Dus ongeveer 180k 60-64 jarigen die geen prik nemen ?quote:Op maandag 7 juni 2021 10:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er waren zo'n 200k mensen (hadden we ingeschat) die nog geen AZ hadden gekregen toch?
Nou, blijkbaar willen ze niet, door met ons leven en als ze straks op de IC liggen is 't eigen schuld. Uiteraard worden ze dan wel geholpen, maar lijkt me geen reden om versoepelingen uit te stellen.
Zeiken om het zeiken, in die leeftijdscategorie, niet voor te stellen hèquote:Op maandag 7 juni 2021 10:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
(voorbarige conclusie wellicht) Dat de 'weigerboomers' niet alleen AZ weigeren maar alle vaccins weigeren?
Tja, dit is typisch de deugmaatschappij. (Sorry dat ik deugen noem @miss_sly , maar in dit geval is 't echtquote:Op maandag 7 juni 2021 10:18 schreef zalkc het volgende:
KWF en Kika hoeven geld van Sywert van Lienden niet.
Dit klinkt mij zo verkeerd in de oren. Er wordt nu net gedaan alsof SvL dat geld heeft verdient aan kinderprostitutie, hij heeft alleen winst gemaakt op iets waarvan hij aangaf dat niet te hoeven. Het zijn geen woekerwinsten die sommige andere partijen wel hebben gemaakt. Of steunfondsen die onterecht zijn aangesproken door bedrijven die een topjaar hebben gehad.
Ik heb geen sympathie voor die gast, maar de manier waarop hij nu door iedereen wordt uitgekotst alsof hij een oorlogsmisdaad heeft begaan gaat me echt veel te ver. Terwijl het de aandacht af houd van de echte fouten die zijn gemaakt, zoals een miljard naar TvT.
Zeker, mensen hebben gewoon of geen haast of willen de prik niet.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is toch ook gewoon in het nieuws geweest en je kunt bovendien bellen?
Que?quote:Op maandag 7 juni 2021 10:21 schreef groenen het volgende:
Ik weet niet hoe die 200.000 is uitgerekend.
Maar 180.000 op de 1.000.000 is een keurige vaccinatiegraad van 82%
Wat ik las dat KWF aangegeven heeft, is dat ze liever zien dat het geld teruggaat naar VWS. Vind ik op zich best een te verdedigen standpunt.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:18 schreef zalkc het volgende:
Dit klinkt mij zo verkeerd in de oren. Er wordt nu net gedaan alsof SvL dat geld heeft verdient aan kinderprostitutie, hij heeft alleen winst gemaakt op iets waarvan hij aangaf dat niet te hoeven. Het zijn geen woekerwinsten die sommige andere partijen wel hebben gemaakt. Of steunfondsen die onterecht zijn aangesproken door bedrijven die een topjaar hebben gehad.
Ik heb geen sympathie voor die gast, maar de manier waarop hij nu door iedereen wordt uitgekotst alsof hij een oorlogsmisdaad heeft begaan gaat me echt veel te ver. Terwijl het de aandacht af houd van de echte fouten die zijn gemaakt, zoals een miljard naar TvT.
Of ze zijn niet bereikbaar op de gebruikelijke manier, gezien deze groep ook nog vaak in ziekenhuis komt.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zeker, mensen hebben gewoon of geen haast of willen de prik niet.
Sywert zegt het zonder winstoogmerk te doen. Dan is het alleen maar netjes als hij 9 miljoen euro die hij in zak heeft gestoken eruit haalt en die terugstort bij ministerie van VWS.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:18 schreef zalkc het volgende:
Ik denk dat het ziekenhuis geen 100.000+ patiënten heeft op dit moment. Ze hebben net 40.000 bedden geloof ik.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of ze zijn niet bereikbaar op de gebruikelijke manier, gezien deze groep ook nog vaak in ziekenhuis komt.
Zou het dan ook wel netjes vinden als Cooblue, de KLM en de meewerkende uitzendbureaus hun facturen dan wel sturen naar Sywert, zodat die netjes betaald kunnen worden. Die hebben op basis van de liefdadigheidsstelling van Sywert alles gratis ter beschikking gesteld aan hem.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Sywert zegt het zonder winstoogmerk te doen. Dan is het alleen maar netjes als hij 9 miljoen euro die hij in zak heeft gestoken eruit haalt en die terugstort bij ministerie van VWS.
* 14386 + 1209 IC bedden volgens LCPSquote:Op maandag 7 juni 2021 10:25 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk dat het ziekenhuis geen 100.000+ patiënten heeft op dit moment. Ze hebben net 40.000 bedden geloof ik.
Er is, toevallig, een slot vrijgevallen voor morgen in stadskanaal, de ander data zitten vrijwel gelijk. Ik zie hier geen woest groot verschil tussen.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Zie hier het verschil tussen regio's..
Godverdomme wat een lap tekst weerquote:Op maandag 7 juni 2021 09:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dit heeft twee kanten denk ik. Aan de ene kant ga ik zoals ik elke keer zeg gewoon zelf weer verder waar ik gebleven was. Ik ga gewoon weer iedereen free huggen binnen m'n fandom bv en ik garandeer je echt met 100% zekerheid dat dat voor 99,99% geld, het hoort echt volledig bij de subcultuur. Als zuurstof ademen. Letterlijk mijn hele omgeving zegt hetzelfde. Zelfs vorig jaar september toen het niet mocht op een aangepast event was m'n score nog rond de 35 mensen omdat niemand ongeveer zich eraan hield, zo hoort het erbij.
Laat dat nou ook gelden voor concerten met moshpits, mensen die snakken naar festivals weer of nachtclubs, etc. Al die dingen zullen heel heel snel weer terug zijn naar hoe ze waren. Sterker nog, bijna elk festival is nu al stijf uitverkocht, en zie ook hoe mensen echt 10, 20, 100x meer inschreven dan er kaartjes waren bij elk testevenement.
Voor jongeren in het algemeen zullen heel snel weer gewoon normaal sociaal doen en elkaar opzoeken en feesten en knuffelen en shit. Sterker nog, 90% doet dat al. Zelfde geld dus voor subculturen zoals de mijne die hun ding terug willen, dat is echt een sterke motivator, dat zeggen sociologen ook.
Drie zoenen zullen idd wel weg gaan, maar dat stond voor corona al jaren onder druk, dus dat is een aanleiding niet een oorzaak. Maar zelfs handen schudden, wat op zich totaal zinloos is, zie ik bijna elke socioloog, psycholoog of andere gerelateerde expert voorspellen dat weer doorgaat. Knuffelen al helemaal unaniem zo wat omdat dat ook een sociale functie heeft. Feestjes, dansen, zingen etc ook.
Dus sociaal zie ik weinig veranderen. Behalve die verschrikkelijke drie zoenen idd. Misschien niet meer hoestend na kantoor komen, maar dat is eerlijk gezegd meer hoop dan verwachting voor mij. Dat is het wel ongeveer denk ik. Zelf ga ik dit iig zsm vergeten en helemaal los straks, en ik kan echt niet wachten om weer mijn huggy extrovert zelf te zijn en lekker gek en spontaan te doen met al m'n mede weebs. Hun al 12 jaar kennende en vorig september hebben meegemaakt gaat dat gelukkig 7 en 8 augustus gegarandeerd alweer als van ouds zijn, godzijdank. En nogmaals, dat geld voor elke subcultuur. Dus sociaal denk ik echt niet veel verandering, mensen blijven mensen, we zijn sociale dieren, en vergeet ook niet dat na de spaanse griep, die 10000x erger was dan nu, de roaring twenties volgden. Zowat elke expert verwacht hierna een nieuwe roaring twenties met feesten, sociaal contact, knuffelen, dansen, etc, alles wat we nu moeten missen. Had het er van de week nog over met Frits Roosendaal, die kwam er uit zichzelf mee. En menno de jong van het omt zegt zelfs zelf dat hij zelf heel veel zin heeft dit jaar naar lowlands te gaan ...
Echter, aan de andere kant blijft dat hybrid werken. Volgens mij onderschat men totaal wat voor monumentale impact dat heeft op alles. Als huis nu kantoor is moet bv de hele architectuur op de schop, maar ov is ook minder nodig, zeker in spits. Maar ook bv koffiezaken, broodzaken, gedeeltelijk kledingwinkels voor pakken etc hebben een kleinere rol te spelen. Structureel meer thuiswerken betekent een transformatie van de economie en elk aspect van ons leven welk volgens mij structureel onderschat wordt.
Dan zijn er ook nog zaken als voortaan hybrid business events zodat mensen niet meer de planeet hoeven over te vliegen voor een korte talk op een congress ergens, remote Healthcare, digitaal bankieren, etc enzovoorts. De stenen winkelstraat is gedeeltelijk af denk ik.
Dus, zelf ga ik dit heel snel vergeten met al m'n medefans en weer lekker als extrovert happy go lucky free hug UwU weeb van het leven genieten zodra het mag. Dat geld qua sociale dingen denk ik voor de meeste mensen, zeker jongeren. Maar de veranderingen op niet sociaal gebied (of nou ja, buiten hoe je met vrienden omgaat, evenementen, feestjes etc dus, sociaal contact gebied) zijn zo epoch defining dat "groot en maatschappij ontwrichtend" denk ik nog een understatement is. Een sluit het ander niet uit.
Dat klopt niet. Ze hebben de hele groep opnieuw opgeroepen, maar volgens de berekeningen zouden slechts 200-300k mensen in aanmerking komen als 'weigeraar'.quote:
Ik denk dat een deel ook nog erbij kan komen in verschillende groepen. Je hebt een deel van de bevolking die absoluut niet wil. Je hebt een deel dat twijfelt door angst over bijwerkingen of de prik zelf. Je hebt ook een deel van de bevolking dat slecht Nederlands kan en geen Nederlandse media leest. En misschien een deel dat gewoon te lui is om actie te ondernemen om een afspraak te maken. Toch vind ik 180k in de groep 60-64 jaar nog best wat, al is het maar 18% van hun.quote:Op maandag 7 juni 2021 10:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of ze zijn niet bereikbaar op de gebruikelijke manier, gezien deze groep ook nog vaak in ziekenhuis komt.
4 duizend meer als het aantal ondertekenaars van de petitie, was wel een gigantisch maatschappelijk probleemquote:
Dan skip je het maarquote:
Aanames:quote:
Ja zo ja, het is maandagochtend merk ikquote:Op maandag 7 juni 2021 10:31 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Aanames:
totale groep is 1M personen
er waren 200K AZ-weigeraars
Dan waren er 800K niet-weigeraars + nu 20K die nu wel een afspraak hebben.
800K + 20K = 820.000 prikken in de groep van 1.000.000 = 82%
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |