abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201640669
quote:
0s.gif Op zondag 3 oktober 2021 15:37 schreef Vaiana het volgende:
Ahh balen. ;(

Ja ik heb een theorie over wanneer ik dan een eisprong heb gehad, maar als dat idd zo is weet ik pas over een week dat die theorie klopt. _O-
Ben benieuwd of het uiteindelijk klopte.
Ik heb de afgelopen keer mijn eisprong weer duidelijk gevoeld.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_201642696
Hoe voelt dat dan?

Bij mij zijn denk ik de laatste twee weken van de cyclus begonnen, want de PMS-klachten from hell zijn er weer :')
Maar zou achteraf niet kunnen zeggen of en wanneer er dan ovulatie was.
pi_201642738
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 08:58 schreef Lokasenna het volgende:
Hoe voelt dat dan?

Bij mij zijn denk ik de laatste twee weken van de cyclus begonnen, want de PMS-klachten from hell zijn er weer :')
Ik had krampen :)

Ik gebruik wel iedere maand ovulatie testen sinds dien ben ik het wat meer kunnen gaan plaatsen.
  dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:11:08 #154
426379 elamanilo
elämänilo
pi_201643353
Bij mij voelt het als een soort steken en druk in m’n eierstokken. Ik heb van m’n ovulatie altijd een soort buikpijn, van m’n menstruatie gelukkig nooit.

Ik ben het ook een poosje gaan monitoren met ovulatietesten, en toen kon ik er dus goed uit op maken dat die krampen/steken m’n eisprong zijn.

Ik kan zelfs voelen aan welke kant m’n ei springt. En ook dat ik dus soms een dubbele eisprong heb.
pi_201649429
Bij mij voelt het idd ook als krampen, bij mij wel vergelijkbaar met menstruatie maar dan lichter en korter.
Ik heb dus deze cyclus 1 dag krampen gehad waarvan ik toen nog dacht dat het misschien een vroege innesteling was (7 dagen na mijn verwachte eisprong), nu gok ik dat het mijn eisprong was en ik dus eind deze week ongesteld moet worden. Maar dan snap ik weer niet waarom ik al vanaf 5 dagen daarna afwisselend kramp heb, want met 5 dagen een innesteling lijkt me heel vroeg (bij de miskraam voelde ik hem 9 dagen na mijn eisprong) en ik heb verder 0 symptomen.
Ik poog nu te accepteren dat mijn lijf ws nog van slag is na de miskraam en ik daarom af en toe kramp heb. Had ik bij de cyclus direct na de miskraam ook namelijk.

Ela, wat tof dat je het zo gedetailleerd kan voelen!
  woensdag 6 oktober 2021 @ 14:46:41 #156
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_201659044
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 10:11 schreef elamanilo het volgende:
Bij mij voelt het als een soort steken en druk in m’n eierstokken. Ik heb van m’n ovulatie altijd een soort buikpijn, van m’n menstruatie gelukkig nooit.

Ik ben het ook een poosje gaan monitoren met ovulatietesten, en toen kon ik er dus goed uit op maken dat die krampen/steken m’n eisprong zijn.

Ik kan zelfs voelen aan welke kant m’n ei springt. En ook dat ik dus soms een dubbele eisprong heb.
Steken en druk inderdaad, kan dan echt een paar uur lang een duwende pijn hebben aan 1 kant (nog nooit dubbel gevoeld haha) en dan soms ineens ook echt zo'n plop als ie losschiet.

Jammer dat er vervolgens zo verrekte weinig mee gebeurd :'). Maar goed, nog 1 maandje pauze, dan mogen we weer.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_201660512
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 oktober 2021 08:58 schreef Lokasenna het volgende:
Hoe voelt dat dan?

Ik vind het slijm van de vruchtbare periode herkennen veel makkelijker dan de pijn van de ovulatie. De mijne is regelmatig, dus als ik iets voel in de juiste periode kan ik het best makkelijk plaatsen. Ik heb wat steken, maar ik zou ze makkelijk kunnen verwarren met een andere buikpijn oid.
pi_201679631
quote:
17s.gif Op woensdag 6 oktober 2021 14:46 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Steken en druk inderdaad, kan dan echt een paar uur lang een duwende pijn hebben aan 1 kant (nog nooit dubbel gevoeld haha) en dan soms ineens ook echt zo'n plop als ie losschiet.

Jammer dat er vervolgens zo verrekte weinig mee gebeurd :'). Maar goed, nog 1 maandje pauze, dan mogen we weer.
Nou dit. :')
Ik ga ook door voor de volgende ronde. })
  dinsdag 12 oktober 2021 @ 19:23:26 #159
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_201733093
Bummer @Vaiana hopelijk volgende ronde beter nieuws :).

Wij “moeten” er nog 1 overslaan en dan gaan we er weer voor.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_201800203
Weet je wat fijn zou zijn? Gewoon even een week zonder zwangerschapsaankondigingen op social media. Mensenkinderen.
Nu van een stel die het geeneens aan het proberen waren. Soms voelt het allemaal zo oneerlijk. :{

Maargoed, ik heb als het goed is over ongeveer een week mijn eisprong, dus dan kunnen wij ook weer een poging doen. Onder het mom van manifesteren heb ik besloten dat ik deze ronde zwanger word. :+ :')
pi_201800665
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:10 schreef Vaiana het volgende:
Weet je wat fijn zou zijn? Gewoon even een week zonder zwangerschapsaankondigingen op social media. Mensenkinderen.
Nu van een stel die het geeneens aan het proberen waren. Soms voelt het allemaal zo oneerlijk. :{

Maargoed, ik heb als het goed is over ongeveer een week mijn eisprong, dus dan kunnen wij ook weer een poging doen. Onder het mom van manifesteren heb ik besloten dat ik deze ronde zwanger word. :+ :')
Ja, lastig hè? Al die berichten of verhalen van stellen die het niet eens probeerden of in maand een raak was... Blijft moeilijk om positief te blijven
pi_201800771
Is dat zeker dat die mensen niet bezig zijn?

Wij weten van verschillende vrienden bijvoorbeeld dat ze bezig zijn. Alleen weten die het niet van ons. Als ze het vragen reageren we ook altijd ontkennend. Ik zoek dat gewoon niet zo.
pi_201800973
Dit stel benoemde zelf specifiek dat zij niet meer aan de pil was maar ze het wel ‘veilig’ deden qua timing, omdat ze er nog niet heel veel behoefte aan hadden.

Vaak weet je het niet idd, en herinner ik mezelf eraan dat het zomaar al maanden (of jaren) geduurd kan hebben voordat ze zo ver waren.
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:34 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Ja, lastig hè? Al die berichten of verhalen van stellen die het niet eens probeerden of in maand een raak was... Blijft moeilijk om positief te blijven
Ja poeh, af en toe overvalt het me zo. Ik hoorde in mijn directe omgeving vooral van mensen waarbij het binnen drie maanden raak was. Over een maand is het een jaar geleden dat mijn spiraal eruit ging en het enige wat ik daaruit ‘gekregen’ heb is een miskraam. ;(

Gelukkig kan ik me tot nu toe vaak ook wel weer redelijk herpakken en de moed en hoop vol houden. Plus ik ga met de praktijkondersteuner praten, hopelijk gaat dat me mentaal ook wat meer rust en ruimte geven in dit proces.
pi_201801065
Ik kan ook enorm balen en jaloers zijn, in mijn familie zijn ze nu allemaal zwanger. En soms loop ik ergens en denk ik, wat zou het toch zoveel toffer zijn om dit samen met zo'n kleine te kunnen doen. O+ Maar aan de andere kant kan ik ook enorm genieten van de dingen die we juist gewoon met z'n tweeën kunnen doen.

Ik heb nog tot het eind van dit jaar pauze, zodat we niet in de knoop raken met onze bruiloft. Die pauze maakt me ook wel weer even wat relaxter na flink wat maandelijkse teleurstellingen.

Overigens, hoi. Ik postte hier al mee onder de kloon 'Puddingbroodje.' maar aangezien m'n omgeving nu toch al weet dat we een kinderwens hebben, hoef ik niet meer moeilijk te doen.
pi_201801332
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 22:00 schreef Myraela het volgende:
Ik kan ook enorm balen en jaloers zijn, in mijn familie zijn ze nu allemaal zwanger. En soms loop ik ergens en denk ik, wat zou het toch zoveel toffer zijn om dit samen met zo'n kleine te kunnen doen. O+ Maar aan de andere kant kan ik ook enorm genieten van de dingen die we juist gewoon met z'n tweeën kunnen doen.

Ik heb nog tot het eind van dit jaar pauze, zodat we niet in de knoop raken met onze bruiloft. Die pauze maakt me ook wel weer even wat relaxter na flink wat maandelijkse teleurstellingen.

Overigens, hoi. Ik postte hier al mee onder de kloon 'Puddingbroodje.' maar aangezien m'n omgeving nu toch al weet dat we een kinderwens hebben, hoef ik niet meer moeilijk te doen.
Ahhhh. Dat verklaart. :D Hi!
Ik heb 1 maand pauze gehad en dat was al soort van relaxed, ten opzichte van die hoop elke keer. Maarja, als ik een baby wil zal ik het toch moeten blijven proberen. Hopelijk is het bij jullie snel raak na de bruiloft. :*
pi_201801404
Half CUL zit hier straks _O-
pi_201802711
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:53 schreef Vaiana het volgende:
Dit stel benoemde zelf specifiek dat zij niet meer aan de pil was maar ze het wel ‘veilig’ deden qua timing, omdat ze er nog niet heel veel behoefte aan hadden.

Ah, ik heb gisteren hetzelfde verhaal gelezen. Gewoon exact. Wellicht van dezelfde 🙃
pi_201802809
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 06:50 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Ah, ik heb gisteren hetzelfde verhaal gelezen. Gewoon exact. Wellicht van dezelfde 🙃
Haha, waarschijnlijk wel dan. Want ik schat in dat weinig mensen dat zo open uitschrijven als dat hij dat doet.
  maandag 18 oktober 2021 @ 10:13:27 #169
497064 beppievanomdehoek
die met het lelijke tuinhuisje
pi_201804046
ik kom mij melden, ik heb weer mijn eerste cyclus na de miskraam.
pi_201804106
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:13 schreef beppievanomdehoek het volgende:
;(
Hopelijk kunnen we je snel weer uitzwaaien. :*
pi_201804125
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 10:13 schreef beppievanomdehoek het volgende:
Wat jammer :(

Hopelijk mag je snel weer opschuiven.
pi_201808738
Hier geen nieuws te melden, vriend denkt eigenlijk ook sowieso dat het niet gaat lukken omdat hij in 't verleden al eens eea heeft laten testen, hij wil zichzelf ook niet teveel (mogelijk valse) hoop geven. Mede gezien onze leeftijden, ik 33, hij 39, hoeft een medisch traject van ons beiden niet, is gelukkig bij beiden niet veranderd. We kijken wel even waar we de grens leggen om het evt nog te laten gebeuren en wanneer we onszelf echt te 'oud' vinden. We zien ook de voordelen van met zijn tweeën zijn zeker wel in gelukkig. Ik probeer wel eea te sturen rond de vruchtbare dagen iig haha en als 't ons gegund is, zou 't fantastisch zijn. Onze bruiloft is in mei, maar we proberen gewoon door. Zwanger op de bruiloft zou voor mij geen issue zijn, vanaf nu zal ik iig ook niet langer dan max 7 maanden zijn dus nooit mega hoogzwanger en ik heb geen dure jurk oid, dus dan zou ik m'n outfit er met liefde op aan passen.

Maar qua hoe makkelijk het bij sommigen soms gaat om zwanger te worden en ook blijven uiteraard, zeker bij diegenen waarbij het beter niet kon gebeuren, is soms wel frustrerend.
  maandag 18 oktober 2021 @ 19:11:59 #173
208890 June.
Seriously?
pi_201809292
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 18:04 schreef Memento-Mori het volgende:
Hier geen nieuws te melden, vriend denkt eigenlijk ook sowieso dat het niet gaat lukken omdat hij in 't verleden al eens eea heeft laten testen, hij wil zichzelf ook niet teveel (mogelijk valse) hoop geven. Mede gezien onze leeftijden, ik 33, hij 39, hoeft een medisch traject van ons beiden niet, is gelukkig bij beiden niet veranderd. We kijken wel even waar we de grens leggen om het evt nog te laten gebeuren en wanneer we onszelf echt te 'oud' vinden. We zien ook de voordelen van met zijn tweeën zijn zeker wel in gelukkig. Ik probeer wel eea te sturen rond de vruchtbare dagen iig haha en als 't ons gegund is, zou 't fantastisch zijn. Onze bruiloft is in mei, maar we proberen gewoon door. Zwanger op de bruiloft zou voor mij geen issue zijn, vanaf nu zal ik iig ook niet langer dan max 7 maanden zijn dus nooit mega hoogzwanger en ik heb geen dure jurk oid, dus dan zou ik m'n outfit er met liefde op aan passen.

Maar qua hoe makkelijk het bij sommigen soms gaat om zwanger te worden en ook blijven uiteraard, zeker bij diegenen waarbij het beter niet kon gebeuren, is soms wel frustrerend.
Sommige huisartsen kunnen ook de kwaliteit van het sperma checken. Dus dat kan misschien nog een soort tussenoplossing zijn als je niet naar het ziekenhuis wilt.
Shine bright like a diamond.
pi_201810687
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 21:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is dat zeker dat die mensen niet bezig zijn?

Wij weten van verschillende vrienden bijvoorbeeld dat ze bezig zijn. Alleen weten die het niet van ons. Als ze het vragen reageren we ook altijd ontkennend. Ik zoek dat gewoon niet zo.
Dat. Bij mij viel iedereen van z’n stoel bij de aankondiging, inclusief m’n eigen moeder.
Men had t inderdaad ook niet verwacht van mij

Maar ik was al 8 maanden aan het proberen toen ik blijvend zwanger werd. Ik was er verder niet geheimzinnig over ofzo, maar het kwam gewoon niet ter sprake
Zeg je ineens: Oja btw ik doe getimede seks voor een kind (nee dus)

Ik denk dat veel mensen al langer proberen dan je denkt. En die binnen 1 maand: tsja ze waren dan toch niet aan de anticonceptie. Dat is meestal een bewuste keus
pi_201908246
Bij mij ging iedereen er al vanuit dat ik aan het proberen was voordat uberhaupt mijn spiraal eruit ging. :') Het nadeel aan op je twaalfde al weten dat je later moeder wilt worden, haha. Maarja, nu met de miskraam is het sowieso geen geheim meer en ik vind dat eigenlijk wel lekker. Hoef ik ook niet allemaal slechte smoesjes te verzinnen waarom ik niet/weinig drink enzo.

Ik dènk eisprong-krampen te voelen vandaag. Durf er nog niet helemaal op te vertrouwen maar dat zou wel mooi zijn, dan is deze cyclus alvast weer 2 a 3 dagen korter dan de vorige. Hopelijk snel terug op mijn oude vertrouwde 32 dagen. Of zwanger, dat mag ook. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')