Dat is het verschil tussen een smartwatch en een dedicated sporthorloge. Ik heb ze een keer met elkaar vergeleken om te kijken welke ik eventueel zou willen hebben.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 16:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb van de week met m'n broertje eens horloges en apps vergeleken. Wat er weergegeven wordt in de Garmin Connect app hangt af van welk horloge je hebt! Zijn horloge doet om een of andere reden geen VO2max inschatting en het mijne wel. Hij heeft wel de inschatting van training status, en ik niet. (Hij heeft de Garmin Instinct Solar, ik heb de Forerunner 45.)
[..]
Of ze hebben met de laatste update het algoritme wat veranderd. Neemt hij misschien meer laag intensief mee en dat is minder voorspellend. Etc. Zou me niet te druk maken over dat horloge als je je niet anders voelt of je prestaties/ vermoeidheid bij de zelfde inspanning ook echt anders is.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 17:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is zo, maar ik weet ook wel dat mijn hardloopniveau bovengemiddeld isin ieder geval op regionaal niveau.
Het gaat me niet om het absolute niveau, maar meer om de snelle daling. Blijft normaal gesproken vrij stabiel, wisselt eens een puntje omhoog of omlaag maar de laatste maanden was het gestaag gestegen van 63 naar 65. En nu in 1-2 weken naar 59, een waarde die ik eigenlijk 2 jaar niet gezien heb of zo, dat lijkt me toch geen goed teken. Maar goed ik gooi het voorlopig op nog niet helemaal hitte-geadapteerd zijn..
Dat is zo, maar ik weet ook wel dat ik op regionaal niveau g
Whut? Mijn Fitbit zegt dat Sara Hall een VO2max van 63 heeft, en dat dat een uitzonderlijk hoge score is omdat zij professioneel atlete is en fulltime aan haar conditie werkt.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 08:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Eén marathontraining uit mijn schema gedaan (slechts 11km), 1 blauwe teennagel.. ik hoop niet dat het zich in dit ritme voortzet
Overigens is mijn vo2max de laatste 2 weken volgens mijn horloge van 65 naar 59 gezakt :x Zonder dat ik verder ergens last van heb. Hoop dat het alleen de invloed van het weer en hogere hartslag is, misschien dat de hartslagmeter gewoon even een tijdje af gaat..
Mijne is ook 20, bij een VO2max van 39/40, dus lager gaat Garmin niet denk ikquote:Op vrijdag 16 juli 2021 19:04 schreef Tele6 het volgende:
@:La_Tramposa zegt hij bij jou ook je fitnessleeftijd erbij? Mijne zegt dat ik 20 ben bij een VO2max van 52. Bij een VO2max van 59, ben je dan 13 of zo?
Top wielrenners hebben zo tegen de 85-95 ofzo (tour de France winners). Nouja, duursport legendes. Froome, Jornet, indurain, lemond, Armstrong. Al dan niet met hulp van epo.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Whut? Mijn Fitbit zegt dat Sara Hall een VO2max van 63 heeft, en dat dat een uitzonderlijk hoge score is omdat zij professioneel atlete is en fulltime aan haar conditie werkt..
Edit: oh wacht, jij bent misschien piepjong?
Wat Spanky zegt, 63 is niet heel hoog voor een topsporter, maar sommige topsporters halen de top ook met een lagere vo2max omdat ze op andere vlakken heel goed scoren.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 18:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Whut? Mijn Fitbit zegt dat Sara Hall een VO2max van 63 heeft, en dat dat een uitzonderlijk hoge score is omdat zij professioneel atlete is en fulltime aan haar conditie werkt..
Edit: oh wacht, jij bent misschien piepjong?
Kleine vertraging door een vaccinatie tussendoor, maar ook de 20 minuten zijn in de pocket!quote:Op maandag 5 juli 2021 19:11 schreef Ariza het volgende:
[..]
Goed bezig!!Wij gebruiken het zelfde programma en zijn ongeveer even ver! Ik las op het forum van die app, dat de laatste les van week 5 nogal berucht is. Je gaat dan van 8 - 8 minuten naar 20 minuten.
Succes en veel plezier! Hopelijk valt het enigszins mee met de hitte.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 19:22 schreef SEMTEX het volgende:
Mijn eerste officiele halve marathon sinds tijden morgen gaat gewoon door! Wordt wel een warme editie. Ben benieuwd.
Knap hoor!quote:Op zondag 18 juli 2021 11:09 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Kleine vertraging door een vaccinatie tussendoor, maar ook de 20 minuten zijn in de pocket!
Is het jou ook gelukt?
Bij de start wel, maar naarmate het later werd, ook flink warmer en zwaarder. Bekenden die ik tegenkwam haakten af na 10,5 km (het waren twee rondjes) of zijn niet eens gestart. Ik heb me staande gehouden met elke waterpost (om de 2,5km) en heel veel particuliere sproeiers. Tot mijn verbazing gefinisht in 2:09. Had met veel blessureleed en de warmte veel trager verwacht.quote:Op zondag 18 juli 2021 11:30 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Succes en veel plezier! Hopelijk valt het enigszins mee met de hitte.
Nee, geen muziek, maar dat vind ik eigenlijk wel fijn. Enkel een signaal wanneer je van lopen naar joggen gaat, en andersom. Qua opbouw is het denk ik wel vergelijkbaar.quote:Op zondag 18 juli 2021 12:22 schreef Burdie het volgende:
[..]
Knap hoor!
Lijkt het programma een beetje op Start2run? Is het met muziek?
Nog nooit van gehoord, maar toen googlede ik het en zag ik dat boek, dat heb ik wel vaker gezien. Op de wikipediapagina staat echter een soort van vergelijking met andere bekende marathonschema's en er staat dat deze eigenlijk alleen geschikt is voor elite lopers en dat het boek geschreven is voor snellere lopers dan sub3 op de marathonquote:Op dinsdag 20 juli 2021 12:03 schreef Butjekef het volgende:
Ik volgde Pfitzinger voor mijn marathon training en mijn 945 klaagde alleen over mijn recovery runs omdat ik die simpelweg vaak te intens doe. Verder geen gekke dingen gemerkt.
Ik train in mijn eentje: weinig mensen die om 4 uur 's ochtends op willen staan. Toen ik besloot een marathon te gaan doen kwam ik op mijn Google tocht die naam vaak tegen, dus heb ik die maar gekozenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord, maar toen googlede ik het en zag ik dat boek, dat heb ik wel vaker gezien. Op de wikipediapagina staat echter een soort van vergelijking met andere bekende marathonschema's en er staat dat deze eigenlijk alleen geschikt is voor elite lopers en dat het boek geschreven is voor snellere lopers dan sub3 op de marathonBen je zo'n snelle?
En hoe bevalt het trainen via een vast schema uit een boek? Loop je niet bij een loopgroep of zo?
Vroegeochtendloperboks!quote:Op woensdag 21 juli 2021 01:52 schreef Butjekef het volgende:
Ik train in mijn eentje: weinig mensen die om 4 uur 's ochtends op willen staan.
Ja, op die site kwam ik ook uit.quote:Op woensdag 21 juli 2021 01:52 schreef Butjekef het volgende:
[..]
Ik train in mijn eentje: weinig mensen die om 4 uur 's ochtends op willen staan. Toen ik besloot een marathon te gaan doen kwam ik op mijn Google tocht die naam vaak tegen, dus heb ik die maar gekozenIk ben zeker niet snel en ben allang blij dat ik finishte. Voor de volgende marathon in 2022 zal ik waarschijnlijk een ander programma kiezen want met Pfitzinger loop je erg vaak per week en ik val niet bepaald in de doelgroep. Deze site lijkt handig: https://fellrnr.com/wiki/A_Comparison_of_Marathon_Training_Plans
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |