IC's leegruimen.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:01 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ho ho,
Vorige week maandag stond het exacte aantal nog gelijk aan zondag. Nu toch een hele kleine daling
Valt mee toch? Als je deze week weer 20-30% kunt zakken zitten we al op een 700-800 mensen in de ziekenhuizen.quote:
Feitelijk gezien is het ook gewoon nog steeds vrij druk in het ziekenhuis. Omdat de bezetting daalt ziet het beeld er voor de komende tijd goed uit, maar er liggen nog altijd meer patiėnten met covid op de IC dan zonder.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de hoofden van die mensen is het altijd te druk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
Fout, het zijn deze: 4, 8, 15, 16, 23 & 42quote:Op maandag 7 juni 2021 14:04 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
12, 48, 7, 54, 9, 36
en het reservegetal is 43
Maar het is wel de bedoeling dat er relatief niet veel meer bijkomen door stijgende vaccinatiegraad.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Feitelijk gezien is het ook gewoon nog steeds vrij druk in het ziekenhuis. Omdat de bezetting daalt ziet het beeld er voor de komende tijd goed uit, maar er liggen nog altijd meer patiėnten met covid op de IC dan zonder.
Dat dan weer niet. Als je naar 6 juni kijkt is de totale IC-bezetting 847 waarvan 354 met Covid.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Feitelijk gezien is het ook gewoon nog steeds vrij druk in het ziekenhuis. Omdat de bezetting daalt ziet het beeld er voor de komende tijd goed uit, maar er liggen nog altijd meer patiėnten met covid op de IC dan zonder.
See ya in another life brotha.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Fout, het zijn deze: 4, 8, 15, 16, 23 & 42
Dat was toch al een paar dagen niet meer zo?quote:Op maandag 7 juni 2021 14:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
maar er liggen nog altijd meer patiėnten met covid op de IC dan zonder.
Inderdaad. Ik neem aan dat ziekenhuizen nu vooral bezig zijn met het inhalen van de gemiste reguliere zorg enzo.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar het is wel de bedoeling dat er relatief niet veel meer bijkomen door stijgende vaccinatiegraad.
Oh, ik dacht andersom, mijn excuses. De grafiek van LCPS is ook wel een beetje verwarrend, vanwege die rare kantlijn aan de rechterkant.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat dan weer niet. Als je naar 6 juni kijkt is de totale IC-bezetting 847 waarvan 354 met Covid.
Klopt inderdaad.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh, ik dacht andersom, mijn excuses. De grafiek van LCPS is ook wel een beetje verwarrend, vanwege die rare kantlijn aan de rechterkant.
[ afbeelding ]
Ja, dat sowieso. Het zou niet raar zijn als de IC-bezetting de komende tijd wat hoger dan normaal blijft om die reden. Al heb ik ook begrepen dat mensen die moeten herstellen van een operatie oid. over het algemeen vrij snel weer van de IC af zijn. Dat geeft wel een heel ander beeld dan wat we de afgelopen maanden hebben gezien, waarbij mensen die bedden wekenlang bezet houden.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:18 schreef OProg het volgende:
[..]
Klopt inderdaad.
Het is dat je ook weet dat ze nogal wat inhaalslagen moeten doen waardoor de ruimte de komende tijd hard nodig is.
Nee, volgens mij ben ik twee jaar ouder. Maar toen ik boekte (direct toen het jaar open was) kreeg ik als eerste deze datum, bijna drie weken verder. Schijnt per regio te verschillen ook.quote:Op maandag 7 juni 2021 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij hetzelfde geboortejaar had als ik.
quote:Op maandag 7 juni 2021 14:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh, ik dacht andersom, mijn excuses. De grafiek van LCPS is ook wel een beetje verwarrend, vanwege die rare kantlijn aan de rechterkant.
[ afbeelding ]
2x ging het om een griepprik paar jaar eerder en 1x om de corona prikquote:Op maandag 7 juni 2021 14:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Vraag:
Veel anti-vaxxers kokketeren met foto's van Hugo de Jonge die 3x een vaccin krijgt.
Steeds een ander overhemd, ander mondkapje of geen mondkapje, andere stropdas of geen stropdas, andere achtergrond...
Enfin duidelijk waarschijnlijk drie vaccinaties.
Zal best, maar.....
zijn al deze vaccinatie-momenten wel als "covid-vaccin-injecties" in de media terechtgekomen.
Huug kan natuurlijk ook gewoon een ander vaccin tussendoor hebben gekregen.
Graag een bewijs van de anti-vaxxers dat deze foto's alle drie gepubliceerd als "covid-vaccin-injecties".
Hugo aan de griepprik. Zo oud is ie toch niet.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:40 schreef Haags het volgende:
[..]
2x ging het om een griepprik paar jaar eerder en 1x om de corona prik
Mijn God, hebben mensen echt niets beters te doen
Ik dacht 67 of 68 en vond daarom je opmerking '1e prik' wat verwarrend. Maar 2 jaar verschil maakt ook daarin net verschil.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee, volgens mij ben ik twee jaar ouder. Maar toen ik boekte (direct toen het jaar open was) kreeg ik als eerste deze datum, bijna drie weken verder. Schijnt per regio te verschillen ook.
https://factchecknederlan(...)schermingshuls-op-dequote:Op maandag 7 juni 2021 14:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Hugo aan de griepprik. Zo oud is ie toch niet.
Was n paar jaar geleden zo'n mondkapje al wel in de mode?
https://factchecknederlan(...)schermingshuls-op-dequote:Op maandag 7 juni 2021 14:43 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Hugo aan de griepprik. Zo oud is ie toch niet.
Was n paar jaar geleden zo'n mondkapje al wel in de mode?
quote:Op maandag 7 juni 2021 14:44 schreef butz0rs het volgende:
[..]
https://factchecknederlan(...)schermingshuls-op-de
https://www.nu.nl/tech/61(...)en-zijn-voorbij.htmlquote:Mensen die direct een vaccinatieafspraak willen inplannen nadat bekendgemaakt is dat hun geboortejaar aan de beurt is, zullen niet meer te maken krijgen met inlogproblemen, verwacht koepelorganisatie GGD GHOR maandag. De afgelopen dagen klonken er klachten van mensen die niet konden inloggen vanwege grote drukte op de site.
Kan paar uur duren inderdaad.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:44 schreef VacaLoca het volgende:
Paar uur geleden afspraak gemaakt maar geen mailbevestiging, kan ik op andere manier nog online Checken of 't goed gegaan is?
Dan ben je echt behoorlijk van het padje, als je dit soort foto's met dergelijke berichten de wereld in helpt en verder verspreidtquote:Op maandag 7 juni 2021 14:44 schreef butz0rs het volgende:
[..]
https://factchecknederlan(...)schermingshuls-op-de
Ah je bedoelt omdat die jaren Jansen kregen? Ja mijn jaar net weer niet, Pfizer of Moderna.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik dacht 67 of 68 en vond daarom je opmerking '1e prik' wat verwarrend. Maar 2 jaar verschil maakt ook daarin net verschil.
Lidstaten kunnen er inderdaad nog steeds voor kiezen dat er bepaalde toeristen toch nog in quarantaine moeten, maar het punt van die hele pas was dat het veiliger zou zijn en dat de quarantaine eisen daarom over het algemeen zouden verdwijnen.quote:Op maandag 7 juni 2021 13:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou... volgens mij betekent zo'n groen digitaal certificaat niet dat je nergens meer in quarantaine hoeft, hoor. Dat kunnen landen nog steeds eisen.
Ook geen melding op je telefoon gehad? Die kreeg ik ook direct.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:44 schreef VacaLoca het volgende:
Paar uur geleden afspraak gemaakt maar geen mailbevestiging, kan ik op andere manier nog online Checken of 't goed gegaan is?
Een (vroegere) vriend van mij is wappie. Bizar hoe ze elke op FB geslingerde kul massaal gaan prediken naar iedereen en dan de rest schapen noemen. Nog erger hoe ze dit soort fact checks vooral niet willen horen (zou toch positief nieuws moeten zijn zou je zeggen) want als hun geloof wordt ontkracht raken ze hun religie kwijtquote:Op maandag 7 juni 2021 14:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan ben je echt behoorlijk van het padje, als je dit soort foto's met dergelijke berichten de wereld in helpt en verder verspreidt
Bij mij duurde het ongeveer 2uur.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:44 schreef VacaLoca het volgende:
Inderdaad. Wat een sukkels. En alsof het ook maar bij De Jonge op zou komen of hij maar 1 reden zou hebben om zich niet te vaccineren. Sneu, zulke mensen.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan ben je echt behoorlijk van het padje, als je dit soort foto's met dergelijke berichten de wereld in helpt en verder verspreidt
Op coronatest.nl staat ook een knop "mijn vaccinatiegegevens inzien" Als het daar staat is het dik in orde.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:44 schreef VacaLoca het volgende:
Ik denk dat het sterk per land gaat verschillen inderdaad. Dus wat dat betreft is het belangrijk dat je als reiziger je research doet voordat je eropuit trekt.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lidstaten kunnen er inderdaad nog steeds voor kiezen dat er bepaalde toeristen toch nog in quarantaine moeten, maar het punt van die hele pas was dat het veiliger zou zijn en dat de quarantaine eisen daarom over het algemeen zouden verdwijnen.
Maar ik moet maar zien welke kant het op gaat in de zomer. Zal me niks verbazen dat je ergens eind juli of augustus ook gewoon naar bepaalde landen kan zonder negatieve test of vaccinatie. Veel jongeren zijn pas eind augustus gevaccineerd; ze lopen dan een hoop toeristen mis. Niet iedereen wil een negatieve test uitvoeren.
Ah zal eens kijken, dacht dat dat over gezette prikken zou gaanquote:Op maandag 7 juni 2021 14:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Op coronatest.nl staat ook een knop "mijn vaccinatiegegevens inzien" Als het daar staat is het dik in orde.
Kansloos.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:53 schreef Mallerd01 het volgende:
De oh-nee-straks-willen-mensen-de-app-niet stuiptrekking van het ministerie is er ook weer: https://www.nu.nl/coronav(...)geen-reisbewijs.html
Het is vooral ook gewoon niet waar. Bv voor Duitsland is zo'n geel boekje echt wel goed genoeg om de grens over te gaan.quote:
Overheid wil perse die volgapp er als een klein kind doorheen drammen terwijl er een prima alternatief is.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:53 schreef Mallerd01 het volgende:
De oh-nee-straks-willen-mensen-de-app-niet stuiptrekking van het ministerie is er ook weer: https://www.nu.nl/coronav(...)geen-reisbewijs.html
Iets te handig, zo'n digitaal burgervolgsysteem. Daar zijn we voorlopig echt nog niet vanaf.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:53 schreef Mallerd01 het volgende:
Klopt. Bovendien gaat Hugo hier niet over. Ik snap dat het na een jaar van almachtigheid lastig te accepteren is. Maar landen gaan hier uiteraard zelf over, en niet HdJ.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is vooral ook gewoon niet waar. Bv voor Duitsland is zo'n geel boekje echt wel goed genoeg om de grens over te gaan.
Ga toch even flauw doen, Bron? of Aanname?quote:Op maandag 7 juni 2021 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is vooral ook gewoon niet waar. Bv voor Duitsland is zo'n geel boekje echt wel goed genoeg om de grens over te gaan.
Sterker nog, de WHO accepteert het gewoon als bewijs voor vaccinatie.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gewoon een waarschuwing, ik zie mensen alweer met hun gele boekje aankomen op vakantie nu de GGD besloten heeft erin te stempelen.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:53 schreef Mallerd01 het volgende:
Denken dat ze je sowieso niet al kunnen volgenquote:Op maandag 7 juni 2021 14:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iets te handig, zo'n digitaal burgervolgsysteem. Daar zijn we voorlopig echt nog niet vanaf.
Walgelijk welke regeldrift we met zijn allen accepteren. Onder godbetert een liberaal kabinet.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:53 schreef Mallerd01 het volgende:
Het is voornamelijk een aanname. Wat wel zo is, is dat het gele boekje in Duitsland erg belangrijk wordt gevonden. Of dat straks na invoering van dat digitale systeem nog steeds zo is weet ik niet. Maar de Duitsers kennende zou het me niks verbazen als ze zo'n boekje belangrijker blijven vinden dan een splinternieuw digitaal systeem.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ga toch even flauw doen, Bron? of Aanname?
Kun je iets vinden waarbij het gele boekje voor daar geldig is als vaccinatiebewijs betreffende corona? Scheelt een discussie aan de grens.
Precies. Ze zullen het eerder gaan uitbreiden dan dat ze er opeens mee gaan stoppen als het eigenlijk niet meer nodig is.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iets te handig, zo'n digitaal burgervolgsysteem. Daar zijn we voorlopig echt nog niet vanaf.
Alles om controle te houden.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Overheid wil perse die volgapp er als een klein kind doorheen drammen terwijl er een prima alternatief is.
Heel irritant. Zat mensen die ook geen smartphone hebben.
Hou dat gele boekje gewoon als optie open.
Daar gaat het toch niet om? Anders kan je gelijk een camera in je slaapkamer ophangen met die niks te verbergen onzin.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:00 schreef Questular het volgende:
[..]
Denken dat ze je sowieso niet al kunnen volgen
Laten we het elkaar vooral niet te gemakkelijk maken in het nieuwe era van wantrouwen en controlezucht.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:53 schreef Mallerd01 het volgende:
En in principe zou dat ook gewoon moeten werken, het wordt door de WHO geaccepteerd en voor zover ik weet zit in ieder geval heel Europa daarin. Buiten Europa is nog helemaal niet duidelijk of dat Green Certificate gaat werken.quote:Op maandag 7 juni 2021 14:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gewoon een waarschuwing, ik zie mensen alweer met hun gele boekje aankomen op vakantie nu de GGD besloten heeft erin te stempelen.
Prima, kunnen ze zien waar de magie gemaakt wordt.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:01 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Daar gaat het toch niet om? Anders kan je gelijk een camera in je slaapkamer ophangen met die niks te verbergen onzin.
Mensen worden gewaarschuwd dat als ze op vakantie aan naar het buitenland het kan zijn dat het gele boekje niet voldoende mogelijkheden biedt om gevaccineerd te reizen. Wat je ermee doet, moet je zelf weten. Je hoeft helemaal niet te reizen naar het buitenland, dan heb je noch het gele boekje, noch de digitale green card (of zoiets) nodig.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Walgelijk welke regeldrift we met zijn allen accepteren. Onder godbetert een liberaal kabinet.
Op mijn gele boekje staat letterlijk:quote:Op maandag 7 juni 2021 14:53 schreef Mallerd01 het volgende:
Sowieso bizar dat we deze zomer zo erg aan het discussiėren (als maatschappij) over gele boekjes, vaccinatie bewijzen en dergelijke, terwijl we vorige zomer vrijwel elk land in konden zonder testen en dergelijke. En juist nu de situatie wat hoopvoller is (miljoenen mensen al gevaccineerd) gaan we dit soort dingen erdoor heen pushen. Wat alleen maar uitgebreid zal gaan worden in de toekomst.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Laten we het elkaar vooral niet te gemakkelijk maken in het nieuwe era van wantrouwen en controlezucht.
Never waste a good crisis.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso bizar dat we deze zomer zo erg aan het discussiėren (als maatschappij) over gele boekjes, vaccinatie bewijzen en dergelijke, terwijl we vorige zomer vrijwel elk land in konden zonder testen en dergelijke. En juist nu de situatie wat hoopvoller is (miljoenen mensen al gevaccineerd) gaan we dit soort dingen erdoor heen pushen. Wat alleen maar uitgebreid zal gaan worden in de toekomst.
Ik lees ook een aantal keer Yellow Fever. Niet Covid.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op mijn gele boekje staat letterlijk:
"Internationaal Bewijs van Inenting tegen gele koorts" (mn moeder had 'm nog ergens in de la liggen![]()
En dan op pagina 5:
"International Certificate of vaccination or revaccination against Yellow Fever"
Nu kan mijn Nederlands (of Engels) slecht zijn, maar dit leest heel erg als 'reisbewijs'.
Ja, exact die mentaliteit die inmiddels genormaliseerd lijkt te worden is wat me tegenstaat. Koekoek zeg.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:03 schreef miss_sly het volgende:
Je hoeft helemaal niet te reizen naar het buitenland,
Waarvoor precies leg me dat eens uit. Eens kijken of het goed onderbouwd zonder BNW linkjes aan simpel mensen zoals ik uitgelegd kan worden.quote:
Het is waar dat het boekje vooral een officiėle status heeft tbv gele koorts, maar er is ook ruimte voor andere vaccinaties en er zijn wel degelijk landen die dat erkennen. Het oogt ook gewoon goed, zo'n document. Een ander voordeel is dat het meertalig is.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op mijn gele boekje staat letterlijk:
"Internationaal Bewijs van Inenting tegen gele koorts" (mn moeder had 'm nog ergens in de la liggen![]()
En dan op pagina 5:
"International Certificate of vaccination or revaccination against Yellow Fever"
Nu kan mijn Nederlands (of Engels) slecht zijn, maar dit leest heel erg als 'reisbewijs'.
Gaat niet lukken, denk ik.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:06 schreef Questular het volgende:
[..]
Waarvoor precies leg me dat eens uit. Eens kijken of het goed onderbouwd zonder BNW linkjes aan simpel mensen zoals ik uitgelegd kan worden.
Ja, maar alleen voor EU-burgers. Britten kunnen ongehinderd naar Spanje reizen, no problemo.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
Dus er komt een einde aan vrij verkeer van personen binnen de EU.
Ik denk dat de irritatie zich vooral richt op het feit dat het volgens het kabinet met alle geweld op hun manier moet gaan en andere, minstens net zo functionele, alternatieven worden afgeschoten.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen worden gewaarschuwd dat als ze op vakantie aan naar het buitenland het kan zijn dat het gele boekje niet voldoende mogelijkheden biedt om gevaccineerd te reizen. Wat je ermee doet, moet je zelf weten. Je hoeft helemaal niet te reizen naar het buitenland, dan heb je noch het gele boekje, noch de digitale green card (of zoiets) nodig.
Voorbij het punt. Er wordt gezegd dat het gele boekje geen reisbewijs is, dat is niet waar. Dat het het niet is voor Covid is een politieke keuze, er is voldoende ruimte om het er gewoon in op te nemen.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik lees ook een aantal keer Yellow Fever. Niet Covid.
Just saying.
Mooi, dan heb ik wat moois voor marktplaats, geel boekje, gestempeld en wel, zonder op naam stellingquote:Op maandag 7 juni 2021 15:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is voornamelijk een aanname. Wat wel zo is, is dat het gele boekje in Duitsland erg belangrijk wordt gevonden. Of dat straks na invoering van dat digitale systeem nog steeds zo is weet ik niet. Maar de Duitsers kennende zou het me niks verbazen als ze zo'n boekje belangrijker blijven vinden dan een splinternieuw digitaal systeem.
'Het is toch luxe.'quote:Op maandag 7 juni 2021 15:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, exact die mentaliteit die inmiddels genormaliseerd lijkt te worden is wat me tegenstaat. Koekoek zeg.
Dat green certificate komt niet uit de hoed van het kabinet, dat is een Europees gebeuren. Als NL daar niet aan mee wil doen, is dat prima, maar wordt reizen in ieder geval deze zomer nog even een tikkeltje lastig.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik denk dat de irritatie zich vooral richt op het feit dat het volgens het kabinet met alle geweld op hun manier moet gaan en andere, minstens net zo functionele, alternatieven worden afgeschoten.
Precies de reden waarom ze dat gele boekje dus deels niet voldoende vinden.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
De enige reden om hier niet op in te zetten is blijkbaar de vrees dat mensen valse stempels gaan zetten ofzo.
Je kunt ze voor nog geen tientje zelf bestellen via de website van SDU. Dan kun je erin zetten wat je maar wil.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Mooi, dan heb ik wat moois voor marktplaats, geel boekje, gestempeld en wel, zonder op naam stelling
Uiteindelijk komt het inderdaad op neer wat landen zelf implementeren als bewijs, en vooralsnog lijkt het erop dat dat binnen de EU gewoon het digitale green certificate gaat worden.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:01 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
En in principe zou dat ook gewoon moeten werken, het wordt door de WHO geaccepteerd en voor zover ik weet zit in ieder geval heel Europa daarin. Buiten Europa is nog helemaal niet duidelijk of dat Green Certificate gaat werken.
Ja ik vond dat ook bijzonder dus ben er even ingedoken, bij het WHO staat ie dan weer als International Prove of vaccination or prophylaxis: https://www.who.int/ihr/ports_airports/icvp/en/quote:Op maandag 7 juni 2021 15:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik lees ook een aantal keer Yellow Fever. Niet Covid.
Just saying.
Het is ook geen reisbewijs. Het is een vacciantiebewijs voor vaccinaties die in bepaalde landen worden gevraagd.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voorbij het punt. Er wordt gezegd dat het gele boekje geen reisbewijs is, dat is niet waar. Dat het het niet is voor Covid is een politieke keuze, er is voldoende ruimte om het er gewoon in op te nemen.
Pagina 6+: "Andere vaccinaties"
4 pagina's die je vol kunt stempelen.
Met een GGD stempel voor een covid-vaccinatie?quote:Op maandag 7 juni 2021 15:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt ze voor nog geen tientje zelf bestellen via de website van SDU. Dan kun je erin zetten wat je maar wil.
En waarom was dat tot nu toe geen reden?quote:Op maandag 7 juni 2021 15:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies de reden waarom ze dat gele boekje dus deels niet voldoende vinden.
Voor de andere vaccinaties bedoel je? Zal een risico afweging zijn denk ik..quote:Op maandag 7 juni 2021 15:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En waarom was dat tot nu toe geen reden?
Dit.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Laten we het elkaar vooral niet te gemakkelijk maken in het nieuwe era van wantrouwen en controlezucht.
En het is prima dat je je daarbij neerlegt, dat is jouw keuze. Net zo goed als het de keus van een ander is dat niet te doen.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is ook geen reisbewijs. Het is een vacciantiebewijs voor vaccinaties die in bepaalde landen worden gevraagd.
Overigens maakt het mij echt 0 uit, hoor. Gele boekje, green certificate, negatieve test. Het is zoals de wereld nu even in elkaar zit. Dat is niet alleen in NL, dat is in veel landen zo.
Nee, maar hoe moeilijk is het om zelf een stempel te fabriceren, hequote:Op maandag 7 juni 2021 15:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Met een GGD stempel voor een covid-vaccinatie?
Natuurlijk is het dat. Het is niet wat hij in zijn quote neerzette, daar stond alleen Yellow Fever.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:09 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Ja ik vond dat ook bijzonder dus ben er even ingedoken, bij het WHO staat ie dan weer als International Prove of vaccination or prophylaxis: https://www.who.int/ihr/ports_airports/icvp/en/
En dat is sinds 2007, dus als je de 'oude' variant hebt, dan was het de international certificate of vaccination or revaccination against yellow fever waarmee bovenstaande is vervangen (en de gele koorts aan is toegevoegd). Dus het is wel degelijk geschikt voor meerdere vaccins.
De afgelopen maanden waren nogal een voedingsbodem voor de toch al wat te aanwezige controledrift van het politieke en bestuurlijke gilde. Dat heeft niet zo veel met BNW te maken, het is meer een historisch gegeven dat beleidsmakers in bijna alle gevallen kiezen voor meer regels en meer controle - en niet voor minder. In combinatie met allerlei commerciėle belangen krijg je dan een drang naar een systeem waar niemand op zit te wachten, maar wat er wel doorheen wordt gedrukt.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:06 schreef Questular het volgende:
[..]
Waarvoor precies leg me dat eens uit. Eens kijken of het goed onderbouwd zonder BNW linkjes aan simpel mensen zoals ik uitgelegd kan worden.
Ja, oud boekje dus, dat gewoon vervangen is in 2007.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk is het dat. Het is niet wat hij in zijn quote neerzette, daar stond alleen Yellow Fever.
Tot nu toe was er nooit zo'n grote behoefte om massaal vaccinatiebewijzen te gaan vervalsen. Sowieso werden vaccinaties voor internationaal reizen in de meeste gevallen gezet ten behoeve van de reiziger zelf, niet omdat het land waar je naartoe gaat het nou zo belangrijk vindt.quote:Op maandag 7 juni 2021 15:10 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En waarom was dat tot nu toe geen reden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |