we?quote:Op maandag 7 juni 2021 10:31 schreef Dven het volgende:
Gok dat we hier volgende week de eerste dag krijgen zonder gevallen. Gisteren waren het er minder dan 50.
https://fok.nl/shop/abonnementen.php ¤10.20, ben je er een hlaf jaar af, lullen we nergens meer overquote:
Die maatschappelijke bestemming kan misschien beter Nederlandse les zijn voor de persoon die het liveblog bijhoudt.quote:
Is het een idee om hem een apart subtopic te geven waar hij z'n boekwerken kan posten?quote:
De vaccinatiebereidheid is zo'n 90% onder deze groep. Ik verwacht dat van de 1 miljoen er dus misschien 100k zijn die AZ geweigerd hebben, van die groep nu dus zo'n 20% die alsnog een ander vaccin wil nemen. Ik vind dat een redelijke score.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
(voorbarige conclusie wellicht) Dat de 'weigerboomers' niet alleen AZ weigeren maar alle vaccins weigeren?
Donderdag is 1984 door de Jonge aangekondigd, daarna geen nieuwe leeftijden meer omdat in het weekend de groep 60-65 nog een keer uitgenodigd werd. Als je dan 21000 afspraken hebt is je vertraging wel langer dan een paar uur. Zonder die groep nog een keer uit te nodigen was 't aannemelijk dat 1985/1986 gewoon 4 juni aan de beurt waren.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Pff, dat is zeker een paar uur vertraging voor ik aan de beurt bent!
Er waren verschillende huisartsen die aangaven dat 40% niet op kwam dagen voor zijn afspraak of geen afspraak wilde. Als je dat doortrekt (en een wat grotere foutmarge meeneemt) zit je richting de 30%, dus 300k mensen.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De vaccinatiebereidheid is zo'n 90% onder deze groep. Ik verwacht dat van de 1 miljoen er dus misschien 100k zijn die AZ geweigerd hebben, van die groep nu dus zo'n 20% die alsnog een ander vaccin wil nemen. Ik vind dat een redelijke score.
Behalve dan dat een afspraak kunnen maken niet hetzelfde is als wanneer daadwerkelijk je prik gezet wordt. Die slots zijn nog steeds beschikbaar.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Donderdag is 1984 door de Jonge aangekondigd, daarna geen nieuwe leeftijden meer omdat in het weekend de groep 60-65 nog een keer uitgenodigd werd. Als je dan 21000 afspraken hebt is je vertraging wel langer dan een paar uur. Zonder die groep nog een keer uit te nodigen was 't aannemelijk dat 1985/1986 gewoon 4 juni aan de beurt waren.
4 dagen vertraging voor 21000 afspraken van mensen die hebben staan schreeuwen dat ze geen paupervaccin willen is wel wat zonde.
1984 is gisteren aangekondigd. Vandaag 85 en 86. Er is dus eigenlijk nauwelijks sprake van vertraging.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Donderdag is 1984 door de Jonge aangekondigd, daarna geen nieuwe leeftijden meer omdat in het weekend de groep 60-65 nog een keer uitgenodigd werd. Als je dan 21000 afspraken hebt is je vertraging wel langer dan een paar uur. Zonder die groep nog een keer uit te nodigen was 't aannemelijk dat 1985/1986 gewoon 4 juni aan de beurt waren.
4 dagen vertraging voor 21000 afspraken van mensen die hebben staan schreeuwen dat ze geen paupervaccin willen is wel wat zonde.
Niet bepaald een aselecte steekproef. Maar een zeer onwillekeurige steekproef van huisartsen waarbij a) het weigerpercentage vrij hoog is (en dus nieuwswaardig) en b) in een zeer specifieke periode waarin er veel te doen was rondom AZ.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er waren verschillende huisartsen die aangaven dat 40% niet op kwam dagen voor zijn afspraak of geen afspraak wilde. Als je dat doortrekt (en een wat grotere foutmarge meeneemt) zit je richting de 30%, dus 300k mensen.
Dat klopt, maar het is net zo veelzeggend als de 90% vaccinatiebereidheid. Waarheid zal wellicht in het midden liggen.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet bepaald een aselecte steekproef. Maar een zeer onwillekeurige steekproef van huisartsen waarbij a) het weigerpercentage vrij hoog is (en dus nieuwswaardig) en b) in een zeer specifieke periode waarin er veel te doen was rondom AZ.
Misschien was de groep die heeft staan schreeuwen niet zo groot als men op sommige plekken heeft doen voorkomen? Is ook een optie, he.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
1984 is 3 juni aangekondigd toch?quote:Op maandag 7 juni 2021 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
1984 is gisteren aangekondigd. Vandaag 85 en 86. Er is dus eigenlijk nauwelijks sprake van vertraging.
Dat geloof ik direct. Het enige wat hier eigenlijk vaststaat is dat de ANBO gewoon zn hoekje in moet.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien was de groep die heeft staan schreeuwen niet zo groot als men op sommige plekken heeft doen voorkomen? Is ook een optie, he.
Die 90% is in ieder geval nog een valide steekproef. En het zou vreemd zijn als men geen AZ wil, maar óók geen andere vaccins, want dan klopt die 90% niet.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is net zo veelzeggend als de 90% vaccinatiebereidheid. Waarheid zal wellicht in het midden liggen.
Alternatieve verklaring: een groot deel van die groep heeft helemaal niet meegekregen dat ze een ander vaccin kunnen krijgen.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien was de groep die heeft staan schreeuwen niet zo groot als men op sommige plekken heeft doen voorkomen? Is ook een optie, he.
Zodra ik zo'n lap in beeld zie verschijnen begin ik al door te scrollen...quote:
Ik check eerst de naam nog evenquote:Op maandag 7 juni 2021 10:42 schreef diedrick het volgende:
[..]
Zodra ik zo'n lap in beeld zie verschijnen begin ik al door te scrollen...
[..]
Op zich is het wel bijzonder dat 'deugen' tegenwoordig een vies woord isquote:Op maandag 7 juni 2021 10:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, dit is typisch de deugmaatschappij. (Sorry dat ik deugen noem @:miss_sly , maar in dit geval is 't echt)
Als je tegen de haren instrijkt moet je kapot, op elke manier. Online, offline. Een gedegen proces is niet relevant meer, gewoon kapot. Indien hij ergens zou werken had een boomknuffelhippie zijn werkgever gebeld en erop aangedrongen dat hij ontslagen moet worden, zijn familie hadden ze lastig gevallen en ga zo maar door.
KWF is ook lekker hypocriet idd, er zijn wel donaties van meer twijfelachtige bron aan ze geweest in 't verleden. Ik zou als KWF gewoon zeggen: "Wij danken Sywert voor zijn aandacht voor ons en zullen er zorg voor dragen dat dit geld een goede bestemming krijgt"
Ik probeer dan ook te beargumenteren wat en waarom ik denk wat er wel en niet verandert.quote:
Zoals zoveel instanties die namens een hele grote groep zeggen te spreken, wellicht? En laten we dan met het in de hoek kruipen van die instanties meteen stoppen met de groep aankijken op wat die instanties roepen?quote:Op maandag 7 juni 2021 10:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat geloof ik direct. Het enige wat hier eigenlijk vaststaat is dat de ANBO gewoon zn hoekje in moet.
Dat zou me ook nog niet verbazen.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alternatieve verklaring: een groot deel van die groep heeft helemaal niet meegekregen dat ze een ander vaccin kunnen krijgen.
Dat heb ik toen we die discussie hebben gehad meerdere keren gezegd, dat ik de ANBO erop aankijk. Of bedoel je niet mij persoonlijk?quote:Op maandag 7 juni 2021 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zoals zoveel instanties die namens een hele grote groep zeggen te spreken, wellicht? En laten we dan met het in de hoek kruipen van die instanties meteen stoppen met de groep aankijken op wat die instanties roepen?
Op zich is deugen geen vies woord, het wordt door sommigen gebruikt als scheldwoord.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Op zich is het wel bijzonder dat 'deugen' tegenwoordig een vies woord is
Ja. Mensen denken dat ze eerst een brief moeten krijgen.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alternatieve verklaring: een groot deel van die groep heeft helemaal niet meegekregen dat ze een ander vaccin kunnen krijgen.
Als ik jou persoonlijk bedoel, dan zeg ik dat ik jou persoonlijk bedoel.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat heb ik toen we die discussie hebben gehad meerdere keren gezegd, dat ik de ANBO erop aankijk. Of bedoel je niet mij persoonlijk?
Ben ik ook benieuwd naar, of veel mensen dat alsnog kiezen. Vooral de mensen in bijvoorbeeld dit topic die roepen dat men maar moet laten prikken wat de pot schaft.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik moet nog ongeveer 10 geboortejaren wachten, maar in dit tempo lijkt het erop dat ik volgende week al een afspraak kan maken.
Ben wel benieuwd of ik Janssen zou kiezen mocht die optie er komen.
Oke.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ik jou persoonlijk bedoel, dan zeg ik dat ik jou persoonlijk bedoel.
Ik bedoel het nu in het algemeen, zoals hier in het topic ook wel een aantal keren voorbij is gekomen.
Ik heb het idee dat het juist de laatste dagen weer langzamer gaat, was 1981 niet al een week geleden, en nu pas 84?quote:Op maandag 7 juni 2021 10:47 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik moet nog ongeveer 10 geboortejaren wachten, maar in dit tempo lijkt het erop dat ik volgende week al een afspraak kan maken.
Ben wel benieuwd of ik Janssen zou kiezen mocht die optie er komen.
'85 en '86 nu.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:52 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het juist de laatste dagen weer langzamer gaat, was 1981 niet al een week geleden, en nu pas 84?
Anyway, ik zou 100% zeker Janssen kiezen, hou niet van prikken dus liever 1. En dat risico van 1 op de 3 miljoen ofzo dat boeit me echt niet.
Zie de afgelopen 2 weken:quote:Op maandag 7 juni 2021 10:52 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het juist de laatste dagen weer langzamer gaat, was 1981 niet al een week geleden, en nu pas 84?
Anyway, ik zou 100% zeker Janssen kiezen, hou niet van prikken dus liever 1. En dat risico van 1 op de 3 miljoen ofzo dat boeit me echt niet.
Nou ja, als de pot ook Janssen schaft, kun je natuurlijk kiezen.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben ik ook benieuwd naar, of veel mensen dat alsnog kiezen. Vooral de mensen in bijvoorbeeld dit topic die roepen dat men maar moet laten prikken wat de pot schaft.
Geen idee, ik ervaar dat totaal niet zo. Merk juist dat het de jonge garde is die niet zo nodig hoeft.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Het verbaast mij eigenlijk niet dat er maar zo weinig in de groep 60-65 alsnog voor vaccinatie zijn gegaan. Van wat ik zie (omgeving, klanten) is dat juist de enige groep waarin het aantal antivaxxers sterk vertegenwoordig is. Geen idee waarom. Iedereen waarvan ik hoor dat ze helemaal niet gaan vaxxen zit wel in die leeftijdsgroep. Waarom zou dat zijn?
Facebook en wat naïef digitaal? Dat als 't op Facebook staat 't waar is?quote:Op maandag 7 juni 2021 10:54 schreef bloodymary1 het volgende:
Het verbaast mij eigenlijk niet dat er maar zo weinig in de groep 60-65 alsnog voor vaccinatie zijn gegaan. Van wat ik zie (omgeving, klanten) is dat juist de enige groep waarin het aantal antivaxxers sterk vertegenwoordig is. Geen idee waarom. Iedereen waarvan ik hoor dat ze helemaal niet gaan vaxxen zit wel in die leeftijdsgroep. Waarom zou dat zijn?
Ja dat zou best kunnen. Ik spiek ook wel eens bij die mensen op FB. En dan posten ze anti-vaccinatiedingen en een hoop bijval van hun vrienden etc. Allemaal in dezelfde leeftijdsgroep.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Facebook en wat naïef digitaal? Dat als 't op Facebook staat 't waar is?
Mijn moeder zit in die groep, die zit vol in die fuik. Wat je daar afentoe voorbij hoort komen is best bizar.
Ze hebben volgens mij ook een dag pauze gedaan vanwege dat geneuzel rondom Janssen en de GGD-lijnen niet te overbelasten. Tegelijkertijd denk ik niet dat dat in een noemenswaardige vertraging geresulteerd heeft. Hooguit dat je een paar dagen later je afspraak kan maken, maar gezien de hoeveelheden waarover we praten zal de daadwerkelijke afspraak nauwelijks verschuiven. Wat we tot nu toe in het nieuws lezen is nog niet eens een halve dag prikken (tienduizenden AZ-weigeraars + tienduizenden Janssen-weigeraars).quote:Op maandag 7 juni 2021 10:52 schreef DX11 het volgende:
[..]
Excuses Hugo. Gisteren ontstak ik in een niets ontziende razernij omdat ik meende dat je 1984 helemáál niet aankondigde terwijl je sprak over een prachtig jaar 1977, maar ik oordeelde te snel. Je dacht dus wél aan 1984quote:
Wat heeft de leeftijd hier voor toegevoegde waarde?quote:Op maandag 7 juni 2021 10:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Laatst had ik ook zo'n pipo van 63 hier op kantoor. Twee uur mee in bespreking gezeten. Hoor ik achteraf dat hij de dag erna ziek was geworden en de dag daarna positief getest. En mij niks laten weten natuurlijk...
Maar gelukkig niks gebeurd, ik wist van niks en had de dagen daarna ook gewoon mensen gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |