Ja dat is precies wat ze doen, gewoon je boekje mee en ze schrijven ze alletwee erin.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Ik heb m'n eerste prik al gehad, maar moet nog voor de tweede. Hopelijk kunnen ze dan allebei de stempels even zetten en ben ik klaar om de wereld over te reizen
En door grote drukte kan het een tijdje duren voordat je zo'n boekje nieuw in huis hebt, lees ik ook al.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Eerst deden sommige het wel, anderen niet.
Op verschillende manieren want we hebben 25 GGD'en in Nederland![]()
Toen kwam er een beleidslijn vanuit de overheid dat niemand meer zou stempelen
En toen waren er wat GGD'en ongehoorzaam![]()
Toen kwam er ophef
Een motie
En nu stempelen ze allemaal
Maar nog steeds niet allemaal hetzelfde dus toch kans dat Harry met boekje vanuit GGD Rijnmond wél Zambia in mag en Kathelijne met boekje vanuit GGD Haaglanden niet
Wil je dat ik het ga uitzoeken? Volgens mij hoeft er voor controle niet zoveel spannends te gebeuren. Het moeilijke zit eerder in het aankoppelen van het eigen vaccinatie registratie systeem voor landen die het uitgeven, en dat hoeft DR niet.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
"Te dom" is het woord niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar koploper zijn met het invoeren van een digitaal systeem. Het gaat niet alleen om het scannen van de QR-code, maar vooral om het opvragen van de data die daaraan gekoppeld is. De infrastructuur daarvoor moet een land zelf opzetten, toch?
Vandaar ook dat ik dit postte:quote:Op maandag 7 juni 2021 16:08 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat heeft niks met het systeem of vertrouwen daarin te maken, dat is gewoon ouderwetse corruptie. Het is niet iets nieuws.
quote:Zie je het voor je dat je als WHO/EU een certificaat uitgeeft aan Nigeria dat zij met hun app groene vinkjes mogen tonen. Met de hoeveelheid corruptie die daar heerst ben je beter af met een geel boekje, dan ben je elke week certificaten aan het intrekken.
Voor controle moet je de QR code decoden en de informatie eruit uitlezen. De informatie is versleuteld dus moet je de keys hebben om het te ontsleutelen. Oftewel, ze moeten ergens vertrouwd worden, anders kunnen ze de data niet leesbaar maken.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wil je dat ik het ga uitzoeken? Volgens mij hoeft er voor controle niet zoveel spannends te gebeuren. Het moeilijke zit eerder in het aankoppelen van het eigen vaccinatie registratie systeem voor landen die het uitgeven, en dat hoeft DR niet.
Als je door de GGD geprikt bent of wordt zit het in 99% van de gevallen hartstikke goed en heb je gewoon rond 1-7 je vaccinatiebewijs te pakken.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En door grote drukte kan het een tijdje duren voordat je zo'n boekje nieuw in huis hebt, lees ik ook al.
Tja, als het alleen nodig is voor tropische reizen zal het me aan de kont roesten. Maar ik wil in het najaar wel weer naar Berlijn zonder gezeik en ik ga me dus niet laten testen als ik volledig gevaccineerd ben. Ze zorgen maar dat ze het regelen met die registraties. Of helemaal mee kappen, nog beter.
Nee hoor, ik ben gewoon sceptisch of elk land zo snel in is in het omarmen van zo'n systeem. Het kan best dat wij vinden dat het allemaal niet zoveel voorstelt, maar een code scannen is toch altijd meer gedoe dan een stempel in een boekje controleren. Maar misschien heb je gelijk en valt het allemaal wel mee. Laten we het hopen, vooral voor mensen die willen gaan reizen deze zomer. Het zou een beetje jammer zijn als het door dit soort bureaucratie in het water valt voor die mensen.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wil je dat ik het ga uitzoeken? Volgens mij hoeft er voor controle niet zoveel spannends te gebeuren.
Oranje hesjes weg?quote:Op maandag 7 juni 2021 16:13 schreef Rabieluh het volgende:
Yeeaahhh geen oranje hesjes meer aan in de Heijn!
24-7 prik twee en geen buitenlandse plannen tot oktober/november.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je door de GGD geprikt bent of wordt zit het in 99% van de gevallen hartstikke goed en heb je gewoon rond 1-7 je vaccinatiebewijs te pakken.
En wellicht is het in het najaar wel helemaal niet meer nodig
Ben je elders geprikt of ga je eerder weg, dan is een geel boekje hendig
Hebben is hebben
Dan zou ik me niet zo druk maken eromquote:Op maandag 7 juni 2021 16:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
24-7 prik twee en geen buitenlandse plannen tot oktober/november.
Die ontsleutelkeys worden gewoon openbaar.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor controle moet je de QR code decoden en de informatie eruit uitlezen. De informatie is versleuteld dus moet je de keys hebben om het te ontsleutelen. Oftewel, ze moeten ergens vertrouwd worden, anders kunnen ze de data niet leesbaar maken.
Niet.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:21 schreef WeCanDoIt het volgende:
Als je nu als toerist terug naar Nederland komt met eigen auto, moet je dus negatieve test laten zien. Heb je dat niet dan betaal je ¤95 boete. Terwijl een PCR test ookal zo’n 80-90¤ kost.
Vraag me ook af hoe ze dat gaan controleren en handhaven bij elke grensovergang..
Hoe kom je daar bij?quote:Op maandag 7 juni 2021 16:21 schreef WeCanDoIt het volgende:
Als je nu als toerist terug naar Nederland komt met eigen auto, moet je dus negatieve test laten zien. Heb je dat niet dan betaal je ¤95 boete. Terwijl een PCR test ookal zo’n 80-90¤ kost.
Vraag me ook af hoe ze dat gaan controleren en handhaven bij elke grensovergang..
Toch nog iets te vieren dit seizoen.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:24 schreef Haags het volgende:
Krijg nou wat, mijn stad staat bovenaan. GODVERDOMME
Lijkt me niet dat als je bij controle niks kan laten zien je er met een boete van 95 euro vanaf komt, hoor.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:21 schreef WeCanDoIt het volgende:
Behalve dan dat het allemaal zo nutteloos is. Een week in Duitsland is de kans op Covid net zo groot als een week in Nederland.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat als je bij controle niks kan laten zien je er met een boete van 95 euro vanaf komt, hoor.
quote:Op maandag 7 juni 2021 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat als je bij controle niks kan laten zien je er met een boete van 95 euro vanaf komt, hoor.
quote:U moet als reiziger een negatieve COVID-19-testuitslag kunnen laten zien als u naar Nederland (terug)reist. Dit geldt voor gebieden met een oranje reisadvies door corona en voor iedereen van 13 jaar of ouder. De testuitslag is verplicht bij vertrek met het vliegtuig, schip, internationale trein en internationale bus. Sinds 1 juni is de negatieve testuitslag ook verplicht voor reizigers met eigen vervoer, zoals de auto of motor. U kunt een boete van ¤ 95 krijgen als u zonder negatieve testuitslag reist.
https://www.rijksoverheid(...)vid-19-testuitslagen
Ja oke, dat is idd digital signature, ik heb nog even verder zitten lezen. Elk land krijgt zijn eigen sleutel om digital signatures te maken, wat inhoudt dat je wel dat land ook moet vertrouwen dan.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die ontsleutelkeys worden gewoon openbaar.
(Overigens zijn het niet echt ontsleutelkeys en is de data ook niet versleuteld, maar slechts ondertekend. Die ondertekening kan geverifieerd worden met de publieke sleutels.)
Met de praktijk heeft dit allemaal niet zoveel te maken natuurlijkquote:Op maandag 7 juni 2021 16:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Behalve dan dat het allemaal zo nutteloos is. Een week in Duitsland is de kans op Covid net zo groot als een week in Nederland.
Ja. Exact.quote:
Klopt ja. Sterker nog, elke vaccinatie-instantie binnen een land krijgt een eigen certificaat.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja oke, dat is idd digital signature, ik heb nog even verder zitten lezen. Elk land krijgt zijn eigen sleutel om digital signatures te maken, wat inhoudt dat je wel dat land ook moet vertrouwen dan.
Niet wel, niet wel, niet wel, wel niet, niet wel.....quote:Op maandag 7 juni 2021 15:44 schreef Tijn het volgende:
Dit hele verhaal met die gele boekjes speelt nu trouwens al maanden. Ik begrijp werkelijk niet dat mensen nu pas zo'n ding gaan bestellen en niet afgelopen april al, maar dat ben ik.
Staat toch echt op Rijksoverheidquote:Op maandag 7 juni 2021 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik zie het. Verbazingwekkend.quote:
Negatieve testuitslag?quote:
Aangezien zo'n boekje nog geen tientje kost, is het wat mij betreft een no-brainer om de gok te wagen.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niet wel, niet wel, niet wel, wel niet, niet wel.....
Ow wel.
quote:Lange prik-rijen door landelijke storing GGD
De afspraak-systemen van de GGD kampen met een landelijke storing, waardoor mensen op sommige vaccinatielocaties langer moeten wachten dan normaal.
"Wat ik weet is dat in Amsterdam en Groningen mensen in de rij staan. Ik hoop dat mensen die voor vandaag een afspraak hadden staan geprikt kunnen worden", zegt een woordvoerder tegen persbureau ANP. Aan het eind van de middag zou alles weer normaal moeten werken.
Ondertussen wordt er op sociale media geklaagd over de rijen.
Ach, dan moet je ook toevallig tegen de lamp lopen. Zonder er bij na te denken ben ik laatst ook in België gaan tanken. Toen België die strengere regels had, hadden ze tenminste nog een uitzondering voor grensgemeenten.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik zie het. Verbazingwekkend.
Als je een beetje de VOC-mentaliteit hebt als Belg ga je vlak voor de grens erkende tests aanbieden voor 80 euro
Als je volledig gevaccineerd bent, krijg je ook een groen scherm en hoef je geen test te doen. Is in elk geval het plan.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Negatieve testuitslag?
En wat als je gevaccineerd bent en een paar maanden terug nog een besmetting had? Daar blijf je van positief testen. Terwijl je het niet hebt en totaal geen gevaar loopt voor jezelf en een ander.
Waar gaat dit over?
Klopt, alleen nu wil iedereen zo'n ding en kun je er 2 weken op gaan zitten wachten.quote:Op maandag 7 juni 2021 16:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Aangezien zo'n boekje nog geen tientje kost, is het wat mij betreft een no-brainer om de gok te wagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |