uit het gesprek tussen Seidl en Masi wat werd uitgezonden, worden de coureurs de volgende race tijdens de rijdersbriefing vermanend toegesproken. Alsof dat wat gaat helpen.
Ze hebben niets geleerd. Dat gaat nog een keer goed mis en dan roepen ze freak accident.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 09:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gaat ook niet meer gebeuren, denk ik.
Wat ik begreep uit het gesprek tussen Seidl en Masi wat werd uitgezonden, worden de coureurs de volgende race tijdens de rijdersbriefing vermanend toegesproken. Alsof dat wat gaat helpen.
Ik vond het ook vrij shocking. Er werd gewoon totaal niet gelift. Moet echt over nagedacht worden. Ik kan me voorstellen dat op zo'n recht stuk van 2km het ook lastig liften is als je 300+ rijdt in een treintje op de ideale racelijn. Wie gaat op welk moment het eerste liften? Maar dit sloeg écht nergens op. Je kunt ook van de ideale lijn afwijken en daar gas terugnemen. Inhalen mag toch niet, dus je positie krijg je nadien altijd terug.quote:Op maandag 7 juni 2021 23:45 schreef PirE het volgende:
Net even wat beelden gezien van hoe men langs de crash van Max rijdt. Mag hopen dat de beide Alfa's nog een straf krijgen. Gewoon flatout door dubbel geel blazen is gewoon debiel. Als Alonso nog meer gelift had dan had Kimi hem ernaast kunnen zetten in bocht 1.
Nu snap ik de klacht van McLaren wel. Tsunoda ging er ook zonder te liften langs en Norris erachter ging in ieder geval van zijn gas af.
Ik vind dat ook een lastige. Ik heb ook lange tijd in de modus gezeten dat de titels van Hamilton in Mercedes geen waarde hebben, omdat het team zó dominant was dat verliezen eigenlijk alleen tegen je eigen teamgenoot kon. Zeker in de allereerste hybride jaren, waar Mercedes zelf van toegeeft dat ze zich ingehouden hebben omdat ze het hele veld op een ronde konden rijden. Wat is het dan waard? Feitelijk hoefde Hamilton alleen Rosberg te verslaan, en dat deed hij dan ook 2 van de 3 jaar. Daarna sputterde Ferrari iets meer tegen, maar vanaf 2/3e van het seizoen had Mercedes de zaakjes weer voor elkaar en wonnen ze weer 75% van de races en dus de titel. Toen Rosberg (hele goede subtopper, kaliber Button, Massa, Webber) vervangen was door Bottas (matige subtopper, kaliber Fisichella, Trulli) betekende dat direct dat er in eigen team helemaal geen concurrentie meer was en de titel automatisch bij Hamilton terecht kwam.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 01:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wat is de waarde van een wereldtitel als je er niet voor hoeft te knokken, als je het beste materiaal hebt en ook nog een teamgenoot die orders opvolgt en als goede buffer kan dienen?
Als Hamilton dit jaar wint dan heeft hij er in elk geval moeite voor moeten doen (in elk geval tot nu toe), ik kan me voorstellen dat zo'n titel dan meer waard is dan een 6e of 7e titel.
Dat kan waar zijn en dan ken je dus niet zoveel gewicht toe aan de titels waar het over gaat. Maar je kunt niet zeggen dat hij ze gestolen heeft. Hij was op het juiste moment op de juiste plaats.quote:Op dinsdag 8 juni 2021 10:12 schreef opreis het volgende:
Ik vind het vooral Mercedes titels en niet zo zeer Lewis titels. Mercedes was voor mij in die tijd overduidelijk beter dan de competitie, bij Lewis vind ik discutabel. Als je op 95% rijdt en nog steeds met 20 sec voorsprong wint dan maak je ook niet zo veel fouten. Max gaf over zondag ook aan dat het een makkelijke race was. Lewis zei wanneer hij met 20 sec won hoe moeilijk het wel niet was en hoe goed ze het wel niet hadden gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |