Tadaaquote:Op maandag 7 juni 2021 15:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat ik ook nog wel eens buiten de eu kom en het een 'eu green certificate' is. Ik wil de wereldwijde standaard hebben.
In TvT wet staat dat een passage (die geactiveerd moet worden, dat wel) dat een vaccinatie kan volstaan om niet te hoeven testen.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:42 schreef Simmertje het volgende:
Vooral benieuwd hoe straks grote evenementen na de zomer georganiseerd worden. Ik laat mij toch vooral vaccineren om niet constant voor alles getest te moeten worden. Geen trek om straks voor pakweg 20 wedstrijden Ajax elke keer te moeten testen.
Hoe dat gaat lopen is nog niet bekend, maar ik hoop dat daar snel duidelijkheid over komt.quote:Artikel 58re. Gelijkstelling
Bij de regels met betrekking tot het tonen van een testuitslag voor deelname aan activiteiten of
toegang tot voorzieningen kan onder daarbij te stellen voorwaarden met een testuitslag worden
gelijkgesteld een daarbij aan te wijzen document, waaronder een bewijs van vaccinatie tegen
covid-19 of een medische verklaring, indien op basis daarvan met betrekking tot het virus SARS-
CoV-2 kan worden vastgesteld dat een vergelijkbare kans op overdracht van het virus SARS-CoV-2
bestaat.
Tuurlijk doe ik het ook omdat we zo sneller uit deze crisis komen en daarnaast heb ik ouders van 70 die het ook een prettig idee vinden. Maar echt voor mezelf doe ik het om weer een normaal leven te kunnen hebben straks. Bedoel meer dat ik het niet neem omdat ik zo bang ben om ziek te raken.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
[..]
Ergens vind ik dit wel ernstig hoor. ik dacht dat we dat voor iets anders deden. Een pandemie stoppen bijvoorbeeld. maar nee het gaat om naar ajax gaan.
beetje selfish vind ik dat. sorry.
Tja, ik vind dit totaal niet de verantwoordelijkheid van het individu. Er komen allerlei eisen aan toegang overal vanuit de overheden, dan zorgen ze ook maar dat ze duidelijk maken wat de bedoeling is.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar toen het in het nieuws kwam dat sommige GGDs weigeren zo'n stempel te zetten ga je toch even nadenken? En als dan blijkt dat je zo'n boekje voor minder dan een tientje kunt bestellen, haal je zo'n ding even in huis, want wie weet hoe het loopt. Maar ja, zo ben ik
Ik snap wat je zegt maar dit is precies hoe de politiek het al maanden brengt.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
[..]
Ergens vind ik dit wel ernstig hoor. ik dacht dat we dat voor iets anders deden. Een pandemie stoppen bijvoorbeeld. maar nee het gaat om naar ajax gaan en dat soort dingen.
beetje selfish vind ik dat. sorry.
Nou ja dan is het dus inderdaad waar dat deze pandemie ons als mensheid egoďstisch heeft gemaakt?quote:Op maandag 7 juni 2021 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is niet voor niets dat er vrij vaak opmerkingen over indirecte plicht voorbij komen.
Als je het alleen voor een ander zou doen zullen veel mensen het niet doen, want waarom zou je risico lopen voor iemand die je niet kent (is dan de motivatie).
Tja, ik ken genoeg mensen die intussen 2x zijn geprikt en die helemaal geen geel boekje hebben/hadden. Wat moeten die nu dan? Dat kan toch niet zo.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:48 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Dat kan nog wel een tijd duren. Gele boekje is sneller. En bovendien geldig in Duitsland. Daar wil ik in spetember nog eens heen. Ik ga niet gokken dat die EU-kaarten of digitale dingen in september al beschikbaar zijn.
In principe doen ze dat ook dmv. die QR-code. Officieel gezien speelt het gele boekje helemaal geen rol in dit hele verhaal.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, ik vind dit totaal niet de verantwoordelijkheid van het individu. Er komen allerlei eisen aan toegang overal vanuit de overheden, dan zorgen ze ook maar dat ze duidelijk maken wat de bedoeling is.
Nu zal dat in grote (digitale) landen wel goed gaan, maar dat gaat in veel landen in Afrika en Azië echt feest worden.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Tadaa
https://www.who.int/news/(...)alth-trust-framework
Is aligned met de EU certificaten
Bestellen en met je bewijzen langs de GGD of prikkende instantie.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, ik ken genoeg mensen die intussen 2x zijn geprikt en die helemaal geen geel boekje hebben/hadden. Wat moeten die nu dan? Dat kan toch niet zo.
Dat waren we lang daarvoor al.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nou ja dan is het dus inderdaad waar dat deze pandemie ons als mensheid egoďstisch heeft gemaakt?
Nogmaals, dat kun je toch niet ook nog eens van al die mensen verwachten. Puinhoop dit man.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Bestellen en met je bewijzen langs de GGD of prikkende instantie.
Ik noem het voor mezelf niet voor niks de hoofdreden.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
[..]
Ergens vind ik dit wel ernstig hoor. ik dacht dat we dat voor iets anders deden. Een pandemie stoppen bijvoorbeeld. maar nee het gaat om naar ajax gaan.
Dat was de mensheid sowieso al wel hoor. Ook voor de crisis.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nou ja dan is het dus inderdaad waar dat deze pandemie ons als mensheid egoďstisch heeft gemaakt?
Ik zou het niet egoďstisch noemen. Gewoon zelfbescherming/eigen gezin e.d.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat waren we al. Iets doen voor je eigen bubbel, familie, vrienden, prima. Maar voor mensen die je niet kent? Een 'andere groep'? Nee hoor, boeit niets.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik vind het zo mooi hoe mensen toch niet lezenquote:Op maandag 7 juni 2021 15:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nu zal dat in grote (digitale) landen wel goed gaan, maar dat gaat in veel landen in Afrika en Azië echt feest worden.
Zie je het voor je dat je als WHO/EU een certificaat uitgeeft aan Nigeria dat zij met hun app groene vinkjes mogen tonen. Met de hoeveelheid corruptie die daar heerst ben je beter af met een geel boekje, dan ben je elke week certificaten aan het intrekken.
Ja, men zou eens van hun reet af moeten komen i.p.v. alles via dat schermpje te regelen.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nogmaals, dat kun je toch niet ook nog eens van al die mensen verwachten. Puinhoop dit man.
Het heeft het in ieder geval een stuk duidelijker gemaakt.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
De echte puinhoop komt nog voor de mensen die buiten de GGD om zijn geprikt en daar geen enkel bewijs van hebben. In veel gevallen is het ook niet bij het RIVM geregistreerd, dus veel succes met het aanvragen van je certificaat straks.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nogmaals, dat kun je toch niet ook nog eens van al die mensen verwachten. Puinhoop dit man.
Er wordt gezegd dat het paper first wordt ontworpen. Een QR code printen is niet 'paper first' natuurlijk.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind het zo mooi hoe mensen toch niet lezen
Dit ding wordt paper first ontworpen
Elke mongool in de woestijn heeft tegenwoordig een mobiele telefoon met QR scanner.
Sterker nog, mensen hebben in oelieoelielanden eerder een mobiele telefoon dan stromend water of een riolering![]()
En anders checken ze het niet. Als Gerard Bennekom van 64 met zijn zak geld aan komt is vast alles gewoon wel best
Het is nog steeds aan een land zelf om de info erin op waarde te schatten. Gaar land, gaar zorgstelsel, wellicht toch extra tests, etc.
Kloptquote:Op maandag 7 juni 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
De echte puinhoop komt nog voor de mensen die buiten de GGD om zijn geprikt en daar geen enkel bewijs van hebben. In veel gevallen is het ook niet bij het RIVM geregistreerd, dus veel succes met het aanvragen van je certificaat straks.
Dat zie je ook mooi aan die lobby groepen van ouderen die nu groot voorstander zijn om gevaccineerden meer vrijheden te geven t.o.v. niet gevaccineerden. Hun groep is natuurlijk gevaccineerd; dan is die solidariteit ook opeens weg bij veel lobby-groepen. Ouderen willen weer lekker naar het buitenland; maakt dan niet uit dat de rest van de bevolking langer moet wachten) Ook zat ouderen die het overigens ook niks vinden dat er gepleit word voor een tweedeling, dus nee, ik heb het niet over alle ouderen.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:55 schreef josja het volgende:
[..]
Dat waren we al. Iets doen voor je eigen bubbel, familie, vrienden, prima. Maar voor mensen die je niet kent? Een 'andere groep'? Nee hoor, boeit niets.
Kabinet wacht denk ik bewust af. Na 2 poulewedstrijden zal duidelijk worden of Nederland verder komt in het toernooi en dan kunnen ze besluiten om de 3e poulewedstrijd en/of de achtste finale dit wel toe te laten. Dan zijn we ook 2 - 2,5 week verder.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Laat toch lekker de tv's op het terras toe tijdens het EK
"Paper first" betekent in dit geval dus een QR-code op een papiertje. Het is toch niet raar om sceptisch te zijn of ze daar iets mee kunnen in een land als, noem eens wat, de Dominicaanse Republiek?quote:Op maandag 7 juni 2021 15:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind het zo mooi hoe mensen toch niet lezen
Dit ding wordt paper first ontworpen
Elke mongool in de woestijn heeft tegenwoordig een mobiele telefoon met QR scanner.
Sterker nog, mensen hebben in oelieoelielanden eerder een mobiele telefoon dan stromend water of een riolering![]()
En anders checken ze het niet. Als Gerard Bennekom van 64 met zijn zak geld aan komt is vast alles gewoon wel best
Het is nog steeds aan een land zelf om de info erin op waarde te schatten. Gaar land, gaar zorgstelsel, wellicht toch extra tests, etc.
Kloptquote:Op maandag 7 juni 2021 15:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er wordt gezegd dat het paper first wordt ontworpen. Een QR code printen is niet 'paper first' natuurlijk.
Ah ok, dat is wel een ander verhaal dan.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Echter zit er ook een papiertje bij met de daadwerkelijke data en niet alleen die QR code
Internationale luchthavens in Afrika en Azië hebben ook gewoon stroom en een wateraansluiting. Je moest eens weten hoe goed ze daar zijn in het benutten van allerlei apps. De meesten hebben geen PC en hun enige bron van info is de mobiel waar ze elke keer weer een bundeltje van een paar MB voor kopen als ze weer eens wat geld over hebben. Ook in een huttendorp in Namibiëquote:Op maandag 7 juni 2021 15:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nu zal dat in grote (digitale) landen wel goed gaan, maar dat gaat in veel landen in Afrika en Azië echt feest worden.
Zie je het voor je dat je als WHO/EU een certificaat uitgeeft aan Nigeria dat zij met hun app groene vinkjes mogen tonen. Met de hoeveelheid corruptie die daar heerst ben je beter af met een geel boekje, dan ben je elke week certificaten aan het intrekken.
Ik vind het woord egoďsme hier niet juist.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat zie je ook mooi aan die lobby groepen van ouderen die nu groot voorstander zijn om gevaccineerden meer vrijheden te geven t.o.v. niet gevaccineerden. Hun groep is natuurlijk gevaccineerd; dan is die solidariteit ook opeens weg bij veel lobby-groepen. Ook zat ouderen die het overigens ook niks vinden dat er gepleit word voor een tweedeling, dus nee, ik heb het niet over alle ouderen.
''Egoďsme'' werkt alle kanten op.
Straks is alles ingevoerd en zul je zien dat je nooit naar zo'n bewijs gevraagd wordt als je met de auto binnen Europa weg gaat.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
Echter zit er ook een papiertje bij met de daadwerkelijke data en niet alleen die QR code
Het is gezeik, ik weet het. Lekker doorprikken en kappen overal mee zou het beste zijn
Hoe meer covid naar de achtergrond verdwijnt, hoe groter die kans is, denk ik.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Straks is alles ingevoerd en zul je zien dat je nooit naar zo'n bewijs gevraagd wordt als je met de auto binnen Europa weg gaat.
Ik denk dat het eerder de vraag gaat zijn of een Zwitserland het prikkende instituut 'no more Covid for you, special price for you, vaccinationcentre' bijvoorbeeld gaat vertrouwen dan andersomquote:Op maandag 7 juni 2021 15:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Paper first" betekent in dit geval dus een QR-code op een papiertje. Het is toch niet raar om sceptisch te zijn of ze daar iets mee kunnen in een land als, noem eens wat, de Dominicaanse Republiek?
Helemaal met je eens hoor. Ik gebruikte het woord voornamelijk omdat degene op wie ik reageerde dat woord gebruikte.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het woord egoďsme hier niet juist.
Als je het voor je eigen gewin doet om er zelf beter van te worden, oke. Maar er wordt hier mensen verweten dat ze niet bereid zijn extra risico te lopen voor mensen die ze niet kennen, dat is geen egoďsme, dat is gewoon zelfbeschikking.
Als ik me zou moeten laten vaccineren om mijn vrouw of dochter te beschermen zou ik vooraan staan, zonder twijfel. Als ik me moet laten vaccineren om Gerda uit Schouwen-Duiveland te beschermen omdat ze zelf geen prik wil zou ik er nog wel 3x over nadenken.
Dat heeft niets met egoďsme te maken, ik ben niet bereid voor mezelf het extra risico te lopen dan.
Leuk. Ik zie nog steeds geen bevestiging dat ze het bij naam erkennen. Dus ga ik het alsnog vragen bij mijn vaccinatie.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Tadaa
https://www.who.int/news/(...)alth-trust-framework
Is aligned met de EU certificaten
Volgens mij zeg ik niet dat ze geen stroom of water hebben. Nigeria was even een voorbeeld, maar er zijn zat landen die (als ze dan aansluiten op de WHO infrastructuur) vooral dat extra geld zien zitten.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Internationale luchthavens in Afrika en Azië hebben ook gewoon stroom en een wateraansluiting. Je moest eens weten hoe goed ze daar zijn in het benutten van allerlei apps. De meesten hebben geen PC en hun enige bron van info is de mobiel waar ze elke keer weer een bundeltje van een paar MB voor kopen als ze weer eens wat geld over hebben. Ook in een huttendorp in Namibië
Vax-aso!!!!quote:Op maandag 7 juni 2021 15:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je het voor je eigen gewin doet om er zelf beter van te worden, oke. Maar er wordt hier mensen verweten dat ze niet bereid zijn extra risico te lopen voor mensen die ze niet kennen, dat is geen egoďsme, dat is gewoon zelfbeschikking.
Als ik me zou moeten laten vaccineren om mijn vrouw of dochter te beschermen zou ik vooraan staan, zonder twijfel. Als ik me moet laten vaccineren om Gerda uit Schouwen-Duiveland te beschermen omdat ze zelf geen prik wil zou ik er nog wel 3x over nadenken.
Dat heeft niets met egoďsme te maken, ik ben niet bereid voor mezelf het extra risico te lopen dan.
Lijkt me idd realistischquote:Op maandag 7 juni 2021 16:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Straks is alles ingevoerd en zul je zien dat je nooit naar zo'n bewijs gevraagd wordt als je met de auto binnen Europa weg gaat.
Ja, ik ook hoor. Het kan me niks schelen of ik het nodig blijk te hebben of niet, maar je kunt het maar hebben. Het kost weinig, dus waarom zou je het niet even fiksen voor jezelf?quote:Op maandag 7 juni 2021 16:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leuk. Ik zie nog steeds geen bevestiging dat ze het bij naam erkennen. Dus ga ik het alsnog vragen bij mijn vaccinatie.
Als het daarna niets waard is, prima. Dat zien we dan wel. Heb nu de kans, dus ga ik het doen.
In de DR zijn ze te dom om een QR code te scannen op de luchthaven? Als je zo denkt kun je inderdaad beter met je zeilschip die kant op gaan, misschien kun je wat kraaltjes en spiegeltjes met de inboorlingen ruilen voor pina coladaquote:Op maandag 7 juni 2021 15:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Paper first" betekent in dit geval dus een QR-code op een papiertje. Het is toch niet raar om sceptisch te zijn of ze daar iets mee kunnen in een land als, noem eens wat, de Dominicaanse Republiek?
Ik weet even niet wat je bedoelt geloof ikquote:Op maandag 7 juni 2021 16:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leuk. Ik zie nog steeds geen bevestiging dat ze het bij naam erkennen. Dus ga ik het alsnog vragen bij mijn vaccinatie.
Als het daarna niets waard is, prima. Dat zien we dan wel. Heb nu de kans, dus ga ik het doen.
In oelieoelielanden zeker.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:01 schreef Molo het volgende:
'no more Covid for you, special price for you, vaccinationcentre'
Mwah, onderschat nooit het vermogen van beleidsmakers om nog tot het bittere einde door te drukken hč. Er zullen er genoeg zijn die het als een grotere vernedering zouden ervaren als het helemaal niet wordt ingevoerd dan dat er medio augustus eindelijk eens een knettergammele variant van komt.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe meer covid naar de achtergrond verdwijnt, hoe groter die kans is, denk ik.
Eens, en vrij normaal ook denk ik. Tante Annie uit Zierikzee dood aan corona, tja, lig er geen nacht wakker van, Mijn eigen tante is wel erg natuurlijk. Je kunt moeilijk al het leed van de wereld op je schouders nemen, dan heb je geen leven meer. Of je verantwoordelijk voelen voor iedereen.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed ook dat de relevante cijfers allemaal dezelfde lijn vertonen.quote:
Maar de GGD's stempelen het pas vanaf vandaag, begrijp ik?quote:Op maandag 7 juni 2021 16:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik ook hoor. Het kan me niks schelen of ik het nodig blijk te hebben of niet, maar je kunt het maar hebben. Het kost weinig, dus waarom zou je het niet even fiksen voor jezelf?
Dat is niets nieuws, vroeger heette dat 'luchthavenbelasting' die contant moest worden afgetikt.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik niet dat ze geen stroom of water hebben. Nigeria was even een voorbeeld, maar er zijn zat landen die (als ze dan aansluiten op de WHO infrastructuur) vooral dat extra geld zien zitten.
Dat is wat ik bedoel. Dan is het vertrouwen in dat systeem wat beperkt zou je verwachten.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is niets nieuws, vroeger heette dat 'luchthavenbelasting' die contant moest worden afgetikt.
"Te dom" is het woord niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar koploper zijn met het invoeren van een digitaal systeem. Het gaat niet alleen om het scannen van de QR-code, maar vooral om het opvragen van de data die daaraan gekoppeld is. De infrastructuur daarvoor moet een land zelf opzetten, toch?quote:Op maandag 7 juni 2021 16:03 schreef zalkc het volgende:
[..]
In de DR zijn ze te dom om een QR code te scannen op de luchthaven?
Eerst deden sommige het wel, anderen niet.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar de GGD's stempelen het pas vanaf vandaag, begrijp ik?
Dus al die mensen die tot vandaag zijn geweest, moeten achteraf nog met zo'n boekje komen?
De prikkende instantie zou inmiddels toch wel stappen gezet moeten hebben om de vaccinatie te registreren.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
De echte puinhoop komt nog voor de mensen die buiten de GGD om zijn geprikt en daar geen enkel bewijs van hebben. In veel gevallen is het ook niet bij het RIVM geregistreerd, dus veel succes met het aanvragen van je certificaat straks.
Ja, zoiets. Ik heb m'n eerste prik al gehad, maar moet nog voor de tweede. Hopelijk kunnen ze dan allebei de stempels even zetten en ben ik klaar om de wereld over te reizenquote:Op maandag 7 juni 2021 16:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar de GGD's stempelen het pas vanaf vandaag, begrijp ik?
Dus al die mensen die tot vandaag zijn geweest, moeten achteraf nog met zo'n boekje komen?
Dat heeft niks met het systeem of vertrouwen daarin te maken, dat is gewoon ouderwetse corruptie. Het is niet iets nieuws.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoel. Dan is het vertrouwen in dat systeem wat beperkt zou je verwachten.
Klopt, met hulp van de WHO. Maar het aanleveren ervan qua data is stuk moeilijker (hoi Nederlandquote:Op maandag 7 juni 2021 16:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Te dom" is het woord niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar koploper zijn met het invoeren van een digitaal systeem. Het gaat niet alleen om het scannen van de QR-code, maar vooral om het opvragen van de data die daaraan gekoppeld is. De infrastructuur daarvoor moet een land zelf opzetten, toch?
Exact.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik ook hoor. Het kan me niks schelen of ik het nodig blijk te hebben of niet, maar je kunt het maar hebben. Het kost weinig, dus waarom zou je het niet even fiksen voor jezelf?
Ja dat is precies wat ze doen, gewoon je boekje mee en ze schrijven ze alletwee erin.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Ik heb m'n eerste prik al gehad, maar moet nog voor de tweede. Hopelijk kunnen ze dan allebei de stempels even zetten en ben ik klaar om de wereld over te reizen
En door grote drukte kan het een tijdje duren voordat je zo'n boekje nieuw in huis hebt, lees ik ook al.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Eerst deden sommige het wel, anderen niet.
Op verschillende manieren want we hebben 25 GGD'en in Nederland![]()
Toen kwam er een beleidslijn vanuit de overheid dat niemand meer zou stempelen
En toen waren er wat GGD'en ongehoorzaam![]()
Toen kwam er ophef
Een motie
En nu stempelen ze allemaal
Maar nog steeds niet allemaal hetzelfde dus toch kans dat Harry met boekje vanuit GGD Rijnmond wél Zambia in mag en Kathelijne met boekje vanuit GGD Haaglanden niet
Wil je dat ik het ga uitzoeken? Volgens mij hoeft er voor controle niet zoveel spannends te gebeuren. Het moeilijke zit eerder in het aankoppelen van het eigen vaccinatie registratie systeem voor landen die het uitgeven, en dat hoeft DR niet.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Te dom" is het woord niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar koploper zijn met het invoeren van een digitaal systeem. Het gaat niet alleen om het scannen van de QR-code, maar vooral om het opvragen van de data die daaraan gekoppeld is. De infrastructuur daarvoor moet een land zelf opzetten, toch?
Vandaar ook dat ik dit postte:quote:Op maandag 7 juni 2021 16:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat heeft niks met het systeem of vertrouwen daarin te maken, dat is gewoon ouderwetse corruptie. Het is niet iets nieuws.
quote:Zie je het voor je dat je als WHO/EU een certificaat uitgeeft aan Nigeria dat zij met hun app groene vinkjes mogen tonen. Met de hoeveelheid corruptie die daar heerst ben je beter af met een geel boekje, dan ben je elke week certificaten aan het intrekken.
Voor controle moet je de QR code decoden en de informatie eruit uitlezen. De informatie is versleuteld dus moet je de keys hebben om het te ontsleutelen. Oftewel, ze moeten ergens vertrouwd worden, anders kunnen ze de data niet leesbaar maken.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wil je dat ik het ga uitzoeken? Volgens mij hoeft er voor controle niet zoveel spannends te gebeuren. Het moeilijke zit eerder in het aankoppelen van het eigen vaccinatie registratie systeem voor landen die het uitgeven, en dat hoeft DR niet.
Als je door de GGD geprikt bent of wordt zit het in 99% van de gevallen hartstikke goed en heb je gewoon rond 1-7 je vaccinatiebewijs te pakken.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En door grote drukte kan het een tijdje duren voordat je zo'n boekje nieuw in huis hebt, lees ik ook al.
Tja, als het alleen nodig is voor tropische reizen zal het me aan de kont roesten. Maar ik wil in het najaar wel weer naar Berlijn zonder gezeik en ik ga me dus niet laten testen als ik volledig gevaccineerd ben. Ze zorgen maar dat ze het regelen met die registraties. Of helemaal mee kappen, nog beter.
Nee hoor, ik ben gewoon sceptisch of elk land zo snel in is in het omarmen van zo'n systeem. Het kan best dat wij vinden dat het allemaal niet zoveel voorstelt, maar een code scannen is toch altijd meer gedoe dan een stempel in een boekje controleren. Maar misschien heb je gelijk en valt het allemaal wel mee. Laten we het hopen, vooral voor mensen die willen gaan reizen deze zomer. Het zou een beetje jammer zijn als het door dit soort bureaucratie in het water valt voor die mensen.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wil je dat ik het ga uitzoeken? Volgens mij hoeft er voor controle niet zoveel spannends te gebeuren.
Oranje hesjes weg?quote:Op maandag 7 juni 2021 16:13 schreef Rabieluh het volgende:
Yeeaahhh geen oranje hesjes meer aan in de Heijn!
24-7 prik twee en geen buitenlandse plannen tot oktober/november.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je door de GGD geprikt bent of wordt zit het in 99% van de gevallen hartstikke goed en heb je gewoon rond 1-7 je vaccinatiebewijs te pakken.
En wellicht is het in het najaar wel helemaal niet meer nodig
Ben je elders geprikt of ga je eerder weg, dan is een geel boekje hendig
Hebben is hebben
Dan zou ik me niet zo druk maken eromquote:Op maandag 7 juni 2021 16:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
24-7 prik twee en geen buitenlandse plannen tot oktober/november.
Die ontsleutelkeys worden gewoon openbaar.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor controle moet je de QR code decoden en de informatie eruit uitlezen. De informatie is versleuteld dus moet je de keys hebben om het te ontsleutelen. Oftewel, ze moeten ergens vertrouwd worden, anders kunnen ze de data niet leesbaar maken.
Niet.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:21 schreef WeCanDoIt het volgende:
Als je nu als toerist terug naar Nederland komt met eigen auto, moet je dus negatieve test laten zien. Heb je dat niet dan betaal je ¤95 boete. Terwijl een PCR test ookal zo’n 80-90¤ kost.
Vraag me ook af hoe ze dat gaan controleren en handhaven bij elke grensovergang..
Hoe kom je daar bij?quote:Op maandag 7 juni 2021 16:21 schreef WeCanDoIt het volgende:
Als je nu als toerist terug naar Nederland komt met eigen auto, moet je dus negatieve test laten zien. Heb je dat niet dan betaal je ¤95 boete. Terwijl een PCR test ookal zo’n 80-90¤ kost.
Vraag me ook af hoe ze dat gaan controleren en handhaven bij elke grensovergang..
Toch nog iets te vieren dit seizoen.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:24 schreef Haags het volgende:
Krijg nou wat, mijn stad staat bovenaan. GODVERDOMME
Lijkt me niet dat als je bij controle niks kan laten zien je er met een boete van 95 euro vanaf komt, hoor.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:21 schreef WeCanDoIt het volgende:
Behalve dan dat het allemaal zo nutteloos is. Een week in Duitsland is de kans op Covid net zo groot als een week in Nederland.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat als je bij controle niks kan laten zien je er met een boete van 95 euro vanaf komt, hoor.
quote:Op maandag 7 juni 2021 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat als je bij controle niks kan laten zien je er met een boete van 95 euro vanaf komt, hoor.
quote:U moet als reiziger een negatieve COVID-19-testuitslag kunnen laten zien als u naar Nederland (terug)reist. Dit geldt voor gebieden met een oranje reisadvies door corona en voor iedereen van 13 jaar of ouder. De testuitslag is verplicht bij vertrek met het vliegtuig, schip, internationale trein en internationale bus. Sinds 1 juni is de negatieve testuitslag ook verplicht voor reizigers met eigen vervoer, zoals de auto of motor. U kunt een boete van ¤ 95 krijgen als u zonder negatieve testuitslag reist.
https://www.rijksoverheid(...)vid-19-testuitslagen
Ja oke, dat is idd digital signature, ik heb nog even verder zitten lezen. Elk land krijgt zijn eigen sleutel om digital signatures te maken, wat inhoudt dat je wel dat land ook moet vertrouwen dan.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die ontsleutelkeys worden gewoon openbaar.
(Overigens zijn het niet echt ontsleutelkeys en is de data ook niet versleuteld, maar slechts ondertekend. Die ondertekening kan geverifieerd worden met de publieke sleutels.)
Met de praktijk heeft dit allemaal niet zoveel te maken natuurlijkquote:Op maandag 7 juni 2021 16:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Behalve dan dat het allemaal zo nutteloos is. Een week in Duitsland is de kans op Covid net zo groot als een week in Nederland.
Ja. Exact.quote:
Klopt ja. Sterker nog, elke vaccinatie-instantie binnen een land krijgt een eigen certificaat.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja oke, dat is idd digital signature, ik heb nog even verder zitten lezen. Elk land krijgt zijn eigen sleutel om digital signatures te maken, wat inhoudt dat je wel dat land ook moet vertrouwen dan.
Niet wel, niet wel, niet wel, wel niet, niet wel.....quote:Op maandag 7 juni 2021 15:44 schreef Tijn het volgende:
Dit hele verhaal met die gele boekjes speelt nu trouwens al maanden. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen nu pas zo'n ding gaan bestellen en niet afgelopen april al, maar dat ben ik.
Staat toch echt op Rijksoverheidquote:Op maandag 7 juni 2021 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik zie het. Verbazingwekkend.quote:
Negatieve testuitslag?quote:
Aangezien zo'n boekje nog geen tientje kost, is het wat mij betreft een no-brainer om de gok te wagen.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet wel, niet wel, niet wel, wel niet, niet wel.....
Ow wel.
quote:Lange prik-rijen door landelijke storing GGD
De afspraak-systemen van de GGD kampen met een landelijke storing, waardoor mensen op sommige vaccinatielocaties langer moeten wachten dan normaal.
"Wat ik weet is dat in Amsterdam en Groningen mensen in de rij staan. Ik hoop dat mensen die voor vandaag een afspraak hadden staan geprikt kunnen worden", zegt een woordvoerder tegen persbureau ANP. Aan het eind van de middag zou alles weer normaal moeten werken.
Ondertussen wordt er op sociale media geklaagd over de rijen.
Ach, dan moet je ook toevallig tegen de lamp lopen. Zonder er bij na te denken ben ik laatst ook in België gaan tanken. Toen België die strengere regels had, hadden ze tenminste nog een uitzondering voor grensgemeenten.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik zie het. Verbazingwekkend.
Als je een beetje de VOC-mentaliteit hebt als Belg ga je vlak voor de grens erkende tests aanbieden voor 80 euro
Als je volledig gevaccineerd bent, krijg je ook een groen scherm en hoef je geen test te doen. Is in elk geval het plan.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Negatieve testuitslag?
En wat als je gevaccineerd bent en een paar maanden terug nog een besmetting had? Daar blijf je van positief testen. Terwijl je het niet hebt en totaal geen gevaar loopt voor jezelf en een ander.
Waar gaat dit over?
Klopt, alleen nu wil iedereen zo'n ding en kun je er 2 weken op gaan zitten wachten.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aangezien zo'n boekje nog geen tientje kost, is het wat mij betreft een no-brainer om de gok te wagen.
Tja, ga dat maar eens detecteren. Dan moet je dus steekproefsgewijs mensen die een groen vinkje hebben vanwege vaccinatie controleren of dat echt zo is. Of mensen met een negatieve PCR test nog een keer testen etc.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt ja. Sterker nog, elke vaccinatie-instantie binnen een land krijgt een eigen certificaat.
Dus het kan nog steeds zo zijn dat landen cq instanties geen certificaten meer krijgen na meerdere lekken, maar het land wel gewoon nog bewijzen kan controleren. Alhoewel dat dan weer een leuk diplomatiek gezeik op gaat leveren natuurlijk.
Uiteindelijk is dit überhaupt waar het allemaal op neer komt; diplomatieke koehandel.
Regeren is vooruitzien. Toen het wc-papier op was, had ik al een voorraad voor 6 weken aangelegdquote:Op maandag 7 juni 2021 16:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt, alleen nu wil iedereen zo'n ding en kun je er 2 weken op gaan zitten wachten.
Ja dat sowieso en daarnaast vraag ik me dus het volgende af:quote:Op maandag 7 juni 2021 16:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik zie het. Verbazingwekkend.
Als je een beetje de VOC-mentaliteit hebt als Belg ga je vlak voor de grens erkende tests aanbieden voor 80 euro
Ik weet het, maar het is nog niet onomstotelijk vastgesteld dat je na een vaccinatie niet meer besmettelijk bent voor anderen is Hugo's gedachtegang.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Negatieve testuitslag?
En wat als je gevaccineerd bent en een paar maanden terug nog een besmetting had? Daar blijf je van positief testen. Terwijl je het niet hebt en totaal geen gevaar loopt voor jezelf en een ander.
Waar gaat dit over?
Er zal nooit 100% vastgesteld worden dat je na vaccinatie niet besmettelijk meer bent, zo werken wetenschappers nietquote:Op maandag 7 juni 2021 16:43 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik weet het, maar het is nog niet onomstotelijk vastgesteld dat je na een vaccinatie niet meer besmettelijk bent voor anderen is Hugo's gedachtegang.
Ik heb vertrouwen in de GreenApp van Hugo/de EU/whateverquote:Op maandag 7 juni 2021 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Regeren is vooruitzien. Toen het wc-papier op was, had ik al een voorraad voor 6 weken aangelegd
Het wc-papier van 2021.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:44 schreef Tijn het volgende:
Dit hele verhaal met die gele boekjes speelt nu trouwens al maanden. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen nu pas zo'n ding gaan bestellen en niet afgelopen april al, maar dat ben ik.
Ik zou eerder zeggen dat dit virus niet zo werkt.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zal nooit 100% vastgesteld worden dat je na vaccinatie niet besmettelijk meer bent, zo werken wetenschappers niet
De afspraaksystemen van de GGD liggen plat.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:45 schreef popje het volgende:
Ik sta in de rij voor vaccinatie bij de Rai... en de rij is megalang, heb ik weer, een storing... alsof er een festival is
Klopt, moet je Hugo even bellen om het duidelijk te maken. Maar goed, voor hetzelfde geld is het morgen weer anders. Niks verandert zo snel als het coronabeleid.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zal nooit 100% vastgesteld worden dat je na vaccinatie niet besmettelijk meer bent, zo werken wetenschappers niet
Nee klopt, maar tegen rogue states of instanties gaat toch niks helpen.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, ga dat maar eens detecteren. Dan moet je dus steekproefsgewijs mensen die een groen vinkje hebben vanwege vaccinatie controleren of dat echt zo is. Of mensen met een negatieve PCR test nog een keer testen etc.
Ik denk dat het vertrouwen van het systeem heel snel verdwenen is als in (nogmaals, bijvoorbeeld) Nigeria ineens 12 miljoen mensen met een groen scherm rondwandelen.
quote:Op maandag 7 juni 2021 15:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik heb een uur gestaan in Amsterdam rond 12:00. Gedoe met computersystemen en dat fijne sms-alert dat er landelijk uitgaat.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:45 schreef popje het volgende:
Ik sta in de rij voor vaccinatie bij de Rai... en de rij is megalang, heb ik weer, een storing... alsof er een festival is
Misschien kan Sywert compleet belangeloos voor gele boekjes zorgen?quote:
Gaat vrij random heb ik het idee. Geen idee waarom bepaalde landen in de EU nog niet geel zijn. Verwacht dat het mid of eind juni opeens heel vlot gaat.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:46 schreef WeCanDoIt het volgende:
Is er ergens een lijst met vereiste waar een land aan moet voldoen om van de oranje kleur af te komen?
Ook al zou dit virus zo werken, wetenschappers geven ergens geen 100% op.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen dat dit virus niet zo werkt.
Het vaccin beschermt niet eens 100% tegen ziekte, laat staan transmissie.
Je neemt je verantwoordelijkheid voor iedereen als je je laat vaccineren, niet omdat het moet omdat je anders niet gemakkelijk naar Ajax kanquote:Op maandag 7 juni 2021 16:04 schreef josja het volgende:
[..]
Eens, en vrij normaal ook denk ik. Tante Annie uit Zierikzee dood aan corona, tja, lig er geen nacht wakker van, Mijn eigen tante is wel erg natuurlijk. Je kunt moeilijk al het leed van de wereld op je schouders nemen, dan heb je geen leven meer. Of je verantwoordelijk voelen voor iedereen.
Heb je jezelf wel getest voor dit evenement?quote:Op maandag 7 juni 2021 16:45 schreef popje het volgende:
-quote:Op maandag 7 juni 2021 17:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Heb je jezelf wel getest voor dit evenement?
Die gevallen in de UK kwamen toch voornamelijk uit specifieke wijken, waar de vaccinatiegraad heel laag is? Gaan we hier ook krijgen. Maar dat lijkt me toch geen reden voor paniek?quote:
Dat is dan ook de quote, geen reden voor paniek...quote:Op maandag 7 juni 2021 17:43 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Die gevallen in de UK kwamen toch voornamelijk uit specifieke wijken, waar de vaccinatiegraad heel laag is? Gaan we hier ook krijgen. Maar dat lijkt me toch geen reden voor paniek?
Bepaalde beleidsbepalers zijn ook wappies, maar dan de andere kant op.quote:Op maandag 7 juni 2021 17:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volledig gevaccineerd ook nog eens, beide ouders. Totale waanzin.
BLACKED. @Cocoquote:Op maandag 7 juni 2021 17:48 schreef Haags het volgende:
30 juni word ik volgespoten jongens, dat ik dat nog eens mag meemaken
Ik kan nooit meer de wereld over reizen, want toen ik voor mijn ene prik moest, werden er geen stempels gezetquote:Op maandag 7 juni 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Ik heb m'n eerste prik al gehad, maar moet nog voor de tweede. Hopelijk kunnen ze dan allebei de stempels even zetten en ben ik klaar om de wereld over te reizen
Nee dit is gewoon doorgeslagen beleid dit is ook ethische niet meer uit te leggen. Er bestaat meer in het leven dan Corona maar als je voor ZeroCovid gaat is dat al snel vergeten.quote:Op maandag 7 juni 2021 17:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bepaalde beleidsbepalers zijn ook wappies, maar dan de andere kant op.
Die vrouw komt nogal teleurgesteld over dat we niet nog meer maatregelen hebben om al die gevallen van long covid te voorkomen. Gaat dat nou echt om zoveel mensen? Ik ben blij dat de regering een andere prioriteit lijkt te hebben - de ziekenhuizen. Daar draait het inderdaad voornamelijk om imo.quote:
Ja, inderdaad voornamelijk bepaalde wijken waar veel ongevaccineerden woonachtig zijn. Niet echt reden tot paniek nee; helemaal gezien de ziekenhuizen daar ook niet echt extreem aan het stijgen zijn.quote:Op maandag 7 juni 2021 17:43 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Die gevallen in de UK kwamen toch voornamelijk uit specifieke wijken, waar de vaccinatiegraad heel laag is? Gaan we hier ook krijgen. Maar dat lijkt me toch geen reden voor paniek?
Gelukkig hoef je niet naar het buitenland hequote:Op maandag 7 juni 2021 17:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan nooit meer de wereld over reizen, want toen ik voor mijn ene prik moest, werden er geen stempels gezet
Geniet er van. Niks mis meequote:Op maandag 7 juni 2021 17:48 schreef Haags het volgende:
30 juni word ik volgespoten jongens, dat ik dat nog eens mag meemaken
Het schijnt dat je 'm alsnog krijgt als je even met je boekje bij de GGD langsgaat.quote:Op maandag 7 juni 2021 17:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan nooit meer de wereld over reizen, want toen ik voor mijn ene prik moest, werden er geen stempels gezet
En zwaar antivax, want blijkbaar is een vaccinatie nietszeggend.quote:Op maandag 7 juni 2021 17:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bepaalde beleidsbepalers zijn ook wappies, maar dan de andere kant op.
Dat zou mooi zijn. Ooit, na de zomervakantie-hausse.quote:Op maandag 7 juni 2021 17:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het schijnt dat je 'm alsnog krijgt als je even met je boekje bij de GGD langsgaat.
Ja, maar toch raar soort scheldwoord.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op zich is deugen geen vies woord, het wordt door sommigen gebruikt als scheldwoord.
Volgens mij gewoon vrij bureaucratisch.quote:Op maandag 7 juni 2021 17:53 schreef galantis het volgende:
[..]
En zwaar antivax, want blijkbaar is een vaccinatie nietszeggend.
Volledig in lijn met het hoefijzermodel
Waarvan blijf je positief testen bedoel je? Die vaccinatie of die besmetting?quote:Op maandag 7 juni 2021 16:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Negatieve testuitslag?
En wat als je gevaccineerd bent en een paar maanden terug nog een besmetting had? Daar blijf je van positief testen.
Gelukkig is Fok! een warm bad.quote:Op maandag 7 juni 2021 17:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
uhuh.quote:
quote:Op maandag 7 juni 2021 18:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij zei niet wat er in het bad zat wat warm was
Mja, persoonlijk zou ik er nu even gebruik van maken, voordat Hugo weer van gedachten verandertquote:Op maandag 7 juni 2021 17:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn. Ooit, na de zomervakantie-hausse.
komt die digitale er niet dan?quote:Op maandag 7 juni 2021 17:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het schijnt dat je 'm alsnog krijgt als je even met je boekje bij de GGD langsgaat.
Echte toiletbazen hebben altijd een voorraad voor 6 máánden.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Regeren is vooruitzien. Toen het wc-papier op was, had ik al een voorraad voor 6 weken aangelegd
Zorgt deze storing ook voor een onderrapportage in het aantal gemelde besmettingen, gisteren en vandaag?quote:
Ja, als ik een kansje zie, zal ik ze eerst eens bellen of mailen of het kan en zo. Ik ga er sowieso niet op de bonnefooi heenquote:Op maandag 7 juni 2021 18:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, persoonlijk zou ik er nu even gebruik van maken, voordat Hugo weer van gedachten verandert
Nee, maar je kan het maar hebben, hequote:Op maandag 7 juni 2021 18:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, als ik een kansje zie, zal ik ze eerst eens bellen of mailen of het kan en zo. Ik ga er sowieso niet op de bonnefooi heenEn het heeft geen haast, ik ga de komende maanden de grenzen niet over, hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |